Ik maak wekelijks mee dat overdag de sprinter op de Intercity wacht en soms ook andersom. Meestal in Sittard. Vandaag echter niet in Sittard, en in Eindhoven wachtte de IC ook niet op de IC.quote:Op maandag 18 november 2013 18:42 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat gebeurt al een tijd niet meer. Uitzondering op de regel is de laatste trein van de dag, want anders moet NS taxi's betalen.
Daar worden de cijfers niet beter op, dus nee. Wat uiteraard volledig de schuld is van de opdrachtgever, van een commercieel bedrijf moet je juist verwachten dat ze zich naar de meetmethode gaan gedragen.quote:Op maandag 18 november 2013 18:31 schreef Gezicht het volgende:
Vanmorgen alle aansluiting met hoogstens 2 minuten gemist. Ik dacht dat aansluitingen normaal gesproken wachtten als het enkele minuten vertraging betrof.
Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.quote:Op maandag 18 november 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.
Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.quote:Op maandag 18 november 2013 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.
Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandsequote:Op maandag 18 november 2013 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.
Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..quote:Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.
Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
Veel krapper juist en doordat de spoorlijnen relatief ver van elkaar liggen krijg je ze makkelijker gekantelt. Het Nederlandse profiel is wel kinematisch ingericht, maar dan op de zwieperbewegingen van treinen, zoals VIRM heeft in wissels maar niet op de beweging van een kantelbaktrein.quote:Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandse
Of dat je er stoptquote:Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.quote:Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef James1988 het volgende:
Het WaKo-systeem zoals dat in de Twindexx komt is juist niet om te kantelen, maar om het kantelen van bakken in de bocht tegen te gaan.
Of dat je nog steeds een lagere Vmax krijgt toegewezen van de ATB of ERTMS omdat ProRail dan minder slijtage aan zijn infrastructuur krijgtquote:Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.
Misschien op de HSL om het schuinhangeffect van de bogen te verminderen?quote:Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is.
Vught Verdieptquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Als jij die draaistellen onder een ICR kan krijgen zonder aanpassingen te hoeven doen aan het binnenwerk van zo'n rijtuig zie ik wel mogelijkheden. Voordeel twee: maakt ICR ook geschikt voor 200 km/h, afzeggen die TRAXX en neem een Taurus loc!quote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
In tragere treinen (zoals de Fyra) is de verkanting in de bochten goed te voelen, met een WaKo-systeem zou je de reis voor zittende reizigers en rondlopend (controlerend) personeel misschien iets comfortabeler kunnen maken?
Jij begint over het vercomfortabeleren (is dat een werkwoord?quote:Op maandag 18 november 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
Gloednieuwe draaistellen onder een ICR zetten? Die is mal
Ik bedoel natuurlijk bij nieuw materieel, Twindexx Tulip Express ofzo.
Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vindenquote:Op maandag 18 november 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de verwarring, excuus daarvoor.
ICR ombouwen is iets waar ik m'n vingers niet aan zou durven branden, maar daar denkt NS zo te zien anders over. Afgaande op de plannen moet dat spul nog minstens 12 jaar mee...
Een revisie is goedkoper dan nieuwe bouwen, anders zouden ze dat wel doenquote:Op maandag 18 november 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vinden
Whehe, inderdaadquote:Klinkt overigens wel echt heel vet: FLEXX Tronic WAKO system. Net alsof je de specs van een supercar aan het lezen bent..
er moet een inkomstenbron zijnquote:Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat heeft de NS met reizigers te maken?
Ik vind het wel verrassend hoe het volgens het artikel flink drukker gaat worden tussen Den Bosch en Best, blijkbaar komen er extra treinen die niet naar Eindhoven doorrijden, maar hun eindbestemming in ons mooie dorpsstationnetje hebbenquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Tussen Best en Eindhoven liggen geen overwegen dus daar merk je er niks van als automobilist/fietser. Tussen 's-Hertogenbosch en Best (Boxtel eigenlijk) liggen wel overwegen waar de automobilist/fietser wat van merkt.quote:Op maandag 18 november 2013 19:37 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Ik vind het wel verrassend hoe het volgens het artikel flink drukker gaat worden tussen Den Bosch en Best, blijkbaar komen er extra treinen die niet naar Eindhoven doorrijden, maar hun eindbestemming in ons mooie dorpsstationnetje hebben
is krap ja, maar de sprinter kan bij Weesp inderdaad wat tijd inhalen. De IC uit Schiphol naar de Flevopolder en Zwolle heeft ook vaak vertraging, waardoor de sprinter nog meer in de plus zou gaan, maar dat is dankzij Klaasje opgelost door die IC in Weesp via de middensporen te laten gaan en pas na het station de sporen richting Almere op te sturen. De sprinter kan er dan met een kleine plus achteraan, maar heeft volgens mij voldoende rijtijd om nog wat minuten in te lopen.quote:Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Ligt het aan mij of is de marge op A'dam CS tussen IC Vlissingen > Lelystad en Sprinter CS > Zwolle erg krap? De eerste vertrekt om 37. en 07. en de ander om 40. en 10. Doordat die IC bijna standaard dikke vertraging heeft loop dat ding naar Zwolle ook vertraging op omdat hij moet wachten. Haalt die Sprinter dat standaard later in bij de haltering op Weesp ofzo?
Waarschijnlijk bedoelen ze ook Boxtelquote:Op maandag 18 november 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Best en Eindhoven liggen geen overwegen dus daar merk je er niks van als automobilist/fietser. Tussen 's-Hertogenbosch en Best (Boxtel eigenlijk) liggen wel overwegen waar de automobilist/fietser wat van merkt.
Ik bedoel 10 bakken IRM, hoe ik bij ICM kom, weet ik niet.quote:Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..
Bij Best ligt ookal zo'n kuil, tijd om Den Bosch - Eindhoven geheel onder de grond te leggenquote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Dat kan je maar beter niet doen, verdiept is voldoende.quote:Op maandag 18 november 2013 20:03 schreef Viezze het volgende:
[..]
Bij Best ligt ookal zo'n kuil, tijd om Den Bosch - Eindhoven geheel onder de grond te leggen
Het ontstickeren gebeurt enigszins willekeurig, ik ben al verschillende combinaties tegengekomen.quote:Op maandag 18 november 2013 19:47 schreef arkkey het volgende:
Wellicht spuit11, maar:
Blijkbaar al wel tijd gehad om de traxx'jes te ont-fyra'en maar de wagonnetjes nog niet:
[ afbeelding ]
Heeft ook een mitigerend effect op geluidsbelasting waardoor er geen metershoge geluidswallen komen aan het einde van je tuin.quote:Op maandag 18 november 2013 20:08 schreef Viezze het volgende:
Natuurlijk wel, zo'n kuil kan nog iemand inspringen, heb je nog steeds aanrijdingen.
Nee ben uiteraard sarcastisch. Maar is het echt nodig om steeds meer spoor verdiept aan te leggen? Want er zijn volgens mij voldoende plekken waar dit ook wel veiliger zou zijn. Of heeft Vught zo overdreven veel overwegen?
Wachten kan dienstregelingtechnisch al snel voor problemen zorgen (kettingwerking en daarmee ook vlekwerking). Een kwartiertje voor een aantal reizigers is dan beter dan +5-+10 (en daarmee mogelijk gemiste overstappen) voor heel veel reizigers.quote:Op maandag 18 november 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:
Ik maak het in Den Haag HS vrij vaak mee dat de sprinter van/naar Den Haag HS niet wacht op de intercity van/naar Leiden, terwijl dat (in beide richtingen) een overstap is volgens de reisplanner. Ook al komt de volgende trein een kwartier later, toch is het jammer.
Aan het kruisen ligt het meestal ook niet. De IC Den Haag - Venlo heeft toch echter wel met enige regelmaat vertraging in mijn ervaring (rond de +10 te Eindhoven, waardoor de overstap op de IC Maastricht in ieder geval wordt gemist).quote:Op maandag 18 november 2013 20:41 schreef Viezze het volgende:
O ja is ook zo. Nou moet ik zeggen dat de vertraging daar vaak wel meevalt.
De vertraging die ik bedoel is al eerder opgelopen, dus ergens tussen Den Haag CS en Tilburg.quote:Op maandag 18 november 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
Probleem is dat de ic naar Venlo naar het middenspoor wordt gestuurd en de ic naar Maastricht naar het buitenspoor. Op papier past het allemaal, maar bij vertraging loopt het snel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |