ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! Tweemaal Traxx op de Watergraafsmeer.
Mijn beste vriend gaat als alles goed gaat vóór de zomer een maand naar Berlijn op stage. Of ik de laatste drie weken ook meewil. Ja tuurlijk, we waren sowieso al van plan daar samen eens heen te gaan Wordt dan wel tantoe skeer QdL'en. Dat moet in een dag toch wel te doen zijn he? Want volgens mij heb je wel vreselijk lange overstappen onderweg. Eens uitzoeken.. (nee, ik kan me op zo'n korte termijn de IC niet veroorloven, maar met Fernbussen gaan is wel de laatste optie tenzij dat écht spotgoedkoop is en zonde-geld als ik dat niet doe.)
Op zaterdag 2 april 2016 00:44 schreef Prins_Pils het volgende: Mijn beste vriend gaat als alles goed gaat vóór de zomer een maand naar Berlijn op stage. Of ik de laatste drie weken ook meewil. Ja tuurlijk, we waren sowieso al van plan daar samen eens heen te gaan Wordt dan wel tantoe skeer QdL'en. Dat moet in een dag toch wel te doen zijn he? Want volgens mij heb je wel vreselijk lange overstappen onderweg. Eens uitzoeken..
Het is te doen, maar wel met de nodige overstappen.
quote:
(nee, ik kan me op zo'n korte termijn de IC niet veroorloven, maar met Fernbussen gaan is wel de laatste optie tenzij dat écht spotgoedkoop is en zonde-geld als ik dat niet doe.)
Als je in je eentje reist is een QdL-ticket duurder dan een op tijd geboekt IC-ticket. QdL kost ¤ 44, IC Berlijn heb je vanaf ¤ 39.
Mjeh, ik kan niet boeken en ik weet de data nog niet. Ik weet zelfs niet eens of het überhaupt doorgaat, maar zo ja, dan is het in mei ofzo. Best korte termijn.. De vorige keer was half september en dat boekte ik in de derde week van augustus, 128 euro retour bij de balie van NS Int.
En euh, anders boek je toch gewoon alvast een ticket voor de heenreis? In het ergste geval gaat het niet door, maar dan heb je al wel een reden om naar Berlijn te gaan.
Zelfs voor komende woensdag is het ¤19-tarief nog beschikbaar, en zelfs op normale tijden: 9.28u en 11.28u uit Bentheim. Komt wel ¤17 bij voor Deventer-Bentheim met 40% korting, maar anders moet je ook naar Enschede. Met de IC dus ¤36, terwijl QdL je (44+6,70=) ¤50,70 zou kosten
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 2 april 2016 01:20 schreef Salatrel het volgende: Mensen met oordopjes en spoorwijzigingen. Het blijft toch een mooie combinatie... zeker zo tegen einde dienstregeling
Lekker laten lopen. Moet je je maar niet afsluiten van de buitenwereld met je oordoppen
Op zaterdag 2 april 2016 00:54 schreef dennistd het volgende: Zelfs voor komende woensdag is het ¤19-tarief nog beschikbaar, en zelfs op normale tijden: 9.28u en 11.28u uit Bentheim. Komt wel ¤17 bij voor Deventer-Bentheim met 40% korting, maar anders moet je ook naar Enschede. Met de IC dus ¤36, terwijl QdL je (44+6,70=) ¤50,70 zou kosten
En de bus lijkt in dit geval niet goedkoper te zijn. Als ik bij Flixbus zoek naar Deventer - Berlijn vind ik niks, zoek ik op Hengelo - Berlijn dan krijg ik overdag een paar reizen met overstap in Groningen voor... ¤ 39. Er gaat wel een rechtstreekse nachtbus, maar dat moet je ook maar net willen
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Heel veel, noem er twee Bilbao en London.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Kassel/Karlsruhe. Stadstedelijke tram die de periferie in rijdt. Geweldige integratie aldaar tussen het regionale verkeer dat ze naar het centrum wilde krijgen.
Hebben ze Kassel en Karlsruhe tegenwoordig naar buiten Duitsland verplaatst?
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Zürich, Luzern, Salzburg, Rome.
Braak zo'n beetje elke stad met >200k inwoners uit.
Braak zo'n beetje elke stad met >200k inwoners uit.
Rome is sowieso wel prettig met die El cheapo 24 uurs kaartjes. Bereide in 2008 iets van ¤3,50 voor zo'n kaartje voor alle tram metro en bussen (misschien ook trein, geen idee). Zal nu wel iets duurder zijn.
Ook voor de aanschaf van nieuwe Intercity’s loopt een aanbesteding bij NS (Intercity Nieuwe Generatie; ICNG). Deze treinen worden een belangrijke drager van de uitvoering van bijvoorbeeld het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) en de integratie van de HSL met het Hoofdrailnet.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Zoiets zal wel kunnen worden aangepast aan onze eisen. Eer dit apparaat op topsnelheid rijdt kan het alweer stoppen idd
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Is een dubbeldekker, zou een normale trein worden dacht ik
Die veiligheidscontrole stelt ook weinig voor op Paris Nord voor je het perron voor de Thalys op mag. Tassen op de band, en dan kan je doorlopen. Wel veel politie en beveiliging aanwezig.
Op zaterdag 2 april 2016 19:11 schreef dennistd het volgende: National Express gaat de 185'er die nu nog de loc van hun Ersatzgarnitur op de RB48 (Wuppertal-Bonn) is vervangen door deze 110: [ afbeelding ]
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Is dat geen overkill?
Wat de DB bij Skoda heeft besteld is ook wel interessant:
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.railpictures.net%2Fimages%2Fd1%2F7%2F5%2F9%2F3759.1319894465.jpg&f=1]afbeelding[/url] ] Ik zeg doen, bewezen staat van dienst etc.
Ik zeg ook Flirts. Niet dat ik in tenderteam zit. Handig voor onderhoud. PKP heeft mooie IC-Flirts.
Op zaterdag 2 april 2016 20:47 schreef greavy het volgende: Die veiligheidscontrole stelt ook weinig voor op Paris Nord voor je het perron voor de Thalys op mag. Tassen op de band, en dan kan je doorlopen. Wel veel politie en beveiliging aanwezig.
Overtrokken veiligheidspaniek, maar wel begrijpelijk als je je bedenkt wat er zoal is gebeurd de afgelopen maanden.
Rondje Wuppertal Oberbarmen - Wuppertal Oberbarmen kan op een zondag makkelijk met: Schwebebahn naar eindstation Vohwinkel daar de Trolley naar Solingen Mitte en daar kan je met Abellio (S7) over Müngstener Brücke weer naar Oberbarmen.
Klopt, maar op zondag rijdt dit spul juist niet. Alleen maandag t/m vrijdag in één omloop.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Overtrokken veiligheidspaniek, maar wel begrijpelijk als je je bedenkt wat er zoal is gebeurd de afgelopen maanden.
Man of 40 beveiliging bij het Thalys-perro, op bijna elke 5 meter over het hele perron een beveiliger, en een man of 10 politie incl. 2 honden. Tunnels voor het "binnendoortje" naar de metro waren afgesloten van- en naar de 2 Thalys-perrons. In de trein ook op elk balkon een Franse politieagent (in ieder geval tussen Brussel-Parijs en Parijs-Brussel gezien). Daarnaast liep zoals het al heel lang zo was, 3 militairen met één of ander automatisch wapen ook rond door het station.
Daarentegen doet Brussel weer amper iets aan de extra controles. Vanochtend zonder controle op het perron gekomen (en men meldt "beperkte toegang sporen 3 t/m 6" maar er staan niet eens hekken of andere versmallingen). Wel loopt er 6 man Securail rond, en heb in het anderhalf uur dat ik er vanochtend was maar 4 Belgische agenten gezien, en die kwamen 20 minuten voor vertrek van de Thalys ook eens het station binnen gewandeld... Vanavond bij terugkomst eveneens alles geopend, geen enkele beperking aan de perrons te zien. Het enige wat mij daar vanochtend opviel was dat er enkele in/uitgangen afgesloten zijn, waarbij wel de in- en uitgangen versmald zijn, en niet alle deuren open zijn bij een bepaalde in/uitgang.
Hetzelfde in Antwerpen. In de app staat "let op, perron 23/24 beperkt toegankelijk", op het perron zelf staat een bordje dat de Thalys aan het einde van het perron stopt. Er zijn geen hekken, scanners of extra beveiligers. Het enige wat ik heb gezien is dat er 2 militairen naar de trein liepen toen hij was aangekomen
Toont maar weer eens aan wat voor schijnvertoning het is. Het enige doel is om mensen gerust te stellen en daadkracht te tonen, maar een beetje terrorist zal zich er niet door af laten schrikken...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Precies dit. Die gekke scanners op Paris-Nord tonen dat ook maar goed aan.
Het jammere aan zulke 'maatregelen' is dat ze heel snel zijn ingevoerd, maar dat ze maar moeilijk afgeschaft kunnen worden omdat niemand wil "tornen aan de veiligheid".
Op zondag 3 april 2016 02:11 schreef James1988 het volgende: Op de dag van de aanslagen in Brussel zag ik te Den Haag HS wel meer politie, met geweren in de aanslag.
Utrecht idem. En de dag erna ook.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vrijdagavond en gisteren weer buiten wezen spelen:
Tussen Seelze Rbf (bij Hannover) en de Kijfhoek rijdt sinds enkele maanden weer een unit cargo. Vandaag was ik, na een ochtend werken in Heerenveen, in de gelegenheid af te reizen naar Loenersloot om in een lekker namiddagzonnetje deze trein vast te leggen. DB Cargo-lok 189 067 trekt de relatief korte trein 45752 hier langs het Amsterdam Rijnkanaal om over enkele kilometers rechts richting het Rotterdamse af te slaan.
Vandaag reed de onlangs in frisse look gepresenteerde 1215 van Railpromo voor het eerst de Panorama Rail Restaurant dinertrein, tevens de eerste van 2016. In een ernstig gesluierd zonnetje passeert het geheel als trein 33201 ter hoogte van Loenersloot op weg van Amsterdam naar Den Haag HS. Op de achtergrond is het Amsterdam Rijnkanaal te zien.
Op zaterdag 2 april 2016 reed Strukton in opdracht van Railpro een lege ballasttrein bestaande uit 53 Railpro Fccpps'n van Amersfoort naar Bad Bentheim. Ondanks een aanrijding bij Hengelo deze ochtend werd toch keurig op tijd vertrokken uit Amersfoort en zodoende kon de trein hier op het station van Apeldoorn worden vastgelegd.
Bijna dagelijks verzorgd Captrain de tractie voor de treinen met fabrieksnieuwe auto's van Kolin/Trnava naar enerzijds Oosterhout Weststad en anderzijds het Belgische Zeebrugge. Op zaterdag 2 april 2016 trok de CT 1621 de trein rond het middaguur van de Kijfhoek naar Roosendaal en passeert het hier het station van Dordrecht.
Door werkzaamheden aan het spoor bij Breda werden er op zaterdag 2 april 2016 enkele goederentreinen omgeleid via Utrecht-Rotterdam, waaronder de Tilburg-shuttle van DB Cargo, de Combinant van B-Cargo en Blerick-shuttle van de Rurtalbahn. Een van de leukste was de containertrein uit het Limburgse Blerick naar de Maasvlakte West die volgens mij op zaterdag meestal altijd geheel leeg is/was. Vandaag was dat gelukkig niet het geval en kon de goed beladen trein met aan kop de voor mij nog niet eerder gefotografeerde 189 285 met European Gateway Services bestickering op de foto worden gezet door het station van Gouda.
Ook op zaterdag 2 april 2016 reed de Railpromo Panorama Rail Restaurant weer een rondje door de Randstad. In tegenstelling tot gisteren moest er vandaag in verband met een buitendienststelling tussen Amsterdam Muiderpoort en Duivendrecht via Hoofddorp worden gereden. Om daarna snel de reguliere route te kunnen bereiken werd de hulp van de 1252 ingeroepen, die vorig seizoen nog de tractie leverde voor deze dinertrein. Enkele minuten later dan gepland kwam de lok hier met drie dinerrijtuigen en de 1215 achterop hier als trein 33201 (Asd-Hfdm) door het station van Amsterdam Sloterdijk.
Wat al heel lang op mijn lijstje stond maar er steeds maar niet van kwam is een goederentrein combineren met het zeer fraaie gemeentehuis van Zaanstad, dat onderdeel is van het herontwikkelingsproject Inverdan. Inverdan is een oud Zaans woord met de volgende betekenis: Afwijkend geplaatst van de bebouwing: meer naar achteren. In de Zaanstreek wordt dit woord soms nog gebruikt. Het project valt op doordat de traditionele Zaanse bouwstijl op een uitvergrote manier is toegepast voor de gevels van verschillende bouwwerken. Op zaterdagavond 2 april 2016 werd de beladen kalktrein uit Rohdenhaus door werkzaamheden aan het spoor omgeleid via Uitgeest waardoor dit beeld ontstond van de passage van station Zaandam met de 189 070 aan kop met 9 Falns en 10 Talns als trein 47746 naar Beverwijk.
Op zondag 3 april 2016 10:20 schreef Zug-Chef het volgende: [..] [ link | afbeelding ]Ook op zaterdag 2 april 2016 reed de Railpromo Panorama Rail Restaurant weer een rondje door de Randstad. In tegenstelling tot gisteren moest er vandaag in verband met een buitendienststelling tussen Amsterdam Muiderpoort en Duivendrecht via Hoofddorp worden gereden. Om daarna snel de reguliere route te kunnen bereiken werd de hulp van de 1252 ingeroepen, die vorig seizoen nog de tractie leverde voor deze dinertrein. Enkele minuten later dan gepland kwam de lok hier met drie dinerrijtuigen en de 1215 achterop hier als trein 33201 (Asd-Hfdm) door het station van Amsterdam Sloterdijk.
[..]
Ah, dus jij was het die gisteren op Sloterdijk stond met die enorme lens Zal ik de volgende keer wel ff toeteren als ik met de IC Direct van de andere kant aan kom rijden terwijl je ingespannen de kant van Amsterdam Centraal op kijkt (en ff zwaaien als ik weer de andere kant op ga )
[ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 03-04-2016 11:15:09 ]
In Luik staan wat dranghekken op het perron zodat je alleen maar via de (rol)trappen op het midden van het perron bij spoor 2 en 3 kunt komen. Verder staat er niks, in de stationshal lopen wel militairen rond.
Haha, nouja ligt er maar net wat je fotografie-doel is. Met zo'n teletoeter als hierboven kan ik vermoedelijk de planeet Jupiter helder fotograferen (indien nacht) maar wordt het wat lastiger om een 30mm plaat te maken van een passerende trein op Ass.
Klopt, maar op zondag rijdt dit spul juist niet. Alleen maandag t/m vrijdag in één omloop.
O? De trolley rijdt dan niet?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ah , ik had het gewoon over een rondje dat kon, niet per se over de trekduw-stam van National Express. Maar goed om te weten .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wilde er eerst voor naar Twente, maar ben alleen maar rond de Rotterdamse havens geweest. Even wat bedieningen van bedrijven geklikt. De foto's nu maar eens op de laptop en internet zetten.