abonnement Unibet Coolblue
pi_189423745
NS wordt dan ook afgerekend op het vervoeren van mensen, niet op de hoeveelheid fietsen.

NS is 100% eigendom van de Nederlandse staat, dus als het anders moet kan de tweede kamer daar over beslissen.

Voor slechts 40.000 handtekeningen kan een voorstel voor het structureel verhogen van capaciteit voir fietsen worden behandeld in de tweede kamer.
So we just called him Fred too
pi_189424827
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Yup kansloos te klein. Je hebt rond station op langere termijn minstens 40.000 fietsplekken nodig. Zelfde geldt voor Amsterdam waar de nieuwe stallingen een doekje voor het bloeden zijn.
pi_189425106
ja, die goede oude tijd. Toen de treinserie 800 serie van Haarlem naar Maastricht ging, de machinist zelf het aantal bakken moest tellen en er nog elk half uur werd kopgemaakt. Een enkele keer vergat de machinist te stoppen op Sloterdijk.
Het fietsrijtuig zat vrijwel altijd aan deze trein vast.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:51:22 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189447517
De dienstregeling voor volgend jaar zit nu in de HAFAS-planner op bahn.de. Zoals al eerder gemeld zal de 'boottrein' tussen Hamburg en Kopenhagen (die tussen Rødby en Putttgarden op de boot gaat) een nieuwe route rijden via Flensburg. Dit i.v.m. werkzaamheden voor de bouw van Fehmarnbelttunnel.

De nieuwe dienstregeling is als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------+---------------+---------------+---------------+
|              |     IC 396    |     IC 394    |     IC 392    |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
| Hamburg Hbf  |       V 08:53 |       V 12:53 |       V 16:53 |
| Padborg st   | 10:53 - 10:59 | 14:53 - 14:59 | 18:53 - 18:59 |
| Kolding st   | 11:40 - 11:43 | 15:40 - 15:43 | 19:40 - 19:43 |
| Odense st    | 12:19 - 12:22 | 16:19 - 16:22 | 20:19 - 20:22 |
| Ringsted st  | 13:03 A       | 17:03 A       | 21:03 A       |
| Koebenhavn H | 13:33 A       | 17:33 A       | 21:33 A       |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
+--------------+---------------+---------------+---------------+
|              |     IC 393    |     IC 395    |     IC 397    |
+--------------+---------------+---------------+---------------+
| Koebenhavn H |       V 07:26 |      V 11:26  |       V 15:26 |
| Ringsted st  |       V 07:55 |      V 11:55  |       V 15:55 |
| Odense st    | 08:37 - 08:40 | 12:37 - 12:40 | 16:37 - 16:40 |
| Kolding st   | 09:15 - 09:18 | 13:15 - 13:18 | 17:15 - 17:18 |
| Padborg st   | 09:59 - 10:02 | 13:59 - 14:02 | 17:59 - 18:02 |
| Hamburg Hbf  | 12:02 A       | 16:02 A       | 20:02 A       |
+--------------+---------------+---------------+---------------+

Kaartje:
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:50:30 #155
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189448470
Waarbij opvalt dat de nieuwe route, ondanks de omweg, sneller is dan de huidige 'boottrein'.

[ Bericht 2% gewijzigd door ReisT op 15-10-2019 17:10:33 ]
pi_189450184
Zegt vooral iets over de traagheid van het bootproces.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:38:12 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189450895
Nou, de keer dat ik met die 'boottrein' ging vond ik het allerminst traag aanvoelen. De trein reed zo de boot in, en tegen de tijd dat ik bovendeks was de boot al aan het varen. Aankomst in Puttgarden was net zo snel, de trein mocht als eerste de boot af en deed dat vrijwel meteen na aankomst.

Daarna stonden we wel een kwartier stil in station Puttgarden vanwege een technisch probleem...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:05:35 #158
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189451385
Waarom nam de trein uberhaupt de boot dan? Als de route over land sneller is en minder gedoe is?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:11:17 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189451486
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:29:42 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453210
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zit ook die nieuwe megastalling met 12500 plaatsen al vol ja?
Wat denk je, zeker, maar ding is zo groot dat je met wat creativiteit altijd wel een plekje vindt ook al staat er VOL.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:33:43 #161
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453299
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik gok een stukje historie (de Grote Belt-brug is er pas 22 jaar) en plaatselijke belangen (tussengelegen steden).
Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:38:55 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189453399
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:44:51 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189453529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:33 schreef bork het volgende:

[..]

Volgens mij had het te maken met de route waar de trein nu over rijdt, die is nu wel geschikt (capaciteit, veiligheid, iets) en eerder nog niet? en die diesel ICE's die mochten volgens mij gewoon niet meer rijden.
Lijkt me niet. IC3s worden al jaren gebruikt op verbindingen tussen Kopenhagen en Kolding / Esbjerg, en ook voor treinen via Flensburg.

De diesel ICEs (Baureihe 605) moesten een grote revisie krijgen, daar had DB geen zin in, dus werd de lease opgezegd en de boel buiten dienst genomen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:45:59 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189455975
De boottrein heeft voor de DSB wel als voordeel dat deze in de binnenlandse dienstregeling is geïntegreerd (al weet ik niet of die kostenbesparing opweegt tegen het gebruik van de boot). Op de nieuwe route is het een extra trein tussen de binnenlandse Deense treinen door.

Het zal voorlopig ook wel dieselen met IC3s blijven, zolang de Denen nog niks anders hebben waar mee naar Duitsland gereden kan worden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 00:25:33 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189456561
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. Die Vectrons zijn ook geschikt voor Zweden en Duitsland, maar ik weet niet wat de verdere plannen van DSB en DB zijn voor die verbinding.
pi_189457320
Nou, ik denk dat DB snel nog een zooi Talgo's koopt en die richting Denemarken stuurt 🤣
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 12:40:34 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189462304
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:44:48 #168
472645 BLS
verbindt.
pi_189464885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:25 schreef James1988 het volgende:
De Denen krijgen halverwege 2021 een zooitje Vectrons geleverd, en zouden in 2022 nieuwe rijtuigen moeten ontvangen. (...)
Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:52:47 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189465056
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:44 schreef BLS het volgende:

[..]

Is er eigenlijk al bekend welk type rijtuigen, welke samenstelling etc.?
Het laatste wat erover bekend is, is dat Siemens, Bombardier en Talgo op de shortlist staan.

https://www.railwaygazett(...)ntract/47564.article
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:44:56 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189466185
quote:
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189481627
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.

'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'

https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 17:25:00 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189484622
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:38 schreef bork het volgende:
Vanaf 4 mei gaat er een trein (Railjet) rijden tussen Berlijn en Graz, via Praag en Wenen. https://www.morgenpost.de(...)der-Wien-fahren.html
Hadden we het vorige week al over toch? Die Vindobona revival
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189484871
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Fixers het volgende:
Die buffels kunnen heus nog wel een doel dienen.

'Treinen die zonder bovenleiding kunnen rijden.'

https://nos.nl/artikel/23(...)en-en-hoofddorp.html
Hmmm waarop zijn ze overgestapt dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Reguliere trein met dieselloc ervoor?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:44:51 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189484982
Een normale trein. De bovenleiding op het naastgelegen spoor deed het nog wel dus daar is een evacuatietrein heen gestuurd.

De prognose voor herstel staat inmiddels op 21:30, terwijl dat eerder nog 'de avondspits' was.
pi_189485574
Morgenochtend naar Chipshol dus beter is het voor die tijd wel gefixt. Of zit het euvel op een punt waar de HSL nog niet is ingevoegd?
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')