Ik weet ook niet precies welke combinaties wel en niet hebben gekund, ik ben niet zo thuis in historische meuk en al helemaal niet in locomotieven.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar de huidige DDM1 1700's kunnen niet met DDAR overweg
Allebei ZO veel mooier dan die geel-blauwe troep die we hier hebbenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Zoiets als dit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En over die remsystemen, volgens mij is dat wijdverspreid gelijk. Pneumatisch remsysteem met een back-up failsafe Westinghouse systeem.
Heeft iets te maken met elektrodynamisch vs. elektropneumatisch remmen dacht ikquote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies welke combinaties wel en niet hebben gekund, ik ben niet zo thuis in historische meuk en al helemaal niet in locomotieven.
Uhu, en het rijdt gewoon harder als het NL spulquote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allebei ZO veel mooier dan die geel-blauwe troep die we hier hebbenAlsof het nog steeds 1980 is -O
Legt ook mangs veel meer afstand af dan hier.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, en het rijdt gewoon harder als het NL spul
Nee joh, die zijn te druk met de benamingen van storingen, dat is veel belangrijker namelijk!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:27 schreef derLudolf het volgende:
In NL had VBOV ook brandbrieven naar de kamer gestuurd als een 111 in een IC zou rijden. Met die kleine ronde buffertjes raakt de boel natuurlijk meteen overbufferd
111 gaat niet harder dan 140. 120 wel maar dan ook gelijk goed veel harder maar met dat materieel erachter 'slechts' 160. Niet overdrijven dus.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, en het rijdt gewoon harder als het NL spul
Een RE niet hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Legt ook mangs veel meer afstand af dan hier.
PZB is niet nodig voor Bentheim. Het gaat puur om het toegelaten zijn van een bepaalde softwareversie, die natuurlijk wel eerst getest worden in Duitsland...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS.
Zoiets is het tenminste.
Bijna. PZB en LZB enz. werkt gewoon, maar de software is niet toegelaten in Duitsland.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over Traxx-locs? Dat heeft dan weer te maken met de softwareversie die op die krengen draait: op de HSL-Traxxen draait software die overweg kan met de ETCS-versie die op die lijn ligt, maar daar is geloof ik (weet ik niet zeker) de PZB-functie uitgeschakeld. Traxxen die op de IC Berlijn rijden hebben dan weer wel PZB, maar geen functionerende ETCS.
Zoiets is het tenminste.
Dan gaat het weer beter?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:43 schreef MTL het volgende:
[..]
Bijna. PZB en LZB enz. werkt gewoon, maar de software is niet toegelaten in Duitsland.
De laatste versie die Duitsland in mag is versie 7A, dus die draait op de CNL locs. Op de HSL rijden we met 7J, dus een aantal versies nieuwer.
Bombardier is momenteel bezig met een nieuwe basisversie (versie 9) weer in alle landen toegelaten te krijgen, zodat alle locs weer beschikken over alle updates. Ik geloof dat deze inmiddels (of bijna) in Nederland toegelaten is en dat deze over niet al te lange tijd uitgerold gaat worden over de HSL locs.
En mag de boel dan ook naar België over de HSL? Ik had begrepen dat Bombardier daar nog altijd problemen heeft...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:43 schreef MTL het volgende:
[..]
Bombardier is momenteel bezig met een nieuwe basisversie (versie 9) weer in alle landen toegelaten te krijgen, zodat alle locs weer beschikken over alle updates. Ik geloof dat deze inmiddels (of bijna) in Nederland toegelaten is en dat deze over niet al te lange tijd uitgerold gaat worden over de HSL locs.
Was iedereen maar een MTL ICd bestuurder.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:47 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen idee. Voor mij werkt de software gewoon goed. Daar heb ik geen klachten over.
Ook dat weet ik niet, daar ben ik niet van op de hoogte. Waren er een tijd terug niet een paar NS Traxx locs naar België op tour geweest?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
En mag de boel dan ook naar België over de HSL? Ik had begrepen dat Bombardier daar nog altijd problemen heeft...
De voormalige RE 15, Rheine Emden legt per slag volgens mij net zoveel af als sommige NL'se IC'squote:
MARKTWERKING IS DE TOEKOMST!!!!! DAN KOMT ALLES GOED WANT DE REIZIGER PROFITEERD ER VAN!!!!quote:Op zondag 24 januari 2016 00:52 schreef J.B. het volgende:
Wat een gesodemieter met die softwareversies zeg, Jezus Mina
Mooi hè, dat universele Europees toepasbare ERTMS.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:52 schreef J.B. het volgende:
Wat een gesodemieter met die softwareversies zeg, Jezus Mina
quote:Op zondag 24 januari 2016 01:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
MARKTWERKING IS DE TOEKOMST!!!!! DAN KOMT ALLES GOED WANT DE REIZIGER PROFITEERD ER VAN!!!!
Maakt niet uit. Komende week komen ze opnieuw. Dan stuur ik even het een en ander naar zequote:Op zondag 24 januari 2016 02:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]![]()
Voel je je al eenzaam bij Arriva, nu je vrienden naar de gele rakkers over zijn?
Sowieso. Nog steeds immer benieuwd naar je gastronomische gastvrijheid.quote:Op zondag 24 januari 2016 02:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En we moeten dat potje Hotel nog eens overnieuw doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |