abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:19:31 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189572414
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]

Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie is
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:20:27 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189572424
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:47:01 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189572866
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189572912
Vindikleuk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:06:52 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189573204
In 2020 beginnen met aanbesteden lijkt wel wat aan de late kant, als die treinen tussen 2024-2027 al nodig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
Die koplopers worden niet meer vervangen door het grote aantal opties dat nog openstaat voor ICNG?
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:09:48 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189573237
Koplopers moeten gewoon blijven O+ O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:10:59 #207
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189573258
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:17:46 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189573357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:24:28 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189573460
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.
Die in de DDZ vind ik wel prima overigens. VIRM niet, in de gereviseerde heb ik nog nooit gezeten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:25:24 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189573475
En ik vind die open treinen niks. Het is een IC, geen metro.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:37:54 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189573715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Ik vind de stoelen in ICRm beter dan in ICMm. :Y

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Dat wordt waarschijnlijk iets als de Rhein Ruhr Express (Desiro HC) of die gekke dubbeldekkers die de Fransozen krijgen (OMNEO).
pi_189573788
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:58:28 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen :)
Ja die is er, ga even voor je zoeken.

Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:59:46 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574032
PTA / Modelspoor, deel X

Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189574075
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja die is er, ga even voor je zoeken.

Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Ik heb bedacht dat ik best een niet bestaand grensstation in een niet bestaand land op de grens van de VS en de EU kan bouwen. Met wat grappige afwisseling in dingen als bovenleidingportalen enzo maar allemaal wel van de hoogst mogelijke kwaliteit, geen fabrieksbaan maar echt alles zelf doen en zeer gedetailleerd. Ben handig genoeg, ik heb ervaring alhoewel dat wel 20 jaar geleden zo'n beetje voor het laatst gebruikt is bij bouwen, en in 2002 voor het laatst bij een tentoonstelling geweest.

De kamer is 6m breed en 4m diep. Het worden drie lagen; een onderste laag met wegzetruimte voor treinen. Veel goedkope opstelsporen op de onderste laag zonder scenery, dan iets scenery-achtigs en op de bovenste laag een groot station met als het allemaal gaat passen, een werkende heuvelinstallatie. Met dus een grensstation, waarbij het de bedoeling is dat er een Amerikaanse zone en een Europese zone komt en ik zit te denken over een kleine zandgroeve of een industriespoortje in H0e vanaf het station. Verder wil ik in de Amerikaanse zone dan de stationnetjes van Provo en Salt Lake City bouwen.

Uiteraard komt er Faller Car System.

Ik dacht laat ik het eens iets anders aanpakken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189574104
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.

Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
pi_189574122
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:59 schreef derLudolf het volgende:
PTA / Modelspoor, deel X

Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk?
H0, alles digitaal (heb een Z21 centrale waar je honderden treinen mee kan laten rijden en duizenden dingen kan aansturen ofzo, echt volslagen achterlijk maar supergaaf). Ik heb op dit moment echt van alles en nogwat door elkaar. Talent in Syntus-geel/wit, een Taurus, een Vectron, een 151, een 120, een 101, een 1600, een Blokkendoos, drie 2200en in diverse kleuren, ene Beneluxhondekop, een 1100, een 6400, 01.1066, 23.023, Class 66, een Amerikaanse AC6000W en nog een andere amerikaanse loc waarvan ik het type even vergeten ben. Dit alles vergezeld van de nodige wagons en rijtuigen.

Eerstvolgende aanschaf wordt denk ik een RailJet in ÖBB kleuren, een complete set, inclusief geluid want dat is de geylste trein die er bestaat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189574131
Klassieke Nederlandse bovenleidingmasten op het station met 25KV isolatoren/uithouders en omschakelbare bovenleiding, hehehe. Das best een strak idee. Ik heb in mijn leven echt meer dan een kilometer Nederlandse bovenleiding in H0 gesoldeerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 00:15:04 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574171
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je ;) Die treinen vind ik zelf lelijk :@ Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.

Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 00:17:19 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574184
Ha je had je bericht wat aangepast.

Je hebt dus al behoorlijk wat spul ^O^

En met je eens wat betreft Railjet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189574201
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 00:15 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je ;) Die treinen vind ik zelf lelijk :@ Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.

Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Er komen denk ik ook geen Amerikaanse personentreinen. Misschien zo'n klassieker met een steamer ervoor, maar wat er nu rijdt is jaloers op een Fiat Multipla.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189574604
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]

Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Niet echt nieuws, dit is een herkauwd bericht van vorig jaar toen dat interieur werd gepresenteerd. De Telegraaf presenteert oud nieuws als nieuw nieuws :')
Twee aanbestedingen komen er dus, één voor sprinters, één voor ICs (gezien de bewoording zal het dus een mega-order ICs worden (of via opties een mega-order worden) en een kleinere order sprinters). Uiterlijk in 2029 moet de DDZ vloot van de baan ivm toegankelijkheidseisen, VIRM heeft daarin een uitzondering, dus vóór die tijd moet er een vervanging zijn in de vorm van nieuwe ICs. Voor vervanging van de resterende ICM wordt vziw gekeken naar vervolgorders ICNG.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 11:05:14 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189577613
Waarom mag VIRM langer blijven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189577715
Omdat die van de minister een uitzondering heeft gekregen en het einde van de economische levensduur van de jongste stellen pas rond 2045 bereikt is. Zou dus zonde zijn van de miljoenen om die na 2030 niet meer in te kunnen zetten. De rest van het materieel moet vanaf die datum volledig zelfstandig toegankelijk zijn.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:25:37 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189577866
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')