derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 21:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:00 |
Ik hoop het voor jou ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:00 |
close up was onsgerp ![]() | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:00 |
Foto van Speno verdwijnt zsm | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:03 |
Is echt een leukerd hoor ![]() | |
b2py | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:05 |
Deze is uit den ouden doosch ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:05 |
je moeder is een ouden doosch. | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:06 |
Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet | |
Guppy | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:07 |
Thanks. Spoordeelwinkel is geen optie, ik wil alleen treinen ![]() | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:07 |
Ja en? Ik vind het een mooi plaatje van een mooie trein ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:16 |
Jep, ik wist ze natuurlijk allemaal ![]() | |
Peter | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:16 |
Hier staan alle lopende: http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties | |
Guppy | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:17 |
Ah! Die link was ik kwijt! *zet weer in favorieten* | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:18 |
In Zeeland en Limburg heb ik nog nooit getreind... Maar das geen excuus voor iemand hier ![]() | |
b2py | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:20 |
Ik zeg toch nergens dat ik hem lelijk vind? Ik zeg er zelfs een vrolijke emoji neer. | |
Prins_Pils | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:20 |
Ik denk alleen wel altijd dat het Vlissingen-Oost Souburg is, hoe ik daar dan weer bij kom.. of is dat een oudere naam? | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:22 |
Pluskut Drienerlo heet nu ook Kennispark toch? | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:23 |
Rustig maar. Ik ben niet boos hoor | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:32 |
nee, niet gezien. was het alleen binnen NL? | |
bork | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:37 |
250 km/h mag tegenwoordig, in tests gaat het sneller; Furrer + Frey zijn de specialisten in Deckenstromschienen (zeg maar plafond rails). http://www.furrerfrey.ch/de/systeme/deckenstromschiene.html Deze Zwitsers hebben het over een stroomrail. | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:38 |
Jup ![]() Den Haag Hollands Spoor, pluskut Drienerlo, Grunn Europa park, Amersfoort Vathorst, Arnhem Presikhaaf, Almere Oostvaarders, en dan nog een die in Maestrig en Vlaardingen. Staat er op het bord van Groningen Hoofdstation ook Groningen HS? Want je zag een blauw bord met HS. | |
Prins_Pils | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:39 |
Welnee, dat is gewoon een waanidee van de Groningers zelf ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:44 |
dat was dan Den Haag HS. | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:49 |
Ja dat had ik ook gegokt, ook omdat ze ervoor Europa park al hadden laten zien ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:53 |
http://www.npo.nl/de-slimste-mens/22-01-2016/KN_1676750 Vanaf 24:25 | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 22:57 |
Die had iedereen hier wel blind 8/8 gescoord. Paar uitstapjes buitenland waren leuk geweest. ........ Dampoort of zo. Of instinkertjes als ........ Ehrenfeld, wat zowel Köln als Bochum had kunnen zijn. | |
Prins_Pils | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:04 |
Voor de gemiddelde nitwit was dit al moeilijk genoeg ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:06 |
Nou ja te moeilijk voor zelfs de slimste mens dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:07 |
beter doe je dan ....Centrum en kijken of iemand ze alle 8 raadt. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:09 |
Of probeer je ook maar de helft van de 132 oplossingen te produceren voor "..... Hauptbahnhof" ![]() Ben wel benieuwd hoe ver ik daar zelf mee zou komen ![]() | |
b2py | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:12 |
Te ver, over de 100 gok ik. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:13 |
Kon je nog best eens tegenvallen. Morgen proberen? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:14 |
Uit het hoofdje he, zonder in het bordjespakhuis te duiken ( al zal dat niet veel uitmaken eerlijk gezegd) | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:21 |
............. Schutzengel ........... Bonarka ........... Hütteldorf ............ Altona Kom op EENTJE weet iedereen wel. | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:30 |
Hamburg Altona. .... Hbf ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:30 |
Die wilde ik net zeggen ![]() | |
b2py | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:30 |
Ik had het over jou, niet over mijzelf ![]() | |
b2py | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:31 |
Is de derde niet Munchen? | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:36 |
Uit mijn hoofd iig: Almere Barneveld Ede Kerkrade Schiedam Veenendaal Vlaardingen Nu de andere nog | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:40 |
Lelystad | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:41 |
Nee, Wien. | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:41 |
Ook zo logisch ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:42 |
Zug Schutzengel (Zwitserland) Kraków Bonarka (Polen) Wien Hütteldorf (Oostenrijk) en natuurlijk Hamburg Altona ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:44 |
Nee ![]() Net als Kerkrade staan daar de bordjes met en zonder toevoeging "centrum" door elkaar heen. Of tenminste een paar jaar geleden, kan inmiddels opgelost zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:46 |
ik heb heel diep in mijn geheugen moeten graven om tot zeven te kunnen komen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:47 |
Is ook best knap ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 23:55 |
Had Veenendaal uit mijn geheugen gebannen ![]() Maar goed, nog een leuke. Over enkele jaren kun je in één treinrit van west naar oost via noord reizen ![]() Over welke stations heb ik het dan? | |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:01 |
Ik ken wel een Westkreuz-Südkreuz-Ostkreuz maar dat is een andere ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:02 |
De situatie waar ik het over heb gaat in Nederland ontstaan | |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:03 |
Van Arnhem Centraal merk je ook nog helemaal nul komma niks ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:08 |
Wild guess: Delfkwijl West - Groningen Noord - Sappemeer Oost? Omdat ze die lijntjes aanmekaar willen frummelen? Verdere Noorden heb je alleen in Alkmaar, Maastricht, Sneek en Barneveld en die kunnen niet.. | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:09 |
klopt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:10 |
eerst zien, dan geloven ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:14 |
Barneveld, achterlijk griffodorp als het is, heeft wel de unieke situatie Noord-Centrum-Zuid aan één lijn, in dezelfde plaats nog wel. Komt dat verder nog voor? In NL in ieder geval niet ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:14 |
Oh Vlaardingen heeft wel West-Centrum-Oost ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:14 |
komt er wel. Heb al diverse tekeningen van de toekomstige sporen layout van Groningen gezien en daarbij is keren voor Arriva niet echt aan te raden als ze met acht treinen per uur per richting over twee sporen willen gaan rijden. Alleen bij Europapark komen keersporen voor de treinen uit Leeuwarden. De rest zal door moeten rijden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:23 |
Telt West - Centrum - De Klomp ook? Aan verschillende lijnen? Wel griffo-inteelt-bonus ![]() | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:28 |
Dat fokt lekker door dat ja. De Grefo Express van ±7:15 van Ede-W naar Amersfoort schijnt echt uit de voegen te barsten. | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:37 |
Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem: .......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres | |
dcm360 | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:38 |
Het station ligt in Oost-Souburg, en ik geloof dat het station vroeger ook die naam heeft gehad. Vlissingen-Oost Souburg is een combinatie die je niet snel aan zou treffen overigens, want Souburg en Vlissingen-Oost liggen niet bepaald naast elkaar. | |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:46 |
De onderste is een makkie, rest geen idee ![]()
| |
Prins_Pils | zaterdag 23 januari 2016 @ 00:49 |
In Nederland wordt een koppelteken alléén gebruikt als het twee verschillende plaatsen betreft. Dus Vlissingen en Oost-Souburg. Dat is zo consequent dat Nieuw Vennep eigenlijk verkeerd geschreven is, want de plaats heet Nieuw-Vennep. In Duitsland worden koppeltekens alleen gebruikt als het achtervoegsel níét Hbf, Zentrum, Mitte of een windrichting is, en in Belgoland worden altijd koppeltekens gebruikt bij toevoegingen.. | |
dcm360 | zaterdag 23 januari 2016 @ 01:07 |
Ehm, dus Vlissingen-Oost Souburg zou het huidige station zijn (combinatie van Vlissingen en Oost-Souburg), en het station wat nooit gaat bestaan zou dan Vlissingen Oost-Souburg heten?(Combinatie van Vlissingen-Oost en Souburg). Welja, gelukkig is er bedacht om het Oost maar achterwege te laten bij de huidige benaming. | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 01:56 |
Studenten van de TU Delft hebben vandaag hun ontwerp gepresenteerd voor Elon Musk's Hyperloop, een revolutionair vervoermiddel dat sneller en efficiënter zou moeten zijn dan trein en vliegtuig: Als reiziger lijkt het me maar niks, zo'n dichte capsule ![]() | |
ReisT | zaterdag 23 januari 2016 @ 06:33 |
London Bridge, Lyon Perrache, Birmingham New Street, Brussel Congres. Kan alleen flemingsberg niet plaatsen... | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 07:46 |
Rotterdam! | |
Fixers | zaterdag 23 januari 2016 @ 07:48 |
Zo'n systeem is in concept al behoorlijk ver uitgewerkt door de gebroeders Das. Volgens mij ook raamloos. Alleen die hoofdsponsor hé... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 08:25 |
1 ? 2 Lyon 3 Stockholm 4 Birmingham 5 Brussel | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 08:37 |
Eerste is Londen, zie hierboven | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 23 januari 2016 @ 08:55 |
Nee, daar staat gewoon Groningen op. Overigens wist ik ze gisteren ook allemaal. Nou ben ik al een paar maanden in opleiding voor DVL, dat is geweldig voor je topografische kennis. | |
greavy | zaterdag 23 januari 2016 @ 09:50 |
In België noemt men "uitgelopen werkzaamheden" tegenwoordig maar "Probleem planning voorziene werken" ![]() | |
boriq | zaterdag 23 januari 2016 @ 10:33 |
Net als het iets verderop gelegen Kapellekerke ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 11:55 |
Tekort aan machinisten dreigt, nieuwe opleiding in Overijssel
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:06 |
Wat is er ZO grappig? | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:14 |
"Veel nieuwe machinsten", dus ik dacht aan honderd, tweehonderd, waren het er dertig ![]() | |
MTL | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:22 |
Zeker dertig? Als ik al zie wat alleen al op mijn standplaats het afgelopen jaar aan nieuwe machinisten binnengekomen is, dan zijn dat er alleen al een stuk of 50. Die 30 zal wel op de standplaatsen Hengelo/Enschede/Zwolle slaan? Edit: of ze bedoelen natuurlijk de hoeveelheid mensen die in één klas kunnen ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door MTL op 23-01-2016 12:56:55 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:23 |
Het is in november 2015 aangekondigd en het zal een jaar duren voordat het overal doorgevoerd is. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:24 |
Ja ik vind het ook niet echt veel ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:27 |
ProRail zei april/mei 2016 toen het werd aangekondigd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:28 |
Een jaar? ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:29 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 12:35 |
![]() Ik moest bij "vlieger" trouwens wel denken "Zat er een brief voor je moeder aan?" ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:17 |
Alle Plan-V's moeten een andere rol krijgen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:22 |
Wat een argument ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:24 |
Ik kan alleen vinden dat het een jaar gaat duren trouwens, nergens waarom maar ik denk dat ze het bij de invoering van de volgende dienstregeling pas doen. Gok ik. Ofzo. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:28 |
Ja, zoiets zal het wel op neerkomen idd. Of met eoa "wijzigingsblad" tussentijds. Ik weet het ook niet. We zien het vanzelf wel ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:49 |
Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:52 |
Wat is "deze redenering" ook weer eigenlijk? ![]() ![]() Helmond Centraal, Hilversum Centraal, Delft Centraal, wat geeft het? Heerlijk toch? Soest Centraal, Sneek Centraal, Kampen Tochnietzocentraal ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:52 |
Alleen Breda volgt nog | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 13:53 |
Breda zal wel hernoemd worden wanneer de verbouwing klaar is, denk ik. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:11 |
en op welke termijn moeten we dan rekenen? | |
dennistd | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:15 |
Die hebben ook nog gewoon Tilburg West ipv Tilburg Universiteit erop staan ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:17 |
Halverwege dit jaar is het spoor gedeelte af, dus wellicht eind 2016? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:17 |
Ja natuurlijk, dat ga je bij die dingen toch niet meer aanpassen.... | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:18 |
En net zei je nog.... ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:19 |
Shit, uit m'n rol gevallen. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:20 |
Moet je ook een nieuwe rol hebben soms ![]() | |
Salatrel | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:42 |
nouja dat is meer als de volledige standplaats Enkhuizen maar slechts de helft van wat Rotterdam alleen in 2015 heeft opgeleid. | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:43 |
Jongen kopt trein http://www.rtvdrenthe.nl/(...)in-op-station-Beilen | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:43 |
En denk d'r an: Niet fokken met Enkhuizen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:43 |
Zoek maar eens op wat koppen eigenlijk is. | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:46 |
Ik zie eigenlijk nooit van die bejaarde machinisten, maar dat zou aan mij kunnen liggen. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:50 |
Bij ons zaten er dit jaar 3 op inhuur. Die waren met pensioen, maar draaide 1-2 diensten per week voor de fun. | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:52 |
Ja je zou de bewegingsrichting van de trein moeten omkeren, net als een voetballer met een bal doet. Maar dat kan alleen Chuck Norris. Hoewel, ik denk eerder dat de trein dan ontspoort. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:53 |
LEES dan pipo, er staat dat hij uitgleed en aan zijn been gewond raakte ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:53 |
Helden ![]() | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:54 |
Daar ben ik ooit eens in een stoomtrein geweest. Ook direct mij enige keer met een stoomtrein O nee, dat was Medemblik | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:54 |
Weet ik, maar ik dacht laat ik er een Telegraaf kop bij verzinnen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 januari 2016 @ 14:55 |
Wel
| |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:01 |
Je hebt een of andere Hago app waarin je kan aangeven of een trein vies is ofzo | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:06 |
In Frankrijk gebnruiken ze 2 verschillende koppeltekens voor bijvoorbeeld Marne-La-Vallee-Chessy Tussen Marne la Vallee staat een iets andere lengte dan tussen Vallee en Chessy.... Geen idee hoe ik dat met ASCI doe... | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:14 |
toch allemaal inteelt daar. Oh nee, dat was Volendam ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:15 |
Hi ha ho met PSM | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:17 |
moet toch wat he. Heb vandaag geen trein gezien, ondanks dat ik meermalen het spoor gekruist ben ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:25 |
Ik heb er al twaalf de overweg over horen denderen maar ben nog niet buiten geweest, en het waren niet eens NS treinen! ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:27 |
Luiwammes. Dan maar een filmpje uit Leer met iets dat daar nog wel rijdt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:43 |
Mijn bet-overgrootvader is ooit Stationschef jongste bediende geweest op station Enkhuizen ![]() | |
Basekid_NZ | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:44 |
Ok welke drie figuren van hier zijn rondje Maastricht Heerlen Sittard nogwat te doen? Foto's van locs en nummertjes zijn de onderwerpen geloof ik. | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:46 |
Ik distantieer me | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:52 |
Maar even op ze af stappen om te vragen durfde je ook niet he ![]() | |
Basekid_NZ | zaterdag 23 januari 2016 @ 15:57 |
Klopt ![]() | |
Cherna | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:08 |
In Eindhoven zie je maandelijks wel weer een behoorlijke groep starten. Alles heeft er mee te maken dat ouderen verdwijnen(afgekeurd en/of met pesnioen) en om de 10 minuten een trein. De keuringen voor ouderen worden steeds strenger. Althans de medische keuringen. | |
Salatrel | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:09 |
in mijn opleidingsgroep zaten er twee die al opa waren wn 1 die het qua leeftijd had kunnen zijn ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:13 |
En de groep was 80 man in totaal? ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:36 |
Deze Pinterest kan vast veel mannen bekoren: https://nl.pinterest.com/railcolor/girls-love-railways/ | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:38 |
Wat een grafsite zeg. | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:41 |
Ja dat wel ![]() | |
greavy | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:44 |
Ik heb veel treinen gezien. Behalve CapTrain 1621 met autotrein tussen Kijfhoek en Roosendaal. Bleek dat ding ruim 220 minuten vertraagd te rijden (terwijl het wel op tijd op de Kijfhoek gearriveerd was)...... Heb er tot +180 op gewacht, en toen maar huiswaarts.... | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:47 |
Baal je dan dat je niet nog 40 min heb gewacht of? | |
greavy | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:50 |
Deels. Maar het licht werd dusdanig beroerd dat ik er ook geen vertrouwen meer in had dat de foto ging slagen. | |
dennistd | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:54 |
Maar dat ding staat gepland ook al een paar uur stil daar volgens mij, dus dikke kans dat er een machinistwissel is. Dan is de kans op vertraging al groter natuurlijk. | |
greavy | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:54 |
Een retour met de Pimpel Hengelo - Bad Bentheim kost tegenwoordig ¤12,00 met 100% korting Nederland, voorheen was dat ¤4,80. Reden? De Deutsche Bahn heeft voor Fernverkehr de tarieven verhoogt, en een enkele reis tussen 2 stations met een IC kosten nu minimaal ¤6,00, en voor de Pimpel wordt geen 'NL Vrij-Reizen' meer in de tarieven berekend, net als 40% korting is komen te vervallen. | |
greavy | zaterdag 23 januari 2016 @ 16:56 |
Oorzaak van vertraging was dat de trein uit Zeebrugge naar Roosendaal erg in de vertraging zat. En de trein uit Kijfhoek is pas gaan vertrekken toen de trein uit Zeebrugge een aankomsttijd in Roosendaal bekend had. Daar is het de Class66 gaat weer terug naar Zeebrugge, en de 1600 weer terug naar Kijfhoek (- Bad Bentheim) | |
Salatrel | zaterdag 23 januari 2016 @ 18:00 |
1 groep is 12 man max | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 18:04 |
Ah, ja dat kan ik natuurlijk niet weten ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 januari 2016 @ 18:28 |
In Zuid-Limburg rijdt Plan V weer min of meer planmatig volgens mij. Ik heb ze sinds donderdag elke dag gezien in de stopper tussen Roermond en Maastricht-Randwyck. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 18:29:12 ] | |
greavy | zaterdag 23 januari 2016 @ 19:16 |
Vandaag waren (als het goed is) 2 van de 4 omlopen tussen Roermond-Maastricht met V, 2 van de 3 omlopen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven met V en 1 omloop op Deurne-Eindhoven-Nijmegen met V. | |
Cherna | zaterdag 23 januari 2016 @ 19:57 |
Niet stuk te krijgen. | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:25 |
Met welke locs kan die stuurstand samenwerken? | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:31 |
Alles waar energie uit komt, in Duitsland is dat gestandariseerd, i.t.t. tot hier. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:39 |
Maar hier hebben we dan weer materieel met een heel eigen gezicht ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:41 |
"groen groen groen! Ahhh rood" Zoiets? ![]() | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:42 |
Cool. Daar hebben ze dus ook niet van door verschillende remsystrmen en zou een BR111 in kunnen vallen in een getrokken IC en een 120 kan voor een Dosto stam worden gezet? | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:44 |
Zoiets als dit? ![]() ![]() ![]() En over die remsystemen, volgens mij is dat wijdverspreid gelijk. Pneumatisch remsysteem met een back-up failsafe Westinghouse systeem. [ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 23-01-2016 21:53:24 ] | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 21:58 |
Ja precies ja. Ik vind die 111's leuke locs ![]() Ja maar hoe zit dat in NL dan? De DDM locs kunnen niet ingezet worden in DDAR, dat heeft met het remsysteem te maken toch? | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:01 |
Communicatie tussen loc en stuurstandrijtuigen is hier niet dermate gestandaardiseerd zoals in Duitsland (ZWS) of België (MUX). | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:03 |
De DDAR is gebouwd met het oog op samenwerken met een loc 1700 (Dacht ik, of ook 1600/1800?). Waarschijnlijk was toen al het idee dat men over zou stappen naar treinstellen ipv loc+rijtuigen. | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:07 |
Best wel idioot ja. Waarom was het ook alweer niet mogelijk geel/blauwe voor de IC Berlijn in te zetten? Een rode zou het wel kunnen | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:08 |
Ja, maar de huidige DDM1 1700's kunnen niet met DDAR overweg | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:10 |
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS. Zoiets is het tenminste. | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:10 |
Ik weet ook niet precies welke combinaties wel en niet hebben gekund, ik ben niet zo thuis in historische meuk en al helemaal niet in locomotieven. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:19 |
Allebei ZO veel mooier dan die geel-blauwe troep die we hier hebben ![]() | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:20 |
Heeft iets te maken met elektrodynamisch vs. elektropneumatisch remmen dacht ik ![]() | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:21 |
Uhu, en het rijdt gewoon harder als het NL spul | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:25 |
Legt ook mangs veel meer afstand af dan hier. | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:27 |
In NL had VBOV ook brandbrieven naar de kamer gestuurd als een 111 in een IC zou rijden. Met die kleine ronde buffertjes raakt de boel natuurlijk meteen overbufferd ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:28 |
Nee joh, die zijn te druk met de benamingen van storingen, dat is veel belangrijker namelijk! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:29 |
111 gaat niet harder dan 140. 120 wel maar dan ook gelijk goed veel harder maar met dat materieel erachter 'slechts' 160. Niet overdrijven dus. | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:32 |
Een RE niet hoor ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:36 |
Ging het nou over IC of over RE? ![]() | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:36 |
Die nieuwe ICE4 lijkt wel een walvis joh, laag maar breed koppie en daarna nog een verhoging in het dak. | |
dennistd | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:41 |
PZB is niet nodig voor Bentheim. Het gaat puur om het toegelaten zijn van een bepaalde softwareversie, die natuurlijk wel eerst getest worden in Duitsland... | |
MTL | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:43 |
Bijna. PZB en LZB enz. werkt gewoon, maar de software is niet toegelaten in Duitsland. De laatste versie die Duitsland in mag is versie 7A, dus die draait op de CNL locs. Op de HSL rijden we met 7J, dus een aantal versies nieuwer. Bombardier is momenteel bezig met een nieuwe basisversie (versie 9) weer in alle landen toegelaten te krijgen, zodat alle locs weer beschikken over alle updates. Ik geloof dat deze inmiddels (of bijna) in Nederland toegelaten is en dat deze over niet al te lange tijd uitgerold gaat worden over de HSL locs. | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:44 |
Dan gaat het weer beter? ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:47 |
En mag de boel dan ook naar België over de HSL? Ik had begrepen dat Bombardier daar nog altijd problemen heeft... | |
MTL | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:47 |
Geen idee. Voor mij werkt de software gewoon goed. Daar heb ik geen klachten over. | |
b2py | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:48 |
Was iedereen maar een MTL ICd bestuurder. | |
MTL | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:48 |
Ook dat weet ik niet, daar ben ik niet van op de hoogte. Waren er een tijd terug niet een paar NS Traxx locs naar België op tour geweest? | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2016 @ 22:48 |
De voormalige RE 15, Rheine Emden legt per slag volgens mij net zoveel af als sommige NL'se IC's Wast leuke plaatjes hierbij ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 24-01-2016 01:59:31 ] | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 00:52 |
Wat een gesodemieter met die softwareversies zeg, Jezus Mina ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 01:53 |
MARKTWERKING IS DE TOEKOMST!!!!! DAN KOMT ALLES GOED WANT DE REIZIGER PROFITEERD ER VAN!!!! | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 02:04 |
Mooi hè, dat universele Europees toepasbare ERTMS. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 02:16 |
![]() Voel je je al eenzaam bij Arriva, nu je vrienden naar de gele rakkers over zijn? | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 02:18 |
En we moeten dat potje Hotel nog eens overnieuw doen. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 02:19 |
Maakt niet uit. Komende week komen ze opnieuw. Dan stuur ik even het een en ander naar ze ![]() Sowieso. Nog steeds immer benieuwd naar je gastronomische gastvrijheid. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 02:35 |
Die gast afgelopen ochtend op Beilen is zijn been trouwens voorgoed kwijt. Die was dronken en wachtende op de stoptrein terug naar Assen. Zitten op de perronwand met je benen er over heen is niet echt bevoordelijk voor je fysieke gesteldheid. | |
Darkwing_Duck | zondag 24 januari 2016 @ 10:05 |
Vast Figuren die fan zijn van Flodder | |
greavy | zondag 24 januari 2016 @ 10:07 |
Geen ICd Rotterdam-Breda door wisselstoring. Prognose: hele dag. | |
dennistd | zondag 24 januari 2016 @ 10:40 |
Maar ik lees hier dat ie gevonden is door een andere reiziger: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)in-op-station-Beilen Heeft de machinist dan niks gemerkt, of was het echt net gebeurd en was de reiziger er gewoon eerder bij dan het personeel van de aanrijdingstrein (die natuurlijk pas een paar honderd meter verderop stilstaat). | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 10:58 |
Je moet sowieso dronken zijn om Beilen als overstapstation te beschouwen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 11:01 |
Flodderspotters. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 24 januari 2016 @ 11:03 |
Spoorwegovergang in Schin op Geul komt voor in de Film ![]() | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 11:06 |
Tsja, ik kan me wel voorstellen dat een machinist even in zijn cabine kijkt naar een metertje en dan vervolgens wat mist langs de baan. Zeker als je weet waar de seinen staan en je weet dat je dus even je hoofd kan afdraaien.. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 11:13 |
Speculaties, speculaties. Te hard zuipen kost te veel ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 11:41 |
Dat weet ik. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 12:12 |
De IC knalt daar met 140 door heen. Het is donker en in een ICM zit je hoog. Zijn voet is blijven haken achter een treeplank van de ICM. Als machinist merk je dat niet. | |
Salatrel | zondag 24 januari 2016 @ 12:14 |
Bij een icm merk je het alleen alsie ervoor springt ja. Die doorloopkop is 1 holle klankkast ![]() | |
Dos37 | zondag 24 januari 2016 @ 12:18 |
vroeger kon je er nog doorheen lopen ![]() | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 12:19 |
Dat is al zo lang geleden dat ik het me niet kan herinneren ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 12:19 |
Dat is omdat jij een broekie bent ![]() | |
Blistering | zondag 24 januari 2016 @ 12:21 |
Vroeger, toen je nog asbakken in de leuningen van de stoelen had ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 12:22 |
Mooie tijd. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 12:23 |
Mijn vroeger bestaat uit met DDAR van Heerhugowaard naar Amsterdam in de IC, dat is inmiddels al jaren eenheidsworst VIRM. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 12:26 |
Ja inderdaad ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 12:30 |
De Flevolijn was ook altijd DDAR. Toen zag je op Amersfoort nog vaak plan V rijden. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 12:33 |
Ja met stickers "Valleilijn" erop en ook toen al dichtgetimmerde WC's met een bordje "schoonmaakkast" erop. Lafbekken ![]() | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 12:34 |
Achja, ik mag niet klagen nu in Enschede. Ieder half uur heb je wat anders ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 12:36 |
En meer internationale treinen dan in Heerhugowaard ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 12:40 |
Alleen als je in de spits tijdens een RET dienst moest splitsen of combineren dan was het vaak niet zo leuk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 12:49:28 ] | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 12:42 |
In de zomer als alles goed gaat naar Amersfoort verhuizen, keeps getting better ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 12:52 |
Samen met foekie foekstra ja? ![]() | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 12:53 |
Yup! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 12:54 |
Nou, foek ze nog dan! ![]() | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 12:57 |
Nog even wachten tot eind 2017 en ieder kwartier een verbinding met Damsko ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 14:10 |
Bommelding te Groningen. Geen treinen van en naar Groningen | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 14:12 |
Is weer eens wat anders. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 14:12 |
Persoon is inmiddels aangehouden, treinverkeer wordt hervat. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 14:26 |
Nou, dat was een vluggertje dan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 14:46 |
Hoog opschalen en dan direct afschalen. Weer eens wat anders dan een kapotte bovenleiding. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 15:17 |
Volgens mij is er geen trein uitgevallen. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 15:23 |
Goh ik mis die spoorchaos wel zeg nu ik voorlopig op nonactief sta. ![]() | |
dennistd | zondag 24 januari 2016 @ 15:25 |
Had je een goede daad verricht? ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 15:36 |
Nee, ik heb een zeer lichte TIA gehad. Iets van 10 seconden en toen fuctioneerde weer alles prima en voelde me kerngezond. Maar de molen waar ik nu in terecht ben gekomen is met geen pen te beschrijven. Althans zo voelt dat als je jezlef kenrgezond voelt en weer direct aan het werk wilt gaan Alles is prima in orde en draai nu lichte dienst bij mijn ex werkgever via NS en op eigen beweging en zelf geregeld als constructuer/ ontwerper op een tekenkamer. Maar ik mag pas weer rijden als ik stop met roken. Ik schijn omdat ik rook een enorm risico te zijn volgens de arts van IL en T. Hier iets waar ik aan moet voldoen om ooit nog te mogen rijden. Beoordeling van rijgeschiktheid van een spoormachinist na een CVA is gebaseerd op drie peilers: <!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->het fysieke herstel (kan hij weer de handelingen verrichten die bij de functie horen): Goed <!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->geen cognitieve stoornissen <!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->recidiefkans op cardiovasculaire incidenten, uiteraard afhankelijk van cardiovasculaire risicofactoren: <!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->geslacht en leeftijd logischerwijze niet te beïnvloeden <!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]--> > om weer geschikt te kunnen worden geacht moet het roken gestaakt zijn, is de belangrijkste (te beïnvloeden) risicofactor! <!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->familieanamnese voor HVZ <!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->normaal vetspectrum <!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->tensie onder 140/90 <!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->BMI <30 De eerste ziekmelding ooit bij NS en het is meteen een beroerde ziekmelding. Ik dacht na 2 dagen alweer te kunnen gaan rijden. Bovendien moet mijn LDL waarde onder de 2 komen en die was 2,3 waarvan mijn huisarts zegt dat dit prima is. De eisen van IL en T worden steeds strenger. Helaas het is niet anders. [ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 18:13:04 ] | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 15:39 |
Bijzonder, het meeste dat de machinisten of HC's doen als ze een stop langer dan 3 minuten hebben is hijsen aan een sigaret. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 15:41 |
Zeer herkenbaar. Ik heb ook een fikse gezondheidsmolen gehad afgelopen jaar. Mentale klachtjes. Niets ernstigs maar ik viel even uit voor dienst. Uiteindelijk ruim 9 maanden aan het klootzakkerijen geweest, terwijl 3-4 zeker volstond. Gedoe allemaal. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 15:41 |
Tja, zolang je niet naar de keuring hoeft om welke reden dan ook zul je hier ook niet mee geconfronteerd worden. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 16:07:51 ] | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 15:45 |
Zelfs mijn eigen teamanager is compleet verrast hoe streng de keuringen nu zijn. Daarom mensen die machinist willen worden(prachtig beroep), zorg dat je een plan B hebt dat je iets anders hebt om op terug te vallen. Als je alleen maar treinen kunt rijden en je word ongelukkig medisch afgekeurd ben je de klos. | |
dennistd | zondag 24 januari 2016 @ 15:47 |
Pff, wat een idiotie... Zou dat ook n.a.v. het ongeluk bij Barendrecht aangescherpt zijn? | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 15:50 |
Daar was een mcn onwel geworden toch ofzo? | |
dennistd | zondag 24 januari 2016 @ 15:53 |
Ja, die was onderweg al twee keer onwel geworden dacht ik, en de derde keer was het lang genoeg om vol door het rode sein te gaan. Ik kan me voorstellen dat ze daardoor de medische eisen flink aangescherpt hebben. En die DM'90 bij Roermond jaren geleden, dat was ook een machinist met een hartaanval volgens mij. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 15:54 |
Correct. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 15:55 |
Raar genoeg gelden dezelfde regels ook voor treindienstleiders. Gelukkig heb ik nu mijn opleiding DVL bijna achter de rug en heb ik dus ook een plan B. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 15:55 |
Tsja, ik vind het tweeledig. Hiervoor is ook een beveiligingssysteem aanwezig in de trein.. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 15:56 |
Wat is DVL? Ik ken alleen Dynamische Verkeersleiding maar dat is een computersysteem ![]() | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 16:01 |
Inderdaad. Soms lijkt het net alsof de spoorsector door de tabakslobby wordt gesponsord als je ze weer met vijf man sterk zichzelf ziet staan verkankeren op het perron. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:02 |
Dat durf ik niet te zeggen. Maar in mijn geval was het in mijn vrije tijd gebeurt. Helaas heeft mijn partner de huisarts geinformeerd en aangezien ik daar nog nooit was geweest wilde hij gelijk kennis maken. Voordat ik het wist was ik een nacht ter observatie in het hospital opgenomen waarbij ik me al afvroeg wat ik daar deed. Aangezien ik late dienst had moest ik me dus ziek melden en omdat ik de eerlijkheid zelf ben heb ik me ziek gemeld met dit voorvalletje niet wetende wat me te wachten stond. Had ik me met buikgriep een dag ziekgemeld was het heel anders afgelopen. ![]() Bovendien wist de neuroloog me te vertellen dat velen dit in hun slaap krijgen en in de ochtend wakker worden en niets hebben gemerkt. Na een dag gelijk gezond verklaard en heb vanaf dag drie gelijk 8 uur lichte dienst gaan draaien. Maar goed het is zoals het is. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 17:20:45 ] | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 16:03 |
Vergeet Douwe Egberts niet ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:08 |
Meen je dat? | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 16:11 |
Ja, maar ons beveiligingssysteem (ATB-EG) werkt niet bij snelheden lager dan 40 km/u. De ongelukken waar hier eerder over werd gesproken gebeurden juist in gebieden waar niet snel wordt gereden. Nou vangt ATB-Vv dat wel weer op, maar dat is niet bij ieder sein aanwezig. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:14 |
Als je de lijst ziet waar je aan moet voeldoen denk je een baan bij NASA te hebben. Alleen het salaris is dan van een ander niveau ![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 16:18 |
Zo'n NASA salaris lijkt me niet verkeerd ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:20 |
Inderdaad ![]() | |
Maegrim | zondag 24 januari 2016 @ 16:23 |
decentrale verkeersleiding | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 16:24 |
Decentraal Verkeersleider. De logistieke verkeersleider zeg maar, waar de treindienstleider over de veiligheid gaat. De DVL legt treinen in en heft ze op, bepaalt de treinenloop rond incidenten, storingen en calamiteiten en stuurt de treinenloop bij waar conflicten ontstaan. Yup. Op bepaalde gebieden, bijvoorbeeld gehoor, zijn de eisen anders, maar ook wij worden periodiek gekeurd, met hartfilmpjes en bloeddrukmetingen en de hele rambam. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 16:24 |
![]() NASA? Ik denk niet dat de salarissen daar zó anders zijn. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 16:25 |
Hier https://www.nasa.de/ Kan iemand met jouw papieren zo aan de slag, bij de NASA, voor een NASA-salaris ![]() | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 16:26 |
Ook echt het enige mankement wat het heeft overigens.. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 16:27 |
Ah cool. Daar zijn de eisen lager voor? Ik dacht trouwens dat een TRDL dat werk ook al deed. Ik begrijp steeds minder waar de werkdrukmeter bij TRDL's voor nodig is.. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 16:31 |
DVL is geen veiligheidsfunctie en daarom is er geen medisch onderzoek. En als treindienstleider heb je het soms druk genoeg hoor. Zeker als er weer eens iemand langs het spoor loopt, ben je continu aanwijzingen aan het afgeven. Wisselstorinkje erbij, wat rangeerwerk enzo en je hebt geen tijd meer om koffie te halen. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 16:32 |
Dat laat je dan doen door een decentrale neem ik aan? ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:32 |
Ik denk daar anders over. Je hoeft niet onderuit te gaan om een sein te negeren. Maar een STS word anders behandeld. Dat is natuurlijk krom althans zo voelt dat als jezelf 15 jaar zonder ooit nog maar een veiligheidsincident te hebben gehad buiten 3 aanrijdingen met persoon waar ik niets aan kan doen is het wel bizar. Het is natuurlijk ook een teleurstelling. Ik mis het wel ondanks dat ik zo ander werk zou kunnen uitvoeren en me daar geen zorgen over hoef te maken. Want het liefste doe je wat je altijd al hebt willen doen. Maar nogmaals het is zoals het is. Maar ik hoop dat toekomstige machinsten die nog erg jong zijn en of aan deze opleiding gaan beginnen, zorgen voor een plan B. Dat wil ik hier in dit topic meegeven. [ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 18:09:08 ] | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 16:36 |
Een veiligheidssysteem is bedoeld als een vangnet: je hoopt het nooit nodig te hebben, maar als je een keer over een rand valt hoop je wel dat er iets is dat voorkomt dat je te pletter valt. ![]() Voor jou is het inderdaad zuur dat zoiets relatief kleins zulke verstrekkende gevolgen heeft. Maar als ik het goed lees is het enige bezwaar dat je (nog) niet bent gestopt met roken? Zo verstokt? ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:41 |
Iemand die mij kent weet dat ik me nooit iets laat opdragen wat ik in mijn prive tijd onderneem. Het is een principe kwestie. Het voelt niet goed omdat je dit ook in prive tijd onderneemt. Hoever wil je gaan. Camara's in huis om te kijken of je wel genoeg slaapt? Want ook dat komt ter sprake. Alleen kunnen ze dan nu nog niet goed controleren. Bij mij is het het roken. Maar wat volgt er nog. Niet teveel sex? Ik rook al zeer weing. Op het werk al niet meer maar wel thuis. Gemiddeld 6-8 sig per dag. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 16:47 |
en als je gewoon zegt dat je gestopt bent met roken? Dan kunnen ze je verder niet veel maken lijkt me. Of is dat liegen en ook een principekwestie? ![]() | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 16:47 |
Waar het van jou een principe kwestie is om niet te stoppen met roken, is het voor de werkgever een principekwestie dat je 0,0 mag roken. Ergens moet een grens gesteld worden Zie het als een goede stuk n achter de deur om helemaal te stoppen | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 16:50 |
Al rochelend met zwarte tanden en met gele vingers is dat vast niet heel geloofwaardig ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 16:51 |
Kan overigens best zo zijn dat ze hier gewoon meelezen. Je post best veel details eerlijk gezegd. Dit soort eerlijkheid op deze plek heeft al eens eerder een user zijn baan gekost. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 16:54 |
Was dat niet meer dat het op een ander forum (Somda) werd gekopieerd en ze daar veel meer meelezen? | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:54 |
Mijn werkgever zegt dat niet. IL en T is hier de woordvoerder en adviseur. Als het aan NS had gelegen was ik weer aan het rijden. De bedrijfsarts had me ook alweer willen laten rijden maar is terug gefloten door IL en T voor een zeer grondig onderzoek. Niet gezegd dat ik blijf roken. Mijn verstand zegt nee maar mijn gevoel zegt ja. Het zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik me moet laten beinvloeden en dat voelt niet goed ![]() Ik ben er nog mee bezig wat ik ermee moet. Ik ben daar nog niet uit. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 16:55 |
geen idee. Ik weet wel dat er op een bepaald moment een post van hem gewoon 1 op 1 vanuit dit topic in een krant verschenen is. Toen was het gauw afgelopen. Journalisten zijn ook liever lui dan moe natuurlijk. | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 16:56 |
Hier lezen ze net zo goed mee. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 16:56 |
Daar ben ik niet bang voor. Ik zeg ook nadrukkelijk dat dit de regels zijn en het is zoals het is. En wat is er mis om mensen te adviseren een plan B te hebben. Dat ik daar moeite mee heb, och dat is niet meer dan normaal. Wie zou dat niet hebben. | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 16:57 |
Hmm ik dacht een stuk minder ![]() | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 16:57 |
Het is natuurlijk geen toffe situatie, maar als je je werk leuk genoeg vindt om het te blijven doen zul je offers moeten brengen. Maar, look on the bright side, stoppen met roken brengt ook voordelen met zich mee. Het bespaart je flink wat geld en je ruikt nog eens een stuk frisser ook ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 17:01 |
Nee okee, dan is het goed ![]() | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 17:07 |
Nee toch? Dat was toch die Arriva machinist die twee keer door rood was geknald bij Herfte? | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 17:13 |
Ja daar gaat het nu over ![]() | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 17:14 |
Ik praat hier ook niet slecht over NS of over welke organisatie dan ook. Zelfs niet over IL en T die nu eenmaal deze regels hanteren. NS blijft nog altijd een der beste werkgevers. Dat merk ik ook nu ook, want steun krijg ik genoeg dus daar ligt het niet aan. Het is mijn eigen eigenwijsheid waar ze me dan op zouden kunnen aanspreken.:). Dat hoort erbij. Bovendien zou je ook kunnen conlcuderen dat het laat zien hoe veilig men werkt om alle risico's uit te sluiten. Maar ik hou jullie wel op de hoogte. Mogelijk als mijn LDL waarde weer onder de twee zit en daadwerkelijk ben gestopt met roken kan ik jullie met alle plezier weer overal naar toe rijden. Daar ga ik dan wel vanuit. Het is natuurlijk zo dat uiteindelijk het verstand het gaat winnen van het gevoel. [ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 17:57:50 ] | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 17:29 |
Dat gaat niet vanzelf, kan ik je vertellen ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 24 januari 2016 @ 17:32 |
Het noorden van Nederland is afgesloten van de rest van het land. Aanrijding met een voertuig aldus onze conducteur, over bussen helaas geen woord | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 17:33 |
en dat is dan tussen Zwolle en Meppel dus? | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 17:34 |
Is al een tijdje aan de gang zo te zien:
| |
GlennQuagmire | zondag 24 januari 2016 @ 17:39 |
Kort voor vertrek de reisplanner check gedaan, en zelfs op het station stond nog dat mn trein naar utrecht gewoon reed. Nu maar kijken wat de ns gaat verzinnen op deze studentenmigratiedag | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 17:41 |
Bar weinig waarschijnlijk ![]() Je kan proberen de bussen Wierden - Zwolle wat eerder te laten opkomen maar of je met zes bussen wat kan oplossen? | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 17:43 |
Nou, ik denk niks ![]() | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 17:48 |
Tussen Zwolle en Herfte zitten geen overwegen toch? Van het gehele noorden kan geen sprake zijn dan. | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 17:51 |
Hoogeveen-Emmen of Groningen Emmen met de bus en dan Emmen Zwolle, dat rijdt nog wel denk ik? | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 17:53 |
Och gut, de detailneuker ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 17:56 |
Zwolle - Emmen rijdt gewoon, dus het is na Herfte. | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 17:57 |
Scheelt toch zo'n 10 stations die wel of niet bereikt kunnen worden ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 17:58 |
http://www.rtvoost.mobi/n(...).93647882.1453654673 Met foto's. | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 18:03 |
Ik snap trouwens niet hoe je het voor elkaar krijgt om met pech op een overweg stil te komen staan. Je zorgt toch dat je vaart hebt als een overweg oprijdt, zodat je altijd nog door kan rollen? | |
dennistd | zondag 24 januari 2016 @ 18:06 |
Door de verkanting zit er nogal een hobbel in, dus snel kun je daar niet overheen: https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656 | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 18:07 |
ja, waar alleen maar onbelangrijke mensen wonen ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 24 januari 2016 @ 18:13 |
2 bussen hier in Meppel, dat gaat dus nog wel ff duren | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 18:22 |
Dan nog. Kwestie van een dot gas voor je oprijdt. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 18:27 |
Dan heb je nog mensen die gaan rijden terwijl het verkeer nog voor een verkeerslicht stilstaat voorbij de overweg en men sluit aan en blijft dan op de overweg staan. Als dan een trein in aankomst is breekt paniek uit en zal het je net gebeuren dat je motor afslaat. Rennen is dan nog de enige optie | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 18:29 |
Terwijl het zo simpel is: je gaat pas rijden als er aan de overkant plek is. Daar moet gewoon meer aandacht aan besteed worden in de rijopleiding ook. Je zou zeggen dat iedereen dat kan bedenken, maar als je ziet wat voor pannekoeken er tegenwoordig op de weg mogen rijden ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 18:29 |
Oh ja, dat doen mensen ook nog wel eens. Nog dommer. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 18:38 |
Inderdaad. Ik sta wel eens stil voor een geopende overweg voor een stoptonend sein. Nu is het zo dat velen gewoon doorrijden zonder naar links of naar rechts te kijken. Een enkeling kijkt wel en houd toch even in. Als ik met de auto of fiets een overweg moet passeren kijk ik toch altijd naar links en rechts ook al is die geopend en is de knipperinstallatie uit. Maar dat zit erin gebakken als spoorman. | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 18:39 |
Wat is aandacht besteden aan? Even noemen tijdens een rijles? Gebieden genoeg waar die situatie niet voordoet, dat vergeet je het ook weer. Mensen remmen ook nog steeds als als ze beginnen te slippen, terwijl dat ook dom is. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 18:42 |
Ja, maar rijbewijzen worden niet voor een beperkt gebied afgegeven. Ieder puberdonzig ballenkrabbertje van 18 kan een rijbewijs halen, en het eerste wat ze doen is eoa brik kopen omdat er hoognodig op een epic roadtrip gegaan moet worden. Ohne nach zu denken ![]() Dus ja, toch maar even een ommetje naar een overweg tijdens een paar van je rijlessen. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 18:43 |
Ik dacht dat de theorie nu veel zwaarder is geworden voor het behalen van een autorijbewijs. Men legde de nadruk op inzicht en het daarom zo moeilijk is geworden. Dat valt hier wel onder. | |
Merode32 | zondag 24 januari 2016 @ 18:49 |
Bovendien ben ik na mijn eerherstel hele goed opgekrabbeld, in alle denkbare opzichten, en met een stevig handje hulp van de overgebleven dierbaren. Ik geld weer als een autoriteit in mijn vakgebied. Tja wat moet ik daar nu weer van denken? | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 18:51 |
Maar goed je mag hopen dat men in de toekomst steeds meer van die overwegen gaat saneren. Het blijven ondingen die in de storing kunnen vallen en waar veel ongelukken en ongemakken plaats vinden. Het zou enorm schelen in de dienstregeling van treinen. De aanwijzing overweg en voorzichtig rijden is de meest ontvangende aanwijzing die je als machinst krijgt. Aanwijzing STS en SB etc krijg je zelden. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 18:54 |
wat is SB? | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 18:54 |
SB heb ik in die 6 jaar zelfs pas één keer afgegeven. ![]() En STS Normale Snelheid, heb je die wel eens gehad? En Verkeerd Spoor? En TTV? | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 18:54 |
Snelheid Begrenzen. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 18:55 |
Oh okee ![]() | |
bluemoon23 | zondag 24 januari 2016 @ 19:01 |
Ja maar dat is inzicht op een verkeerssituatie die je ziet op een plaatje/computer/tv scherm. Dat is voor veel mensen heel moeilijk beoordelen. In een praktijksituatie als jezelf in de auto zit is dat heel anders vind ik zelf. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 19:02 |
Snelheid Begrenzen. Het aangegeven traject met de aangegeven snelheid berijden wegens de toestand van de infrastructuur. Dan is men ter plaatse gaan kijken maar is nog niet opgnomen in het TSB. Vooraf heb je dan meestal een VR gekregen. Stel ik constateer als machinst een verzakking en meld dit aan de TRDL. Hij laat dan andere eerst met een aanwijzing VR over de aangegeven kilometrering treinen rijden totdat infra is gaan kijken en een snelheid afgeeft(dat kan bijvoorbeeld 80 km zijn). Later zal die in een TSB worden opgenomen gaat dit langer duren. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 19:04 |
De laatste drie nog nooit in die 15 jaar. Moet er wel bij zeggen dat ik eerst in Duitsland heb gereden. Dus in circa 10 jaar nog nooit gehad. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 19:08 |
Een SB krijg ik zo nu en dan vanwege een spoorstaafbreuk, puntstuk etc. Het meeste is overweg en VR. En VR komt de laaste tijd steeds vaker voor vanwege spoorlopers etc. En dat kost enrom veel tijd. Zeker in de herfst waar zelfs een VIRM met moeite weer op snelheid is. Bovendien ga ik al ruim voor de aangeven kilometrering die ik doorkrijg van de TRDL als het om spoorlopers gaat al eerder in de ankers ivm de verplaatsing van de spoorlopers of loslopende dieren [ Bericht 22% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 19:13:36 ] | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 19:09 |
Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar. Even vanuit Delfzijl naar Amsterdam rijden, want daar hebben ze trams ![]() | |
mart_83 | zondag 24 januari 2016 @ 19:21 |
waar blijven de foto's van de blonde S&V meisjes eigenlijk? ![]() | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 19:27 |
Fles probeert eerst zelf d'r toe te voegen op FB. Ik wou flauwe grappen over flashlights gaan maken maar ach... | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 19:29 |
Staat elders in de reeks | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 19:33 |
Volgens mij had ie betere beloofd ![]() | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 19:35 |
![]() fapgezelligmeemetsenv.jpg ![]() | |
Fixers | zondag 24 januari 2016 @ 19:35 |
Dat is toch gewoon alle kruisingen pas oprijden als je deze ook weer vrij kan maken? Of dat een andere weg of spoorrails zijn maakt niet zoveel uit. Het is in elk geval beide moeilijk, hier in de buurt ook zo'n kruising (van 2 wegen) waar men blind achter de achterlichten van d'r voorganger aan rijd en midden op de kruising in de file blijft stilstaan. | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 19:36 |
Soms moet dat ook, anders kom je er niet door |