dan krijg je tricourant spul.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
Goede zaak, van die elektrificatie. Welke spanning komt er te hangen? 25 kV mag ik hopen?
Zal eerder 1500 V zijn, met een sluis bij Herzogenrath. Maar twee jaar om dit te realiseren, da's ehm... ambitieus.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef J.B. het volgende:
Ik veronderstel deels =3kV en deels ~15kV. Het is hooguit 10 km, dus een eiland met ~25kV lijkt me niet logisch.
Hebben we het nog niet eens gehad over aanschaf van nieuw materieel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal eerder 1500 V zijn, met een sluis bij Herzogenrath. Maar twee jaar om dit te realiseren, da's ehm... ambitieus.
Dat is goedquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nope, helaas nog nooit 1700 gereden.
Ga wel een keertje met je mee als je meester bent
Wel 189 losse loc expres (in overleg met trdl) 's nachts een noodstop gegeven.
Mentor vond het belangrijk om te weten hoe dat voelt, wat je kan verwachten etc.
Na dat we op de vrije baan op topsnelheid tot stilstand waren gekomen (geen overwegen voor ons, niemand achter ons) hebben we hem weer opgebouwd. Rijden op zicht tot het eerste hoofdsein.
Net na het sein weer stilstaan en toen..... Vol tractie. Je wordt in je stoel gedrukt, niet normaalWas echt leerzaam en kicken
In de P+E stand mag je er qua beremming 140 km/h mee. Alleen dacht ik dat er iets was waardoor dat niet mocht.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is goed![]()
Heb toevallig ook volgende week weer een rit met een 1700 op het programma staan. Lekker stukkie zónder rijtuigen, dat wordt knallen dusHeb me laten vertellen dat er 5000 pk in die dingen zit dus dat wil wel. Nu maar hopen dat het niet al te glad is...
Bijna 6200 pk, en 294 kN.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is goed![]()
Heb toevallig ook volgende week weer een rit met een 1700 op het programma staan. Lekker stukkie zónder rijtuigen, dat wordt knallen dusHeb me laten vertellen dat er 5000 pk in die dingen zit dus dat wil wel. Nu maar hopen dat het niet al te glad is...
Maximumsnelheid is bij mijn weet gewoon 140 iddquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de P+E stand mag je er qua beremming 140 km/h mee. Alleen dacht ik dat er iets was waardoor dat niet mocht.
Oh, nog beter zelfsquote:
Vandaar dat ze zo spontaan in de brand vliegen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:09 schreef Maegrim het volgende:
1700's zijn lekker simpel zo zonder computers, maar de paar waar ik op de binckhorst mee rijd zijn zo slecht onderhouden dat de simpelste klussen nog ingewikkeld worden![]()
Serieus...quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:09 schreef Maegrim het volgende:
1700's zijn lekker simpel zo zonder computers, maar de paar waar ik op de binckhorst mee rijd zijn zo slecht onderhouden dat de simpelste klussen nog ingewikkeld worden![]()
Defecte noodcompressoren enzoquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Serieus...Dat is stom. Halve tractie en dat soort zaken? Het lullige is dat het een simpele machine lijkt en er desondanks zo veel aan kapot kan.
Dat dit mag verwondert me wel, toen ik in NY een paar jaar terug foto's in de metro zat te maken werd ik op m'n vingers getikt door een agent.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:14 schreef bork het volgende:
Het lijstje is nu compleet, alle stations die uitgebreid op Google Street View staan.
Edinburgh Waverley
enz.
Volgens mij is dit gewoon een station van National Rail in het Verenigd Koninkrijk. Google zal daar gewoon toestemming voor hebben. Er worden trouwens wel meer gebouwen in de UK van binnen gefotografeerd door Google Streetmaps.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat dit mag verwondert me wel, toen ik in NY een paar jaar terug foto's in de metro zat te maken werd ik op m'n vingers getikt door een agent.
Fijn, de noodvoorziening naar de klote.quote:
Waarom een AFCA voor het stationsnaambord en de krantenbak?quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Gisteren dus in Ermelo of all places vertoeft, en het enige wat het vermelden waard was voor mij was het pittoreske stationnetje. Ook de rit erheen was i.t.t.wat ik had verwacht een makkelijke.
[ afbeelding ]
Geen opstoppingen of uitvallende diensten,een keurige rit op tijd! Mag ook weleens gezegd worden.
oh ja! Ze hebben daar ook fantastische uitsmijters met tenminste dat mooie,dikke bruine volkoren brood!Veel beter dan die zachte,kleffe sneetjes die je over het algemeen ergens anders krijgt.
Nerd.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:56 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Waarom een AFCA voor het stationsnaambord en de krantenbak?
Het gaat ook voor het overgrote deel gewoon goed en relatief weinig fout. Maar negatief beklijft nu eenmaal beter dan positief.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Geen opstoppingen of uitvallende diensten,een keurige rit op tijd! Mag ook weleens gezegd worden.
Positief is er gewoon niet zo veel mogelijk. Foutloos is de nullijn. Alles minder leidt tot geklaagquote:Op zaterdag 16 november 2013 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het gaat ook voor het overgrote deel gewoon goed en relatief weinig fout. Maar negatief beklijft nu eenmaal beter dan positief.
En een beetje negatief in plaats van heel negatief is voor de reiziger vaak niet eens duidelijk. Dat maakt het ook wel lastig om een positief beeld van de spoorsector neer te zetten.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het gaat ook voor het overgrote deel gewoon goed en relatief weinig fout. Maar negatief beklijft nu eenmaal beter dan positief.
Een oude foto zo te zien. Ben er nu regelmatig. Leuke, drukke lijn. Wordt weer eens tijd voor een SLR.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Gisteren dus in Ermelo of all places vertoeft, en het enige wat het vermelden waard was voor mij was het pittoreske stationnetje. Ook de rit erheen was i.t.t.wat ik had verwacht een makkelijke.
[ afbeelding ]
Geen opstoppingen of uitvallende diensten,een keurige rit op tijd! Mag ook weleens gezegd worden.
oh ja! Ze hebben daar ook fantastische uitsmijters met tenminste dat mooie,dikke bruine volkoren brood!Veel beter dan die zachte,kleffe sneetjes die je over het algemeen ergens anders krijgt.
En terecht.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Positief is er gewoon niet zo veel mogelijk. Foutloos is de nullijn. Alles minder leidt tot geklaag
Precies. En dat heeft niet eens iets met ambitie te maken. Maar met immer stijgende prijsniveaus. Daarvoor verwachten we simpelweg niet minder dan een punctuele kwartierdienst met voldoende materieel op grote delen van het net.quote:Op zondag 17 november 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En terecht.
We feliciteren de groenteboer ook niet als de bloemkool vanbinnen niet verrot is.
Het laten groeien van een bloemkool is dan ook een ietwat eenvoudiger procesquote:Op zondag 17 november 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En terecht.
We feliciteren de groenteboer ook niet als de bloemkool vanbinnen niet verrot is.
Boeiend, het is een evenzeer duurbetaald product.quote:Op zondag 17 november 2013 01:15 schreef PteV het volgende:
[..]
Het laten groeien van een bloemkool is dan ook een ietwat eenvoudiger proces
Groot deel van de dag op pad geweest, o.a. naar Glow geweest en wat gebierd in Eindhoven. De treinen deden het overigens prima, al maakte de nachtnettrein van Eindhoven naar Breda wel een aantal slingerende bewegingenquote:Op zondag 17 november 2013 01:08 schreef Monopoly het volgende:
LUD actief in het topic?
Nog nooit zo weinig posts op een dag gezien als vandaag
Oh dat is woest vetquote:Op zondag 17 november 2013 02:13 schreef James1988 het volgende:
Baas.
Hier met een paar vrienden een vaag plan opgevat om een Top Gear-achtige race te houden, waarbij we vertrekken uit een of ander punt in Nederland en we naar een ander punt in Engeland willen gaan. Eentje (of twee) met de auto, anderen met OV of vliegtuig.
Wat een kutplekquote:Op zondag 17 november 2013 02:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is woest vetDan wil ik meedoen
![]()
Dan moet je naar Corrour gaan in Schotland, dat is een station met een herberg en verder niksMidden in de highlands. Dichtstbijzijnde verharde weg is 7 km verderop geloof ik
DAT IS VET
Er gaat zelfs een nachttrein van Londen (Euston) naar Corrourquote:Op zondag 17 november 2013 02:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee man is super mooiEnige wat je daar kan is wandelen en whiskey hachelen
En nou maar die autorij-boys uitlachen die 7 km moeten lopenquote:Op zondag 17 november 2013 02:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat zelfs een nachttrein van Londen (Euston) naar Corrour
WTF
De paden op, de lanen inquote:Op zondag 17 november 2013 02:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nou maar die autorij-boys uitlachen die 7 km moeten lopen
Wil je winnen van de asfaltfappers of niet?quote:Op zondag 17 november 2013 02:40 schreef James1988 het volgende:
Je hebt echt wel een ontzettende kutplek uitgezocht, Fles. Vanuit Nederland zie ik maar 2 treinen per dag, anders ben je meteen overgeleverd aan een nachttrein.
Welke wou je missen? Het makkelijke deel is de aanvlieg naar FBMZ.quote:Op zondag 17 november 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Absoluut
Maar één trein missen betekent vrijwel meteen falen
Het plan om mee te doen bedoelde ikquote:Op zondag 17 november 2013 03:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wat ik heb EEN plaatsnaam genoemd
Daar ben ik altijd voor te porrenquote:Op zondag 17 november 2013 03:21 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Het plan om mee te doen bedoelde ik
quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Positief is er gewoon niet zo veel mogelijk. Foutloos is de nullijn. Alles minder leidt tot geklaag
Ik werd dan ook vooral getriggerd door zijn verbazing dat het goed ging. En dat vond ik een beetje overdreven. That's all.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En een beetje negatief in plaats van heel negatief is voor de reiziger vaak niet eens duidelijk. Dat maakt het ook wel lastig om een positief beeld van de spoorsector neer te zetten.
Zat geen hond in de trein uit Enkhuizen gisteren, boeiend.quote:Op zondag 17 november 2013 08:22 schreef greavy het volgende:
Jajoh NS. Zet lekker solo SGM3 in tussen Zaandam en Enkhuizen ivm de werkzaamheden tussen Sloterdijk en Zaandam. Vinden de reizigers vast erg fijn. 4x solo SGM3, 2x VIRM4 en een DDZ pendelen daar.
Wist niet dat die trein nog serieus werd ingezet voor andere werkzaamheden dan als wegsleeptrein van de CNL/Euronightquote:Op zondag 17 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
Zo, gister even de 1251 van EETC opgezocht.
De locs zijn van EETC dus waarom zou je ze niet inzetten voor een eigen klus (de autowagons zijn ook van EETC). Ook NedTrain/NS/HiSpeed huurt EETC wel eens in om ICR over te brengen van de Watergraafsmeer/Dijksgracht naar Haarlem en terug.quote:Op zondag 17 november 2013 10:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wist niet dat die trein nog serieus werd ingezet voor andere werkzaamheden dan als wegsleeptrein van de CNL/Euronight
Oh..niet gezien. Zal wel door iemand die de foto (die ik laat zien) erin gezet zijn om te kunnen provoceren. I.i.g.als je aankomt op het station zelf zie je het niet. Photoshop dus.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:56 schreef Anno1982 het volgende:
Waarom een AFCA voor het stationsnaambord en de krantenbak?
Nou...ik dacht dat de foto vrij actueel is.. Op die fotoshop graffiti na ziet alles eruit zoals op de foto.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:47 schreef AverageJoe het volgende:
Een oude foto zo te zien. Ben er nu regelmatig. Leuke, drukke lijn. Wordt weer eens tijd voor een SLR.
Die bij Arriva zijn net zo luxe (moet je wel die op Zwolle-Emmen hebben). Dit stel komt namelijk uit dezelfde bestelling, en heeft daardoor ook een steward-balie (die bij Connexxion niet gebruikt wordt)quote:Op zondag 17 november 2013 01:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst in de GTW van Connexxion gezeten. Dit keer op Barneveld wachten ipv Amersfoort.
Moet zeggen dat ik die luxer vind dan die bij Arriva.
quote:Op zondag 17 november 2013 11:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
voor het stationsnaambord en de krantenbak?
Er staan Spits krantenvakken. Maargoed, dat is niet relevant. Het is een pittoresk station inderdaad!quote:Oh..niet gezien. Zal wel door iemand die de foto (die ik laat zien) erin gezet zijn om te kunnen provoceren. I.i.g.als je aankomt op het station zelf zie je het niet. Photoshop dus.
[..]
Nou...ik dacht dat de foto vrij actueel is.. Op die fotoshop graffiti na ziet alles eruit zoals op de foto.
Mooie foto's! Leuk dat de 1251 nog actief wordt ingezetquote:Op zondag 17 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
Zo, gister even de 1251 van EETC opgezocht.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 14 Autotransporters (87711)
Te Assel kwam in een erg dichte mistbank de EETC 1251 met 14 lege autotransporters langs. Deze autotransporters moesten uit Den Bosch weg vanwege de verbouwing de komende periode aan de lage sporen. Daarvoor worden ze tijdelijk gestald te Deventer Goederen.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 15 Autotransporters (87713)
Met 8 minuten vertraging passeert te Culemborg de EETC 1251 met de laatste sleep van 15 autotransporters opweg als trein 87713 naar Deventer Goederen.
De vertraging was te wijten aan een SLT die hier een reset nodig had.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 6005 + 505
Door de werkzaamheden in Den Bosch moesten de 2 V60'en die hier gestationeerd staan voor het rangeerwerk ook verkast worden. Voor deze 2 locs was de Watergraafsmeer gekozen.
Na het nodige rangeerwerk staan beide V60'en tegen de EETC 1251 aan, en werden de remmen gereed gemaakt van de 505. De 504 ging ongeremd mee.
Na 2x opnieuw optrekken en een remmentest te doen, stond eindelijk de trein vertrekgereed te Den Bosch, en moest vertrektijd afgewacht worden.
Mooie foto's.quote:Op zondag 17 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
Zo, gister even de 1251 van EETC opgezocht.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 14 Autotransporters (87711)
Te Assel kwam in een erg dichte mistbank de EETC 1251 met 14 lege autotransporters langs. Deze autotransporters moesten uit Den Bosch weg vanwege de verbouwing de komende periode aan de lage sporen. Daarvoor worden ze tijdelijk gestald te Deventer Goederen.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 15 Autotransporters (87713)
Met 8 minuten vertraging passeert te Culemborg de EETC 1251 met de laatste sleep van 15 autotransporters opweg als trein 87713 naar Deventer Goederen.
De vertraging was te wijten aan een SLT die hier een reset nodig had.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 6005 + 505
Door de werkzaamheden in Den Bosch moesten de 2 V60'en die hier gestationeerd staan voor het rangeerwerk ook verkast worden. Voor deze 2 locs was de Watergraafsmeer gekozen.
Na het nodige rangeerwerk staan beide V60'en tegen de EETC 1251 aan, en werden de remmen gereed gemaakt van de 505. De 504 ging ongeremd mee.
Na 2x opnieuw optrekken en een remmentest te doen, stond eindelijk de trein vertrekgereed te Den Bosch, en moest vertrektijd afgewacht worden.
Dit wordt de Horrorwinter Des Doodsquote:Op zondag 17 november 2013 10:44 schreef b2py het volgende:
Winters weer in aantocht.
Het wordt de komende week kouder. Was de eerste helft van de maand november nog zacht en nat, de tweede helft wordt juist droog en koud.
Dat meldt Weerplaza.
Reden voor de omslag is de koude, droge lucht die eraan zit te komen. Komende week kan het noorden van Nederland daarom al te maken hebben met licht winters weer dat vanuit Scandinavië over ons land trekt.
De komende twee weken is er ook een grote kans op nachtvorst en als er neerslag valt, zal dat soms ook sneeuw of natte sneeuw zijn.
Via nu.nl
Tijd om LUD, vers in de kast gezet, er maar weer uit te halen. Het wordt een zware lange winter.
* Duvel regelt alvast winterbanden.quote:Op zondag 17 november 2013 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit wordt de Horrorwinter Des DoodsMaar dit jaar nu echt! Tsja, overmacht natuurlijk
En die ene hond laat jij lekker in een SGM'etje reizen? In Enkhuizen stond genoeg IC-waardig materieel (ja, daar zie ik een VIRM ook onder)quote:Op zondag 17 november 2013 10:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Zat geen hond in de trein uit Enkhuizen gisteren, boeiend.
Loc is van EETC. EETC wordt nu 'ingehuurd' om het leegmat te doen (laatste keer zaterdag 14 december, daarna doet NSR het zelf). Deze locs (1251-1252-1254) doen ook materieeloverbrengingen voor EETC. In het wintersportseizoen en autotreinseizoen gaat er altijd een 1200 met rijtuigen uit Venlo naar de Meer, die na het seizoen weer retour Duitsland gaan (in die periode heeft EETC vaak te weinig rijtuigen, en worden er rijtuigen gehuurd). Maar ook binnenlandse overbrengingen, zoals zulke transporten, doet EETC allemaal zelf.quote:Op zondag 17 november 2013 10:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wist niet dat die trein nog serieus werd ingezet voor andere werkzaamheden dan als wegsleeptrein van de CNL/Euronight
Waarom zou je VIRM inzetten als het in een SGMm past?quote:Op zondag 17 november 2013 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En die ene hond laat jij lekker in een SGM'etje reizen? In Enkhuizen stond genoeg IC-waardig materieel (ja, daar zie ik een VIRM ook onder)
De voorkeursvariant is... niets doen!quote:Op zondag 17 november 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Op 17 december weten we meer over het extra spoor tussen Zwolle en Herfte aansluiting. Op die dag praten alle betrokken partijen met elkaar en lijkt er een voorkeursvariant gekozen te gaan worden.
dat komt niet in het woordenboek voor, want er zijn al diverse regionale overheden die geld toegezegd hebbenquote:Op zondag 17 november 2013 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
De voorkeursvariant is... niets doen!
Ik zeg een euro toe.quote:Op zondag 17 november 2013 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt niet in het woordenboek voor, want er zijn al diverse regionale overheden die geld toegezegd hebben
alle beetjes helpen om het knelpunt op te lossen.quote:
Nou ja, een hoop spoor kan weg nu de werkplaats dicht is, maar het wordt wel een zooitje natuurlijk, met die driesprong daar.quote:Op zondag 17 november 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alle beetjes helpen om het knelpunt op te lossen.
Ben ook benieuwd hoe ze zich de sporenlayout rond Zwolle voor zich zien, want daar moet ook nog flink aan gesleuteld worden
In het weekend, zeker bij werkzaamheden, is er vrijwel niemand ten opzichte van doordeweeks die met trein naar Amsterdam gaat. 90% van de reizigers doordeweeks zijn studenten die in Hoorn overstappen richting Alkmaar (ROC) of naar Amsterdam (HvA) gaan plus de mensen die werken in Amsterdam. Die reizen niet weekends, dus dan hou je heel weinig over. Dat past wel in een drietje.quote:Op zondag 17 november 2013 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En die ene hond laat jij lekker in een SGM'etje reizen? In Enkhuizen stond genoeg IC-waardig materieel (ja, daar zie ik een VIRM ook onder)
denk dat het wel wat mee zal vallen.quote:Op zondag 17 november 2013 18:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou ja, een hoop spoor kan weg nu de werkplaats dicht is, maar het wordt wel een zooitje natuurlijk, met die driesprong daar.
Dat vind ik zo'n teleurstellende route...quote:Op zondag 17 november 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een ICE-3M stel is onderweg van Augsburg naar München en passeert de fotograaf als hij net zijn topsnelheid heeft bereikt.
[ afbeelding ]
Een krappe 15 minuten later staat het stel net gearriveerd te München Hbf.
Echt even lang vol trappen zit er helaas niet in nee..quote:Op zondag 17 november 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n teleurstellende route...
Dat ook, maar ook de omgeving is niet echt mooi nagemaakt, en hij is nogal kort, zeker met de ICE. Met een RE is het juist weer heel saai.quote:Op zondag 17 november 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Echt even lang vol trappen zit er helaas niet in nee..
(Als je je aan de regels houdt tenminste)
De PZB juist behandelen is dan wel weer een uitdaginkje. Maar goed, ik rij ook liever op Britse routes, en dan alleen op seinen en borden, dus zonder HUD.quote:Op zondag 17 november 2013 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n teleurstellende route...
Bijna inderdaad, dus niet helemaal. Ik kan me zo geen driewegwissels bedenken in Nederland.quote:Op zondag 17 november 2013 18:45 schreef dennistd het volgende:
Het enige wat ik me zo kan bedenken is spoor 10 op Utrecht Centraal, dat zijn een linker- en rechterwissel die bijna in elkaar zitten.
Aan de HUD heb je sowieso weinig in een HST, je wordt gedwongen op PZB te rijden. Overigens is de max snelheid 305 km/h die je met een dubbel setje kan halen..quote:Op zondag 17 november 2013 21:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De PZB juist behandelen is dan wel weer een uitdaginkje. Maar goed, ik rij ook liever op Britse routes, en dan alleen op seinen en borden, dus zonder HUD.
Nog even doorgezocht, maar niets gevonden.quote:Op zondag 17 november 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bijna inderdaad, dus niet helemaal. Ik kan me zo geen driewegwissels bedenken in Nederland.
Dat is inderdaad een uitdaging, zeker met de BR143 tussen Keulen en Dusseldorf.quote:Op zondag 17 november 2013 21:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De PZB juist behandelen is dan wel weer een uitdaginkje. Maar goed, ik rij ook liever op Britse routes, en dan alleen op seinen en borden, dus zonder HUD.
Ik heb volgens mij eens op de site van (de hier niet altijd even onomstreden) Nico Spilt gelezen dat er in Nederland geen driewegwissels (meer) zijn.quote:Op zondag 17 november 2013 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nog even doorgezocht, maar niets gevonden.
Wel in België, bij Mariembourg:
[ afbeelding ]
Misschien is drie minuten voor vertrek niet kort genoeg?quote:Op maandag 18 november 2013 07:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vervloekte hoere NS weerhoppa lekker +19 terwijl er drie minuten voor vertrek nog niets aan de hand was. Zelfs het totaal ambitieloze "doe korr voor vertrek de reisplanner-check" is al te veel gevraagd
sterf kapot
waardeloze mongolentent
Oog voor je core business, kan je aan NS wel over latenquote:Op maandag 18 november 2013 09:03 schreef Facepalm het volgende:
Op station Zwolle staan mensen van de NS bij de brug voor de Fillipijnen te bedelen.
Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.quote:Op maandag 18 november 2013 07:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Vervloekte hoere NS weerhoppa lekker +19 terwijl er drie minuten voor vertrek nog niets aan de hand was. Zelfs het totaal ambitieloze "doe korr voor vertrek de reisplanner-check" is al te veel gevraagd
sterf kapot
waardeloze mongolentent
Not even close.quote:Op zondag 17 november 2013 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar bij Zwolle, de richtingen Meppel-Ommen / Heino / Wijhe, het lijkt er best op
Diepgewortelde minachting? Dat denk ik niet. Wel proef ik net iets te vaak een "de klant moet niet zo zeuren"-houding bij de NS-top en -woordvoerders, en is de 'drive for excellence' die je vindt bij een normaal bedrijf een stuk minder aanwezig bij NS.quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Ziet eruit als een prima plek voor een fly-over, niet?quote:Op maandag 18 november 2013 09:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Not even close.
[ afbeelding ]
Die Noorse met die kids? Dat was nep, he.quote:Op maandag 18 november 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit wel een filmpje gezien met een trein in een looping. Lijkt me ook wel wat met die GTW.
Vooral incompententie en mensen die langs elkaar heen werken, vermoed ik.quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Oh echt?quote:Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die Noorse met die kids? Dat was nep, he.
zoiets beschouw ik als laaghangend fruit dat makkelijk geplukt kan worden. Met een beetje meer inspanning en afstemming kan het gewoon al een stuk beter gaan.quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.
Reisplanner: Duivendrecht vertrek 11:51, in Amersfoort even overstappen voor Schothorst.
Komen we op Duivendrecht. Trein 11:51 rijdt niet wegens werkzaamheden.
En dat gezeik van “kijk voor vertrek nog even op ns.nl” moet naar mijn mening gaan over seinstoringen en andere onverwachte ellende. Maar de geplande werkzaamheden, die zouden ook een dag van tevoren wel in de planner moeten zitten. Of is dat teveel gevraagd?
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
En moedwillig dit volhouden omdat de bedrijfscultuur van oudsher zo stroef en star was dat dus de mentaliteit,ondanks de vele " wij verbeteren ons elke keer ", zo goed als onveranderd blijft.quote:Op maandag 18 november 2013 10:11 schreef Duvel het volgende:
Vooral incompententie en mensen die langs elkaar heen werken, vermoed ik.
De rijmogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde, het is alleen niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar goed, dat zijn de boogstralen ook niet. Volgens wiki is de minimale boogstraal voor >40km/h 400 meter, dat komt bij H0 neer op ruim 4,5 meter. Niemand heeft zo'n boogstraal in zijn modelbaan (nouja, bijna niemand dan). Over modelbanen gesproken (jaja, verkeerde topic, weet ik):quote:Op maandag 18 november 2013 10:32 schreef Anno1982 het volgende:
Driewegwissels staan voor mij gelijk aan de onrealistische zooi die Märklin soms weet te maken, in het Nederlandse hoofdspoor zul je die inderdaad niet tegenkomen.
Märklin maakt overigens ook engelse wissels met maar 1 omschakelmogelijkheid.
Dat vroeg om een praktijkproef natuurlijk. Resultaat: 564 cm in 9 seconden, oftewel 0,627 m/s. Gecorrigeerd naar schaal 54,5 m/s. Ruim 196 km/h. En dat door R1...quote:Op maandag 18 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:
Gelukkig is de snelheid bij H0 ook niet helemaal op schaalanders zou het metaal in het rond vliegen denk ik...
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bochtquote:Op maandag 18 november 2013 11:55 schreef Anno1982 het volgende:
Ergo: de snelheden door bogen in het echt kunnen best wat hoger dus.
Loc staat wel amechtig na te puffen nu.
Gewoon de verkanting aanpassen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht
3G naar beneden is ook niet heel comfortabel hoorquote:Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon de verkanting aanpassen.
Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
Magneetplaktrein! Weer eens wat anders dan een magneetzweeftrein. Dan valt ie iig niet uit het spoorquote:Op maandag 18 november 2013 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
3G naar beneden is ook niet heel comfortabel hoor
En als je trein naar binnen de bocht invalt als hij stil komt te staan in zo'n boog is ook een beetje zonde.
Ideaal voor eng trage achtbanen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:53 schreef V2 het volgende:
[..]
Magneetplaktrein! Weer eens wat anders dan een magneetzweeftrein. Dan valt ie iig niet uit het spoor
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..quote:Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon de verkanting aanpassen.
Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
Maximaal is ook maar een regeltje.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
Daar hebben we kantelbaktreinen voor uitgevonden.quote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Joepiequote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?quote:Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?quote:Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?
Als je sneller gaat heb je weer een goed excuus om de prijzen te verhogenquote:Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?
Zodat de trein sneller weg is, en je het spoor dus eerder buiten dienst kunt stellen voor onderhoud.quote:Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?
Ijzer schuivenquote:Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?
En dat. Langer buiten dienst ookquote:Op maandag 18 november 2013 13:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zodat de trein sneller weg is, en je het spoor dus eerder buiten dienst kunt stellen voor onderhoud.
Dat is op de HSL op een paar plekken te merken. Met 250/300 km/u merk je er niks van, maar met 160 hang je behoorlijk scheef.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
Waarom ligt dat station eigenlijk aan Maastricht-Kerkrade en niet (ook) aan Maastricht-Sittard?quote:Op maandag 18 november 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het station Maastricht Noord is eindelijk geopend
http://www.prorail.nl/nie(...)ntvangt-eerste-trein
Als ik het me goed herinner had ik dat een keer (lang lang geleden) in de bocht bij Harderwijk na een zelfdoding. We stonden zo scheef dat ik dacht dat we waren ontspoordquote:Op maandag 18 november 2013 14:46 schreef b2py het volgende:
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
Harderwijk is altijd mooi inderdaad. Rijdt de IC er langs op snelheid, dan merk je alleen dat hij een beetje remt. Moet je echter voor de inrijder wachten op een aanwijzing STS oid, dan is dat niet bepaald comfortabel.quote:Op maandag 18 november 2013 15:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner had ik dat een keer (lang lang geleden) in de bocht bij Harderwijk na een zelfdoding. We stonden zo scheef dat ik dacht dat we waren ontspoord
De bocht vlak na Schiedam Centrum heeft dat ook inderdaad. Met de IC gaat het lekker, maar met de stoptrein hang je daar altijd tegen je buurman aan.quote:Op maandag 18 november 2013 15:38 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Harderwijk is altijd mooi inderdaad. Rijdt de IC er langs op snelheid, dan merk je alleen dat hij een beetje remt. Moet je echter voor de inrijder wachten op een aanwijzing STS oid, dan is dat niet bepaald comfortabel.
Moet dan een fout in de reisplanner zijn, want hij komt er niet uit hoor..quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.
Reisplanner: Duivendrecht vertrek 11:51, in Amersfoort even overstappen voor Schothorst.
Komen we op Duivendrecht. Trein 11:51 rijdt niet wegens werkzaamheden.
En dat gezeik van “kijk voor vertrek nog even op ns.nl” moet naar mijn mening gaan over seinstoringen en andere onverwachte ellende. Maar de geplande werkzaamheden, die zouden ook een dag van tevoren wel in de planner moeten zitten. Of is dat teveel gevraagd?
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Duurt nog wel even hoor. Ik ben vorige week helemaal opnieuw begonnen. Verkeerde trackrules gebruikt bij de eerste poging.quote:Op maandag 18 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me om met een Class 395 van Groningen naar Onnen te scheuren.
"Heeft u voldoende zitplaatsen?"quote:Op maandag 18 november 2013 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Was de enige in de trein, en of ik even een enquête wilde invullen.![]()
Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.quote:Op maandag 18 november 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Moet dan een fout in de reisplanner zijn, want hij komt er niet uit hoor..
[ afbeelding ]
Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.quote:Op maandag 18 november 2013 14:46 schreef b2py het volgende:
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
Kun je zien, hoe lang je trein is?quote:Op maandag 18 november 2013 17:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.quote:Op maandag 18 november 2013 17:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
Hoe gezellig denk je dat 7 bakken ICM in de spits is tussen Den Haag-Rotterdam/Utrecht/Amersfoort?quote:Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
IC 1557 (Sloterdijk v. 15:46) reed met ICM7. Halfuur later ICM7, weer een halfuur later óók ICM7, en die van 17:46 met ICM8.quote:Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kun je zien, hoe lang je trein is?
Ik vermoed 7 bakken ICMm. Heel het gangpad staat vol. Heb het even gecheckt in DVS en het zou inderdaad 7 bakken zijn.quote:Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kun je zien, hoe lang je trein is?
IC 1657, Duivendrecht v. 15:51 met +4 en 6 bakken ICM vertrokken. IC 1661, Duivendrecht v. 16:51 met +2 en 7 bakken ICM vertrokken. IC 1665, Duivendrecht v. 17:51 heeft +2 en rijdt met 6 bakken ICM.quote:Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NSquote:Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.
Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol -.-
Ja, die kutreizigers ook.quote:Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Welkom op de Brocken.quote:Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Gutz het volgende:
Hoi, even deze delen. Doei!
[ afbeelding ]
Wat heeft de NS met reizigers te maken?quote:Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Een paar dagen terug zat ik op youtube een Japanse cab-ride te kijken, daar rijden ze op smalspoor met 100 km/u door bochten met een boogstraal van 400m, met 75-80 km/u in bochten van 300m radius en 70-75 km/u bij een boogstraal van 250m.quote:Op maandag 18 november 2013 11:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
De rijmogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde, het is alleen niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar goed, dat zijn de boogstralen ook niet. Volgens wiki is de minimale boogstraal voor >40km/h 400 meter, dat komt bij H0 neer op ruim 4,5 meter. Niemand heeft zo'n boogstraal in zijn modelbaan (nouja, bijna niemand dan). Over modelbanen gesproken (jaja, verkeerde topic, weet ik):
[ afbeelding ]
Waarom dat dit bij de NS welquote:Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Jup, stond in de IC van 17.51 vandaag slechts 6 bakjes.quote:Op maandag 18 november 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
[..]
IC 1657, Duivendrecht v. 15:51 met +4 en 6 bakken ICM vertrokken. IC 1661, Duivendrecht v. 16:51 met +2 en 7 bakken ICM vertrokken. IC 1665, Duivendrecht v. 17:51 heeft +2 en rijdt met 6 bakken ICM.
Naar Amersfoort Schothorst doen ze het niet beter deze spits, maar wel ruimer materieel: IC 11659(Duivendrecht v. 16:21) met +3 en 10 bakken ICM. IC 11653 (Duivendrecht v. 17:21) met +5 en 11 bakken ICM
Ik maak wekelijks mee dat overdag de sprinter op de Intercity wacht en soms ook andersom. Meestal in Sittard. Vandaag echter niet in Sittard, en in Eindhoven wachtte de IC ook niet op de IC.quote:Op maandag 18 november 2013 18:42 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat gebeurt al een tijd niet meer. Uitzondering op de regel is de laatste trein van de dag, want anders moet NS taxi's betalen.
Daar worden de cijfers niet beter op, dus nee. Wat uiteraard volledig de schuld is van de opdrachtgever, van een commercieel bedrijf moet je juist verwachten dat ze zich naar de meetmethode gaan gedragen.quote:Op maandag 18 november 2013 18:31 schreef Gezicht het volgende:
Vanmorgen alle aansluiting met hoogstens 2 minuten gemist. Ik dacht dat aansluitingen normaal gesproken wachtten als het enkele minuten vertraging betrof.
Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.quote:Op maandag 18 november 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.
Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.quote:Op maandag 18 november 2013 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.
Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandsequote:Op maandag 18 november 2013 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.
Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..quote:Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.
Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
Veel krapper juist en doordat de spoorlijnen relatief ver van elkaar liggen krijg je ze makkelijker gekantelt. Het Nederlandse profiel is wel kinematisch ingericht, maar dan op de zwieperbewegingen van treinen, zoals VIRM heeft in wissels maar niet op de beweging van een kantelbaktrein.quote:Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandse
Of dat je er stoptquote:Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.quote:Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef James1988 het volgende:
Het WaKo-systeem zoals dat in de Twindexx komt is juist niet om te kantelen, maar om het kantelen van bakken in de bocht tegen te gaan.
Of dat je nog steeds een lagere Vmax krijgt toegewezen van de ATB of ERTMS omdat ProRail dan minder slijtage aan zijn infrastructuur krijgtquote:Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.
Misschien op de HSL om het schuinhangeffect van de bogen te verminderen?quote:Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is.
Vught Verdieptquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Als jij die draaistellen onder een ICR kan krijgen zonder aanpassingen te hoeven doen aan het binnenwerk van zo'n rijtuig zie ik wel mogelijkheden. Voordeel twee: maakt ICR ook geschikt voor 200 km/h, afzeggen die TRAXX en neem een Taurus loc!quote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
In tragere treinen (zoals de Fyra) is de verkanting in de bochten goed te voelen, met een WaKo-systeem zou je de reis voor zittende reizigers en rondlopend (controlerend) personeel misschien iets comfortabeler kunnen maken?
Jij begint over het vercomfortabeleren (is dat een werkwoord?quote:Op maandag 18 november 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
Gloednieuwe draaistellen onder een ICR zetten? Die is mal
Ik bedoel natuurlijk bij nieuw materieel, Twindexx Tulip Express ofzo.
Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vindenquote:Op maandag 18 november 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de verwarring, excuus daarvoor.
ICR ombouwen is iets waar ik m'n vingers niet aan zou durven branden, maar daar denkt NS zo te zien anders over. Afgaande op de plannen moet dat spul nog minstens 12 jaar mee...
Een revisie is goedkoper dan nieuwe bouwen, anders zouden ze dat wel doenquote:Op maandag 18 november 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vinden
Whehe, inderdaadquote:Klinkt overigens wel echt heel vet: FLEXX Tronic WAKO system. Net alsof je de specs van een supercar aan het lezen bent..
er moet een inkomstenbron zijnquote:Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat heeft de NS met reizigers te maken?
Ik vind het wel verrassend hoe het volgens het artikel flink drukker gaat worden tussen Den Bosch en Best, blijkbaar komen er extra treinen die niet naar Eindhoven doorrijden, maar hun eindbestemming in ons mooie dorpsstationnetje hebbenquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Tussen Best en Eindhoven liggen geen overwegen dus daar merk je er niks van als automobilist/fietser. Tussen 's-Hertogenbosch en Best (Boxtel eigenlijk) liggen wel overwegen waar de automobilist/fietser wat van merkt.quote:Op maandag 18 november 2013 19:37 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Ik vind het wel verrassend hoe het volgens het artikel flink drukker gaat worden tussen Den Bosch en Best, blijkbaar komen er extra treinen die niet naar Eindhoven doorrijden, maar hun eindbestemming in ons mooie dorpsstationnetje hebben
is krap ja, maar de sprinter kan bij Weesp inderdaad wat tijd inhalen. De IC uit Schiphol naar de Flevopolder en Zwolle heeft ook vaak vertraging, waardoor de sprinter nog meer in de plus zou gaan, maar dat is dankzij Klaasje opgelost door die IC in Weesp via de middensporen te laten gaan en pas na het station de sporen richting Almere op te sturen. De sprinter kan er dan met een kleine plus achteraan, maar heeft volgens mij voldoende rijtijd om nog wat minuten in te lopen.quote:Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Ligt het aan mij of is de marge op A'dam CS tussen IC Vlissingen > Lelystad en Sprinter CS > Zwolle erg krap? De eerste vertrekt om 37. en 07. en de ander om 40. en 10. Doordat die IC bijna standaard dikke vertraging heeft loop dat ding naar Zwolle ook vertraging op omdat hij moet wachten. Haalt die Sprinter dat standaard later in bij de haltering op Weesp ofzo?
Waarschijnlijk bedoelen ze ook Boxtelquote:Op maandag 18 november 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Best en Eindhoven liggen geen overwegen dus daar merk je er niks van als automobilist/fietser. Tussen 's-Hertogenbosch en Best (Boxtel eigenlijk) liggen wel overwegen waar de automobilist/fietser wat van merkt.
Ik bedoel 10 bakken IRM, hoe ik bij ICM kom, weet ik niet.quote:Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..
Bij Best ligt ookal zo'n kuil, tijd om Den Bosch - Eindhoven geheel onder de grond te leggenquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Dat kan je maar beter niet doen, verdiept is voldoende.quote:Op maandag 18 november 2013 20:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Bij Best ligt ookal zo'n kuil, tijd om Den Bosch - Eindhoven geheel onder de grond te leggen
Het ontstickeren gebeurt enigszins willekeurig, ik ben al verschillende combinaties tegengekomen.quote:Op maandag 18 november 2013 19:47 schreef arkkey het volgende:
Wellicht spuit11, maar:
Blijkbaar al wel tijd gehad om de traxx'jes te ont-fyra'en maar de wagonnetjes nog niet:
[ afbeelding ]
Heeft ook een mitigerend effect op geluidsbelasting waardoor er geen metershoge geluidswallen komen aan het einde van je tuin.quote:Op maandag 18 november 2013 20:08 schreef Viezze het volgende:
Natuurlijk wel, zo'n kuil kan nog iemand inspringen, heb je nog steeds aanrijdingen.
Nee ben uiteraard sarcastisch. Maar is het echt nodig om steeds meer spoor verdiept aan te leggen? Want er zijn volgens mij voldoende plekken waar dit ook wel veiliger zou zijn. Of heeft Vught zo overdreven veel overwegen?
Wachten kan dienstregelingtechnisch al snel voor problemen zorgen (kettingwerking en daarmee ook vlekwerking). Een kwartiertje voor een aantal reizigers is dan beter dan +5-+10 (en daarmee mogelijk gemiste overstappen) voor heel veel reizigers.quote:Op maandag 18 november 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:
Ik maak het in Den Haag HS vrij vaak mee dat de sprinter van/naar Den Haag HS niet wacht op de intercity van/naar Leiden, terwijl dat (in beide richtingen) een overstap is volgens de reisplanner. Ook al komt de volgende trein een kwartier later, toch is het jammer.
Aan het kruisen ligt het meestal ook niet. De IC Den Haag - Venlo heeft toch echter wel met enige regelmaat vertraging in mijn ervaring (rond de +10 te Eindhoven, waardoor de overstap op de IC Maastricht in ieder geval wordt gemist).quote:Op maandag 18 november 2013 20:41 schreef Viezze het volgende:
O ja is ook zo. Nou moet ik zeggen dat de vertraging daar vaak wel meevalt.
De vertraging die ik bedoel is al eerder opgelopen, dus ergens tussen Den Haag CS en Tilburg.quote:Op maandag 18 november 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
Probleem is dat de ic naar Venlo naar het middenspoor wordt gestuurd en de ic naar Maastricht naar het buitenspoor. Op papier past het allemaal, maar bij vertraging loopt het snel op.
Misschien mocht je gewoon lekker direct gaan roestrijdenquote:Op maandag 18 november 2013 20:48 schreef Viezze het volgende:
Gisteren maakten ze het helemaal leuk. Kwam vanaf Den Bosch met de IC naar Maastricht (eerste die weer reed na de aanrijding volgens mij). Trein werd op een of andere manier al opgehouden en liep wat vertraging, en vlak na Boxtel werden we nog even een paar wissels doorgestuurd zodat we op het linkerspoor terecht kwamen, en uiteraard weer terug.
Jawel. Maar haal jij de daarvoor benodigde flappen ergens vandaan?quote:Op maandag 18 november 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
Een extra fly-over of dive-under bij Boxtel zou handig zijn.
Voor PHS wordt een paar miljard uitgetrokken, als de overheid PHS wil doorzetten zal dat kunstwerk er wel moeten komen.quote:Op maandag 18 november 2013 21:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jawel. Maar haal jij de daarvoor benodigde flappen ergens vandaan?
¤200 mio ben je klaar..quote:Op maandag 18 november 2013 21:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jawel. Maar haal jij de daarvoor benodigde flappen ergens vandaan?
Je hebt gelijk, ik zat iets te hoogquote:Op maandag 18 november 2013 21:17 schreef moddermonster het volgende:
Das wel heel duur, de spoortunnel verderop is voor minder dan het dubbele gebouwd
Niet gehadquote:Op maandag 18 november 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Geachte heer xxxxxxxxxx,
Graag nodigen we u, als lid van het NSPanel, uit om mee te werken aan een onderzoek over de dienstregeling van NS.
Het onderzoek wordt in opdracht van NS uitgevoerd door onafhankelijk marktonderzoekbureau Arachnea. Deelname is anoniem. U kunt de vragenlijst starten door op onderstaande link te klikken:
Invullen duurt ongeveer 10 minuten.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Vriendelijke groet,
Sandra Nijenstein
Projectleider Marktonderzoek NS
7heuvelenloop in Nijmegen gisteren. Niet zo gek dus dat NS langere treinen richting Nijmegen laat rijden aangezien ze zelfs speciale elk station in Nederland naar Nijmegen dagretours uitgaven.quote:Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.
Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
zal ook wel aan het tijdstip liggen. Ik zat in een IC die 10:35 vertrok uit Rotterdam met 6bakken icm en die zat goed vol met lopers maar niet zo erg dat men in de gangpaden stond. Op Utrecht CS het perron richting Nijmegen niet gezien maar die 10 bakken die ik binnen zag komen richting Nijmegen was echt geen overbodige luxe.quote:Op maandag 18 november 2013 21:43 schreef Viezze het volgende:
Werd inderdaad nog omgeroepen op het station, maar ik vond het niet zo heel druk in de trein (VIRM 6), ook niet na Nijmegen
Zie ook http://www.plan42vught.com/quote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Ja, wat niet?quote:Op maandag 18 november 2013 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het ontstickeren gebeurt enigszins willekeurig,
Hmm grappig, Sloe overbelast voor wat betreft opstelcapaciteit voor locomotieven met elektrische tractie. Zo lang is dat nog niet elektrisch, is dat daar zo'n succes?quote:
Aan fantasie geen gebrek in ieder geval.quote:Op maandag 18 november 2013 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie ook http://www.plan42vught.com/
Komt nog een paar duizend jaar uitloop bij natuurlijk, en een eeuwtje of zes dringende herstelwerkzaamhedenquote:Op maandag 18 november 2013 22:22 schreef dennistd het volgende:
Op deze plekken moet je niet komen in de genoemde weken komend jaar:
[ afbeelding ]
Vooral die aan de zuidkant van Den Bosch is een mooie: zeker 2,5 week geen treinverkeer.
En allemaal "raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrek"quote:Op maandag 18 november 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komt nog een paar duizend jaar uitloop bij natuurlijk, en een eeuwtje of zes dringende herstelwerkzaamheden![]()
In combinatie met "dit advies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf!"quote:Op maandag 18 november 2013 22:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En allemaal "raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrek".
Vooral het voorstel (in plan 43) om volgens de Nijverdal-methode de boel te gaan aanleggen is nogal fantasierijk. Met name de route Eindhoven-'s-Hertogenbosch is toch echt veel te belangrijk om die lange tijd achtereen helemaal af te sluiten.quote:Op maandag 18 november 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan fantasie geen gebrek in ieder geval.
Tsja, die verwatert nu een beetjequote:Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Iemand begint hier steeds over core-business?
http://www.destentor.nl/r(...)-2844-euro-1.4104413
Methode Delft is toch een tunnel naast het bestaande spoor bouwen, die tunnel dan in dienst nemen en vervolgens op de plek van het oude hoogspoor nog een tunnel bouwen? Dat is in ieder geval de methode die in Best is gehanteerd.quote:Op maandag 18 november 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
Spontane actiequote:Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Iemand begint hier steeds over core-business?
http://www.destentor.nl/r(...)-2844-euro-1.4104413
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?quote:Op maandag 18 november 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
Tsja. What else is new.quote:Op maandag 18 november 2013 23:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Beschamende vertoning in Perscentrum Nieuwspoort. NS weigert relevante gegevens te delen. Ook wat fabeltjes ontkracht.
http://frontpage.fok.nl/c(...)-geheim-genaaid.html
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
Wat Panthera zegt. Soms te hoge eisen voor ons kikkerlandje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
Oui.quote:Op maandag 18 november 2013 23:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Methode Delft is toch een tunnel naast het bestaande spoor bouwen, die tunnel dan in dienst nemen en vervolgens op de plek van het oude hoogspoor nog een tunnel bouwen? Dat is in ieder geval de methode die in Best is gehanteerd.
Klopt, alleen is een tunnel in de definitie van deze wet:quote:Op dinsdag 19 november 2013 02:29 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.
In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.
Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
Bij de A/N31 is het niet meer dan terecht dat ze het zo doen. Qua verkeersintensiteit is deze weg op het randje wat betreft een verdubbeling, maar vanwege de veiligheid moet het wel doorgaan, maar dan wel tegen zo laag mogelijke kostenquote:Op dinsdag 19 november 2013 02:29 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.
In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.
Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
Geen idee. Misschien dat je wat kan zien aan de AV?quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
helemaal of alleen een perronfase?
zie alleen dat de trein naar Zandvoort uitvalt, verder nog niets bijzonders gezienquote:Op dinsdag 19 november 2013 10:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien dat je wat kan zien aan de AV?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |