De deluxe met eigen badkamer/toilet.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende:
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie?
Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hèquote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen.
Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.
Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.
Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Wat mij betreft mag de P uit dit forumdeel verdwijnenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je![]()
[ afbeelding ]
Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken
Ging niet helemaal goed in Parijs:twitter:adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @lignesNetU_SNCF @usagersligneN @Asso_usagersidf @Actu_Transilien @SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
I don't speak croissant.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
Ging niet helemaal goed in Parijs:twitter:adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
I don't speak croissant.
Wat is er loos?
Was het dan niet beter geweest om balonnen te verbieden in Parijs?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"
Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Saloperie!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
Ging niet helemaal goed in Parijs:twitter:adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:21 schreef b2py het volgende:
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid.
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaalquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:25 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.quote:
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Behalve hun bevolkingsafname.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
Japanners kunnen van alles fiksen
Ik zeg, doen!quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:33 schreef b2py het volgende:
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
Letzebourg toch?quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie? https://www.fietsberaad.n(...)_OttoNS.pdf?ext=.pdf Toen werd er al voor gewaarschuwd:quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Klopt helemaalquote:Op zondag 13 oktober 2019 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan hequote:Op zondag 13 oktober 2019 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie?
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerdquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veelquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd![]()
Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt.quote:Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Sowieso zou de bagageruimte weer terug moeten komen, ook voor grote koffers en zo.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Misschien kunnen we er wat leuke stickers op plakken:quote:Op zondag 13 oktober 2019 21:59 schreef Cothen het volgende:
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertjequote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
- knip -
https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |