Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 20-11-2013 23:32:35 ]
We kunnen tot Bremen aan toe permanent bier gaan pompen, misschien is er in die RE ook nog wel een bistro-café of hoe heet het aanwezig. En bij Arriva is dan weer een alcoholverbod
Ik weet niet of ik wel met jullie mee durf te gaan maar dit zou ik leuk vinden: 98 euro zonder kortingskaart.
Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 ab 07:32 15 ICE 121 Intercity-Express Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 an 10:34 Umsteigezeit 8 Min. Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 ab 10:42 ICE 770 Intercity-Express Kassel-Wilhelmshöhe Sa, 18.01.14 an 12:20 Kassel-Wilhelmshöhe Sa, 18.01.14 ab 14:02 Köln Hbf Sa, 18.01.14 an 17:33 7 Umsteigezeit 1:44 h Köln Hbf Sa, 18.01.14 ab 19:17 4 ICE 104 Intercity-Express Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 an 21:28 4a
alleen ICE
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 20 november 2013 23:42 schreef bork het volgende: Ik weet niet of ik wel met jullie mee durf te gaan maar dit zou ik leuk vinden: 98 euro zonder kortingskaart.
Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 ab 07:32 15 ICE 121 Intercity-Express Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 an 10:34 Umsteigezeit 8 Min. Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 ab 10:42 ICE 770 Intercity-Express Kassel-Wilhelmshöhe Sa, 18.01.14 an 12:20 Kassel-Wilhelmshöhe Sa, 18.01.14 ab 14:02 Köln Hbf Sa, 18.01.14 an 17:33 7 Umsteigezeit 1:44 h Köln Hbf Sa, 18.01.14 ab 19:17 4 ICE 104 Intercity-Express Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 an 21:28 4a
Dat is alleen voor bijna niemand haalbaar, maar een leuk idee verder wel
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je kan een Niederlande-Spezial ook combineren. Ook met een overstap is het mogelijk. Ooit eens een treinkaartje Berlin Hbf - Leeuwarden via Hamburg Hbf en Köln Hbf weten te creëren voor 39 euro. Alles tot Arnhem met ICE, ja.
@Ziggy Vanaf januari ook een NS Business Card vanuit ProRail? Als het op dezelfde manier gaat als bij mij dan kan daar amper een dagkaart tegenop namelijk. Kost nog steeds geen klap.
Op woensdag 20 november 2013 23:50 schreef Viezze het volgende: @Ziggy Vanaf januari ook een NS Business Card vanuit ProRail? Als het op dezelfde manier gaat als bij mij dan kan daar amper een dagkaart tegenop namelijk. Kost nog steeds geen klap.
Volgens mij wel. Ik moest hem ook gewoon bij NS bestellen. Zo'n ding waarbij je achteraf aangeeft of je reis een dienstreis was, en dat het anders van je loon wordt afgetrokken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mij wel. Ik moest hem ook gewoon bij NS bestellen. Zo'n ding waarbij je achteraf aangeeft of je reis een dienstreis was, en dat het anders van je loon wordt afgetrokken.
Dan krijg je nog wel aardig wat belastingvoordeel, omdat het kaartje als een soort bijtelling geldt. Of ze moeten dat ook gaan veranderen per januari, dat weet ik niet.
Wat wil je/jullie, ICE is wel top maar dan wel naar Frankfurt en terug, ik ken dat stuk van haver tot gort maar wel 300 km/h of kilometers maken voor de laagste prijs? Of speelt ook nog bier ergens een rol?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wat wil je/jullie, ICE is wel top maar dan wel naar Frankfurt en terug, ik ken dat stuk van haver tot gort maar wel 300 km/h of kilometers maken voor de laagste prijs? Of speelt ook nog bier ergens een rol?
Bier moet snel gaan, toch?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Mij lukt het niet meer, ik denk foute app, ik heb nu wel een nexus 5 misschien dat dat helpt, snelheid staat trouwens gewoon op de displays kan je ook een foto van maken. Het gaafste zijn de stukjes Autobahn die je ziet (helaas te weinig) dan zie je goed hoe snel dat ding gaat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 20 november 2013 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Of je spreekt gewoon rond tien uur ergens op een station in Twente af en gaat dan wat op de bonnefooi. Of is dat te ruimdenkend?
Dat kan, maar is onhandig met Duitsland. DB kent geen dagkaarten in het Fernverkehr, de prijzen die tot nu toe genoemd zijn zijn Sparpreise (aanbiedingen).
Mij lukt het niet meer, ik denk foute app, ik heb nu wel een nexus 5 misschien dat dat helpt, snelheid staat trouwens gewoon op de displays kan je ook een foto van maken. Het gaafste zijn de stukjes Autobahn die je ziet (helaas te weinig) dan zie je goed hoe snel dat ding gaat.
Heb afgelopen zomer trouwens die "RE" van München naar Nürnberg gepakt, dat is ook wel vet. Gewoon 200 knallen met je schooierskaartje
Of we rammen door naar Hannover en gaan vanuit daar naar Leer.
Nou ja of we geven in Bremen de mensen de mogelijkheid om te kiezen:
Een tijdvullend programma bestaande uit het omkeren van goudgele pretcilinders in aangenaam gezelschap,
OF
Voor de meeste mensen nieuw materieel (BR 442) en een slagje naar Nordenham. Of naar Bremen-Farge. Of zoiets. Er is vast wel iets leuks mogelijk binnen anderhalf uur.
Groningen Sa, 18.01.14 ab 08:16 4b IC 528 Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 an 10:11 8 Utrecht Centraal Sa, 18.01.14 ab 11:02 15 ICE 123 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 an 14:16 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 18.01.14 ab 15:09 ICE 518 Bordbistro, Köln Hbf Sa, 18.01.14 an 16:05 5 Umsteigezeit 1:41 h Köln Hbf Sa, 18.01.14 ab 17:46 5 ICE 122 Intercity-Express Arnhem Sa, 18.01.14 an 19:29 7 Arnhem Sa, 18.01.14 ab 19:40 3 IC 3666 Intercity Zwolle Sa, 18.01.14 an 20:41 10 Zwolle Sa, 18.01.14 ab 20:47 7 IC 571 Intercity Groningen Sa, 18.01.14 an 21:44 2b
Dit kan, beetje vroeg tafelen in Keulen, Frankfurt Hbf lukt net niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou ja of we geven in Bremen de mensen de mogelijkheid om te kiezen:
Een tijdvullend programma bestaande uit het omkeren van goudgele pretcilinders in aangenaam gezelschap,
OF
Voor de meeste mensen nieuw materieel (BR 442) en een slagje naar Nordenham. Of naar Bremen-Farge. Of zoiets. Er is vast wel iets leuks mogelijk binnen anderhalf uur.
Dit krijg je dan:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Hengelo ab 10:59 3b IC 143 Intercity Osnabrück Hbf an 12:06 11
Umsteigezeit 17 Min.
Osnabrück Hbf ab 12:23 3 ICE 1028 Intercity-Express Bremen Hbf an 13:14 10
Umsteigezeit 1:39 h
Bremen Hbf ab 14:53 3 RE 4418 Regional-Express Leer(Ostfriesl) an 16:14 4
Umsteigezeit 12 Min.
Leer(Ostfriesl) ab 16:26 2 ARR20146 ARRIVA Groningen an 17:37 3b
Wat mij betreft prima, maar dan moeten we wel snel beslissen zodat we goedkope kaartjes hebben (29 euro is het nu)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En houdt men met plannen wel rekening met een verhoogde kans op kutregeling mbt het weer en de 'winterse omstandigheden' tot aan de grens met onze Duitse vrienden ?
Ik meende te hebben gelezen dat er een paar kleine vlokjes in Zeeland waren gespot. Gisteren hadden wij nog wel geluk met aardig wat zon. Vandaag wederom schijnt het.
Ik ga eind Maart nog een lang weekend snowboarden in Oostenrijk. We willen met een man of 4-5 met de trein die kant op. Pa wilt de Citynightline pakken. Op zich wel ideaal, ik meen dat daar nog een barvoertuig in zit? Dat was de laatste keer dat ik ermee ging zo en dat was een jaar of 4 geleden.
Nog andere opties die aan te raden zijn? We willen het liefst zo snel mogelijk zonder rottige overstappen van Utrecht naar Wörgl.
Iemand heeft dat ding bestickerd om zn slechte smaak te bewijzen?
quote:
Op vrijdag 15 november 2013 02:03 schreef Straatcommando. het volgende: SGMm met gladde sporen is ook altijd genieten. Alsof er een onzekere meester op de bok zit die zoiets heeft van: gas... Oh nee toch niet!ennnn weer gas. Oh nee toch niet. Ondertussen word je getrakteerd op een bliepende zoemtoom die aan en uit gaat. Geweldig materieel
Ooit liepen we te mopperen op alles wat nieuw is, en dus ook dit type, maar nu gaan we er toch stiekem allemaal van houden
Op maandag 18 november 2013 09:48 schreef James1988 het volgende: Alstom Transport heeft inmiddels al 1.500 Citadis-trams gebouwd, die onder andere rondrijden in Rotterdam, Dubai en Bordeaux. De stad Parijs heeft de eer om Citadis #1500 te ontvangen, die wordt gebouwd voor de nieuwe tramlijn T7:
Ik heb die zien rijden Verder heb ik Lijn T7 op dag 2 al gedaan. Maar ik ga m nog een keer doen, maar nu wel op een stoel ipv in een bagagerek. Hij was gratis die dag, dus best druk
quote:
Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende: Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
quote:
Op woensdag 20 november 2013 23:58 schreef James1988 het volgende: Een GPS-fix krijgen terwijl de trein 300 gaat is vrij kansloos, maar als je een fix weet te krijgen bij stilstand is er een kans dat het werkt.
T is me een keer gelukt na 7 minuten met een Ouigo op snelheid, hij gaf net na de fix een snelheid van 280 aan
Verder dus gaat het dus gebeuren (Geheel per ongeluk trouwens) dat ik vrijdag de 13e December een Fyra Snelle trein van Amsterdam naar Breda pak onder de Fyra vlag, een van de laatste.. en de 15e, een snelle trein onder de Intercity Direct Vlag Breda Rotterdam...
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-11-2013 09:45:27 ]
Voor Breda Rotterdam hoef er dus geen toeslag meer gekocht te worden? Ik ben even kwijt vanaf wanneer, en waarom dat is afgeschaft... Wat ik wel weet is dat die trein de tijd compenseert voor de tijd die ik op het station sta te dralen om aan mn kaartjes te komen met mn Niet Nederlandse pinpas....
Per 15 december verdwijnt de toeslag op Breda - Rotterdam v.v. inderdaad, de reden die NS geeft is dat de tijdwinst te klein is om de toeslag te rechtvaardigen ofzo.
In het Beneluxmin-plan is opgenomen dat de IC Den Haag - Venlo over enige tijd zal worden ingekort tot Den Haag - Eindhoven en via de HSL zal gaan, waardoor reizigers tussen Breda en Rotterdam geen redelijk alternatief via Dordrecht meer hebben.
Op donderdag 21 november 2013 09:46 schreef James1988 het volgende: Per 15 december verdwijnt de toeslag op Breda - Rotterdam v.v. inderdaad, de reden die NS geeft is dat de tijdwinst te klein is om de toeslag te rechtvaardigen ofzo.
Nou hoop ik alleen wel dat niet half (studerend) Nederland besluit om dan maar voortaan de Fyra IC Direct te pakken tussen Breda en Rotterdam, want ik wil nog wel kunnen zitten
Nou hoop ik alleen wel dat niet half (studerend) Nederland besluit om dan maar voortaan de Fyra IC Direct te pakken tussen Breda en Rotterdam, want ik wil nog wel kunnen zitten
Ga je natuurlijk wel krijgen als die verbinding over Dordrecht wegvalt, kwestie van tijd, mn eerwaerde
What's new. De top weet altijd goed voor zichzelf te zorgen en kapselt het zo in dat als er stront aan de knikker is,zij altijd gevrijwaard blijven en toch hun geld meekrijgen.
Op donderdag 21 november 2013 09:46 schreef James1988 het volgende: Per 15 december verdwijnt de toeslag op Breda - Rotterdam v.v. inderdaad, de reden die NS geeft is dat de tijdwinst te klein is om de toeslag te rechtvaardigen ofzo.
NS online @NS_online 13s Amsterdam Zuid-Schiphol: er rijden minder treinen door een wisselstoring. http://bit.ly/NSinfo #AsdzShl 21 november 13 om 10:33 's ochtends
Waarom zou je iets ook definitief oplossen he.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Peterselieman het volgende: je zou bijna gaan denken dat het niet alleen aan de seinen en wissels kan liggen, maar ook voor een gedeelte aan de bekabeling ervan.
Tussen Zevenaar en Winterswijk waren ze de storingen zo zat dat ze zo ongeveer alles vervangen hebben wat er vervangen kon worden qua bekabeling, wisselstellers en assentellers
Tussen Zevenaar en Winterswijk waren ze de storingen zo zat dat ze zo ongeveer alles vervangen hebben wat er vervangen kon worden qua bekabeling, wisselstellers en assentellers
Inderdaad, vreemd. Ze voerden aan dat iedere passagier lopend geëvacueerd moet kunnen worden, maar dat is strijdig met hun rolstoel- en scootmobielbeleid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Inderdaad, vreemd. Ze voerden aan dat iedere passagier lopend geëvacueerd moet kunnen worden, maar dat is strijdig met hun rolstoel- en scootmobielbeleid.
Ik heb mijn mijn Cursusboek Eurostar Special Needs er nog eens op nageslagen, maar ook daar is er niks over terug te vinden....
Tussen Zevenaar en Winterswijk waren ze de storingen zo zat dat ze zo ongeveer alles vervangen hebben wat er vervangen kon worden qua bekabeling, wisselstellers en assentellers
heel simpel gezegd was er niet één oorzaak aan te wijzen, maar een hele serie verschillende oorzaken. De ene keer was er een wisselstoring, dan weer een seinstoring, dan weer een mankement aan een voedingskabel, etc. Meestal kun je het uiteindelijk wel terugbrengen tot één of meerdere specifieke dingen, maar dat was hier niet mogelijk. Daarom hebben ze alles vervangen.
Interesting, SNCF negeert hiermee dus NS Hispeed? Is er dan ook een Nederlands sprekende Marketingmevrouw van SNCF? . Daar wil ik wel graag mee in contact komen ivm m'n stage.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Interesting, SNCF negeert hiermee dus NS Hispeed? Is er dan ook een Nederlands sprekende Marketingmevrouw van SNCF? . Daar wil ik wel graag mee in contact komen ivm m'n stage.
Ik denk dat je dan op het verkoopbureau in brussel moet zijn... ff zoeken voor je
Op 5 december, nodigt Voyages-sncf u uit naar een uitzonderlijk evenement in Brussel.
Na het succes van vorig jaar, nodigt Voyages-sncf u opnieuw uit om de vooravond van Sinterklaas door te brengen tussen talrijke transporteurs tijdens een uitzonderlijke soiree met vele verrassingen.
Aangezien het aantal plaatsen beperkt is; vragen wij u om vanaf vandaag ons uw interesse om deel te nemen mee te delen zodat wij ons goed kunnen organiseren.
Wij brengen u midden november op de hoogte van de details van deze soiree.
BARNEVELD – De provincie Gelderland voert momenteel een haalbaarheidsstudie uit naar invoering van een kwartiersdienst op de héle Valleilijn (Amersfoort-Ede). Intussen kondigt vervoerder Connexxion aan vanaf 15 december station Hoevelaken al op te nemen in de reeds bestaande kwartiersverbinding Amersfoort-Barneveld Centrum.
De studie van de provincie richt zich op het deeltraject Barneveld Centrum-Ede, zo bevestigt woordvoerder Loes Neve desgevraagd. ,,ProRail heeft inmiddels een eerste ‘scan’ gedaan. De studie loopt nu en we verwachten dat we in het voorjaar van 2014 de resultaten hebben.’’ De rijksoverheid ondersteunt het onderzoek met een financiële injectie van één miljoen euro, bevestigt Neve.
Op dit moment rijdt de Valleitrein al elk kwartier tussen de stations Barneveld Noord, Barneveld Centrum en Amersfoort. Op deze route ligt ook het vorig jaar in december geopende station Hoevelaken. Volgens vervoerder Connexxion is de belangstelling op dat nieuwe station groot. ,,We merken de groei aan reizigers'', reageert woordvoerder Herman de Gooijer van Connexxion. ,,Mensen zien dat de bereikbaarheid van Amersfoort aanzienlijk verbeterd wordt en files omzeild kunnen worden. We hebben daarom besloten om Hoevelaken vanaf 15 december ook op te nemen in de kwartiersdienst op het traject Amersfoort-Barneveld Centrum en vice versa. ProRail heeft hiervoor recent toestemming gegeven.’’
De Gooijer reageert instemmend op de haalbaarheidsstudie van de provincie Gelderland om ook van het laatste deel van het Valleitrein-traject een kwartiersdienst te maken. ,,Het is al langere tijd onze wens de kwartiersdienst verder uit te breiden richting Ede, maar dat heeft nogal wat consequenties’’, vertelt de woordvoerder. ,,Voor uitbreiding is een verdubbeling van het spoor nodig en dat kost geld. Tevens zijn er de nodige inspraakprocedures mee gemoeid. Provincie en spoorwegbeheerder ProRail gaan daarover. Maar van ons als vervoerder is een kwartiersdienst op het héle traject een serieuze wens. En het is aangetoond dat een verdubbeling van de frequentie een autonome groei van reizigers tot gevolg heeft.’’ Connexxion pleit daarnaast ook voor het doortrekken van de Valleilijn in de richting Arnhem en Utrecht. ,,Dat maakt deze openbaar vervoersverbinding nķg aantrekkelijker’’, aldus De Gooijer. Wat door de Nederlandse Spoorwegen als onbeduidend ‘kippenlijntje’ werd beschouwd dat in haar ogen beter kon worden opgeheven, werd op 10 december 2006, daartoe gestimuleerd door de provincie Gelderland, door Connexxion overgenomen en omgevormd tot een goedlopende lijn. Dat gebeurde onder meer door meer ritten per uur te rijden. In het eerste half jaar groeide het aantal reizigers met twintig procent. De laatste cijfers zijn van de periode 2010-2012 waarin Connexxion een groei van tien procent aan reizigers noteerde. Voor 2013 zijn de exacte gegevens nog niet bekend, aldus De Gooijer
Is er niet meer behoefte aan een IC kwartierdienst Zwolle - Harderwijk - Amersfoort?
Heeft weinig te maken met die omgeving heh . Er is, denk ik, meer behoefte aan een Regiosprinter Apeldoorn - Amersfoort met onder andere een stop op Barneveld Noord en een heractivering van Stroe.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ghe Ghe, dat is wel echt in de fucking-middle-of-fucking-knowhere.Rondom Stroe/Kootwijkerbroek wonen beste veel scholieren/studenten etc die zeker zouden profiteren van een trein bij Stroe.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Heb afgelopen zomer trouwens die "RE" van München naar Nürnberg gepakt, dat is ook wel vet. Gewoon 200 knallen met je schooierskaartje
Jammer dat dat ding altijd erg druk is. Wilde hem vorig jaar pakken van Nürnberg naar München, maar ben maar in de eerstvolgende ICE gestapt (had een Interrailpas). Al ruim 30 minuten voor vertrek was er geen fatsoenlijke zitplek meer te fixen. In de ICE(1 of 2, dat weet ik niet meer) had ik de plekken voor het oprapen.
Dan moeten we idd wel even snel bepalen wie er wel of niet meegaan.
Socios Fles Mono James Dennis ...?
En maakt het ook nog uit wie er een BahnCard hebben? Soberzo moet je wrsl weten hoe oud iedereen is.
Ik zou wel meewillen, maar moet eerst even vrij fixen op het werk. Zal vast geen probleem zijn, want moet met oud en nieuw ook werken op de containerterminal. Stuur nu de mail eruit, en heb dan morgen een antwoord (en als die pipo op kantoor er nog is, misschien vandaag nog).
Op donderdag 21 november 2013 15:45 schreef greavy het volgende: Oh, Bork. Ik denk dat ik de Dresden-trip heen via Parijs - München doe, en terug via Basel-Brussel.
Nee. Ik zit 2 weken in Dresden. Heenreis op zaterdag 5 april 2014, en terugreis op zaterdag 19 april 2014 (aankomst Dordrecht).
Heen Dordrecht - Rotterdam - Paris Nord - Paris Est - Stuttgart - München, en dan 6 april München - Nürnberg - Dresden (met die IRE) Terug vrijdag 18 april 2014: Dresden - Berlin Spandau - Basel SBB en zaterdag 19 april 2014: Basel SBB - Brussel Zuid (met de EuroCity via Luxemburg) - Dordrecht.
valt met Deinum wel mee. Ligt aan de rand van het dorp
Deinum wel ja. Dat station Dronrijp (lokaal veelal Hatzum genoemd) is een beetje meer afgelegen. En geen bus. Deinum heeft tenminste een busverbinding.
vroeger ging lijn 91 (Leeuwarden - Bolsward) daar toch langs?
Reed er langs, ja. Zeg je erg goed. Met plank-gas als het effe kon ... Stopte wel in Baijum. Nu rijdt er een Belbus, en ook geen Belbus-halte bij het station. Moet je naar Dronrijp lopen voor de reguliere bus (helemaal aan de andere kant van het dorp), of naar een belbus-halte (in Baijum, maar Dronrijp heeft er ook 1 aan de 'station-kant'...
Nee. Ik zit 2 weken in Dresden. Heenreis op zaterdag 5 april 2014, en terugreis op zaterdag 19 april 2014 (aankomst Dordrecht).
Heen Dordrecht - Rotterdam - Paris Nord - Paris Est - Stuttgart - München, en dan 6 april München - Nürnberg - Dresden (met die IRE) Terug vrijdag 18 april 2014: Dresden - Berlin Spandau - Basel SBB en zaterdag 19 april 2014: Basel SBB - Brussel Zuid (met de EuroCity via Luxemburg) - Dordrecht.
Veel stoomtreinen dus , vergeet Zittau en het parkeisenbahntje in Dresden zelf niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oh Dronrijp, ook goed. Haal die ongein altijd door elkaar. Maar ja wat boeit het ook. Een pol gras, een kip en een aangevreten maiskolf, meer stelt het niet voor.
HKX heeft opnieuw rijtuigen moeten huren (gehuurd per 15-11-2013). Ditmaal zijn er 10 I6-rijtuigen bij de NMBS gehuurd voor de Hamburg-Keulen treintjes. Enkele rijtuigen zijn al in dienst en voorzien van eigen logo's.
Nou, ik ging volgens mij via Augsburg, want vlak voordat die snelle RE zou vertrekken was het treinverkeer tussen Nürnberg en Ingolstadt volledig stilgelegd (ik dacht ivm personen op de sporen). Was zeker geen ICE3. Weet niet of onze ICE omgeleid was, of dat deze normaal ook via Augsburg ging.
Op donderdag 21 november 2013 17:54 schreef greavy het volgende: Nou, ik ging volgens mij via Augsburg, want vlak voordat die snelle RE zou vertrekken was het treinverkeer tussen Nürnberg en Ingolstadt volledig stilgelegd (ik dacht ivm personen op de sporen). Was zeker geen ICE3. Weet niet of onze ICE omgeleid was, of dat deze normaal ook via Augsburg ging.
Via Augsburg Hbf en dus niet over de NeuBauStrecke rijdt inderdaad ICE-1 of 2.
Heen ging ik wel met een ICE3 over de NBS. Vanuit München naar Bremen met de ICE knarren, en dan met het Regionaalverkeer naar Leer - Groningen - Leeuwarden toen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...