abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133373659
Moeten we de maximale zijdelingse versnelling vergroten, en of dat wenselijk is?
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 13:37:29 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133374027
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 november 2013 @ 13:38:19 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133374053
quote:
12s.gif Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Daar hebben we kantelbaktreinen voor uitgevonden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133374096
quote:
12s.gif Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Joepie :) NOG iets wat stuk kan gaan *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133374172
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht ;)
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 november 2013 @ 13:44:03 #156
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133374217
quote:
5s.gif Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard? ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133374271
quote:
16s.gif Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:

[..]

Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard? ;)
Als je sneller gaat heb je weer een goed excuus om de prijzen te verhogen ^O^
  maandag 18 november 2013 @ 13:46:29 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133374286
quote:
16s.gif Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:

[..]

Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard? ;)
Zodat de trein sneller weg is, en je het spoor dus eerder buiten dienst kunt stellen voor onderhoud.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 november 2013 @ 13:46:41 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133374291
Het station Maastricht Noord is eindelijk geopend
http://www.prorail.nl/nie(...)ntvangt-eerste-trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 november 2013 @ 13:48:51 #160
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133374350
Ok, sterke argumentatie. Knallen maar met die hap dus!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133374369
quote:
16s.gif Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:

[..]

Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard? ;)
Ijzer schuiven :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133374408
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 13:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zodat de trein sneller weg is, en je het spoor dus eerder buiten dienst kunt stellen voor onderhoud.
En dat. Langer buiten dienst ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 november 2013 @ 14:29:04 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133375538
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
Dat is op de HSL op een paar plekken te merken. Met 250/300 km/u merk je er niks van, maar met 160 hang je behoorlijk scheef.

Nog leuker als de trein op die plek tot stilstand komt... :')
pi_133376150
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
pi_133376292
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het station Maastricht Noord is eindelijk geopend
http://www.prorail.nl/nie(...)ntvangt-eerste-trein
Waarom ligt dat station eigenlijk aan Maastricht-Kerkrade en niet (ook) aan Maastricht-Sittard?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 18 november 2013 @ 14:58:42 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133376509
Omdat NS er niet wil stoppen.
pi_133376788
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:46 schreef b2py het volgende:
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
Als ik het me goed herinner had ik dat een keer (lang lang geleden) in de bocht bij Harderwijk na een zelfdoding. We stonden zo scheef dat ik dacht dat we waren ontspoord :P
pi_133377550
Een enkeldeks trein kan makkelijk 30° graden kantelen voordat hij richting omvallen gaat ;)
  maandag 18 november 2013 @ 15:38:07 #169
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_133377616
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner had ik dat een keer (lang lang geleden) in de bocht bij Harderwijk na een zelfdoding. We stonden zo scheef dat ik dacht dat we waren ontspoord :P
Harderwijk is altijd mooi inderdaad. Rijdt de IC er langs op snelheid, dan merk je alleen dat hij een beetje remt. Moet je echter voor de inrijder wachten op een aanwijzing STS oid, dan is dat niet bepaald comfortabel.
  Forum Admin maandag 18 november 2013 @ 16:02:14 #170
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133378352
Gisteren was er ook een springer ergens tussen Arnhem en Dieren. In Elst werd continu omgeroepen dat de intercity naar Zwolle van 23.04 niet zou rijden( was inmiddels al 23.15) en even later dat er helemaal geen treinverkeer mogelijk was. Ik zie dus mensen weglopen waarop mn vriendin zegt wacht maar even, grote kans dat ie aan komt kakken. En inderdaad, keurig op tijd kwam de spurt van Arriva aankachelen.

Was de enige in de trein, en of ik even een enquête wilde invullen. :D :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_133378883
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:38 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Harderwijk is altijd mooi inderdaad. Rijdt de IC er langs op snelheid, dan merk je alleen dat hij een beetje remt. Moet je echter voor de inrijder wachten op een aanwijzing STS oid, dan is dat niet bepaald comfortabel.
De bocht vlak na Schiedam Centrum heeft dat ook inderdaad. Met de IC gaat het lekker, maar met de stoptrein hang je daar altijd tegen je buurman aan.
  maandag 18 november 2013 @ 16:23:51 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133379046
NMBS heeft besloten om klassiek motorstel 204 de komende maanden te sparen van de sloop: Dit treinstel zal als laatst gesloopt worden van de reeks. Indien iemand dit stel nog wil bewaren, die kans is er nog. En dat geldt alleen voor de 204, de overige stellen gaan naar de sloop.

Door dit uitstel geven zij de museums en andere bewaarders van materieel nog één kans om het op te kopen. Je moet wel minimaal ¤20.000,00 neertellen.
  maandag 18 november 2013 @ 16:44:48 #173
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133379760
Mijn Groningen in TS2014 krijgt ook netjes verkanting. Als het hoofdstation klaar is, ga ik denk ik eerst richting Onnen bouwen. Kunnen we tenminste met leeg mat pendelen. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133379854
Ik zie het al helemaal voor me om met een Class 395 van Groningen naar Onnen te scheuren.
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 16:47:37 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133379862
Nee joh, gewoon lekker een 2200 :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133379979
quote:
13s.gif Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.

Reisplanner: Duivendrecht vertrek 11:51, in Amersfoort even overstappen voor Schothorst.

Komen we op Duivendrecht. Trein 11:51 rijdt niet wegens werkzaamheden.

En dat gezeik van “kijk voor vertrek nog even op ns.nl” moet naar mijn mening gaan over seinstoringen en andere onverwachte ellende. Maar de geplande werkzaamheden, die zouden ook een dag van tevoren wel in de planner moeten zitten. Of is dat teveel gevraagd?

Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Moet dan een fout in de reisplanner zijn, want hij komt er niet uit hoor..
  maandag 18 november 2013 @ 16:53:30 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133380043
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me om met een Class 395 van Groningen naar Onnen te scheuren.
Duurt nog wel even hoor. Ik ben vorige week helemaal opnieuw begonnen. Verkeerde trackrules gebruikt bij de eerste poging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133380156
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Was de enige in de trein, en of ik even een enquête wilde invullen. :D :')
"Heeft u voldoende zitplaatsen?"
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 november 2013 @ 17:21:43 #179
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133380771
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet dan een fout in de reisplanner zijn, want hij komt er niet uit hoor..
[ afbeelding ]
Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.
  maandag 18 november 2013 @ 17:26:35 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133380906
Dat vind jij niet alleen. Het is van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133381054
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
  maandag 18 november 2013 @ 17:38:20 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133381223
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:46 schreef b2py het volgende:
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.
  maandag 18 november 2013 @ 17:39:28 #183
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133381265
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
Kun je zien, hoe lang je trein is?
  maandag 18 november 2013 @ 17:43:22 #184
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133381387
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik op Sloterdijk al instap in de IC naar Deventer. Reizigers die op Amsterdam Centraal opstappen moeten staan. En ik zit helemaal in de voorste coupe, die van spreiding is wel sprake.
Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 18 november 2013 @ 17:49:44 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133381573
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
Hoe gezellig denk je dat 7 bakken ICM in de spits is tussen Den Haag-Rotterdam/Utrecht/Amersfoort?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 november 2013 @ 17:50:29 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133381591
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kun je zien, hoe lang je trein is?
IC 1557 (Sloterdijk v. 15:46) reed met ICM7. Halfuur later ICM7, weer een halfuur later óók ICM7, en die van 17:46 met ICM8.
pi_133381611
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:39 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kun je zien, hoe lang je trein is?
Ik vermoed 7 bakken ICMm. Heel het gangpad staat vol. Heb het even gecheckt in DVS en het zou inderdaad 7 bakken zijn.
  maandag 18 november 2013 @ 17:54:43 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133381713
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 17:43 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Same shit dagelijks op Duivendrecht in de IC richting Enschede. 9 bakken ICM is daar echt te weinig in de spits.
IC 1657, Duivendrecht v. 15:51 met +4 en 6 bakken ICM vertrokken. IC 1661, Duivendrecht v. 16:51 met +2 en 7 bakken ICM vertrokken. IC 1665, Duivendrecht v. 17:51 heeft +2 en rijdt met 6 bakken ICM.
Naar Amersfoort Schothorst doen ze het niet beter deze spits, maar wel ruimer materieel: IC 11659(Duivendrecht v. 16:21) met +3 en 10 bakken ICM. IC 11653 (Duivendrecht v. 17:21) met +5 en 11 bakken ICM
  maandag 18 november 2013 @ 17:56:08 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133381749
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.

Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
pi_133381804
Hoi, even deze delen. Doei!

  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 november 2013 @ 17:58:38 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133381821
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.

Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol -.-
dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 november 2013 @ 18:12:22 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133382199
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Ja, die kutreizigers ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 november 2013 @ 18:12:31 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133382203
quote:
6s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Gutz het volgende:
Hoi, even deze delen. Doei!

[ afbeelding ]
Welkom op de Brocken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133382263
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Wat heeft de NS met reizigers te maken? :?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133382532
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

De rijmogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde, het is alleen niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar goed, dat zijn de boogstralen ook niet. Volgens wiki is de minimale boogstraal voor >40km/h 400 meter, dat komt bij H0 neer op ruim 4,5 meter. Niemand heeft zo'n boogstraal in zijn modelbaan (nouja, bijna niemand dan). Over modelbanen gesproken (jaja, verkeerde topic, weet ik):
[ afbeelding ]
Een paar dagen terug zat ik op youtube een Japanse cab-ride te kijken, daar rijden ze op smalspoor met 100 km/u door bochten met een boogstraal van 400m, met 75-80 km/u in bochten van 300m radius en 70-75 km/u bij een boogstraal van 250m.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 18:24:47 ]
pi_133382572
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is het nadeel van de spitsuren. Dan is er een reizigersoverschot. Het is bedrijfstechnisch veel efficiënter als de reizigers zich wat meer over de dag zouden verdelen, aldus de NS
Waarom dat dit bij de NS wel ;( Als Ola zegt "ja maar ja maar niemand koopt gedurende het jaar hetzelfde aantal ijsjes, in de zomer koopt iedereen ineens veel meer ijsjes dus stik er maar in met je ijsjes!" dan is het gauw afgelopen. En de NS kan het gewoon ^O^
  maandag 18 november 2013 @ 18:26:45 #197
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133382627
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:54 schreef greavy het volgende:

[..]

IC 1657, Duivendrecht v. 15:51 met +4 en 6 bakken ICM vertrokken. IC 1661, Duivendrecht v. 16:51 met +2 en 7 bakken ICM vertrokken. IC 1665, Duivendrecht v. 17:51 heeft +2 en rijdt met 6 bakken ICM.
Naar Amersfoort Schothorst doen ze het niet beter deze spits, maar wel ruimer materieel: IC 11659(Duivendrecht v. 16:21) met +3 en 10 bakken ICM. IC 11653 (Duivendrecht v. 17:21) met +5 en 11 bakken ICM
Jup, stond in de IC van 17.51 vandaag slechts 6 bakjes.

Pimpel rijdt met +40 rond, daarom legt NS een extra IC in vanaf Amersfoort richting Amsterdam Centraal
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133382754
Vanmorgen alle aansluiting met hoogstens 2 minuten gemist. Ik dacht dat aansluitingen normaal gesproken wachtten als het enkele minuten vertraging betrof. -O-
Flesje bier
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 18:42:15 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133383127
Hangt er maar net vanaf. In Amersfoort wordt richting het noorden/oosten vaak wel even gewacht, maar richting Utrecht en Hilversum niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 november 2013 @ 18:42:31 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383139
Nee, dat gebeurt al een tijd niet meer. Uitzondering op de regel is de laatste trein van de dag, want anders moet NS taxi's betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')