sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komenquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar de aanname dat dat als voorbereiding op een snelweg is, slaat als een lul op een drumstel.
Na het spoor is niks meer van een talud of wat dan ook te zien...
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
Kijk effe waar de Utrechtboog dwars doorheen looptquote:Op dinsdag 5 april 2016 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
sterker nog, het "voorgenomen tracé" gaat dwars over een golfbaan. Een golfbaan die verdedigd wordt door mannen met veel geld en veel invloed. Dus daar gaat nevernooit meer een snelweg komen
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:34 schreef b2py het volgende:
[..]
De gemeente heeft bewust die golfbaan daar laten liggen zodat er makkelijk doorheen gebouwd kon worden.
quote:A6-A9
Vanwege het sterk groeiende verkeer van Almere richting Schiphol werden in de jaren 2000 voorstellen gedaan om de A6 door te trekken tot knooppunt Holendrecht en zodoende een directe verbinding te creëren tussen Almere en Schiphol. Deze variant had als voordeel dat de robuustheid van het netwerk toenam en de A9 en A1 niet grootschalig verbreed hoefden te worden. In 2005 werd deze verbinding opgenomen in de Nota Mobiliteit. De mogelijke aanleg veroorzaakte veel beroering onder natuur- en milieu-organisaties, daar deze verbinding een paar honderd meter ten noorden van het Naardermeer, een natuurgebied, zou lopen. Er werden plannen ontwikkeld om de snelweg hier in een tunnel te laten lopen; een variant die in 2006 positief beoordeeld werd door de MER-comissie.
De verbinding zou een aantal kunstwerken inhouden, zoals een brug over of tunnel onder de Vecht, het Amsterdam-Rijnkanaal en de Gein. Tevens zouden de spoorlijnen Amsterdam - Utrecht en Amsterdam - Amersfoort gekruist moeten worden. Tussen Abcoude en Amsterdam-Zuidoost is voor een dergelijke verbinding ruimte vrijgehouden in de vorm van een golfbaan en stadspark. In 2006 koos het kabinet echter voor het verbreden van de bestaande wegen. In 2008 is voor Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) het stroomlijnalternatief gekozen, om zodoende de meeste snelwegen rond Amsterdam te verbreden. Hiermee is definitief van de geplande verbinding afgezien.
Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussiequote:Op dinsdag 5 april 2016 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vedomd, wikipedia zegt het, dan moet het waar zijn!
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had me vanmiddag even ingelezen nav de discussie
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
Sssttquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb vanmiddag wikipedia even aangepast om de discussie te sturen?
De ironie dat ze 5 km verderop een enorm aquaduct neerleggenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op Het laatst zou die A6-A9 doormiddel van een tunnel gebouwd gaan worden en dan nog steeds goedkoper zijn dan de huidige verbredingen. Toen kwam inderdaad het grondwaterargument wat prima oplosbaar is. Het afzien van die shortcut heeft overigens wel een voordeel... er is geen reistijdwinst door de auto ten opzichte van de trein gemaakt.
Ik moest gelijk hier aan denkenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef b2py het volgende:
Cool: http://m.ad.nl/ad/m/nl/38(...)apotte-treinen.dhtml
RE VO LU TIO NAIRquote:Op woensdag 6 april 2016 08:13 schreef b2py het volgende:
Cool: http://m.ad.nl/ad/m/nl/38(...)apotte-treinen.dhtml
Fles bedoelt denk ik waarom het zo lang moest duren totdat ze dit bedachtenquote:
quote:
quote:We zijn altijd bezig met verbeteringen, maar doordat het aantal reizigers nu zo hard groeit, is de noodzaak om wat aan kapotte treinen te doen veel groter geworden
er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doenquote:
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat niet bij dat de materieelpositie tegelijkertijd zoveel krapper is geworden dat ze wel gedwongen werden om iets te gaan doen
nee, er staat in het artikel van het AD dat de noodzaak is gekomen door reizigersgroei, niet doordat er door de uitstroom van materieel sowieso al minder materieel beschikbaar isquote:Op woensdag 6 april 2016 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat staat er wel, de noodzaak om iets te doen is gegroeid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |