Daar hebben we kantelbaktreinen voor uitgevonden.quote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Joepiequote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?quote:Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?quote:Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?
Als je sneller gaat heb je weer een goed excuus om de prijzen te verhogenquote:Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?
Zodat de trein sneller weg is, en je het spoor dus eerder buiten dienst kunt stellen voor onderhoud.quote:Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?
Ijzer schuivenquote:Op maandag 18 november 2013 13:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Als die er toch niet toe doet, waarom wil je dan zo hard?
En dat. Langer buiten dienst ookquote:Op maandag 18 november 2013 13:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zodat de trein sneller weg is, en je het spoor dus eerder buiten dienst kunt stellen voor onderhoud.
Dat is op de HSL op een paar plekken te merken. Met 250/300 km/u merk je er niks van, maar met 160 hang je behoorlijk scheef.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
Waarom ligt dat station eigenlijk aan Maastricht-Kerkrade en niet (ook) aan Maastricht-Sittard?quote:Op maandag 18 november 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het station Maastricht Noord is eindelijk geopend
http://www.prorail.nl/nie(...)ntvangt-eerste-trein
Als ik het me goed herinner had ik dat een keer (lang lang geleden) in de bocht bij Harderwijk na een zelfdoding. We stonden zo scheef dat ik dacht dat we waren ontspoordquote:Op maandag 18 november 2013 14:46 schreef b2py het volgende:
Dat had ik bij de boog in de buurt van de a44, achter een defecte thalys. Schoof zo de hoek in.
Harderwijk is altijd mooi inderdaad. Rijdt de IC er langs op snelheid, dan merk je alleen dat hij een beetje remt. Moet je echter voor de inrijder wachten op een aanwijzing STS oid, dan is dat niet bepaald comfortabel.quote:Op maandag 18 november 2013 15:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner had ik dat een keer (lang lang geleden) in de bocht bij Harderwijk na een zelfdoding. We stonden zo scheef dat ik dacht dat we waren ontspoord
De bocht vlak na Schiedam Centrum heeft dat ook inderdaad. Met de IC gaat het lekker, maar met de stoptrein hang je daar altijd tegen je buurman aan.quote:Op maandag 18 november 2013 15:38 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Harderwijk is altijd mooi inderdaad. Rijdt de IC er langs op snelheid, dan merk je alleen dat hij een beetje remt. Moet je echter voor de inrijder wachten op een aanwijzing STS oid, dan is dat niet bepaald comfortabel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |