Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revivalquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.
'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'
https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende:
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Noice.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:32 schreef James1988 het volgende:
[..]twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Toen was ik niet hierquote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @KOKSGroup ) voor @prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@EmpasBV @DoornenbalBV @MercedesTruckNL @MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
2 auto's, hoe danquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 kmquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
lillik ding manquote:Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @:KOKSGroup ) voor @:prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@:EmpasBV @:DoornenbalBV @:MercedesTruckNL @:MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kostenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:08 schreef Piles het volgende:
[..]
AhDat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.quote:De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.
„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.
NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie isquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen
https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Die koplopers worden niet meer vervangen door het grote aantal opties dat nog openstaat voor ICNG?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Die in de DDZ vind ik wel prima overigens. VIRM niet, in de gereviseerde heb ik nog nooit gezeten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.
Ik vind de stoelen in ICRm beter dan in ICMm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Dat wordt waarschijnlijk iets als de Rhein Ruhr Express (Desiro HC) of die gekke dubbeldekkers die de Fransozen krijgen (OMNEO).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Ja die is er, ga even voor je zoeken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen
Ik heb bedacht dat ik best een niet bestaand grensstation in een niet bestaand land op de grens van de VS en de EU kan bouwen. Met wat grappige afwisseling in dingen als bovenleidingportalen enzo maar allemaal wel van de hoogst mogelijke kwaliteit, geen fabrieksbaan maar echt alles zelf doen en zeer gedetailleerd. Ben handig genoeg, ik heb ervaring alhoewel dat wel 20 jaar geleden zo'n beetje voor het laatst gebruikt is bij bouwen, en in 2002 voor het laatst bij een tentoonstelling geweest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja die is er, ga even voor je zoeken.
Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
H0, alles digitaal (heb een Z21 centrale waar je honderden treinen mee kan laten rijden en duizenden dingen kan aansturen ofzo, echt volslagen achterlijk maar supergaaf). Ik heb op dit moment echt van alles en nogwat door elkaar. Talent in Syntus-geel/wit, een Taurus, een Vectron, een 151, een 120, een 101, een 1600, een Blokkendoos, drie 2200en in diverse kleuren, ene Beneluxhondekop, een 1100, een 6400, 01.1066, 23.023, Class 66, een Amerikaanse AC6000W en nog een andere amerikaanse loc waarvan ik het type even vergeten ben. Dit alles vergezeld van de nodige wagons en rijtuigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:59 schreef derLudolf het volgende:
PTA / Modelspoor, deel X
Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk?
Er komen denk ik ook geen Amerikaanse personentreinen. Misschien zo'n klassieker met een steamer ervoor, maar wat er nu rijdt is jaloers op een Fiat Multipla.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 00:15 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij jeDie treinen vind ik zelf lelijk
Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.
Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Niet echt nieuws, dit is een herkauwd bericht van vorig jaar toen dat interieur werd gepresenteerd. De Telegraaf presenteert oud nieuws als nieuw nieuwsquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen
https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:02 schreef Fred2 het volgende:
VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken.
Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt.
DDZ idem dito.
Je zou dan rond 2045 de VIRM-bakken kunnen vervangen door nieuwe DD-bakken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:29 schreef Peter het volgende:
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..
Je zou er voor kunnen kiezen om 1 toegang te maken over de trein, voldoe je aan de eis! (Y)quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:25 schreef ReisT het volgende:
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:41 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoel waar zij in zit er wel veel uitnodigender en comfortabeler uitzien dan de stoel voor haar.
Mooi, NS neemt de prijsverhoging dezelfde dag nog overquote:Op woensdag 23 oktober 2019 00:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.
Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
Bel Peter R de Vries anders ff voor een praktijktest...quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelen
Goed plan. Is het alibi ook direct geregeldquote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Bel Peter R de Vries anders ff voor een praktijktest...
Hah, vet, daar ga ik gelijk een proefabo op nemen, dankjewel!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:31 schreef _JdM_ het volgende:
https://www.radiofreak.nl(...)dienst-over-treinen/
Erik de Zwart heeft een streamingsdienst over treinen gelanceerd: 24trains.tv . Eerste twee weken gratis te proberen
Dat is niet goedkooptwitter:tmmd twitterde op woensdag 23-10-2019 om 14:57:10Die Ausstattung mit WLAN kostet für jeden einzelnen Wagen ca. 20.000¤. Insgesamt werden 30 Millionen dafür investiert. #DBME19 reageer retweet
Ah, Juliën-City.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:34 schreef dennistd het volgende:
Maar even voor trein aan het spelen vanavond:
[ afbeelding ]
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergerenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 01:31 schreef dennistd het volgende:
Dat is niet goedkooptwitter:tmmd twitterde op woensdag 23-10-2019 om 14:57:10Die Ausstattung mit WLAN kostet für jeden einzelnen Wagen ca. 20.000¤. Insgesamt werden 30 Millionen dafür investiert. #DBME19 reageer retweet
Bij NS is het ook goedkoper, daar hangt alleen een Netgear routertje van twee tientjes in iedere bak en daarom is het zo bagger.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren![]()
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja?quote:
Of misschien is het gewoon schermen met idiote bedragen zodat mensen vanzelf gaan zeggen "oh laat dan maar zitten" net zoals die toiletten in SLT die de jaarlijkse defensiebegroting van half Afrika per stuk moesten kosten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:02 schreef Eix het volgende:
Misschien is het bedrag inclusief de kosten van een data-abonnement voor de gehele levensduur van het rijtuig?
Verrek ja. Het stationsgebouw lijkt zelfs niet eens op Borne...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja?
Vast niet, dat wifi is voor zijn verbinding naar buiten nog steeds afhankelijk van het 2G/3G/4G/5G netwerk van een mobiele provider. En laat Duitsland staat nou niet echt bekend om een goed mobiel netwerk...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren![]()
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:06 schreef James1988 het volgende:
Daarom verbindt dat ding met alle mobiele netwerken die er zijn en wordt het beste netwerk gebruikt.
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraadquote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan.
detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald.
de e-locs 1700 van de Houtrakpolder zijn nu wel allemaal naar HKS Metals afgeleverd. Er is dus wat ruimte om DDM-1 te stallen. Echter had ik eerder DDAR verwacht, dat materieel was nagenoeg ongewijzigd weer de baan op geslingerd. DDM-1 had nog nette nieuwe bekleding gekregen in de eerste klas.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
Er kan in december wat doorgeschoven worden van Zwolle-Utrecht (daar gaat dan 100% SNG rijden).quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
Dit ja, verre van zelfs. In grote delen van Duitsland mag je blij zijn als je überhaupt bereik hebt, laat staan internet via 3G of 4Gquote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:18 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.
Kijk, en degelijke kooi van Faraday constructie dusquote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:09 schreef James1988 het volgende:
De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route.
Kosten die stops veel extra? Trans-Siberïe of Transmongolië lijken mij ook wel mooi, maar er liggen denk ik best wel wat leuke plaatsen aan die lijn, dan is het toch haast zonde om niet in een aantal niet een aantal een of twee dagen te blijven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:17 schreef greavy het volgende:
Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing.
Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa
ach, in 2008 zette ProRail de wissels op zomertijd. Het leverde die dag een grote storing in Amersfoort opquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende:
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd.
https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
Doen ze in de VS toch ook? I.p.v. de dienstregeling te veranderen voor die ene dag wachten ze gewoon een uur op het eerste station. Bij het ingaan van de zomertijd moeten ze dan ineens een uur inhalenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende:
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd.
https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
Dat is treinstel 4601, deze heet ook 'Europa': https://www.deutschebahn.(...)rope-getauft-4156480quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef TjjWester het volgende:
Ik zag laatste een ICE rijden met een blauwe livery, wat is dat voor iets??
spooktrein zou ik het ook niet willen noemen, omdat deze in een normaal pad rijdt.quote:
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam nog een filmpje tegen hoe ze de uitgebrande wagon van de Duitse supporterstrein wegsleepten
https://www.dumpert.nl/item/7781735_bddbe171
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.
Ah, oké, wist niet dat ze in stedelijk gebied waren gestrand. Aan de vrij baan had je hem bij wijze van de 'berm' in kunnen gooien en de snijbrander er inquote:Op zondag 27 oktober 2019 17:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.
Oh, daar ben ik laatst nog uitgestapt. Komt dichtbij zoquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:23 schreef James1988 het volgende:
De trein was tot stilstand gekomen t.h.v. S-Bahnstation Bellevue (bij de dierentuin). Dat is wel binnenstedelijk ja
Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstapquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef J.B. het volgende:
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd
Bedankt hiervoor, ik had het al gelezen maar was het ondertussen alweer vergeten. Ik heb gisteren geboekt voor m'n vader en mijzelf, en met Flixtrain was de rit morgenochtend ¤30 en met DB ¤60. Voor de helft van de prijs wil ik best wel wat comfort inleverenquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstap
Ik zou het niet snel nog een keer doen als ik ook kan kiezen voor DB
Op welk traject?quote:Op maandag 28 oktober 2019 06:58 schreef J.B. het volgende:
Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol
quote:
quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef J.B. het volgende:
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |