dan krijg je tricourant spul.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
Goede zaak, van die elektrificatie. Welke spanning komt er te hangen? 25 kV mag ik hopen?
Zal eerder 1500 V zijn, met een sluis bij Herzogenrath. Maar twee jaar om dit te realiseren, da's ehm... ambitieus.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:59 schreef J.B. het volgende:
Ik veronderstel deels =3kV en deels ~15kV. Het is hooguit 10 km, dus een eiland met ~25kV lijkt me niet logisch.
Hebben we het nog niet eens gehad over aanschaf van nieuw materieel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal eerder 1500 V zijn, met een sluis bij Herzogenrath. Maar twee jaar om dit te realiseren, da's ehm... ambitieus.
Dat is goedquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nope, helaas nog nooit 1700 gereden.
Ga wel een keertje met je mee als je meester bent
Wel 189 losse loc expres (in overleg met trdl) 's nachts een noodstop gegeven.
Mentor vond het belangrijk om te weten hoe dat voelt, wat je kan verwachten etc.
Na dat we op de vrije baan op topsnelheid tot stilstand waren gekomen (geen overwegen voor ons, niemand achter ons) hebben we hem weer opgebouwd. Rijden op zicht tot het eerste hoofdsein.
Net na het sein weer stilstaan en toen..... Vol tractie. Je wordt in je stoel gedrukt, niet normaalWas echt leerzaam en kicken
In de P+E stand mag je er qua beremming 140 km/h mee. Alleen dacht ik dat er iets was waardoor dat niet mocht.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is goed![]()
Heb toevallig ook volgende week weer een rit met een 1700 op het programma staan. Lekker stukkie zónder rijtuigen, dat wordt knallen dusHeb me laten vertellen dat er 5000 pk in die dingen zit dus dat wil wel. Nu maar hopen dat het niet al te glad is...
Bijna 6200 pk, en 294 kN.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is goed![]()
Heb toevallig ook volgende week weer een rit met een 1700 op het programma staan. Lekker stukkie zónder rijtuigen, dat wordt knallen dusHeb me laten vertellen dat er 5000 pk in die dingen zit dus dat wil wel. Nu maar hopen dat het niet al te glad is...
Maximumsnelheid is bij mijn weet gewoon 140 iddquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de P+E stand mag je er qua beremming 140 km/h mee. Alleen dacht ik dat er iets was waardoor dat niet mocht.
Oh, nog beter zelfsquote:
Vandaar dat ze zo spontaan in de brand vliegen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:09 schreef Maegrim het volgende:
1700's zijn lekker simpel zo zonder computers, maar de paar waar ik op de binckhorst mee rijd zijn zo slecht onderhouden dat de simpelste klussen nog ingewikkeld worden![]()
Serieus...quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:09 schreef Maegrim het volgende:
1700's zijn lekker simpel zo zonder computers, maar de paar waar ik op de binckhorst mee rijd zijn zo slecht onderhouden dat de simpelste klussen nog ingewikkeld worden![]()
Defecte noodcompressoren enzoquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Serieus...Dat is stom. Halve tractie en dat soort zaken? Het lullige is dat het een simpele machine lijkt en er desondanks zo veel aan kapot kan.
Dat dit mag verwondert me wel, toen ik in NY een paar jaar terug foto's in de metro zat te maken werd ik op m'n vingers getikt door een agent.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:14 schreef bork het volgende:
Het lijstje is nu compleet, alle stations die uitgebreid op Google Street View staan.
Edinburgh Waverley
enz.
Volgens mij is dit gewoon een station van National Rail in het Verenigd Koninkrijk. Google zal daar gewoon toestemming voor hebben. Er worden trouwens wel meer gebouwen in de UK van binnen gefotografeerd door Google Streetmaps.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat dit mag verwondert me wel, toen ik in NY een paar jaar terug foto's in de metro zat te maken werd ik op m'n vingers getikt door een agent.
Fijn, de noodvoorziening naar de klote.quote:
Waarom een AFCA voor het stationsnaambord en de krantenbak?quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Gisteren dus in Ermelo of all places vertoeft, en het enige wat het vermelden waard was voor mij was het pittoreske stationnetje. Ook de rit erheen was i.t.t.wat ik had verwacht een makkelijke.
[ afbeelding ]
Geen opstoppingen of uitvallende diensten,een keurige rit op tijd! Mag ook weleens gezegd worden.
oh ja! Ze hebben daar ook fantastische uitsmijters met tenminste dat mooie,dikke bruine volkoren brood!Veel beter dan die zachte,kleffe sneetjes die je over het algemeen ergens anders krijgt.
Nerd.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:56 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Waarom een AFCA voor het stationsnaambord en de krantenbak?
Het gaat ook voor het overgrote deel gewoon goed en relatief weinig fout. Maar negatief beklijft nu eenmaal beter dan positief.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Geen opstoppingen of uitvallende diensten,een keurige rit op tijd! Mag ook weleens gezegd worden.
Positief is er gewoon niet zo veel mogelijk. Foutloos is de nullijn. Alles minder leidt tot geklaagquote:Op zaterdag 16 november 2013 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het gaat ook voor het overgrote deel gewoon goed en relatief weinig fout. Maar negatief beklijft nu eenmaal beter dan positief.
En een beetje negatief in plaats van heel negatief is voor de reiziger vaak niet eens duidelijk. Dat maakt het ook wel lastig om een positief beeld van de spoorsector neer te zetten.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het gaat ook voor het overgrote deel gewoon goed en relatief weinig fout. Maar negatief beklijft nu eenmaal beter dan positief.
Een oude foto zo te zien. Ben er nu regelmatig. Leuke, drukke lijn. Wordt weer eens tijd voor een SLR.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:36 schreef Iwanius het volgende:
Gisteren dus in Ermelo of all places vertoeft, en het enige wat het vermelden waard was voor mij was het pittoreske stationnetje. