ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet
Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende: Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet
Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef derLudolf het volgende: Heb je de Slimste Mens ook gezien? In de galerij lieten ze bordjes van stations zien, waarbij de plaatsnaam was weggelaten. Alleen Vlissingen en Maastricht met toevoeging wist ik niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Den Haag Hollands Spoor, pluskut Drienerlo, Grunn Europa park, Amersfoort Vathorst, Arnhem Presikhaaf, Almere Oostvaarders, en dan nog een die in Maestrig en Vlaardingen.
Staat er op het bord van Groningen Hoofdstation ook Groningen HS? Want je zag een blauw bord met HS.
Den Haag Hollands Spoor, pluskut Drienerlo, Grunn Europa park, Amersfoort Vathorst, Arnhem Presikhaaf, Almere Oostvaarders, en dan nog een die in Maestrig en Vlaardingen.
Staat er op het bord van Groningen Hoofdstation ook Groningen HS? Want je zag een blauw bord met HS.
Die had iedereen hier wel blind 8/8 gescoord. Paar uitstapjes buitenland waren leuk geweest. ........ Dampoort of zo. Of instinkertjes als ........ Ehrenfeld, wat zowel Köln als Bochum had kunnen zijn.
Die had iedereen hier wel blind 8/8 gescoord. Paar uitstapjes buitenland waren leuk geweest. ........ Dampoort of zo. Of instinkertjes als ........ Ehrenfeld, wat zowel Köln als Bochum had kunnen zijn.
Voor de gemiddelde nitwit was dit al moeilijk genoeg
Op vrijdag 22 januari 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende: Of probeer je ook maar de helft van de 132 oplossingen te produceren voor "..... Hauptbahnhof"
Ben wel benieuwd hoe ver ik daar zelf mee zou komen
Nee Net als Kerkrade staan daar de bordjes met en zonder toevoeging "centrum" door elkaar heen. Of tenminste een paar jaar geleden, kan inmiddels opgelost zijn
Nee Net als Kerkrade staan daar de bordjes met en zonder toevoeging "centrum" door elkaar heen. Of tenminste een paar jaar geleden, kan inmiddels opgelost zijn
ik heb heel diep in mijn geheugen moeten graven om tot zeven te kunnen komen
Van Arnhem Centraal merk je ook nog helemaal nul komma niks Niet op vertrekstaten, niet op bordjes, niet in opschriften op het station zelf, alleen op de bouwborden
De situatie waar ik het over heb gaat in Nederland ontstaan
Wild guess: Delfkwijl West - Groningen Noord - Sappemeer Oost? Omdat ze die lijntjes aanmekaar willen frummelen? Verdere Noorden heb je alleen in Alkmaar, Maastricht, Sneek en Barneveld en die kunnen niet..
Barneveld, achterlijk griffodorp als het is, heeft wel de unieke situatie Noord-Centrum-Zuid aan één lijn, in dezelfde plaats nog wel. Komt dat verder nog voor? In NL in ieder geval niet
komt er wel. Heb al diverse tekeningen van de toekomstige sporen layout van Groningen gezien en daarbij is keren voor Arriva niet echt aan te raden als ze met acht treinen per uur per richting over twee sporen willen gaan rijden.
Alleen bij Europapark komen keersporen voor de treinen uit Leeuwarden. De rest zal door moeten rijden
Ik denk alleen wel altijd dat het Vlissingen-Oost Souburg is, hoe ik daar dan weer bij kom.. of is dat een oudere naam?
Het station ligt in Oost-Souburg, en ik geloof dat het station vroeger ook die naam heeft gehad. Vlissingen-Oost Souburg is een combinatie die je niet snel aan zou treffen overigens, want Souburg en Vlissingen-Oost liggen niet bepaald naast elkaar.
Op zaterdag 23 januari 2016 00:37 schreef James1988 het volgende: Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem:
.......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres
De onderste is een makkie, rest geen idee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het station ligt in Oost-Souburg, en ik geloof dat het station vroeger ook die naam heeft gehad. Vlissingen-Oost Souburg is een combinatie die je niet snel aan zou treffen overigens, want Souburg en Vlissingen-Oost liggen niet bepaald naast elkaar.
In Nederland wordt een koppelteken alléén gebruikt als het twee verschillende plaatsen betreft. Dus Vlissingen en Oost-Souburg. Dat is zo consequent dat Nieuw Vennep eigenlijk verkeerd geschreven is, want de plaats heet Nieuw-Vennep. In Duitsland worden koppeltekens alleen gebruikt als het achtervoegsel níét Hbf, Zentrum, Mitte of een windrichting is, en in Belgoland worden altijd koppeltekens gebruikt bij toevoegingen..
Ehm, dus Vlissingen-Oost Souburg zou het huidige station zijn (combinatie van Vlissingen en Oost-Souburg), en het station wat nooit gaat bestaan zou dan Vlissingen Oost-Souburg heten?(Combinatie van Vlissingen-Oost en Souburg). Welja, gelukkig is er bedacht om het Oost maar achterwege te laten bij de huidige benaming.
Studenten van de TU Delft hebben vandaag hun ontwerp gepresenteerd voor Elon Musk's Hyperloop, een revolutionair vervoermiddel dat sneller en efficiënter zou moeten zijn dan trein en vliegtuig:
Op zaterdag 23 januari 2016 00:37 schreef James1988 het volgende: Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem:
.......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres
London Bridge, Lyon Perrache, Birmingham New Street, Brussel Congres. Kan alleen flemingsberg niet plaatsen...
Wild guess: Delfkwijl West - Groningen Noord - Sappemeer Oost? Omdat ze die lijntjes aanmekaar willen frummelen? Verdere Noorden heb je alleen in Alkmaar, Maastricht, Sneek en Barneveld en die kunnen niet..
Op zaterdag 23 januari 2016 01:56 schreef James1988 het volgende: Studenten van de TU Delft hebben vandaag hun ontwerp gepresenteerd voor Elon Musk's Hyperloop, een revolutionair vervoermiddel dat sneller en efficiënter zou moeten zijn dan trein en vliegtuig:
Op zaterdag 23 januari 2016 00:37 schreef James1988 het volgende: Hier nog een paar stationsnamen, degene die ze als eerste allemaal weet (zonder te zoeken) verdient eeuwige roem:
.......... Bridge .......... Perrache .......... Flemingsberg .......... New Street .......... Congres
Zeker dertig? Als ik al zie wat alleen al op mijn standplaats het afgelopen jaar aan nieuwe machinisten binnengekomen is, dan zijn dat er alleen al een stuk of 50. Die 30 zal wel op de standplaatsen Hengelo/Enschede/Zwolle slaan?
Edit: of ze bedoelen natuurlijk de hoeveelheid mensen die in één klas kunnen
[ Bericht 29% gewijzigd door MTL op 23-01-2016 12:56:55 ]
Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Prins_Pils het volgende: Van Arnhem Centraal merk je ook nog helemaal nul komma niks Niet op vertrekstaten, niet op bordjes, niet in opschriften op het station zelf, alleen op de bouwborden
Het is in november 2015 aangekondigd en het zal een jaar duren voordat het overal doorgevoerd is.
Op zaterdag 23 januari 2016 12:14 schreef b2py het volgende: "Veel nieuwe machinsten", dus ik dacht aan honderd, tweehonderd, waren het er dertig
Ja ik vind het ook niet echt veel Maar ja, 1 machinist minder betekent op een dag dan weer zus-en-zoveel opgeheven treinen, elke dag weer etc. Dus ja, laat maar komen
Ik kan alleen vinden dat het een jaar gaat duren trouwens, nergens waarom maar ik denk dat ze het bij de invoering van de volgende dienstregeling pas doen. Gok ik. Ofzo.
Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' HHAHAHAHAHAHA sorry :$
Op zaterdag 23 januari 2016 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' HHAHAHAHAHAHA sorry :$
Wat is "deze redenering" ook weer eigenlijk? Van mij mag elk station dat nog een ander station in dezelfde stad MET een toevoeging heeft, wel Centraal heten hoor, kost toch geen geld
Op zaterdag 23 januari 2016 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Moet volgens deze redenering trouwens dan Breda ook geen Centraal worden? En misschien Eindhoven ook? Almere? Die eerste vanwege de 'internationale allure' HHAHAHAHAHAHA sorry :$
Ja dat is dus het probleem. Niet iedere honduitlater die 112 belt zegt "zet IC3682 stil tussen Ht en Tb want ik vind dat hij stinkt". Misschien moeten we honduitlaters gaan trainen
Maar dat lijntje krijg je gewoon niet veel korter.
Wel
quote:
Op vrijdag 22 januari 2016 19:14 schreef Darkwing_Duck het volgende: In de regio parijs heb je een apart alarmnummer voor de trein (117) en omvat alle situaties. Smsen kan ook naar 31117.
Al weleens gebruik van gemaakt dat smsen toen er een de trein aan het vol graffiti-en was....
In Nederland wordt een koppelteken alléén gebruikt als het twee verschillende plaatsen betreft. Dus Vlissingen en Oost-Souburg. Dat is zo consequent dat Nieuw Vennep eigenlijk verkeerd geschreven is, want de plaats heet Nieuw-Vennep. In Duitsland worden koppeltekens alleen gebruikt als het achtervoegsel níét Hbf, Zentrum, Mitte of een windrichting is, en in Belgoland worden altijd koppeltekens gebruikt bij toevoegingen..
In Frankrijk gebnruiken ze 2 verschillende koppeltekens voor bijvoorbeeld Marne-La-Vallee-Chessy
Tussen Marne la Vallee staat een iets andere lengte dan tussen Vallee en Chessy....
Op zaterdag 23 januari 2016 15:44 schreef Basekid_NZ het volgende: Ok welke drie figuren van hier zijn rondje Maastricht Heerlen Sittard nogwat te doen? Foto's van locs en nummertjes zijn de onderwerpen geloof ik.
Op zaterdag 23 januari 2016 15:44 schreef Basekid_NZ het volgende: Ok welke drie figuren van hier zijn rondje Maastricht Heerlen Sittard nogwat te doen? Foto's van locs en nummertjes zijn de onderwerpen geloof ik.
Maar even op ze af stappen om te vragen durfde je ook niet he
Op zaterdag 23 januari 2016 12:22 schreef MTL het volgende: Zeker dertig? Als ik al zie wat alleen al op mijn standplaats het afgelopen jaar aan nieuwe machinisten binnengekomen is, dan zijn dat er alleen al een stuk of 50. Die 30 zal wel op de standplaatsen Hengelo/Enschede/Zwolle slaan?
Edit: of ze bedoelen natuurlijk de hoeveelheid mensen die in één klas kunnen
In Eindhoven zie je maandelijks wel weer een behoorlijke groep starten. Alles heeft er mee te maken dat ouderen verdwijnen(afgekeurd en/of met pesnioen) en om de 10 minuten een trein. De keuringen voor ouderen worden steeds strenger. Althans de medische keuringen.
moet toch wat he. Heb vandaag geen trein gezien, ondanks dat ik meermalen het spoor gekruist ben
Ik heb veel treinen gezien. Behalve CapTrain 1621 met autotrein tussen Kijfhoek en Roosendaal. Bleek dat ding ruim 220 minuten vertraagd te rijden (terwijl het wel op tijd op de Kijfhoek gearriveerd was)...... Heb er tot +180 op gewacht, en toen maar huiswaarts....
Ik heb veel treinen gezien. Behalve CapTrain 1621 met autotrein tussen Kijfhoek en Roosendaal. Bleek dat ding ruim 220 minuten vertraagd te rijden (terwijl het wel op tijd op de Kijfhoek gearriveerd was)...... Heb er tot +180 op gewacht, en toen maar huiswaarts....
Baal je dan dat je niet nog 40 min heb gewacht of?
Maar dat ding staat gepland ook al een paar uur stil daar volgens mij, dus dikke kans dat er een machinistwissel is. Dan is de kans op vertraging al groter natuurlijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een retour met de Pimpel Hengelo - Bad Bentheim kost tegenwoordig ¤12,00 met 100% korting Nederland, voorheen was dat ¤4,80. Reden? De Deutsche Bahn heeft voor Fernverkehr de tarieven verhoogt, en een enkele reis tussen 2 stations met een IC kosten nu minimaal ¤6,00, en voor de Pimpel wordt geen 'NL Vrij-Reizen' meer in de tarieven berekend, net als 40% korting is komen te vervallen.
Op zaterdag 23 januari 2016 16:54 schreef dennistd het volgende: Maar dat ding staat gepland ook al een paar uur stil daar volgens mij, dus dikke kans dat er een machinistwissel is. Dan is de kans op vertraging al groter natuurlijk.
Oorzaak van vertraging was dat de trein uit Zeebrugge naar Roosendaal erg in de vertraging zat. En de trein uit Kijfhoek is pas gaan vertrekken toen de trein uit Zeebrugge een aankomsttijd in Roosendaal bekend had. Daar is het de Class66 gaat weer terug naar Zeebrugge, en de 1600 weer terug naar Kijfhoek (- Bad Bentheim)
In Zuid-Limburg rijdt Plan V weer min of meer planmatig volgens mij. Ik heb ze sinds donderdag elke dag gezien in de stopper tussen Roermond en Maastricht-Randwyck.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 18:29:12 ]
Vandaag waren (als het goed is) 2 van de 4 omlopen tussen Roermond-Maastricht met V, 2 van de 3 omlopen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven met V en 1 omloop op Deurne-Eindhoven-Nijmegen met V.
Op zaterdag 23 januari 2016 19:16 schreef greavy het volgende: Vandaag waren (als het goed is) 2 van de 4 omlopen tussen Roermond-Maastricht met V, 2 van de 3 omlopen tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven met V en 1 omloop op Deurne-Eindhoven-Nijmegen met V.
Alles waar energie uit komt, in Duitsland is dat gestandariseerd, i.t.t. tot hier.
Cool. Daar hebben ze dus ook niet van door verschillende remsystrmen en zou een BR111 in kunnen vallen in een getrokken IC en een 120 kan voor een Dosto stam worden gezet?
Cool. Daar hebben ze dus ook niet van door verschillende remsystrmen en zou een BR111 in kunnen vallen in een getrokken IC en een 120 kan voor een Dosto stam worden gezet?
Zoiets als dit?
En over die remsystemen, volgens mij is dat wijdverspreid gelijk. Pneumatisch remsysteem met een back-up failsafe Westinghouse systeem.
[ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 23-01-2016 21:53:24 ]
De DDAR is gebouwd met het oog op samenwerken met een loc 1700 (Dacht ik, of ook 1600/1800?). Waarschijnlijk was toen al het idee dat men over zou stappen naar treinstellen ipv loc+rijtuigen.
Op zaterdag 23 januari 2016 22:01 schreef James1988 het volgende: Communicatie tussen loc en stuurstandrijtuigen is hier niet dermate gestandaardiseerd zoals in Duitsland (ZWS) of België (MUX).
Best wel idioot ja. Waarom was het ook alweer niet mogelijk geel/blauwe voor de IC Berlijn in te zetten? Een rode zou het wel kunnen
Op zaterdag 23 januari 2016 22:03 schreef b2py het volgende: De DDAR is gebouwd met het oog op samenwerken met een loc 1700 (Dacht ik, of ook 1600/1800?). Waarschijnlijk was toen al het idee dat men over zou stappen naar treinstellen ipv loc+rijtuigen.
Ja, maar de huidige DDM1 1700's kunnen niet met DDAR overweg
Best wel idioot ja. Waarom was het ook alweer niet mogelijk geel/blauwe voor de IC Berlijn in te zetten? Een rode zou het wel kunnen
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS.