Ik heb er nog geen een dus hij wordt van mijquote:Op donderdag 8 juni 2006 15:48 schreef Goldboy het volgende:
[..]
Maar net te duur als je 'n gewone hebt.
Microsoft heeft Lionhead gekocht.. Dus een PSP versie van B&W zullen we wel niet zien.. DS versie is nog wel mogelijk (onder een andere uitgever).quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
Tvp.
Waar blijft trouwens die Black & White voor de DS? Was vorig jaar op de E3 aangekondigd geloof ik, nooit weer wat van gehoord
Bah, dat wordt dus B&W op de Xboyquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:54 schreef BMH het volgende:
[..]
Microsoft heeft Lionhead gekocht.. Dus een PSP versie van B&W zullen we wel niet zien.. DS versie is nog wel mogelijk (onder een andere uitgever).
Boeie. Alsof B&W2 leuk was. 1 ding is iig zeker: B&W2 is de duurste game tutorial ever.quote:
@BMH: de game werd ontwikkeld door Majesco, die hadden er een licentie voor. Lionhead bleef erbuiten.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
Tvp.
Waar blijft trouwens die Black & White voor de DS? Was vorig jaar op de E3 aangekondigd geloof ik, nooit weer wat van gehoord
quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:21 schreef BMH het volgende:
[..]
Thomper zit bij DS-gamer.. Alles is van DS-gamer.nl. Vandaar dat je er nooit bron vermeldingen ziet.
quote:Door Thomas Haenen - 2006-06-08 - Nieuws - Bron: Jeux-France
Ik vond em wel leukquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:57 schreef BMH het volgende:
[..]
Boeie. Alsof B&W2 leuk was. 1 ding is iig zeker: B&W2 is de duurste game tutorial ever.
Hier (kampen) had FRS hem al wel, Intertoys niet, en dixons ook niet. Dixons krijgt hem morgenquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:21 schreef BadBadPresident het volgende:
Is dat train je brein spel nou al uit?
en versturen kan voor een zacht prijsjequote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
zuiderpark-computers.nl heeft dat wel.
Daar net besteldquote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:
zuiderpark-computers.nl heeft dat wel.
Ik heb het even gespeeld, en ik vind het wel een leuk spelquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Metroid Prime Hunters eigenlijk?
Single player is matig. Multiplayer is wel ok. Je moet wel houden van games als Unreal tournament '99 & Quake 3.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Metroid Prime Hunters eigenlijk?
Ik zag het.. Het was een positief stukje. Wel beter dan het negatieve advies dat ze bij EditieNL gaven.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:07 schreef Cheiron het volgende:
Hee, DS vanochtend op het RTL nieuws, stukje over Brain Training!
Hier (op school) werken de fimpjes nietquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:13 schreef Xrenity het volgende:
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/
Gamen voor ouderen
Brain Training @ RTL nieuws
Stomme vraag, alles ligt aan jouquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Hier (op school) werken de fimpjes nietLigt dat aan mij?
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Zijn er al DS lite demopods in de Nederlandse winkels?
quote:
Je hebt zelf nog geen DS?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 08:00 schreef Maraca het volgende:
Wat is eigenlijk de kwaliteit van de spellen (grafisch gezien). Want ik stond laatst bij de intertoys en op de doosjes (achterkant) leek het wel alsof sommige spellen grafisch gezien erg verouderd zijn.![]()
Nog maar 13 dagen![]()
Nee, ik heb zelf nog geen DS. Ik wacht geduldig *ahem* op de DS Litequote:Op zaterdag 10 juni 2006 23:30 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Je hebt zelf nog geen DS?
De kwaliteit verschilt idd erg per spel. Als de developers er tijd in steken dan kan het er behoorlijk tof uit zien. Maar verwacht geen psp achtige graphics. En sowieso geen EA games kopen.
Maar het is echt een hele vooruitgang ten opzichte van de GBA. Zelf vind ik de DS erg leuk omdat het een mooie brug slaat tussen de nieuwe, grafische krachtpatsers en games met het (nostalgische) gevoel van vroeger.
Spel ziet er overings op het juiste formaat, in beweging en op de DS een stuk beter uit.quote:Op zondag 11 juni 2006 08:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, ik heb zelf nog geen DS. Ik wacht geduldig *ahem* op de DS Lite![]()
Maar ben blij met je antwoord!
Als dit ongeveer de kwaliteit is dat je kan verwachten:
[afbeelding]
Dan is het zeker een verbeterting t.o.v de GBA/GBC
¤149.99quote:Op zondag 11 juni 2006 10:04 schreef Maraca het volgende:
Ik dacht ¤ 150,00
150 euro.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:01 schreef tonks het volgende:
Hoe duur word ie?
Even duur als 'n MarioKartDS+DS-Pack.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:12 schreef tonks het volgende:
Niet echt duur!
Da's meestal maar 2 of drie euroquote:Op zondag 11 juni 2006 11:05 schreef __Saviour__ het volgende:
de mediamarkt zal het misschien wel iets goedkoper hebben. dat was bijv. bij de psp ook zo.
Ja het is echt een stuk beter. En de displays zijn iets groter.quote:Op zondag 11 juni 2006 08:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, ik heb zelf nog geen DS. Ik wacht geduldig *ahem* op de DS Lite![]()
Maar ben blij met je antwoord!
Als dit ongeveer de kwaliteit is dat je kan verwachten:
[afbeelding]
Dan is het zeker een verbeterting t.o.v de GBA/GBC
foto! vertel! Maak ons gek!quote:Op maandag 12 juni 2006 08:25 schreef Strolie75 het volgende:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb een dooie pixel.
Het is een rood stipje op het bovenste scherm. Maar gek genoeg zie je het alleen bij zwarte laadschermen. Er valt dus wel mee te leven.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:24 schreef BMH het volgende:
foto! vertel! Maak ons gek!
Grappig dat je er pas na 4-5 dagen achter komt
Import-DS = geen garantie. Zo simpel is het.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:26 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het is een rood stipje op het bovenste scherm. Maar gek genoeg zie je het alleen bij zwarte laadschermen. Er valt dus wel mee te leven.
Hoe zijn de garantiebepalingen van Nintendo m.b.t. dode pixels?
Maar eens een mailtje naar lik-sang sturen dan maar.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:28 schreef Thomper het volgende:
Import-DS = geen garantie. Zo simpel is het.
Good luck with that, then.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Maar eens een mailtje naar lik-sang sturen dan maar.
Je geen dode, maar een stuck pixel.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Maar eens een mailtje naar lik-sang sturen dan maar.
De EU/AUS versie iig niet.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef turkish_n3z het volgende:
Zijn er al mensen die de DS lite in de winkel hebben zien liggen?
Staat het woord 'pixelneurose' eigenlijk al in de Van Dale? Dat mag er wel in na de introductie van de DS en de PSP.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Juist als je er op gaat letten is het erg irritant. En dan kun je het niet negeren.
Gaat zich om het idee inderdaad...moeten ze maar strengere kwaliteitscontroles uitvoeren.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:41 schreef Wepeel2 het volgende:
Ach die dode pixels zijn toch niet zo'n ramp? Een zo'n lullig puntje.Mijn psp heeft ook een dode pixel die je tijdens zwarte schermen ziet. Ik heb me er nooit druk om gemaakt.
weer 10 seconden van m'n leven verspild met selecterenquote:
dan is het gewoon ff afwachtenquote:Op maandag 12 juni 2006 20:57 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vond de prijzen van elektronica in Hong Kong vorig jaar nogal tegenvallen. Scheelt wel iets, maar niet zoveel. Al had het halve vliegtuig op de terugweg wel een PSP.
Ja, gister gespot bij MM Rotterdam Alexander.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft de mediamarkt al lite demopods?
quote:Dear Strolie75,
Thank you for your email. If you have a stuck pixel, then this should clear up over
time as the pixel is refreshed by the display. Unfortunately, this is a downside to
LCD technology and common in all devices that use LCD screens such as NDS, PSP, iPod
and even PC monitors. Unfortunately, it is not a manufacturing fault and therefore
not applicable for return under warranty. I am very sorry we cannot assist you
further with this problem and hope that the pixel is refreshed and 'unstuck' soon.
Best regards,
Zal
----------------------------
Lik-Sang.com - Alternative Gaming Community.
Hier eigenlijk ook.. als de DS lite niet uitkwam had ik er nooit over nagedacht om een DS te kopenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:16 schreef Wessiej het volgende:
11 Maart van vorig jaar.
Leek mij altijd interresant, nooit gekocht dat ding.
Dus nu komt de lite er wel aan.
[DS] animal crossing wild world (deel 17)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:12 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe koel is Animal Crossing WW? Ik heb mn al op de GC gespeeld en groot nadeel vond ik de beperkte reacties van je medebewoners, hebben ze de AI wat verbeterd? Zijn hun reacties minder voorspelbaar en gevarieerder?
Online gameplay... Genoeg reactiequote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:12 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe koel is Animal Crossing WW? Ik heb mn al op de GC gespeeld en groot nadeel vond ik de beperkte reacties van je medebewoners, hebben ze de AI wat verbeterd? Zijn hun reacties minder voorspelbaar en gevarieerder?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hier eigenlijk ook.. als de DS lite niet uitkwam had ik er nooit over nagedacht om een DS te kopen
Gelul, de DS is tof. Alleen is de DS lite iets toffer.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:32 schreef jap85 het volgende:
geldt voor mij ook, de gewone ds zuigt namelijk behoorlijk hard
![]()
DS > DS.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gelul, de DS is tof. Alleen is de DS iets toffer.
Tuurlijk de games die je erop speelt zijn hetzelfde, dus de gewone is best leuk, maar voor mij is het design en het formaat van de gewone niet acceptabel, van de lite wel dus die koop ik welquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gelul, de DS is tof. Alleen is de DS lite iets toffer.
Intertoys Eindhoven in ieder geval al wel. Gekanteld met de Brain Training Demo en normaal met M&Lquote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft de mediamarkt al lite demopods?
quote:Service Type: GROUND
Weight: 2.00 Lbs
Package Progress:
Location Date Local Time Activity
LENEXA, KS, US 06/12/2006 6:24 P.M. ARRIVAL SCAN
06/12/2006 10:00 A.M. THE PACKAGE IS DELAYED DUE TO A TRAIN DERAILMENT
LOS ANGELES, CA, US 06/08/2006 2:54 A.M. DEPARTURE SCAN
06/08/2006 12:45 A.M. ARRIVAL SCAN
ANAHEIM, CA, US 06/07/2006 11:58 P.M. DEPARTURE SCAN
06/07/2006 10:49 P.M. ORIGIN SCAN
US 06/07/2006 7:48 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED
Tracking results provided by UPS: 06/12/2006 10:53 P.M. Eastern Time (USA)
Als ik nu terug ga naar m'n oude DS...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gelul, de DS is tof. Alleen is de DS lite iets toffer.
Ik ga de zwarte halen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:42 schreef Maraca het volgende:
Je kan een witte en een zwarte DS lite kopen![]()
Welke zal ik kiezen?![]()
Zijn er al demopods gesignaleerd dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De witte is toch ook wel mooi. Maar jammer dat alleen die in de demopods zit, vergelijken wordt zo wat moeilijk
Adviesprijs is ¤149,99. Bij de MM zal de prijs wel tussen de 145 en 150 liggen, heel misschien 140.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:01 schreef netto_m het volgende:
Of ik wacht gewoon tot hij in de winkel verkrijgbaar is, bij de MM of zo. Hoe duur wordt hij daar eigenlijk?
Ik denk dat je rustig van 150 of meer kan uitgaan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:50 schreef GokuSFE het volgende:
[..]
Adviesprijs is ¤149,99. Bij de MM zal de prijs wel tussen de 145 en 150 liggen, heel misschien 140.
Zal wel ¤ 150 zijn dan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:50 schreef GokuSFE het volgende:
[..]
Adviesprijs is ¤149,99. Bij de MM zal de prijs wel tussen de 145 en 150 liggen, heel misschien 140.
DOe je het wel elke dag?quote:
NL-versie? v&a?quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:12 schreef Lexie het volgende:
I heb Brain Training al een paar weken niet meer aangeraakt...
Niks voor mij eigenlijk.
5 euro incl. verzenden!quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:12 schreef Lexie het volgende:
I heb Brain Training al een paar weken niet meer aangeraakt...
Niks voor mij eigenlijk.
Hmm, veel games op de DS zijn toch wel bvrij kort, ik weet niet hoe dat op de PSP zitquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Dit is vast niet de meest geschikte plek hiervoor, maargoed. Ik twijfel dus tussen een DS lite en een PsP. En beide is geen optie.
Dus kan iemand die beide heeft mij adviseren? Ik hou van redelijk moeilijke games en lange gamessessies (dus niet ff 5 min in de bus, maar 2 uur in de trein). En behalve puzzlegames (ala tetris) en race-games dig ik alles wel.
Ik heb ze beide.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Dit is vast niet de meest geschikte plek hiervoor, maargoed. Ik twijfel dus tussen een DS lite en een PsP. En beide is geen optie.
Dus kan iemand die beide heeft mij adviseren? Ik hou van redelijk moeilijke games en lange gamessessies (dus niet ff 5 min in de bus, maar 2 uur in de trein). En behalve puzzlegames (ala tetris) en race-games dig ik alles wel.
Hmmz.. Daxter is daar toch anders in hoorquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:37 schreef Thomper het volgende:
Volgens zijn beide handhelds niet echt voor lange periodes. Het overgrote deel van de games op beide platformen bestaat nog steeds uit blokjes van 5 minuten; zelfs GTA (missies zijn korter gemaakt voor de PSP versie) en New Super Mario Bros (je doet maar een minuut of zes over een leveltje)
Beiden zijn mogelijkquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Ik probeer het objectief: DSlite.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:02 schreef disjfa het volgende:
Ik probeer het nog objectiever
spellen op de psp beter vindDat heet zonde van je geld.
Sommige mensen kopen de PSP voor de ports omdat ze geen 130 euro goedkopere PS2 hebbenquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef Tware het volgende:
[..]
welke spellen. Locoroco en 1000 ports en remakes?
PSP is een goed apparaat. Alleen de games...quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:18 schreef Xrenity het volgende:
Mja, m'n broertje heeft een PSP. Tof ding hoor, maar voor mij persoonlijk zijn er te weinig echt gave games. Al is GTA LCS wel tof op zo'n handheld
Zijn er wel een paar die me aanspreken, anders zat ik ook niet te twijfelen, denk aan Locoroco, Jak & Daxter (mss) en euh..... hum... mss Suikoden 1&2 als ze ooit uitkomen. Maar op de DS is de de lijst games die mij wat lijken niet veel langer: Animal Crossing, Castlevania, Mario DS (moet ik nog zien, schijnt veel te makkelijk te zijn en niet origineel) en later FF3, Zelda DS.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:19 schreef BMH het volgende:
[..]
PSP is een goed apparaat. Alleen de games...![]()
En grafisch zijn ze niet op PS2 kwaliteit. (Al had ik bij Monster Hunter het gevoel dat het er niet ver vandaan zat)quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
PSP is letterlijk een draagbare Playstation. Dus verwacht PS2-games, maar dan op klein formaat. Voor originele spellen moet je niet bij de PSP zijn, dat is meer het terrein van de DS.
Alleen voor multi-platform games kan je beter wel de PSP versie nemen. Denk bijv. aan Ridge Racer, Burnout, Splinter Cell en dat soort. Maargoed, ik heb het nadeel bijna alle recente consoles te hebben op de Xbox 360 na dan (komt ook niet, net zoals ik de PS3 denk ik niet koop.... wie weet de Wii, maar ook dat weet ik nog niet zeker)quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
PSP is letterlijk een draagbare Playstation. Dus verwacht PS2-games, maar dan op klein formaat. Voor originele spellen moet je niet bij de PSP zijn, dat is meer het terrein van de DS.
Zowel Daxter als GTA zijn toch echt beter dan de PS2 versies qua grafische kwaliteiten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:15 schreef Morthill het volgende:
[..]
En grafisch zijn ze niet op PS2 kwaliteit. (Al had ik bij Monster Hunter het gevoel dat het er niet ver vandaan zat)
Met goed programmeerwerk is vrijwel-PS2 kwaliteit te doen. De PSP is grafisch een erg sterk beestje. GTA en Daxter bijvoorbeeld zien er prachtig uit.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:15 schreef Morthill het volgende:
En grafisch zijn ze niet op PS2 kwaliteit. (Al had ik bij Monster Hunter het gevoel dat het er niet ver vandaan zat)
Juist niet. Advance wars kan je zelfs nog spelen als je niet met de trein gaat maar met de auto. Elk stoplicht 2 zetten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:56 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik probeer het objectief: DSlite.
Voor games als Advance Wars & RPG's heb je zeker wel meer dan 5 min nodig.
size. ik vind die psp zo lomp groot met allerlei uitsteeksels. plus mp3's luisteren en tv kijken doe ik wel op mijn telefoonquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:52 schreef jap85 het volgende:
Geld valt wel mee toch, scheelt maar 50 euro. Bepalend voor de keuze lijkt mij vooral of je alleen wilt gamen of ook muziek etc. wilt luisteren erop. En, ook niet onbelangrijk, of je al een ps2/xbox hebt (aangezien de psp veel spellen heeft die daar in vergelijkbare vorm al op zijn verschenen)
Zeker nietquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:00 schreef BMH het volgende:
DSlite logo in de hoek staat eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Ja.. Op store.nintendo.com verkopen ze em: Stylus (DS lite) - Set of 2 $6.99quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:24 schreef Marble het volgende:
Gaan ze die nieuwe, grotere stylussen van de Lite ook los verkopen? Zijn echt veel lekkerder in het gebruik dan die oude tandenstokers.
En toch is ie nog mooiquote:
Heb je deel 1 gespeeld? Het spel lijkt absoluut niet op lemmings. De lemmings moet je dingen laten bouwen en bij Mario en Donkey Kong moet je enkel als grote Mario een veilige route zoeken voor jezelf en de mini-mario's.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:29 schreef BMH het volgende:
Ik vind de focus op de minis een beetje fout. Begint teveel op lemmings te lijken
Ik heb deel 1 zelfs uitgespeeld. Ik zeg dat deel 2 op lemmings lijkt (zie trailer).quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:46 schreef koei het volgende:
[..]
Heb je deel 1 gespeeld? Het spel lijkt absoluut niet op lemmings. De lemmings moet je dingen laten bouwen en bij Mario en Donkey Kong moet je enkel als grote Mario een veilige route zoeken voor jezelf en de mini-mario's.
Ik vond deel 1 wel een erg leuk spel, hoewel ik ergens halverwege wereld 6 vast kwam te zitten en niet meer verder kon. Ik hoop dat ze in dit tweede deel wat nieuwe elementen erin stoppen, dan wordt het vast ook een leuke game!
Ja, echt heel anders.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:55 schreef koei het volgende:
De originele Donkey Kong? Dat is een heel ander soort spel!
Ik heb 'm hier wel liggen, ooit eens 2e hands gekocht voor 5 euro, maar ik vond er niet zoveel aan en heb hem redelijk snel alweer weggelegd. Waarschijnlijk omdat ik 'm vroeger nooit gespeeld had ofzo, en het spel niet zoveel meer voorstelt in vergelijking met de huidige spellen. Ik zal 'm binnenkort nogwel een keertje uit de kast pakken om te kijken of ik het misschien toch met je eens benquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:00 schreef Marble het volgende:
[..]
Ja, echt heel anders.. NOT.
De makers hebben zelf ook gezegd dat MvsDK gewoon een vervolg was op de GB-versie van Donkey Kong hoor, en dat zie je ook duidelijk terug. Heb jij de GB-Donkey Kong wel gespeeld? Is heel anders dan de NES-versie en duidelijk de voorloper van MvsDK.
Mja, het is niet echt een kwestie van eens of niet eens hoor, maar gewoon een feit. En algemeen bekend bovendien.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:06 schreef koei het volgende:
Ik zal 'm binnenkort nogwel een keertje uit de kast pakken om te kijken of ik het misschien toch met je eens ben
Stom spelquote:Op donderdag 15 juni 2006 12:49 schreef Marble het volgende:
Wat zeg ik nou koei, dat is dus deel2. Je doet het erom.
DIT is deel 1:
[afbeelding]
Wel waar.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:02 schreef BMH het volgende:
Fire flower op bowser heeft geen effect.
Die moest ik klein doen, maar Bowser van lvl 1 kan iig wel met vuurballen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:18 schreef BMH het volgende:
[..]
Ow. Heb ik bij de eindbaas van NSMB niets van gemerkt.
quote:I knew there was something special about the Nintendo DS when I first cradled one in my hands last holiday season: The allure of the handheld game platform with two screens (including a PDA-like touchscreen) plus built-in microphone and wireless connectivity wasn’t Mario’s mushroom-fueled mayhem; instead, it was a puppy. A golden labrador retriever, in fact, that I could call to aloud and pet with a stylus. With Nintendogs, the quirky videogame pioneer decided to attract people like myself who reside outside the hard core of the gaming world. Now, with the introduction of the DS Lite and the Touch Generations series of games, Nintendo has amplified its efforts to lure non-gamers. - TIME writer Wilson Rothman
De Lite is kleiner, minder dik, heeft een ander design, een kleiner GBA slot waardoor GBA-games uitsteken, en vier instelbare lichtniveaus.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:56 schreef Mad-Matt het volgende:
wat is nou exact het verschil tussen de lite en de gewone?
(ik ben een noob)
Ik wil een DS aanschaffen (voornamelijk voor de nieuwe Mario) maar weet niet welke ik moet nemen.
Mario 64 DS en New Super Mario Bros zijn de enige toch?quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:00 schreef Maraca het volgende:
Welke Mario is trouwens aan te raden? Er zijn er zoveel voor de DS![]()
mits je vrienden hebt natuurlijkquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:02 schreef Thomper het volgende:
[..]
Mario 64 DS en New Super Mario Bros zijn de enige toch?Het is heel simpel: wil je een 3D-platformer dan neem je Mario 64 (wat wel een port is, dus niks als je het origineel al speelde), wil je 2D dan neem je New Super Mario Bros.
Zijn er ook nog Mario & Luigi: Partners in Time voor als je een RPG wilt, en Mario Kart DS als je wil karten met vrienden.
Dat zeg ik toch meidquote:
16+7=23.. ja dusquote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:59 schreef ASSpirine het volgende:
dus volgende week komt de DS lite uit?
Animal crossing kan niet cross-regio... De rest wel d8 ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:24 schreef JK het volgende:
Maakt het uit voor ONLINE gameplay of je een USA of EUR versie hebt ?
Bij de PSP is het namelijk zo dat GTA USA niet kan verbinden met een GTA EUR.
Ben benieuwd of dat ook zo is voor Tetris en Metroid DS.
Dus of het WiFi gebeuren geen problemen oplevert.. zowel adhoc als via internet.
Animal Crossing USA - EU kan wel cross volgens mij. Via NWC iig welquote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:33 schreef BMH het volgende:
[..]
Animal crossing kan niet cross-regio... De rest wel d8 ik.
Ook als de EU gebruiker em niet op engels heeft staan?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:59 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Animal Crossing USA - EU kan wel cross volgens mij. Via NWC iig wel
Had je maar de Lite moeten kopenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:16 schreef Mad-Matt het volgende:
Ik heb er vanmiddag 1 gehaald, Mario Kart DS Pak.
(vond de lite niet interessant genoeg om er meer geld voor neer te leggen)
Maar ik heb 1 fel groene pixel en een blauwige (die kleiner lijkt) op m'n scherm zitten, valt dit onder garantie of is dit binnen de acceptabele marge? (ik vind het irritant)
kijk aan jouw opmerking heb ik tenminste wat... zeg dan nietsquote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Had je maar de Lite moeten kopen![]()
Oeh, nog maar een weekjeHopelijk kan ik van mijn salaris afblijven anders mag ik nog een maand wachten
![]()
Ik krijg hem woensdagquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:06 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
16+7=23.. ja dus![]()
Ik hoop echt op een retailer die eerder verkoopt.. teh need!![]()
Belachelijk. De winkel moet je DS gewoon accepteren als hij niet voldoet. De winkel is immers het eerste aanspreekpunt voor de consument.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De mediamarkt heeft juist overal bordjes geplaatst. zo van DS wordt niet omgeruild!
en anders ruilt Nintendo het zelf toch om
Hopelijk is ie ook een euro of tien gooedkoper bij de MM. Maarja, ik mag hem van mezelf alleen kopen als ik "over" benquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:15 schreef BMH het volgende:
Dode/stuck/bright pixel... Als ik mijn DSL volgende week bij de MM koop vraag ik duidelijk, met getuige (iemand die er ook 1 gaat kopen) dat als er ook maar iets fout is ik een nieuwe wil. Als de verkoper hiermee akkoord gaat sta je volledig in je recht als er ook maar iets fout/niet aan mijn eisen voldoet
't is een franchiseonderneming, dus dat kan eigenlijk per filiaal verschillenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:49 schreef BMH het volgende:
En die bordjes heb ik niet gezien bij MM Enschede.
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hopelijk is ie ook een euro of tien gooedkoper bij de MM. Maarja, ik mag hem van mezelf alleen kopen als ik "over" ben![]()
Ben het wel met je eens, alhoewel je volgens mij als consument toch wel sterk in je schoenen staat met omruilen, vooral als een product defect is.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 02:00 schreef disjfa het volgende:
[..]
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
wil wel meteen kunnen checken of ik een goede heb natuurlijkquote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:21 schreef outcast_within het volgende:
hoe kun je snel checken of er een dode pixel in zit?
heb alleen braintraining
Dat zie je vanzelf.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:21 schreef outcast_within het volgende:
[..]
wil wel meteen kunnen checken of ik een goede heb natuurlijk
Ik kan niet eens de datum veranderen in het spelquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:36 schreef RaymanNL het volgende:
WTFIemand ervaring met deze error in ACWW:
Ik doe hem zo aan, datum staat op 17 juni, maar in het spel is het 18 mei, en het spel liep op een gegeven moment gewoon vastStond ineens helemaal stil beide schermen
![]()
import of heb je een gouden tip voor een adres?quote:
Mwah, ben tot nu toen redelijk tevreden over de MM hierzo. Zelfs de spellen zijn er fors goedkoper, zo heb ik amper 34 euro betaald voor Advance Wars DS toentertijd.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 02:00 schreef disjfa het volgende:
[..]
Door als iets 10 euro minder is koop je iets zonder enig sinds garantie bij de winkel en support je ene onderneming die alleen in het leven geblazen is om de consument af te zetten. Ga naar een gamesshop. Dan betaal je 2 euro meer dan bij een media markt en help je de games wereld veel meer dan een of andere rotzooi winkel. Kunnen ze je ook meteen leuke games slijten.
+1quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!
Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
Ik heb hem online besteld, maar ik haal altijd bij hem op, en hij krijgt hem natuurlijk dan 1 á 2 dagen eerder.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:08 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
import of heb je een gouden tip voor een adres?
Sommige gamesshops zijn duur. Klopt. Daar moet je ook niet naartoequote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Ik koop 'm dan liever voor die 2 tientjes. Gameshops zijn vaak veelste duur, maar dat is ook niet zo gek als ze in hun eentje moeten rondkomen en games eigenlijk een luxe zijn en niet iedereen 20 games per maand koopt.
quote:Creating a 3D Game on the Nintendo DS
By Sara Guinness, Producer
Backbone Entertainment
Welcome fellow MechWarriors to the first of six installments about the making of MechAssault: Phantom War. As producer on the project, I’ll be filling you in on all of the fun, unusual and sometimes gory details of what it was like to make this game at good old Backbone Entertainment in Emeryville, California. Today we’ll travel to Planet ShowMe3D, where we’ll explore some of what’s involved in making a fully 3D game fit on the Nintendo DS!
The DS is a great system, but its 3D capabilities are limited… When we first pondered how to squeeze a full 3D game onto a handheld platform like the DS, it reminded us a little of the image of trying to stuff your laundry bag with dirty clothes on the way to the Laundromat… No matter how much the seams on that laundry bag tear, you manage to pack it all in and you’re rewarded with enough socks to last you a month! We discovered the DS could hold a lot more 3D goodness than it seemed at first glance.
So, in other words, we knew getting such a vast and complex game to work on a small system was going to be a huge challenge, but we rolled up our sleeves and dove into the challenge.
Our first step in determining how to manage the assets and code in MechAssault: Phantom War (or any game for that matter) was to create a Memory Map. This is where we divide the main elements of the game into sizable chunks and estimate which portions of cart space and RAM each will take up. From source code to sound to 3D model data to textures to cinematics to sprites & backgrounds – each of these categories takes up a piece of the precious memory pie.
Then we figured out all of the 3D models we wanted in the game – Mechs, tanks, props, etc.- and figured out how many we could draw after the basic necessities were drawn (for instance, terrain) before our 2,000 polys/frame budget ran out.
These limitations may change during development, but it gave us enough of a guideline to see if we could make a fun and engaging game within those limitations. We decided we could, and bent our brains on how to get the most bang for our buck. Here are the solutions we came up with:
1) LOD: this delightful acronym stands for Level of Detail and refers to making multiple sets of the same asset (i.e., “LODs”) – each with different levels of detail in their geometry and/or textures. The high detail stuff is drawn close to the player and the lower detail stuff is drawn far away. The trade off is that instead of storing only one set of something in RAM you have to store multiple sets, but if you find the right balance you can have a heck of a lot more going on in the player’s view at any given moment.
2) Streaming: when you can’t fit something into RAM, embrace streaming. The DS lets you stream off the cartridge into the game and we ended up doing this with terrain geometry, voiceover, music and for a long time, terrain textures.
Streaming also brought up another challenge for us during development. We began the project with the assumption we’d be using a 512 Mbit (64 MB) cartridge, so our memory map was crafted under those constraints. Later Nintendo announced the 1Gbit (128 MB) cart was available but there was a catch. Isn’t there always?
This larger cart’s transfer speed (the speed at which data transfers from cart to RAM) was 25% slower than the 512 cart. Yikes! These are the kind of unforeseen things that always come up in development, but they’re still scary. So we had to do some analysis about whether we still could stream all these things fast enough in the now smaller pipe. Turns out we could…..and using a combination of technical tactics, Design and Art were able to make their 3D visions a reality.
Well, that about does it for this installment. Check back for more postings throughout the summer. The next installment will be Expanding an Xbox audience to the Handheld Market.
Eplaza is geen gameshop he. Dat is een verkapte Bart smit.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef JK het volgende:
Een gameshop 2 euro meer? Wat dacht je van tussen de 5 en 50!!! Euro meer ?
Soul Calibur 3 voor PS2 ? 20 eurootjes Platinum (en zelfs de normale versie) en wat vraagt een niet nader te noemen gameshop in het midden van het land ? 69,95 !!!!!
Zuiderpark?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:11 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ik heb hem online besteld, maar ik haal altijd bij hem op, en hij krijgt hem natuurlijk dan 1 á 2 dagen eerder.
Geen idee of je zin hebt om naar Den Haag te gaan rijden.
Nee, een ECHTE gameshop.... voorheen heette het Replay. Misschien weet je dan genoegquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Eplaza is geen gameshop he. Dat is een verkapte Bart smit.
De ECHTGE gameshops in Enschede/Hengelo verkopen games ongeveer 5 euro onder de adviesprijs.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:23 schreef JK het volgende:
[..]
Nee, een ECHTE gameshop.... voorheen heette het Replay. Misschien weet je dan genoeg
Ik, als ik "over" ga, ga voor Castlevania en Animal Crossing WW. BT zou ik maar links laten liggen, voelt niet echt als een spel aan. Je kun eigk net zo goed de soduku's uit de krant maken.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:14 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik weet nog niet welke spellen ik vrijdag bij de DS ga kopen! Is Animal Crossing een beetje leuk? En doe je een beetje lang over Brain training?
Strategisch verantwoord. Iedereen zal natuurlijk gelijk een spel bij z'n DS willen EN een week later Mario kopen, hoe duivels.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Mario moet je er echt bijkopen natuurlijk. Maar die komt pas een week later. Da's wel raar van Nintendo.
Dat komt omdat ze in het oosten minder verdienen dan in de randstadquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:29 schreef BMH het volgende:
[..]
De ECHTGE gameshops in Enschede/Hengelo verkopen games ongeveer 5 euro onder de adviesprijs.
In het centrum van Hengelo toevallig?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:29 schreef BMH het volgende:
[..]
De ECHTGE gameshops in Enschede/Hengelo verkopen games ongeveer 5 euro onder de adviesprijs.
Klinkt als meer oplichters in de randstad.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:58 schreef JK het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze in het oosten minder verdienen dan in de randstad
Hier is het echt 5 tot 50 euro meer voor een spel.
En bij de Intertoys vind je dan weer spellen supergoedkoop. Juist 5 euro onder de normale verkoopprijs. Of wat te denken van Resident Evil iets van 3 a 4 weken na de release? 19,99 bij Intertoys !
www.nintendowifi.nl geeft een dudielijke uitleg over hoe je mogelijke problemen met je router kunt oplossen. Lukt het nog niet, dan kun je het ons altijd vragen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:36 schreef ASSpirine het volgende:
Dus dat wordt een Lite kopen als verjaardag, welke spelletjes zijn leuk?
Misschien toch die brain game dinges kopen, klinkt wel interessant
Mario Kart ook denk ik.
Maareh, heb je daar iets voor nodig om tegen andere mensen te spelen?
Je speelt toch via wifi dacht ik?
owjah, en natuurlijk een draadloze router, das geen prob op zich
Is dat lastig in te stellen?
Ik ken namelijk haast geen zak van netwerken
Is dat ongeveer het zelfde?quote:
I'll keep that in mindquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:55 schreef BMH het volgende:
[..]
www.nintendowifi.nl geeft een dudielijke uitleg over hoe je mogelijke problemen met je router kunt oplossen. Lukt het nog niet, dan kun je het ons altijd vragen.
150+20+45 = 215 Metroid Prime Hunters en Phoenix wright vind ik persoonlijk ook enorme aanraders, Brain Age ben je snel op uitgekeken. Ook vet: New SMB, Trauma Center, Wario Ware: touched, Advance Wars en Animal Crossingquote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:00 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
I'll keep that in mind
Maareh, alvast 2 games halen denk ik, dus mario kart (zou dat al in een pack komen met de lite?)
en die brain game, want ik hoor er wel positieve dingen van
op hoeveel kom ik dan ongeveer?
wat is er zo speciaal aan tetris DS?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:28 schreef BMH het volgende:
Tetris DS is ook een game waarmee ik me nu al tig uren mee heb gemaakt. On- & Offline is het een geweldig spel! Kopen die handel!
Woensdag zullen de dsjes wel naar de winkels verstuurd worden.. De gamespeciaalzaak verkoopt em dan vaak meteen al.
hahaha.. bij de NL versie zit ik nu op 24... Helaas stop ik altijd als ik de "woorden onthouden" opdracht krijgt.. Die duurt gewoon 5 minutenquote:Op zondag 18 juni 2006 15:44 schreef Xrenity het volgende:
Kawashima zei net dat ik een leeftijd van 76 had
Gevolgd door 'Oeps! Rekenfoutje!'. Het was 22
Die vind ik altijd het leukst. Er zit een beperkt aantal woorden in, dus ik ken ze nu al allemaal uit mn hoofdquote:Op zondag 18 juni 2006 16:03 schreef BMH het volgende:
[..]
hahaha.. bij de NL versie zit ik nu op 24... Helaas stop ik altijd als ik de "woorden onthouden" opdracht krijgt.. Die duurt gewoon 5 minuten![]()
![]()
Nee.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:45 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik overweeg een ds lite te halen maar ik zou hem eigenlijk alleen voor online spelletjes willen halen, is dit dan aan te raden?
Ik zou eerst je prioriteit van games anders stellen en dan je druk maken of je zo`n apperaatje wilt hebbenquote:Op zondag 18 juni 2006 23:45 schreef Maraca het volgende:
Animal Crossing, Lost Magic en The Sims 2
Ik ook niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:18 schreef Kill_em_all het volgende:
Nope niks gepreorderd. Denk dat de kans zeer klein is die ie meteen uitverkocht is.
Hoe bedoel jequote:Op maandag 19 juni 2006 00:21 schreef disjfa het volgende:
[..]
Ik zou eerst je prioriteit van games anders stellen en dan je druk maken of je zo`n apperaatje wilt hebben
Maar verder moet je je niet druk maken
In Utrecht kan je bij Dr.Games langsgaanquote:Op maandag 19 juni 2006 09:55 schreef philipnorth het volgende:
Ik zit ook nog te twijfelen wat ik voor spel erbij ga kopen, hebben hier sowieso al een DS met spellen, dus ja
Zit idd te denken aan Phoenix, maar ook Advance Wars staat nog op t lijstje...net als NSMB voor volgende week
Iemand hier die een goede gameshop in Utrecht weet trouwens, ben a.s. zaterdag ws. in Utrecht, dus wil ik daar wel ff shoppen wellicht
tnx, mail ze wel ffquote:Op maandag 19 juni 2006 11:26 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
ook import voor zover ik het dan weet
Elke winkel krijgt ze woensdag al binnenquote:Op maandag 19 juni 2006 12:15 schreef MacGreagor het volgende:
ik ga hem halen bij een winkel waar ze woensdag al liggen.
maar ik zal maar niet zeggen waar anders staat er een rij
Vrijdag is hij sowieso in de winkelquote:Op maandag 19 juni 2006 14:01 schreef ASSpirine het volgende:
Weet iemand of de DS lite ook in een pack te koop is?
Met spel, en zoja, welke spel?
Ik ga komende weekend ff naar de media markt, alvast wat spelletjes halen
thanks, maar de vraag is of dat wel goed voor me is.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vrijdag is hij sowieso in de winkelkun je de DS gelijk meenemen
Zal morgen even vragen of er ook een pack is
volgens mij geen pack. dat komt later zei de verkoopster.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:01 schreef ASSpirine het volgende:
Weet iemand of de DS lite ook in een pack te koop is?
Met spel, en zoja, welke spel?
Ik ga komende weekend ff naar de media markt, alvast wat spelletjes halen
nee.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:42 schreef RaymanNL het volgende:
Ik heb even een vraagje over de Lite(hjet is voor iemand anders)
Maar zijn de knoppen niet de klein? ik bedoel de ABXY, heb je daar last van?
Advance wars (1,2 voor GBA?). En anders het gebruikelijke maar dan 2e hands. Ook moet je New super mario bros halen bij je lokale gameshop.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:01 schreef Simsfan88 het volgende:
Hello guys
Ik heb zin om een nieuw spel voor mijn DS te kopen. Ik heb Wario Ware Touched, Mario 64 DS, Nintendogs (zo saai maarja) en Animal Crossing Wild World (heerlijk spel!).
Ik zoek een spel van rond de 20 euro. Bomberman en Polarium heb ik hoog op mijn lijst staan, maar wat vinden jullie van die spellen? En raden jullie mij andere spellen van rond de 20 euro aan?
Thanks![]()
Heb je helemaal gelijk in, ziet er saai uit.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:34 schreef Simsfan88 het volgende:
Advance wars vind ik er best saai uit zien. En New Super Mario Bros ziet er idd erg vet uit, maar is overal rond de 40 á 45 euro toch?
Hij wordt woensdag aan bijna alle winkels geleverd. Kijk een verkoper lief aan (of groei tieten) en je krijgt ze misschien mee.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:10 schreef turkish_n3z het volgende:
Zag ik hier staan dat je em woensdag al kan krijgen? waar?!!!![]()
![]()
Meer dan genoeg. Maar koop eerst Tetris DS. maar es, die is zo verslavend dat ik 8 uur achterelkaar online doorspeelde. (ziek ik weet het, ik had de tijd niet in de gaten meer)quote:Op maandag 19 juni 2006 22:09 schreef ThijsThijs het volgende:
Komen er veel online spelletjes voor de ds lite?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |