abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37:34 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189368244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende:
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie? :P
De deluxe met eigen badkamer/toilet.
pi_189369689
Bbc docu channel tunnel nu (al even) bezig..
pi_189371520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen.
Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.

Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hè o|O
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 22:13:44 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189372417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:26:20 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189375628
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Wat mij betreft mag de P uit dit forumdeel verdwijnen :{w
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:23:55 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189377051
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je ^O^

[ afbeelding ]

Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken :D
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189377144
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @lignesNetU_SNCF @usagersligneN @Asso_usagersidf @Actu_Transilien @SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:13:46 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189377313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
I don't speak croissant.

Wat is er loos?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189378448
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

I don't speak croissant.

Wat is er loos?
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"

Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189379496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"

Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Was het dan niet beter geweest om balonnen te verbieden in Parijs?
So we just called him Fred too
pi_189379898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
Saloperie!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384118
Wie heeft er dan zojuist een ballon losgelaten in de Schipholtunnel, tis weer n zooitje.
pi_189384131
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker :P
pi_189384138
Defect spoor dus zal wel zoiets zijn :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:21 schreef b2py het volgende:
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker :P
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
pi_189384186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan.
pi_189384847
thanks, thanks.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:27:00 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189384901
Twee sporen in de tunnel voldoen niet aan de normen. Vandaar de beperkingen.

https://www.prorail.nl/re(...)ol-door-defect-spoor
pi_189388771
DB gaat op diverse lijnen nieuwer materieel inzetten, uitbreidingen doen in het netwerk van internationale verbindingen en vaker binnenlands rijden. Nieuwe nachttreinen in cooperatie met OBB op Berlijn - Zurich en Hamburg - Zurich zullen worden ingezet, de reistijd naar Warschau gaat met 30 min naar benden. Tussen Berlijn en Munchen, Berlijn - Frankfurt over Braunschweig en Hamburg - Keulen (Sprinter) gaan meer ICE's rijden en per zomer 2020 een primeur, iedere 30 min een ICE tussen Hamburg en Berlijn: https://www.railjournal.c(...)-passenger-services/
pi_189399723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid.
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_189403155
Verschil tussen die twee ook alweer?
pi_189403449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:25 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaal :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189403460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 22:50 schreef b2py het volgende:
Verschil tussen die twee ook alweer?
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189408953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.
Bij twijfel: gebruik beton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')