abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133383201
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:42 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat gebeurt al een tijd niet meer. Uitzondering op de regel is de laatste trein van de dag, want anders moet NS taxi's betalen.
Ik maak wekelijks mee dat overdag de sprinter op de Intercity wacht en soms ook andersom. Meestal in Sittard. Vandaag echter niet in Sittard, en in Eindhoven wachtte de IC ook niet op de IC.
Flesje bier
  maandag 18 november 2013 @ 18:45:50 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383270
Ik maak het in Den Haag HS vrij vaak mee dat de sprinter van/naar Den Haag HS niet wacht op de intercity van/naar Leiden, terwijl dat (in beide richtingen) een overstap is volgens de reisplanner. Ook al komt de volgende trein een kwartier later, toch is het jammer.
pi_133383326
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:31 schreef Gezicht het volgende:
Vanmorgen alle aansluiting met hoogstens 2 minuten gemist. Ik dacht dat aansluitingen normaal gesproken wachtten als het enkele minuten vertraging betrof. -O-
Daar worden de cijfers niet beter op, dus nee. Wat uiteraard volledig de schuld is van de opdrachtgever, van een commercieel bedrijf moet je juist verwachten dat ze zich naar de meetmethode gaan gedragen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133383436
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zou WaKo (kantelcompensatie) in dit geval kunnen helpen? De nieuwe Twindexx Swiss Express wordt daarmee uitgerust.
Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.
pi_133383454
quote:
8s.gif Op maandag 18 november 2013 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zaterdagavond wel. Blijkbaar zijn zondag deze werkzaamheden er nog ingezet. Wat ik dus erg aan de late kant vind. Als je 's avonds laat je reis voor de volgende ochtend opzoekt, moeten de wzh er gewoon in zitten. Vind ik.
Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 november 2013 @ 18:50:11 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383457
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar het is een functie die ervoor zorgt dat je een groter omgrenzingsprofiel nodig hebt en daar zijn de Nederlandse spoorlijnen niet voor uitgerust.
Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandse :?
pi_133383474
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.

Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
Laatste keer dat hier ICM heeft gereden was niet dit weekend hoor..
pi_133383543
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is het Zwitserse profiel ruimer dan het Nederlandse :?
Veel krapper juist en doordat de spoorlijnen relatief ver van elkaar liggen krijg je ze makkelijker gekantelt. Het Nederlandse profiel is wel kinematisch ingericht, maar dan op de zwieperbewegingen van treinen, zoals VIRM heeft in wissels maar niet op de beweging van een kantelbaktrein.
  maandag 18 november 2013 @ 18:55:23 #209
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133383620
Ligt het aan mij of is de marge op A'dam CS tussen IC Vlissingen > Lelystad en Sprinter CS > Zwolle erg krap? De eerste vertrekt om 37. en 07. en de ander om 40. en 10. Doordat die IC bijna standaard dikke vertraging heeft loop dat ding naar Zwolle ook vertraging op omdat hij moet wachten. Haalt die Sprinter dat standaard later in bij de haltering op Weesp ofzo?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_133383630
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is gewoon een tombola. Letterlijk: zolang de trein niet aan het perron staat, weet je niet waar je aan toe bent. En als je eenmaal onderweg bent, is het bij elk station maar de vraag of je het volgende station ook haalt.
Of dat je er stopt _O-.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 november 2013 @ 18:55:56 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383640
Het WaKo-systeem zoals dat in de Twindexx komt is juist niet om te kantelen, maar om het kantelen van bakken in de bocht tegen te gaan. :)

http://www.bombardier.com(...)X_Tronic_WAKO-EN.pdf
pi_133383702
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:55 schreef James1988 het volgende:
Het WaKo-systeem zoals dat in de Twindexx komt is juist niet om te kantelen, maar om het kantelen van bakken in de bocht tegen te gaan. :)
Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.
pi_133383733
Of dat je ergens bij een rood sein opgeheven en leeg mat verklaard wordt ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133383777
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is. Als jij gemengd VIRM/TWINDEXX gaat rijden zal je altijd uit moeten gaan van de VIRM omdat die in sommige bogen langzamer moet rijden. Hierdoor valt je hele voordeel van je WaKo systeem in het niet behalve als vertragingen eruit gereden moeten worden.
Of dat je nog steeds een lagere Vmax krijgt toegewezen van de ATB of ERTMS omdat ProRail dan minder slijtage aan zijn infrastructuur krijgt ;)
  maandag 18 november 2013 @ 19:04:46 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133383955
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie het, klinkt wel aardig toepasbaar in Nederlandse bogen. Vraag me af in welke mate het inzetbaar is.
Misschien op de HSL om het schuinhangeffect van de bogen te verminderen?
pi_133384314
En is dat dan om incidentele stilstanden te compenseren of om iets anders? Want de bogen zijn gewoon gemaakt voor 300. Oftewel, welke voordeel levert die installatie op de HSL?
pi_133384373
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
  maandag 18 november 2013 @ 19:17:10 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384377
In tragere treinen (zoals de Fyra) is de verkanting in de bochten goed te voelen, met een WaKo-systeem zou je de reis voor zittende reizigers en rondlopend (controlerend) personeel misschien iets comfortabeler kunnen maken?

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Vught Verdiept 8-)
pi_133384429
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef James1988 het volgende:
In tragere treinen (zoals de Fyra) is de verkanting in de bochten goed te voelen, met een WaKo-systeem zou je de reis voor zittende reizigers en rondlopend (controlerend) personeel misschien iets comfortabeler kunnen maken?

Als jij die draaistellen onder een ICR kan krijgen zonder aanpassingen te hoeven doen aan het binnenwerk van zo'n rijtuig zie ik wel mogelijkheden. Voordeel twee: maakt ICR ook geschikt voor 200 km/h, afzeggen die TRAXX en neem een Taurus loc!
En is het het waard om voor drie-vier jaar zo'n enorme investering te doen?
  maandag 18 november 2013 @ 19:19:38 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384449
Gloednieuwe draaistellen onder een ICR zetten? Die is mal :s)

Ik bedoel natuurlijk bij nieuw materieel, Twindexx Tulip Express ofzo.
pi_133384540
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
Gloednieuwe draaistellen onder een ICR zetten? Die is mal :s)

Ik bedoel natuurlijk bij nieuw materieel, Twindexx Tulip Express ofzo.
Jij begint over het vercomfortabeleren (is dat een werkwoord? :P) van een trage Fyra. Dus ik nam aan dat je het ook daadwerkelijk over het modificeren van ICR had. :P
Volgens mij wordt de TWINDEXX Express standaard uitgerust met WaKo.

'The high speed TWINDEXX Express features:

FLEXX Tronic WAKO system system for shorter journey times.'
  maandag 18 november 2013 @ 19:23:28 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384603
Ik begrijp de verwarring, excuus daarvoor.

ICR ombouwen is iets waar ik m'n vingers niet aan zou durven branden, maar daar denkt NS zo te zien anders over. Afgaande op de plannen moet dat spul nog minstens 12 jaar mee...
pi_133384672
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:23 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp de verwarring, excuus daarvoor.

ICR ombouwen is iets waar ik m'n vingers niet aan zou durven branden, maar daar denkt NS zo te zien anders over. Afgaande op de plannen moet dat spul nog minstens 12 jaar mee...
Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vinden ;)

Klinkt overigens wel echt heel vet: FLEXX Tronic WAKO system. Net alsof je de specs van een supercar aan het lezen bent..
  maandag 18 november 2013 @ 19:27:27 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133384769
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Las op Somda dat er sowieso een draaistelrevisie plaats moet vinden ;)
Een revisie is goedkoper dan nieuwe bouwen, anders zouden ze dat wel doen :s)
quote:
Klinkt overigens wel echt heel vet: FLEXX Tronic WAKO system. Net alsof je de specs van een supercar aan het lezen bent..
Whehe, inderdaad :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')