abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133396907
quote:
Aan fantasie geen gebrek in ieder geval.
pi_133396933
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:22 schreef dennistd het volgende:
Op deze plekken moet je niet komen in de genoemde weken komend jaar:
[ afbeelding ]
Vooral die aan de zuidkant van Den Bosch is een mooie: zeker 2,5 week geen treinverkeer.
Komt nog een paar duizend jaar uitloop bij natuurlijk, en een eeuwtje of zes dringende herstelwerkzaamheden ^O^

Oh en dit zijn alleen nog maar de "uitzonderlijk hinderrijke" buitendienststellingen. Van EEN jaar. Een jaar nadat men al 20 jaar de tijd gehad heeft om de "failliete boedel van NS Railinfrabeheer op te ruimen".

Dat betekent dat het alleen maar om zeer ambitieuze nieuwbouwprojecten kan gaan. En dat betekent dat al die genoemde stukken op zijn minst:

Viersporig worden
ERTMS level Turbo 16klepper krijgen
Geschikt worden voor 200 km/h

Ik zeg: DOEN! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133397075
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Komt nog een paar duizend jaar uitloop bij natuurlijk, en een eeuwtje of zes dringende herstelwerkzaamheden ^O^
En allemaal "raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrek" *O*.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133397147
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 22:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

En allemaal "raadpleeg de reisplanner vlak voor vertrek" *O*.
In combinatie met "dit advies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133397700
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 22:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Aan fantasie geen gebrek in ieder geval.
Vooral het voorstel (in plan 43) om volgens de Nijverdal-methode de boel te gaan aanleggen is nogal fantasierijk. Met name de route Eindhoven-'s-Hertogenbosch is toch echt veel te belangrijk om die lange tijd achtereen helemaal af te sluiten.
pi_133397762
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
  maandag 18 november 2013 @ 23:14:37 #282
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133397797
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Iemand begint hier steeds over core-business?
http://www.destentor.nl/r(...)-2844-euro-1.4104413
Tsja, die verwatert nu een beetje ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133398045
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
Methode Delft is toch een tunnel naast het bestaande spoor bouwen, die tunnel dan in dienst nemen en vervolgens op de plek van het oude hoogspoor nog een tunnel bouwen? Dat is in ieder geval de methode die in Best is gehanteerd.
pi_133398248
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Iemand begint hier steeds over core-business?
http://www.destentor.nl/r(...)-2844-euro-1.4104413
Spontane actie :') Goed verpakte zwendel natuurlijk, hebben ze eigenlijk 7000 mee verdiend en de rest in hun zak gestoken :+ Maar ja dat kun je toch niet hard maken etc :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 november 2013 @ 23:25:22 #285
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133398261
Beschamende vertoning in Perscentrum Nieuwspoort. NS weigert relevante gegevens te delen. Ook wat fabeltjes ontkracht.

http://frontpage.fok.nl/c(...)-geheim-genaaid.html
  dinsdag 19 november 2013 @ 00:08:28 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133399845
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Methode Delft is een stuk haalbaarder. Nadeel is wel dat je direct aan de nieuwe tunnelwet vast zit, en die is niet mals.
Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
pi_133400762
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Beschamende vertoning in Perscentrum Nieuwspoort. NS weigert relevante gegevens te delen. Ook wat fabeltjes ontkracht.

http://frontpage.fok.nl/c(...)-geheim-genaaid.html
Tsja. What else is new.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133401758
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.

In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.

Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
pi_133401844
Was het ook niet zo dat elk spoor een eigen tunnelbuis moet krijgen? Dus bij vier sporen vier aparte tunnelbuizen? :')
pi_133402207
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 00:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben niet thuis in de tunnelbouw dus... Leg eens uit?
Wat Panthera zegt. Soms te hoge eisen voor ons kikkerlandje.
pi_133402211
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Methode Delft is toch een tunnel naast het bestaande spoor bouwen, die tunnel dan in dienst nemen en vervolgens op de plek van het oude hoogspoor nog een tunnel bouwen? Dat is in ieder geval de methode die in Best is gehanteerd.
Oui.
pi_133402339
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 02:29 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.

In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.

Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
Klopt, alleen is een tunnel in de definitie van deze wet:
tunnel: tunnel of tunnelvormig bouwwerk, uitsluitend dan wel mede bestemd voor motorrijtuigen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel c, van de Wegenverkeerswet 1994, met uitzondering van bromfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, van die wet

Op een buis waar alleen een trein doorheen rijdt, is die wet niet van toepassing.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_133402437
De regels zijn wel deels meegenomen in OVS Tunnels >250m.
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:18:02 #294
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133402789
Jeuh overstap gemist omdat de Valleilijn vanuit Barneveld moest wachten op de vertraagde stopper richting Zwolle. Machinist was wel heel duidelijk dat de vertraging kwam door een NS trein....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133403202
Spoor 1 t/m 4 uit dienst te Amsterdam Centraal door herstelwerkzaamheden. Aldus een Somda lid.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 10:06:22 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133404257
helemaal of alleen een perronfase?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 10:07:52 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133404285
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 02:29 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Voor een tunnel van 250m of langer moet je tegenwoordig bizarre veiligheidssystemen aanleggen (van het niveau Mont Blanc tunnel). Heb het er wel eens met een kenner over gehad, het is totaal over de top. Volgens hem lachen de Zwitsers ons ook uit vanwege de onzinmaatregelen, als ze dat daar zouden doen zouden ze nergens heenkunnen omdat er geen tunnels liggen.

In ieder geval, het gevolg is dat dat eigenlijk een stopteken is voor dat soort projecten. Voor de reconstructie van de A/N31 bij Harlingen hebben ze er wat op gevonden, de tunnel daar wordt 249m lang.

Ja, de Staat zorgt goed voor ons en houdt ons veilig.
Bij de A/N31 is het niet meer dan terecht dat ze het zo doen. Qua verkeersintensiteit is deze weg op het randje wat betreft een verdubbeling, maar vanwege de veiligheid moet het wel doorgaan, maar dan wel tegen zo laag mogelijke kosten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133404335
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
helemaal of alleen een perronfase?
Geen idee. Misschien dat je wat kan zien aan de AV?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 10:12:33 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133404382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien dat je wat kan zien aan de AV?
zie alleen dat de trein naar Zandvoort uitvalt, verder nog niets bijzonders gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:14:12 #300
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133404426
Wat een gefaal vanmorgen. Op Utrecht stond alles richting Schiphol/Amsterdam op +10. Tussendoor werd er nog even een Sprinter (DDZ) binnen gehaald met +5 die onkoppeld langs het perron. Dat ging ook niet helemaal lekker waardoor de IC richting Schiphol uiteindelijk op +20 uitkwam. Overigens reed de DDZ weg met 1 kapot sluitsein wat werd opgelost met een los rood lampje achter het raam. Ontkoppelde DDZ reed overigens weg met 1 frontsein (alleen rechts), maar dat is misschien een rangerstand?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')