Misschien mocht je gewoon lekker direct gaan roestrijdenquote:Op maandag 18 november 2013 20:48 schreef Viezze het volgende:
Gisteren maakten ze het helemaal leuk. Kwam vanaf Den Bosch met de IC naar Maastricht (eerste die weer reed na de aanrijding volgens mij). Trein werd op een of andere manier al opgehouden en liep wat vertraging, en vlak na Boxtel werden we nog even een paar wissels doorgestuurd zodat we op het linkerspoor terecht kwamen, en uiteraard weer terug.
Jawel. Maar haal jij de daarvoor benodigde flappen ergens vandaan?quote:Op maandag 18 november 2013 20:53 schreef James1988 het volgende:
Een extra fly-over of dive-under bij Boxtel zou handig zijn.
Voor PHS wordt een paar miljard uitgetrokken, als de overheid PHS wil doorzetten zal dat kunstwerk er wel moeten komen.quote:Op maandag 18 november 2013 21:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jawel. Maar haal jij de daarvoor benodigde flappen ergens vandaan?
¤200 mio ben je klaar..quote:Op maandag 18 november 2013 21:02 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Jawel. Maar haal jij de daarvoor benodigde flappen ergens vandaan?
Je hebt gelijk, ik zat iets te hoogquote:Op maandag 18 november 2013 21:17 schreef moddermonster het volgende:
Das wel heel duur, de spoortunnel verderop is voor minder dan het dubbele gebouwd
Niet gehadquote:Op maandag 18 november 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Geachte heer xxxxxxxxxx,
Graag nodigen we u, als lid van het NSPanel, uit om mee te werken aan een onderzoek over de dienstregeling van NS.
Het onderzoek wordt in opdracht van NS uitgevoerd door onafhankelijk marktonderzoekbureau Arachnea. Deelname is anoniem. U kunt de vragenlijst starten door op onderstaande link te klikken:
Invullen duurt ongeveer 10 minuten.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Vriendelijke groet,
Sandra Nijenstein
Projectleider Marktonderzoek NS
7heuvelenloop in Nijmegen gisteren. Niet zo gek dus dat NS langere treinen richting Nijmegen laat rijden aangezien ze zelfs speciale elk station in Nederland naar Nijmegen dagretours uitgaven.quote:Op maandag 18 november 2013 17:56 schreef greavy het volgende:
Beetje jammer dat het steeds vaker voorkomt, te korte treinen in de spits. Zelfs op zondagochtend kan NSR het niet op orde krijgen.
Rijden ze tussen Alkmaar en Nijmegen met 10 bakken ICM (IC 3000 Den Helder - Nijmegen werd via Haarlem omgeleid, en in Alkmaar een viertje of zesje bijgeplaatst en afgetrapt om Alkmaar-Nijmegen met 10 bakken te rijden), gevalletje kanon afschieten en niemand raken. Later op de dag reden er voornamelijk losse zesjes. Maar de IC Rotterdam - Leeuwarden moest het met een magere ICM3 of ICM4 doen. Te Rotterdam Centraal was de trein al rampensvol om 8:35 bij vertrek -.-
zal ook wel aan het tijdstip liggen. Ik zat in een IC die 10:35 vertrok uit Rotterdam met 6bakken icm en die zat goed vol met lopers maar niet zo erg dat men in de gangpaden stond. Op Utrecht CS het perron richting Nijmegen niet gezien maar die 10 bakken die ik binnen zag komen richting Nijmegen was echt geen overbodige luxe.quote:Op maandag 18 november 2013 21:43 schreef Viezze het volgende:
Werd inderdaad nog omgeroepen op het station, maar ik vond het niet zo heel druk in de trein (VIRM 6), ook niet na Nijmegen
Zie ook http://www.plan42vught.com/quote:Op maandag 18 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Vught doet onderzoek naar verdiept spoor en krijgt groen licht van provincie: http://www.bd.nl/regio/de(...)iept-spoor-1.4104245
Ja, wat niet?quote:Op maandag 18 november 2013 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het ontstickeren gebeurt enigszins willekeurig,
Hmm grappig, Sloe overbelast voor wat betreft opstelcapaciteit voor locomotieven met elektrische tractie. Zo lang is dat nog niet elektrisch, is dat daar zo'n succes?quote:
Aan fantasie geen gebrek in ieder geval.quote:Op maandag 18 november 2013 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie ook http://www.plan42vught.com/
Komt nog een paar duizend jaar uitloop bij natuurlijk, en een eeuwtje of zes dringende herstelwerkzaamhedenquote:Op maandag 18 november 2013 22:22 schreef dennistd het volgende:
Op deze plekken moet je niet komen in de genoemde weken komend jaar:
[ afbeelding ]
Vooral die aan de zuidkant van Den Bosch is een mooie: zeker 2,5 week geen treinverkeer.
En allemaal "raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrek"quote:Op maandag 18 november 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komt nog een paar duizend jaar uitloop bij natuurlijk, en een eeuwtje of zes dringende herstelwerkzaamheden![]()
In combinatie met "dit advies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf!"quote:Op maandag 18 november 2013 22:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En allemaal "raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrek".
Vooral het voorstel (in plan 43) om volgens de Nijverdal-methode de boel te gaan aanleggen is nogal fantasierijk. Met name de route Eindhoven-'s-Hertogenbosch is toch echt veel te belangrijk om die lange tijd achtereen helemaal af te sluiten.quote:Op maandag 18 november 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan fantasie geen gebrek in ieder geval.
Tsja, die verwatert nu een beetjequote:Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Iemand begint hier steeds over core-business?
http://www.destentor.nl/r(...)-2844-euro-1.4104413
Methode Delft is toch een tunnel naast het bestaande spoor bouwen, die tunnel dan in dienst nemen en vervolgens op de plek van het oude hoogspoor nog een tunnel bouwen? Dat is in ieder geval de methode die in Best is gehanteerd.quote:Op maandag 18 november 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
Spontane actiequote:Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Iemand begint hier steeds over core-business?
http://www.destentor.nl/r(...)-2844-euro-1.4104413
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?quote:Op maandag 18 november 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
Tsja. What else is new.quote:Op maandag 18 november 2013 23:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Beschamende vertoning in Perscentrum Nieuwspoort. NS weigert relevante gegevens te delen. Ook wat fabeltjes ontkracht.
http://frontpage.fok.nl/c(...)-geheim-genaaid.html
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
Wat Panthera zegt. Soms te hoge eisen voor ons kikkerlandje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
Oui.quote:Op maandag 18 november 2013 23:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Methode Delft is toch een tunnel naast het bestaande spoor bouwen, die tunnel dan in dienst nemen en vervolgens op de plek van het oude hoogspoor nog een tunnel bouwen? Dat is in ieder geval de methode die in Best is gehanteerd.
Klopt, alleen is een tunnel in de definitie van deze wet:quote:Op dinsdag 19 november 2013 02:29 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.
In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.
Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
Bij de A/N31 is het niet meer dan terecht dat ze het zo doen. Qua verkeersintensiteit is deze weg op het randje wat betreft een verdubbeling, maar vanwege de veiligheid moet het wel doorgaan, maar dan wel tegen zo laag mogelijke kostenquote:Op dinsdag 19 november 2013 02:29 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.
In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.
Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
Geen idee. Misschien dat je wat kan zien aan de AV?quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
helemaal of alleen een perronfase?
zie alleen dat de trein naar Zandvoort uitvalt, verder nog niets bijzonders gezienquote:Op dinsdag 19 november 2013 10:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien dat je wat kan zien aan de AV?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |