abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 05:41:43 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189358102
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je ^O^

[ afbeelding ]

Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken :D
Grapje zeker?
Ik heb al eens een nacht doorgehaald op Schiphol, één na laatste trein heen genomen en kon pas 5u later boarden. Gelukkig kon ik met Transavia wel al vroeg mn bagage inchecken (want dat gaat via de KLM-balies).
Had er toen geen probleem mee, is best goed geregeld achter de securitychecks vond ik.
pi_189358356
Zeg, heeft het NS personeel op de trein weer meer vrijheid gekregen in hun omroepen? Het valt me op dat na een tijd van standaard omroepen, alsof ze allemaal een vaststaand script voorlazen, ze weer meer creativiteit in hun omroepen stoppen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 07:01:10 #78
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189358374
Ja.. ik heb al een conducteur gehad die verdrietig was over al die mensen die de trein gingen verlaten. *Snik*
pi_189358819
https://www.volkskrant.nl(...)-eind-2020~b787837c/

Nachttrein naar München en Wenen keert eind 2020 terug

Edit: kost ¤6,7 mio voor drie jaar aan subsidie

[ Bericht 32% gewijzigd door b2py op 10-10-2019 09:10:38 ]
pi_189360011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:09 schreef b2py het volgende:
De tering en dan de trein van kwart voor zes? :-P
Zou voor mij de trein van 9:00 betekenen binnen Europa. Daarbuiten misschien om 8:00.
Bier.
pi_189360020
gisteravond gezien op Amsterdam Sloterdijk; VIRM die na het openen van de deuren rap achteruit rolde.

eerder deze week een DDM-1 machinist gevraagd of hij denkt dat de DDM-1 vloot in December aan de kant zou gaan. Lachend zei hij dat 'ie 't eerst wil zien voordat hij het geloofd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 11:30:10 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189361128
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef spectrumanalyser het volgende:

eerder deze week een DDM-1 machinist gevraagd of hij denkt dat de DDM-1 vloot in December aan de kant zou gaan. Lachend zei hij dat 'ie 't eerst wil zien voordat hij het geloofd.
Hehe, kan ik me voorstellen,hoe vaak is dat spul al wel niet uitgerangeerd ;)

Rijdt DDAR ook nog?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 11:45:52 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189361405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zou voor mij de trein van 9:00 betekenen binnen Europa. Daarbuiten misschien om 8:00.
Ja nou ja, één seinstoringkje en twee weken vakantie valt in het water. Zo'n control freak ben ik dan ook wel weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189361473
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja nou ja, één seinstoringkje en twee weken vakantie valt in het water. Zo'n control freak ben ik dan ook wel weer.
Dat zien we dan wel weer.
Bier.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 10 oktober 2019 @ 12:46:37 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189362386
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:04 schreef b2py het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-eind-2020~b787837c/

Nachttrein naar München en Wenen keert eind 2020 terug

Edit: kost ¤6,7 mio voor drie jaar aan subsidie
Leuk maar 14 uur is wel lang man, tering
pi_189362434
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Leuk maar 14 uur is wel lang man, tering
Ik wil een keer naar Wenen en dacht: leuk, een keer met de trein. Maar laat maar, ik vlieg wel gewoon.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 12:53:34 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189362465
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik wil een keer naar Wenen en dacht: leuk, een keer met de trein. Maar laat maar, ik vlieg wel gewoon.
Je kunt overdag ook met de trein.
Dan is het 11 tot 11:30 uur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189362477
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je kunt overdag ook met de trein.
Dan is het 11 tot 11:30 uur.
Iets beter, is er ook nog iets te zien onderweg ^O^
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 10 oktober 2019 @ 12:57:00 #89
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189362518
Maar waarom is het 14 uur, zitten er enorm lange stops in oid?
pi_189362612
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:57 schreef Pino112 het volgende:
Maar waarom is het 14 uur, zitten er enorm lange stops in oid?
Ik ben van deze een stuk minder goed op de hoogte dan van de oude, maar het was vroeger zo dat de trein onderweg op meerdere stations delen verliest/toegevoegd krijgt. Met de EN naar Kopenhagen stond je in Hannover zo een uur of twee stil op wat rangeerbewegingen na.
Bier.
pi_189362836
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:46 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Leuk maar 14 uur is wel lang man, tering
Hoe lang duurde het met de DB? München was ook al gauw uur of 10 toch?
  Redactie Sport donderdag 10 oktober 2019 @ 13:48:02 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189363181
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:57 schreef Pino112 het volgende:
Maar waarom is het 14 uur, zitten er enorm lange stops in oid?
Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189363620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap.
Mannheim geloof ik.
Bier.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:14:05 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189364402
De dienstregelingssnelheid van zo'n trein zal ook wat lager liggen dan van een reguliere IC/ICE, zodat de reis wat aangenamer is voor de gasten. Die liggen immers te slapen.

Neem bijvoorbeeld de Caledonian Sleeper naar Glasgow en Edinburgh. Die vertrekt om 23:50 uit Londen, en komt om 7:18 aan in Glasgow (reistijd 7u28). Onderweg zijn er nergens echt lange stops, behalve voor een splitsing in Carstairs. Maar omdat het ding is ingelegd met een dienstregelingssnelheid van max. 80 mph (130 km/u) ben je de hele nacht onderweg.

Ter vergelijking, een Pendolino van Virgin Trains doet dezelfde rit in 4u39 (Vmax 125 mph, 201 km/u).
pi_189365088
Volgens mij zijn er in Rusland wel nachttreinen die 200 rijden, de Talgo's van RzD (Strizh) hebben een maximumsnelheid van 200 kilometer per uur.
pi_189366631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 06:56 schreef Fixers het volgende:
Zeg, heeft het NS personeel op de trein weer meer vrijheid gekregen in hun omroepen? Het valt me op dat na een tijd van standaard omroepen, alsof ze allemaal een vaststaand script voorlazen, ze weer meer creativiteit in hun omroepen stoppen.
Is toeval. Er zijn er die er altijd een mooi verhaal van maken terwijl anderen nooit van het standaard riedeltje afwijken :P
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:37:30 #97
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189367236
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie? :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 18:59:21 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189367534
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende:
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie? :P
Ja ligt er aan, ik had mijn slaaphok toen voor mezelf :+ als je een couchette voor jezelf hebt is dat nog beter ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 19:00:53 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189367553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:14 schreef James1988 het volgende:
De dienstregelingssnelheid van zo'n trein zal ook wat lager liggen dan van een reguliere IC/ICE, zodat de reis wat aangenamer is voor de gasten. Die liggen immers te slapen.

Neem bijvoorbeeld de Caledonian Sleeper naar Glasgow en Edinburgh. Die vertrekt om 23:50 uit Londen, en komt om 7:18 aan in Glasgow (reistijd 7u28). Onderweg zijn er nergens echt lange stops, behalve voor een splitsing in Carstairs. Maar omdat het ding is ingelegd met een dienstregelingssnelheid van max. 80 mph (130 km/u) ben je de hele nacht onderweg.

Ter vergelijking, een Pendolino van Virgin Trains doet dezelfde rit in 4u39 (Vmax 125 mph, 201 km/u).
Is dat ook niet zodat je om 9:15 aankomt ipv 5:37? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:37:19 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189368238
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen.
Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.

Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')