sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komenquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar de aanname dat dat als voorbereiding op een snelweg is, slaat als een lul op een drumstel.
Na het spoor is niks meer van een talud of wat dan ook te zien...
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
Kijk effe waar de Utrechtboog dwars doorheen looptquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.
quote:A6-A9
Vanwege het sterk groeiende verkeer van Almere richting Schiphol werden in de jaren 2000 voorstellen gedaan om de A6 door te trekken tot knooppunt Holendrecht en zodoende een directe verbinding te creëren tussen Almere en Schiphol. Deze variant had als voordeel dat de robuustheid van het netwerk toenam en de A9 en A1 niet grootschalig verbreed hoefden te worden. In 2005 werd deze verbinding opgenomen in de Nota Mobiliteit. De mogelijke aanleg veroorzaakte veel beroering onder natuur- en milieu-organisaties, daar deze verbinding een paar honderd meter ten noorden van het Naardermeer, een natuurgebied, zou lopen. Er werden plannen ontwikkeld om de snelweg hier in een tunnel te laten lopen; een variant die in 2006 positief beoordeeld werd door de MER-comissie.
De verbinding zou een aantal kunstwerken inhouden, zoals een brug over of tunnel onder de Vecht, het Amsterdam-Rijnkanaal en de Gein. Tevens zouden de spoorlijnen Amsterdam - Utrecht en Amsterdam - Amersfoort gekruist moeten worden. Tussen Abcoude en Amsterdam-Zuidoost is voor een dergelijke verbinding ruimte vrijgehouden in de vorm van een golfbaan en stadspark. In 2006 koos het kabinet echter voor het verbreden van de bestaande wegen. In 2008 is voor Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) het stroomlijnalternatief gekozen, om zodoende de meeste snelwegen rond Amsterdam te verbreden. Hiermee is definitief van de geplande verbinding afgezien.
Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussiequote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussie
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
Sssttquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
De ironie dat ze 5 km verderop een enorm aquaduct neerleggenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt.
Ik moest gelijk hier aan denkenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef b2py het volgende:
Cool: http://m.ad.nl/ad/m/nl/38(...)apotte-treinen.dhtml
RE VO LU TIO NAIRquote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef b2py het volgende:
Cool: http://m.ad.nl/ad/m/nl/38(...)apotte-treinen.dhtml
Fles bedoelt denk ik waarom het zo lang moest duren totdat ze dit bedachtenquote:
quote:
quote:We zijn altijd bezig met verbeteringen, maar doordat het aantal reizigers nu zo hard groeit, is de noodzaak om wat aan kapotte treinen te doen veel groter geworden
er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doenquote:
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doen
nee, er staat in het artikel van het AD dat de noodzaak is gekomen door reizigersgroei, niet doordat er door de uitstroom van materieel sowieso al minder materieel beschikbaar isquote:Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
40 Mensenquote:Een deel van de 1ste klas wordt omgebouwd naar 2de klas, er rijden spitsbussen tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk waar volgens de NS op werkdagen 40 mensen gebruik van maken, dubbeldekkers worden extra snel vernieuwd en 58 sprinters zijn met spoed besteld.
als je maar hard genoeg tegen een dood paard trapt gaat het vanzelf bewegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
40 mensen per dag of per week?quote:
"Op werkdagen", dat zal dus wel per dag zijn. Best aardige score iddquote:Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
40 mensen per dag of per week?
Als het er 40 per dag zijn is dat nog niet eens zo'n heel slechte score voor die langere reistijd (+50 minuten).
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italiëquote:Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.
Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.
http://www.railjournal.co(...)ns-move-forward.html
heb je het dan over het materieel waarvan het accupakket spontaan in brand vloog toen het geparkeerd stond op de watergraafsmeer?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
Ach joh, incidentjequote:Op woensdag 6 april 2016 13:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
heb je het dan over het materieel waarvan het accupakket spontaan in brand vloog toen het geparkeerd stond op de watergraafsmeer?
Dat zal waarschijnlijk de FLIRT-3 van Stadler zijn geweest, die zijn testritjes aan het maken door het land voor de toelating en het testen van de systemen. Daarnaast klopt het dat de SLT maar één deur in de kopbak heeft en de FLIRT3 er twee heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik kom net in Zutphen een Sprinter NG van CAF tegen. Klopt mijn beeld dat daar meer deuren in de kopbakken zitten dan in een SLT?
Doet het ook fantastisch in de sneeuw.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik weet nog wel wat materieel wat ze ervoor kunnen gebruiken. prima geschikt voor 175km/h en zelfs nog ietsies sneller. bijna gratis af te halen in Italië
Zou leuk zijn! Ik ben nog nooit op IJsland geweestquote:Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn plannen om een trein te laten rijden op IJsland. De 47 kilometer lange lijn, bedoeld voor een snelheid van 175 km/h, moet lopen tussen de busterminal in Reykjavik naar het vliegveld Keflavik.
Nu doe je er met de bus nog ongeveer 45 minuten over, zo weet ik uit eigen ervaring. Dat wordt straks 18 minuten.
http://www.railjournal.co(...)ns-move-forward.html
IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen!quote:Op woensdag 6 april 2016 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou leuk zijn! Ik ben nog nooit op IJsland geweest
Chief Arctic Operations komt eraanquote:Op woensdag 6 april 2016 13:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen!
Geen VS. Kut Yanks.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IJsland-Canada-(VS?)-Groenland gaan doen!
Leer eerst maar eens wat een Yank is voordat je dat soort dingen zegt. Tevens is het een van de meest prachtige landen waar ik ooit geweest ben en ik ben nergens vriendelijker mensen tegengekomen. Of meet jij de hele bevolking van Nederland af aan hoe Hanna Tokkie is en de kabinetten Balkenende hebben gepresteerd?quote:
Ook een aanrader, diverse vrienden hebben dit gedaan en een collega gaat ieder jaar naar IJsland op vakante.quote:Lekker lang in IJsland blijven en met een land Cruiser het hele eiland over.
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ben een paar weken geleden in Onnen geweest, en die pitstopstraat is inderdaad behoorlijk efficiënt ingericht. Daar hebben ze hun limiet trouwens op 16 uur gezet.
24 uur per dagquote:Op woensdag 6 april 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.
En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Die 16 uur gaat in zodra de trein de loods in rijdt. Als hij bij Onnen aankomt, gaat hij standaard eerst op de kuilwielenbank en dan zo snel mogelijk naar de werkplaats.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat trouwens inclusief het ophalen van de trein? Als een trein strand in Vlissingen of Maastricht scheelt dat best wat uurtjes.
En als een trein om 16:45 een trein wordt binnen gebracht, gaan dan die zestien uur in, of pas de volgende ochtend om 7:30? Geen idee wat de werktijden daar zijn, noem willekeurig wat tijden.
Union Station in Toronto zit vol in een verbouwing. Als je dacht dat ze in NL onduidelijk konden zijn qua bordjes.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:16 schreef JDude het volgende:
Eén keer een treinreis in de VS mogen maken. Start op Penn Station in New York (soort uit de hand gelopen metrohalte, verstopt onder Madison Square Garden, "stationshal" ging wel maar de perrons waren voor zover ik me herinner een duister hol, soort Brussel Noord maar dan erger.
Eindpunt Union Station in Washington D.C., marmeren paleis. Wel weer met een kneiter van een autoverhuur op het dak, het blijft toch de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |