Bij NS is het ook goedkoper, daar hangt alleen een Netgear routertje van twee tientjes in iedere bak en daarom is het zo bagger.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren![]()
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja?quote:
Of misschien is het gewoon schermen met idiote bedragen zodat mensen vanzelf gaan zeggen "oh laat dan maar zitten" net zoals die toiletten in SLT die de jaarlijkse defensiebegroting van half Afrika per stuk moesten kosten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:02 schreef Eix het volgende:
Misschien is het bedrag inclusief de kosten van een data-abonnement voor de gehele levensduur van het rijtuig?
Verrek ja. Het stationsgebouw lijkt zelfs niet eens op Borne...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is ie verhuisd naar Almelo de Riet ja?
Vast niet, dat wifi is voor zijn verbinding naar buiten nog steeds afhankelijk van het 2G/3G/4G/5G netwerk van een mobiele provider. En laat Duitsland staat nou niet echt bekend om een goed mobiel netwerk...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt dat dan wel? Als het bij de NS ook zoveel heeft gekost zou je denken dat er goedkopere manieren zijn om mensen te ergeren![]()
en is wifi tegenwoordig nog zo'n investering waard?
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:06 schreef James1988 het volgende:
Daarom verbindt dat ding met alle mobiele netwerken die er zijn en wordt het beste netwerk gebruikt.
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraadquote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag heeft de NS middels een bericht bekend gemaakt dat de spitstrein Alkmaar-Haarlem definitief vervangen zal worden door DDZ. DDM-1 zal volgens dit bericht terzijde gaan.
detail: het bericht is in de loop van middag van internet gehaald.
de e-locs 1700 van de Houtrakpolder zijn nu wel allemaal naar HKS Metals afgeleverd. Er is dus wat ruimte om DDM-1 te stallen. Echter had ik eerder DDAR verwacht, dat materieel was nagenoeg ongewijzigd weer de baan op geslingerd. DDM-1 had nog nette nieuwe bekleding gekregen in de eerste klas.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
Er kan in december wat doorgeschoven worden van Zwolle-Utrecht (daar gaat dan 100% SNG rijden).quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ? Zoveel hebben ze daar nou ook weer niet van op voorraad
Dit ja, verre van zelfs. In grote delen van Duitsland mag je blij zijn als je überhaupt bereik hebt, laat staan internet via 3G of 4Gquote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:18 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nog afgezien van de technische uitdagingen levert dat nog steeds geen 100% dekking op in Duitsland.
Kijk, en degelijke kooi van Faraday constructie dusquote:Op donderdag 24 oktober 2019 17:09 schreef James1988 het volgende:
De constructie van die rijtuigen helpt ook niet mee. Ook in Nederland heb ik in de IC Berlijn een stuk minder goed bereik dan in een VIRM of ICM op dezelfde route.
Kosten die stops veel extra? Trans-Siberïe of Transmongolië lijken mij ook wel mooi, maar er liggen denk ik best wel wat leuke plaatsen aan die lijn, dan is het toch haast zonde om niet in een aantal niet een aantal een of twee dagen te blijven.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:17 schreef greavy het volgende:
Volgend jaar met de Trans-Mongolië Expres samen met mijn zus. Maar dan onderweg 2 stops, dus niet rechtstreeks van Moskou naar Beijing.
Vancouver-Toronto doe ik wel zonder stops. Trein gaat dwars door de Canadese Rockies oa
ach, in 2008 zette ProRail de wissels op zomertijd. Het leverde die dag een grote storing in Amersfoort opquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende:
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd.
https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
Doen ze in de VS toch ook? I.p.v. de dienstregeling te veranderen voor die ene dag wachten ze gewoon een uur op het eerste station. Bij het ingaan van de zomertijd moeten ze dan ineens een uur inhalenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 22:54 schreef James1988 het volgende:
In Denemarken staan komende nacht drie treinen een uur stil, in afwachting van de overgang van zomer- naar wintertijd.
https://www.dsb.dk/trafik(...)ormaltid-27.10.2019/
Dat is treinstel 4601, deze heet ook 'Europa': https://www.deutschebahn.(...)rope-getauft-4156480quote:Op zondag 27 oktober 2019 12:24 schreef TjjWester het volgende:
Ik zag laatste een ICE rijden met een blauwe livery, wat is dat voor iets??
spooktrein zou ik het ook niet willen noemen, omdat deze in een normaal pad rijdt.quote:
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam nog een filmpje tegen hoe ze de uitgebrande wagon van de Duitse supporterstrein wegsleepten
https://www.dumpert.nl/item/7781735_bddbe171
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo, hele chassis is verbogen. Dat dat nog gesleept mocht worden.
Ah, oké, wist niet dat ze in stedelijk gebied waren gestrand. Aan de vrij baan had je hem bij wijze van de 'berm' in kunnen gooien en de snijbrander er inquote:Op zondag 27 oktober 2019 17:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, de enige andere optie is hem van het spoor hijsen en ter plaatse slopen. Gezien de locatie (op de Stadtbahn) was dat ook niet echt een optie denk ik.
Oh, daar ben ik laatst nog uitgestapt. Komt dichtbij zoquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:23 schreef James1988 het volgende:
De trein was tot stilstand gekomen t.h.v. S-Bahnstation Bellevue (bij de dierentuin). Dat is wel binnenstedelijk ja
Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstapquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef J.B. het volgende:
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd
Bedankt hiervoor, ik had het al gelezen maar was het ondertussen alweer vergeten. Ik heb gisteren geboekt voor m'n vader en mijzelf, en met Flixtrain was de rit morgenochtend ¤30 en met DB ¤60. Voor de helft van de prijs wil ik best wel wat comfort inleverenquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben een paar weken geleden met Flixtrain van Münster naar Düsseldorf gereisd. Minireisverslag hier: PTA / Het grote treinentopic #1135 - Brexit zonder overstap
Ik zou het niet snel nog een keer doen als ik ook kan kiezen voor DB
Op welk traject?quote:Op maandag 28 oktober 2019 06:58 schreef J.B. het volgende:
Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol
quote:
quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef J.B. het volgende:
Morgen de eerste keer reizen met Flixtrain, van Berlijn naar Frankfurt. Ik ben benieuwd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |