ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet
Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende: Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet
Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende: Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Den Haag Hollands Spoor, pluskut Drienerlo, Grunn Europa park, Amersfoort Vathorst, Arnhem Presikhaaf, Almere Oostvaarders, en dan nog een die in Maestrig en Vlaardingen.
Staat er op het bord van Groningen Hoofdstation ook Groningen HS? Want je zag een blauw bord met HS.
Den Haag Hollands Spoor, pluskut Drienerlo, Grunn Europa park, Amersfoort Vathorst, Arnhem Presikhaaf, Almere Oostvaarders, en dan nog een die in Maestrig en Vlaardingen.
Staat er op het bord van Groningen Hoofdstation ook Groningen HS? Want je zag een blauw bord met HS.
Die had iedereen hier wel blind 8/8 gescoord. Paar uitstapjes buitenland waren leuk geweest. ........ Dampoort of zo. Of instinkertjes als ........ Ehrenfeld, wat zowel Köln als Bochum had kunnen zijn.
Die had iedereen hier wel blind 8/8 gescoord. Paar uitstapjes buitenland waren leuk geweest. ........ Dampoort of zo. Of instinkertjes als ........ Ehrenfeld, wat zowel Köln als Bochum had kunnen zijn.
Voor de gemiddelde nitwit was dit al moeilijk genoeg
Op vrijdag 22 januari 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende: Of probeer je ook maar de helft van de 132 oplossingen te produceren voor "..... Hauptbahnhof"
Ben wel benieuwd hoe ver ik daar zelf mee zou komen
Nee Net als Kerkrade staan daar de bordjes met en zonder toevoeging "centrum" door elkaar heen. Of tenminste een paar jaar geleden, kan inmiddels opgelost zijn
Nee Net als Kerkrade staan daar de bordjes met en zonder toevoeging "centrum" door elkaar heen. Of tenminste een paar jaar geleden, kan inmiddels opgelost zijn
ik heb heel diep in mijn geheugen moeten graven om tot zeven te kunnen komen
Van Arnhem Centraal merk je ook nog helemaal nul komma niks Niet op vertrekstaten, niet op bordjes, niet in opschriften op het station zelf, alleen op de bouwborden
De situatie waar ik het over heb gaat in Nederland ontstaan
Wild guess: Delfkwijl West - Groningen Noord - Sappemeer Oost? Omdat ze die lijntjes aanmekaar willen frummelen? Verdere Noorden heb je alleen in Alkmaar, Maastricht, Sneek en Barneveld en die kunnen niet..
Barneveld, achterlijk griffodorp als het is, heeft wel de unieke situatie Noord-Centrum-Zuid aan één lijn, in dezelfde plaats nog wel. Komt dat verder nog voor? In NL in ieder geval niet
komt er wel. Heb al diverse tekeningen van de toekomstige sporen layout van Groningen gezien en daarbij is keren voor Arriva niet echt aan te raden als ze met acht treinen per uur per richting over twee sporen willen gaan rijden.
Alleen bij Europapark komen keersporen voor de treinen uit Leeuwarden. De rest zal door moeten rijden
Ik denk alleen wel altijd dat het Vlissingen-Oost Souburg is, hoe ik daar dan weer bij kom.. of is dat een oudere naam?
Het station ligt in Oost-Souburg, en ik geloof dat het station vroeger ook die naam heeft gehad. Vlissingen-Oost Souburg is een combinatie die je niet snel aan zou treffen overigens, want Souburg en Vlissingen-Oost liggen niet bepaald naast elkaar.
Op zaterdag 23 januari 2016 00:37 schreef James1988 het volgende: Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem:
.......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres
De onderste is een makkie, rest geen idee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het station ligt in Oost-Souburg, en ik geloof dat het station vroeger ook die naam heeft gehad. Vlissingen-Oost Souburg is een combinatie die je niet snel aan zou treffen overigens, want Souburg en Vlissingen-Oost liggen niet bepaald naast elkaar.
In Nederland wordt een koppelteken alléén gebruikt als het twee verschillende plaatsen betreft. Dus Vlissingen en Oost-Souburg. Dat is zo consequent dat Nieuw Vennep eigenlijk verkeerd geschreven is, want de plaats heet Nieuw-Vennep. In Duitsland worden koppeltekens alleen gebruikt als het achtervoegsel níét Hbf, Zentrum, Mitte of een windrichting is, en in Belgoland worden altijd koppeltekens gebruikt bij toevoegingen..
Ehm, dus Vlissingen-Oost Souburg zou het huidige station zijn (combinatie van Vlissingen en Oost-Souburg), en het station wat nooit gaat bestaan zou dan Vlissingen Oost-Souburg heten?(Combinatie van Vlissingen-Oost en Souburg). Welja, gelukkig is er bedacht om het Oost maar achterwege te laten bij de huidige benaming.
Studenten van de TU Delft hebben vandaag hun ontwerp gepresenteerd voor Elon Musk's Hyperloop, een revolutionair vervoermiddel dat sneller en efficiënter zou moeten zijn dan trein en vliegtuig:
Op zaterdag 23 januari 2016 00:37 schreef James1988 het volgende: Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem:
.......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres
London Bridge, Lyon Perrache, Birmingham New Street, Brussel Congres. Kan alleen flemingsberg niet plaatsen...
Wild guess: Delfkwijl West - Groningen Noord - Sappemeer Oost? Omdat ze die lijntjes aanmekaar willen frummelen? Verdere Noorden heb je alleen in Alkmaar, Maastricht, Sneek en Barneveld en die kunnen niet..
Op zaterdag 23 januari 2016 01:56 schreef James1988 het volgende: Studenten van de TU Delft hebben vandaag hun ontwerp gepresenteerd voor Elon Musk's Hyperloop, een revolutionair vervoermiddel dat sneller en efficiënter zou moeten zijn dan trein en vliegtuig:
Op zaterdag 23 januari 2016 00:37 schreef James1988 het volgende: Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem:
.......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres
Zeker dertig? Als ik al zie wat alleen al op mijn standplaats het afgelopen jaar aan nieuwe machinisten binnengekomen is, dan zijn dat er alleen al een stuk of 50. Die 30 zal wel op de standplaatsen Hengelo/Enschede/Zwolle slaan?
Edit: of ze bedoelen natuurlijk de hoeveelheid mensen die in één klas kunnen
[ Bericht 29% gewijzigd door MTL op 23-01-2016 12:56:55 ]
Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Prins_Pils het volgende: Van Arnhem Centraal merk je ook nog helemaal nul komma niks Niet op vertrekstaten, niet op bordjes, niet in opschriften op het station zelf, alleen op de bouwborden
Het is in november 2015 aangekondigd en het zal een jaar duren voordat het overal doorgevoerd is.
Op zaterdag 23 januari 2016 12:14 schreef b2py het volgende: "Veel nieuwe machinsten", dus ik dacht aan honderd, tweehonderd, waren het er dertig
Ja ik vind het ook niet echt veel Maar ja, 1 machinist minder betekent op een dag dan weer zus-en-zoveel opgeheven treinen, elke dag weer etc. Dus ja, laat maar komen
Ik kan alleen vinden dat het een jaar gaat duren trouwens, nergens waarom maar ik denk dat ze het bij de invoering van de volgende dienstregeling pas doen. Gok ik. Ofzo.
Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' HHAHAHAHAHAHA sorry :$
Op zaterdag 23 januari 2016 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' HHAHAHAHAHAHA sorry :$
Wat is "deze redenering" ook weer eigenlijk? Van mij mag elk station dat nog een ander station in dezelfde stad MET een toevoeging heeft, wel Centraal heten hoor, kost toch geen geld
Op zaterdag 23 januari 2016 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' HHAHAHAHAHAHA sorry :$
Ja dat is dus het probleem. Niet iedere honduitlater die 112 belt zegt "zet IC3682 stil tussen Ht en Tb want ik vind dat hij stinkt". Misschien moeten we honduitlaters gaan trainen
Maar dat lijntje krijg je gewoon niet veel korter.
Wel
quote:
Op vrijdag 22 januari 2016 19:14 schreef Darkwing_Duck het volgende: In de regio parijs heb je een apart alarmnummer voor de trein (117) en omvat alle situaties. Smsen kan ook naar 31117.
Al weleens gebruik van gemaakt dat smsen toen er een de trein aan het vol graffiti-en was....
In Nederland wordt een koppelteken alléén gebruikt als het twee verschillende plaatsen betreft. Dus Vlissingen en Oost-Souburg. Dat is zo consequent dat Nieuw Vennep eigenlijk verkeerd geschreven is, want de plaats heet Nieuw-Vennep. In Duitsland worden koppeltekens alleen gebruikt als het achtervoegsel níét Hbf, Zentrum, Mitte of een windrichting is, en in Belgoland worden altijd koppeltekens gebruikt bij toevoegingen..
In Frankrijk gebnruiken ze 2 verschillende koppeltekens voor bijvoorbeeld Marne-La-Vallee-Chessy
Tussen Marne la Vallee staat een iets andere lengte dan tussen Vallee en Chessy....
Op zaterdag 23 januari 2016 15:44 schreef Basekid_NZ het volgende: Ok welke drie figuren van hier zijn rondje Maastricht Heerlen Sittard nogwat te doen? Foto's van locs en nummertjes zijn de onderwerpen geloof ik.
Op zaterdag 23 januari 2016 15:44 schreef Basekid_NZ het volgende: Ok welke drie figuren van hier zijn rondje Maastricht Heerlen Sittard nogwat te doen? Foto's van locs en nummertjes zijn de onderwerpen geloof ik.
Maar even op ze af stappen om te vragen durfde je ook niet he
Op zaterdag 23 januari 2016 12:22 schreef MTL het volgende: Zeker dertig? Als ik al zie wat alleen al op mijn standplaats het afgelopen jaar aan nieuwe machinisten binnengekomen is, dan zijn dat er alleen al een stuk of 50. Die 30 zal wel op de standplaatsen Hengelo/Enschede/Zwolle slaan?
Edit: of ze bedoelen natuurlijk de hoeveelheid mensen die in één klas kunnen
In Eindhoven zie je maandelijks wel weer een behoorlijke groep starten. Alles heeft er mee te maken dat ouderen verdwijnen(afgekeurd en/of met pesnioen) en om de 10 minuten een trein. De keuringen voor ouderen worden steeds strenger. Althans de medische keuringen.
moet toch wat he. Heb vandaag geen trein gezien, ondanks dat ik meermalen het spoor gekruist ben
Ik heb veel treinen gezien. Behalve CapTrain 1621 met autotrein tussen Kijfhoek en Roosendaal. Bleek dat ding ruim 220 minuten vertraagd te rijden (terwijl het wel op tijd op de Kijfhoek gearriveerd was)...... Heb er tot +180 op gewacht, en toen maar huiswaarts....
Ik heb veel treinen gezien. Behalve CapTrain 1621 met autotrein tussen Kijfhoek en Roosendaal. Bleek dat ding ruim 220 minuten vertraagd te rijden (terwijl het wel op tijd op de Kijfhoek gearriveerd was)...... Heb er tot +180 op gewacht, en toen maar huiswaarts....
Baal je dan dat je niet nog 40 min heb gewacht of?
Maar dat ding staat gepland ook al een paar uur stil daar volgens mij, dus dikke kans dat er een machinistwissel is. Dan is de kans op vertraging al groter natuurlijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een retour met de Pimpel Hengelo - Bad Bentheim kost tegenwoordig ¤12,00 met 100% korting Nederland, voorheen was dat ¤4,80. Reden? De Deutsche Bahn heeft voor Fernverkehr de tarieven verhoogt, en een enkele reis tussen 2 stations met een IC kosten nu minimaal ¤6,00, en voor de Pimpel wordt geen 'NL Vrij-Reizen' meer in de tarieven berekend, net als 40% korting is komen te vervallen.
Op zaterdag 23 januari 2016 16:54 schreef dennistd het volgende: Maar dat ding staat gepland ook al een paar uur stil daar volgens mij, dus dikke kans dat er een machinistwissel is. Dan is de kans op vertraging al groter natuurlijk.
Oorzaak van vertraging was dat de trein uit Zeebrugge naar Roosendaal erg in de vertraging zat. En de trein uit Kijfhoek is pas gaan vertrekken toen de trein uit Zeebrugge een aankomsttijd in Roosendaal bekend had. Daar is het de Class66 gaat weer terug naar Zeebrugge, en de 1600 weer terug naar Kijfhoek (- Bad Bentheim)
In Zuid-Limburg rijdt Plan V weer min of meer planmatig volgens mij. Ik heb ze sinds donderdag elke dag gezien in de stopper tussen Roermond en Maastricht-Randwyck.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 18:29:12 ]
Vandaag waren (als het goed is) 2 van de 4 omlopen tussen Roermond-Maastricht met V, 2 van de 3 omlopen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven met V en 1 omloop op Deurne-Eindhoven-Nijmegen met V.
Op zaterdag 23 januari 2016 19:16 schreef greavy het volgende: Vandaag waren (als het goed is) 2 van de 4 omlopen tussen Roermond-Maastricht met V, 2 van de 3 omlopen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven met V en 1 omloop op Deurne-Eindhoven-Nijmegen met V.
Alles waar energie uit komt, in Duitsland is dat gestandariseerd, i.t.t. tot hier.
Cool. Daar hebben ze dus ook niet van door verschillende remsystrmen en zou een BR111 in kunnen vallen in een getrokken IC en een 120 kan voor een Dosto stam worden gezet?
Cool. Daar hebben ze dus ook niet van door verschillende remsystrmen en zou een BR111 in kunnen vallen in een getrokken IC en een 120 kan voor een Dosto stam worden gezet?
Zoiets als dit?
En over die remsystemen, volgens mij is dat wijdverspreid gelijk. Pneumatisch remsysteem met een back-up failsafe Westinghouse systeem.
[ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 23-01-2016 21:53:24 ]
De DDAR is gebouwd met het oog op samenwerken met een loc 1700 (Dacht ik, of ook 1600/1800?). Waarschijnlijk was toen al het idee dat men over zou stappen naar treinstellen ipv loc+rijtuigen.
Op zaterdag 23 januari 2016 22:01 schreef James1988 het volgende: Communicatie tussen loc en stuurstandrijtuigen is hier niet dermate gestandaardiseerd zoals in Duitsland (ZWS) of België (MUX).
Best wel idioot ja. Waarom was het ook alweer niet mogelijk geel/blauwe voor de IC Berlijn in te zetten? Een rode zou het wel kunnen
Op zaterdag 23 januari 2016 22:03 schreef b2py het volgende: De DDAR is gebouwd met het oog op samenwerken met een loc 1700 (Dacht ik, of ook 1600/1800?). Waarschijnlijk was toen al het idee dat men over zou stappen naar treinstellen ipv loc+rijtuigen.
Ja, maar de huidige DDM1 1700's kunnen niet met DDAR overweg
Best wel idioot ja. Waarom was het ook alweer niet mogelijk geel/blauwe voor de IC Berlijn in te zetten? Een rode zou het wel kunnen
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS.
In NL had VBOV ook brandbrieven naar de kamer gestuurd als een 111 in een IC zou rijden. Met die kleine ronde buffertjes raakt de boel natuurlijk meteen overbufferd
Op zaterdag 23 januari 2016 22:27 schreef derLudolf het volgende: In NL had VBOV ook brandbrieven naar de kamer gestuurd als een 111 in een IC zou rijden. Met die kleine ronde buffertjes raakt de boel natuurlijk meteen overbufferd
Nee joh, die zijn te druk met de benamingen van storingen, dat is veel belangrijker namelijk!
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS.
Zoiets is het tenminste.
PZB is niet nodig voor Bentheim. Het gaat puur om het toegelaten zijn van een bepaalde softwareversie, die natuurlijk wel eerst getest worden in Duitsland...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS.
Zoiets is het tenminste.
Bijna. PZB en LZB enz. werkt gewoon, maar de software is niet toegelaten in Duitsland. De laatste versie die Duitsland in mag is versie 7A, dus die draait op de CNL locs. Op de HSL rijden we met 7J, dus een aantal versies nieuwer. Bombardier is momenteel bezig met een nieuwe basisversie (versie 9) weer in alle landen toegelaten te krijgen, zodat alle locs weer beschikken over alle updates. Ik geloof dat deze inmiddels (of bijna) in Nederland toegelaten is en dat deze over niet al te lange tijd uitgerold gaat worden over de HSL locs.
Bijna. PZB en LZB enz. werkt gewoon, maar de software is niet toegelaten in Duitsland. De laatste versie die Duitsland in mag is versie 7A, dus die draait op de CNL locs. Op de HSL rijden we met 7J, dus een aantal versies nieuwer. Bombardier is momenteel bezig met een nieuwe basisversie (versie 9) weer in alle landen toegelaten te krijgen, zodat alle locs weer beschikken over alle updates. Ik geloof dat deze inmiddels (of bijna) in Nederland toegelaten is en dat deze over niet al te lange tijd uitgerold gaat worden over de HSL locs.
Bombardier is momenteel bezig met een nieuwe basisversie (versie 9) weer in alle landen toegelaten te krijgen, zodat alle locs weer beschikken over alle updates. Ik geloof dat deze inmiddels (of bijna) in Nederland toegelaten is en dat deze over niet al te lange tijd uitgerold gaat worden over de HSL locs.
En mag de boel dan ook naar België over de HSL? Ik had begrepen dat Bombardier daar nog altijd problemen heeft...
Die gast afgelopen ochtend op Beilen is zijn been trouwens voorgoed kwijt. Die was dronken en wachtende op de stoptrein terug naar Assen. Zitten op de perronwand met je benen er over heen is niet echt bevoordelijk voor je fysieke gesteldheid.
Op zaterdag 23 januari 2016 15:44 schreef Basekid_NZ het volgende: Ok welke drie figuren van hier zijn rondje Maastricht Heerlen Sittard nogwat te doen? Foto's van locs en nummertjes zijn de onderwerpen geloof ik.
Op zondag 24 januari 2016 02:35 schreef Monopoly het volgende: Die gast afgelopen ochtend op Beilen is zijn been trouwens voorgoed kwijt. Die was dronken en wachtende op de stoptrein terug naar Assen. Zitten op de perronwand met je benen er over heen is niet echt bevoordelijk voor je fysieke gesteldheid.
Maar ik lees hier dat ie gevonden is door een andere reiziger: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)in-op-station-Beilen Heeft de machinist dan niks gemerkt, of was het echt net gebeurd en was de reiziger er gewoon eerder bij dan het personeel van de aanrijdingstrein (die natuurlijk pas een paar honderd meter verderop stilstaat).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 24 januari 2016 02:35 schreef Monopoly het volgende: Die gast afgelopen ochtend op Beilen is zijn been trouwens voorgoed kwijt. Die was dronken en wachtende op de stoptrein terug naar Assen. Zitten op de perronwand met je benen er over heen is niet echt bevoordelijk voor je fysieke gesteldheid.
Je moet sowieso dronken zijn om Beilen als overstapstation te beschouwen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Maar ik lees hier dat ie gevonden is door een andere reiziger: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)in-op-station-Beilen Heeft de machinist dan niks gemerkt, of was het echt net gebeurd en was de reiziger er gewoon eerder bij dan het personeel van de aanrijdingstrein (die natuurlijk pas een paar honderd meter verderop stilstaat).
Tsja, ik kan me wel voorstellen dat een machinist even in zijn cabine kijkt naar een metertje en dan vervolgens wat mist langs de baan. Zeker als je weet waar de seinen staan en je weet dat je dus even je hoofd kan afdraaien..
Maar ik lees hier dat ie gevonden is door een andere reiziger: http://www.rtvnoord.nl/ni(...)in-op-station-Beilen Heeft de machinist dan niks gemerkt, of was het echt net gebeurd en was de reiziger er gewoon eerder bij dan het personeel van de aanrijdingstrein (die natuurlijk pas een paar honderd meter verderop stilstaat).
De IC knalt daar met 140 door heen. Het is donker en in een ICM zit je hoog. Zijn voet is blijven haken achter een treeplank van de ICM. Als machinist merk je dat niet.
Op zondag 24 januari 2016 12:14 schreef Salatrel het volgende: Bij een icm merk je het alleen alsie ervoor springt ja. Die doorloopkop is 1 holle klankkast
vroeger kon je er nog doorheen lopen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op zondag 24 januari 2016 12:23 schreef b2py het volgende: Mijn vroeger bestaat uit met DDAR van Heerhugowaard naar Amsterdam in de IC, dat is inmiddels al jaren eenheidsworst VIRM.
De Flevolijn was ook altijd DDAR. Toen zag je op Amersfoort nog vaak plan V rijden.
Alleen als je in de spits tijdens een RET dienst moest splitsen of combineren dan was het vaak niet zo leuk Vanwege een oneffenheid van de sporen ter plaatse van de lift op spoor 5 en 6 in Ehv ging het vaak mis. Dan kon je met twee man de knoppen gaan bedienen om handmatig de koppen te verbinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 12:49:28 ]
Nee, ik heb een zeer lichte TIA gehad. Iets van 10 seconden en toen fuctioneerde weer alles prima en voelde me kerngezond. Maar de molen waar ik nu in terecht ben gekomen is met geen pen te beschrijven. Althans zo voelt dat als je jezlef kenrgezond voelt en weer direct aan het werk wilt gaan
Alles is prima in orde en draai nu lichte dienst bij mijn ex werkgever via NS en op eigen beweging en zelf geregeld als constructuer/ ontwerper op een tekenkamer. Maar ik mag pas weer rijden als ik stop met roken. Ik schijn omdat ik rook een enorm risico te zijn volgens de arts van IL en T. Hier iets waar ik aan moet voldoen om ooit nog te mogen rijden.
Beoordeling van rijgeschiktheid van een spoormachinist na een CVA is gebaseerd op drie peilers:
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->het fysieke herstel (kan hij weer de handelingen verrichten die bij de functie horen): Goed
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->tensie onder 140/90
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->BMI <30
De eerste ziekmelding ooit bij NS en het is meteen een beroerde ziekmelding. Ik dacht na 2 dagen alweer te kunnen gaan rijden.
Bovendien moet mijn LDL waarde onder de 2 komen en die was 2,3 waarvan mijn huisarts zegt dat dit prima is. De eisen van IL en T worden steeds strenger. Helaas het is niet anders.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 18:13:04 ]
Was dat maar zo(STS) dan was ik al weer aan het rijden. Nee, ik heb een zeer lichte TIA gehad. Iets van 10 seconden en toen fuctioneerde weer alles prima en voelde me kerngezond. Maar de molen waar ik nu in terecht ben gekomen is met geen pen te beschrijven.
Alles is prima in orde en draai nu lichte dienst bij mijn ex werkgever via NS en op eigen beweging en zelf geregeld als constructuer/ ontwerper op een tekenkamer. Maar ik mag pas weer rijden als ik stop met roken. Ik schijn omdat ik rook een enorm risico te zijn volgens de arts van IL en T. Hier iets waar ik aan moet voldoem om ooit nog te mogen rijden.
Beoordeling van rijgeschiktheid van een spoormachinist na een CVA is gebaseerd op drie peilers:
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->het fysieke herstel (kan hij weer de handelingen verrichten die bij de functie horen): Goed
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->geen cognitieve stoornissen (daarvoor wordt hij eerdaags neuropsychologisch onderzocht)
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->recidiefkans op cardiovasculaire incidenten, uiteraard afhankelijk van cardiovasculaire risicofactoren:
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->geslacht en leeftijd (m, 53j, logischerwijze niet te beïnvloeden)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->hij heeft veel gerookt, tot CVA 15 sigaretten per dag, nu al geminderd tot 8/dag; > om weer geschikt te kunnen worden geacht moet het roken gestaakt zijn, is de belangrijkste (te beïnvloeden) risicofactor!
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->familieanamnese voor HVZ (negatief)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->normaal vetspectrum (in ZH licht afwijkend)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->tensie onder 140/90 (wisselend maar bevindingen rond de na te streven waarde)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->BMI <30 (bij hem 20,3 wandelt regelmatig ongeveer 5 km / dag))
Als je ergens ziek van word is het wel de molen waar je in terecht komt. De eerste ziekmelding ooit bij NS en het is meteen een goede ziekmelding. Ik dacht na 2 dagen alweer te kunnen gaan rijden.
Bovendien moet mijn LDL waarde onder de 2 komen en die was 2,3 waarvan mijn huisarts zegt dat dit prima is. Schiet mij maar lek. De eisien van IL en T worden steeds strenger. Helaas het is niet anders.
Zeer herkenbaar. Ik heb ook een fikse gezondheidsmolen gehad afgelopen jaar. Mentale klachtjes. Niets ernstigs maar ik viel even uit voor dienst. Uiteindelijk ruim 9 maanden aan het klootzakkerijen geweest, terwijl 3-4 zeker volstond. Gedoe allemaal.
Op zondag 24 januari 2016 15:39 schreef b2py het volgende: Bijzonder, het meeste dat de machinisten of HC's doen als ze een stop langer dan 3 minuten hebben is hijsen aan een sigaret.
Tja, zolang je niet naar de keuring hoeft om welke reden dan ook zul je hier ook niet mee geconfronteerd worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 16:07:51 ]
Zelfs mijn eigen teamanager is compleet verrast hoe streng de keuringen nu zijn. Daarom mensen die machinist willen worden(prachtig beroep), zorg dat je een plan B hebt dat je iets anders hebt om op terug te vallen. Als je alleen maar treinen kunt rijden en je word ongelukkig medisch afgekeurd ben je de klos.
Was dat maar zo(STS) dan was ik al weer aan het rijden. Nee, ik heb een zeer lichte TIA gehad. Iets van 10 seconden en toen fuctioneerde weer alles prima en voelde me kerngezond. Maar de molen waar ik nu in terecht ben gekomen is met geen pen te beschrijven.
Pff, wat een idiotie... Zou dat ook n.a.v. het ongeluk bij Barendrecht aangescherpt zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, die was onderweg al twee keer onwel geworden dacht ik, en de derde keer was het lang genoeg om vol door het rode sein te gaan. Ik kan me voorstellen dat ze daardoor de medische eisen flink aangescherpt hebben. En die DM'90 bij Roermond jaren geleden, dat was ook een machinist met een hartaanval volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, die was onderweg al twee keer onwel geworden dacht ik, en de derde keer was het lang genoeg om vol door het rode sein te gaan. Ik kan me voorstellen dat ze daardoor de medische eisen flink aangescherpt hebben. En die DM'90 bij Roermond jaren geleden, dat was ook een machinist met een hartaanval volgens mij.
Correct.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Raar genoeg gelden dezelfde regels ook voor treindienstleiders. Gelukkig heb ik nu mijn opleiding DVL bijna achter de rug en heb ik dus ook een plan B.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja, die was onderweg al twee keer onwel geworden dacht ik, en de derde keer was het lang genoeg om vol door het rode sein te gaan. Ik kan me voorstellen dat ze daardoor de medische eisen flink aangescherpt hebben. En die DM'90 bij Roermond jaren geleden, dat was ook een machinist met een hartaanval volgens mij.
Tsja, ik vind het tweeledig. Hiervoor is ook een beveiligingssysteem aanwezig in de trein..
Op zondag 24 januari 2016 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Raar genoeg gelden dezelfde regels ook voor treindienstleiders. Gelukkig heb ik nu mijn opleiding DVL bijna achter de rug en heb ik dus ook een plan B.
Wat is DVL? Ik ken alleen Dynamische Verkeersleiding maar dat is een computersysteem
Op zondag 24 januari 2016 15:39 schreef b2py het volgende: Bijzonder, het meeste dat de machinisten of HC's doen als ze een stop langer dan 3 minuten hebben is hijsen aan een sigaret.
Inderdaad. Soms lijkt het net alsof de spoorsector door de tabakslobby wordt gesponsord als je ze weer met vijf man sterk zichzelf ziet staan verkankeren op het perron.
Dat durf ik niet te zeggen. Maar in mijn geval was het in mijn vrije tijd gebeurt. Helaas heeft mijn partner de huisarts geinformeerd en aangezien ik daar nog nooit was geweest wilde hij gelijk kennis maken. Voordat ik het wist was ik een nacht ter observatie in het hospital opgenomen waarbij ik me al afvroeg wat ik daar deed. Aangezien ik late dienst had moest ik me dus ziek melden en omdat ik de eerlijkheid zelf ben heb ik me ziek gemeld met dit voorvalletje niet wetende wat me te wachten stond. Had ik me met buikgriep een dag ziekgemeld was het heel anders afgelopen.
Bovendien wist de neuroloog me te vertellen dat velen dit in hun slaap krijgen en in de ochtend wakker worden en niets hebben gemerkt. Na een dag gelijk gezond verklaard en heb vanaf dag drie gelijk 8 uur lichte dienst gaan draaien.
Maar goed het is zoals het is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 17:20:45 ]
Inderdaad. Soms lijkt het net alsof de spoorsector door de tabakslobby wordt gesponsord als je ze weer met vijf man sterk zichzelf ziet staan verkankeren op het perron.
Op zondag 24 januari 2016 15:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Raar genoeg gelden dezelfde regels ook voor treindienstleiders. Gelukkig heb ik nu mijn opleiding DVL bijna achter de rug en heb ik dus ook een plan B.
Tsja, ik vind het tweeledig. Hiervoor is ook een beveiligingssysteem aanwezig in de trein..
Ja, maar ons beveiligingssysteem (ATB-EG) werkt niet bij snelheden lager dan 40 km/u. De ongelukken waar hier eerder over werd gesproken gebeurden juist in gebieden waar niet snel wordt gereden.
Nou vangt ATB-Vv dat wel weer op, maar dat is niet bij ieder sein aanwezig.
Zeer herkenbaar. Ik heb ook een fikse gezondheidsmolen gehad afgelopen jaar. Mentale klachtjes. Niets ernstigs maar ik viel even uit voor dienst. Uiteindelijk ruim 9 maanden aan het klootzakkerijen geweest, terwijl 3-4 zeker volstond. Gedoe allemaal.
Als je de lijst ziet waar je aan moet voeldoen denk je een baan bij NASA te hebben. Alleen het salaris is dan van een ander niveau
Wat is DVL? Ik ken alleen Dynamische Verkeersleiding maar dat is een computersysteem
Decentraal Verkeersleider. De logistieke verkeersleider zeg maar, waar de treindienstleider over de veiligheid gaat. De DVL legt treinen in en heft ze op, bepaalt de treinenloop rond incidenten, storingen en calamiteiten en stuurt de treinenloop bij waar conflicten ontstaan.
Yup. Op bepaalde gebieden, bijvoorbeeld gehoor, zijn de eisen anders, maar ook wij worden periodiek gekeurd, met hartfilmpjes en bloeddrukmetingen en de hele rambam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja, maar ons beveiligingssysteem (ATB-EG) werkt niet bij snelheden lager dan 40 km/u. De ongelukken waar hier eerder over werd gesproken gebeurden juist in gebieden waar niet snel wordt gereden.
Nou vangt ATB-Vv dat wel weer op, maar dat is niet bij ieder sein aanwezig.
Ook echt het enige mankement wat het heeft overigens..
Decentraal Verkeersleider. De logistieke verkeersleider zeg maar, waar de treindienstleider over de veiligheid gaat. De DVL legt treinen in en heft ze op, bepaalt de treinenloop rond incidenten, storingen en calamiteiten en stuurt de treinenloop bij waar conflicten ontstaan.
Ah cool. Daar zijn de eisen lager voor? Ik dacht trouwens dat een TRDL dat werk ook al deed. Ik begrijp steeds minder waar de werkdrukmeter bij TRDL's voor nodig is..
Ah cool. Daar zijn de eisen lager voor? Ik dacht trouwens dat een TRDL dat werk ook al deed. Ik begrijp steeds minder waar de werkdrukmeter bij TRDL's voor nodig is..
DVL is geen veiligheidsfunctie en daarom is er geen medisch onderzoek.
En als treindienstleider heb je het soms druk genoeg hoor. Zeker als er weer eens iemand langs het spoor loopt, ben je continu aanwijzingen aan het afgeven. Wisselstorinkje erbij, wat rangeerwerk enzo en je hebt geen tijd meer om koffie te halen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
DVL is geen veiligheidsfunctie en daarom is er geen medisch onderzoek.
En als treindienstleider heb je het soms druk genoeg hoor. Zeker als er weer eens iemand langs het spoor loopt, ben je continu aanwijzingen aan het afgeven. Wisselstorinkje erbij, wat rangeerwerk enzo en je hebt geen tijd meer om koffie te halen.
Dat laat je dan doen door een decentrale neem ik aan?
Ja, maar ons beveiligingssysteem (ATB-EG) werkt niet bij snelheden lager dan 40 km/u. De ongelukken waar hier eerder over werd gesproken gebeurden juist in gebieden waar niet snel wordt gereden.
Nou vangt ATB-Vv dat wel weer op, maar dat is niet bij ieder sein aanwezig.
Ik denk daar anders over. Je hoeft niet onderuit te gaan om een sein te negeren. Maar een STS word anders behandeld. Dat is natuurlijk krom althans zo voelt dat als jezelf 15 jaar zonder ooit nog maar een veiligheidsincident te hebben gehad buiten 3 aanrijdingen met persoon waar ik niets aan kan doen is het wel bizar. Het is natuurlijk ook een teleurstelling. Ik mis het wel ondanks dat ik zo ander werk zou kunnen uitvoeren en me daar geen zorgen over hoef te maken. Want het liefste doe je wat je altijd al hebt willen doen. Maar nogmaals het is zoals het is. Maar ik hoop dat toekomstige machinsten die nog erg jong zijn en of aan deze opleiding gaan beginnen, zorgen voor een plan B. Dat wil ik hier in dit topic meegeven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 18:09:08 ]
Ik denk daar anders over. Je hoeft niet onderuit te gaan om een sein te negeren. Maar een STS word anders behandeld. Dat is natuurlijk krom als jezelf 15 jaar zonder ooit nog maar een veiligheidsincident te hebben gehad buiten 3 aanrijdingen met persoon waar ik niets aan kan doen is het wel bizar.
Een veiligheidssysteem is bedoeld als een vangnet: je hoopt het nooit nodig te hebben, maar als je een keer over een rand valt hoop je wel dat er iets is dat voorkomt dat je te pletter valt.
Voor jou is het inderdaad zuur dat zoiets relatief kleins zulke verstrekkende gevolgen heeft. Maar als ik het goed lees is het enige bezwaar dat je (nog) niet bent gestopt met roken? Zo verstokt?
Een veiligheidssysteem is bedoeld als een vangnet: je hoopt het nooit nodig te hebben, maar als je een keer over een rand valt hoop je wel dat er iets is dat voorkomt dat je te pletter valt.
Voor jou is het inderdaad zuur dat zoiets relatief kleins zulke verstrekkende gevolgen heeft. Maar als ik het goed lees is het enige bezwaar dat je (nog) niet bent gestopt met roken? Zo verstokt?
Iemand die mij kent weet dat ik me nooit iets laat opdragen wat ik in mijn prive tijd onderneem. Het is een principe kwestie. Het voelt niet goed omdat je dit ook in prive tijd onderneemt. Hoever wil je gaan. Camara's in huis om te kijken of je wel genoeg slaapt? Want ook dat komt ter sprake. Alleen kunnen ze dan nu nog niet goed controleren. Bij mij is het het roken. Maar wat volgt er nog. Niet teveel sex?
Ik rook al zeer weing. Op het werk al niet meer maar wel thuis. Gemiddeld 6-8 sig per dag.
Iemand die mij kent weet dat ik me nooit iets laat opdragen wat ik in mijn prive tijd onderneem. Het is een principe kwestie. Het voelt niet goed omdat je dit ook in prive tijd onderneemt. Hoever wil je gaan. Camara's in huis om te kijken of je wel genoeg slaapt? Want ook dat komt ter sprake. Alleen kunnen ze dan nu nog niet goed controleren. Bij mij is het het roken. Maar wat volgt er nog. Niet teveel sex?
Ik rook al zeer weing. Op het werk al niet meer maar wel thuis. Gemiddeld 6-8 sig per dag.
Waar het van jou een principe kwestie is om niet te stoppen met roken, is het voor de werkgever een principekwestie dat je 0,0 mag roken. Ergens moet een grens gesteld worden
Zie het als een goede stuk n achter de deur om helemaal te stoppen
Op zondag 24 januari 2016 16:47 schreef Dr_Flash het volgende: en als je gewoon zegt dat je gestopt bent met roken? Dan kunnen ze je verder niet veel maken lijkt me. Of is dat liegen en ook een principekwestie?
Al rochelend met zwarte tanden en met gele vingers is dat vast niet heel geloofwaardig (jaja weet wel dat je dan wrs meer dan 8 moet roken per dag)
Kan overigens best zo zijn dat ze hier gewoon meelezen. Je post best veel details eerlijk gezegd. Dit soort eerlijkheid op deze plek heeft al eens eerder een user zijn baan gekost.
Op zondag 24 januari 2016 16:51 schreef Dr_Flash het volgende: Kan overigens best zo zijn dat ze hier gewoon meelezen. Je post best veel details eerlijk gezegd. Dit soort eerlijkheid op deze plek heeft al eens eerder een user zijn baan gekost.
Was dat niet meer dat het op een ander forum (Somda) werd gekopieerd en ze daar veel meer meelezen?
Waar het van jou een principe kwestie is om niet te stoppen met roken, is het voor de werkgever een principekwestie dat je 0,0 mag roken. Ergens moet een grens gesteld worden
Zie het als een goede stuk n achter de deur om helemaal te stoppen
Mijn werkgever zegt dat niet. IL en T is hier de woordvoerder en adviseur. Als het aan NS had gelegen was ik weer aan het rijden. De bedrijfsarts had me ook alweer willen laten rijden maar is terug gefloten door IL en T voor een zeer grondig onderzoek. Niet gezegd dat ik blijf roken. Mijn verstand zegt nee maar mijn gevoel zegt ja. Het zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik me moet laten beinvloeden en dat voelt niet goed .
Ik ben er nog mee bezig wat ik ermee moet. Ik ben daar nog niet uit.
geen idee. Ik weet wel dat er op een bepaald moment een post van hem gewoon 1 op 1 vanuit dit topic in een krant verschenen is. Toen was het gauw afgelopen. Journalisten zijn ook liever lui dan moe natuurlijk.
Op zondag 24 januari 2016 16:51 schreef Dr_Flash het volgende: Kan overigens best zo zijn dat ze hier gewoon meelezen. Je post best veel details eerlijk gezegd. Dit soort eerlijkheid op deze plek heeft al eens eerder een user zijn baan gekost.
Daar ben ik niet bang voor. Ik zeg ook nadrukkelijk dat dit de regels zijn en het is zoals het is. En wat is er mis om mensen te adviseren een plan B te hebben. Dat ik daar moeite mee heb, och dat is niet meer dan normaal. Wie zou dat niet hebben.
Mijn werkgever zegt dat niet. IL en T is hier de woordvoerder en adviseur. Als het aan NS had gelegen was ik weer aan het rijden. De bedrijfsarts had me ook alweer willen laten rijden maar is terug gefloten door IL en T voor een zeer grondig onderzoek. Niet gezegd dat ik blijf roken. Mijn verstand zegt nee maar mijn gevoel zegt ja. Het zou de eerste keer in mijn leven zijn dat ik me moet laten beinvloeden en dat voelt niet goed .
Ik ben er nog mee bezig wat ik ermee moet. Ik ben daar nog niet uit.
Het is natuurlijk geen toffe situatie, maar als je je werk leuk genoeg vindt om het te blijven doen zul je offers moeten brengen. Maar, look on the bright side, stoppen met roken brengt ook voordelen met zich mee. Het bespaart je flink wat geld en je ruikt nog eens een stuk frisser ook
Daar ben ik niet bang voor. Ik zeg ook nadrukkelijk dat dit de regels zijn en het is zoals het is. En wat is er mis om mensen te adviseren een plan B te hebben. Dat ik daar moeite mee heb, och dat is niet meer dan normaal. Wie zou dat niet hebben.
Ik praat hier ook niet slecht over NS of over welke organisatie dan ook. Zelfs niet over IL en T die nu eenmaal deze regels hanteren. NS blijft nog altijd een der beste werkgevers. Dat merk ik ook nu ook, want steun krijg ik genoeg dus daar ligt het niet aan. Het is mijn eigen eigenwijsheid waar ze me dan op zouden kunnen aanspreken.:). Dat hoort erbij. Bovendien zou je ook kunnen conlcuderen dat het laat zien hoe veilig men werkt om alle risico's uit te sluiten.
Maar ik hou jullie wel op de hoogte. Mogelijk als mijn LDL waarde weer onder de twee zit en daadwerkelijk ben gestopt met roken kan ik jullie met alle plezier weer overal naar toe rijden. Daar ga ik dan wel vanuit. Het is natuurlijk zo dat uiteindelijk het verstand het gaat winnen van het gevoel.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 17:57:50 ]
Op zondag 24 januari 2016 17:32 schreef GlennQuagmire het volgende: Het noorden van Nederland is afgesloten van de rest van het land. Aanrijding met een voertuig aldus onze conducteur, over bussen helaas geen woord
Zwolle-Assen/Leeuwarden laatste update: zondag 24 januari 2016, 16.52 uur
Tussen Meppel en Zwolle rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Kort voor vertrek de reisplanner check gedaan, en zelfs op het station stond nog dat mn trein naar utrecht gewoon reed. Nu maar kijken wat de ns gaat verzinnen op deze studentenmigratiedag
Kort voor vertrek de reisplanner check gedaan, en zelfs op het station stond nog dat mn trein naar utrecht gewoon reed. Nu maar kijken wat de ns gaat verzinnen op deze studentenmigratiedag
Bar weinig waarschijnlijk
Je kan proberen de bussen Wierden - Zwolle wat eerder te laten opkomen maar of je met zes bussen wat kan oplossen?
Op zondag 24 januari 2016 17:32 schreef GlennQuagmire het volgende: Het noorden van Nederland is afgesloten van de rest van het land. Aanrijding met een voertuig aldus onze conducteur, over bussen helaas geen woord
Tussen Zwolle en Herfte zitten geen overwegen toch?
Ik snap trouwens niet hoe je het voor elkaar krijgt om met pech op een overweg stil te komen staan. Je zorgt toch dat je vaart hebt als een overweg oprijdt, zodat je altijd nog door kan rollen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dan heb je nog mensen die gaan rijden terwijl het verkeer nog voor een verkeerslicht stilstaat voorbij de overweg en men sluit aan en blijft dan op de overweg staan. Als dan een trein in aankomst is breekt paniek uit en zal het je net gebeuren dat je motor afslaat. Rennen is dan nog de enige optie
Dan heb je nog mensen die gaan rijden terwijl het verkeer nog voor een verkeerslicht stilstaat voorbij de overweg en men sluit aan en blijft dan op de overweg staan. Als dan een trein in aankomst is breekt paniek uit en zal het je net gebeuren dat je motor afslaat. Rennen is dan nog de enige optie
Terwijl het zo simpel is: je gaat pas rijden als er aan de overkant plek is. Daar moet gewoon meer aandacht aan besteed worden in de rijopleiding ook. Je zou zeggen dat iedereen dat kan bedenken, maar als je ziet wat voor pannekoeken er tegenwoordig op de weg mogen rijden
Dan heb je nog mensen die gaan rijden terwijl het verkeer nog voor een verkeerslicht stilstaat voorbij de overweg en men sluit aan en blijft dan op de overweg staan. Als dan een trein in aankomst is breekt paniek uit en zal het je net gebeuren dat je motor afslaat. Rennen is dan nog de enige optie
Oh ja, dat doen mensen ook nog wel eens. Nog dommer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Terwijl het zo simpel is: je gaat pas rijden als er aan de overkant plek is. Daar moet gewoon meer aandacht aan besteed worden in de rijopleiding ook. Je zou zeggen dat iedereen dat kan bedenken, maar als je ziet wat voor pannekoeken er tegenwoordig op de weg mogen rijden
Inderdaad. Ik sta wel eens stil voor een geopende overweg voor een stoptonend sein. Nu is het zo dat velen gewoon doorrijden zonder naar links of naar rechts te kijken. Een enkeling kijkt wel en houd toch even in. Als ik met de auto of fiets een overweg moet passeren kijk ik toch altijd naar links en rechts ook al is die geopend en is de knipperinstallatie uit. Maar dat zit erin gebakken als spoorman.
Terwijl het zo simpel is: je gaat pas rijden als er aan de overkant plek is. Daar moet gewoon meer aandacht aan besteed worden in de rijopleiding ook. Je zou zeggen dat iedereen dat kan bedenken, maar als je ziet wat voor pannekoeken er tegenwoordig op de weg mogen rijden
Wat is aandacht besteden aan? Even noemen tijdens een rijles? Gebieden genoeg waar die situatie niet voordoet, dat vergeet je het ook weer.
Mensen remmen ook nog steeds als als ze beginnen te slippen, terwijl dat ook dom is.
Op zondag 24 januari 2016 18:39 schreef derLudolf het volgende: Wat is aandacht besteden aan? Even noemen tijdens een rijles? Gebieden genoeg waar die situatie niet voordoet, dat vergeet je het ook weer.
Ja, maar rijbewijzen worden niet voor een beperkt gebied afgegeven. Ieder puberdonzig ballenkrabbertje van 18 kan een rijbewijs halen, en het eerste wat ze doen is eoa brik kopen omdat er hoognodig op een epic roadtrip gegaan moet worden. Ohne nach zu denken
Dus ja, toch maar even een ommetje naar een overweg tijdens een paar van je rijlessen.
Wat is aandacht besteden aan? Even noemen tijdens een rijles? Gebieden genoeg waar die situatie niet voordoet, dat vergeet je het ook weer.
Mensen remmen ook nog steeds als als ze beginnen te slippen, terwijl dat ook dom is.
Ik dacht dat de theorie nu veel zwaarder is geworden voor het behalen van een autorijbewijs. Men legde de nadruk op inzicht en het daarom zo moeilijk is geworden. Dat valt hier wel onder.
Bovendien ben ik na mijn eerherstel hele goed opgekrabbeld, in alle denkbare opzichten, en met een stevig handje hulp van de overgebleven dierbaren. Ik geld weer als een autoriteit in mijn vakgebied.
Tja wat moet ik daar nu weer van denken?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maar goed je mag hopen dat men in de toekomst steeds meer van die overwegen gaat saneren. Het blijven ondingen die in de storing kunnen vallen en waar veel ongelukken en ongemakken plaats vinden. Het zou enorm schelen in de dienstregeling van treinen. De aanwijzing overweg en voorzichtig rijden is de meest ontvangende aanwijzing die je als machinst krijgt. Aanwijzing STS en SB etc krijg je zelden.
Op zondag 24 januari 2016 18:51 schreef Cherna het volgende: Maar goed je mag hopen dat men in de toekomst steeds meer van die overwegen gaat saneren. Het blijven ondingen die in de storing kunnen vallen en waar veel ongelukken en ongemakken plaats vinden. Het zou enorm schelen in de dienstregeling van treinen. De aanwijzing overweg en voorzichtig rijden is de meest ontvangende aanwijzing die je als machinst krijgt. Aanwijzing STS en SB etc krijg je zelden.
SB heb ik in die 6 jaar zelfs pas één keer afgegeven.
En STS Normale Snelheid, heb je die wel eens gehad? En Verkeerd Spoor? En TTV?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 24 januari 2016 18:43 schreef Cherna het volgende: Ik dacht dat de theorie nu veel zwaarder is geworden voor het behalen van een autorijbewijs. Men legde de nadruk op inzicht en het daarom zo moeilijk is geworden. Dat valt hier wel onder.
Ja maar dat is inzicht op een verkeerssituatie die je ziet op een plaatje/computer/tv scherm. Dat is voor veel mensen heel moeilijk beoordelen.
In een praktijksituatie als jezelf in de auto zit is dat heel anders vind ik zelf.
Snelheid Begrenzen. Het aangegeven traject met de aangegeven snelheid berijden wegens de toestand van de infrastructuur. Dan is men ter plaatse gaan kijken maar is nog niet opgnomen in het TSB. Vooraf heb je dan meestal een VR gekregen. Stel ik constateer als machinst een verzakking en meld dit aan de TRDL. Hij laat dan andere eerst met een aanwijzing VR over de aangegeven kilometrering treinen rijden totdat infra is gaan kijken en een snelheid afgeeft(dat kan bijvoorbeeld 80 km zijn). Later zal die in een TSB worden opgenomen gaat dit langer duren.
Een SB krijg ik zo nu en dan vanwege een spoorstaafbreuk, puntstuk etc.
Het meeste is overweg en VR. En VR komt de laaste tijd steeds vaker voor vanwege spoorlopers etc. En dat kost enrom veel tijd. Zeker in de herfst waar zelfs een VIRM met moeite weer op snelheid is. Bovendien ga ik al ruim voor de aangeven kilometrering die ik doorkrijg van de TRDL als het om spoorlopers gaat al eerder in de ankers ivm de verplaatsing van de spoorlopers of loslopende dieren
[ Bericht 22% gewijzigd door Cherna op 24-01-2016 19:13:36 ]
Dus ja, toch maar even een ommetje naar een overweg tijdens een paar van je rijlessen.
Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar.
Even vanuit Delfzijl naar Amsterdam rijden, want daar hebben ze trams
Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar.
Even vanuit Delfzijl naar Amsterdam rijden, want daar hebben ze trams
Dat is toch gewoon alle kruisingen pas oprijden als je deze ook weer vrij kan maken? Of dat een andere weg of spoorrails zijn maakt niet zoveel uit. Het is in elk geval beide moeilijk, hier in de buurt ook zo'n kruising (van 2 wegen) waar men blind achter de achterlichten van d'r voorganger aan rijd en midden op de kruising in de file blijft stilstaan.
Dat is toch gewoon alle kruisingen pas oprijden als je deze ook weer vrij kan maken? Of dat een andere weg of spoorrails zijn maakt niet zoveel uit. Het is in elk geval beide moeilijk, hier in de buurt ook zo'n kruising (van 2 wegen) waar men blind achter de achterlichten van d'r voorganger aan rijd en midden op de kruising in de file blijft stilstaan.