abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133379979
quote:
13s.gif Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.

Reisplanner: Duivendrecht vertrek 11:51, in Amersfoort even overstappen voor Schothorst.

Komen we op Duivendrecht. Trein 11:51 rijdt niet wegens werkzaamheden.

En dat gezeik van “kijk voor vertrek nog even op ns.nl” moet naar mijn mening gaan over seinstoringen en andere onverwachte ellende. Maar de geplande werkzaamheden, die zouden ook een dag van tevoren wel in de planner moeten zitten. Of is dat teveel gevraagd?

Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Moet dan een fout in de reisplanner zijn, want hij komt er niet uit hoor..
  maandag 18 november 2013 @ 16:53:30 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133380043
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me om met een Class 395 van Groningen naar Onnen te scheuren.
Duurt nog wel even hoor. Ik ben vorige week helemaal opnieuw begonnen. Verkeerde trackrules gebruikt bij de eerste poging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133380156
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Was de enige in de trein, en of ik even een enquête wilde invullen. :D :')
"Heeft u voldoende zitplaatsen?"
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 november 2013 @ 17:21:43 #179
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133380771
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet dan een fout in de reisplanner zijn, want hij komt er niet uit hoor..
[ afbeelding ]
Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.
  maandag 18 november 2013 @ 17:26:35 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133380906
Dat vind jij niet alleen. Het is van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133381054
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
  maandag 18 november 2013 @ 17:38:20 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133381223
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:46 schreef b2py het volgende:
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.
  maandag 18 november 2013 @ 17:39:28 #183
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133381265
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
Kun je zien, hoe lang je trein is?
  maandag 18 november 2013 @ 17:43:22 #184
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133381387
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 18 november 2013 @ 17:49:44 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133381573
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
Hoe gezellig denk je dat 7 bakken ICM in de spits is tussen Den Haag-Rotterdam/Utrecht/Amersfoort?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 november 2013 @ 17:50:29 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133381591
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kun je zien, hoe lang je trein is?
IC 1557 (Sloterdijk v. 15:46) reed met ICM7. Halfuur later ICM7, weer een halfuur later óók ICM7, en die van 17:46 met ICM8.
pi_133381611
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kun je zien, hoe lang je trein is?
Ik vermoed 7 bakken ICMm. Heel het gangpad staat vol. Heb het even gecheckt in DVS en het zou inderdaad 7 bakken zijn.
  maandag 18 november 2013 @ 17:54:43 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133381713
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
IC 1657, Duivendrecht v. 15:51 met +4 en 6 bakken ICM vertrokken. IC 1661, Duivendrecht v. 16:51 met +2 en 7 bakken ICM vertrokken. IC 1665, Duivendrecht v. 17:51 heeft +2 en rijdt met 6 bakken ICM.
Naar Amersfoort Schothorst doen ze het niet beter deze spits, maar wel ruimer materieel: IC 11659(Duivendrecht v. 16:21) met +3 en 10 bakken ICM. IC 11653 (Duivendrecht v. 17:21) met +5 en 11 bakken ICM
  maandag 18 november 2013 @ 17:56:08 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133381749
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.

Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
pi_133381804
Hoi, even deze delen. Doei!

  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 november 2013 @ 17:58:38 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133381821
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.

Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol -.-
dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 november 2013 @ 18:12:22 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133382199
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Ja, die kutreizigers ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 november 2013 @ 18:12:31 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133382203
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Gutz het volgende:
Hoi, even deze delen. Doei!

[ afbeelding ]
Welkom op de Brocken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133382263
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Wat heeft de NS met reizigers te maken? :?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133382532
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

De rijmogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde, het is alleen niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar goed, dat zijn de boogstralen ook niet. Volgens wiki is de minimale boogstraal voor >40km/h 400 meter, dat komt bij H0 neer op ruim 4,5 meter. Niemand heeft zo'n boogstraal in zijn modelbaan (nouja, bijna niemand dan). Over modelbanen gesproken (jaja, verkeerde topic, weet ik):
[ afbeelding ]
Een paar dagen terug zat ik op youtube een Japanse cab-ride te kijken, daar rijden ze op smalspoor met 100 km/u door bochten met een boogstraal van 400m, met 75-80 km/u in bochten van 300m radius en 70-75 km/u bij een boogstraal van 250m.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 18:24:47 ]
pi_133382572
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Waarom dat dit bij de NS wel ;( Als Ola zegt "ja maar ja maar niemand koopt gedurende het jaar hetzelfde aantal ijsjes, in de zomer koopt iedereen ineens veel meer ijsjes dus stik er maar in met je ijsjes!" dan is het gauw afgelopen. En de NS kan het gewoon ^O^
  maandag 18 november 2013 @ 18:26:45 #197
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133382627
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:54 schreef greavy het volgende:

[..]

IC 1657, Duivendrecht v. 15:51 met +4 en 6 bakken ICM vertrokken. IC 1661, Duivendrecht v. 16:51 met +2 en 7 bakken ICM vertrokken. IC 1665, Duivendrecht v. 17:51 heeft +2 en rijdt met 6 bakken ICM.
Naar Amersfoort Schothorst doen ze het niet beter deze spits, maar wel ruimer materieel: IC 11659(Duivendrecht v. 16:21) met +3 en 10 bakken ICM. IC 11653 (Duivendrecht v. 17:21) met +5 en 11 bakken ICM
Jup, stond in de IC van 17.51 vandaag slechts 6 bakjes.

Pimpel rijdt met +40 rond, daarom legt NS een extra IC in vanaf Amersfoort richting Amsterdam Centraal
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133382754
Vanmorgen alle aansluiting met hoogstens 2 minuten gemist. Ik dacht dat aansluitingen normaal gesproken wachtten als het enkele minuten vertraging betrof. -O-
Flesje bier
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 18:42:15 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133383127
Hangt er maar net vanaf. In Amersfoort wordt richting het noorden/oosten vaak wel even gewacht, maar richting Utrecht en Hilversum niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 november 2013 @ 18:42:31 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383139
Nee, dat gebeurt al een tijd niet meer. Uitzondering op de regel is de laatste trein van de dag, want anders moet NS taxi's betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')