MTL | zaterdag 2 april 2016 @ 00:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() Tweemaal Traxx op de Watergraafsmeer. | |
matthias24 | zaterdag 2 april 2016 @ 00:15 |
Treinen zijn cool. jeeeej joepie!!! | |
Bitlord | zaterdag 2 april 2016 @ 00:27 |
Je post dan ook in het goede topic. Dit is de plek om ze te adoreren. | |
James1988 | zaterdag 2 april 2016 @ 00:32 |
De DLR is dan ook wel een erg tof systeem ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 00:32 |
Treins ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 00:44 |
Mijn beste vriend gaat als alles goed gaat vóór de zomer een maand naar Berlijn op stage. Of ik de laatste drie weken ook meewil. Ja tuurlijk, we waren sowieso al van plan daar samen eens heen te gaan ![]() Wordt dan wel tantoe skeer QdL'en. Dat moet in een dag toch wel te doen zijn he? Want volgens mij heb je wel vreselijk lange overstappen onderweg. Eens uitzoeken.. (nee, ik kan me op zo'n korte termijn de IC niet veroorloven, maar met Fernbussen gaan is wel de laatste optie tenzij dat écht spotgoedkoop is en zonde-geld als ik dat niet doe.) | |
dennistd | zaterdag 2 april 2016 @ 00:48 |
Valt wel mee dacht ik hoor. edit: 5x overstappen vanuit Enschede, 19min - 9min - 7min - 36min - 40min | |
James1988 | zaterdag 2 april 2016 @ 00:50 |
Het is te doen, maar wel met de nodige overstappen. Als je in je eentje reist is een QdL-ticket duurder dan een op tijd geboekt IC-ticket. QdL kost ¤ 44, IC Berlijn heb je vanaf ¤ 39. | |
dennistd | zaterdag 2 april 2016 @ 00:51 |
Vanaf Bentheim nu tijdelijk al voor ¤19 zelfs | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 00:52 |
Mjeh, ik kan niet boeken en ik weet de data nog niet. Ik weet zelfs niet eens of het überhaupt doorgaat, maar zo ja, dan is het in mei ofzo. Best korte termijn.. De vorige keer was half september en dat boekte ik in de derde week van augustus, 128 euro retour bij de balie van NS Int. | |
James1988 | zaterdag 2 april 2016 @ 00:54 |
Ik heb gekeken naar reizen in juni. En euh, anders boek je toch gewoon alvast een ticket voor de heenreis? In het ergste geval gaat het niet door, maar dan heb je al wel een reden om naar Berlijn te gaan. ![]() | |
dennistd | zaterdag 2 april 2016 @ 00:54 |
Zelfs voor komende woensdag is het ¤19-tarief nog beschikbaar, en zelfs op normale tijden: 9.28u en 11.28u uit Bentheim. Komt wel ¤17 bij voor Deventer-Bentheim met 40% korting, maar anders moet je ook naar Enschede. Met de IC dus ¤36, terwijl QdL je (44+6,70=) ¤50,70 zou kosten ![]() | |
Salatrel | zaterdag 2 april 2016 @ 01:20 |
Mensen met oordopjes en spoorwijzigingen. Het blijft toch een mooie combinatie... zeker zo tegen einde dienstregeling | |
derLudolf | zaterdag 2 april 2016 @ 01:28 |
Lekker laten lopen. Moet je je maar niet afsluiten van de buitenwereld met je oordoppen | |
James1988 | zaterdag 2 april 2016 @ 01:29 |
En de bus lijkt in dit geval niet goedkoper te zijn. Als ik bij Flixbus zoek naar Deventer - Berlijn vind ik niks, zoek ik op Hengelo - Berlijn dan krijg ik overdag een paar reizen met overstap in Groningen voor... ¤ 39. Er gaat wel een rechtstreekse nachtbus, maar dat moet je ook maar net willen ![]() Lekker met de intercity gaan dus ![]() | |
matthias24 | zaterdag 2 april 2016 @ 01:29 |
treinen zijn geweldig! ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 2 april 2016 @ 07:22 |
Eeh... wat? ![]() | |
R-K | zaterdag 2 april 2016 @ 08:12 |
Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa? | |
bork | zaterdag 2 april 2016 @ 08:22 |
Heel veel, noem er twee Bilbao en London. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2016 @ 08:58 |
Boedapest Lissabon Napels Istanbul | |
b2py | zaterdag 2 april 2016 @ 09:09 |
Londen, Budapest, Wenen | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2016 @ 09:10 |
Hebben ze Kassel en Karlsruhe tegenwoordig naar buiten Duitsland verplaatst? ![]() | |
b2py | zaterdag 2 april 2016 @ 09:11 |
Ja foutje dit dat ninja Edit zus en zo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 april 2016 @ 09:58 |
Zürich, Luzern, Salzburg, Rome. Braak zo'n beetje elke stad met >200k inwoners uit. | |
derLudolf | zaterdag 2 april 2016 @ 10:03 |
Skeer is IJslandse yoghurt | |
derLudolf | zaterdag 2 april 2016 @ 10:06 |
Rome is sowieso wel prettig met die El cheapo 24 uurs kaartjes. Bereide in 2008 iets van ¤3,50 voor zo'n kaartje voor alle tram metro en bussen (misschien ook trein, geen idee). Zal nu wel iets duurder zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 april 2016 @ 10:20 |
ja, en ze hebben er schattige superkleine busjes ![]() ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 2 april 2016 @ 11:03 |
Oh. Dan snap ik je "zin" nog niet. Zal wel een generatiekloofje zijn ofzo. | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 11:09 |
'omdat ik niet zo heel veel te besteden heb zo goedkoop mogelijk met een Quer-durchs-Land-ticket reizen' ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 11:12 |
![]() | |
Peter | zaterdag 2 april 2016 @ 11:12 |
in West-Friesland e.o. Is skeer ook nog iets van karig/gierig. Tantoe is vergelijkbaar met fucking (in de 'heel erg' betekenis) ![]() | |
b2py | zaterdag 2 april 2016 @ 11:47 |
West-Friesland jonguh! ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 april 2016 @ 11:48 |
In Twente/Salland in ieder geval ook. | |
b2py | zaterdag 2 april 2016 @ 11:50 |
Salzburg heeft trolleybussen! De rest ben ik nooit geweest \O/ | |
De_Hertog | zaterdag 2 april 2016 @ 11:50 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 april 2016 @ 11:55 |
Eigenlijk overal waar tantoe skeere mensen wonen. | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 11:59 |
Hoorrunn!!! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 april 2016 @ 13:50 |
West-IS. | |
Peterselieman | zaterdag 2 april 2016 @ 15:31 |
en de tatooshops moet je er ook mijden | |
Prins_Pils | zaterdag 2 april 2016 @ 15:48 |
2 april 2016 ~13:20: DDZ scheurt door de boog bij Gorssel tussen Deventer en Zutphen, op weg naar Roosendaal. Vind de foto nog best geslaagd ![]() ![]() | |
Woods | zaterdag 2 april 2016 @ 17:23 |
bron: http://www.treinreiziger.(...)sprinters_sng-146622 ![]() Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc. | |
dennistd | zaterdag 2 april 2016 @ 17:26 |
Veel te smalle deuren, verlies in lengte door locs, te snel en dus te duur | |
Woods | zaterdag 2 april 2016 @ 17:27 |
Zoiets zal wel kunnen worden aangepast aan onze eisen. Eer dit apparaat op topsnelheid rijdt kan het alweer stoppen idd | |
Peterselieman | zaterdag 2 april 2016 @ 17:33 |
Trekt te traag op ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 april 2016 @ 18:37 |
Ga er maar vanuit dat een TGV Duplex toch gauw een kilometer of 10-15 nodig heeft om op topsnelheid te komen. Dan ben je al 5 sprinterhaltes voorbij ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 2 april 2016 @ 18:43 |
En Hoogeveen. Dat is dan weer een pluspunt. | |
dennistd | zaterdag 2 april 2016 @ 19:11 |
National Express gaat de 185'er die nu nog de loc van hun Ersatzgarnitur op de RB48 (Wuppertal-Bonn) is vervangen door deze 110:![]() Hij komt dan voor deze stam: | |
R-K | zaterdag 2 april 2016 @ 19:25 |
Na 3 maanden nog steeds met vervangend materieel rijden ![]() Man, man, man | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 april 2016 @ 19:58 |
Bewezen staat van niet zoveel kunnen? | |
derLudolf | zaterdag 2 april 2016 @ 20:05 |
Is een dubbeldekker, zou een normale trein worden dacht ik | |
greavy | zaterdag 2 april 2016 @ 20:47 |
Die veiligheidscontrole stelt ook weinig voor op Paris Nord voor je het perron voor de Thalys op mag. Tassen op de band, en dan kan je doorlopen. Wel veel politie en beveiliging aanwezig. | |
greavy | zaterdag 2 april 2016 @ 20:48 |
Oh, en je hebt tegenwoordig in klasse 2 in de Thalys 40MB graties internet. | |
bork | zaterdag 2 april 2016 @ 21:05 |
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2016 @ 21:17 |
Is dat geen overkill? Wat de DB bij Skoda heeft besteld is ook wel interessant: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1410856#.VwAaW2EyreQ Dubbeldeks, 200 km/u, drukdicht (voor het comfort in tunnels, handig voor bijvoorbeeld in de Drontermeertunnel). Edit: O wacht, als je ziet hoeveel (weinig) stuks die voor andere spoorwegen inclusief de Tsjechische bouwen... [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2016 21:23:02 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2016 @ 22:23 |
Moskou lijkt mij ook geweldig, vooral de metro. | |
Bitlord | zaterdag 2 april 2016 @ 22:42 |
Ik zeg ook Flirts. Niet dat ik in tenderteam zit. Handig voor onderhoud. PKP heeft mooie IC-Flirts. ![]() | |
derLudolf | zaterdag 2 april 2016 @ 23:04 |
Over PKP materiaal gesproken. Ik heb net op Vagonweb het geniale rijtuig terug gevonden http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bmnopuz-159A.php Goede airco, rustig, fijne stoelen en ik had met mijn 2m nog beenruimte over ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 2 april 2016 @ 23:12 |
Overtrokken veiligheidspaniek, maar wel begrijpelijk als je je bedenkt wat er zoal is gebeurd de afgelopen maanden. | |
James1988 | zaterdag 2 april 2016 @ 23:15 |
Ze rijden tenminste wél. Toen bij NS na 2 maanden bleek dat hun nieuwe treinen het toch niet zo goed deden hadden ze helemaal geen alternatief. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2016 @ 23:22 |
Nu het toch over PKP gaat, heeft iemand al in zo'n Poolse pendolino gezeten? | |
MTL | zaterdag 2 april 2016 @ 23:49 |
De IC NG zal ook beschikken over drukdichte rijtuigen, dat was een eis uit de tender. | |
dennistd | zaterdag 2 april 2016 @ 23:56 |
Klopt, maar op zondag rijdt dit spul juist niet. Alleen maandag t/m vrijdag in één omloop. | |
greavy | zondag 3 april 2016 @ 00:50 |
Man of 40 beveiliging bij het Thalys-perro, op bijna elke 5 meter over het hele perron een beveiliger, en een man of 10 politie incl. 2 honden. Tunnels voor het "binnendoortje" naar de metro waren afgesloten van- en naar de 2 Thalys-perrons. In de trein ook op elk balkon een Franse politieagent (in ieder geval tussen Brussel-Parijs en Parijs-Brussel gezien). Daarnaast liep zoals het al heel lang zo was, 3 militairen met één of ander automatisch wapen ook rond door het station. Daarentegen doet Brussel weer amper iets aan de extra controles. Vanochtend zonder controle op het perron gekomen (en men meldt "beperkte toegang sporen 3 t/m 6" maar er staan niet eens hekken of andere versmallingen). Wel loopt er 6 man Securail rond, en heb in het anderhalf uur dat ik er vanochtend was maar 4 Belgische agenten gezien, en die kwamen 20 minuten voor vertrek van de Thalys ook eens het station binnen gewandeld... Vanavond bij terugkomst eveneens alles geopend, geen enkele beperking aan de perrons te zien. Het enige wat mij daar vanochtend opviel was dat er enkele in/uitgangen afgesloten zijn, waarbij wel de in- en uitgangen versmald zijn, en niet alle deuren open zijn bij een bepaalde in/uitgang. | |
dennistd | zondag 3 april 2016 @ 01:00 |
Op Schiphol afgelopen maandag ook alleen wat extra NS-servicepersoneel. Zelfs geen agent gezien daar... | |
James1988 | zondag 3 april 2016 @ 01:29 |
Hetzelfde in Antwerpen. In de app staat "let op, perron 23/24 beperkt toegankelijk", op het perron zelf staat een bordje dat de Thalys aan het einde van het perron stopt. Er zijn geen hekken, scanners of extra beveiligers. Het enige wat ik heb gezien is dat er 2 militairen naar de trein liepen toen hij was aangekomen ![]() | |
dennistd | zondag 3 april 2016 @ 01:53 |
Toont maar weer eens aan wat voor schijnvertoning het is. Het enige doel is om mensen gerust te stellen en daadkracht te tonen, maar een beetje terrorist zal zich er niet door af laten schrikken... | |
James1988 | zondag 3 april 2016 @ 02:01 |
Precies dit. Die gekke scanners op Paris-Nord tonen dat ook maar goed aan. Het jammere aan zulke 'maatregelen' is dat ze heel snel zijn ingevoerd, maar dat ze maar moeilijk afgeschaft kunnen worden omdat niemand wil "tornen aan de veiligheid". | |
Prins_Pils | zondag 3 april 2016 @ 02:05 |
Merken we in Nederland nog wat van dit soort dingen? Schiphol? Amsterdam C? | |
James1988 | zondag 3 april 2016 @ 02:11 |
Op de dag van de aanslagen in Brussel zag ik te Den Haag HS wel meer politie, met geweren in de aanslag. | |
dennistd | zondag 3 april 2016 @ 02:25 |
Kwam net deze tegen: | |
DeaDLocK2K | zondag 3 april 2016 @ 02:32 |
Wow. Onwerkelijk gewoon. | |
ziggyziggyziggy | zondag 3 april 2016 @ 02:53 |
Heel bizar allemaal. En deel 2, mét ontsporing: | |
Duvel | zondag 3 april 2016 @ 09:34 |
Utrecht idem. En de dag erna ook. | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 09:59 |
Grappig, de RijdendeTreinen app toont sinds kort ook treinstelnummers ![]() | |
Yreal | zondag 3 april 2016 @ 10:19 |
puik treintje | |
Zug-Chef | zondag 3 april 2016 @ 10:20 |
Vrijdagavond en gisteren weer buiten wezen spelen:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 3 april 2016 @ 10:22 |
Op Schiphol krioelt het nog steeds van de beveiliging. Op Amsterdam en Utrecht cs toch best wat grote jongens met geweren gezien. | |
Dr_Flash | zondag 3 april 2016 @ 10:23 |
Wauw ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 3 april 2016 @ 10:40 |
Gave filmpjes. Volgens mij loopt er ook gewoon spoorwegpersoneel over het dak. Een eet zoeten zitten zelfs ladders tegen de wagons aangebouwd. Ook woest geluid van die loc ![]() | |
MTL | zondag 3 april 2016 @ 10:40 |
Ah, dus jij was het die gisteren op Sloterdijk stond met die enorme lens ![]() Zal ik de volgende keer wel ff toeteren als ik met de IC Direct van de andere kant aan kom rijden terwijl je ingespannen de kant van Amsterdam Centraal op kijkt ![]() ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 03-04-2016 11:15:09 ] | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 11:41 |
Mooie fotos Zug! | |
#ANONIEM | zondag 3 april 2016 @ 11:51 |
In Luik staan wat dranghekken op het perron zodat je alleen maar via de (rol)trappen op het midden van het perron bij spoor 2 en 3 kunt komen. Verder staat er niks, in de stationshal lopen wel militairen rond. | |
Zug-Chef | zondag 3 april 2016 @ 12:54 |
Thx b2py! @MTL: zo'n teletoeter was het niet toch? ![]() ![]() | |
MTL | zondag 3 april 2016 @ 13:00 |
Ik weet niets van fotografie, voor mij was het een groot ding ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 april 2016 @ 13:03 |
Dat is een 17-55 niet ![]() | |
MTL | zondag 3 april 2016 @ 13:07 |
Hij is groter dan mijn telefoon ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 april 2016 @ 13:09 |
something something kinderhand something | |
dennistd | zondag 3 april 2016 @ 13:13 |
Inderdaad. Dit is een grote lens: | |
MTL | zondag 3 april 2016 @ 13:18 |
![]() Oké, Zug-Chef, die lens van jou is wel erg klein. Dat kan beter ![]() | |
Zug-Chef | zondag 3 april 2016 @ 13:23 |
Haha, nouja ligt er maar net wat je fotografie-doel is. Met zo'n teletoeter als hierboven kan ik vermoedelijk de planeet Jupiter helder fotograferen (indien nacht) maar wordt het wat lastiger om een 30mm plaat te maken van een passerende trein op Ass. ![]() | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 16:41 |
Is er nog wat leuks op het spoor vandaag? | |
dennistd | zondag 3 april 2016 @ 16:47 |
In Venlo een Locon-materieelshowtje geloof ik. Meer kan ik me niet bedenken. | |
bork | zondag 3 april 2016 @ 16:53 |
O? De trolley rijdt dan niet? | |
dennistd | zondag 3 april 2016 @ 16:56 |
Geen idee, ik had het over de trekduw-stam van National Express ![]() Bussen heb ik geen verstand van ![]() | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 17:09 |
[twitter]https://twitter.com/ns_online/status/716643677276409856[/twitter] Terug van weggeweest Edit: waarom werkt dit niet? Hoe fix ik dit mobiel? | |
bork | zondag 3 april 2016 @ 17:41 |
ah ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 april 2016 @ 18:13 |
Captrain 1621 met pontrein westbound door Deventer NU! | |
Zug-Chef | zondag 3 april 2016 @ 18:28 |
Gaat naar Oosterhout ;-) | |
Dr_Flash | zondag 3 april 2016 @ 18:33 |
Oh prima, ik dacht misschien staat er iemand ergens langs de baan op dat ding te wachten ![]() | |
greavy | zondag 3 april 2016 @ 18:41 |
Wilde er eerst voor naar Twente, maar ben alleen maar rond de Rotterdamse havens geweest. Even wat bedieningen van bedrijven geklikt. De foto's nu maar eens op de laptop en internet zetten. | |
Duvel | zondag 3 april 2016 @ 18:43 |
![]() | |
greavy | zondag 3 april 2016 @ 18:48 |
Ik krijg een mailtje doorgestuurd die op een online forum staat:Ben benieuwd of er in mei alweer iets rijdt, wilde daar wederom heen... Het artikel in het Albanees: http://www.oranews.tv/ven(...)-nuk-kane-karburant/ | |
James1988 | zondag 3 april 2016 @ 18:59 |
Niet. Die Tweet-tag heeft allerlei wazige parameters nodig, op de desktopversie is er een knopje dat alles invult maar mobiel is die er niet. | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 19:00 |
HST ![]() | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 19:01 |
Irritant | |
James1988 | zondag 3 april 2016 @ 19:06 |
U riep? ![]() | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 19:52 |
Diesel ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 april 2016 @ 19:57 |
Net een bootje, dat ding | |
Dr_Flash | zondag 3 april 2016 @ 19:58 |
lekker 200 rijden op diesel ![]() | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 20:19 |
Aldus de conducteur zitten er geen reizigers maar reigers in deze trein ![]() | |
James1988 | zondag 3 april 2016 @ 20:29 |
Diesel ![]() Derde rail ![]() Breiwerk boven het spoor ![]() | |
_JdM_ | zondag 3 april 2016 @ 20:44 |
Moest meteen denken aan... | |
b2py | zondag 3 april 2016 @ 20:53 |
Bonuspunten. Iemand met een aantal verhuisdozen in een VIRM vierzitter. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2016 @ 11:58 |
Einde Mat ’64 nu definitief https://railmagazine.nl/einde-mat-64-nu-definitief/ | |
Nattekat | maandag 4 april 2016 @ 12:13 |
RIP ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 4 april 2016 @ 12:25 |
heb eens van Eindhoven naar Alkmaar in een VIRM gezeten, met een compleet uitlaatsysteem van een Ford. 2,5 meter uitlaatpijp. andere passagiers vonden 't buitengewoon grappig. De conducteur ook, die begon spontaan over zijn simca oldtimer. | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 12:26 |
Mooi leven gehad, lang genoeg van kunnen genieten. Op naar de Flirts ![]() | |
derLudolf | maandag 4 april 2016 @ 12:51 |
Gaaf land wel, onvoorstelbaar ook hoe daar nog gewerkt wordt. Is dat rijtuig on de werkplaats een oude van DB? Die slijptol ook, met twee aders gewoon in die haspel ![]() | |
ReisT | maandag 4 april 2016 @ 13:11 |
Wijze woorden! | |
Duvel | maandag 4 april 2016 @ 14:36 |
Ik hoop dat ze die toegelaten hebben in september, anders wordt het erg druk. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 14:46 |
Ik ga liever knutselen dan in de Raadsvergadering zitten![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 14:57 |
Wat een zielige reactie van de SP ook. Nou jah, ze mogen er van vinden wat ze vinden. | |
Duvel | maandag 4 april 2016 @ 15:07 |
Die knakker heeft waarschijnlijk gewoon gelijk. | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 15:15 |
Lijkt me ook ja. Hoe is het met die brug afgelopen? En wat vindt de SP daarvan? Die houden niet zo van bruggen bouwen he? Nee, die polariseren liever. Nou ja, ieder zo zijn hobby dus ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 april 2016 @ 15:17 |
het plan is nog steeds om ze in december in te zetten, al hoop ikzelf stiekem dat het eerder gaat gebeuren. | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 15:52 |
Sinds vandaag is het materieel van de de sprinter Den Haag - Breda vastgeknoopt aan dat van Breda - Utrecht, die al sinds enige tijd verknoopt is met de sprinter Utrecht - Woerden. Ik denk dat we hiermee wel een Nederlands record te pakken hebben qua hoeveelheid stations die wordt aangedaan ![]() | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 16:02 |
Vaker dan 'Volgend station is Vlissingen Souburg, Middelburg ... Haren, Groningen Europpark en Groningen HS' etc? ![]() | |
bork | maandag 4 april 2016 @ 16:06 |
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-hun-nachttrein.html | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 16:17 |
Driek roept in een recente column om DNA-registratie van iedereen die geboren wordt. Fucking aap. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 16:57 |
Moeten treinkaartjes tegenwoordig ook met vingerafdrukverificatie gekocht worden? | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 17:10 |
Ik kwam vandaag nog een declaratieformulier tegen waarbij de originele kaartjes aan het formulier geniet moesten worden, en opgestuurd naar een postbus ![]() | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 17:50 |
Dus jij hebt natuurlijk meteen een nietmachine gepakt en je hebt je OV-chipkaart aan dat formulier vastgeniet. Met erbij een rekening voor de aanschaf van één (1) nieuwe OV-chipkaart a ¤ 7,50 en een regel voor het resterende saldo. ![]() | |
GlennQuagmire | maandag 4 april 2016 @ 18:09 |
Gelukkig is dit geen engeland, anders zouden alle tussenstations omgeroepen worden ![]() | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 18:14 |
Klopt, een oud rijtuig van de DB. Locomotieven die ze gebruiken zijn zware zesassige Tsjechische loks die men in Tsjechië voor zware goederentreinen inzet. In Albanië rijdt men met 2 rijtuigjes rond per trein. Een foto van vorig jaar toen ik daar een week op vakantie was. Ze hebben daar echter vorig jaar een investering gedaan in rijtuigen + loks. 4 rijtuigen zijn geheel opgelapt en 2 loks. De rijtuigen waren ergens aan de kant gezet, en één lok reed, de tweede was stuk. Ook was er een deel van de spoorlijn richting Tirana (de hoofdstad) heropend, hoewel je ergens in een hoek kwam waar je niet wilde zijn. Het oorspronkelijke station is jaren geleden gesloopt vanwege bouw van oa een winkelcentrum en snelweg. | |
Peterselieman | maandag 4 april 2016 @ 18:15 |
je mag blij zijn dat het vier treinseries zijn en niet eentje voor de hele rit ![]() | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 18:21 |
Vlissingen - Groningen met het Zwolle-Groningen ook als stopper zijn 31 tussenstops volgens mij. Den Haag-Breda-Utrecht-Woerden zijn volgens mij ook 31 tussenstops als ik ze zo tel. | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 18:31 |
Oh: Ik lees net op Seat61.com dat er sinds 29 maart weer beperkt treinen door Albanië rijden. - Er rijden geen 7 treinen per dag meer tussen Dürres en Kashar (voorstadje bij Tirana en 7,6km naar het centrum, vanaf daar met de bus door naar de hoofdstad, als je al de trein nam). Er rijden nu 2 treinen per dag... - Nog steeds 1 trein/dag tussen Shkodër en Dürres - Geen trein Dürres - Elbasan meer als tussenslag, enkel nog de Dürres - Librazhd. | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 18:32 |
Heb je daar eigenlijk ook een beetje fatsoenlijke hotels greavy? ![]() | |
derLudolf | maandag 4 april 2016 @ 18:36 |
Waarin reden er geen treinen? 'Beperkte materieel inzet'? | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 18:36 |
Als die omroep in Den Haag Centraal zou beginnen te tetteren is Den Haag HS al bereikt wanneer het systeem halverwege het bandje is. ![]() "Welcome aboard the Maaslink service to Woerden. This train will be calling at Den Haag HS, Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft, Delft Zuid, Schiedam Centrum, Rotterdam Centraal, Rotterdam Blaak, Rotterdam Zuid, Rotterdam Lombardijen, Barendrecht, Zwijndrecht, Dordrecht, Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe, Breda-Prinsenbeek, Breda, Gilze-Rijen, Tilburg Reeshof, Tilburg Universiteit, Tilburg, 's-Hertogenbosch, Zaltbommel, Geldermalsen, Culemborg, Houten Castellum, Houten, Utrecht Lunetten, Utrecht Centraal, Utrecht Leidsche Rijn, Utrecht Terwijde, Vleuten and Woerden." Den Haag Centraal - Breda - Utrecht - Woerden zijn trouwens 33 stations in totaal. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 04-04-2016 18:48:09 ] | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 18:39 |
Stopt dat ding niet ook nog in Leidsche Rijn? | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 18:41 |
In Albanië? Jazeker. Ik zat voor een euro of 25 in een prachtig hotel. Volgens mij het duurste hotel wat je daar vinden kan. Eind mei zit ik weer in dit hotel voor 4 dagen, en weer de duurste kamer geboekt. Uitzicht op de zee, goed Engels sprekend personeel. Uitzicht in de avond vanaf het balkon: ![]() ![]() ![]() Ontbijt was inbegrepen (all you can eat), en het diner had je daar voor maximaal 5 euro omgerekend. | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 18:41 |
Niet volgens de reisplanner. | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 18:42 |
Alszijnde tussenstops heb ik het eindpunt niet meegeteld in beide reizen. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 18:44 |
Dat zou dan nieuw zijn, dat doe de huidige Molenvliet pendel toch wel? | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 18:48 |
Je hebt gelijk... die serie stopt inderdaad ook in Leidsche Rijn. Het is de andere serie (de Tielenaar) die juist niet in LR stopt. Het eindpunt is geen tussenstop, maar wel een bestemming ![]() | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 19:00 |
Dan is Vlissingen - Groningen ook 32, maar als die Sprinterkoppeling ook in Leidsche Rijn stopt, dan is dat weer 33. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 19:08 |
Duitsche Baan heeft een nieuwe programma opgezet, RESET. Het doel is om alle storingen te verhelpen (?), de zittingen te vervangen en een intensieve reiniging uit te voeren. http://www.deutschebahn.c(...)58494/p20160404.html Hoezo storingen verhelpen? Dat doe je toch sowieso? Of zijn er 'deze storing kan nog wel even' storingen die ze blijven uitstellen? | |
derLudolf | maandag 4 april 2016 @ 19:11 |
Hint hint hint TRV / [Korte reisverslagen] ... in Fogelvlucht Hoe was jou ervaring met de bevolking daar? Ik ben niet heel snel bevooroordeeld vind ik (ken best veel Bulgaren, een groep Macedoniërs en een paar Roemenen, stuk voor stuk prima mensen) maar Albanezen hebben toch wel een beetje een naam. In Emmen woonden altijd een aantal, dat waren op zijn zachts gezegd geen lieverdjes. Aan de andere kant ken ik vier Albanezen die in Italië wonen waar dan weer helemaal niets mis mee is. Dus ik weet het niet wat ik moet denken. Wat is jouw ervaring? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 19:11 |
Deutsche Bahn staat nogal bekend om het niet uitvoeren van achterstallig onderhoud en er dan gewoon een plakkaat met 'is altijd al stuk geweest' op te plakken. | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 19:12 |
Dat inderdaad. "• Beseitigung aller Funktionseinschränkungen in Bordküche, an Klimaanlagen, am Antrieb und in den WCs." Ofwel allemaal dingen die niet essentieel zijn voor het laten rijden van een trein, maar die wel bijdragen aan de klantervaring. Zie ook: de infrastructuur. | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 19:15 |
Ik heb geen problemen gehad met de bevolking. Ik zoek de problemen dan ook niet op.. Maar ik liep wel met mijn dure camera om de nek en/of rond de Macedonische huurauto in de armste buurten, ergens in niemandsland of kleine dorpjes. Plekken waar de woningen nog net iets proberen voor te stellen, maar er geen kozijnen, deuren of andere meuk in zit, omdat men dit niet kan betalen. Het vervoer nog met ezel en kar gaat. Men is heel behulpzaam en vriendelijk. | |
Xetran | maandag 4 april 2016 @ 19:17 |
Ik moet mijn sOV voor de 7e deze maand van mijn kaart afgooien, maar volgens de site mag ik al vanaf de 1e niet meer ermee reizen. Wat ik toch wel frappant vind, zij hebben toch helemaal niet het recht om mijn reisgegevens in te zien, en hebben hier dus ook geen toegang tot? Redelijk relevante vraag namelijk, ik moet donderdag namelijk nog naar Rotterdam en het scheelt een redelijke duit als ik plots het volledige, of 40% tarief moet betalen ![]() | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 19:20 |
DUO, als opdrachtgever, kan misschien niet zien welke reizen jij maakt maar wel dat jij je abonnement nog gebruikt. Dat je nog 7 dagen krijgt om het abonnement van je kaart te halen is een geste, omdat je nou eenmaal naar een ophaalpunt moet. => Uitgestudeerd-aanbod. | |
Xetran | maandag 4 april 2016 @ 19:23 |
Dankje voor de uitleg. Van het afgestudeerde aanbod ben ik inderdaad al op de hoogte, morgen even bestellen en op m'n kaart plempen, hopelijk voor donderdag. ![]() | |
derLudolf | maandag 4 april 2016 @ 19:23 |
Oh net als de buurlanden dan nog een stukje armer. In Bulgarije was ik ook wel op mijn hoede. Maar idd, je moet het ook niet opzoeken. Een kameraad van me heeft een vriendin die in Rome is opgegroeid. Ben daar ook wel es door wijken gekomen waar je 's avonds beter niet over straat kunt lopen. | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 19:27 |
Je moet wel lef hebben om je daar in het verkeer te begeven met een auto, want degenen die een auto hebben, die rijden als maniakken en rijden je gewoon van de weg. En ze hebben er een soort van voetgangersoversteekplaatsen (zebrapaden), maar als voetganger kan je vaak beter wachten dan doorlopen ... Maar om weer ontopic te gaan: Ben toen ook met de trein een keer mee gegaan heen/terug, maar dat is echt armoede. Kost geen drol, maar het schiet niet op, rijtuigen zijn oud en versleten, maar de zittingen zijn nog steeds goed. Treinpersoneel gaat tijdens de rit de trein even schoonmaken. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2016 @ 19:48 |
Niks mis met Albanië en diens bevolking ![]() | |
greavy | maandag 4 april 2016 @ 19:53 |
Het stukje langs de kust daar is leuk, maar als je nog verder naar het zuiden gaat, nog onder Orikum, wordt het echt prachtig (vind ik). Met een goed restaurant boven op de berg Cika, met prachtig uitzicht over de bergen en het water. Rond Sarandë is het ook prachtig, daar heb ik dat rondje om het water gemaakt, en toen via de 'snelle' routes retour hotel, want de mooiste routes kan je niet snel rijden en de zon begon al aardig te zakken, en wilde eigenlijk voordat de zon verdwenen was terug zijn. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2016 @ 19:59 |
Ik bedoelde ook eigenlijk de volledige kust ten zuiden van Vlorë, dus ook ter hoogte van Sarandë. In de buurt van Sarandë vond ik Gijirokaster overigens ook nog wel een aardig stadje. Rijden is wel tamelijk link ja, met name in het donker. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:17 |
Ze kunnen wel een Masterclass Asset Management gebruiken lees ik ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:20 |
Goedkoper dan dit wordt je asset management niet. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:22 |
Als je steeds minder assets wilt wel ja. ![]() Indicatief natuurlijk, maar benadert de werkelijkheid vrij aardig. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:37 |
Onzingrafiek. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:38 |
Als ik geen geld uitgeef aan nieuwe dingen en de oude dingen niet repareer, dan heeft het hooguit impact op de klanttevredenheid maar geen financiële consequenties. Als het daarna weer vervangen wordt worden de kosten niet anders dan tijdens een normale onderhoudscyclus. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:39 |
En met onzingrafiek bedoel ik niet de grafiek zelf maar de manier waarop je hem erbij haalt want DB doet dus rechtsonder niets. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:39 |
Als de oude dingen niet stuk gaan en daardoor geen hinder veroorzaken heb je gelijk. Helaas werkt dat voor assets anders. ![]() Welke je ook kiest, je bent de sjaak. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:40 |
Jawel, storing -> repareren. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:40 |
Nee, dat is incorrect. Als jouw oude schoenen kapotgaan en je laat ze in de kast liggen kosten ze kastruimte en geen onderhoud. Dát is wat er aan de hand is. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:41 |
Nee, jij komt met preventief onderhoud vs vernieuwing, dat heeft hier niets mee te maken, want beiden gebeuren niet. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:41 |
Als ik vervolgens geen schoenen heb om op te lopen heb ik een best uitdagend probleem gecreëerd. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:41 |
Coolblue. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:41 |
Er staat geen vernieuwing, er staan correctief | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:42 |
Ik zit dus een dag met een 'storing' omdat ik mijn schoenen niet repareer. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:42 |
Ja, maar het gaat hier niet over het loopwerk maar over secundaire pruttel zoals een armbandje. | |
matthias24 | maandag 4 april 2016 @ 20:42 |
gelukig ga ik nooit meer met de trein. ik heb mijn eigen auto, is veel handiger. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:43 |
Group Replacement is het preventief vervangen vanwege het bereiken van de afschrijvingstermijn? | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 20:43 |
Coolblue, nu ook voor spoorweginfra? Vandaag besteld, vandaag nog geleverd? ![]() | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:43 |
Dat is inderdaad wat preventief betekent | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:44 |
Wij drinken te graag en hebben chauffeurs nodig. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:44 |
Dat ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:44 |
Dus er wordt wel vernieuwd. Niet liegen dan tegen me ![]() | |
matthias24 | maandag 4 april 2016 @ 20:45 |
maar eehm.....je punt is? ![]() | |
dennistd | maandag 4 april 2016 @ 20:45 |
En waar zitten assets precies in een trein? | |
Duvel | maandag 4 april 2016 @ 20:47 |
Op de zittingen. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:47 |
Ja, dat vraag ik me ook af bij jouw opmerking. Ik kan ook wel zeggen; Flikker op lame-o, of err, je bent vast beginnend bestuurder en dus een overmoedige poes (wist je dat 40% van alle verkeersdoden die in het weekend vallen veroorzaakt worden door meestal nuchtere beginnend bestuurders?) ofzo, maar dan wordt Anne misschien boos en dat willen we niet. | |
matthias24 | maandag 4 april 2016 @ 20:48 |
ik ben geen beginnend bestuurder. ik heb al 2 jaar me rijbewijs. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:49 |
Kom maar terug als je geen beginnende troll meer bent ![]() | |
James1988 | maandag 4 april 2016 @ 20:49 |
Nou nou, gefeliciteerd hoor ![]() | |
matthias24 | maandag 4 april 2016 @ 20:51 |
maar goed wat ik dus bedoelde te zegen was dat ik blij ben dat ik me eigen auto heb en niet afhankelijk ben van het openbaar vervoer. voor rest nog een fijne avond. | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:51 |
![]() | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 20:51 |
Overal | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 20:51 |
Groetjes! En vergeet niet nog even te lezen hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs#Beginnersrijbewijs Nog 3 jaar beginnend bestuurder dus. | |
dennistd | maandag 4 april 2016 @ 21:00 |
Ik bedoel meer dat je even in gewoon Nederlands uitlegt wat assets zijn. Ik volg het niet helemaal namelijk als simpele buschauffeur... | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 21:02 |
De Nederlandse vertaling van asset is globaal 'bezitting', in principe is ieder voorwerp dat jij in je bezit hebt een bezitting en dus een asset. Een trein is een asset maar ook een deur bijvoorbeeld. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 april 2016 @ 21:02 |
Iedere scheet die je kan bedenken kan een asset zijn. Tot en met de schroefjes aan toe, maar meestal worden subcomponenten gepakt als een soort boomstructuur. Een trein is een asset, maar de deuren daarin ook en de knoppen van het deurmechanisme ook. Gewoon alles. | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 21:38 |
En warneer kreig je je kurzus needurlans? | |
matthias24 | maandag 4 april 2016 @ 21:40 |
[ Bericht 100% gewijzigd door matthias24 op 04-04-2016 22:10:53 ] | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 21:44 |
Dildi ![]() normaal doen okee. Voor schoolpleinwijffies-harentrekgedrag zijn er genoeg sites. Kom op nou. Schoen past, trekke hem aan. Als ik er nog meer over moet zeggen is het barkenbieten. | |
matthias24 | maandag 4 april 2016 @ 21:57 |
[ Bericht 100% gewijzigd door matthias24 op 04-04-2016 22:11:16 ] | |
derLudolf | maandag 4 april 2016 @ 22:00 |
Genoeg gekat![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 april 2016 @ 22:29 |
mwoah. Slapen. ![]() | |
derLudolf | maandag 4 april 2016 @ 22:54 |
Mits er niemand oehie onder je raam roept | |
b2py | maandag 4 april 2016 @ 23:02 |
Plaatje voor het slapen gaan![]() | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 12:35 |
Lunchfoto![]() Testrun of the new double deck Intercity train RABe 502 # 203 of Bombardier for the SBB, on the Thurtal line from Frauenfeld to Romanshorn, running along the pond at Riet near Erlen. Via | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2016 @ 12:44 |
![]() ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 5 april 2016 @ 12:47 |
Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 12:49 |
Dat was te verwachten. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2016 @ 12:57 |
Is dan de electrificatie van Zwolle - Wierden klaar? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 12:58 |
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt. | |
derLudolf | dinsdag 5 april 2016 @ 13:07 |
Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden? Voor Utrecht-Amersfoort is wellicht wel voldoende vraag? En is het niet praktisch de trein daar te stoppen/splitsen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 13:18 |
Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf. Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 13:19 |
De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avond Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2016 @ 14:00 |
Gewoon Harderwijk IC-stop maken en al die andere ongein gewoon opheffen. | |
Peterselieman | dinsdag 5 april 2016 @ 14:07 |
Nee | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 14:09 |
Raar want 's ochtends is het ook Harderwijk->Zwolle en niet Zwolle->Harderwijk. Infrauitbreidingen die er nu alsnog moeten komen of waarvan er afgeslankte versies neergelegd worden waardoor het niet veel minder kost. Ik denk dat het om het even was geweest qua kosten, helemaal nu de IJsselbrug slechts tweesporig is uitgevoerd. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 14:11 |
Welke uitbreidingen? Die vier sporen tussen Weesp & Hilversum? Als je dat had willen inpassen had je duizenden huizen moet slopen.. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 14:12 |
De Groene Harttunnel heeft ongeveer een half miljard gekost. Dat is met allemaal spectaculaire dingen voor HSL-treinen, het ding is 8KM lang. Je had volgens mij van de 1 miljard die de Hanzelijn heeft gekost makkelijk een viersporige tunnel vanaf de aansluiting van de flevolijn tot voorbij Hilversum kunnen maken waarmee de knelpunten opgelost waren geweest. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 14:16 |
Groene Harttunnel heeft nauwelijks last van bebouwing, minder kabels & leidingen en geen stations. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 14:17 |
De spoortunnel in Delft kostten 550 miljoen euro voor twee sporen met een station. Een lang viersporig stuk met meerdere stations zal dus vast wel een paar miljard kosten. En dan had je zonder Hanzelijn weinig reistijdverbetering gehad en ook de bereikbaarheid van Almere en Lelystad niet verbeterd. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 14:19 |
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 14:25 |
Dat is een logisch gevolg, zie ook de oneindige discussie over de A27-spoorlijn tussen Utrecht en Bredanus die voor slechts stuivers gebouwd kon worden als het tegelijkertijd met de verbreding van de A27 was gedaan.En als ik op Google Maps kijk dan zie ik mogelijkheden zat om het tracé maar iets te verleggen zonder al te hoge kosten en daarbij ook nog eens een natuurgebied te ontzien. De bereikbaarheid van Almere en Lelystad, tja. Ik vraag me af of het nu zoveel oplevert. Als eerste zit je met een gigantisch onrendabel station (Kampen Zuid) omdat ze Zwolle-Kampen weigeren te sluiten, iets dat gelijk geregeld had moeten worden, waardoor er nu ook weer peperdure kunstgrepen in de binnenstad van Zwolle uitgehaald moet worden met vreemde bruggen en opritten langs historische panden om een stel stadsbussen achter het station te kunnen laten landen, iets dat met het opheffen van de Kamperlijn veel goedkoper en minder invasief had gekund, ik bedoel, dacht en denkt iemand hier serieus dat die tramlijn er ooit zal komen? Is de trein wel daadwerkelijk zoveel sneller dan een bus door de polder? De reizigersaantallen zijn niet gigantisch hoog, tegen welke prijs moet je iets bereikbaar houden? Tunnel onder Hilversum door, Harderwijk misschien ontlasten door een extra boog (waarmee je gelijk capaciteit creëert voor een IC naar Harderwijk of extra stoptreinen in de spits) en een verhoging van de maximumsnelheid op de Veluwelijn zelf naar 160 of 180 had denk ik ongeveer hetzelfde gekost en meer mensen hadden er van geprofiteerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 15:24 |
Nou ja, Weesp-Hilversum is sowieso veel langer en heeft 5 stations. Dan zit je vast maar zo op 2 miljard euro. Bovendien zit je met de Naardermeer. Ivm. natuurbescherming kun je daar geen tunnel bouwen en ook geen vier sporen aanleggen. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 15:24:41 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 15:29 |
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 15:30 |
Bij de Naardermeer gaat het om de waterhuishouding. De A6-A9 wouden ze ook in een tunnel vlak langs de Naardermeer bouwen, maar dat ging niet door omdat het effect op de ondergrondse waterstromen een te groot risico was. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 15:31 |
Groene hart is een nationaal landschap terwijl het Naardermeer een beschermd natuurgebied is. Dat heeft juridisch hele andere voeten in de aarde. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 15:34 |
Dat ging toch niet door omdat het op veel weerstand van linkse partijen stuitte? | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 15:38 |
Ja het had inderdaad ook wat te maken met 'aantasten van het waardevolle landschap', hoe waardevol leeg polderland dan ook mag zijn. Bij de Ausbau van Amsterdam-Utrecht is er wel rekening gehouden met de snelweg, er ligt een belachelijk lange spoorbrug over niks tussen Holendrecht en Abcoude. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 15:43 |
Waar dan? Ik zie alleen deze: https://www.google.nl/map(...)6,421m/data=!3m1!1e3 | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 15:44 |
Ja die. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2016 @ 16:02 |
Verrek ![]() Ben daar vaak genoeg langs gefietst maar het is me nooit opgevallen dat die spoorbruggen extra lang zijn zodat er een hele snelweg onder zou passen. Gelukkig trouwens dat die er niet gekomen is. Het zou echt zonde geweest zijn van het landschap. Dat gebiedje tussen Abcoude, Driemond, Nigtevecht en Baambrugge is een erg mooi stukje van het Groene Hart. Heerlijk rustig, niet te vergelijken met de Amstelscheg rondom Ouderkerk. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 17:37 |
"belachelijk lang" ![]() | |
dennistd | dinsdag 5 april 2016 @ 18:03 |
Vandaag een gelukje: net toen ik op de stalling kwam om naar huis te gaan zag ik een sleep zelflossers geduwd over de overweg in de Aalderinksingel komen. Dat kan maar één ding betekenen: bediening van Almelo Dollegoor. Door de afsluiting van de gelijknamige brug moest er even omgereden worden, maar het was de moeite waard. DB Cargo-loc 6416 mag elke 5-10 minuten de sleep van vijftien wagens een paar meter vooruit zetten om zo de volgende wagen te kunnen lossen. Via een lopende band wordt het grind op het terrein gestort, waar een shovel voor het verdere transport zorgt. Nadat alle wagens gelost zijn worden ze op een recht stuk spoor gezet, waar de koppelingen weer strak gedraaid worden. Vanwege de scherpe boog naar het spoor langs het kanaal moeten de koppelingen hier namelijk vrij los zitten. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 05-04-2016 19:41:46 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 18:09 |
Voor alleen een paadje en een slootje wel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2016 @ 18:10 |
Leuk Dennis! ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 18:13 |
Fijn om te zien dat dat soort plekken toch nog af en toe wat verkeer zien. Sowieso wel gaaf, iedere dag is er in Almelo als ik er voorbij kom wel wat anders te zien. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 18:14 |
Nog nooit daar een trein gezien, leuk! ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 18:15 |
Ik wist niet eens dat dat überhaupt nog in gebruik was, aan de zuidzijde van de hoofdbaan lag heel lang nog een overwoekerd spoor langs een losperron maar die is volgens mij inmiddels echt weg. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 18:16 |
Er is nu een hoop opgebroken, maar de sporen die naar beneden lopen vanaf het station zijn recentelijk nog vernieuwd, er liggen nu zelfs betonnen deadlocks, nieuwe wissels, de hele rambam. Alleen verder richting het noorden kan niet meer, dat is opgebroken. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 18:22 |
Betonnen deadlocks? ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 april 2016 @ 18:24 |
![]() Ik vind één deadlock van vlees en bloed al erg ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 18:26 |
Snapt b2py nou echt het dwarsliggergrapje niet? | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 18:29 |
NEe ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 18:30 |
Maak je niet ongerust, je bent niet de enige! | |
James1988 | dinsdag 5 april 2016 @ 18:33 |
![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 5 april 2016 @ 19:15 |
Even een crosspost: WGR / Wet van Dam en buitenlandse bedrijven. | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 19:15 |
Ik ook niet xD | |
Duvel | dinsdag 5 april 2016 @ 19:26 |
Die is precies lang genoeg voor dat stroompje en die weg. Waar heb je het over?! | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 19:50 |
Kijk dan, past makkelijk en kijk eens naar de grondwerken op knooppunt Holendrecht. Ik verzin dit niet ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 april 2016 @ 20:05 |
Ja maar de aanname dat dat als voorbereiding op een snelweg is, slaat als een lul op een drumstel. Na het spoor is niks meer van een talud of wat dan ook te zien... | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2016 @ 21:29 |
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen ![]() | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 21:34 |
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden. | |
matthias24 | dinsdag 5 april 2016 @ 21:36 |
ik heb een onschuldig vraagje. waarom maakt NS er altijd zo'n zooitje van? | |
Prins_Pils | dinsdag 5 april 2016 @ 21:37 |
Kijk effe waar de Utrechtboog dwars doorheen loopt ![]() | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 21:45 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 april 2016 @ 21:54 |
Nou niet gaan doen alsof ik iets heel raars zeg hmmkay. | |
Duvel | dinsdag 5 april 2016 @ 21:54 |
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!
