abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:29:12 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161206391
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar de aanname dat dat als voorbereiding op een snelweg is, slaat als een lul op een drumstel.

Na het spoor is niks meer van een talud of wat dan ook te zien...
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161206571
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen :N
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.
pi_161206637
ik heb een onschuldig vraagje. waarom maakt NS er altijd zo'n zooitje van?
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:37:10 #254
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161206650
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen :N
Kijk effe waar de Utrechtboog dwars doorheen loopt :P
doei
pi_161206943
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:54:29 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161207349
Nou niet gaan doen alsof ik iets heel raars zeg hmmkay.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 april 2016 @ 21:54:48 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161207372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:34 schreef b2py het volgende:

[..]

De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!

quote:
A6-A9

Vanwege het sterk groeiende verkeer van Almere richting Schiphol werden in de jaren 2000 voorstellen gedaan om de A6 door te trekken tot knooppunt Holendrecht en zodoende een directe verbinding te creëren tussen Almere en Schiphol. Deze variant had als voordeel dat de robuustheid van het netwerk toenam en de A9 en A1 niet grootschalig verbreed hoefden te worden. In 2005 werd deze verbinding opgenomen in de Nota Mobiliteit. De mogelijke aanleg veroorzaakte veel beroering onder natuur- en milieu-organisaties, daar deze verbinding een paar honderd meter ten noorden van het Naardermeer, een natuurgebied, zou lopen. Er werden plannen ontwikkeld om de snelweg hier in een tunnel te laten lopen; een variant die in 2006 positief beoordeeld werd door de MER-comissie.

De verbinding zou een aantal kunstwerken inhouden, zoals een brug over of tunnel onder de Vecht, het Amsterdam-Rijnkanaal en de Gein. Tevens zouden de spoorlijnen Amsterdam - Utrecht en Amsterdam - Amersfoort gekruist moeten worden. Tussen Abcoude en Amsterdam-Zuidoost is voor een dergelijke verbinding ruimte vrijgehouden in de vorm van een golfbaan en stadspark. In 2006 koos het kabinet echter voor het verbreden van de bestaande wegen. In 2008 is voor Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) het stroomlijnalternatief gekozen, om zodoende de meeste snelwegen rond Amsterdam te verbreden. Hiermee is definitief van de geplande verbinding afgezien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161208216
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!

[..]

Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussie :@
  dinsdag 5 april 2016 @ 22:45:36 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161209758
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussie :@
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161209806
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
_O-
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161209861
Zo goed kan Back 2 Pwn You niet lezen en schrijven hoor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161209909
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
Ssstt :P
  woensdag 6 april 2016 @ 07:54:20 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161214438
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 april 2016 @ 08:54:20 #265
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_161214955
Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt.
pi_161215173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt.
De ironie dat ze 5 km verderop een enorm aquaduct neerleggen :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 10:14:32 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161216142
quote:
Ik moest gelijk hier aan denken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 april 2016 @ 10:33:12 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161216518
quote:
RE VO LU TIO NAIR _O_

Waarom moest zoiets zo lang duren? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161216648
Dat staat in het artikel
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 10:56:25 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161216943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:40 schreef b2py het volgende:
Dat staat in het artikel
Fles bedoelt denk ik waarom het zo lang moest duren totdat ze dit bedachten
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161217110
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:40 schreef b2py het volgende:
Dat staat in het artikel
quote:
We zijn altijd bezig met verbeteringen, maar doordat het aantal reizigers nu zo hard groeit, is de noodzaak om wat aan kapotte treinen te doen veel groter geworden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 11:09:00 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161217176
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:04 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161217200
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doen
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 11:20:04 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161217371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
nee, er staat in het artikel van het AD dat de noodzaak is gekomen door reizigersgroei, niet doordat er door de uitstroom van materieel sowieso al minder materieel beschikbaar is
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 april 2016 @ 11:28:45 #275
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_161217558
Ja, spannend..
  woensdag 6 april 2016 @ 11:37:14 #276
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_161217743
Tevens:

quote:
Een deel van de 1ste klas wordt omgebouwd naar 2de klas, er rijden spitsbussen tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk waar volgens de NS op werkdagen 40 mensen gebruik van maken, dubbeldekkers worden extra snel vernieuwd en 58 sprinters zijn met spoed besteld.
40 Mensen _O-
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  woensdag 6 april 2016 @ 11:40:14 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161217820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
als je maar hard genoeg tegen een dood paard trapt gaat het vanzelf bewegen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 april 2016 @ 12:07:00 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161218460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:37 schreef mar456 het volgende:
Tevens:

[..]

40 Mensen _O-
40 mensen per dag of per week? _O-

Als het er 40 per dag zijn is dat nog niet eens zo'n heel slechte score voor die langere reistijd (+50 minuten).
pi_161218809
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

40 mensen per dag of per week? _O-

Als het er 40 per dag zijn is dat nog niet eens zo'n heel slechte score voor die langere reistijd (+50 minuten).
"Op werkdagen", dat zal dus wel per dag zijn. Best aardige score idd
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 12:24:08 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161218955
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.

Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.

http://www.railjournal.co(...)ns-move-forward.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161219582
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.

Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.

http://www.railjournal.co(...)ns-move-forward.html
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
  woensdag 6 april 2016 @ 13:39:02 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161220541
Ik kom net in Zutphen een Sprinter NG van CAF tegen. Klopt mijn beeld dat daar meer deuren in de kopbakken zitten dan in een SLT?
So we just called him Fred
pi_161220620
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
heb je het dan over het materieel waarvan het accupakket spontaan in brand vloog toen het geparkeerd stond op de watergraafsmeer?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 6 april 2016 @ 13:44:48 #284
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161220675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:42 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

heb je het dan over het materieel waarvan het accupakket spontaan in brand vloog toen het geparkeerd stond op de watergraafsmeer?
Ach joh, incidentje
  woensdag 6 april 2016 @ 13:44:58 #285
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161220682
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik kom net in Zutphen een Sprinter NG van CAF tegen. Klopt mijn beeld dat daar meer deuren in de kopbakken zitten dan in een SLT?
Dat zal waarschijnlijk de FLIRT-3 van Stadler zijn geweest, die zijn testritjes aan het maken door het land voor de toelating en het testen van de systemen. Daarnaast klopt het dat de SLT maar één deur in de kopbak heeft en de FLIRT3 er twee heeft.
  woensdag 6 april 2016 @ 13:51:59 #286
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161220843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
Doet het ook fantastisch in de sneeuw.
  woensdag 6 april 2016 @ 13:55:16 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161220934
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.

Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.

http://www.railjournal.co(...)ns-move-forward.html
Zou leuk zijn! Ik ben nog nooit op IJsland geweest :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161220984
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou leuk zijn! Ik ben nog nooit op IJsland geweest :N
IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 6 april 2016 @ 13:58:56 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161221021
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen!
Chief Arctic Operations komt eraan :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 14:00:47 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161221072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen!
Geen VS. Kut Yanks.

Lekker lang in IJsland blijven en met een land Cruiser het hele eiland over.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 april 2016 @ 14:01:15 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_161221080
Ik ben een paar weken geleden in Onnen geweest, en die pitstopstraat is inderdaad behoorlijk efficiënt ingericht. Daar hebben ze hun limiet trouwens op 16 uur gezet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_161221162
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen VS. Kut Yanks.
Leer eerst maar eens wat een Yank is voordat je dat soort dingen zegt. Tevens is het een van de meest prachtige landen waar ik ooit geweest ben en ik ben nergens vriendelijker mensen tegengekomen. Of meet jij de hele bevolking van Nederland af aan hoe Hanna Tokkie is en de kabinetten Balkenende hebben gepresteerd?

quote:
Lekker lang in IJsland blijven en met een land Cruiser het hele eiland over.
Ook een aanrader, diverse vrienden hebben dit gedaan en een collega gaat ieder jaar naar IJsland op vakante.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 14:07:32 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161221262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben een paar weken geleden in Onnen geweest, en die pitstopstraat is inderdaad behoorlijk efficiënt ingericht. Daar hebben ze hun limiet trouwens op 16 uur gezet.
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.

En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161221359
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.

En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
24 uur per dag
  woensdag 6 april 2016 @ 14:45:55 #295
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_161222231
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.

En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Die 16 uur gaat in zodra de trein de loods in rijdt. Als hij bij Onnen aankomt, gaat hij standaard eerst op de kuilwielenbank en dan zo snel mogelijk naar de werkplaats.

En inderdaad: ze draaien daar volledige ploegendienst, dus ook 's nachts.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:04:13 #296
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161222608


Niagara Falls station. Perron zag er best oké uit maar ik had niet verwacht dat er freaking bomen en bosjes door de sporen zouden groeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ajaxfan op 06-04-2016 15:36:19 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 6 april 2016 @ 15:16:10 #297
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161222887
Eén keer een treinreis in de VS mogen maken. Start op Penn Station in New York (soort uit de hand gelopen metrohalte, verstopt onder Madison Square Garden, "stationshal" ging wel maar de perrons waren voor zover ik me herinner een duister hol, soort Brussel Noord maar dan erger.

Eindpunt Union Station in Washington D.C., marmeren paleis :D. Wel weer met een kneiter van een autoverhuur op het dak, het blijft toch de VS.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:35:49 #298
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161223306
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:16 schreef JDude het volgende:
Eén keer een treinreis in de VS mogen maken. Start op Penn Station in New York (soort uit de hand gelopen metrohalte, verstopt onder Madison Square Garden, "stationshal" ging wel maar de perrons waren voor zover ik me herinner een duister hol, soort Brussel Noord maar dan erger.

Eindpunt Union Station in Washington D.C., marmeren paleis :D. Wel weer met een kneiter van een autoverhuur op het dak, het blijft toch de VS.
Union Station in Toronto zit vol in een verbouwing. Als je dacht dat ze in NL onduidelijk konden zijn qua bordjes. _O-

Best oké treinen trouwens die Amtrak dingen. Daar kun je wel langer in zitten. ^O^
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 6 april 2016 @ 16:22:45 #299
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161224580

Mooie toekomstplannen, 100.000 containers in 2020 ben benieuwd en wanneer moet die nieuwe Zijde-route af zijn?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:34:18 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161224892
In de categorie 'okeeeej' de Reiseaufkumst voor Haren(Ems)-Bremen.

Haren-Rheine (wfb)
Rheine-Osnabrück (pimpel)
Osnabrück-Bremen (ICE).

Maar goed, alsnog sneller dan via Leer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')