Peterselieman | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:41 | |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:50 | |||
Ik identificeer me best wel met deze meneer: | ||||
b2py | dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:56 | |||
Je kan je fiets ook gewoon in Lombok of bij de Jaarbeurs bios neerzetten aan een nietje.. | ||||
stavromulabeta | dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:07 | |||
Dat is wel een goed idee. Want de gratis stallingen uit de link van Peterselieman zijn sinds september allemaal opgeheven. Jaarbeursbio is prima te lopen naar CS. | ||||
Seß | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:54 | |||
Wat is de vaakst bereden overgang in Nederland? Dan krijgt hij daar een toeval denk ik | ||||
boriq | woensdag 9 oktober 2019 @ 11:58 | |||
Loonsebaan in Vught? 24 reizigerstreinen/uur plus cargo's volgens mij edit: Boxtel is ook wel een goede, stoeltje en defibrillator ernaast bij de splitsing. | ||||
dennistd | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:04 | |||
Boxtel zijn twee overwegen he, beide hebben een aparte installatie. Ik denk dat Vught wel een hele goede kans maakt inderdaad, al komt het baanvak Hilversum-Keverdijk (splitsing Weesp/Almere) ook wel in de buurt. | ||||
Goverman | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:37 | |||
Hoi allen, Ik heb even een vraag. Ik heb op 15 augustus door een (oplopende) vertraging van de IC-Direct van Rotterdam CS naar Brussel-Zuid de Eurostar naar London gemist, dus een vertraging van 2 uur... Ik heb bij NS International een claim voor compensatie ingediend, maar ik krijg het volgende bericht: Dat is vreemd, omdat de website in de uitzonderingen expliciet compensatie uitsluit bij een vertraagde 'aanreis' trein van een andere vervoerder die geen deel uitmaakt van het contract dat met de vervoerder is gesloten. Maar ik heb een kaartje bij NS International gekocht: voor de IC direct en de (aansluitende) Eurostar. En nu zeggen ze dat het om (sec) de vertraagde trein gaat... Iemand ervaring hiermee? | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:40 | |||
Briefje door de stas laten sturen! | ||||
Goverman | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:42 | |||
hmmmm... zou dat geen abuse of power zijn? Ah well, ik ga dat maar niet proberen. | ||||
derLudolf | woensdag 9 oktober 2019 @ 12:59 | |||
Of Youp van 't Hek laten Twitteren? ![]() | ||||
dennistd | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:17 | |||
NS International heeft jou een kaartje Rotterdam - Londen verkocht. Als vertraging geldt dan ook de vertraging bij aankomst op de eindbestemming. | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:17 | |||
Is de hele reis onder dezelfde boekingsreferentie geboekt (DNR-code op de tickets hetzelfde)? Als dat het geval is: even een mailtje terugsturen naar NSI en ze erop wijzen dat er sprake is van één vervoerscontract voor de hele reis en dat daardoor de compensatieregeling wél geldt. Waarschijnlijk gaat de medewerker die je mail heeft behandeld er vanuit dat je een kaartje Rotterdam - Brussel hebt gekocht, en een los kaartje voor Brussel - Londen. Dan geldt dat inderdaad niet (hoe krom dat ook is). | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:18 | |||
Mocht je überhaupt wel mee in die van 2 uur later? Zonder reservering.... | ||||
derLudolf | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:25 | |||
Lijkt mij ook logisch, want als ze het zo verkopen, dan kan de overstap gehaald worden. | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 13:32 | |||
Ik herinner me dit nog, hij en z'n vrouw waren omgeboekt naar de trein van 2 uur later. PTA / Het grote treinentopic #1132 - Strand(en) in Staphorst | ||||
Goverman | woensdag 9 oktober 2019 @ 14:24 | |||
Dit was hem inderdaad, we zijn omgeboekt door Eurostar bij de terminal. En dank jullie wel, ik zal even de volgende fase met NS International in gaan nu ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 14:39 | |||
Leuke video over Strukton-loc 1824 "Nicole": | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 15:34 | |||
Vakantie begint goed. Net in Den Bosch de ic naar Zwolle uit gejaagd vanwege seinstoring bij Nijmegen. Okee, dus over Utrecht, prima. Blij dat we het hier horen en niet pas in Oss. Nou blijkt er tussen Utrecht en Amersfoort ook weer wat loos te zijn, maar dat staat niet in de planner ![]() | ||||
Mr_Klaasje | woensdag 9 oktober 2019 @ 15:36 | |||
As we speak vertrek ik uit Amersfoort naar Deventer. Gaat helemaal goed dus.. naja +13.. | ||||
derLudolf | woensdag 9 oktober 2019 @ 15:36 | |||
Oh ik dacht dat het accupakket er al in zat. Beetje jammer, wel al prestenteren terwijl het accupakket nog niet eens er in zit... | ||||
Fred2 | woensdag 9 oktober 2019 @ 16:00 | |||
Maar gelukkig heeft Strukton nog wel vertrouwen in hun aannemer ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 16:01 | |||
Hopelijk valt het mee dan... | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 16:10 | |||
Utrecht Centraal. In verband met een eerdere verstoring hebben we even geen machinist ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 17:08 | |||
Met twee keer extra overstappen en nul informatie straks +26 thuis. Niet eens genoeg voor GTBV ![]() Ik ga bier drinken ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:01 | |||
Toch gewoon een claim indienen, als die wordt afgewezen mailtje terugsturen dat je 2x extra hebt moeten overstappen enzo. Vaak zijn ze dan wel coulant. | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:03 | |||
Bloeddruk niet waard. Opdonderen ermee. Ben thuis, bier, alles vergeten en vergeven ![]() Maar vrijdag wil ik dit soort gekut ECHT niet dus ik pak de vroegst mogelijke trein naar AMS. | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:06 | |||
Hoe laat vlieg je, 11 uur? | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:07 | |||
11:50 ![]() | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:09 | |||
De tering en dan de trein van kwart voor zes? :-P | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:10 | |||
6:03. | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:11 | |||
de eerste DIRECTE. | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:12 | |||
Vandaag namelijk weer geleerd dat elk bereikt station een achievement op zich is, en naar het schijnt kan ik niet van tevoren online inchecken. Heb nog gekeken naar een hotelletje morgenavond maar dat was weer meteen tweehonderd PieterSJONNIES dus dat doen we maar niet. | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:14 | |||
Wat voor airline vlieg jij dan mee? ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:15 | |||
Air Malta. Trouwens ruimbagage zit er gratiesj bij dus dat heb ik deze keer ook ![]() | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:16 | |||
https://www.airmalta.com/information/check-in/online-check-in | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:17 | |||
ja dat zag ik ook. Magoe m'n koffurt moet ik dus soberzo inchecken. | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:19 | |||
Ja dat moet je sowieso | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:20 | |||
Ah, Air Malta. Daar heb ik jaren geleden eens mee gevlogen... naar Malta. ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:23 | |||
Maar waarschijnlijk gaat alles gewoon super smooth, ben ik om 7:23 op Schiphol en om 7:45 ingecheckt en al of zo ![]() ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:26 | |||
Plekje zoeken om een powernap te doen? ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:27 | |||
Van die per-uur-cabines zoals in München hebben ze niet zeker? ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:31 | |||
Ik begrijp van de website van YOTEL dat je dat per uur kunt boeken (minimaal 4 uur). Maar dat kost meteen ¤ 52. ![]() | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:35 | |||
Ik zie ze veel goedkoper trouwens, 75 euro naast de Busbaan naar Schiphol te Hoofddorp https://www.google.nl/map(...)-10!4m1!1i1!10e1!6e3 | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:36 | |||
ja, plus ontbijt, plus de avond van tevoren moet je nog eten, etc etc. | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:37 | |||
Ja dat is niet eens zo heel gek. Die napcabs waar ik het over had moet je ook voor minimaal 2 of 3 uur (altijd 30 euro) boeken. En daar zit geen plee of douche in. | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:37 | |||
Er zit een 'normale' AH op Schiphol plaza, daar heb je prima ontbijt. En avondeten, tsja. Op vakantie gaan is leuk toch, kan uiteten voor je vertrekt ook wel bij toch? | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:37 | |||
even bij Yotel kijken ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:38 | |||
ja precies ![]() ![]() | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:38 | |||
Als je al 52 euro voor 4 uur Yotel gaat neerleggen heb ik echt een scheur in de broek | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:43 | |||
Het gaat toch ook om de beleving? Zeg je net zelf. Momentje eem boekm. | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:46 | |||
![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:49 | |||
Ja, je kunt van alles vinden ![]() ![]() | ||||
b2py | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:51 | |||
Gelukkig niet ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 18:54 | |||
Goed idee James, dank je ![]() ![]() Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 09-10-2019 19:20:44 ] | ||||
Peter | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:00 | |||
Leuke video's op dit kanaal ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:02 | |||
Ik heb jaren geleden zelf al eens bedacht dat zoiets ook op lange-afstand intercities in Nederland zou moeten bestaan.
| ||||
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:04 | |||
Zwitserland heeft het hier en daar en het museumlijntje Oleftalbahn. Er zijn vast nog veel meer te bedenken | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:05 | |||
Zwitserland heeft heel veel plekken met straatspoor. Ongeveer het halve netwerk van de Rhätische Bahn om te beginnen. | ||||
Peter | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:07 | |||
Ik vind dat tof ![]() In de VS staat er een webcam op zo'n stuk, ook tof ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:09 | |||
Een filmpje hierover heb ik toevallig gister nog bekeken ![]() | ||||
Treinkopper | woensdag 9 oktober 2019 @ 19:41 | |||
![]() ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:30 | |||
Jolig intermezzo ![]() Vanmiddag vastgelopen in o.a. Den Bosch, wachtend op een trein naar dichter bij huis ![]() ![]() ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:35 | |||
Haha, je hebt het nog gedaan ook met dat Yotel. ![]() Wel weer echt een Fles-actie ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:35 | |||
Werd wel weer een beetje tijd hmm. | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:40 | |||
En het is ongetwijfeld een stuk relaxter dan 3 uur in zo'n terminal rondwandelen en je stierlijk vervelen. ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:41 | |||
Dat om te beginnen. Ik vind het heel erg goed dat dit soort voorzieningen er zijn, en ik wil vooral dat het blijft. En dat maak je het beste duidelijk door er gebruik van te maken. Zelfde liedje als met de railcatering bijvoorbeeld. Instandhouding als doel op zich ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:44 | |||
Over railcatering gesproken, een paar weken geleden kwam er zo'n jobstudent langs en nadat ik uit automatisme "Nee bedankt" had gezegd heb ik toch een kop koffie bij hem gekocht. Die lui schenken tegenwoordig (vooraf gezette) filterkoffie en ik vond hem erg lekker. Prima bakkie pleur terwijl ik langs de Oostvaardersplassen reisde ![]() | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:47 | |||
Mooi traject ook. Instant genot zo ![]() | ||||
James1988 | woensdag 9 oktober 2019 @ 20:53 | |||
En in een ICM in 1e klas al helemaal ![]() | ||||
derLudolf | woensdag 9 oktober 2019 @ 21:15 | |||
En nachttreinen. | ||||
derLudolf | woensdag 9 oktober 2019 @ 21:16 | |||
Wordt dan wel bruut verstoord als je in Lelijkstad arriveert | ||||
Dr_Flash | woensdag 9 oktober 2019 @ 21:18 | |||
Ja dat hebben we niet kunnen bolwerken helaas ![]() | ||||
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2019 @ 00:21 | |||
dennistd | donderdag 10 oktober 2019 @ 00:55 | |||
![]() | ||||
greavy | donderdag 10 oktober 2019 @ 05:41 | |||
Grapje zeker? Ik heb al eens een nacht doorgehaald op Schiphol, één na laatste trein heen genomen en kon pas 5u later boarden. Gelukkig kon ik met Transavia wel al vroeg mn bagage inchecken (want dat gaat via de KLM-balies). Had er toen geen probleem mee, is best goed geregeld achter de securitychecks vond ik. | ||||
Fixers | donderdag 10 oktober 2019 @ 06:56 | |||
Zeg, heeft het NS personeel op de trein weer meer vrijheid gekregen in hun omroepen? Het valt me op dat na een tijd van standaard omroepen, alsof ze allemaal een vaststaand script voorlazen, ze weer meer creativiteit in hun omroepen stoppen. | ||||
Mr_Klaasje | donderdag 10 oktober 2019 @ 07:01 | |||
Ja.. ik heb al een conducteur gehad die verdrietig was over al die mensen die de trein gingen verlaten. *Snik* | ||||
b2py | donderdag 10 oktober 2019 @ 08:04 | |||
https://www.volkskrant.nl(...)-eind-2020~b787837c/ Nachttrein naar München en Wenen keert eind 2020 terug Edit: kost ¤6,7 mio voor drie jaar aan subsidie [ Bericht 32% gewijzigd door b2py op 10-10-2019 09:10:38 ] | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:00 | |||
Zou voor mij de trein van 9:00 betekenen binnen Europa. Daarbuiten misschien om 8:00. | ||||
spectrumanalyser | donderdag 10 oktober 2019 @ 10:00 | |||
gisteravond gezien op Amsterdam Sloterdijk; VIRM die na het openen van de deuren rap achteruit rolde. eerder deze week een DDM-1 machinist gevraagd of hij denkt dat de DDM-1 vloot in December aan de kant zou gaan. Lachend zei hij dat 'ie 't eerst wil zien voordat hij het geloofd. | ||||
derLudolf | donderdag 10 oktober 2019 @ 11:30 | |||
Hehe, kan ik me voorstellen,hoe vaak is dat spul al wel niet uitgerangeerd ![]() Rijdt DDAR ook nog? | ||||
Dr_Flash | donderdag 10 oktober 2019 @ 11:45 | |||
Ja nou ja, één seinstoringkje en twee weken vakantie valt in het water. Zo'n control freak ben ik dan ook wel weer. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 10 oktober 2019 @ 11:50 | |||
Dat zien we dan wel weer. | ||||
Pino112 | donderdag 10 oktober 2019 @ 12:46 | |||
Leuk maar 14 uur is wel lang man, tering | ||||
Piles | donderdag 10 oktober 2019 @ 12:50 | |||
Ik wil een keer naar Wenen en dacht: leuk, een keer met de trein. Maar laat maar, ik vlieg wel gewoon. | ||||
derLudolf | donderdag 10 oktober 2019 @ 12:53 | |||
Je kunt overdag ook met de trein. Dan is het 11 tot 11:30 uur. | ||||
Piles | donderdag 10 oktober 2019 @ 12:54 | |||
Iets beter, is er ook nog iets te zien onderweg ![]() | ||||
Pino112 | donderdag 10 oktober 2019 @ 12:57 | |||
Maar waarom is het 14 uur, zitten er enorm lange stops in oid? | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:03 | |||
Ik ben van deze een stuk minder goed op de hoogte dan van de oude, maar het was vroeger zo dat de trein onderweg op meerdere stations delen verliest/toegevoegd krijgt. Met de EN naar Kopenhagen stond je in Hannover zo een uur of twee stil op wat rangeerbewegingen na. | ||||
b2py | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:19 | |||
Hoe lang duurde het met de DB? München was ook al gauw uur of 10 toch? | ||||
dennistd | donderdag 10 oktober 2019 @ 13:48 | |||
Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap. | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 10 oktober 2019 @ 14:23 | |||
Mannheim geloof ik. | ||||
James1988 | donderdag 10 oktober 2019 @ 15:14 | |||
De dienstregelingssnelheid van zo'n trein zal ook wat lager liggen dan van een reguliere IC/ICE, zodat de reis wat aangenamer is voor de gasten. Die liggen immers te slapen. Neem bijvoorbeeld de Caledonian Sleeper naar Glasgow en Edinburgh. Die vertrekt om 23:50 uit Londen, en komt om 7:18 aan in Glasgow (reistijd 7u28). Onderweg zijn er nergens echt lange stops, behalve voor een splitsing in Carstairs. Maar omdat het ding is ingelegd met een dienstregelingssnelheid van max. 80 mph (130 km/u) ben je de hele nacht onderweg. Ter vergelijking, een Pendolino van Virgin Trains doet dezelfde rit in 4u39 (Vmax 125 mph, 201 km/u). | ||||
#ANONIEM | donderdag 10 oktober 2019 @ 15:57 | |||
Volgens mij zijn er in Rusland wel nachttreinen die 200 rijden, de Talgo's van RzD (Strizh) hebben een maximumsnelheid van 200 kilometer per uur. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 15:59:46 ] | ||||
GlenSpey | donderdag 10 oktober 2019 @ 17:44 | |||
Is toeval. Er zijn er die er altijd een mooi verhaal van maken terwijl anderen nooit van het standaard riedeltje afwijken ![]() | ||||
Eix | donderdag 10 oktober 2019 @ 18:37 | |||
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie? ![]() | ||||
derLudolf | donderdag 10 oktober 2019 @ 18:59 | |||
Ja ligt er aan, ik had mijn slaaphok toen voor mezelf ![]() ![]() | ||||
derLudolf | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:00 | |||
Is dat ook niet zodat je om 9:15 aankomt ipv 5:37? ![]() | ||||
Lunatiek | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37 | |||
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen. Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn. Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter. Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent. | ||||
Lunatiek | donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37 | |||
De deluxe met eigen badkamer/toilet. | ||||
Adrie072 | donderdag 10 oktober 2019 @ 20:41 | |||
Bbc docu channel tunnel nu (al even) bezig.. | ||||
Sandrvich | donderdag 10 oktober 2019 @ 21:46 | |||
Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hè ![]() | ||||
derLudolf | donderdag 10 oktober 2019 @ 22:13 | |||
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt. | ||||
Lunatiek | vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:26 | |||
Wat mij betreft mag de P uit dit forumdeel verdwijnen ![]() | ||||
Dr_Flash | vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:23 | |||
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid. | ||||
b2py | vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:44 | |||
Ging niet helemaal goed in Parijs: | ||||
derLudolf | vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:13 | |||
I don't speak croissant. Wat is er loos? | ||||
spectrumanalyser | vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:46 | |||
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen" Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel. | ||||
Fred2 | vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:03 | |||
Was het dan niet beter geweest om balonnen te verbieden in Parijs? | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:34 | |||
Saloperie! | ||||
Adrie072 | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:20 | |||
Wie heeft er dan zojuist een ballon losgelaten in de Schipholtunnel, tis weer n zooitje. | ||||
b2py | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:21 | |||
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker ![]() | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:22 | |||
Defect spoor dus zal wel zoiets zijn ![]() | ||||
Adrie072 | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:23 | |||
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht.... | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:27 | |||
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is. | ||||
b2py | vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:51 | |||
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan. | ||||
Adrie072 | vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:21 | |||
thanks, thanks. | ||||
James1988 | vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:27 | |||
Twee sporen in de tunnel voldoen niet aan de normen. Vandaar de beperkingen. https://www.prorail.nl/re(...)ol-door-defect-spoor | ||||
b2py | vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:18 | |||
DB gaat op diverse lijnen nieuwer materieel inzetten, uitbreidingen doen in het netwerk van internationale verbindingen en vaker binnenlands rijden. Nieuwe nachttreinen in cooperatie met OBB op Berlijn - Zurich en Hamburg - Zurich zullen worden ingezet, de reistijd naar Warschau gaat met 30 min naar benden. Tussen Berlijn en Munchen, Berlijn - Frankfurt over Braunschweig en Hamburg - Keulen (Sprinter) gaan meer ICE's rijden en per zomer 2020 een primeur, iedere 30 min een ICE tussen Hamburg en Berlijn: https://www.railjournal.c(...)-passenger-services/ | ||||
_JdM_ | zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:25 | |||
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh. De UFM meet wel met 110km/h. | ||||
b2py | zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:50 | |||
Verschil tussen die twee ook alweer? | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:07 | |||
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaal ![]() | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:08 | |||
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo. | ||||
_JdM_ | zondag 13 oktober 2019 @ 10:28 | |||
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf. | ||||
Eix | zondag 13 oktober 2019 @ 12:13 | |||
En toen kwam de stoomtrein van de SSN even op volle snelheid voorbij in Gouda. ![]() ![]() | ||||
ReisT | zondag 13 oktober 2019 @ 14:11 | |||
En twee uur later in Tilburg! Blijkbaar rijdt de SSN een rondje vandaag. | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 14:19 | |||
En zojuist door Breda in westelijke richting ![]() | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 14:44 | |||
Wat beelden uit Japan, nadat tyfoon Hagibis langs is geweest bij het "Nagano Shinkansen Vehicle Center" in Akanuma...![]() ![]() 10 Shinkansen-treinstellen (120 bakken) zijn onder water komen te staan, het is nog maar de vraag in hoeverre de treinen nog te repareren zijn. https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20191013_54/ | ||||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 14:45 | |||
Japanners kunnen van alles fiksen, alleen het kost tijd | ||||
DeaDLocK2K | zondag 13 oktober 2019 @ 15:08 | |||
Behalve hun bevolkingsafname. | ||||
Adrie072 | zondag 13 oktober 2019 @ 16:19 | |||
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd. Het aantal reizigers dat een fiets wil meenemen in de trein, groeit elk jaar met 10 à 20 procent, schat de Fietsersbond. „De irritaties nemen hand over hand toe. Niet alleen bij fietsers, maar ook bij conducteurs die de wind van voren krijgen, als ze gevaarlijke situaties op de balkons moeten zien te voorkomen. Wij krijgen een toenemend aantal klachten over dit knelpunt”, zegt Rover-directeur Freek Bos, die graag multifunctionele ruimtes in de trein zou zien, al naar gelang de behoeften. Achterblijven op perron Directeur Saskia Kluit van de Fietsersbond bevestigt de problemen. Zij schat het tekort op duizenden plaatsen om fietsen in de trein te stallen. „Met name op mooie fietsdagen is het kommer en kwel en moeten vaak gezinnen of groepjes fietsers op de perrons achterblijven. Wij pleiten voor aparte, gelijkvloerse fietswagons op spoorlijnen naar populaire recreatiegebieden.” „Ik merk de ergernissen elke dag aan den lijve”, zegt fietsfanaat Nico Salm (69) uit Amsterdam. „Bij het in- en uitstappen is er vaker sprake van chaos.” Salm stelt vast dat reizigers zich met hun fiets toch in drukke treinen wringen, waardoor er felle discussies ontstaan en soms zelfs slaande ruzies met andere reizigers. Hij heeft een brandbrief gestuurd naar NS-baas Roger van Boxtel. „Dat we niet in de spits met onze fiets mogen reizen, is logisch gezien de uitpuilende treinen. Daarbuiten moet het beter worden georganiseerd. Nederlanders moeten duurzamer en gezonder gaan leven. Dan moeten er wel voldoende faciliteiten zijn in ons ov”, meent hij. NS ziet zelf ook in dat er structurele oplossingen nodig zijn voor het fietsvervoer per trein. „We gaan daarom de mogelijkheden onderzoeken, in overleg met Rover en de Fietsersbond. Ook zullen we onze reizigers zelf vragen naar ideeën”, aldus een woordvoerder. Nieuwe intercity’s Topman Van Boxtel zegt tegenover De Telegraaf dat NS meer rekening gaat houden met fietsen, rolstoelen en flexibele zit-, werk- en hangplekken in de snelle, nieuwe generatie intercity’s die van 2021 tot 2023 instromen in de dienstregeling. Bijna de helft van de treinreizigers komt volgens NS met de fiets naar het station. „Dat zal alleen maar stijgen, in stallingen en in de trein.” Met een Fietskaart Dal mag de fiets buiten de spits mee, alleen op de speciaal daarvoor bestemde plek in de trein. Is deze ruimte er niet, dan kan het niet, luiden de regels nu. Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen. https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein | ||||
Janneke141 | zondag 13 oktober 2019 @ 16:30 | |||
![]() Deze maar weer uit de mottenballen trekken. | ||||
Adrie072 | zondag 13 oktober 2019 @ 16:43 | |||
Ik zeg, doen! | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 16:45 | |||
Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend. En die stond al vrij snel vol, net als de onbewaakte plekken op het plein. Daarom is toen op het allerlaatste moment het ontwerp aangepast, er is toen een tweede bewaakte fietsenstalling toegevoegd. En inmiddels is de gemeente bezig met het realiseren van 2000 extra plekken naast het station. | ||||
b2py | zondag 13 oktober 2019 @ 18:33 | |||
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 19:41 | |||
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja? | ||||
spectrumanalyser | zondag 13 oktober 2019 @ 19:47 | |||
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda | ||||
DeaDLocK2K | zondag 13 oktober 2019 @ 20:43 | |||
Letzebourg toch? | ||||
DeaDLocK2K | zondag 13 oktober 2019 @ 20:46 | |||
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie? https://www.fietsberaad.n(...)_OttoNS.pdf?ext=.pdf Toen werd er al voor gewaarschuwd: ![]() Hoeveel in- en uitstappers heeft Utrecht? Keer 0,4? Juistem. Veeeeeel te weinig plaatsen dus. Rond de 150.000 plaatsen zou meer op z'n plek zijn. | ||||
dennistd | zondag 13 oktober 2019 @ 20:50 | |||
Klopt helemaal ![]() | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 21:03 | |||
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he ![]() | ||||
DeaDLocK2K | zondag 13 oktober 2019 @ 21:08 | |||
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd ![]() Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds). | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 21:14 | |||
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veel ![]() Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt. Toen ik bij een klant in Utrecht werkte ging ik meestal met de bus naar m'n bestemming, maar ik heb het ook de nodige keren met een OV-fiets gedaan. En dat vond ik bijzonder aangenaam, ik kon lekker doorfietsen en had niet al te veel last van kruisingen of verkeerslichten. Alleen rond Utrecht Centraal zelf vond ik het een beetje onoverzichtelijk, maar dat was destijds ook nog een redelijke bouwput. Als al die fietsen auto's zouden zijn, zou de stad muurvast staan. Nog meer dan al het geval is. ![]() | ||||
Lunatiek | zondag 13 oktober 2019 @ 21:29 | |||
Sowieso zou de bagageruimte weer terug moeten komen, ook voor grote koffers en zo. | ||||
Fred2 | zondag 13 oktober 2019 @ 21:59 | |||
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen? | ||||
Janneke141 | zondag 13 oktober 2019 @ 22:01 | |||
Misschien kunnen we er wat leuke stickers op plakken: ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 22:43 | |||
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertje | ||||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 22:59 | |||
Een van m'n Duitse collega's is op fietsvakantie naar Nederland en België geweest en het verbaasde hem nogal hoe slecht het fietsvervoer in Nederland was geregeld, met name in de dubbeldekkers. In België en in veel Duitse RE's is bijvoorbeeld vaak een hele benedenverdieping van dubbeldekkers beschikbaar voor fietsen, daar zou Nederland nog wel wat van kunnen leren. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 22:59:30 ] | ||||
James1988 | zondag 13 oktober 2019 @ 23:22 | |||
In de jaren '90 gebeurde dat ook nog wel met DDM1, daarvan werden 's zomers een aantal bakken verbouwd tot fietsrijtuig (en 's winters stonden er gewoon banken): Helaas lijkt het NS van tegenwoordig dit soort dingen te zijn vergeten. | ||||
Fred2 | maandag 14 oktober 2019 @ 00:45 | |||
NS wordt dan ook afgerekend op het vervoeren van mensen, niet op de hoeveelheid fietsen. NS is 100% eigendom van de Nederlandse staat, dus als het anders moet kan de tweede kamer daar over beslissen. Voor slechts 40.000 handtekeningen kan een voorstel voor het structureel verhogen van capaciteit voir fietsen worden behandeld in de tweede kamer. | ||||
b2py | maandag 14 oktober 2019 @ 07:32 | |||
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn. | ||||
spectrumanalyser | maandag 14 oktober 2019 @ 08:33 | |||
ja, die goede oude tijd. Toen de treinserie 800 serie van Haarlem naar Maastricht ging, de machinist zelf het aantal bakken moest tellen en er nog elk half uur werd kopgemaakt. Een enkele keer vergat de machinist te stoppen op Sloterdijk. Het fietsrijtuig zat vrijwel altijd aan deze trein vast. | ||||
James1988 | dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:51 | |||
De dienstregeling voor volgend jaar zit nu in de HAFAS-planner op bahn.de. Zoals al eerder gemeld zal de 'boottrein' tussen Hamburg en Kopenhagen (die tussen Rødby en Putttgarden op de boot gaat) een nieuwe route rijden via Flensburg. Dit i.v.m. werkzaamheden voor de bouw van Fehmarnbelttunnel. De nieuwe dienstregeling is als volgt:
Kaartje: ![]() | ||||
ReisT | dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:50 | |||
Waarbij opvalt dat de nieuwe route, ondanks de omweg, sneller is dan de huidige 'boottrein'. [ Bericht 2% gewijzigd door ReisT op 15-10-2019 17:10:33 ] | ||||
b2py | dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:53 | |||
Zegt vooral iets over de traagheid van het bootproces. | ||||
James1988 | dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:38 | |||
Nou, de keer dat ik met die 'boottrein' ging vond ik het allerminst traag aanvoelen. De trein reed zo de boot in, en tegen de tijd dat ik bovendeks was de boot al aan het varen. Aankomst in Puttgarden was net zo snel, de trein mocht als eerste de boot af en deed dat vrijwel meteen na aankomst. Daarna stonden we wel een kwartier stil in station Puttgarden vanwege een technisch probleem... | ||||
GlennQuagmire | dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:05 | |||
Waarom nam de trein uberhaupt de boot dan? Als de route over land sneller is en minder gedoe is? | ||||
James1988 | dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:11 | |||
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden). | ||||
bork | dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:29 | |||
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL. | ||||
bork | dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:33 | |||
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden. | ||||
bork | dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:38 | |||
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html | ||||
James1988 | dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:44 | |||
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg. De diesel ICEs (Baureihe 605) moesten een grote revisie krijgen, daar had DB geen zin in, dus werd de lease opgezegd en de boel buiten dienst genomen. | ||||
ReisT | dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:45 | |||
De boottrein heeft voor de DSB wel als voordeel dat deze in de binnenlandse dienstregeling is geïntegreerd (al weet ik niet of die kostenbesparing opweegt tegen het gebruik van de boot). Op de nieuwe route is het een extra trein tussen de binnenlandse Deense treinen door. Het zal voorlopig ook wel dieselen met IC3s blijven, zolang de Denen nog niks anders hebben waar mee naar Duitsland gereden kan worden. | ||||
James1988 | woensdag 16 oktober 2019 @ 00:25 | |||
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. Die Vectrons zijn ook geschikt voor Zweden en Duitsland, maar ik weet niet wat de verdere plannen van DSB en DB zijn voor die verbinding. | ||||
MTL | woensdag 16 oktober 2019 @ 02:42 | |||
Nou, ik denk dat DB snel nog een zooi Talgo's koopt en die richting Denemarken stuurt 🤣 | ||||
dennistd | woensdag 16 oktober 2019 @ 12:40 | |||
![]() | ||||
BLS | woensdag 16 oktober 2019 @ 14:44 | |||
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.? | ||||
James1988 | woensdag 16 oktober 2019 @ 14:52 | |||
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan. https://www.railwaygazett(...)ntract/47564.article | ||||
derLudolf | woensdag 16 oktober 2019 @ 15:44 | |||
![]() | ||||
Fixers | donderdag 17 oktober 2019 @ 13:57 | |||
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen. 'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.' https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 oktober 2019 @ 17:25 | |||
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival | ||||
Viezze | donderdag 17 oktober 2019 @ 17:37 | |||
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Reguliere trein met dieselloc ervoor? | ||||
James1988 | donderdag 17 oktober 2019 @ 17:44 | |||
Een normale trein. De bovenleiding op het naastgelegen spoor deed het nog wel dus daar is een evacuatietrein heen gestuurd. De prognose voor herstel staat inmiddels op 21:30, terwijl dat eerder nog 'de avondspits' was. | ||||
Treinkopper | donderdag 17 oktober 2019 @ 18:27 | |||
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd? | ||||
Dr_Flash | donderdag 17 oktober 2019 @ 20:05 | |||
What are the odds... https://nos.nl/artikel/23(...)opt-net-op-tijd.html | ||||
James1988 | donderdag 17 oktober 2019 @ 20:32 | |||
| ||||
Treinkopper | donderdag 17 oktober 2019 @ 21:58 | |||
Noice. | ||||
bork | donderdag 17 oktober 2019 @ 22:31 | |||
Toen was ik niet hier ![]() | ||||
dennistd | donderdag 17 oktober 2019 @ 22:51 | |||
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:
| ||||
Treinkopper | vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:18 | |||
Badslipper voor de ICD uit. Dat begint veelbelovend. | ||||
Adrie072 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:11 | |||
voestalpine Railpro @varailpro 17 okt. Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳 | ||||
Adrie072 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:14 | |||
https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter Wilde spoorstaking Parijs na ongeluk klok 18 okt 2019 9:55 tag Door een wilde staking van machinisten en conducteurs in de regio Parijs zijn veel stadstreinen uitgevallen. Het gaat om het zogenoemde RER-net. Ook op de regionale lijnen (Transilien) en TER-lijnen elders in Frankrijk vallen er treinen uit. Aanleiding voor de staking is een botsing tussen een regionale trein en een vrachtwagen. Ongeluk Het ongeval vond woensdag plaats in de omgeving van Charleville-Mézières. Daarbij kreeg een gewond geraakte machinist plotseling alleen de zorg over zeventig geschokte passagiers, onder wie gewonden en zwangere vrouwen aldus de Franse machinisten. Vakbond eist meer personeel De staking is een initiatief van de vakbond SUD-Rail, meldt de Franse krant Le Parisien. Volgens de vakbond brengt het banenverlies van de Franse spoorwegen (SNCF) de veiligheid in gevaar. “Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen” aldus de vakbond. De vakbond eist dat er weer op iedere trein een conducteur komt. Ook moet er meer personeel op het station komen.”Het leven van reizigers en spoorwegpersoneel staat op het spel”, aldus de vakbond. | ||||
Mr_Klaasje | vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:47 | |||
Morgen mag ik van Gare du Nord naar Gare de Lyon.. Hopen dat het wat kalmeert. | ||||
Piles | vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:53 | |||
2 auto's, hoe dan ![]() | ||||
TjjWester | vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:33 | |||
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller?? | ||||
James1988 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:38 | |||
Soms wel, soms niet. | ||||
spectrumanalyser | vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:05 | |||
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand. voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel. | ||||
Hr-Flip | vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:41 | |||
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 km | ||||
SevenWonders | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:00 | |||
Goed kijken ... :-) | ||||
Dr_Flash | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:45 | |||
lillik ding man | ||||
WcPot | vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:20 | |||
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door WcPot op 18-10-2019 23:25:54 ] | ||||
DeaDLocK2K | vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:32 | |||
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kosten ![]() | ||||
Piles | zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:08 | |||
Ah ![]() ![]() | ||||
DeaDLocK2K | zaterdag 19 oktober 2019 @ 12:19 | |||
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoor ![]() | ||||
Dr_Flash | zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:17 | |||
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met) | ||||
dennistd | zondag 20 oktober 2019 @ 00:55 | |||
Flinke brand in een Centralbahn-rijtuig van een voetbaltrein in Berlijn: https://www.bild.de/regio(...)s-65459212.bild.html | ||||
Adrie072 | zondag 20 oktober 2019 @ 12:26 | |||
![]() ![]() bron https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9086483 Staan nog meer mooie plaatjes op! | ||||
Sandrvich | dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:43 | |||
Hoorde net van een vriend dat ICE105 vandaag o.a. met een stel reed waar het barrijtuig niet functioneerde, de reserveringsdisplays niet evenals de Wagenanzeiger. Er was letterlijk met krijt de route, treinnummer en wagonnummer bovengeschreven ...van de heenrit een dag eerder. ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:15 | |||
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/ Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk: Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2019 22:17:56 ] | ||||
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:19 | |||
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie is | ||||
Mr_Klaasje | dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:20 | |||
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen... | ||||
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:47 | |||
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is. | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:49 | |||
Vindikleuk. | ||||
ReisT | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:06 | |||
In 2020 beginnen met aanbesteden lijkt wel wat aan de late kant, als die treinen tussen 2024-2027 al nodig zijn.Die koplopers worden niet meer vervangen door het grote aantal opties dat nog openstaat voor ICNG? | ||||
derLudolf | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:09 | |||
Koplopers moeten gewoon blijven ![]() ![]() | ||||
Frozen-assassin | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:10 | |||
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst. | ||||
Peterselieman | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:17 | |||
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker. | ||||
derLudolf | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:24 | |||
Die in de DDZ vind ik wel prima overigens. VIRM niet, in de gereviseerde heb ik nog nooit gezeten. | ||||
derLudolf | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:25 | |||
En ik vind die open treinen niks. Het is een IC, geen metro. | ||||
James1988 | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:37 | |||
Ik vind de stoelen in ICRm beter dan in ICMm. ![]() Dat wordt waarschijnlijk iets als de Rhein Ruhr Express (Desiro HC) of die gekke dubbeldekkers die de Fransozen krijgen (OMNEO). | ||||
DeaDLocK2K | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:42 | |||
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen ![]() | ||||
derLudolf | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:58 | |||
Ja die is er, ga even voor je zoeken. Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat? | ||||
derLudolf | dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:59 | |||
PTA / Modelspoor, deel X Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk? | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:04 | |||
Ik heb bedacht dat ik best een niet bestaand grensstation in een niet bestaand land op de grens van de VS en de EU kan bouwen. Met wat grappige afwisseling in dingen als bovenleidingportalen enzo maar allemaal wel van de hoogst mogelijke kwaliteit, geen fabrieksbaan maar echt alles zelf doen en zeer gedetailleerd. Ben handig genoeg, ik heb ervaring alhoewel dat wel 20 jaar geleden zo'n beetje voor het laatst gebruikt is bij bouwen, en in 2002 voor het laatst bij een tentoonstelling geweest. De kamer is 6m breed en 4m diep. Het worden drie lagen; een onderste laag met wegzetruimte voor treinen. Veel goedkope opstelsporen op de onderste laag zonder scenery, dan iets scenery-achtigs en op de bovenste laag een groot station met als het allemaal gaat passen, een werkende heuvelinstallatie. Met dus een grensstation, waarbij het de bedoeling is dat er een Amerikaanse zone en een Europese zone komt en ik zit te denken over een kleine zandgroeve of een industriespoortje in H0e vanaf het station. Verder wil ik in de Amerikaanse zone dan de stationnetjes van Provo en Salt Lake City bouwen. Uiteraard komt er Faller Car System. Ik dacht laat ik het eens iets anders aanpakken. | ||||
Bitlord | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:07 | |||
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op. Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:08 | |||
H0, alles digitaal (heb een Z21 centrale waar je honderden treinen mee kan laten rijden en duizenden dingen kan aansturen ofzo, echt volslagen achterlijk maar supergaaf). Ik heb op dit moment echt van alles en nogwat door elkaar. Talent in Syntus-geel/wit, een Taurus, een Vectron, een 151, een 120, een 101, een 1600, een Blokkendoos, drie 2200en in diverse kleuren, ene Beneluxhondekop, een 1100, een 6400, 01.1066, 23.023, Class 66, een Amerikaanse AC6000W en nog een andere amerikaanse loc waarvan ik het type even vergeten ben. Dit alles vergezeld van de nodige wagons en rijtuigen. Eerstvolgende aanschaf wordt denk ik een RailJet in ÖBB kleuren, een complete set, inclusief geluid want dat is de geylste trein die er bestaat. | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:09 | |||
Klassieke Nederlandse bovenleidingmasten op het station met 25KV isolatoren/uithouders en omschakelbare bovenleiding, hehehe. Das best een strak idee. Ik heb in mijn leven echt meer dan een kilometer Nederlandse bovenleiding in H0 gesoldeerd. | ||||
derLudolf | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:15 | |||
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je ![]() ![]() Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf. | ||||
derLudolf | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:17 | |||
Ha je had je bericht wat aangepast. Je hebt dus al behoorlijk wat spul ![]() En met je eens wat betreft Railjet | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 00:20 | |||
Er komen denk ik ook geen Amerikaanse personentreinen. Misschien zo'n klassieker met een steamer ervoor, maar wat er nu rijdt is jaloers op een Fiat Multipla. | ||||
MTL | woensdag 23 oktober 2019 @ 01:50 | |||
Niet echt nieuws, dit is een herkauwd bericht van vorig jaar toen dat interieur werd gepresenteerd. De Telegraaf presenteert oud nieuws als nieuw nieuws ![]() Twee aanbestedingen komen er dus, één voor sprinters, één voor ICs (gezien de bewoording zal het dus een mega-order ICs worden (of via opties een mega-order worden) en een kleinere order sprinters). Uiterlijk in 2029 moet de DDZ vloot van de baan ivm toegankelijkheidseisen, VIRM heeft daarin een uitzondering, dus vóór die tijd moet er een vervanging zijn in de vorm van nieuwe ICs. Voor vervanging van de resterende ICM wordt vziw gekeken naar vervolgorders ICNG. | ||||
derLudolf | woensdag 23 oktober 2019 @ 11:05 | |||
Waarom mag VIRM langer blijven? | ||||
MTL | woensdag 23 oktober 2019 @ 11:14 | |||
Omdat die van de minister een uitzondering heeft gekregen en het einde van de economische levensduur van de jongste stellen pas rond 2045 bereikt is. Zou dus zonde zijn van de miljoenen om die na 2030 niet meer in te kunnen zetten. De rest van het materieel moet vanaf die datum volledig zelfstandig toegankelijk zijn. | ||||
ReisT | woensdag 23 oktober 2019 @ 11:25 | |||
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten... | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 11:33 | |||
Ik geloof nooit dat dat goedkoop kan bij VIRM. Lijkt me buitenproportioneel duur. | ||||
Fred2 | woensdag 23 oktober 2019 @ 12:02 | |||
VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken. Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt. DDZ idem dito. | ||||
Peter | woensdag 23 oktober 2019 @ 12:29 | |||
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders.. | ||||
Fred2 | woensdag 23 oktober 2019 @ 12:47 | |||
Je zou dan rond 2045 de VIRM-bakken kunnen vervangen door nieuwe DD-bakken. | ||||
James1988 | woensdag 23 oktober 2019 @ 13:12 | |||
DB heeft geluisterd naar de klachten van jaar klanten over de stoelen in ICE3mod en ICE4: de stoelen gaan aangepast worden.![]() https://www.deutschebahn.(...)t-der-Umbau--4561346 | ||||
dennistd | woensdag 23 oktober 2019 @ 13:17 | |||
Hier een draadje op Twitter met een aantal foto's, volgens mij van wat proefmodellen: https://twitter.com/bladewing678/status/1186932502650331136 | ||||
b2py | woensdag 23 oktober 2019 @ 16:48 | |||
Je zou er voor kunnen kiezen om 1 toegang te maken over de trein, voldoe je aan de eis! (Y) | ||||
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2019 @ 16:55 | |||
Maar om nu iets over 2045 te zeggen, daar is visie voor nodig. Wie moet dat gaan doen dan? ![]() | ||||
b2py | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:05 | |||
Wat moet er over 2045 gezegd worden? | ||||
James1988 | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:38 | |||
Vergelijkingsfoto van de stoelen:![]() Foto komt van DB op Instagram: https://www.instagram.com/p/B39xkxboXcU/ | ||||
Dr_Flash | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:39 | |||
Ja dat meisje is 1,47m, zo kan ik het ook ![]() | ||||
James1988 | woensdag 23 oktober 2019 @ 17:41 | |||
Ik vind de stoel waar zij in zit er wel veel uitnodigender en comfortabeler uitzien dan de stoel voor haar. ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:41 | |||
Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelen | ||||
derLudolf | woensdag 23 oktober 2019 @ 18:49 | |||
Om over 1,995 nog maar te zwijgen. | ||||
Bitlord | woensdag 23 oktober 2019 @ 20:23 | |||
Mooi, NS neemt de prijsverhoging dezelfde dag nog over ![]() https://www.ovmagazine.nl(...)r-fietskaartje-1559/ | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 21:23 | |||
Liefjes, bestaat er een rijdendetreinen voor Luxemburg? Of ben ik dan op bahn.de aangewezen? | ||||
b2py | woensdag 23 oktober 2019 @ 21:25 | |||
Bel Peter R de Vries anders ff voor een praktijktest... | ||||
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:06 | |||
Goed plan. Is het alibi ook direct geregeld | ||||
_JdM_ | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:31 | |||
https://www.radiofreak.nl(...)dienst-over-treinen/ Erik de Zwart heeft een streamingsdienst over treinen gelanceerd: 24trains.tv . Eerste twee weken gratis te proberen | ||||
DeaDLocK2K | woensdag 23 oktober 2019 @ 22:37 | |||
Hah, vet, daar ga ik gelijk een proefabo op nemen, dankjewel! | ||||
dennistd | woensdag 23 oktober 2019 @ 23:34 | |||
Maar even voor trein aan het spelen vanavond:![]() | ||||
dennistd | donderdag 24 oktober 2019 @ 01:31 | |||
Dat is niet goedkoop ![]() | ||||
BLS | donderdag 24 oktober 2019 @ 08:30 | |||
Ah, Juliën-City. | ||||
derLudolf | donderdag 24 oktober 2019 @ 08:55 | |||
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren ![]() en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard? | ||||
Eix | donderdag 24 oktober 2019 @ 09:02 | |||
Misschien is het bedrag inclusief de kosten van een data-abonnement voor de gehele levensduur van het rijtuig? ![]() | ||||
DeaDLocK2K | donderdag 24 oktober 2019 @ 11:48 | |||
Bij NS is het ook goedkoper, daar hangt alleen een Netgear routertje van twee tientjes in iedere bak en daarom is het zo bagger. Maar euh, ik ben helemaal klaar met "gratis internet" van vervoerders. Keolis ook met hun 30MB per dag. Daar kan ik niet eens 20% van m'n ochtendmail mee binnenhalen joh, stumperds. | ||||
dennistd | donderdag 24 oktober 2019 @ 12:15 | |||
Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja? ![]() | ||||
Dr_Flash | donderdag 24 oktober 2019 @ 13:56 | |||
Of misschien is het gewoon schermen met idiote bedragen zodat mensen vanzelf gaan zeggen "oh laat dan maar zitten" net zoals die toiletten in SLT die de jaarlijkse defensiebegroting van half Afrika per stuk moesten kosten. | ||||
BLS | donderdag 24 oktober 2019 @ 14:02 | |||
Verrek ja. Het stationsgebouw lijkt zelfs niet eens op Borne... ![]() | ||||
spectrumanalyser | donderdag 24 oktober 2019 @ 14:05 | |||
vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan. detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald. | ||||
Fred2 | donderdag 24 oktober 2019 @ 14:49 | |||
Vast niet, dat wifi is voor zijn verbinding naar buiten nog steeds afhankelijk van het 2G/3G/4G/5G netwerk van een mobiele provider. En laat Duitsland staat nou niet echt bekend om een goed mobiel netwerk... | ||||
James1988 | donderdag 24 oktober 2019 @ 15:06 | |||
Daarom verbindt dat ding met alle mobiele netwerken die er zijn en wordt het beste netwerk gebruikt. | ||||
Fred2 | donderdag 24 oktober 2019 @ 15:18 | |||
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland. | ||||
Peterselieman | donderdag 24 oktober 2019 @ 15:24 | |||
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad | ||||
spectrumanalyser | donderdag 24 oktober 2019 @ 16:07 | |||
de e-locs 1700 van de Houtrakpolder zijn nu wel allemaal naar HKS Metals afgeleverd. Er is dus wat ruimte om DDM-1 te stallen. Echter had ik eerder DDAR verwacht, dat materieel was nagenoeg ongewijzigd weer de baan op geslingerd. DDM-1 had nog nette nieuwe bekleding gekregen in de eerste klas. | ||||
ReisT | donderdag 24 oktober 2019 @ 16:30 | |||
DDAR gaat ook aan de kant.Er kan in december wat doorgeschoven worden van Zwolle-Utrecht (daar gaat dan 100% SNG rijden). | ||||
b2py | donderdag 24 oktober 2019 @ 16:30 | |||
Was het prorail masterplan 2021-2023 hier al eens voorbij gekomen? https://www.prorail.nl/si(...)lieke_versie_1.1.pdf | ||||
#ANONIEM | donderdag 24 oktober 2019 @ 17:07 | |||
Dit ja, verre van zelfs. In grote delen van Duitsland mag je blij zijn als je überhaupt bereik hebt, laat staan internet via 3G of 4G ![]() | ||||
James1988 | donderdag 24 oktober 2019 @ 17:09 | |||
De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route. | ||||
derLudolf | donderdag 24 oktober 2019 @ 18:34 | |||
Kijk, en degelijke kooi van Faraday constructie dus ![]() | ||||
greavy | vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:19 | |||
Vandaag was ik op de Vancouver Lookout Tower. Toevallig kwam er beneden een treintje langs rijden vanuit de haven. En nu mij klaar maken voor morgen de trein te nemen, The Canadian, van Vancouver naar Toronto. 4 dagen. | ||||
Its-Jojo-4you | vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:44 | |||
Nice, veel plezier. Wil ook nog wel eens zo'n lange rit gaan maken ![]() | ||||
greavy | vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:17 | |||
Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing. Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa | ||||
Sandrvich | vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:43 | |||
Geniet ervan Durk! ![]() | ||||
derLudolf | vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29 | |||
Kosten die stops veel extra? Trans-Siberïe of Transmongolië lijken mij ook wel mooi, maar er liggen denk ik best wel wat leuke plaatsen aan die lijn, dan is het toch haast zonde om niet in een aantal niet een aantal een of twee dagen te blijven. Irkoetsk (en het Baikalmeer), Omsk, Novosibirsk en Jekaterinenburg zijn dermate groot dat ze mij een bezoekje waard zouden lijken. Het zijn ook niet echt plaatsen waar je direct komt ![]() Ga je met Russische of Chinese rijtuigen trouwens, die laatste schijnen wat minder comfortabel te zijn. | ||||
derLudolf | vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29 | |||
En veel plezier met deze treinreis alvast! | ||||
derLudolf | vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29 | |||
Roken Ludmilla's altijd zo en zoveel trouwens? | ||||
Dr_Flash | vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:21 | |||
Nee. Verstopt luchtfilter denk ik. Of gewoon zwaar belast ![]() | ||||
lyolyrc | vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:41 | |||
Lijkt wel een stoomtrein op deze manier ![]() | ||||
James1988 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:54 | |||
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd. ![]() https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/ | ||||
Peterselieman | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:13 | |||
ach, in 2008 zette ProRail de wissels op zomertijd. Het leverde die dag een grote storing in Amersfoort op ![]() | ||||
Fred2 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:17 | |||
NS doet vannacht 3u54 over Rotterdam - Amsterdam - Utrecht. Vertrek 2u, aankomst 3u54 Vertrek 2u, aankomst 4u54 | ||||
#ANONIEM | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:40 | |||
Doen ze in de VS toch ook? I.p.v. de dienstregeling te veranderen voor die ene dag wachten ze gewoon een uur op het eerste station. Bij het ingaan van de zomertijd moeten ze dan ineens een uur inhalen ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2019 23:40:42 ] | ||||
TjjWester | zondag 27 oktober 2019 @ 12:24 | |||
Ik zag laatste een ICE rijden met een blauwe livery, wat is dat voor iets?? | ||||
dennistd | zondag 27 oktober 2019 @ 12:35 | |||
Dat is treinstel 4601, deze heet ook 'Europa': https://www.deutschebahn.(...)rope-getauft-4156480 | ||||
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 14:51 | |||
Nooit geweten dat de NS een trein heeft die maar 1x per week rijdt. Op zaterdagavond de IC van 19.00 uur vanuit Amsterdam Centraal naar Hengelo. Op alle andere dagen rijdt er op dat tijdstip een IC Berlijn tot Bentheim of Hannover. Op zondag is dan de tegentrein om 9.04 uur uit Hengelo richting Amsterdam | ||||
spectrumanalyser | zondag 27 oktober 2019 @ 15:40 | |||
spooktrein? waarom spooktrein | ||||
dennistd | zondag 27 oktober 2019 @ 15:42 | |||
In de zomerperiode rijdt ie dagelijks volgens mij. | ||||
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 15:46 | |||
spooktrein zou ik het ook niet willen noemen, omdat deze in een normaal pad rijdt. Die Engelse parliamentary trains zou ik wel spooktreinen noemen. | ||||
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 15:47 | |||
Kwam nog een filmpje tegen hoe ze de uitgebrande wagon van de Duitse supporterstrein wegsleepten https://www.dumpert.nl/item/7781735_bddbe171 | ||||
derLudolf | zondag 27 oktober 2019 @ 16:30 | |||
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden. | ||||
dennistd | zondag 27 oktober 2019 @ 17:11 | |||
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik. | ||||
James1988 | zondag 27 oktober 2019 @ 17:51 | |||
Het zal ook niet voor niets zijn dat er 3 mensen aandachtig naar dat rijtuig aan het kijken zijn. Vlakbij een noodrem waarschijnlijk (of met een portofoon binnen handbereik). | ||||
derLudolf | zondag 27 oktober 2019 @ 20:14 | |||
Ah, oké, wist niet dat ze in stedelijk gebied waren gestrand. Aan de vrij baan had je hem bij wijze van de 'berm' in kunnen gooien en de snijbrander er in ![]() | ||||
James1988 | zondag 27 oktober 2019 @ 20:23 | |||
De trein was tot stilstand gekomen t.h.v. S-Bahnstation Bellevue (bij de dierentuin). Dat is wel binnenstedelijk ja ![]() | ||||
derLudolf | zondag 27 oktober 2019 @ 20:40 | |||
Oh, daar ben ik laatst nog uitgestapt. Komt dichtbij zo ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 20:58 | |||
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 20:58:40 ] | ||||
James1988 | zondag 27 oktober 2019 @ 21:07 | |||
Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstap Ik zou het niet snel nog een keer doen als ik ook kan kiezen voor DB ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 21:28 | |||
Bedankt hiervoor, ik had het al gelezen maar was het ondertussen alweer vergeten. Ik heb gisteren geboekt voor m'n vader en mijzelf, en met Flixtrain was de rit morgenochtend ¤30 en met DB ¤60. Voor de helft van de prijs wil ik best wel wat comfort inleveren ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 21:30:36 ] | ||||
James1988 | zondag 27 oktober 2019 @ 21:29 | |||
In ieder geval alvast een goede reis gewenst. Make pics ![]() | ||||
derLudolf | zondag 27 oktober 2019 @ 23:08 | |||
Ik hoop dat het meevalt qua comfort. | ||||
dennistd | zondag 27 oktober 2019 @ 23:58 | |||
Vanwege het IJzeren Eeuw-weekend bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik reed dit weekend de Muizenneus van het Spoorwegmuseum op zaterdag en zondag vier retourritten Hoorn-Enkhuizen. Als trein 28235 is Mat'46 273 onderweg als derde trein deze zondag van Enkhuizen naar Hoorn als (speciaal voor de fotografen) langzaam de molen Ceres bij station Bovenkarspel Flora gepasseerd wordt. | ||||
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2019 @ 06:58 | |||
Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2019 07:00:19 ] | ||||
Dr_Flash | maandag 28 oktober 2019 @ 10:15 | |||
Op welk traject? ![]() | ||||
Piles | maandag 28 oktober 2019 @ 10:57 | |||
| ||||
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2019 @ 11:13 | |||
De Muller tours Tanzzug heeft gereden afgelopen weekend. verscheen als "Rail2u int. trein" in de systemen. |