| |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 22:11 |
Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussie ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 april 2016 @ 22:45 |
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 22:46 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 april 2016 @ 22:47 |
Zo goed kan Back 2 Pwn You niet lezen en schrijven hoor. | |
b2py | dinsdag 5 april 2016 @ 22:49 |
Ssstt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 07:54 |
![]() | |
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 08:13 |
Cool: http://m.ad.nl/ad/m/nl/38(...)apotte-treinen.dhtml | |
Mr_Klaasje | woensdag 6 april 2016 @ 08:54 |
Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt. | |
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 09:13 |
De ironie dat ze 5 km verderop een enorm aquaduct neerleggen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 10:14 |
Ik moest gelijk hier aan denken | |
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 10:33 |
RE VO LU TIO NAIR ![]() Waarom moest zoiets zo lang duren? ![]() | |
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 10:40 |
Dat staat in het artikel | |
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 10:56 |
Fles bedoelt denk ik waarom het zo lang moest duren totdat ze dit bedachten | |
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 11:04 |
| |
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 11:09 |
er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doen | |
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 11:10 |
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid. | |
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 11:20 |
nee, er staat in het artikel van het AD dat de noodzaak is gekomen door reizigersgroei, niet doordat er door de uitstroom van materieel sowieso al minder materieel beschikbaar is | |
Mr_Klaasje | woensdag 6 april 2016 @ 11:28 |
Ja, spannend.. | |
mar456 | woensdag 6 april 2016 @ 11:37 |
Tevens:40 Mensen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 11:40 |
als je maar hard genoeg tegen een dood paard trapt gaat het vanzelf bewegen. | |
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 12:07 |
40 mensen per dag of per week? ![]() Als het er 40 per dag zijn is dat nog niet eens zo'n heel slechte score voor die langere reistijd (+50 minuten). | |
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 12:18 |
"Op werkdagen", dat zal dus wel per dag zijn. Best aardige score idd | |
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 12:24 |
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik. Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten. http://www.railjournal.co(...)ns-move-forward.html | |
Salatrel | woensdag 6 april 2016 @ 12:54 |
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië | |
Fred | woensdag 6 april 2016 @ 13:39 |
Ik kom net in Zutphen een Sprinter NG van CAF tegen. Klopt mijn beeld dat daar meer deuren in de kopbakken zitten dan in een SLT? | |
spectrumanalyser | woensdag 6 april 2016 @ 13:42 |
heb je het dan over het materieel waarvan het accupakket spontaan in brand vloog toen het geparkeerd stond op de watergraafsmeer? | |
Frozen-assassin | woensdag 6 april 2016 @ 13:44 |
Ach joh, incidentje | |
boriq | woensdag 6 april 2016 @ 13:44 |
Dat zal waarschijnlijk de FLIRT-3 van Stadler zijn geweest, die zijn testritjes aan het maken door het land voor de toelating en het testen van de systemen. Daarnaast klopt het dat de SLT maar één deur in de kopbak heeft en de FLIRT3 er twee heeft. | |
JDude | woensdag 6 april 2016 @ 13:51 |
Doet het ook fantastisch in de sneeuw. | |
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 13:55 |
Zou leuk zijn! Ik ben nog nooit op IJsland geweest ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 13:57 |
IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen! | |
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 13:58 |
Chief Arctic Operations komt eraan ![]() | |
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 14:00 |
Geen VS. Kut Yanks. Lekker lang in IJsland blijven en met een land Cruiser het hele eiland over. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 14:01 |
Ik ben een paar weken geleden in Onnen geweest, en die pitstopstraat is inderdaad behoorlijk efficiënt ingericht. Daar hebben ze hun limiet trouwens op 16 uur gezet. | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 14:04 |
Leer eerst maar eens wat een Yank is voordat je dat soort dingen zegt. Tevens is het een van de meest prachtige landen waar ik ooit geweest ben en ik ben nergens vriendelijker mensen tegengekomen. Of meet jij de hele bevolking van Nederland af aan hoe Hanna Tokkie is en de kabinetten Balkenende hebben gepresteerd? Ook een aanrader, diverse vrienden hebben dit gedaan en een collega gaat ieder jaar naar IJsland op vakante. | |
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 14:07 |
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes. En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden. | |
Salatrel | woensdag 6 april 2016 @ 14:10 |
24 uur per dag | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 14:45 |
Die 16 uur gaat in zodra de trein de loods in rijdt. Als hij bij Onnen aankomt, gaat hij standaard eerst op de kuilwielenbank en dan zo snel mogelijk naar de werkplaats. En inderdaad: ze draaien daar volledige ploegendienst, dus ook 's nachts. | |
Ajaxfan | woensdag 6 april 2016 @ 15:04 |
![]() Niagara Falls station. Perron zag er best oké uit maar ik had niet verwacht dat er freaking bomen en bosjes door de sporen zouden groeien. [ Bericht 0% gewijzigd door Ajaxfan op 06-04-2016 15:36:19 ] | |
JDude | woensdag 6 april 2016 @ 15:16 |
Eén keer een treinreis in de VS mogen maken. Start op Penn Station in New York (soort uit de hand gelopen metrohalte, verstopt onder Madison Square Garden, "stationshal" ging wel maar de perrons waren voor zover ik me herinner een duister hol, soort Brussel Noord maar dan erger. Eindpunt Union Station in Washington D.C., marmeren paleis ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 6 april 2016 @ 15:35 |
Union Station in Toronto zit vol in een verbouwing. Als je dacht dat ze in NL onduidelijk konden zijn qua bordjes. ![]() Best oké treinen trouwens die Amtrak dingen. Daar kun je wel langer in zitten. ![]() | |
bork | woensdag 6 april 2016 @ 16:22 |
![]() Mooie toekomstplannen, 100.000 containers in 2020 ben benieuwd en wanneer moet die nieuwe Zijde-route af zijn? | |
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 16:34 |
In de categorie 'okeeeej' de Reiseaufkumst voor Haren(Ems)-Bremen. Haren-Rheine (wfb) Rheine-Osnabrück (pimpel) Osnabrück-Bremen (ICE). Maar goed, alsnog sneller dan via Leer. | |
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 16:36 |
Vol |