Mn broertje heeft hem vanmorgen van de Dixons binnengekregen met Mario 64 DS, Wario Ware, Polarium en natuurlijk de Metriod demo. (Hij wilde zelf niet posten en ik wil even m'n mening geven
![]()
)
Dat ding is mooi! Ik vreesde wel een beetje een kiddy uiterlijk en plastic feel, maar dat valt echt gigantisch mee. Ik had hem wel wat kleiner verwacht trouwens. Met de feel zit het ook wel goed, het vasthouden is makkelijk, met één vasthouden en de andere hand de stylus is goed te doen.
Ik heb er maar even mee kunnen spelen (hij is zelf nu nog bezig, aan een oplader inmiddels
![]()
), een stukje Wario Ware en Mario 64 DS.
Wario Ware vind ik echt een typisch Japans spel met al die minigames, zo grappig en het geluid is ook goed. Dat viel me op, het geluid dat de DS kan produceren is erg goed. Ook het volumeschuifje werkt goed, ik had iets slechts en onhandig verwacht maar dat valt mee.
Mario vind ik erg makkelijk via het touchscreen te besturen, een analoge stick is imo niet nodig op deze manier.
Ik vind het een erg mooi apparaatje, en als ik er zelf één haal ga ik zeker voor deze en niet voor een PSP, die besturing is echt veel leuker, je vraagt jezelf af hoe je bij de vorige Gameboy's het ooit zonder touchscreen hebt kunnen doen.
Op
zondag 6 mei 2012 16:24 schreef
Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(