abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 22:00:22 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161180828
Genoeg gekat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 4 april 2016 @ 22:29:03 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161182290
mwoah. Slapen. :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 22:54:18 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161183430
Mits er niemand oehie onder je raam roept
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161183809
Plaatje voor het slapen gaan

pi_161192875
Lunchfoto



Testrun of the new double deck Intercity train RABe 502 # 203 of Bombardier for the SBB, on the Thurtal line from Frauenfeld to Romanshorn, running along the pond at Riet near Erlen.

Via
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:44:57 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161193112
:Y) :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161193166
Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_161193214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef _JdM_ het volgende:
Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Dat was te verwachten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:57:53 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161193385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef _JdM_ het volgende:
Oh, Stoptrein Enschede-Apeldoorn gaat al vanaf juni niet meer rijden op zaterdag tussen Enschede en Almelo.
Is dan de electrificatie van Zwolle - Wierden klaar? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161193393
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 13:07:13 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161193661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden?

Voor Utrecht-Amersfoort is wellicht wel voldoende vraag? En is het niet praktisch de trein daar te stoppen/splitsen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161193942
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paar keer in die trein gezeten maar ik vind hem best druk. Misschien lijkt ie relatief rustig omdat met dubbeldekkers wordt gereden?
Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf.

quote:
Voor Utrecht-Amersfoort is wellicht wel voldoende vraag? En is het niet praktisch de trein daar te stoppen/splitsen?
Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161193988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er zijn best wel wat volle treinen bij, 's ochtends richting Zwolle en 's middags terug richting Harderwijk, maar over het algemeen heb ik zelfs als ik om 17:21/17:51/18:21 de trein naar m'n pa pak een vierzitter voor mezelf.
De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avond
quote:
[..]

Utrecht-Amersfoort is inderdaad druk zat. Maar je ziet het ook op de IC-assen, Amersfoort-Zwolle is beduidend minder druk dan Amersfoort-Apeldoorn, alhoewel de Hanzelijn daar ook wat mee te maken zal hebben (en dus alleen maar mijn idee bevestigt dat de Hanzelijn weggegooid geld is en er beter ingezet had kunnen worden op een kwartierdienst van Zwolle naar het westen, waarbij de IC-knoop in Zwolle gedeeltelijk gesloopt zou zijn. Goedkoper en meer winst.
Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 14:00:23 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161194924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik verbaas me er regelmatig over hoe goed de bezetting in die treinen is in vergelijking met Zwolle-Harderwijk, dat laatste traject is volgens mij niet verantwoord om ieder half uur te laten rijden vanuit direct economisch oogpunt buiten de brede spits om dan, indirect is het misschien wel verantwoord omdat er helemaal geen zak stront meer is die die trein neemt als er maar één keer per uur gereden wordt.
Gewoon Harderwijk IC-stop maken en al die andere ongein gewoon opheffen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2016 @ 14:07:11 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161195074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon Harderwijk IC-stop maken en al die andere ongein gewoon opheffen.
Nee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161195119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:19 schreef b2py het volgende:

[..]

De spitsrichting is volgens mij ook Utrecht -> Zwolle en niet zozeer Zwolle -> Utrecht in de avond
Raar want 's ochtends is het ook Harderwijk->Zwolle en niet Zwolle->Harderwijk.

quote:
Het niet aanleggen van de Hanzelijn en dus niet ontlasten van de Gooilijn had tot gevolg gehad dat er bizar veel infrastructuur aangelegd had moeten worden tussen Amsterdam & Amersfoort, inhaalmogelijkheden Amersfoort - Zwolle en dat de Hanzelijn een schijntje kost van die maatregelen. Verder verbindt je Almere/Lelystad beter met Zwolle en was het vele malen eenvoudiger om een lijn waar 160/200 gereden kan worden aan te leggen.
Infrauitbreidingen die er nu alsnog moeten komen of waarvan er afgeslankte versies neergelegd worden waardoor het niet veel minder kost. Ik denk dat het om het even was geweest qua kosten, helemaal nu de IJsselbrug slechts tweesporig is uitgevoerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161195170
Welke uitbreidingen? Die vier sporen tussen Weesp & Hilversum? Als je dat had willen inpassen had je duizenden huizen moet slopen..
pi_161195192
De Groene Harttunnel heeft ongeveer een half miljard gekost. Dat is met allemaal spectaculaire dingen voor HSL-treinen, het ding is 8KM lang. Je had volgens mij van de 1 miljard die de Hanzelijn heeft gekost makkelijk een viersporige tunnel vanaf de aansluiting van de flevolijn tot voorbij Hilversum kunnen maken waarmee de knelpunten opgelost waren geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161195249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Groene Harttunnel heeft ongeveer een half miljard gekost. Dat is met allemaal spectaculaire dingen voor HSL-treinen, het ding is 8KM lang. Je had volgens mij van de 1 miljard die de Hanzelijn heeft gekost makkelijk een viersporige tunnel vanaf de aansluiting van de flevolijn tot voorbij Hilversum kunnen maken waarmee de knelpunten opgelost waren geweest.
Groene Harttunnel heeft nauwelijks last van bebouwing, minder kabels & leidingen en geen stations.
pi_161195269
De spoortunnel in Delft kostten 550 miljoen euro voor twee sporen met een station. Een lang viersporig stuk met meerdere stations zal dus vast wel een paar miljard kosten. En dan had je zonder Hanzelijn weinig reistijdverbetering gehad en ook de bereikbaarheid van Almere en Lelystad niet verbeterd.
pi_161195293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:17 schreef Igen het volgende:
De spoortunnel in Delft kostten 550 miljoen euro voor twee sporen met een station. Een lang viersporig stuk met meerdere stations zal dus vast wel een paar miljard kosten. En dan had je zonder Hanzelijn weinig reistijdverbetering gehad en ook de bereikbaarheid van Almere en Lelystad niet verbeterd.
Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
pi_161195437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
Dat is een logisch gevolg, zie ook de oneindige discussie over de A27-spoorlijn tussen Utrecht en Bredanus die voor slechts stuivers gebouwd kon worden als het tegelijkertijd met de verbreding van de A27 was gedaan.En als ik op Google Maps kijk dan zie ik mogelijkheden zat om het tracé maar iets te verleggen zonder al te hoge kosten en daarbij ook nog eens een natuurgebied te ontzien.

De bereikbaarheid van Almere en Lelystad, tja. Ik vraag me af of het nu zoveel oplevert. Als eerste zit je met een gigantisch onrendabel station (Kampen Zuid) omdat ze Zwolle-Kampen weigeren te sluiten, iets dat gelijk geregeld had moeten worden, waardoor er nu ook weer peperdure kunstgrepen in de binnenstad van Zwolle uitgehaald moet worden met vreemde bruggen en opritten langs historische panden om een stel stadsbussen achter het station te kunnen laten landen, iets dat met het opheffen van de Kamperlijn veel goedkoper en minder invasief had gekund, ik bedoel, dacht en denkt iemand hier serieus dat die tramlijn er ooit zal komen? Is de trein wel daadwerkelijk zoveel sneller dan een bus door de polder? De reizigersaantallen zijn niet gigantisch hoog, tegen welke prijs moet je iets bereikbaar houden? Tunnel onder Hilversum door, Harderwijk misschien ontlasten door een extra boog (waarmee je gelijk capaciteit creëert voor een IC naar Harderwijk of extra stoptreinen in de spits) en een verhoging van de maximumsnelheid op de Veluwelijn zelf naar 160 of 180 had denk ik ongeveer hetzelfde gekost en meer mensen hadden er van geprofiteerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161196579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Het interessante van die casus was dat het casco bouwen van die 2e bak slechts 40 miljoen duurder was dan 1 bak bouwen.
Nou ja, Weesp-Hilversum is sowieso veel langer en heeft 5 stations. Dan zit je vast maar zo op 2 miljard euro.

Bovendien zit je met de Naardermeer. Ivm. natuurbescherming kun je daar geen tunnel bouwen en ook geen vier sporen aanleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 15:24:41 ]
pi_161196704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, Weesp-Hilversum is sowieso veel langer en heeft 5 stations. Dan zit je vast maar zo op 2 miljard euro.

Bovendien zit je met de Naardermeer. Ivm. natuurbescherming kun je daar geen tunnel bouwen en ook geen vier sporen aanleggen.
Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161196739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vraag me ten eerste af of dat wel klopt, door het groene hart is het tenslotte ook gelukt, daarnaast zou een tunnel daar ook beter zijn voor het milieu, ten derde denk ik dat een alternatief tracé ten zuiden van de huidige lijn langs de err hoe heet dat ding, de N265? een sneller alternatief zal zijn, met het verleggen van station Naarden-Bussum was er ook geen noodzaak geweest voor de huidige uitbuiging en verbouwing aldaar.
Bij de Naardermeer gaat het om de waterhuishouding. De A6-A9 wouden ze ook in een tunnel vlak langs de Naardermeer bouwen, maar dat ging niet door omdat het effect op de ondergrondse waterstromen een te groot risico was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')