abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189369689
Bbc docu channel tunnel nu (al even) bezig..
pi_189371520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen.
Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.

Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hè o|O
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 22:13:44 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189372417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:

Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:26:20 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189375628
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Wat mij betreft mag de P uit dit forumdeel verdwijnen :{w
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:23:55 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189377051
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je ^O^

[ afbeelding ]

Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken :D
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189377144
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @lignesNetU_SNCF @usagersligneN @Asso_usagersidf @Actu_Transilien @SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:13:46 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189377313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
I don't speak croissant.

Wat is er loos?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189378448
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

I don't speak croissant.

Wat is er loos?
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"

Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189379496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"

Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Was het dan niet beter geweest om balonnen te verbieden in Parijs?
So we just called him Fred too
pi_189379898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22 Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ging niet helemaal goed in Parijs:
Saloperie!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384118
Wie heeft er dan zojuist een ballon losgelaten in de Schipholtunnel, tis weer n zooitje.
pi_189384131
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker :P
pi_189384138
Defect spoor dus zal wel zoiets zijn :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:21 schreef b2py het volgende:
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker :P
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
pi_189384186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189384510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan.
pi_189384847
thanks, thanks.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:27:00 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189384901
Twee sporen in de tunnel voldoen niet aan de normen. Vandaar de beperkingen.

https://www.prorail.nl/re(...)ol-door-defect-spoor
pi_189388771
DB gaat op diverse lijnen nieuwer materieel inzetten, uitbreidingen doen in het netwerk van internationale verbindingen en vaker binnenlands rijden. Nieuwe nachttreinen in cooperatie met OBB op Berlijn - Zurich en Hamburg - Zurich zullen worden ingezet, de reistijd naar Warschau gaat met 30 min naar benden. Tussen Berlijn en Munchen, Berlijn - Frankfurt over Braunschweig en Hamburg - Keulen (Sprinter) gaan meer ICE's rijden en per zomer 2020 een primeur, iedere 30 min een ICE tussen Hamburg en Berlijn: https://www.railjournal.c(...)-passenger-services/
pi_189399723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid.
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_189403155
Verschil tussen die twee ook alweer?
pi_189403449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 19:25 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaal :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189403460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 22:50 schreef b2py het volgende:
Verschil tussen die twee ook alweer?
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189408953
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.
Bij twijfel: gebruik beton.
  zondag 13 oktober 2019 @ 12:13:03 #126
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189410553
En toen kwam de stoomtrein van de SSN even op volle snelheid voorbij in Gouda. O+ w/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:11:51 #127
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189412107
En twee uur later in Tilburg! Blijkbaar rijdt de SSN een rondje vandaag.
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:19:54 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189412196
En zojuist door Breda in westelijke richting :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 14:44:58 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189412502
Wat beelden uit Japan, nadat tyfoon Hagibis langs is geweest bij het "Nagano Shinkansen Vehicle Center" in Akanuma...





10 Shinkansen-treinstellen (120 bakken) zijn onder water komen te staan, het is nog maar de vraag in hoeverre de treinen nog te repareren zijn.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20191013_54/
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2019 @ 14:45:56 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189412513
Japanners kunnen van alles fiksen, alleen het kost tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189412832
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
Japanners kunnen van alles fiksen
Behalve hun bevolkingsafname.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189413710
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.

Het aantal reizigers dat een fiets wil meenemen in de trein, groeit elk jaar met 10 à 20 procent, schat de Fietsersbond. „De irritaties nemen hand over hand toe. Niet alleen bij fietsers, maar ook bij conducteurs die de wind van voren krijgen, als ze gevaarlijke situaties op de balkons moeten zien te voorkomen. Wij krijgen een toenemend aantal klachten over dit knelpunt”, zegt Rover-directeur Freek Bos, die graag multifunctionele ruimtes in de trein zou zien, al naar gelang de behoeften.

Achterblijven op perron
Directeur Saskia Kluit van de Fietsersbond bevestigt de problemen. Zij schat het tekort op duizenden plaatsen om fietsen in de trein te stallen. „Met name op mooie fietsdagen is het kommer en kwel en moeten vaak gezinnen of groepjes fietsers op de perrons achterblijven. Wij pleiten voor aparte, gelijkvloerse fietswagons op spoorlijnen naar populaire recreatiegebieden.”

„Ik merk de ergernissen elke dag aan den lijve”, zegt fietsfanaat Nico Salm (69) uit Amsterdam. „Bij het in- en uitstappen is er vaker sprake van chaos.” Salm stelt vast dat reizigers zich met hun fiets toch in drukke treinen wringen, waardoor er felle discussies ontstaan en soms zelfs slaande ruzies met andere reizigers.

Hij heeft een brandbrief gestuurd naar NS-baas Roger van Boxtel. „Dat we niet in de spits met onze fiets mogen reizen, is logisch gezien de uitpuilende treinen. Daarbuiten moet het beter worden georganiseerd. Nederlanders moeten duurzamer en gezonder gaan leven. Dan moeten er wel voldoende faciliteiten zijn in ons ov”, meent hij.

NS ziet zelf ook in dat er structurele oplossingen nodig zijn voor het fietsvervoer per trein. „We gaan daarom de mogelijkheden onderzoeken, in overleg met Rover en de Fietsersbond. Ook zullen we onze reizigers zelf vragen naar ideeën”, aldus een woordvoerder.

Nieuwe intercity’s
Topman Van Boxtel zegt tegenover De Telegraaf dat NS meer rekening gaat houden met fietsen, rolstoelen en flexibele zit-, werk- en hangplekken in de snelle, nieuwe generatie intercity’s die van 2021 tot 2023 instromen in de dienstregeling.

Bijna de helft van de treinreizigers komt volgens NS met de fiets naar het station. „Dat zal alleen maar stijgen, in stallingen en in de trein.” Met een Fietskaart Dal mag de fiets buiten de spits mee, alleen op de speciaal daarvoor bestemde plek in de trein. Is deze ruimte er niet, dan kan het niet, luiden de regels nu.

Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.

https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:30:07 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189413832


Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189414008
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Ik zeg, doen!
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:45:11 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189414038
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.

Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend.

En die stond al vrij snel vol, net als de onbewaakte plekken op het plein. Daarom is toen op het allerlaatste moment het ontwerp aangepast, er is toen een tweede bewaakte fietsenstalling toegevoegd. En inmiddels is de gemeente bezig met het realiseren van 2000 extra plekken naast het station.
pi_189416217
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:41:50 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189418230
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 18:33 schreef b2py het volgende:
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
pi_189418405
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189419711
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Letzebourg toch?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189419760
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie? https://www.fietsberaad.n(...)_OttoNS.pdf?ext=.pdf Toen werd er al voor gewaarschuwd:


Hoeveel in- en uitstappers heeft Utrecht? Keer 0,4? Juistem. Veeeeeel te weinig plaatsen dus. Rond de 150.000 plaatsen zou meer op z'n plek zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 13 oktober 2019 @ 20:50:32 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189419834
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Klopt helemaal :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:03:34 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189420174
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie?
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he :P
pi_189420269
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he :P
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd ;)

Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:14:03 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189420395
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd ;)
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veel :N
quote:
Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt.

Toen ik bij een klant in Utrecht werkte ging ik meestal met de bus naar m'n bestemming, maar ik heb het ook de nodige keren met een OV-fiets gedaan. En dat vond ik bijzonder aangenaam, ik kon lekker doorfietsen en had niet al te veel last van kruisingen of verkeerslichten. Alleen rond Utrecht Centraal zelf vond ik het een beetje onoverzichtelijk, maar dat was destijds ook nog een redelijke bouwput.

Als al die fietsen auto's zouden zijn, zou de stad muurvast staan. Nog meer dan al het geval is. :P
  zondag 13 oktober 2019 @ 21:29:54 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189420734
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Sowieso zou de bagageruimte weer terug moeten komen, ook voor grote koffers en zo.
pi_189421361
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
So we just called him Fred too
  zondag 13 oktober 2019 @ 22:01:06 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189421402
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:59 schreef Cothen het volgende:
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
Misschien kunnen we er wat leuke stickers op plakken:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2019 @ 22:43:00 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189422180
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.

- knip -

https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189422421
Een van m'n Duitse collega's is op fietsvakantie naar Nederland en België geweest en het verbaasde hem nogal hoe slecht het fietsvervoer in Nederland was geregeld, met name in de dubbeldekkers. In België en in veel Duitse RE's is bijvoorbeeld vaak een hele benedenverdieping van dubbeldekkers beschikbaar voor fietsen, daar zou Nederland nog wel wat van kunnen leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 22:59:30 ]
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:22:26 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189422753
In de jaren '90 gebeurde dat ook nog wel met DDM1, daarvan werden 's zomers een aantal bakken verbouwd tot fietsrijtuig (en 's winters stonden er gewoon banken):


Helaas lijkt het NS van tegenwoordig dit soort dingen te zijn vergeten.
pi_189423745
NS wordt dan ook afgerekend op het vervoeren van mensen, niet op de hoeveelheid fietsen.

NS is 100% eigendom van de Nederlandse staat, dus als het anders moet kan de tweede kamer daar over beslissen.

Voor slechts 40.000 handtekeningen kan een voorstel voor het structureel verhogen van capaciteit voir fietsen worden behandeld in de tweede kamer.
So we just called him Fred too
pi_189424827
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.
pi_189425106
ja, die goede oude tijd. Toen de treinserie 800 serie van Haarlem naar Maastricht ging, de machinist zelf het aantal bakken moest tellen en er nog elk half uur werd kopgemaakt. Een enkele keer vergat de machinist te stoppen op Sloterdijk.
Het fietsrijtuig zat vrijwel altijd aan deze trein vast.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:51:22 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189447517
De dienstregeling voor volgend jaar zit nu in de HAFAS-planner op bahn.de. Zoals al eerder gemeld zal de 'boottrein' tussen Hamburg en Kopenhagen (die tussen Rødby en Putttgarden op de boot gaat) een nieuwe route rijden via Flensburg. Dit i.v.m. werkzaamheden voor de bouw van Fehmarnbelttunnel.

De nieuwe dienstregeling is als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------+---------------+---------------+---------------+
|              |     IC 396    |     IC 394    |     IC 392    |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
| Hamburg Hbf  |       V 08:53 |       V 12:53 |       V 16:53 |
| Padborg st   | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 |
| Kolding st   | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 |
| Odense st    | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 |
| Ringsted st  | 13:03 A       | 17:03 A       | 21:03 A       |
| Koebenhavn H | 13:33 A       | 17:33 A       | 21:33 A       |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------+---------------+---------------+---------------+
|              |     IC 393    |     IC 395    |     IC 397    |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
| Koebenhavn H |       V 07:26 |      V 11:26  |       V 15:26 |
| Ringsted st  |       V 07:55 |      V 11:55  |       V 15:55 |
| Odense st    | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 |
| Kolding st   | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 |
| Padborg st   | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 |
| Hamburg Hbf  | 12:02 A       | 16:02 A       | 20:02 A       |
+--------------+---------------+---------------+---------------+

Kaartje:
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:50:30 #155
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189448470
Waarbij opvalt dat de nieuwe route, ondanks de omweg, sneller is dan de huidige 'boottrein'.

[ Bericht 2% gewijzigd door ReisT op 15-10-2019 17:10:33 ]
pi_189450184
Zegt vooral iets over de traagheid van het bootproces.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:38:12 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189450895
Nou, de keer dat ik met die 'boottrein' ging vond ik het allerminst traag aanvoelen. De trein reed zo de boot in, en tegen de tijd dat ik bovendeks was de boot al aan het varen. Aankomst in Puttgarden was net zo snel, de trein mocht als eerste de boot af en deed dat vrijwel meteen na aankomst.

Daarna stonden we wel een kwartier stil in station Puttgarden vanwege een technisch probleem...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:05:35 #158
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189451385
Waarom nam de trein uberhaupt de boot dan? Als de route over land sneller is en minder gedoe is?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:11:17 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189451486
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:29:42 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453210
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:33:43 #161
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453299
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:38:55 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453399
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:44:51 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189453529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.

De diesel ICEs (Baureihe 605) moesten een grote revisie krijgen, daar had DB geen zin in, dus werd de lease opgezegd en de boel buiten dienst genomen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:45:59 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189455975
De boottrein heeft voor de DSB wel als voordeel dat deze in de binnenlandse dienstregeling is geïntegreerd (al weet ik niet of die kostenbesparing opweegt tegen het gebruik van de boot). Op de nieuwe route is het een extra trein tussen de binnenlandse Deense treinen door.

Het zal voorlopig ook wel dieselen met IC3s blijven, zolang de Denen nog niks anders hebben waar mee naar Duitsland gereden kan worden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 00:25:33 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189456561
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. Die Vectrons zijn ook geschikt voor Zweden en Duitsland, maar ik weet niet wat de verdere plannen van DSB en DB zijn voor die verbinding.
pi_189457320
Nou, ik denk dat DB snel nog een zooi Talgo's koopt en die richting Denemarken stuurt 🤣
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 12:40:34 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189462304
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:44:48 #168
472645 BLS
verbindt.
pi_189464885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:52:47 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189465056
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:

[..]

Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.

https://www.railwaygazett(...)ntract/47564.article
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:44:56 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189466185
quote:
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189481627
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.

'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'

https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
pi_189484622
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189484871
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.

'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'

https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Reguliere trein met dieselloc ervoor?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:44:51 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189484982
Een normale trein. De bovenleiding op het naastgelegen spoor deed het nog wel dus daar is een evacuatietrein heen gestuurd.

De prognose voor herstel staat inmiddels op 21:30, terwijl dat eerder nog 'de avondspits' was.
pi_189485574
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_189487208
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:32:22 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189487842
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende:
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59 Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
pi_189489672
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59 Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Noice.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:31:50 #179
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189490388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
Toen was ik niet hier :{
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 22:51:03 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189490775
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:
ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16 Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @KOKSGroup ) voor @prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@EmpasBV @DoornenbalBV @MercedesTruckNL @MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189493875
Badslipper voor de ICD uit. Dat begint veelbelovend.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_189497281


voestalpine Railpro @varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
pi_189497326
https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter

Wilde spoorstaking Parijs na ongeluk
klok 18 okt 2019 9:55 tag

Door een wilde staking van machinisten en conducteurs in de regio Parijs zijn veel stadstreinen uitgevallen. Het gaat om het zogenoemde RER-net. Ook op de regionale lijnen (Transilien) en TER-lijnen elders in Frankrijk vallen er treinen uit. Aanleiding voor de staking is een botsing tussen een regionale trein en een vrachtwagen.

Ongeluk
Het ongeval vond woensdag plaats in de omgeving van Charleville-Mézières. Daarbij kreeg een gewond geraakte machinist plotseling alleen de zorg over zeventig geschokte passagiers, onder wie gewonden en zwangere vrouwen aldus de Franse machinisten.

Vakbond eist meer personeel
De staking is een initiatief van de vakbond SUD-Rail, meldt de Franse krant Le Parisien. Volgens de vakbond brengt het banenverlies van de Franse spoorwegen (SNCF) de veiligheid in gevaar. “Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen” aldus de vakbond. De vakbond eist dat er weer op iedere trein een conducteur komt. Ook moet er meer personeel op het station komen.”Het leven van reizigers en spoorwegpersoneel staat op het spel”, aldus de vakbond.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:47:13 #184
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189497692
Morgen mag ik van Gare du Nord naar Gare de Lyon.. Hopen dat het wat kalmeert.
pi_189497806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
2 auto's, hoe dan :{
pi_189498430
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:38:10 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189498500
Soms wel, soms niet.
pi_189498949
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:41:57 #189
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_189501185
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 km
pi_189504364
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:53 schreef Piles het volgende:

[..]

2 auto's, hoe dan :{
Goed kijken ... :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:45:59 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189505277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:
ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16 Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @:KOKSGroup ) voor @:prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@:EmpasBV @:DoornenbalBV @:MercedesTruckNL @:MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
lillik ding man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189508011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben :D


[ Bericht 5% gewijzigd door WcPot op 18-10-2019 23:25:54 ]
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_189508300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:

[..]

Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben :D
[ afbeelding ]
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kosten ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189512600
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:00 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Goed kijken ... :-)
Ah :') Dat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien :D
pi_189513392
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah :') Dat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien :D
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoor :P Het is ook een beetje dommig om daar zo'n kleur scheidingslijn voor te gebruiken van de maker natuurlijk, want dat valt voor geen kak op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189518912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:

[..]

Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben :D
[ afbeelding ]
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 20 oktober 2019 @ 00:55:52 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189524898
Flinke brand in een Centralbahn-rijtuig van een voetbaltrein in Berlijn: https://www.bild.de/regio(...)s-65459212.bild.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189529523




bron https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9086483

Staan nog meer mooie plaatjes op!
pi_189560994
Hoorde net van een vriend dat ICE105 vandaag o.a. met een stel reed waar het barrijtuig niet functioneerde, de reserveringsdisplays niet evenals de Wagenanzeiger. Er was letterlijk met krijt de route, treinnummer en wagonnummer bovengeschreven ...van de heenrit een dag eerder. _O-
pi_189572349
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:

quote:
De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.

„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.

NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2019 22:17:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:19:31 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189572414
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]

Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie is
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:20:27 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189572424
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')