Grapje zeker?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je
[ afbeelding ]
Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken
Zou voor mij de trein van 9:00 betekenen binnen Europa. Daarbuiten misschien om 8:00.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 18:09 schreef b2py het volgende:
De tering en dan de trein van kwart voor zes? :-P
Hehe, kan ik me voorstellen,hoe vaak is dat spul al wel niet uitgerangeerdquote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
eerder deze week een DDM-1 machinist gevraagd of hij denkt dat de DDM-1 vloot in December aan de kant zou gaan. Lachend zei hij dat 'ie 't eerst wil zien voordat hij het geloofd.
Ja nou ja, één seinstoringkje en twee weken vakantie valt in het water. Zo'n control freak ben ik dan ook wel weer.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zou voor mij de trein van 9:00 betekenen binnen Europa. Daarbuiten misschien om 8:00.
Dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, één seinstoringkje en twee weken vakantie valt in het water. Zo'n control freak ben ik dan ook wel weer.
Leuk maar 14 uur is wel lang man, teringquote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:04 schreef b2py het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-eind-2020~b787837c/
Nachttrein naar München en Wenen keert eind 2020 terug
Edit: kost ¤6,7 mio voor drie jaar aan subsidie
Ik wil een keer naar Wenen en dacht: leuk, een keer met de trein. Maar laat maar, ik vlieg wel gewoon.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Leuk maar 14 uur is wel lang man, tering
Je kunt overdag ook met de trein.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik wil een keer naar Wenen en dacht: leuk, een keer met de trein. Maar laat maar, ik vlieg wel gewoon.
Iets beter, is er ook nog iets te zien onderwegquote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt overdag ook met de trein.
Dan is het 11 tot 11:30 uur.
Ik ben van deze een stuk minder goed op de hoogte dan van de oude, maar het was vroeger zo dat de trein onderweg op meerdere stations delen verliest/toegevoegd krijgt. Met de EN naar Kopenhagen stond je in Hannover zo een uur of twee stil op wat rangeerbewegingen na.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:57 schreef Pino112 het volgende:
Maar waarom is het 14 uur, zitten er enorm lange stops in oid?
Hoe lang duurde het met de DB? München was ook al gauw uur of 10 toch?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Leuk maar 14 uur is wel lang man, tering
Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:57 schreef Pino112 het volgende:
Maar waarom is het 14 uur, zitten er enorm lange stops in oid?
Mannheim geloof ik.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik meen dat er 's nachts ergens gerangeerd wordt met de rijtuigen om zoveel mogelijk doorgaande bestemmingen aan te bieden. En het moet voor bijvoorbeeld München ook aantrekkelijk zijn, niet dat je daar om vijf uur 's nachts aankomt. Sowieso is de reis nog maar zes uur als je uitgaat van acht uur slaap.
Is toeval. Er zijn er die er altijd een mooi verhaal van maken terwijl anderen nooit van het standaard riedeltje afwijkenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 06:56 schreef Fixers het volgende:
Zeg, heeft het NS personeel op de trein weer meer vrijheid gekregen in hun omroepen? Het valt me op dat na een tijd van standaard omroepen, alsof ze allemaal een vaststaand script voorlazen, ze weer meer creativiteit in hun omroepen stoppen.
Ja ligt er aan, ik had mijn slaaphok toen voor mezelf als je een couchette voor jezelf hebt is dat nog beterquote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Eix het volgende:
Ik was gisteren nog een beetje aan het spelen met de boekingsmodule op de website van de Oebb voor de NJ vanuit Dusseldorf naar Wenen. Nu kun je ook een prive coupe boeken met zitplaatsen voor ongeveer hetzelfde geld als een couchette plek (gedeelde coupe). Wat is dan de betere optie?
Is dat ook niet zodat je om 9:15 aankomt ipv 5:37?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:14 schreef James1988 het volgende:
De dienstregelingssnelheid van zo'n trein zal ook wat lager liggen dan van een reguliere IC/ICE, zodat de reis wat aangenamer is voor de gasten. Die liggen immers te slapen.
Neem bijvoorbeeld de Caledonian Sleeper naar Glasgow en Edinburgh. Die vertrekt om 23:50 uit Londen, en komt om 7:18 aan in Glasgow (reistijd 7u28). Onderweg zijn er nergens echt lange stops, behalve voor een splitsing in Carstairs. Maar omdat het ding is ingelegd met een dienstregelingssnelheid van max. 80 mph (130 km/u) ben je de hele nacht onderweg.
Ter vergelijking, een Pendolino van Virgin Trains doet dezelfde rit in 4u39 (Vmax 125 mph, 201 km/u).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |