abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133383201
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:42 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat gebeurt al een tijd niet meer. Uitzondering op de regel is de laatste trein van de dag, want anders moet NS taxi's betalen.
Ik maak wekelijks mee dat overdag de sprinter op de Intercity wacht en soms ook andersom. Meestal in Sittard. Vandaag echter niet in Sittard, en in Eindhoven wachtte de IC ook niet op de IC.
Flesje bier
  maandag 18 november 2013 @ 18:45:50 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383270
Ik maak het in Den Haag HS vrij vaak mee dat de sprinter van/naar Den Haag HS niet wacht op de intercity van/naar Leiden, terwijl dat (in beide richtingen) een overstap is volgens de reisplanner. Ook al komt de volgende trein een kwartier later, toch is het jammer.
pi_133383326
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:31 schreef Gezicht het volgende:
Vanmorgen alle aansluiting met hoogstens 2 minuten gemist. Ik dacht dat aansluitingen normaal gesproken wachtten als het enkele minuten vertraging betrof. -O-
Daar worden de cijfers niet beter op, dus nee. Wat uiteraard volledig de schuld is van de opdrachtgever, van een commercieel bedrijf moet je juist verwachten dat ze zich naar de meetmethode gaan gedragen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133383436
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.
Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.
pi_133383454
quote:
8s.gif Op maandag 18 november 2013 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.
Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 november 2013 @ 18:50:11 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383457
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.
Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandse :?
pi_133383474
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.

Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..
pi_133383543
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandse :?
Veel krapper juist en doordat de spoorlijnen relatief ver van elkaar liggen krijg je ze makkelijker gekantelt. Het Nederlandse profiel is wel kinematisch ingericht, maar dan op de zwieperbewegingen van treinen, zoals VIRM heeft in wissels maar niet op de beweging van een kantelbaktrein.
  maandag 18 november 2013 @ 18:55:23 #209
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133383620
Ligt het aan mij of is de marge op A'dam CS tussen IC Vlissingen > Lelystad en Sprinter CS > Zwolle erg krap? De eerste vertrekt om 37. en 07. en de ander om 40. en 10. Doordat die IC bijna standaard dikke vertraging heeft loop dat ding naar Zwolle ook vertraging op omdat hij moet wachten. Haalt die Sprinter dat standaard later in bij de haltering op Weesp ofzo?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_133383630
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.
Of dat je er stopt _O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 november 2013 @ 18:55:56 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383640
Het WaKo-systeem zoals dat in de Twindexx komt is juist niet om te kantelen, maar om het kantelen van bakken in de bocht tegen te gaan. :)

http://www.bombardier.com(...)X_Tronic_WAKO-EN.pdf
pi_133383702
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef James1988 het volgende:
Het WaKo-systeem zoals dat in de Twindexx komt is juist niet om te kantelen, maar om het kantelen van bakken in de bocht tegen te gaan. :)
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.
pi_133383733
Of dat je ergens bij een rood sein opgeheven en leeg mat verklaard wordt ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133383777
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.
Of dat je nog steeds een lagere Vmax krijgt toegewezen van de ATB of ERTMS omdat ProRail dan minder slijtage aan zijn infrastructuur krijgt ;)
  maandag 18 november 2013 @ 19:04:46 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383955
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is.
Misschien op de HSL om het schuinhangeffect van de bogen te verminderen?
pi_133384314
En is dat dan om incidentele stilstanden te compenseren of om iets anders? Want de bogen zijn gewoon gemaakt voor 300. Oftewel, welke voordeel levert die installatie op de HSL?
pi_133384373
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
  maandag 18 november 2013 @ 19:17:10 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384377
In tragere treinen (zoals de Fyra) is de verkanting in de bochten goed te voelen, met een WaKo-systeem zou je de reis voor zittende reizigers en rondlopend (controlerend) personeel misschien iets comfortabeler kunnen maken?

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Vught Verdiept 8-)
pi_133384429
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
In tragere treinen (zoals de Fyra) is de verkanting in de bochten goed te voelen, met een WaKo-systeem zou je de reis voor zittende reizigers en rondlopend (controlerend) personeel misschien iets comfortabeler kunnen maken?

Als jij die draaistellen onder een ICR kan krijgen zonder aanpassingen te hoeven doen aan het binnenwerk van zo'n rijtuig zie ik wel mogelijkheden. Voordeel twee: maakt ICR ook geschikt voor 200 km/h, afzeggen die TRAXX en neem een Taurus loc!
En is het het waard om voor drie-vier jaar zo'n enorme investering te doen?
  maandag 18 november 2013 @ 19:19:38 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384449
Gloednieuwe draaistellen onder een ICR zetten? Die is mal :s)

Ik bedoel natuurlijk bij nieuw materieel, Twindexx Tulip Express ofzo.
pi_133384540
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
Gloednieuwe draaistellen onder een ICR zetten? Die is mal :s)

Ik bedoel natuurlijk bij nieuw materieel, Twindexx Tulip Express ofzo.
Jij begint over het vercomfortabeleren (is dat een werkwoord? :P) van een trage Fyra. Dus ik nam aan dat je het ook daadwerkelijk over het modificeren van ICR had. :P
Volgens mij wordt de TWINDEXX Express standaard uitgerust met WaKo.

'The high speed TWINDEXX Express features:

FLEXX Tronic WAKO system system for shorter journey times.'
  maandag 18 november 2013 @ 19:23:28 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384603
Ik begrijp de verwarring, excuus daarvoor.

ICR ombouwen is iets waar ik m'n vingers niet aan zou durven branden, maar daar denkt NS zo te zien anders over. Afgaande op de plannen moet dat spul nog minstens 12 jaar mee...
pi_133384672
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de verwarring, excuus daarvoor.

ICR ombouwen is iets waar ik m'n vingers niet aan zou durven branden, maar daar denkt NS zo te zien anders over. Afgaande op de plannen moet dat spul nog minstens 12 jaar mee...
Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vinden ;)

Klinkt overigens wel echt heel vet: FLEXX Tronic WAKO system. Net alsof je de specs van een supercar aan het lezen bent..
  maandag 18 november 2013 @ 19:27:27 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384769
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vinden ;)
Een revisie is goedkoper dan nieuwe bouwen, anders zouden ze dat wel doen :s)
quote:
Klinkt overigens wel echt heel vet: FLEXX Tronic WAKO system. Net alsof je de specs van een supercar aan het lezen bent..
Whehe, inderdaad :s)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 november 2013 @ 19:33:45 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133385062
quote:
5s.gif Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat heeft de NS met reizigers te maken? :?
er moet een inkomstenbron zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 november 2013 @ 19:37:50 #227
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_133385287
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Ik vind het wel verrassend hoe het volgens het artikel flink drukker gaat worden tussen Den Bosch en Best, blijkbaar komen er extra treinen die niet naar Eindhoven doorrijden, maar hun eindbestemming in ons mooie dorpsstationnetje hebben :D
pi_133385456
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:37 schreef moddermonster het volgende:

[..]

Ik vind het wel verrassend hoe het volgens het artikel flink drukker gaat worden tussen Den Bosch en Best, blijkbaar komen er extra treinen die niet naar Eindhoven doorrijden, maar hun eindbestemming in ons mooie dorpsstationnetje hebben :D
Tussen Best en Eindhoven liggen geen overwegen dus daar merk je er niks van als automobilist/fietser. Tussen 's-Hertogenbosch en Best (Boxtel eigenlijk) liggen wel overwegen waar de automobilist/fietser wat van merkt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 november 2013 @ 19:41:18 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133385501
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef Ajaxfan het volgende:
Ligt het aan mij of is de marge op A'dam CS tussen IC Vlissingen > Lelystad en Sprinter CS > Zwolle erg krap? De eerste vertrekt om 37. en 07. en de ander om 40. en 10. Doordat die IC bijna standaard dikke vertraging heeft loop dat ding naar Zwolle ook vertraging op omdat hij moet wachten. Haalt die Sprinter dat standaard later in bij de haltering op Weesp ofzo?
is krap ja, maar de sprinter kan bij Weesp inderdaad wat tijd inhalen. De IC uit Schiphol naar de Flevopolder en Zwolle heeft ook vaak vertraging, waardoor de sprinter nog meer in de plus zou gaan, maar dat is dankzij Klaasje opgelost door die IC in Weesp via de middensporen te laten gaan en pas na het station de sporen richting Almere op te sturen. De sprinter kan er dan met een kleine plus achteraan, maar heeft volgens mij voldoende rijtijd om nog wat minuten in te lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 november 2013 @ 19:41:33 #230
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_133385513
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Tussen Best en Eindhoven liggen geen overwegen dus daar merk je er niks van als automobilist/fietser. Tussen 's-Hertogenbosch en Best (Boxtel eigenlijk) liggen wel overwegen waar de automobilist/fietser wat van merkt.
Waarschijnlijk bedoelen ze ook Boxtel ;)
  maandag 18 november 2013 @ 19:43:03 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133385612
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..
Ik bedoel 10 bakken IRM, hoe ik bij ICM kom, weet ik niet.
pi_133385874
Wellicht spuit11, maar:
Blijkbaar al wel tijd gehad om de traxx'jes te ont-fyra'en maar de wagonnetjes nog niet:

pi_133386800
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Bij Best ligt ookal zo'n kuil, tijd om Den Bosch - Eindhoven geheel onder de grond te leggen
pi_133386910
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2013 20:03 schreef Viezze het volgende:

[..]

Bij Best ligt ookal zo'n kuil, tijd om Den Bosch - Eindhoven geheel onder de grond te leggen
Dat kan je maar beter niet doen, verdiept is voldoende.
pi_133387073
Natuurlijk wel, zo'n kuil kan nog iemand inspringen, heb je nog steeds aanrijdingen.

Nee ben uiteraard sarcastisch. Maar is het echt nodig om steeds meer spoor verdiept aan te leggen? Want er zijn volgens mij voldoende plekken waar dit ook wel veiliger zou zijn. Of heeft Vught zo overdreven veel overwegen?
  maandag 18 november 2013 @ 20:09:28 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133387137
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:47 schreef arkkey het volgende:
Wellicht spuit11, maar:
Blijkbaar al wel tijd gehad om de traxx'jes te ont-fyra'en maar de wagonnetjes nog niet:

[ afbeelding ]
Het ontstickeren gebeurt enigszins willekeurig, ik ben al verschillende combinaties tegengekomen.
pi_133387183
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:08 schreef Viezze het volgende:
Natuurlijk wel, zo'n kuil kan nog iemand inspringen, heb je nog steeds aanrijdingen.

Nee ben uiteraard sarcastisch. Maar is het echt nodig om steeds meer spoor verdiept aan te leggen? Want er zijn volgens mij voldoende plekken waar dit ook wel veiliger zou zijn. Of heeft Vught zo overdreven veel overwegen?
Heeft ook een mitigerend effect op geluidsbelasting waardoor er geen metershoge geluidswallen komen aan het einde van je tuin. ;)
pi_133387565
Wordt er aan die kant van Den Bosch ook nog wat verbouwd om bv. dubbel te kunnen inrijden? Heb nu wel regelmatig dat we vlak voor Den Bosch langzaam moeten rijden, vermoedelijk omdat er vanuit de richting Tilburg dan net een trein is geweest die Den Bosch inrijdt. Kan me voorstellen dat het met meer vervoer alleen nog maar erger wordt.
  maandag 18 november 2013 @ 20:33:55 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133388418
Er zijn plannen om Den Bosch - Vught Aansluiting viersporig te maken, volgens mij met een dive-under om af te komen van kruisende bewegingen.
pi_133388429
Nee, en dat is nou precies het probleem van Vught Aansluiting en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Boxtel.
pi_133388523
Of ik heb een remweg die zo'n 800 meter langer bij 160 - 0 is als het sneeuwt...
pi_133388560
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:45 schreef James1988 het volgende:
Ik maak het in Den Haag HS vrij vaak mee dat de sprinter van/naar Den Haag HS niet wacht op de intercity van/naar Leiden, terwijl dat (in beide richtingen) een overstap is volgens de reisplanner. Ook al komt de volgende trein een kwartier later, toch is het jammer.
Wachten kan dienstregelingtechnisch al snel voor problemen zorgen (kettingwerking en daarmee ook vlekwerking). Een kwartiertje voor een aantal reizigers is dan beter dan +5-+10 (en daarmee mogelijk gemiste overstappen) voor heel veel reizigers.

Overigens valt een kwartiertje wel mee, +30 is in veel gebieden van het land al snel het resultaat (of zelfs +60 her en der/in de avond)...
pi_133388592
Wat is het probleem bij Boxtel? Daar heb je geen kruisende bewegingen toch omdat er tussen Boxtel en Eindhoven fly-overs liggen?

Nou moet ik zeggen dat ik vanuit Tilburg richting Eindhoven ook best vaak meemaak dat de trein even wat zachter moeten rijden daar, moet toch anders kunnen met vier sporen zou je zeggen.
pi_133388671
Die fly-over is sowieso alleen van Eindhoven richting Tilburg en verder, niet andersom. Dat merk je wel eens inderdaad.
  maandag 18 november 2013 @ 20:39:59 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133388723
Bij Boxtel is er een fly-over te weinig terwijl verkeer elkaar moet kruisen (i.v.m. knoop Eindhoven).
pi_133388785
O ja is ook zo. Nou moet ik zeggen dat de vertraging daar vaak wel meevalt.
pi_133388876
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:41 schreef Viezze het volgende:
O ja is ook zo. Nou moet ik zeggen dat de vertraging daar vaak wel meevalt.
Aan het kruisen ligt het meestal ook niet. De IC Den Haag - Venlo heeft toch echter wel met enige regelmaat vertraging in mijn ervaring (rond de +10 te Eindhoven, waardoor de overstap op de IC Maastricht in ieder geval wordt gemist).
  maandag 18 november 2013 @ 20:45:16 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133388971
Probleem is dat de ic naar Venlo naar het middenspoor wordt gestuurd en de ic naar Maastricht naar het buitenspoor. Op papier past het allemaal, maar bij vertraging loopt het snel op.
pi_133389118
Gisteren maakten ze het helemaal leuk. Kwam vanaf Den Bosch met de IC naar Maastricht (eerste die weer reed na de aanrijding volgens mij). Trein werd op een of andere manier al opgehouden en liep wat vertraging, en vlak na Boxtel werden we nog even een paar wissels doorgestuurd zodat we op het linkerspoor terecht kwamen, en uiteraard weer terug.
pi_133389119
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
Probleem is dat de ic naar Venlo naar het middenspoor wordt gestuurd en de ic naar Maastricht naar het buitenspoor. Op papier past het allemaal, maar bij vertraging loopt het snel op.
De vertraging die ik bedoel is al eerder opgelopen, dus ergens tussen Den Haag CS en Tilburg.

Maar de treinen moeten elkaar inderdaad kruisen voor Eindhoven, maar ja, als dat niet gebeurt moet dat ná Eindhoven en dan kunnen ze niet meer synchroon vertrekken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')