abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189423745
NS wordt dan ook afgerekend op het vervoeren van mensen, niet op de hoeveelheid fietsen.

NS is 100% eigendom van de Nederlandse staat, dus als het anders moet kan de tweede kamer daar over beslissen.

Voor slechts 40.000 handtekeningen kan een voorstel voor het structureel verhogen van capaciteit voir fietsen worden behandeld in de tweede kamer.
So we just called him Fred too
pi_189424827
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.
pi_189425106
ja, die goede oude tijd. Toen de treinserie 800 serie van Haarlem naar Maastricht ging, de machinist zelf het aantal bakken moest tellen en er nog elk half uur werd kopgemaakt. Een enkele keer vergat de machinist te stoppen op Sloterdijk.
Het fietsrijtuig zat vrijwel altijd aan deze trein vast.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:51:22 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189447517
De dienstregeling voor volgend jaar zit nu in de HAFAS-planner op bahn.de. Zoals al eerder gemeld zal de 'boottrein' tussen Hamburg en Kopenhagen (die tussen Rødby en Putttgarden op de boot gaat) een nieuwe route rijden via Flensburg. Dit i.v.m. werkzaamheden voor de bouw van Fehmarnbelttunnel.

De nieuwe dienstregeling is als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------+---------------+---------------+---------------+
|              |     IC 396    |     IC 394    |     IC 392    |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
| Hamburg Hbf  |       V 08:53 |       V 12:53 |       V 16:53 |
| Padborg st   | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 |
| Kolding st   | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 |
| Odense st    | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 |
| Ringsted st  | 13:03 A       | 17:03 A       | 21:03 A       |
| Koebenhavn H | 13:33 A       | 17:33 A       | 21:33 A       |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------+---------------+---------------+---------------+
|              |     IC 393    |     IC 395    |     IC 397    |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
| Koebenhavn H |       V 07:26 |      V 11:26  |       V 15:26 |
| Ringsted st  |       V 07:55 |      V 11:55  |       V 15:55 |
| Odense st    | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 |
| Kolding st   | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 |
| Padborg st   | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 |
| Hamburg Hbf  | 12:02 A       | 16:02 A       | 20:02 A       |
+--------------+---------------+---------------+---------------+

Kaartje:
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:50:30 #155
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189448470
Waarbij opvalt dat de nieuwe route, ondanks de omweg, sneller is dan de huidige 'boottrein'.

[ Bericht 2% gewijzigd door ReisT op 15-10-2019 17:10:33 ]
pi_189450184
Zegt vooral iets over de traagheid van het bootproces.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:38:12 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189450895
Nou, de keer dat ik met die 'boottrein' ging vond ik het allerminst traag aanvoelen. De trein reed zo de boot in, en tegen de tijd dat ik bovendeks was de boot al aan het varen. Aankomst in Puttgarden was net zo snel, de trein mocht als eerste de boot af en deed dat vrijwel meteen na aankomst.

Daarna stonden we wel een kwartier stil in station Puttgarden vanwege een technisch probleem...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:05:35 #158
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189451385
Waarom nam de trein uberhaupt de boot dan? Als de route over land sneller is en minder gedoe is?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:11:17 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189451486
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:29:42 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453210
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:33:43 #161
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453299
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:38:55 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453399
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:44:51 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189453529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.

De diesel ICEs (Baureihe 605) moesten een grote revisie krijgen, daar had DB geen zin in, dus werd de lease opgezegd en de boel buiten dienst genomen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:45:59 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189455975
De boottrein heeft voor de DSB wel als voordeel dat deze in de binnenlandse dienstregeling is geïntegreerd (al weet ik niet of die kostenbesparing opweegt tegen het gebruik van de boot). Op de nieuwe route is het een extra trein tussen de binnenlandse Deense treinen door.

Het zal voorlopig ook wel dieselen met IC3s blijven, zolang de Denen nog niks anders hebben waar mee naar Duitsland gereden kan worden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 00:25:33 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189456561
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. Die Vectrons zijn ook geschikt voor Zweden en Duitsland, maar ik weet niet wat de verdere plannen van DSB en DB zijn voor die verbinding.
pi_189457320
Nou, ik denk dat DB snel nog een zooi Talgo's koopt en die richting Denemarken stuurt 🤣
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 12:40:34 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189462304
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:44:48 #168
472645 BLS
verbindt.
pi_189464885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:52:47 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189465056
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:

[..]

Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.

https://www.railwaygazett(...)ntract/47564.article
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:44:56 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189466185
quote:
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189481627
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.

'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'

https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
pi_189484622
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189484871
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.

'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'

https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Reguliere trein met dieselloc ervoor?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:44:51 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189484982
Een normale trein. De bovenleiding op het naastgelegen spoor deed het nog wel dus daar is een evacuatietrein heen gestuurd.

De prognose voor herstel staat inmiddels op 21:30, terwijl dat eerder nog 'de avondspits' was.
pi_189485574
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_189487208
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:32:22 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189487842
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende:
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59 Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
pi_189489672
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59 Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Noice.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:31:50 #179
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189490388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
Toen was ik niet hier :{
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 22:51:03 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189490775
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:
ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16 Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @KOKSGroup ) voor @prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@EmpasBV @DoornenbalBV @MercedesTruckNL @MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189493875
Badslipper voor de ICD uit. Dat begint veelbelovend.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_189497281


voestalpine Railpro @varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
pi_189497326
https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter

Wilde spoorstaking Parijs na ongeluk
klok 18 okt 2019 9:55 tag

Door een wilde staking van machinisten en conducteurs in de regio Parijs zijn veel stadstreinen uitgevallen. Het gaat om het zogenoemde RER-net. Ook op de regionale lijnen (Transilien) en TER-lijnen elders in Frankrijk vallen er treinen uit. Aanleiding voor de staking is een botsing tussen een regionale trein en een vrachtwagen.

Ongeluk
Het ongeval vond woensdag plaats in de omgeving van Charleville-Mézières. Daarbij kreeg een gewond geraakte machinist plotseling alleen de zorg over zeventig geschokte passagiers, onder wie gewonden en zwangere vrouwen aldus de Franse machinisten.

Vakbond eist meer personeel
De staking is een initiatief van de vakbond SUD-Rail, meldt de Franse krant Le Parisien. Volgens de vakbond brengt het banenverlies van de Franse spoorwegen (SNCF) de veiligheid in gevaar. “Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen” aldus de vakbond. De vakbond eist dat er weer op iedere trein een conducteur komt. Ook moet er meer personeel op het station komen.”Het leven van reizigers en spoorwegpersoneel staat op het spel”, aldus de vakbond.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:47:13 #184
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189497692
Morgen mag ik van Gare du Nord naar Gare de Lyon.. Hopen dat het wat kalmeert.
pi_189497806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
2 auto's, hoe dan :{
pi_189498430
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:38:10 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189498500
Soms wel, soms niet.
pi_189498949
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:41:57 #189
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_189501185
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 km
pi_189504364
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:53 schreef Piles het volgende:

[..]

2 auto's, hoe dan :{
Goed kijken ... :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:45:59 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189505277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:
ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16 Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @:KOKSGroup ) voor @:prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@:EmpasBV @:DoornenbalBV @:MercedesTruckNL @:MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
lillik ding man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189508011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben :D


[ Bericht 5% gewijzigd door WcPot op 18-10-2019 23:25:54 ]
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_189508300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:

[..]

Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben :D
[ afbeelding ]
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kosten ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189512600
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:00 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Goed kijken ... :-)
Ah :') Dat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien :D
pi_189513392
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah :') Dat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien :D
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoor :P Het is ook een beetje dommig om daar zo'n kleur scheidingslijn voor te gebruiken van de maker natuurlijk, want dat valt voor geen kak op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189518912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:

[..]

Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben :D
[ afbeelding ]
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 20 oktober 2019 @ 00:55:52 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189524898
Flinke brand in een Centralbahn-rijtuig van een voetbaltrein in Berlijn: https://www.bild.de/regio(...)s-65459212.bild.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189529523




bron https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9086483

Staan nog meer mooie plaatjes op!
pi_189560994
Hoorde net van een vriend dat ICE105 vandaag o.a. met een stel reed waar het barrijtuig niet functioneerde, de reserveringsdisplays niet evenals de Wagenanzeiger. Er was letterlijk met krijt de route, treinnummer en wagonnummer bovengeschreven ...van de heenrit een dag eerder. _O-
pi_189572349
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:

quote:
De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.

„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.

NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2019 22:17:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:19:31 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189572414
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]

Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie is
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:20:27 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189572424
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:47:01 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189572866
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189572912
Vindikleuk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:06:52 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189573204
In 2020 beginnen met aanbesteden lijkt wel wat aan de late kant, als die treinen tussen 2024-2027 al nodig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
Die koplopers worden niet meer vervangen door het grote aantal opties dat nog openstaat voor ICNG?
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:09:48 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189573237
Koplopers moeten gewoon blijven O+ O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:10:59 #207
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189573258
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:17:46 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189573357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:24:28 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189573460
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.
Die in de DDZ vind ik wel prima overigens. VIRM niet, in de gereviseerde heb ik nog nooit gezeten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:25:24 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189573475
En ik vind die open treinen niks. Het is een IC, geen metro.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:37:54 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189573715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Ik vind de stoelen in ICRm beter dan in ICMm. :Y

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Dat wordt waarschijnlijk iets als de Rhein Ruhr Express (Desiro HC) of die gekke dubbeldekkers die de Fransozen krijgen (OMNEO).
pi_189573788
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:58:28 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen :)
Ja die is er, ga even voor je zoeken.

Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:59:46 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574032
PTA / Modelspoor, deel X

Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189574075
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja die is er, ga even voor je zoeken.

Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Ik heb bedacht dat ik best een niet bestaand grensstation in een niet bestaand land op de grens van de VS en de EU kan bouwen. Met wat grappige afwisseling in dingen als bovenleidingportalen enzo maar allemaal wel van de hoogst mogelijke kwaliteit, geen fabrieksbaan maar echt alles zelf doen en zeer gedetailleerd. Ben handig genoeg, ik heb ervaring alhoewel dat wel 20 jaar geleden zo'n beetje voor het laatst gebruikt is bij bouwen, en in 2002 voor het laatst bij een tentoonstelling geweest.

De kamer is 6m breed en 4m diep. Het worden drie lagen; een onderste laag met wegzetruimte voor treinen. Veel goedkope opstelsporen op de onderste laag zonder scenery, dan iets scenery-achtigs en op de bovenste laag een groot station met als het allemaal gaat passen, een werkende heuvelinstallatie. Met dus een grensstation, waarbij het de bedoeling is dat er een Amerikaanse zone en een Europese zone komt en ik zit te denken over een kleine zandgroeve of een industriespoortje in H0e vanaf het station. Verder wil ik in de Amerikaanse zone dan de stationnetjes van Provo en Salt Lake City bouwen.

Uiteraard komt er Faller Car System.

Ik dacht laat ik het eens iets anders aanpakken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189574104
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.

Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
pi_189574122
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:59 schreef derLudolf het volgende:
PTA / Modelspoor, deel X

Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk?
H0, alles digitaal (heb een Z21 centrale waar je honderden treinen mee kan laten rijden en duizenden dingen kan aansturen ofzo, echt volslagen achterlijk maar supergaaf). Ik heb op dit moment echt van alles en nogwat door elkaar. Talent in Syntus-geel/wit, een Taurus, een Vectron, een 151, een 120, een 101, een 1600, een Blokkendoos, drie 2200en in diverse kleuren, ene Beneluxhondekop, een 1100, een 6400, 01.1066, 23.023, Class 66, een Amerikaanse AC6000W en nog een andere amerikaanse loc waarvan ik het type even vergeten ben. Dit alles vergezeld van de nodige wagons en rijtuigen.

Eerstvolgende aanschaf wordt denk ik een RailJet in ÖBB kleuren, een complete set, inclusief geluid want dat is de geylste trein die er bestaat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189574131
Klassieke Nederlandse bovenleidingmasten op het station met 25KV isolatoren/uithouders en omschakelbare bovenleiding, hehehe. Das best een strak idee. Ik heb in mijn leven echt meer dan een kilometer Nederlandse bovenleiding in H0 gesoldeerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 00:15:04 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574171
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je ;) Die treinen vind ik zelf lelijk :@ Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.

Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 00:17:19 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189574184
Ha je had je bericht wat aangepast.

Je hebt dus al behoorlijk wat spul ^O^

En met je eens wat betreft Railjet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189574201
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 00:15 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je ;) Die treinen vind ik zelf lelijk :@ Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.

Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Er komen denk ik ook geen Amerikaanse personentreinen. Misschien zo'n klassieker met een steamer ervoor, maar wat er nu rijdt is jaloers op een Fiat Multipla.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189574604
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen

https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/

Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]

Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Niet echt nieuws, dit is een herkauwd bericht van vorig jaar toen dat interieur werd gepresenteerd. De Telegraaf presenteert oud nieuws als nieuw nieuws :')
Twee aanbestedingen komen er dus, één voor sprinters, één voor ICs (gezien de bewoording zal het dus een mega-order ICs worden (of via opties een mega-order worden) en een kleinere order sprinters). Uiterlijk in 2029 moet de DDZ vloot van de baan ivm toegankelijkheidseisen, VIRM heeft daarin een uitzondering, dus vóór die tijd moet er een vervanging zijn in de vorm van nieuwe ICs. Voor vervanging van de resterende ICM wordt vziw gekeken naar vervolgorders ICNG.
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 11:05:14 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189577613
Waarom mag VIRM langer blijven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189577715
Omdat die van de minister een uitzondering heeft gekregen en het einde van de economische levensduur van de jongste stellen pas rond 2045 bereikt is. Zou dus zonde zijn van de miljoenen om die na 2030 niet meer in te kunnen zetten. De rest van het materieel moet vanaf die datum volledig zelfstandig toegankelijk zijn.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:25:37 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189577866
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
pi_189577979
Ik geloof nooit dat dat goedkoop kan bij VIRM. Lijkt me buitenproportioneel duur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189578462
VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken.

Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt.

DDZ idem dito.
So we just called him Fred too
pi_189578931
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:02 schreef Fred2 het volgende:
VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken.

Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt.

DDZ idem dito.
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..
dag
pi_189579270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:29 schreef Peter het volgende:
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..
Je zou dan rond 2045 de VIRM-bakken kunnen vervangen door nieuwe DD-bakken.
So we just called him Fred too
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:12:09 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189579644
DB heeft geluisterd naar de klachten van jaar klanten over de stoelen in ICE3mod en ICE4: de stoelen gaan aangepast worden.



https://www.deutschebahn.(...)t-der-Umbau--4561346
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 13:17:47 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189579747
Hier een draadje op Twitter met een aantal foto's, volgens mij van wat proefmodellen: https://twitter.com/bladewing678/status/1186932502650331136
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189582847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:25 schreef ReisT het volgende:
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
Je zou er voor kunnen kiezen om 1 toegang te maken over de trein, voldoe je aan de eis! (Y)
pi_189583004
Maar om nu iets over 2045 te zeggen, daar is visie voor nodig. Wie moet dat gaan doen dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189583183
Wat moet er over 2045 gezegd worden?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:38:47 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189583793
Vergelijkingsfoto van de stoelen:



Foto komt van DB op Instagram: https://www.instagram.com/p/B39xkxboXcU/
pi_189583813
Ja dat meisje is 1,47m, zo kan ik het ook :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:41:00 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189583833
Ik vind de stoel waar zij in zit er wel veel uitnodigender en comfortabeler uitzien dan de stoel voor haar. :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 18:41:11 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189584816
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:41 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoel waar zij in zit er wel veel uitnodigender en comfortabeler uitzien dan de stoel voor haar. :Y
Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 23 oktober 2019 @ 18:49:18 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189584929
Om over 1,995 nog maar te zwijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189587437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 00:07 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.

Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
Mooi, NS neemt de prijsverhoging dezelfde dag nog over :)

https://www.ovmagazine.nl(...)r-fietskaartje-1559/
pi_189588951
Liefjes, bestaat er een rijdendetreinen voor Luxemburg? Of ben ik dan op bahn.de aangewezen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189588993
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelen
Bel Peter R de Vries anders ff voor een praktijktest...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 22:06:10 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189589720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Bel Peter R de Vries anders ff voor een praktijktest...
Goed plan. Is het alibi ook direct geregeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189590248
https://www.radiofreak.nl(...)dienst-over-treinen/

Erik de Zwart heeft een streamingsdienst over treinen gelanceerd: 24trains.tv . Eerste twee weken gratis te proberen
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_189590358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 22:31 schreef _JdM_ het volgende:
https://www.radiofreak.nl(...)dienst-over-treinen/

Erik de Zwart heeft een streamingsdienst over treinen gelanceerd: 24trains.tv . Eerste twee weken gratis te proberen
Hah, vet, daar ga ik gelijk een proefabo op nemen, dankjewel!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 23:34:49 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189591373
Maar even voor trein aan het spelen vanavond:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 24 oktober 2019 @ 01:31:02 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189592346
tmmd twitterde op woensdag 23-10-2019 om 14:57:10 Die Ausstattung mit WLAN kostet für jeden einzelnen Wagen ca. 20.000¤. Insgesamt werden 30 Millionen dafür investiert. #DBME19 reageer retweet
Dat is niet goedkoop :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 24 oktober 2019 @ 08:30:58 #248
472645 BLS
verbindt.
pi_189593693
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:34 schreef dennistd het volgende:
Maar even voor trein aan het spelen vanavond:

[ afbeelding ]
Ah, Juliën-City.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 08:55:35 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189593898
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 01:31 schreef dennistd het volgende:
tmmd twitterde op woensdag 23-10-2019 om 14:57:10 Die Ausstattung mit WLAN kostet für jeden einzelnen Wagen ca. 20.000¤. Insgesamt werden 30 Millionen dafür investiert. #DBME19 reageer retweet
Dat is niet goedkoop :o
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren :+
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 24 oktober 2019 @ 09:02:09 #250
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189593955
Misschien is het bedrag inclusief de kosten van een data-abonnement voor de gehele levensduur van het rijtuig? :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189595628
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren :+
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Bij NS is het ook goedkoper, daar hangt alleen een Netgear routertje van twee tientjes in iedere bak en daarom is het zo bagger.

Maar euh, ik ben helemaal klaar met "gratis internet" van vervoerders. Keolis ook met hun 30MB per dag. Daar kan ik niet eens 20% van m'n ochtendmail mee binnenhalen joh, stumperds.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport donderdag 24 oktober 2019 @ 12:15:46 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189596078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:30 schreef BLS het volgende:

[..]

Ah, Juliën-City.
Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189597425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:02 schreef Eix het volgende:
Misschien is het bedrag inclusief de kosten van een data-abonnement voor de gehele levensduur van het rijtuig? :s)
Of misschien is het gewoon schermen met idiote bedragen zodat mensen vanzelf gaan zeggen "oh laat dan maar zitten" net zoals die toiletten in SLT die de jaarlijkse defensiebegroting van half Afrika per stuk moesten kosten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 24 oktober 2019 @ 14:02:14 #254
472645 BLS
verbindt.
pi_189597494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja? O-)
Verrek ja. Het stationsgebouw lijkt zelfs niet eens op Borne... :@
pi_189597532
vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan.

detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_189598013
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren :+
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Vast niet, dat wifi is voor zijn verbinding naar buiten nog steeds afhankelijk van het 2G/3G/4G/5G netwerk van een mobiele provider. En laat Duitsland staat nou niet echt bekend om een goed mobiel netwerk...
So we just called him Fred too
  donderdag 24 oktober 2019 @ 15:06:06 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189598177
Daarom verbindt dat ding met alle mobiele netwerken die er zijn en wordt het beste netwerk gebruikt.
pi_189598383
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:06 schreef James1988 het volgende:
Daarom verbindt dat ding met alle mobiele netwerken die er zijn en wordt het beste netwerk gebruikt.
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 oktober 2019 @ 15:24:46 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189598454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan.

detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald.
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189599086
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
de e-locs 1700 van de Houtrakpolder zijn nu wel allemaal naar HKS Metals afgeleverd. Er is dus wat ruimte om DDM-1 te stallen. Echter had ik eerder DDAR verwacht, dat materieel was nagenoeg ongewijzigd weer de baan op geslingerd. DDM-1 had nog nette nieuwe bekleding gekregen in de eerste klas.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 24 oktober 2019 @ 16:30:17 #261
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189599461
DDAR gaat ook aan de kant.
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
Er kan in december wat doorgeschoven worden van Zwolle-Utrecht (daar gaat dan 100% SNG rijden).
pi_189599462
Was het prorail masterplan 2021-2023 hier al eens voorbij gekomen? https://www.prorail.nl/si(...)lieke_versie_1.1.pdf
pi_189599960
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:18 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.
Dit ja, verre van zelfs. In grote delen van Duitsland mag je blij zijn als je überhaupt bereik hebt, laat staan internet via 3G of 4G :P
  donderdag 24 oktober 2019 @ 17:09:22 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189599987
De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route.
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 18:34:50 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189601286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:09 schreef James1988 het volgende:
De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route.
Kijk, en degelijke kooi van Faraday constructie dus :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 06:19:40 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189608868
Vandaag was ik op de Vancouver Lookout Tower. Toevallig kwam er beneden een treintje langs rijden vanuit de haven.


En nu mij klaar maken voor morgen de trein te nemen, The Canadian, van Vancouver naar Toronto. 4 dagen.
pi_189608927
Nice, veel plezier. Wil ook nog wel eens zo'n lange rit gaan maken :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:17:08 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189609011
Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing.
Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa
pi_189611566
Geniet ervan Durk! :)
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29:19 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189614725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:17 schreef greavy het volgende:
Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing.
Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa
Kosten die stops veel extra? Trans-Siberïe of Transmongolië lijken mij ook wel mooi, maar er liggen denk ik best wel wat leuke plaatsen aan die lijn, dan is het toch haast zonde om niet in een aantal niet een aantal een of twee dagen te blijven.

Irkoetsk (en het Baikalmeer), Omsk, Novosibirsk en Jekaterinenburg zijn dermate groot dat ze mij een bezoekje waard zouden lijken. Het zijn ook niet echt plaatsen waar je direct komt :+

Ga je met Russische of Chinese rijtuigen trouwens, die laatste schijnen wat minder comfortabel te zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29:36 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189614727
En veel plezier met deze treinreis alvast!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29:59 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189614735
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:21:06 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189617316
Nee. Verstopt luchtfilter denk ik. Of gewoon zwaar belast :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189618515
Lijkt wel een stoomtrein op deze manier :')
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:54:40 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189637561
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd. 8)7

https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:13:06 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189638021
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende:
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd. 8)7

https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
ach, in 2008 zette ProRail de wissels op zomertijd. Het leverde die dag een grote storing in Amersfoort op :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189638153
NS doet vannacht 3u54 over Rotterdam - Amsterdam - Utrecht.

Vertrek 2u, aankomst 3u54
Vertrek 2u, aankomst 4u54
So we just called him Fred too
pi_189638761
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende:
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd. 8)7

https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
Doen ze in de VS toch ook? I.p.v. de dienstregeling te veranderen voor die ene dag wachten ze gewoon een uur op het eerste station. Bij het ingaan van de zomertijd moeten ze dan ineens een uur inhalen _O- :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2019 23:40:42 ]
pi_189645602
Ik zag laatste een ICE rijden met een blauwe livery, wat is dat voor iets??
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport zondag 27 oktober 2019 @ 12:35:52 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189645733
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef TjjWester het volgende:
Ik zag laatste een ICE rijden met een blauwe livery, wat is dat voor iets??
Dat is treinstel 4601, deze heet ook 'Europa': https://www.deutschebahn.(...)rope-getauft-4156480
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 oktober 2019 @ 14:51:05 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189648002
Nooit geweten dat de NS een trein heeft die maar 1x per week rijdt. Op zaterdagavond de IC van 19.00 uur vanuit Amsterdam Centraal naar Hengelo. Op alle andere dagen rijdt er op dat tijdstip een IC Berlijn tot Bentheim of Hannover.

Op zondag is dan de tegentrein om 9.04 uur uit Hengelo richting Amsterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189649066
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport zondag 27 oktober 2019 @ 15:42:38 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189649111
In de zomerperiode rijdt ie dagelijks volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 oktober 2019 @ 15:46:56 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189649192
quote:
spooktrein zou ik het ook niet willen noemen, omdat deze in een normaal pad rijdt.

Die Engelse parliamentary trains zou ik wel spooktreinen noemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 oktober 2019 @ 15:47:34 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189649203
Kwam nog een filmpje tegen hoe ze de uitgebrande wagon van de Duitse supporterstrein wegsleepten

https://www.dumpert.nl/item/7781735_bddbe171
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 16:30:35 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189649968
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam nog een filmpje tegen hoe ze de uitgebrande wagon van de Duitse supporterstrein wegsleepten

https://www.dumpert.nl/item/7781735_bddbe171
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 27 oktober 2019 @ 17:11:48 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189650784
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 16:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 oktober 2019 @ 17:51:08 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189651760
Het zal ook niet voor niets zijn dat er 3 mensen aandachtig naar dat rijtuig aan het kijken zijn. Vlakbij een noodrem waarschijnlijk (of met een portofoon binnen handbereik).
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 20:14:39 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189654970
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 17:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.
Ah, oké, wist niet dat ze in stedelijk gebied waren gestrand. Aan de vrij baan had je hem bij wijze van de 'berm' in kunnen gooien en de snijbrander er in >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 oktober 2019 @ 20:23:53 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189655324
De trein was tot stilstand gekomen t.h.v. S-Bahnstation Bellevue (bij de dierentuin). Dat is wel binnenstedelijk ja :P
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 20:40:05 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189655842
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:23 schreef James1988 het volgende:
De trein was tot stilstand gekomen t.h.v. S-Bahnstation Bellevue (bij de dierentuin). Dat is wel binnenstedelijk ja :P
Oh, daar ben ik laatst nog uitgestapt. Komt dichtbij zo :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189656535
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 20:58:40 ]
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:07:39 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189656848
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef J.B. het volgende:
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd :P
Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstap

Ik zou het niet snel nog een keer doen als ik ook kan kiezen voor DB :P
pi_189657597
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstap

Ik zou het niet snel nog een keer doen als ik ook kan kiezen voor DB :P
Bedankt hiervoor, ik had het al gelezen maar was het ondertussen alweer vergeten. Ik heb gisteren geboekt voor m'n vader en mijzelf, en met Flixtrain was de rit morgenochtend ¤30 en met DB ¤60. Voor de helft van de prijs wil ik best wel wat comfort inleveren :P Wellicht dat ik er morgen na aankomst totaal anders over denk, maar iets nieuws proberen kan natuurlijk altijd. Het zal hoe dan ook beter zijn dan met de bus reizen :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2019 21:30:36 ]
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:29:59 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189657645
In ieder geval alvast een goede reis gewenst. Make pics ^O^
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 23:08:23 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189660174
Ik hoop dat het meevalt qua comfort.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 27 oktober 2019 @ 23:58:57 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189660914
Vanwege het IJzeren Eeuw-weekend bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik reed dit weekend de Muizenneus van het Spoorwegmuseum op zaterdag en zondag vier retourritten Hoorn-Enkhuizen. Als trein 28235 is Mat'46 273 onderweg als derde trein deze zondag van Enkhuizen naar Hoorn als (speciaal voor de fotografen) langzaam de molen Ceres bij station Bovenkarspel Flora gepasseerd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189662289
Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2019 07:00:19 ]
  maandag 28 oktober 2019 @ 10:15:50 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189663977
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 06:58 schreef J.B. het volgende:
Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol :P
Op welk traject? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189664405
quote:
5s.gif Op maandag 28 oktober 2019 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op welk traject? :?
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef J.B. het volgende:
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')