Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid.
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaalquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:25 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.quote:
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Behalve hun bevolkingsafname.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
Japanners kunnen van alles fiksen
Ik zeg, doen!quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:33 schreef b2py het volgende:
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
Letzebourg toch?quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie? https://www.fietsberaad.n(...)_OttoNS.pdf?ext=.pdf Toen werd er al voor gewaarschuwd:quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Klopt helemaalquote:Op zondag 13 oktober 2019 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan hequote:Op zondag 13 oktober 2019 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie?
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerdquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veelquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd![]()
Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt.quote:Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Sowieso zou de bagageruimte weer terug moeten komen, ook voor grote koffers en zo.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Misschien kunnen we er wat leuke stickers op plakken:quote:Op zondag 13 oktober 2019 21:59 schreef Cothen het volgende:
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertjequote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
- knip -
https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revivalquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.
'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'
https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende:
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Noice.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:32 schreef James1988 het volgende:
[..]twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Toen was ik niet hierquote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @KOKSGroup ) voor @prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@EmpasBV @DoornenbalBV @MercedesTruckNL @MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |