West-Friesland jonguh!quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:12 schreef Peter het volgende:
[..]
in West-Friesland e.o. Is skeer ook nog iets van karig/gierig.
Tantoe is vergelijkbaar met fucking (in de 'heel erg' betekenis)
In Twente/Salland in ieder geval ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:12 schreef Peter het volgende:
[..]
in West-Friesland e.o. Is skeer ook nog iets van karig/gierig.
Tantoe is vergelijkbaar met fucking (in de 'heel erg' betekenis)
Salzburg heeft trolleybussen! De rest ben ik nooit geweest \O/quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zürich, Luzern, Salzburg, Rome.
Braak zo'n beetje elke stad met >200k inwoners uit.
Eigenlijk overal waar tantoe skeere mensen wonen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In Twente/Salland in ieder geval ook.
bron: http://www.treinreiziger.(...)sprinters_sng-146622quote:Ook voor de aanschaf van nieuwe Intercity’s loopt een aanbesteding bij NS (Intercity Nieuwe Generatie; ICNG). Deze treinen worden een belangrijke drager van de uitvoering van bijvoorbeeld het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) en de integratie van de HSL met het Hoofdrailnet.
Zoiets zal wel kunnen worden aangepast aan onze eisen. Eer dit apparaat op topsnelheid rijdt kan het alweer stoppen iddquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:26 schreef dennistd het volgende:
Veel te smalle deuren, verlies in lengte door locs, te snel en dus te duur
Trekt te traag opquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:26 schreef dennistd het volgende:
Veel te smalle deuren, verlies in lengte door locs, te snel en dus te duur
Ga er maar vanuit dat een TGV Duplex toch gauw een kilometer of 10-15 nodig heeft om op topsnelheid te komen. Dan ben je al 5 sprinterhaltes voorbijquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:27 schreef Woods het volgende:
[..]
Zoiets zal wel kunnen worden aangepast aan onze eisen. Eer dit apparaat op topsnelheid rijdt kan het alweer stoppen idd
En Hoogeveen. Dat is dan weer een pluspunt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat een TGV Duplex toch gauw een kilometer of 10-15 nodig heeft om op topsnelheid te komen. Dan ben je al 5 sprinterhaltes voorbij
Bewezen staat van niet zoveel kunnen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:23 schreef Woods het volgende:
[..]
bron: http://www.treinreiziger.(...)sprinters_sng-146622
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Is een dubbeldekker, zou een normale trein worden dacht ikquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:23 schreef Woods het volgende:
[..]
bron: http://www.treinreiziger.(...)sprinters_sng-146622
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende:
National Express gaat de 185'er die nu nog de loc van hun Ersatzgarnitur op de RB48 (Wuppertal-Bonn) is vervangen door deze 110:
[ afbeelding ]
Hij komt dan voor deze stam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat geen overkill?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:23 schreef Woods het volgende:
[..]
bron: http://www.treinreiziger.(...)sprinters_sng-146622
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Moskou lijkt mij ook geweldig, vooral de metro.quote:Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende:
Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Ik zeg ook Flirts. Niet dat ik in tenderteam zit. Handig voor onderhoud. PKP heeft mooie IC-Flirts.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:23 schreef Woods het volgende:
[..]
bron: http://www.treinreiziger.(...)sprinters_sng-146622
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Overtrokken veiligheidspaniek, maar wel begrijpelijk als je je bedenkt wat er zoal is gebeurd de afgelopen maanden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:47 schreef greavy het volgende:
Die veiligheidscontrole stelt ook weinig voor op Paris Nord voor je het perron voor de Thalys op mag. Tassen op de band, en dan kan je doorlopen. Wel veel politie en beveiliging aanwezig.
Ze rijden tenminste wél.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:25 schreef R-K het volgende:
Na 3 maanden nog steeds met vervangend materieel rijden![]()
Man, man, man
De IC NG zal ook beschikken over drukdichte rijtuigen, dat was een eis uit de tender.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Is dat geen overkill?
Wat de DB bij Skoda heeft besteld is ook wel interessant:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1410856#.VwAaW2EyreQ
Dubbeldeks, 200 km/u, drukdicht (voor het comfort in tunnels, handig voor bijvoorbeeld in de Drontermeertunnel).
Edit: O wacht, als je ziet hoeveel (weinig) stuks die voor andere spoorwegen inclusief de Tsjechische bouwen...
Klopt, maar op zondag rijdt dit spul juist niet. Alleen maandag t/m vrijdag in één omloop.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:05 schreef bork het volgende:
[..]
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |