abonnement Unibet Coolblue
pi_16449918
quote:
NINTENDO KONDIGT DRAAGBAAR SPELSYSTEEM MET DUBBEL SCHERM AAN

"Mystery Product" wordt later dit jaar gelanceerd

21 januari 2004 - Een geheel nieuwe benadering van videogames - twee verschillende schermen in de palm van je hand - zal later dit jaar resulteren in de lancering van een nieuw portable spelsysteem: Nintendo DS (tijdelijke naam).

Deze aankondiging geeft slechts een hint van de extra mogelijkheden en voordelen, die in mei worden getoond tijdens de Electronic Entertainment Expo (E3) in Los Angeles. Tegen de tijd dat de volledige gegevens bekend zijn gemaakt, zullen spelers de innovatieve voordelen zien op het gebied van interactie.

Spelers kunnen een spel vanuit twee verschillende oogpunten bekijken, waardoor de snelheid en strategie worden verbeterd. In een voetbalspel bijvoorbeeld, kun je het hele veld op één scherm bekijken, terwijl op het andere scherm de tackle of het doelpunt van een individuele voetballer wordt uitgelicht. Spelers hoeven een spel niet langer te onderbreken om het camerapunt te veranderen of te wisselen tussen een gevecht en een plattegrond van de omgeving. Met Nintendo DS kan dit tegelijkertijd, door simpelweg naar het andere scherm te kijken.

Satura Iwata, president van Nintendo, legt uit: "We hebben Nintendo DS gebaseerd op een geheel nieuw concept, in vergelijking met bestaande spelsystemen, om spelers in de 21ste eeuw te voorzien van een unieke spelervaring."

Nintendo DS maakt gebruik van twee aparte TFT LCD-schermen met een beelddiagonaal van 7,6 cm., afzonderlijke processors en een semi-conductorgeheugen van maximaal 1 Gigabit. Naar verwachting wordt het systeem aan het eind van 2004, wereldwijd gelanceerd. Afgezien van de door Nintendo ontwikkelde software, is het bedrijf in gesprek met tal van 'third party' spelontwikkelaars. Nintendo DS wordt naast de bestaande Game Boy Advance en Nintendo GameCube in de markt gezet.


Bron: Nintendo Benelux. Onverkort persbericht.

DS zal dus Dual Screen betekenen. 1 Gbit ram is 256 Megabyte. Twee onwijs grote TFT schermen. Ben benieuwd.

Er zijn nog geen plaatjes beschikbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 21-01-2004 09:21]

pi_16449937
Weer een nieuwe gameboy . Of een soort kruising tussen pc-gameboy en gamecube.
pi_16449940
klinkt leuk al plaatjes???
pi_16449960
Dáárom komen er bijna alleen maar van die waardeloze poorts op de GBA! Steleltje ratten
pi_16449971
Zelfde persbericht op Reuters:
quote:
Nintendo unveils dual-screen portable game unit

LOS ANGELES, Jan 20 (Reuters) - Nintendo Co Ltd (7974.OS: Quote, Profile, Research) , after months of hinting it would roll out a new game product in 2004, on Tuesday took the wraps off Nintendo DS, a portable videogame system with dual side-by-side screens.
The company said it would hold back most details of the new product until the games industry's Electronic Entertainment Expo in Los Angeles this May, but said it has already begun talks with game publishers around the world about developing software for the new device.

The unit will feature two three-inch LCD screens, dual processors and up to one gigabit of semiconductor memory. It is scheduled for launch by the end of this year and will be marketed alongside the company's GameCube home gaming console and Game Boy Advance handheld device, Nintendo said.

Nintendo was expected by industry players to offer some sort of new handheld product this year to compete with Sony Corp's (6758.T: Quote, Profile, Research) PSP, an advanced handheld gaming device set for launch by the end of the year. Sony already dominates the console games market with its PlayStation 2.

Nintendo said the the dual screens on the new game machine would let players see the same game from two different perspectives, or see game action on one screen while looking at a map of the game environment on the other.


"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_16450000
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:08 schreef apengek het volgende:
klinkt leuk al plaatjes???
Nee, anders had ik ze gehad.
pi_16450047
hmm tja ze moeten orgineel blijven, maar als ik het zo lees niet super orgineel. Dan maar wachten op de E3, zullen we meer zien.
pi_16450097
quote:
1 Gbit ram is 256 Megabyte.
Met 1 Gbit wordt toch de geheugen bandbreedte bedoeld en niet de hoeveelheid geheugen? Waar haal je die 256 MB vandaan?
pi_16450130
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:21 schreef B03S het volgende:

[..]

Met 1 Gbit wordt toch de geheugen bandbreedte bedoeld en niet de hoeveelheid geheugen?


Nee. De reden dat ze Gbits gebruiken is dat het geen 8 bit console is. Dus 1 gbit ram op een 16 bit console is 128 megawords, en op een 32 bit console slechts 64 mega-long words.
pi_16450163
Ik vraag me af of dit slim is van Nintendo om nog een console op de markt te introduceren. Overigens zou het me niks verbazen als de volgende echte console wordt gecanceled en ze zich (wat hardware betreft) volledig gaan richten op de handheld markt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Redactie Games woensdag 21 januari 2004 @ 09:34:53 #11
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_16450278
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:26 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vraag me af of dit slim is van Nintendo om nog een console op de markt te introduceren. Overigens zou het me niks verbazen als de volgende echte console wordt gecanceled en ze zich (wat hardware betreft) volledig gaan richten op de handheld markt.
Ik denk als ze dat gaan doen dat het snel afgelopen is met Nintendo.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_16450312
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:26 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vraag me af of dit slim is van Nintendo om nog een console op de markt te introduceren. Overigens zou het me niks verbazen als de volgende echte console wordt gecanceled en ze zich (wat hardware betreft) volledig gaan richten op de handheld markt.
Nintendo heeft nog best wel veel macht in handen hoor. Zo snel pest je ze niet weg. De SNES zou ook verliezen van de Sega Megadrive, hadden veel mensen voorspeld. En de NES werd gelanceerd tijdens de video game crash in Amerika!
  Redactie Games woensdag 21 januari 2004 @ 09:40:12 #13
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_16450371
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:36 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Nintendo heeft nog best wel veel macht in handen hoor. Zo snel pest je ze niet weg. De SNES zou ook verliezen van de Sega Megadrive, hadden veel mensen voorspeld. En de NES werd gelanceerd tijdens de video game crash in Amerika!


Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:42:26 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16450404
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:40 schreef Fathom het volgende:

[..]

Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben.


Volgens mij onderschat jij de GBA nogal
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:13:15 #15
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16450913
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:40 schreef Fathom het volgende:

[..]

Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben.


Nintendo heeft nog geen enkel jaar verlies gedraait. Nu de gamecube 99 eurie is draaien ze een beetje verlies op dat ding. Maar dankzij de software staan ze vet in de plus. Sony & M$ kunnen nu wel meer geld hebben, Nintendo heeft nog een buffer van 330 miljoen dollar. Ze kunnen echt wel wat experimenteren zonder dat ze failliet gaan.

Ik kijk enorm uit naar de Nintendo DS. Het is echt te vet als je bvb een shooter speelt, waar je op het ene scherm bvb het security camera beeld ziet, en in het andere scherm het gewone spel.

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:23:42 #16
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16451122




hahahaha

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_16451272

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:31:57 #18
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16451308
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:30 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]


yep yep. Dit kan echt heel vetjes worden. Ookal is het alleen geschikt voor een klein publiek( zoals iwata al zei).
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:34:49 #19
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16451366
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_16451376
Zoals met elke console zal het succes van de DS afhangen van de software (de games!). Nu is de vraag of die 2 schermen echt een onderdeel van het spel worden of gewoon een leuk gimmick (zoals de GBA-GC link) waar je voor de rest geen ruk aan hebt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_16451488
Wtf, zijn die gasten gek geworden daaro. Weer een handheld, net of ik daar op zit te wachten. Doe mij gewoon een fatsoenlijke console. Maar zoals ik het hier zie is nintendo gewoon bang voor de PSP van sony. Helaas nintendo jullie kunnen je beter maar gaan richten op software, want de hardware is ook niet meer wat het geweest is. Dit is geen flamen oid, heb zelf ook de nintendo consoles. Maar vind het gewoon zonde van de mogelijkheden die ze hebben, om ze dan op deze manier te verklooten....
pi_16451583
Even een reactie van een ander forum copy/paste waar ik me wel in kan vinden.
quote:
I agree that it's not a replacement for the GCN or GBA, but it doesn't really solve any of Nintendo's problems. Now, I'm not going to proclaim it the Virtual Boy 2 or anything, but who exactly is this product for? Nintendo fans are likely to snatch it up, but that's about it. The DS does nothing to expand Nintendo's audience. Iwata pretty much said it himself. The DS isn't for everybody, but a product for everybody is precisely what Nintendo needs.

Iwata goes on to say that he wants to offer his customers a, "play experience that they've never had before." Is anyone really dying for this kind of experience? It might be novel, it might be innovative, and some first-party titles will make incredible use of it, but so what? I don't think the mainstream will care, and really that's the market segment Nintendo needs to do better with.

Now, just so nobody calls me a Nintendo hater, there are some interesting things going on here. Obviously, the DS will be considerably more powerful than the GBA. I'm really looking forward to seeing the system in action at E3. The first-party games should be excellent and tout some really creative features. And if Nintendo includes some form of wireless connectivity, the multiplayer gaming could be awesome. All that said, there's still a lot of vital information lacking on the device. And this announcement doesn't do anything to dampen my desire for Sony's PSP... but all that could change after I've seen both systems.


"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:44:18 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16451589
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:13 schreef BMH het volgende:

[..]

Nintendo heeft nog geen enkel jaar verlies gedraait. Nu de gamecube 99 eurie is draaien ze een beetje verlies op dat ding. Maar dankzij de software staan ze vet in de plus. Sony & M$ kunnen nu wel meer geld hebben, Nintendo heeft nog een buffer van 330 miljoen dollar. Ze kunnen echt wel wat experimenteren zonder dat ze failliet gaan.

Ik kijk enorm uit naar de Nintendo DS. Het is echt te vet als je bvb een shooter speelt, waar je op het ene scherm bvb het security camera beeld ziet, en in het andere scherm het gewone spel.


Het idee is misschien nieuw, maar kom op hey. Alsof je voor de meeste games 2 schermen nodig hebt. Leuk dat je even naar links kunt kijken naar een map, maar hoe vaak doe je dat nu uiteindelijk met handheld games? Ik zou het een flinke domper vinden als ik Nintendo-fanboy zou zijn.

En dan hebben ze de prijs nog niet eens laten weten....

  woensdag 21 januari 2004 @ 10:46:31 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16451630
Wireless connectivity? Nintendo? Haha, ik dacht het niet....
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:49:50 #25
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16451728
we kunnen nu allemaal wel gaan speculeren of het wat word of niet, maar dat heeft geen enkele zin. W8 gewoon tot mei en oordeel dan pas.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')