| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 396 | IC 394 | IC 392 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Hamburg Hbf | V 08:53 | V 12:53 | V 16:53 | | Padborg st | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 | | Kolding st | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 | | Odense st | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 | | Ringsted st | 13:03 A | 17:03 A | 21:03 A | | Koebenhavn H | 13:33 A | 17:33 A | 21:33 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | | IC 393 | IC 395 | IC 397 | +--------------+---------------+---------------+---------------+ | Koebenhavn H | V 07:26 | V 11:26 | V 15:26 | | Ringsted st | V 07:55 | V 11:55 | V 15:55 | | Odense st | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 | | Kolding st | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 | | Padborg st | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 | | Hamburg Hbf | 12:02 A | 16:02 A | 20:02 A | +--------------+---------------+---------------+---------------+ |
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.quote:Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:
[..]
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revivalquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.
'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'
https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:27 schreef Treinkopper het volgende:
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Noice.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:32 schreef James1988 het volgende:
[..]twitter:ProRail twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:29:59Vanaf 22u rijden er weer treinen op het traject Hoofddorp-Leiden. Daarmee eindigt de overlast voor reizigers. Eerder vandaag raakte helaas 4,5 kilometer bovenleiding zwaar beschadigd. Het herstel is nu vrijwel afgerond. Dank aan spoorwerkers! https://t.co/6yfCDUcV1y reageer retweet
Toen was ik niet hierquote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @KOKSGroup ) voor @prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@EmpasBV @DoornenbalBV @MercedesTruckNL @MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
2 auto's, hoe danquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 12:11 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
voestalpine Railpro @:varailpro 17 okt.
Vannacht is een collega van ons op een industrieterrein in Oss bekneld geraakt bij een aanrijding tussen een auto en de loc die hij bestuurde. Onze collega is inmiddels weer uit het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed. Was wel even schrikken!😳
Bij ons bij Keolis wel. De lintjes staan rond de 2.500.000 km en de Flirtjes zitten tussen de 250.000 en 350.000 kmquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me iets geks af: heeft een trein een kilometerteller??
lillik ding manquote:Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef dennistd het volgende:
Speciaal voor Fles, de nieuwe ProRail-Unimog:twitter:ICB_Teus twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:47:16Daar is ie dan het nieuwe #monster ( in bruikleen van @:KOKSGroup ) voor @:prorail #incidentenbestrijding .Met dit voertuig kunnen we #gestrande en #defecte #treinen afslepen,werken op hoogte en #reinigen .@:EmpasBV @:DoornenbalBV @:MercedesTruckNL @:MercedesUnimog #unimog #zagro https://t.co/lik0nvSvbk reageer retweet
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, elke trein heeft een kilometerteller. in elk draaistel zit een gever voor de kilometerstand.
voor een trein is het gebruikelijk dat er miljoenen km's op staan, bij courant materieel.
Niet meer dan logisch. Deze pröttel rijdt relatief korte afstanden maar als dit als IC ingezet was, dan hadden ze wel meer richting dat aantal gezeten of eroverheen. En die onderdelen hou je voor zoveel mogelijk verschillende treinen die je produceert gelijk, want dat drukt de kostenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Het was op een 16" computerscherm waar donkere modus uit stond ook niet goed te zien hoorquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 11:08 schreef Piles het volgende:
[..]
AhDat was mobiel op een donker scherm wat lastig te zien
Deze teller gaat zelfs tot 100 miljoen (niet tot en met)quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Een Lint kan zelfs 10 miljoen op de teller aangeven. Niet dat ze het halen maar wel dapper van Alstom dat ze er nog een extra digitaal cijferblokje voor gereserveerd hebben
[ afbeelding ]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.quote:De grote vraag is wanneer de reiziger dit allemaal tegemoet kan zien. Van der Made stelt vast dat het moeilijk is in de al bestelde intercity’s nieuwe generatie, waarvan er tussen 2021 en 2023 79 in de NS-vloot stromen, zulke ingrijpende veranderingen aan te brengen.
„We zullen dus moeten wachten tot de volgende aanbesteding van tientallen nieuwe treinen die volgend jaar in de planning staat. Die zijn nodig tussen 2024 en 2027, onder meer om onze verouderde dubbeldekkers te vervangen. In onze eisen wordt het moderne interieur zeker ingebracht, zodat de bouwers er rekening mee kunnen houden”, aldus Van der Made.
NS-topman Roger van Boxtel bevestigt tegenover deze krant dat een volgende megaorder van treinen wordt voorbereid. „Dat zullen voornamelijk intercity’s zijn, die ook worden uitgerust met technologische hulpmiddelen, zoals wifi, digitale informatie en genoeg oplaadpunten.”
Ik denk eerder dat anderhalfdekkers het resterende ICM gaan vervangen én geschikt moeten zijn voor de HSL. En misschien het DDZ dat met 50 stellen een relatief kleine serie isquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:15 schreef J.B. het volgende:
Make-over voor nieuwe NS-rijtuigen
https://www.telegraaf.nl/w/1617741312/
Heel verhaal over toekomstige interieurs in treinen waarvan de belangrijkste doelstelling lijkt te zijn om zoveel mogelijk mensen in een trein te kunnen persen. Opvallend vond ik overigens dit stuk:
[..]
Er komt dus binnen niet al te lange tijd een grote nieuwe order voor de vervanging van DDZs/VIRMs aan zo lijkt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |