Er is ook nog steeds behoorlijk veel vraag naar een autoslaaptrein naar Avignon, maar ja, Frankrijk hèquote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
De laatste keer dat ik per nachttrein naar Wenen ging, werd die in Zuid-Duitsland (Stuttgart?) gekoppeld aan een trein uit Parijs of Straatsburg, en ging onder de naam Oriënt Express verder naar München en Wenen.
Toen had je ook nog flink wat luxe als 1e klas reiziger, zoals een erg uitgebreid ontbijt en 's avonds een flesje wijn.
Ik denk wel dat ze veel meer moeten investeren in (al dan niet snelle) nachttreinen om de concurrentie met het vliegtuig aan te gaan. Bijvoorbeeld: met de Zomerthalys doe je er een halve dag over om in Marseille te komen. Zou je de avond ervoor vertrekken met een nachttrein en in de loop van de ochtend arriveren, dan kun je heel wat populaire strandoorden bereiken per trein, wat comfortabeler is dan midden in de nacht naar Schiphol moeten voor een goedkope vlucht. Het is niet sneller, maar een stuk relaxter.
Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:37 schreef Lunatiek het volgende:
Voor Wenen is de trein ideaal, als je per vliegtuig gaat mag je nog 60 km met het OV voor je in de stad zelf bent.
Wat mij betreft mag de P uit dit forumdeel verdwijnenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je niet naast Schiphol woont en meer mee wilt dan handbagage scheelt het helemaal niet heel veel en is het net zo relaxt.
Bere kutidee zal je bedoelen. De incheckbalie blijkt pas om 9 uur open te gaan. En de wachtrij bij de security is inmiddels zo lang dat er van die vier uur vrijwel niets overblijft. Trouwens het is een tering eind lopen ook. Conclusie : hier heb ik geen flikker aan. 52 euro in de sloot gegooid.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed idee James, dank je![]()
[ afbeelding ]
Dan kunnen we het nu weer over treinen hebben. Misschien ga ik vrijdag nou toch wel die van 5:33 pakken
Ging niet helemaal goed in Parijs:twitter:adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @lignesNetU_SNCF @usagersligneN @Asso_usagersidf @Actu_Transilien @SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
I don't speak croissant.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
Ging niet helemaal goed in Parijs:twitter:adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
I don't speak croissant.
Wat is er loos?
Was het dan niet beter geweest om balonnen te verbieden in Parijs?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
er staat een knopje 'tweet vertalen'. Dan staat er "Daarom kan een bovenleidingincident soms slecht eindigen"
Een ballon kan deze kortsluiting al veroorzaken, daarom zijn ballonnen strikt verboden in de Schipholtunnel.
Saloperie!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:44 schreef b2py het volgende:
Ging niet helemaal goed in Parijs:twitter:adcprg twitterde op donderdag 10-10-2019 om 17:44:22Voilà pourquoi parfois un incident caténaire ça peut mal finir... @:lignesNetU_SNCF @:usagersligneN @:Asso_usagersidf @:Actu_Transilien @:SNCFReseau https://t.co/nwpOYP0Tqh reageer retweet
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:21 schreef b2py het volgende:
Ook echt tot einde dienst, ultrasoon weer langs geweest zeker
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid. Dan is er ergens een head check ofzo gevonden op een bijzonder gevoelig stukje spoor (een belangrijk overloopwissel). Zoiets moet dan per direct gerepareerd worden. Maar het zal wel tot morgenochtend duren voordat het issue opgelost is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Tweemaal per jaar rijdt Eurailscout voor ProRail een rondje over alle baanvakken, sommige wat vaker, om de conditie van de spoorstaaf te meten. Dit doen ze met een ultrasoontrein die ook de binnenkant van een spoor kan meten waardoor interne scheuren ook zichtbaar zijn. Die metingen worden dan verspreid en na zo'n rondje zijn er altijd allerhande spoedjes die asap verholpen moeten worden omdat de beschadiging enorm uit de klauwen is gelopen. Afhankelijk van de schade wordt het treinverkeer over dat stuk spoor gestaakt of met een langzamere snelheid toegestaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:23 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ultrasoon is dan? Tot 02:00 vannacht....
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die ultrasoonmetingen kunnen tegenwoordig gedaan worden met dienstregelingssnelheid.
Okay, dus het kan met dienstregelingssnelheid? Ik snap je punt niet helemaalquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:25 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Meetsnelheid van de UST's is max 60kmh.
De UFM meet wel met 110km/h.
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.quote:
Ze meten twee verschillende dingen. UFM meet spoorgeometrie (ligging van het spoor) en de bovenleiding, UST zoals hierboven wel vaker aangehaald de kwaliteit van de spoorstaaf.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bouwjaar en generatie apparatuur gok ik zo.
Behalve hun bevolkingsafname.quote:Op zondag 13 oktober 2019 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
Japanners kunnen van alles fiksen
Ik zeg, doen!quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Een goed voorbeeld daarvan is station Breda. Dat station is in de periode 2012-2016 grondig verbouwd, en in het oorspronkelijke ontwerp was er alleen aan de Belcrumkant (noordkant) van het station een bewaakte fietsenstalling gepland. In 2014 werd de eerste helft van het nieuwe stationscomplex opengesteld voor reizigers, en ook de nieuwe bewaakte fietsenstalling aan de Belcrumkant werd geopend.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
Volgens de Fietsersbond is er ook in de fietsstallingen bij de stations, waar reizigers volgens NS bijna een half miljoen fietsen kwijt kunnen, nog altijd een gebrek aan zo’n 150.000 plaatsen.
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?quote:Op zondag 13 oktober 2019 18:33 schreef b2py het volgende:
De fietsenstallingen in Utrecht is ook nooit groot genoeg geweest, dingen zijn nu ook al overvol
Letzebourg toch?quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie? https://www.fietsberaad.n(...)_OttoNS.pdf?ext=.pdf Toen werd er al voor gewaarschuwd:quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Klopt helemaalquote:Op zondag 13 oktober 2019 19:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ene dag lacht een machinist als je vraagt of DDM-1 in December terzijde gaat. De andere dag lees je dat er een afscheidsrit op de planning staat. Als 't goed is, staat er in het oktobernummer van "Op de rails" een vermelding van 15 december 2019. Bron: somda
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan hequote:Op zondag 13 oktober 2019 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach kom nou, dat ding was te klein toen hij gebouwd werd. En zijn we echt zo kort van memorie?
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerdquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo heel erg op de hoogte van de situatie rond de fietsenstalling van Utrecht Centraal ben ik nou ook weer niet. Dat is hier hemelsbreed 60km vandaan he
Over fietsen weet ik dan weer niet zo veelquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee maar over landelijke cijfers ben je over het algemeen best goed ingevoerd![]()
Het is wel een goed teken dat er zo veel fietsgebruik is, en dat dat steeds toeneemt. Dat betekent dat het hele systeem aantrekkelijk is in gebruik. En dat de infrastructuur in de stad het ook aanmoedigt.quote:Ik vermoed trouwens dat BTM in Utrecht een veel groter aandeel heeft dan op andere plekken omdat Utrecht echt met afstand de meest bereikbare stad van Nederland is met het OV. Maar dan nog kom je aan 50K-100K stallingsplekken ofzo (nattevingerwerk mijnerzijds).
Sowieso zou de bagageruimte weer terug moeten komen, ook voor grote koffers en zo.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze maar weer uit de mottenballen trekken.
Misschien kunnen we er wat leuke stickers op plakken:quote:Op zondag 13 oktober 2019 21:59 schreef Cothen het volgende:
DM90 ombouwen en als "fietsaanhanger" achter VIRM hangen?
Best wel een terechte klacht eigenlijk. Ik reisde laatst een keer naar Zeeland en zag daar op zowel de heen- als terugreis achterblijvers met fietsen. Beide keren reed er een VIRM viertjequote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
- knip -
https://www.telegraaf.nl/(...)fietsplekje-in-trein
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revivalquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.
'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'
https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende:
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Noice.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:32 schreef James1988 het volgende:
[..]twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Toen was ik niet hierquote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @KOKSGroup ) voor @prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@EmpasBV @DoornenbalBV @MercedesTruckNL @MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
2 auto's, hoe danquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 kmquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
lillik ding manquote:Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @:KOKSGroup ) voor @:prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@:EmpasBV @:DoornenbalBV @:MercedesTruckNL @:MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kostenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:08 schreef Piles het volgende:
[..]
AhDat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.quote:De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.
„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.
NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie isquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen
https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |