abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37:34 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189368244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende:
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie? :P
De deluxe met eigen badkamer/toilet.
pi_189369689
Bbc docu channel tunnel nu (al even) bezig..
pi_189371520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen.
Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.

Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hè o|O
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 22:13:44 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189372417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:26:20 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189375628
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Wat mij betreft mag de P uit dit forumdeel verdwijnen :{w
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:23:55 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189377051
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je ^O^

[ afbeelding ]

Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken :D
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189377144
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @lignesNetU_SNCF @usagersligneN @Asso_usagersidf @Actu_Transilien @SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:13:46 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189377313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
I don't speak croissant.

Wat is er loos?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189378448
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

I don't speak croissant.

Wat is er loos?
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"

Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189379496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"

Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Was het dan niet beter geweest om balonnen te verbieden in Parijs?
So we just called him Fred too
pi_189379898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
Saloperie!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384118
Wie heeft er dan zojuist een ballon losgelaten in de Schipholtunnel, tis weer n zooitje.
pi_189384131
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker :P
pi_189384138
Defect spoor dus zal wel zoiets zijn :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:21 schreef b2py het volgende:
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker :P
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
pi_189384186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan.
pi_189384847
thanks, thanks.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:27:00 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189384901
Twee sporen in de tunnel voldoen niet aan de normen. Vandaar de beperkingen.

https://www.prorail.nl/re(...)ol-door-defect-spoor
pi_189388771
DB gaat op diverse lijnen nieuwer materieel inzetten, uitbreidingen doen in het netwerk van internationale verbindingen en vaker binnenlands rijden. Nieuwe nachttreinen in cooperatie met OBB op Berlijn - Zurich en Hamburg - Zurich zullen worden ingezet, de reistijd naar Warschau gaat met 30 min naar benden. Tussen Berlijn en Munchen, Berlijn - Frankfurt over Braunschweig en Hamburg - Keulen (Sprinter) gaan meer ICE's rijden en per zomer 2020 een primeur, iedere 30 min een ICE tussen Hamburg en Berlijn: https://www.railjournal.c(...)-passenger-services/
pi_189399723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid.
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_189403155
Verschil tussen die twee ook alweer?
pi_189403449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:25 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaal :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189403460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 22:50 schreef b2py het volgende:
Verschil tussen die twee ook alweer?
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189408953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.
Bij twijfel: gebruik beton.
  zondag 13 oktober 2019 @ 12:13:03 #126
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189410553
En toen kwam de stoomtrein van de SSN even op volle snelheid voorbij in Gouda. O+ w/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:11:51 #127
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189412107
En twee uur later in Tilburg! Blijkbaar rijdt de SSN een rondje vandaag.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:19:54 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189412196
En zojuist door Breda in westelijke richting :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:44:58 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189412502
Wat beelden uit Japan, nadat tyfoon Hagibis langs is geweest bij het "Nagano Shinkansen Vehicle Center" in Akanuma...





10 Shinkansen-treinstellen (120 bakken) zijn onder water komen te staan, het is nog maar de vraag in hoeverre de treinen nog te repareren zijn.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20191013_54/
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2019 @ 14:45:56 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189412513
Japanners kunnen van alles fiksen, alleen het kost tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189412832
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
Japanners kunnen van alles fiksen
Behalve hun bevolkingsafname.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189413710
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.

Het aantal reizigers dat een fiets wil meenemen in de trein, groeit elk jaar met 10 à 20 procent, schat de Fietsersbond. „De irritaties nemen hand over hand toe. Niet alleen bij fietsers, maar ook bij conducteurs die de wind van voren krijgen, als ze gevaarlijke situaties op de balkons moeten zien te voorkomen. Wij krijgen een toenemend aantal klachten over dit knelpunt”, zegt Rover-directeur Freek Bos, die graag multifunctionele ruimtes in de trein zou zien, al naar gelang de behoeften.

Achterblijven op perron
Directeur Saskia Kluit van de Fietsersbond bevestigt de problemen. Zij schat het tekort op duizenden plaatsen om fietsen in de trein te stallen. „Met name op mooie fietsdagen is het kommer en kwel en moeten vaak gezinnen of groepjes fietsers op de perrons achterblijven. Wij pleiten voor aparte, gelijkvloerse fietswagons op spoorlijnen naar populaire recreatiegebieden.”

„Ik merk de ergernissen elke dag aan den lijve”, zegt fietsfanaat Nico Salm (69) uit Amsterdam. „Bij het in- en uitstappen is er vaker sprake van chaos.” Salm stelt vast dat reizigers zich met hun fiets toch in drukke treinen wringen, waardoor er felle discussies ontstaan en soms zelfs slaande ruzies met andere reizigers.

Hij heeft een brandbrief gestuurd naar NS-baas Roger van Boxtel. „Dat we niet in de spits met onze fiets mogen reizen, is logisch gezien de uitpuilende treinen. Daarbuiten moet het beter worden georganiseerd. Nederlanders moeten duurzamer en gezonder gaan leven. Dan moeten er wel voldoende faciliteiten zijn in ons ov”, meent hij.

NS ziet zelf ook in dat er structurele oplossingen nodig zijn voor het fietsvervoer per trein. „We gaan daarom de mogelijkheden onderzoeken, in overleg met Rover en de Fietsersbond. Ook zullen we onze reizigers zelf vragen naar ideeën”, aldus een woordvoerder.

Nieuwe intercity’s
Topman Van Boxtel zegt tegenover De Telegraaf dat NS meer rekening gaat houden met fietsen, rolstoelen en flexibele zit-, werk- en hangplekken in de snelle, nieuwe generatie intercity’s die van 2021 tot 2023 instromen in de dienstregeling.

Bijna de helft van de treinreizigers komt volgens NS met de fiets naar het station. „Dat zal alleen maar stijgen, in stallingen en in de trein.” Met een Fietskaart Dal mag de fiets buiten de spits mee, alleen op de speciaal daarvoor bestemde plek in de trein. Is deze ruimte er niet, dan kan het niet, luiden de regels nu.

Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.

https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:30:07 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189413832


Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189414008
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Ik zeg, doen!
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:45:11 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189414038
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.

Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend.

En die stond al vrij snel vol, net als de onbewaakte plekken op het plein. Daarom is toen op het allerlaatste moment het ontwerp aangepast, er is toen een tweede bewaakte fietsenstalling toegevoegd. En inmiddels is de gemeente bezig met het realiseren van 2000 extra plekken naast het station.
pi_189416217
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:41:50 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189418230
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 18:33 schreef b2py het volgende:
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
pi_189418405
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189419711
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Letzebourg toch?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189419760
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie? https://www.fietsberaad.n(...)_OttoNS.pdf?ext=.pdf Toen werd er al voor gewaarschuwd:


Hoeveel in- en uitstappers heeft Utrecht? Keer 0,4? Juistem. Veeeeeel te weinig plaatsen dus. Rond de 150.000 plaatsen zou meer op z'n plek zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 20:50:32 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189419834
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Klopt helemaal :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:03:34 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189420174
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie?
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he :P
pi_189420269
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he :P
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd ;)

Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:14:03 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189420395
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd ;)
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veel :N
quote:
Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt.

Toen ik bij een klant in Utrecht werkte ging ik meestal met de bus naar m'n bestemming, maar ik heb het ook de nodige keren met een OV-fiets gedaan. En dat vond ik bijzonder aangenaam, ik kon lekker doorfietsen en had niet al te veel last van kruisingen of verkeerslichten. Alleen rond Utrecht Centraal zelf vond ik het een beetje onoverzichtelijk, maar dat was destijds ook nog een redelijke bouwput.

Als al die fietsen auto's zouden zijn, zou de stad muurvast staan. Nog meer dan al het geval is. :P
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:29:54 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189420734
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Sowieso zou de bagageruimte weer terug moeten komen, ook voor grote koffers en zo.
pi_189421361
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
So we just called him Fred too
  zondag 13 oktober 2019 @ 22:01:06 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189421402
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:59 schreef Cothen het volgende:
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
Misschien kunnen we er wat leuke stickers op plakken:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2019 @ 22:43:00 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189422180
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.

- knip -

https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189422421
Een van m'n Duitse collega's is op fietsvakantie naar Nederland en België geweest en het verbaasde hem nogal hoe slecht het fietsvervoer in Nederland was geregeld, met name in de dubbeldekkers. In België en in veel Duitse RE's is bijvoorbeeld vaak een hele benedenverdieping van dubbeldekkers beschikbaar voor fietsen, daar zou Nederland nog wel wat van kunnen leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 22:59:30 ]
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:22:26 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189422753
In de jaren '90 gebeurde dat ook nog wel met DDM1, daarvan werden 's zomers een aantal bakken verbouwd tot fietsrijtuig (en 's winters stonden er gewoon banken):


Helaas lijkt het NS van tegenwoordig dit soort dingen te zijn vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')