Dat was te verwachten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef _JdM_ het volgende:
Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Is dan de electrificatie van Zwolle - Wierden klaar?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef _JdM_ het volgende:
Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden?
Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst.quote:Voor Utrecht-Amersfoort is wellicht wel voldoende vraag? En is het niet praktisch de trein daar te stoppen/splitsen?
De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avondquote:Op dinsdag 5 april 2016 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf.
Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen.quote:[..]
Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst.
Gewoon Harderwijk IC-stop maken en al die andere ongein gewoon opheffen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Neequote:Op dinsdag 5 april 2016 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon Harderwijk IC-stop maken en al die andere ongein gewoon opheffen.
Raar want 's ochtends is het ook Harderwijk->Zwolle en niet Zwolle->Harderwijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:19 schreef b2py het volgende:
[..]
De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avond
Infrauitbreidingen die er nu alsnog moeten komen of waarvan er afgeslankte versies neergelegd worden waardoor het niet veel minder kost. Ik denk dat het om het even was geweest qua kosten, helemaal nu de IJsselbrug slechts tweesporig is uitgevoerd.quote:Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen.
Groene Harttunnel heeft nauwelijks last van bebouwing, minder kabels & leidingen en geen stations.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Groene Harttunnel heeft ongeveer een half miljard gekost. Dat is met allemaal spectaculaire dingen voor HSL-treinen, het ding is 8KM lang. Je had volgens mij van de 1 miljard die de Hanzelijn heeft gekost makkelijk een viersporige tunnel vanaf de aansluiting van de flevolijn tot voorbij Hilversum kunnen maken waarmee de knelpunten opgelost waren geweest.
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:17 schreef Igen het volgende:
De spoortunnel in Delft kostten 550 miljoen euro voor twee sporen met een station. Een lang viersporig stuk met meerdere stations zal dus vast wel een paar miljard kosten. En dan had je zonder Hanzelijn weinig reistijdverbetering gehad en ook de bereikbaarheid van Almere en Lelystad niet verbeterd.
Dat is een logisch gevolg, zie ook de oneindige discussie over de A27-spoorlijn tussen Utrecht en Bredanus die voor slechts stuivers gebouwd kon worden als het tegelijkertijd met de verbreding van de A27 was gedaan.En als ik op Google Maps kijk dan zie ik mogelijkheden zat om het tracé maar iets te verleggen zonder al te hoge kosten en daarbij ook nog eens een natuurgebied te ontzien.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
Nou ja, Weesp-Hilversum is sowieso veel langer en heeft 5 stations. Dan zit je vast maar zo op 2 miljard euro.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, Weesp-Hilversum is sowieso veel langer en heeft 5 stations. Dan zit je vast maar zo op 2 miljard euro.
Bovendien zit je met de Naardermeer. Ivm. natuurbescherming kun je daar geen tunnel bouwen en ook geen vier sporen aanleggen.
Bij de Naardermeer gaat het om de waterhuishouding. De A6-A9 wouden ze ook in een tunnel vlak langs de Naardermeer bouwen, maar dat ging niet door omdat het effect op de ondergrondse waterstromen een te groot risico was.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Groene hart is een nationaal landschap terwijl het Naardermeer een beschermd natuurgebied is. Dat heeft juridisch hele andere voeten in de aarde.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Dat ging toch niet door omdat het op veel weerstand van linkse partijen stuitte?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de Naardermeer gaat het om de waterhuishouding. De A6-A9 wouden ze ook in een tunnel vlak langs de Naardermeer bouwen, maar dat ging niet door omdat het effect op de ondergrondse waterstromen een te groot risico was.
Waar dan? Ik zie alleen deze: https://www.google.nl/map(...)6,421m/data=!3m1!1e3quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja het had inderdaad ook wat te maken met 'aantasten van het waardevolle landschap', hoe waardevol leeg polderland dan ook mag zijn. Bij de Ausbau van Amsterdam-Utrecht is er wel rekening gehouden met de snelweg, er ligt een belachelijk lange spoorbrug over niks tussen Holendrecht en Abcoude.
Verrekquote:
Er is nu een hoop opgebroken, maar de sporen die naar beneden lopen vanaf het station zijn recentelijk nog vernieuwd, er liggen nu zelfs betonnen deadlocks, nieuwe wissels, de hele rambam. Alleen verder richting het noorden kan niet meer, dat is opgebroken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:15 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik wist niet eens dat dat überhaupt nog in gebruik was, aan de zuidzijde van de hoofdbaan lag heel lang nog een overwoekerd spoor langs een losperron maar die is volgens mij inmiddels echt weg.
NEequote:Op dinsdag 5 april 2016 18:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Snapt b2py nou echt het dwarsliggergrapje niet?
Maak je niet ongerust, je bent niet de enige!quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind één deadlock van vlees en bloed al erg
quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maak je niet ongerust, je bent niet de enige!
Ik ook niet xDquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Snapt b2py nou echt het dwarsliggergrapje niet?
Die is precies lang genoeg voor dat stroompje en die weg. Waar heb je het over?!quote:
Ja maar de aanname dat dat als voorbereiding op een snelweg is, slaat als een lul op een drumstel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Kijk dan, past makkelijk en kijk eens naar de grondwerken op knooppunt Holendrecht. Ik verzin dit niet
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |