Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:23 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 20-11-2013 23:32:35 ] | ||
Socios | woensdag 20 november 2013 @ 23:24 | |
![]() ![]() | ||
Peter | woensdag 20 november 2013 @ 23:27 | |
Wat is de OP eigenlijk lang.. Kunnen antwoorden op de vragen niet in een spoiler? | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:30 | |
| ||
Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:32 | |
Zoiets? | ||
Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:33 | |
Keurig. Kan iemand uitzoeken wat dat kost voor een groep van 6-8 man? | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:34 | |
Count me in. In NL heb ik sowieso gratis reizen (Dal Vrij) en voor Duitsland valt ook wel wat te ritselen. Iemand enig idee met wat voor materieel die ICE rijdt? Is dat dat ding naar Denemarken? Er staat IC, niet ICE... | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:34 | |
Zet dan bij de dagkaarten gelijk even die dagkaartpagina van treinreiziger.nl. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:35 | |
Oh, zal ff kijken. Dat stuk over Den Haag - Brussel is ook niet actueel meer trouwens. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:37 | |
Dat zou iemand anders moeten doen idd. Ik heb geen verstand van kaartjes en prijzen. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:38 | |
Oh ja, ik heb wel bierlunchtijd bijgerekend in Osnabrück. Tamelijk willekeurig wel. | ||
Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:42 | |
We kunnen tot Bremen aan toe permanent bier gaan pompen, misschien is er in die RE ook nog wel een bistro-café of hoe heet het aanwezig. En bij Arriva is dan weer een alcoholverbod ![]() | ||
bork | woensdag 20 november 2013 @ 23:42 | |
Ik weet niet of ik wel met jullie mee durf te gaan maar dit zou ik leuk vinden: 98 euro zonder kortingskaart. Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 ab 07:32 15 ICE 121 Intercity-Express Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 an 10:34 Umsteigezeit 8 Min. Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 ab 10:42 ICE 770 Intercity-Express Kassel-Wilhelmshöhe Sa, 18.01.14 an 12:20 Kassel-Wilhelmshöhe Sa, 18.01.14 ab 14:02 Köln Hbf Sa, 18.01.14 an 17:33 7 Umsteigezeit 1:44 h Köln Hbf Sa, 18.01.14 ab 19:17 4 ICE 104 Intercity-Express Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 an 21:28 4a alleen ICE | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:42 | |
Hengelo - Osnabrück heb je vanaf ¤ 19. Osnabrück - Bremen heb je eveneens vanaf ¤ 19. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:44 | |
Ik moet het wel kunnen halen vanuit Groningen, he. | ||
Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:44 | |
Dat is alleen voor bijna niemand haalbaar, maar een leuk idee verder wel ![]() | ||
bork | woensdag 20 november 2013 @ 23:44 | |
oeps ![]() | ||
Socios | woensdag 20 november 2013 @ 23:48 | |
Je kan een Niederlande-Spezial ook combineren. Ook met een overstap is het mogelijk. Ooit eens een treinkaartje Berlin Hbf - Leeuwarden via Hamburg Hbf en Köln Hbf weten te creëren voor 39 euro. Alles tot Arnhem met ICE, ja. ![]() | ||
Viezze | woensdag 20 november 2013 @ 23:50 | |
@Ziggy Vanaf januari ook een NS Business Card vanuit ProRail? Als het op dezelfde manier gaat als bij mij dan kan daar amper een dagkaart tegenop namelijk. Kost nog steeds geen klap. | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:51 | |
Nog even verder gezocht: Hengelo - Osnabrück Hbf - Bremen - Leer bij bahn.de: tickets vanaf ¤ 29 enkele reis:
| ||
Dr_Flash | woensdag 20 november 2013 @ 23:53 | |
En vanaf Leer verder gratis met WeekendVrij ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:53 | |
Volgens mij wel. Ik moest hem ook gewoon bij NS bestellen. Zo'n ding waarbij je achteraf aangeeft of je reis een dienstreis was, en dat het anders van je loon wordt afgetrokken. | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:53 | |
Dezelfde reis maar dan in 1e klas heb je vanaf ¤ 49. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 20 november 2013 @ 23:53 | |
prima te doen dus | ||
bork | woensdag 20 november 2013 @ 23:53 | |
Zit alleen geen ICE in. | ||
Socios | woensdag 20 november 2013 @ 23:55 | |
ICE gaat een uur eerder om 12.23u ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:55 | |
Heb je alleen weer anderhalf uur in Bremen. | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:55 | |
Ja hallo, ik moet al vroeg m'n bed uit. Ik moet uit Breda komen ![]() | ||
Viezze | woensdag 20 november 2013 @ 23:56 | |
Dan krijg je nog wel aardig wat belastingvoordeel, omdat het kaartje als een soort bijtelling geldt. Of ze moeten dat ook gaan veranderen per januari, dat weet ik niet. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:56 | |
Maar ICE lijkt me wel tof. Nog nooit in gezeten. | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:56 | |
ICE is ook wel tof, dus als we dat erin kunnen krijgen zou het leuk zijn. ![]() [materieelgeneuzel]Ik ken alleen maar de ICE 3M, dus een ICE 1 of ICE 2 zou nog beter zijn.[/materieelgeneuzel] | ||
bork | woensdag 20 november 2013 @ 23:57 | |
Wat wil je/jullie, ICE is wel top maar dan wel naar Frankfurt en terug, ik ken dat stuk van haver tot gort maar wel 300 km/h of kilometers maken voor de laagste prijs? Of speelt ook nog bier ergens een rol? | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:57 | |
Werkt je gps eigenlijk wel in zo'n hardrijdtrein? Voor het screenshot van de snelheid zeg maar. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:57 | |
Bier moet snel gaan, toch? | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:58 | |
Een GPS-fix krijgen terwijl de trein 300 gaat is vrij kansloos, maar als je een fix weet te krijgen bij stilstand is er een kans dat het werkt. | ||
Socios | woensdag 20 november 2013 @ 23:58 | |
Huh, in plaats van kijken hoe ICE binnenkomt en vertrekt op Osnabrück Hbf kun je ook instappen en niet nog een uur wachten. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 20 november 2013 @ 23:59 | |
Of je spreekt gewoon rond tien uur ergens op een station in Twente af en gaat dan wat op de bonnefooi. Of is dat te ruimdenkend? | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:59 | |
*facepalm* Ik zie het nu. | ||
bork | woensdag 20 november 2013 @ 23:59 | |
Mij lukt het niet meer, ik denk foute app, ik heb nu wel een nexus 5 misschien dat dat helpt, snelheid staat trouwens gewoon op de displays kan je ook een foto van maken. Het gaafste zijn de stukjes Autobahn die je ziet (helaas te weinig) dan zie je goed hoe snel dat ding gaat. | ||
James1988 | woensdag 20 november 2013 @ 23:59 | |
Dat kan, maar is onhandig met Duitsland. DB kent geen dagkaarten in het Fernverkehr, de prijzen die tot nu toe genoemd zijn zijn Sparpreise (aanbiedingen). | ||
Socios | donderdag 21 november 2013 @ 00:00 | |
Vertrek je toch ook een uur eerder uit Bremen Hbf ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 00:02 | |
Tuurlijk, geen punt. ![]() | ||
Socios | donderdag 21 november 2013 @ 00:02 | |
ICE in deze route is een ICE-1 ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 00:02 | |
Of we rammen door naar Hannover en gaan vanuit daar naar Leer. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 00:03 | |
Heb afgelopen zomer trouwens die "RE" van München naar Nürnberg gepakt, dat is ook wel vet. Gewoon 200 knallen met je schooierskaartje ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 00:06 | |
Dat zou zoiets zijn
| ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 00:07 | |
Nou ja of we geven in Bremen de mensen de mogelijkheid om te kiezen: Een tijdvullend programma bestaande uit het omkeren van goudgele pretcilinders in aangenaam gezelschap, OF Voor de meeste mensen nieuw materieel (BR 442) en een slagje naar Nordenham. Of naar Bremen-Farge. Of zoiets. Er is vast wel iets leuks mogelijk binnen anderhalf uur. | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 00:09 | |
Er is van alles mogelijk ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 00:09 | |
Elf uur in Hengelo haal ik in elk geval prima. Voor de rest maakt het me geen bal uit eigenlijk. | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 00:09 | |
Groningen Sa, 18.01.14 ab 08:16 4b IC 528 Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 an 10:11 8 Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 ab 11:02 15 ICE 123 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 an 14:16 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 ab 15:09 ICE 518 Bordbistro, Köln Hbf Sa, 18.01.14 an 16:05 5 Umsteigezeit 1:41 h Köln Hbf Sa, 18.01.14 ab 17:46 5 ICE 122 Intercity-Express Arnhem Sa, 18.01.14 an 19:29 7 Arnhem Sa, 18.01.14 ab 19:40 3 IC 3666 Intercity Zwolle Sa, 18.01.14 an 20:41 10 Zwolle Sa, 18.01.14 ab 20:47 7 IC 571 Intercity Groningen Sa, 18.01.14 an 21:44 2b Dit kan, beetje vroeg tafelen in Keulen, Frankfurt Hbf lukt net niet. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 00:10 | |
Mooi. Ducttapen we jou vast aan een passerende goederentrein ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 00:10 | |
Tof. Ik zal een badslipper voor je bewaren als aandenken. | ||
dennistd | donderdag 21 november 2013 @ 02:11 | |
Dit krijg je dan:
Wat mij betreft prima, maar dan moeten we wel snel beslissen zodat we goedkope kaartjes hebben (29 euro is het nu) | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 06:31 | |
Count me in. Kom wel direct uit de nachtdienst dus een mooi excuus om voor 9 uur al aan het bier te zitten ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 06:32 | |
En houdt men met plannen wel rekening met een verhoogde kans op kutregeling mbt het weer en de 'winterse omstandigheden' tot aan de grens met onze Duitse vrienden ? ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 06:54 | |
Daarover gesproken. Nachtvorst, sneeuw en NS heeft de dienstregeling niet aangepast. Jeej. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 07:36 | |
Sneeuw? Waar? | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 07:40 | |
Ik meende te hebben gelezen dat er een paar kleine vlokjes in Zeeland waren gespot. Gisteren hadden wij nog wel geluk met aardig wat zon. Vandaag wederom schijnt het. | ||
Socios | donderdag 21 november 2013 @ 07:44 | |
Nergens. KLB-huilies die onterecht afgeven op NS en treinen nooit waarderen. | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 07:49 | |
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 07:56 | |
Ik ga eind Maart nog een lang weekend snowboarden in Oostenrijk. We willen met een man of 4-5 met de trein die kant op. Pa wilt de Citynightline pakken. Op zich wel ideaal, ik meen dat daar nog een barvoertuig in zit? Dat was de laatste keer dat ik ermee ging zo en dat was een jaar of 4 geleden. Nog andere opties die aan te raden zijn? We willen het liefst zo snel mogelijk zonder rottige overstappen van Utrecht naar Wörgl. | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 08:22 | |
Wat is nou trouwens de route van het nieuwjaarsrondje en de kosten buitenland daarvan? Ik heb zoveel voorbij zien komen.. | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 09:10 | |
Descheemaecker heeft recht op een oprotpremie van ¤ 1 miljoen. ![]() | ||
Peter | donderdag 21 november 2013 @ 09:12 | |
![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 09:18 | |
Ik dacht al. Niets aan de hand dus. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 09:37 | |
Dus de Halte is nu definitief de nek omgedraaid? Iemand heeft dat ding bestickerd om zn slechte smaak te bewijzen? ![]() Ooit liepen we te mopperen op alles wat nieuw is, en dus ook dit type, maar nu gaan we er toch stiekem allemaal van houden ![]() Want...
Ik heb die zien rijden ![]() ![]()
![]() T is me een keer gelukt na 7 minuten met een Ouigo op snelheid, hij gaf net na de fix een snelheid van 280 aan ![]() Verder dus gaat het dus gebeuren (Geheel per ongeluk trouwens) dat ik vrijdag de 13e December een Fyra Snelle trein van Amsterdam naar Breda pak onder de Fyra vlag, een van de laatste.. en de 15e, een snelle trein onder de Intercity Direct Vlag Breda Rotterdam... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-11-2013 09:45:27 ] | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 09:42 | |
Intercity Direct ![]() Het blijft kansloos. ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 09:44 | |
Voor Breda Rotterdam hoef er dus geen toeslag meer gekocht te worden? Ik ben even kwijt vanaf wanneer, en waarom dat is afgeschaft... Wat ik wel weet is dat die trein de tijd compenseert voor de tijd die ik op het station sta te dralen om aan mn kaartjes te komen met mn Niet Nederlandse pinpas.... ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 09:46 | |
Per 15 december verdwijnt de toeslag op Breda - Rotterdam v.v. inderdaad, de reden die NS geeft is dat de tijdwinst te klein is om de toeslag te rechtvaardigen ofzo. In het Beneluxmin-plan is opgenomen dat de IC Den Haag - Venlo over enige tijd zal worden ingekort tot Den Haag - Eindhoven en via de HSL zal gaan, waardoor reizigers tussen Breda en Rotterdam geen redelijk alternatief via Dordrecht meer hebben. | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 09:49 | |
Wat ik verbazingwekkender vind is dat salarisje als voorzitter van de nationale luchthaven ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2013 09:51:52 ] | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 09:50 | |
Overigens James, die T7 Vet hoor zo dwars over de luchthaven ![]() Vooral die (Voorlopig tijdelijke) eindhalte, brengt je vlak naast een concorde, dus je hebt fotos te maken tijdens de keertijd ![]() Hier, op Avenue Jean pierre http://goo.gl/maps/RP1MC ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 09:54 | |
Vindt jij niet erg natuurlijk ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 09:55 | |
Geyl ![]() Precies, scheelt toch weer wat knaken. ![]() Nou hoop ik alleen wel dat niet half (studerend) Nederland besluit om dan maar voortaan de Fyra IC Direct te pakken tussen Breda en Rotterdam, want ik wil nog wel kunnen zitten ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 09:57 | |
Ga je natuurlijk wel krijgen als die verbinding over Dordrecht wegvalt, kwestie van tijd, mn eerwaerde ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 09:58 | |
Dat wel, maar dan rijden er 4 treinen per uur tussen Rotterdam en Breda (waarvan 2 door naar Eindhoven) ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 10:04 | |
What's new. De top weet altijd goed voor zichzelf te zorgen en kapselt het zo in dat als er stront aan de knikker is,zij altijd gevrijwaard blijven en toch hun geld meekrijgen. ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 10:05 | |
En nog een nepbenelux natuurlijk ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 10:13 | |
Joh. Zouden ze dat zelf bedacht hebben? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 10:15 | |
Dan moeten we idd wel even snel bepalen wie er wel of niet meegaan. Socios Fles Mono James Dennis ...? En maakt het ook nog uit wie er een BahnCard hebben? Soberzo moet je wrsl weten hoe oud iedereen is. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 10:22 | |
Ik ga mee. En ik ben thirtysomething. Grappig, dan ken ik er al twee irl. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 10:23 | |
In other news: je mag niet met de Eurostar als je te zwaar bent om goed te lopen. Eurostar bars obese Frenchman http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25019422 | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 10:24 | |
Ik laat het morgen weten. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 10:34 | |
ja | ||
Ajaxfan | donderdag 21 november 2013 @ 10:36 | |
Waarom zou je iets ook definitief oplossen he. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 10:40 | |
hoe vaak per week is daar een wisselstoring of iets anders aan de hand? | ||
Duvel | donderdag 21 november 2013 @ 10:46 | |
Vanmorgen lag Rotterdam - Gouda er ook weer uit. Voor de zoveelste keer gekut op die lijn. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 10:48 | |
je zou bijna gaan denken dat het niet alleen aan de seinen en wissels kan liggen, maar ook voor een gedeelte aan de bekabeling ervan. | ||
_serial_ | donderdag 21 november 2013 @ 10:52 | |
Daar loopt ook die langdurige verstoring met verkeerd aangesloten seinen (waardoor er minder sprinters rijden) | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 10:54 | |
en een defect wissel, waardoor de sporen 15 en 16 vanuit Gouda alleen linkerspoor te bereiken zijn ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 10:55 | |
TOBS in wissel 263a/293b. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 10:55 | |
Of dat ze steeds iets anders proberen ![]() "Zou DIT het misschien zijn? nee ook niet ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 10:58 | |
Tussen Zevenaar en Winterswijk waren ze de storingen zo zat dat ze zo ongeveer alles vervangen hebben wat er vervangen kon worden qua bekabeling, wisselstellers en assentellers ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 11:04 | |
Nou? Dat gaat de laatste tijd best goed ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 11:10 | |
Raar, Op de B2B site van de Firma Eurostar valt daar niks over te lezen http://www.eurostar4agents.com/a-z/special_travel_needs.htm | ||
Peter | donderdag 21 november 2013 @ 11:11 | |
Zo ![]() | ||
Peter | donderdag 21 november 2013 @ 11:11 | |
Kon er geen goederenwagon mee? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 11:12 | |
Inderdaad, vreemd. Ze voerden aan dat iedere passagier lopend geëvacueerd moet kunnen worden, maar dat is strijdig met hun rolstoel- en scootmobielbeleid. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 11:16 | |
precies. Het heeft wel geholpen ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 11:17 | |
Ik heb mijn mijn Cursusboek Eurostar Special Needs er nog eens op nageslagen, maar ook daar is er niks over terug te vinden.... ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 11:39 | |
Het heeft wel geholpen. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 11:50 | |
Ja. Maar wat het nou uiteindelijk was?? | ||
Duvel | donderdag 21 november 2013 @ 11:55 | |
Ja, dit kwam er bij, zodat er niets reed. Net als vorige week. En gistermorgen nog een storing tussen Gouda en Woerden. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 11:58 | |
heel simpel gezegd was er niet één oorzaak aan te wijzen, maar een hele serie verschillende oorzaken. De ene keer was er een wisselstoring, dan weer een seinstoring, dan weer een mankement aan een voedingskabel, etc. Meestal kun je het uiteindelijk wel terugbrengen tot één of meerdere specifieke dingen, maar dat was hier niet mogelijk. Daarom hebben ze alles vervangen. | ||
_JdM_ | donderdag 21 november 2013 @ 12:24 | |
Totdat er een verkeerde trein (lees: stoomtrein van de SSN) overheen rijdt die er voor zorgt dat de hele lijn weer in storing is. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 13:02 | |
Wat ik nou toch in het Ryanairtopic Tegenkwam ![]()
| ||
Fiorano | donderdag 21 november 2013 @ 13:09 | |
Interesting, SNCF negeert hiermee dus NS Hispeed? Is er dan ook een Nederlands sprekende Marketingmevrouw van SNCF? ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 13:15 | |
Ik denk dat je dan op het verkoopbureau in brussel moet zijn... ff zoeken voor je | ||
Fiorano | donderdag 21 november 2013 @ 13:16 | |
BvD! | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 13:22 | |
Jean-Pol De Grave, Sales & B2B Development Manager Benelux jdegrave@eu.voyages-sncf.com +32 (0)472 27 86 00 | ||
Fiorano | donderdag 21 november 2013 @ 13:25 | |
Held! | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 13:26 | |
Gewoon een beetje zoeken op de distributiewebsite http://benelux.voyages-sncf.eu/nl/distributie-voorwaarden ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 13:35 | |
Iemand meedoen met de Thalys opleiding? Met Lunch! 25 November in Antwerpen! http://benelux.voyages-sncf.eu/nl/news/opleiding | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 13:37 | |
Ook leuk, Sinterklaas avond doorbrengen in Belgie, Georganiseerd door de SNCF Inschrijven kan hier http://benelux.voyages-sncf.eu/nl/news/save-night Wie durft ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 14:01 | |
En waarom zouden ze ook niet? ![]() | ||
Fiorano | donderdag 21 november 2013 @ 14:09 | |
bron: http://www.barneveldsekra(...)23696&pageid=1042782 | ||
Bitlord | donderdag 21 november 2013 @ 14:27 | |
Zet mij dr ok maar bij Fles, ben alweer 23. In t weekeinde 40% korting in NL. Reis vanaf Utrecht. | ||
Bitlord | donderdag 21 november 2013 @ 14:49 | |
Is er niet meer behoefte aan een IC kwartierdienst Zwolle - Harderwijk - Amersfoort? | ||
Fiorano | donderdag 21 november 2013 @ 15:07 | |
Heeft weinig te maken met die omgeving heh ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 15:16 | |
En Assel natuurlijk ![]() | ||
Fiorano | donderdag 21 november 2013 @ 15:17 | |
Ghe Ghe, dat is wel echt in de fucking-middle-of-fucking-knowhere.Rondom Stroe/Kootwijkerbroek wonen beste veel scholieren/studenten etc die zeker zouden profiteren van een trein bij Stroe. | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 15:34 | |
Jammer dat dat ding altijd erg druk is. Wilde hem vorig jaar pakken van Nürnberg naar München, maar ben maar in de eerstvolgende ICE gestapt (had een Interrailpas). Al ruim 30 minuten voor vertrek was er geen fatsoenlijke zitplek meer te fixen. In de ICE(1 of 2, dat weet ik niet meer) had ik de plekken voor het oprapen. | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 15:40 | |
Ik zou wel meewillen, maar moet eerst even vrij fixen op het werk. Zal vast geen probleem zijn, want moet met oud en nieuw ook werken op de containerterminal. Stuur nu de mail eruit, en heb dan morgen een antwoord (en als die pipo op kantoor er nog is, misschien vandaag nog). | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 15:45 | |
Oh, Bork. Ik denk dat ik de Dresden-trip heen via Parijs - München doe, en terug via Basel-Brussel. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 21 november 2013 @ 16:10 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 16:20 | |
Ja nou en. Klarenbeek, Deinum en zo nog wel tientallen stations ook. | ||
_serial_ | donderdag 21 november 2013 @ 16:25 | |
Dordrecht ![]() | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 16:26 | |
Nee. Ik zit 2 weken in Dresden. Heenreis op zaterdag 5 april 2014, en terugreis op zaterdag 19 april 2014 (aankomst Dordrecht). Heen Dordrecht - Rotterdam - Paris Nord - Paris Est - Stuttgart - München, en dan 6 april München - Nürnberg - Dresden (met die IRE) Terug vrijdag 18 april 2014: Dresden - Berlin Spandau - Basel SBB en zaterdag 19 april 2014: Basel SBB - Brussel Zuid (met de EuroCity via Luxemburg) - Dordrecht. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 16:35 | |
valt met Deinum wel mee. Ligt aan de rand van het dorp ![]() | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 16:45 | |
Deinum wel ja. Dat station Dronrijp (lokaal veelal Hatzum genoemd) is een beetje meer afgelegen. En geen bus. Deinum heeft tenminste een busverbinding. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 16:49 | |
vroeger ging lijn 91 (Leeuwarden - Bolsward) daar toch langs? ook dat nog ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 21 november 2013 @ 16:54 | |
Én kabeltelevisie. | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 17:08 | |
Reed er langs, ja. Zeg je erg goed. Met plank-gas als het effe kon ... Stopte wel in Baijum. Nu rijdt er een Belbus, en ook geen Belbus-halte bij het station. Moet je naar Dronrijp lopen voor de reguliere bus (helemaal aan de andere kant van het dorp), of naar een belbus-halte (in Baijum, maar Dronrijp heeft er ook 1 aan de 'station-kant'... | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 17:14 | |
Veel stoomtreinen dus ![]() ![]() | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 17:15 | |
Zittau? Daar iets speciaals te beleven? Parkeisenbahn staat op de planning, net als de CarGoTram opzoeken voor een paar fotootjes. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 17:19 | |
en een ui op de kerktoren ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 17:36 | |
Oh Dronrijp, ook goed. Haal die ongein altijd door elkaar. Maar ja wat boeit het ook. Een pol gras, een kip en een aangevreten maiskolf, meer stelt het niet voor. | ||
Socios | donderdag 21 november 2013 @ 17:48 | |
DB BahnCard hier ![]() Maar ja, het lijkt mij dat een ieder zijn of haar eigen treinkaartje dient aan te schaffen. | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 17:50 | |
HKX heeft opnieuw rijtuigen moeten huren (gehuurd per 15-11-2013). Ditmaal zijn er 10 I6-rijtuigen bij de NMBS gehuurd voor de Hamburg-Keulen treintjes. Enkele rijtuigen zijn al in dienst en voorzien van eigen logo's.![]() | ||
Socios | donderdag 21 november 2013 @ 17:52 | |
ICE over NeuBauStrecke geschikt voor 300 km/u is altijd ICE-3 ![]() | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 17:54 | |
Nou, ik ging volgens mij via Augsburg, want vlak voordat die snelle RE zou vertrekken was het treinverkeer tussen Nürnberg en Ingolstadt volledig stilgelegd (ik dacht ivm personen op de sporen). Was zeker geen ICE3. Weet niet of onze ICE omgeleid was, of dat deze normaal ook via Augsburg ging. | ||
Socios | donderdag 21 november 2013 @ 17:56 | |
Via Augsburg Hbf en dus niet over de NeuBauStrecke rijdt inderdaad ICE-1 of 2. | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 17:57 | |
Heen ging ik wel met een ICE3 over de NBS. Vanuit München naar Bremen met de ICE knarren, en dan met het Regionaalverkeer naar Leer - Groningen - Leeuwarden toen. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 18:02 | |
Hoe zijn de kansen om zonder reservering een groep van 8 man bijelkaar te houden in een ICE op zaterdag dan? | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 18:09 | |
![]() ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/Zittauer_Schmalspurbahn ![]() en ritverslag naar Tsjechie PTA / Treinentopic #360 - We are shaping the future | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 18:13 | |
Nice, staat ook genoteerd ![]() | ||
Peter | donderdag 21 november 2013 @ 18:28 | |
Hoe groot is de Bar? ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 18:36 | |
http://hoekselijn.stadsregio.nl/ Website over de ombouw van trein naar metro van de Hoekse Lijn! | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 18:43 | |
Nieuwe HSL-loc in aantocht:![]() Via: Op de Rails | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 18:48 | |
Ken je deze brug? ![]() is vlakbij Görlitzer Oldtimer Parkeisenbahn ![]() ![]() die weer om de hoek zit van de Landskronbrauerei ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 18:49 | |
Is al een in dienst geweest als Fyra loc ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 18:56 | |
Erg informatief. Een foto van een cameraschermpje met een foto met alleen maar cijfers ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 18:56 | |
Niet als ik deze pagina moet geloven. | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 19:03 | |
Ohja, ik zie het. Overigens ook mooi om te zien. Geen NL-HSA meer maar NL-NS. HSA bestaat dus straks niet meer... | ||
Frenk3nstein | donderdag 21 november 2013 @ 19:07 | |
Vond ik ook een slechte, niet aansprekende naam, NS-Highspeed is dan veel beter. | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 19:07 | |
HSA staat toch voor Hopeloos Slecht Aanbesteed? ![]() | ||
KnightSolaire | donderdag 21 november 2013 @ 19:11 | |
Alleen heet het NS Hispeed ![]() | ||
Frenk3nstein | donderdag 21 november 2013 @ 19:14 | |
Ik wist dat ik iets fout deed, maar geen zin om het op te zoeken ![]() Het ging om de strekking natuurlijk ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 19:17 | |
Een dubbel setje Class 395 is onderweg van Faversham naar St. Pancras Intl. als het hier Stratford International passeert. Bij aankomst te St. Pancras Intl. | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 20:01 | |
Dat is het Neißeviadukt zeker? Die is een metertje of 500 lang ofzo dacht ik. Leuk plekkie. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 20:08 | |
Het Spoort Allerbelabberdst ![]() | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 20:10 | |
Volgens mijn informatie vanuit de Meer schijnt dit zelfs een bijzondere lok te worden. Iets met reclame, luchtfoto en dergelijke. Exacte foto is mij niet bekend, maar het schijnt iets met de Watergraafsmeer te maken te hebben. | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 20:10 | |
Foto van de Meer komt op de zijkanten ja ![]() | ||
greavy | donderdag 21 november 2013 @ 20:12 | |
Met de vogelbekdieren weggesoept zeker? | ||
Bitlord | donderdag 21 november 2013 @ 20:12 | |
Is dat dan belangrijk, de Meer? Komen er ook VIRM's met stickers van de Werkplaats Onnen? | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 20:14 | |
Oh het ouwe Ajax-stadion leek me wel leuk erop eigenlijk ![]() | ||
Duvel | donderdag 21 november 2013 @ 20:24 | |
Vooral leuk om die te fotograferen op Rotterdam C. Of terwijl ie langs de Kuip kachelt. | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 20:26 | |
Soms is het fijn om klaar te zijn met werk voor de dag ![]() | ||
Bitlord | donderdag 21 november 2013 @ 20:27 | |
What happened? | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 20:28 | |
Lange dag, gezeik, verstoringen, rangeren. Had er gewoon sowieso geen zin in vandaag ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 20:31 | |
Mooi joh ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 21 november 2013 @ 20:32 | |
2 biertjes, over 12 uurtjes mag ik me weer melden ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 20:33 | |
Oh ja, ik ook ![]() | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 20:34 | |
Als eerbetoon aan het werk dat NedTrain Wgm levert ofzo? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 20:36 | |
Als reclame, voornamelijk voor de Belgen. "Heeft u nog kansloos schroot over? Kom het bij ons stallen!" | ||
James1988 | donderdag 21 november 2013 @ 20:41 | |
![]() | ||
Ajaxfan | donderdag 21 november 2013 @ 21:14 | |
2e usual suspect meld zich ook weer vandaag:
| ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 21:18 | |
Nummer 274 dit jaar zeker of zo? ![]() | ||
ACT-F | donderdag 21 november 2013 @ 21:21 | |
Sorry, sigaretje opgestoken ![]() ![]() | ||
Ajaxfan | donderdag 21 november 2013 @ 21:21 | |
En inmiddels 100x gecheckt toch? EDIT: Ah geen vals alarm aan de foto te zien. | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 21:46 | |
is rookontwikkeling onder een trein | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 21:54 | |
Nee, onder een plafond, zie pic. | ||
Ajaxfan | donderdag 21 november 2013 @ 22:00 | |
Niet te vertrouwen die biobakken van tegenwoordig:
| ||
ACT-F | donderdag 21 november 2013 @ 22:07 | |
Dat anti-icing gaat wel lukken als het spul daaronder in brand staat ![]() | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 22:10 | |
Anti-icing? ![]() | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 22:10 | |
![]() | ||
Ajaxfan | donderdag 21 november 2013 @ 22:16 | |
Ik snap die combi ook niet. | ||
b2py | donderdag 21 november 2013 @ 22:17 | |
Anti-icing is tegen ijsklompen onder een trein, wellicht dat ze aan het testen zijn maar verder kan ik weinig redenen bedenken waarom ze dit zouden doen nu.. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 22:20 | |
Denk dat je op Schiphol meer anti-icing onder vliegtuigen ziet dan onder treinen. Een keer of duizend meer. | ||
Ajaxfan | donderdag 21 november 2013 @ 22:22 | |
Herstickering V250 en hernoeming naar IC Direct 250? | ||
Peterselieman | donderdag 21 november 2013 @ 22:55 | |
dat gaat helemaal goed komen | ||
Alexxxxx | donderdag 21 november 2013 @ 23:06 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 23:33 | |
Geen 250 hoor ![]() | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 23:38 | |
Hoe gaat het ritje nu worden de 8e? | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 23:45 | |
Ritje? 8ste? | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 23:47 | |
NieuwjaarsRondje bedoel ik natuurlijk ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 23:52 | |
10:59 Hengelo V (pimpel) Korte stop Osnabrück Hbf (ICE) Lange stop Bremen Hbf (met facultatief ritje naar bijv Nordenham of Bremen-Farge, of zo ver die kant op als de tijd toelaat) RE naar Leer en via Bad Nieuweschans weer terug. Iedereen eigen kaartje kopen en samenklitten in de barrijtuigen. | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 23:54 | |
En ene Dr_Flash die op eoa manier weer een vrolijk excusiebundeltje gaat samenstellen. | ||
bork | donderdag 21 november 2013 @ 23:55 | |
mmm, ik ga al de 27e en de 28e december die kant op, denk niet dat ik mee ga. De 28e ga in Bremerhaven naar de muze van mijn jeugd kijken ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 21 november 2013 @ 23:56 | |
Flauwerd. | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 00:03 | |
Even een plaatje schaamteloos gejat van Somda. Zoek de vaut:![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:03 | |
Naar "GEEN DIENST"? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 00:04 | |
dat is nog niet de ergste ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:06 | |
Er zal natuurlijk wel VERTREKtijd in Oldenzaal bedoeld worden. | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 00:06 | |
beter zoeken nog ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:08 | |
Dat ding onderin duidt op een toilet in de Syntuslintjes. Dat is toch normaal niet? | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:09 | |
Kom op ik durf dom te zijn. WAT IS HET | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 00:09 | |
In welke regio is Syntus nu actief? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 00:09 | |
Dames en heren, welkom in Frankrijk!
![]()
![]() ![]() ![]() | ||
bork | vrijdag 22 november 2013 @ 00:09 | |
Syntus Gelderland | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:10 | |
Mwoa neuh Gelderland is dat niet nee. | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:14 | |
Mooi toch. In een gebied waar 3 treinen per dag komen. Heb je dus 5 uur de tijd om de spoorbaan vrij te maken. Zonder dat er 1 trein hoeft uit te vallen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 22 november 2013 @ 00:18 | |
In Nederland zouden er al op zijn minst 6 treinen opgeheven zijn per richting voordat ook maar IEMAND enig idee heeft wat er moet gebeuren. | ||
dennistd | vrijdag 22 november 2013 @ 05:06 | |
Sowieso zijn dit erg vreemde tijden, staan 11 minuten te vroeg. | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 08:30 | |
Allez! Allez! | ||
Surveillance-Fiets | vrijdag 22 november 2013 @ 08:33 | |
Zou het kunnen en mogen, om zonder zicht te rijden? | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 10:20 | |
Zo dan! Je gaat mij niet vertellen dat wij dit scenario binnen niet al te lange tijd ook hier kunnen verwachten? | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 10:27 | |
Ja, onder ERTMS kan het. Zie Mono's hesje verhaal. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 10:28 | |
De rails liggen er nog wel, dus daar is geen zicht voor nodig. Bomen op de baan en ingesneeuwde seinen zijn wel een reden om rustiger te rijden. | ||
V2 | vrijdag 22 november 2013 @ 10:32 | |
Welk level van ERTMS heeft gevallen-bomen-detectie? | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 10:35 | |
Geen. Maar in landen om ons heen waar volautomatisch met de metro gereden wordt zullen ze die problemen ook wel hebben. Werktripje naar de RATP zou ik aanbevelen. | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 10:41 | |
En de NS zet de tariefsverhoging van gemiddeld 3,38% gewoon door, net als het verhogen van de prijs voor de papieren kaartjes, omdat het ov-flopgeval er niet mee om kan/mag gaan. Kortom de reiziger wordt weer eens genaaid ... http://www.treinreiziger.(...)014_gaat_door-145804 | ||
ReisT | vrijdag 22 november 2013 @ 11:06 | |
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt... | ||
Litpho | vrijdag 22 november 2013 @ 11:07 | |
Ik snap werkelijk waar niet dat het argument "ja, onze prijsstijging gaat pas in in 2015, maar we beginnen maar een jaartje vroeger zodat de reiziger er aan kan wennen" überhaupt de wijde wereld in is gestuurd, laat staan dat deze serieus wordt genomen. | ||
Litpho | vrijdag 22 november 2013 @ 11:07 | |
Daarvan is al jaren duidelijk dat Mansveld het wel best vindt. Volslagen onterecht natuurlijk. | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 11:12 | |
niet alleen dat, maar de vervoerders willen er met elkaar niet uit komen, waardoor deze puinhoop ontstaan is. Even spontaan een reisje maken is er niet meer bij dus. Je moet het lang van te voren gaan plannen met dagkaarten en dergelijke ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 11:25 | |
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om. | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 11:26 | |
Wat gaan de abonnementen kosten? | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 11:27 | |
Bij mijn weten rijdt lijn 1 ten zuidoosten van Parijs ook nog bovengronds. Daar kunnen zeker bomen omvallen. | ||
V2 | vrijdag 22 november 2013 @ 11:29 | |
Na de HorrorStorm schraapte de metro van RR lijn E waar ik in zat anders mooi wel een omgevallen boom ![]() | ||
Kentekenplaat | vrijdag 22 november 2013 @ 11:36 | |
Weer een reden om mijn auto in ere te houden. ![]() | ||
ReisT | vrijdag 22 november 2013 @ 11:37 | |
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/tarieven/tarieven-2014.html
| ||
Duvel | vrijdag 22 november 2013 @ 11:46 | |
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken. ![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 22 november 2013 @ 12:02 | |
Data ![]() | ||
Litpho | vrijdag 22 november 2013 @ 12:23 | |
En dan na lang rekenen aan je reisgedrag tot de conclusie komen dat 100% van je traject ten goede komt aan de NS. Hoe konden we ooit zonder een dergelijk diepgaande verdeelsleutel ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 12:25 | |
Merk op dat ik "de meeste" en "vermoed ik" gebruik. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 12:28 | |
Ik vond bij toeval het enige topic terug dat ik ooit in PTA heb geopend. De naïeve onwetendheid, het is bijna aandoenlijk. ![]() PTA / Toeterhappy Arrivamachinisten | ||
Surveillance-Fiets | vrijdag 22 november 2013 @ 12:33 | |
Maaaar, waarom doen ze het! | ||
Viezze | vrijdag 22 november 2013 @ 12:47 | |
Zolang er nog van dat TNS NIPO volk door de trein loopt hoef je niet bang te zijn dat de NS ook het reisgedrag bijhoudt via de conducteurs volgens mij ![]() | ||
Duvel | vrijdag 22 november 2013 @ 12:47 | |
Ik doe nooit mee met die tellers. | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:03 | |
Ik kwam afgelopen zaterdag zo'n meetmevrouw tegen. Ik heb haar toen, rekel dat ik ben, de verkeerde chipkaart gegeven. Ze adviseerde me om goed op te letten bij het verlaten van het station, omdat ik anders zou inchecken ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 13:10 | |
Eh... Ik denk vanwege de WILO's die daar liggen. Eigenlijk weet ik het nog steeds niet. ![]() Mono? | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 13:20 | |
maak het toeteren weinig mee als ik met Arriva reis. Vrijwel alleen maar wanneer er een overwegstoring is of dat ze langs het spoor aan het werk zijn | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 13:22 | |
Men moet sowieso eens in de 24 de tyfoon beproeven. Dit mag niet na 22.00 uur en sowieso niet binnen de bebouwde kom. Sommige stations hebben een middenperron, waar men over een onbewaakte overweg het station verlaat. Buitenpost, Veenwouden, Baflo, Warffum en nog een paar andere. Als je daar kruist bijvoorbeeld , dan tyfoneer je omdat teveel mensen compleet met gedachten in hun mobiel of muziek zitten. Die steken zonder te kijken over. Dan kun je maar beter even tyfoneren. En sonmige machinisten vinden de toeter rete interessant ja ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 13:23 | |
Buitenpost en Veenwouden hebben een bewaakte overweg op het station. Zelfs met hekjes onder de spoorbomen | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 13:34 | |
Inderdaad. Op de lijn Sauwerd - Roodeschool heb je nog wel veel overpadjes met alleen schrikhekken. Maar je houdt dus geen rekening met WILO's, Mono? Of kom jij die (nog) niet tegen? | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:38 | |
Wat zijn WILO's? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 13:39 | |
Waarschuwingsinstallatie Landelijke Overwegen (WILO) Vooral in gebruik op particuliere overwegen, zoals bij boeren die het spoor over moeten om naar hun land te gaan http://encyclopedie.benel(...)Overwegen_.28WILO.29 | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 14:26 | |
Een AKI met een rooie lamp minder. | ||
Peter | vrijdag 22 november 2013 @ 14:53 | |
Zijn er ook al veel MeBeLa's? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 15:00 | |
Dit is een WILO. ![]() | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 15:44 | |
Was toch 18 januari? ![]() 8 januari is een woensdag. | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 15:51 | |
Is dat niet die ene overweg vlak voor station Dronrijp? Uit mijn hoofd de 2e overweg voor het station? | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 15:54 | |
lijkt idd op de Headyk tussen Dronrijp en Deinum | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 15:57 | |
Aja, Headyk was dat ja. Die overweg wordt alleen gebruikt voor die ene boer die aan de "overkant" woont. Volledige signalisatie is dus ook niet echt nodig. Leuke foto's kan je daar iig wel schieten. | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 15:59 | |
Jullie hebben gelijk met die overwrg op Buitenpost n Veenwouden ja. Nog geen wegbekendheid daar. Volgende week wegleren in ieder geval ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 16:00 | |
Mijn god, dat je het herkent... ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 november 2013 @ 16:01 | |
Dan krijg je mij niet aan de lijn. Tenzij je dinsdag tussen 7 en 8 's ochtends de trdl nodig hebt... | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 16:04 | |
Mijn vader woont daar nog geen 10 minuten rijden met de auto vandaan. Ook heb ik mijn zus eens moeten afzetten bij die boerderij aan de overkant, zodat wij zelf de auto hadden. Kon mijn zus meerijden. Dus ben daar lokaal goed bekend ![]() | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 16:23 | |
Op Thalys-tickets staat tegenwoordig: AANWEZIGHEID OP HET PERRON 2 MIN VOOR VERTREK Volgens mij stond dat er voorheen niet op. | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 16:25 | |
Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Bij Eurostar is het 30 (ivm check-in), bij AVE moet je er ook enige tijd van tevoren zijn ivm safety checks. | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 16:26 | |
is ook wel logisch, want op vertrektijd gaan de deuren gewoon dicht en kun je er niet meer in, ondanks dat je nog aan kan komen rennen. Bij een NS-trein is het wat makkelijker en kan de conducteur de deur nog wel eens iets langer open houden | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 16:27 | |
Bij een Thalys staat ook nog eens een horde doorbitches die je de trein niet inlaat zonder je kaartje te hebben gezien. | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 16:48 | |
Opzich logisch, want de Thalys is vaak aardig gevuld met duurbetaalde plekken. Even met de Thalys van Rotterdam naar Amsterdam kost in de trein zelfs ¤29 (...). | ||
KomtTijd... | vrijdag 22 november 2013 @ 17:14 | |
Als je ziet dat er 10 man servicepersoneel in één zo'n trein zit, weet je ook gelijk waarom het zo duur is. | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 17:27 | |
Maar je krijgt er wel wat voor terug. | ||
KomtTijd... | vrijdag 22 november 2013 @ 17:28 | |
Voor een ritje amsterdam-rotterdam heb ik daar niet zo'n behoefte aan. | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 17:30 | |
Begrijpelijk, maar dat is ook niet de markt waar Thalys zich op richt. Met zulke hoge prijzen houden ze 98% van de reizigers op dat traject wel buiten de deur. | ||
KomtTijd... | vrijdag 22 november 2013 @ 17:38 | |
Klopt inderdaad. Wat het overigens des te frappanter maakt dat NS de Thalys ziet als een geschikt alternatief voor het ontbreken van binnenlandse hogesnelheidsverbindingen | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 17:40 | |
is alleen maar om de politiek om de tuin te leiden | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 17:45 | |
De Thalys wordt (samen met ¤*) gepresenteerd als alternatief voor Fyra Brussel. Voor binnenlands verkeer komen er 4 treinen per uur tussen Amsterdam en Rotterdam (waarvan 2 door naar Breda) en 5 per uur Rotterdam en Breda (waarvan 2 door naar Den Haag en Eindhoven, en 1 door naar Brussel). | ||
dcm360 | vrijdag 22 november 2013 @ 17:45 | |
Er gaat ook een flinke bak geld van Thalys naar NS voor het gebruik van de HSL. De Thalys is daarmee een best wel stabiele inkomstenbron. | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 17:56 | |
Neuh, volgens mij ga ik wegleren na een korte dienst. Dus zal wel niet ![]() | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 18:31 | |
Wat een dwaas zat er op de bok net. ![]() Anders zet je het tweede stel even vol in de wissels waardoor de mensen niet kunnen uitstappen. +11 bedankt hè. ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 18:33 | |
Machinisten ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 18:35 | |
Het past prima, de koffie zal wel te ver lopen zijn als hij hem puntje perron zet. | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 18:38 | |
Oh, ja da's niet slim van hem ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 18:43 | |
Voordeel van vertraging. We gaan nu wel in een recordtijd de zaanlijn over want we mochten voor de sprinter uit te Overbrakerpolder. Edit: toch niet, zeven minuten en 33 seconden. Dat kan sneller. | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 20:02 | |
Dresden Hbf Fr, 18.04.14 ab 08:19 ICE 1640 Intercity-Express Frankfurt(Main)Süd Fr, 18.04.14 an 13:36 7 Umsteigezeit 28 Min. Frankfurt(Main)Süd Fr, 18.04.14 ab 14:04 8 ICE 75 Intercity-Express Basel SBB Fr, 18.04.14 an 16:54 Is dit wat een leuke route van Dresden naar Basel? Iemand die dat toevallig weet? | ||
bork | vrijdag 22 november 2013 @ 20:17 | |
Ik heb alles van die route gehad, Frankfurt-Basel is niet echt bijzonder imho. Weimar-Eisenach heeft wel wat, maar niet heel bijzonder vond ik. Je ook niet echt andere opties, toch? De nachttrein da's nog een optie aan Basel is echt niks aan btw. | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 20:22 | |
Van een anonieme bron binnen de Nederlandse Spoorwegen ving ik op dat men een test uit wil voeren met camera's aan de voorkant van de trein. Soort van dashcam idee. Juist bij zelfdodingen moet dat de verstoring sneller gaan verwerken. Zodra een misdrijf is uitgesloten is het een kwestie van schoonspuiten en machinistenwissel. Ook wil men kijken of hier iets mee gedaan kan worden met betrekking tot wegleren, wat uiteraard net zo interessant is. | ||
Maegrim | vrijdag 22 november 2013 @ 20:28 | |
goei idee, donderdag neem ik de drift camera ook mee tijdens het wegleren ![]() | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 20:35 | |
![]() | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 20:40 | |
Er zijn mensen die daar tegen kunnen. Net als mensen die in een slagerij werken. | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 20:41 | |
Nou ja, dat is een downside natuurlijk, maar je kan een misdrijf zo uitsluiten en dan behoeft men ook geen onderzoek te doen verder. Hoe crú het ook klinkt, stukjes wegblazen en wat overblijft is voor de kraaien, seintjes weer op groen en knallen. Scheelt toch wel een hoop qua tijd denk ik. En degene die dat moet bekijken moet inderdaad over een sterke maag beschikken. Net als de recherche bij onderzoek naar child porn enzo | ||
Hr-Flip | vrijdag 22 november 2013 @ 20:44 | |
Proef loopt al een tijdje op standplaats Hengelo. | ||
boriq | vrijdag 22 november 2013 @ 20:51 | |
Ik las vanmiddag dit artikel bij prorail: link Voert Prorail voor Zwolle - Wierden zelf het onderzoek samen uit met de provincie of hebben ze hier een onderzoeksbureau voor ingehuurd? Hoelang zouden ze nodig hebben voor de elektrificatie, een lange tijd zoals Nijverdal of een zomervakantie? Dan weet ik namelijk of ik opzoek mag naar een appartement in zwolle. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 22 november 2013 @ 21:09 | |
Elektrificaties die tot nu toe zijn uitgevoerd, zijn gedaan in de nachten en weekenden volgens mij. Het is zeker niet zoiets als Nijverdal. | ||
arkkey | vrijdag 22 november 2013 @ 21:19 | |
Das andrs een stuk goedkoper dat wat onze vrienden van de NS rekenen voor een kaartje kaufen in de trein
| ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 21:21 | |
Je moet het dan wel gelijk contant kunnen voldoen (weet niet of er en zo ja, wat voor betaalkaarten geaccepteerd worden) | ||
greavy | vrijdag 22 november 2013 @ 21:24 | |
Mijn voorkeur gaat uit naar dagtreinen. Ik heb genoeg opties. Ik moet voor 21:00 in Basel inchecken in het hostel (10 minuten lopen vanaf Basel SBB). Voor tips sta ik altijd open. Ik had nu een willekeurige optie gepakt. Fernverkehr is ook voorkeur, gezien de Interrail-pas. Terugreis uit Basel is met de Eurocity naar Brussel, en dan de Benelux naar Dordrecht. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 22-11-2013 21:32:19 ] | ||
b2py | vrijdag 22 november 2013 @ 21:41 | |
Prorail doet niks zelf, onderzoek wordt uitgevoerd door een ingenieursbureau. | ||
James1988 | vrijdag 22 november 2013 @ 21:52 | |
Misschien is er een route mogelijk waarmee je een railjet kunt pakken? | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 21:55 | |
V250 4802 stond vandaag in Haarlem in de werkplaats ![]() http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+22+november/ | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 21:58 | |
Nog iets opvallends: de kopbak van de ICM-0 die nog bij Falck in Utrecht stond is weg evenals het spoor dat daar lag http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+22+november/ | ||
TwanTwan | vrijdag 22 november 2013 @ 22:05 | |
Leuk taalpuzzeltje bij de Hema dagkaart actie... Er staat : * voor één volwassene en twee kinderen (4 t/m 11 jaar) * personen van 12 t/m 17 jaar mogen wel individueel (dus zonder kinderen jonger dan 12 jaar) gebruik maken van de e-ticket Dagkaart Zoals het hier staat mag ik als volwassene alleen dus geen gebruik maken van deze kaart. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 22 november 2013 @ 22:06 | |
je moet twee kinderen ritselen voor je reis ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 22:12 | |
Gister rond de klok van 18 uur nog DDZ in Groningen gespot. Zal wel met die verstoring te maken hebben gehad, maar was wel leuk om zo even te zien ipv enkel ICM en VIRM | ||
Salatrel | vrijdag 22 november 2013 @ 22:12 | |
niet lullig bedoeld hoor maar dat loopt al een jaar ofzo ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 november 2013 @ 22:13 | |
Dat wist ik niet ![]() ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 22 november 2013 @ 22:14 | |
ik sprak een machinist uit enschede die zon tas bij zich had. kan gewoon in de tas blijven zitten en er zit een ipad bij om de beelden ter plekke terug te kijken. grootste euvel was nog wel beperkte batterijduur en opnamecapaciteit ![]() | ||
Socios | vrijdag 22 november 2013 @ 22:24 | |
![]() ![]() |