vroeger kon je er nog doorheen lopenquote:Op zondag 24 januari 2016 12:14 schreef Salatrel het volgende:
Bij een icm merk je het alleen alsie ervoor springt ja. Die doorloopkop is 1 holle klankkast
Ja inderdaadquote:
De Flevolijn was ook altijd DDAR. Toen zag je op Amersfoort nog vaak plan V rijden.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:23 schreef b2py het volgende:
Mijn vroeger bestaat uit met DDAR van Heerhugowaard naar Amsterdam in de IC, dat is inmiddels al jaren eenheidsworst VIRM.
Ja met stickers "Valleilijn" erop en ook toen al dichtgetimmerde WC's met een bordje "schoonmaakkast" erop. Lafbekkenquote:Op zondag 24 januari 2016 12:30 schreef Monopoly het volgende:
Toen zag je op Amersfoort nog vaak plan V rijden.
Achja, ik mag niet klagen nu in Enschede. Ieder half uur heb je wat andersquote:Op zondag 24 januari 2016 12:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De Flevolijn was ook altijd DDAR. Toen zag je op Amersfoort nog vaak plan V rijden.
Alleen als je in de spits tijdens een RET dienst moest splitsen of combineren dan was het vaak niet zo leukquote:
In de zomer als alles goed gaat naar Amersfoort verhuizen, keeps getting betterquote:Op zondag 24 januari 2016 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En meer internationale treinen dan in Heerhugowaard
Samen met foekie foekstra ja?quote:Op zondag 24 januari 2016 12:42 schreef b2py het volgende:
[..]
In de zomer als alles goed gaat naar Amersfoort verhuizen, keeps getting better
Volgens mij is er geen trein uitgevallen.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:46 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoog opschalen en dan direct afschalen. Weer eens wat anders dan een kapotte bovenleiding.
Goh ik mis die spoorchaos wel zeg nu ik voorlopig op nonactief sta.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:10 schreef Monopoly het volgende:
Bommelding te Groningen. Geen treinen van en naar Groningen
Had je een goede daad verricht?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Goh ik mis die spoorchaos wel zeg nu ik voorlopig op nonactief sta.
Nee, ik heb een zeer lichte TIA gehad. Iets van 10 seconden en toen fuctioneerde weer alles prima en voelde me kerngezond. Maar de molen waar ik nu in terecht ben gekomen is met geen pen te beschrijven. Althans zo voelt dat als je jezlef kenrgezond voelt en weer direct aan het werk wilt gaanquote:
Zeer herkenbaar. Ik heb ook een fikse gezondheidsmolen gehad afgelopen jaar. Mentale klachtjes. Niets ernstigs maar ik viel even uit voor dienst. Uiteindelijk ruim 9 maanden aan het klootzakkerijen geweest, terwijl 3-4 zeker volstond. Gedoe allemaal.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Was dat maar zo(STS) dan was ik al weer aan het rijden. Nee, ik heb een zeer lichte TIA gehad. Iets van 10 seconden en toen fuctioneerde weer alles prima en voelde me kerngezond. Maar de molen waar ik nu in terecht ben gekomen is met geen pen te beschrijven.
Alles is prima in orde en draai nu lichte dienst bij mijn ex werkgever via NS en op eigen beweging en zelf geregeld als constructuer/ ontwerper op een tekenkamer. Maar ik mag pas weer rijden als ik stop met roken. Ik schijn omdat ik rook een enorm risico te zijn volgens de arts van IL en T.
Hier iets waar ik aan moet voldoem om ooit nog te mogen rijden.
Beoordeling van rijgeschiktheid van een spoormachinist na een CVA is gebaseerd op drie peilers:
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->het fysieke herstel (kan hij weer de handelingen verrichten die bij de functie horen): Goed
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->geen cognitieve stoornissen (daarvoor wordt hij eerdaags neuropsychologisch onderzocht)
<!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->recidiefkans op cardiovasculaire incidenten, uiteraard afhankelijk van cardiovasculaire risicofactoren:
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->geslacht en leeftijd (m, 53j, logischerwijze niet te beīnvloeden)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->hij heeft veel gerookt, tot CVA 15 sigaretten per dag, nu al geminderd tot 8/dag;
> om weer geschikt te kunnen worden geacht moet het roken gestaakt zijn, is de belangrijkste (te beīnvloeden) risicofactor!
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->familieanamnese voor HVZ (negatief)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->normaal vetspectrum (in ZH licht afwijkend)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->tensie onder 140/90 (wisselend maar bevindingen rond de na te streven waarde)
<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->BMI <30 (bij hem 20,3 wandelt regelmatig ongeveer 5 km / dag))
Als je ergens ziek van word is het wel de molen waar je in terecht komt. De eerste ziekmelding ooit bij NS en het is meteen een goede ziekmelding. Ik dacht na 2 dagen alweer te kunnen gaan rijden.
Bovendien moet mijn LDL waarde onder de 2 komen en die was 2,3 waarvan mijn huisarts zegt dat dit prima is. Schiet mij maar lek. De eisien van IL en T worden steeds strenger. Helaas het is niet anders.
Tja, zolang je niet naar de keuring hoeft om welke reden dan ook zul je hier ook niet mee geconfronteerd worden.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:39 schreef b2py het volgende:
Bijzonder, het meeste dat de machinisten of HC's doen als ze een stop langer dan 3 minuten hebben is hijsen aan een sigaret.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |