2 auto's, hoe danquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 kmquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
lillik ding manquote:Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16 Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @:KOKSGroup ) voor @:prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@:EmpasBV @:DoornenbalBV @:MercedesTruckNL @:MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kostenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoor Het is ook een beetje dommig om daar zo'n kleur scheidingslijn voor te gebruiken van de maker natuurlijk, want dat valt voor geen kak op.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah Dat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.quote:De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.
„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.
NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie isquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen
https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Die koplopers worden niet meer vervangen door het grote aantal opties dat nog openstaat voor ICNG?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Én het deel van de koplopers wat niet door ICNG wordt vervangen...
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Die in de DDZ vind ik wel prima overigens. VIRM niet, in de gereviseerde heb ik nog nooit gezeten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die stoelen in het DDZ en VIRMm zijn bagger. Die gaan erg snel stuk en zitten ook niet erg lekker.
Ik vind de stoelen in ICRm beter dan in ICMm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koplopers hebben veruit de beste stoelen. Matig dat die niet verder in andere treinen zijn geplaatst.
Dat wordt waarschijnlijk iets als de Rhein Ruhr Express (Desiro HC) of die gekke dubbeldekkers die de Fransozen krijgen (OMNEO).quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de concepten zich gaan vertalen naar treinstellen van 100 tot 150 meter (misschien 200 meter) lang waarvan één bak enkeldeks is.
Ja die is er, ga even voor je zoeken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is ook een modelspoortopic eah? Ik ga beginnen
Ik heb bedacht dat ik best een niet bestaand grensstation in een niet bestaand land op de grens van de VS en de EU kan bouwen. Met wat grappige afwisseling in dingen als bovenleidingportalen enzo maar allemaal wel van de hoogst mogelijke kwaliteit, geen fabrieksbaan maar echt alles zelf doen en zeer gedetailleerd. Ben handig genoeg, ik heb ervaring alhoewel dat wel 20 jaar geleden zo'n beetje voor het laatst gebruikt is bij bouwen, en in 2002 voor het laatst bij een tentoonstelling geweest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja die is er, ga even voor je zoeken.
Maar gaaf, ben benieuwd, wat je maken? Modern of oud? NL of ander land? Badslippers of raampjes. Of lekker van alles en nog wat?
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:19 schreef Adrie072 het volgende:
UTRECHT - Er zijn veel te weinig fietsplekken in de trein om de groei van het aantal ov-reizigers met een tweewieler bij te benen. Dat signaleren de Fietsersbond en reizigersvereniging Rover. Zij roepen NS op om snel maatregelen nemen, nu het gebruik van de fiets steeds meer wordt gestimuleerd.
H0, alles digitaal (heb een Z21 centrale waar je honderden treinen mee kan laten rijden en duizenden dingen kan aansturen ofzo, echt volslagen achterlijk maar supergaaf). Ik heb op dit moment echt van alles en nogwat door elkaar. Talent in Syntus-geel/wit, een Taurus, een Vectron, een 151, een 120, een 101, een 1600, een Blokkendoos, drie 2200en in diverse kleuren, ene Beneluxhondekop, een 1100, een 6400, 01.1066, 23.023, Class 66, een Amerikaanse AC6000W en nog een andere amerikaanse loc waarvan ik het type even vergeten ben. Dit alles vergezeld van de nodige wagons en rijtuigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:59 schreef derLudolf het volgende:
PTA / Modelspoor, deel X
Oja, H0? Analoog/digitaal, welk merk?
Er komen denk ik ook geen Amerikaanse personentreinen. Misschien zo'n klassieker met een steamer ervoor, maar wat er nu rijdt is jaloers op een Fiat Multipla.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 00:15 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf, al best al een idee dus. Had wel iets Amerikaans verwacht bij je Die treinen vind ik zelf lelijk Maar wordt ongetwijfeld iets gaafs zo te horen, ben benieuwd.
Faller ken ik alleen van die huisjes, dat Car system niet. Ook gaaf.
Niet echt nieuws, dit is een herkauwd bericht van vorig jaar toen dat interieur werd gepresenteerd. De Telegraaf presenteert oud nieuws als nieuw nieuwsquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen
https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:02 schreef Fred2 het volgende:
VIRM is modulair gemaakt, dus je hoeft alleen maar een paar nieuwe tussenbakken te maken.
Dan je nog kiezen of je de bestaande stellen wil verlengen of dat je overal een bak uithaalt, een nieuwe bak met gelijkvloerse instap er tussen zet en dan met nieuwe kopbakken extra stellen samenstelt.
DDZ idem dito.
Je zou dan rond 2045 de VIRM-bakken kunnen vervangen door nieuwe DD-bakken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:29 schreef Peter het volgende:
Desnoods zet je er een enkeldeks bak tussen die je na 2045 kunt hergebruiken elders..
Je zou er voor kunnen kiezen om 1 toegang te maken over de trein, voldoe je aan de eis! (Y)quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:25 schreef ReisT het volgende:
VIRM aanpassen aan de nieuwe toegankelijkheideisen vond de minister dan weer niet nodig. Want dat was zonde van de miljoenen om die in 2030 te verbouwen en na 2045 niet meer in te zetten...
Dat wel, maar het moet ook niet zo zijn als als je 1,80 lang bent al klem zit tussen de stoelenquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:41 schreef James1988 het volgende:
Ik vind de stoel waar zij in zit er wel veel uitnodigender en comfortabeler uitzien dan de stoel voor haar.
Mooi, NS neemt de prijsverhoging dezelfde dag nog overquote:Op woensdag 23 oktober 2019 00:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Op piekdagen kun je als NS de prijs omhoog gooien van fietsdagkaarten. Dat zorgt dan voor een iets lagere vraag. Sowieso moet je fietsen niet in grote hoeveelheden in de trein willen hebben. Dat levert alleen maar vertraging op.
Het stimuleren van OV-fietsgebruik kan de vraag alsnog accomoderen. Voorzover dat nu nog niet gedaan wordt kun je in de zomermaanden OV-fietsen van forensenstations verplaatsen naar toeristische plekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |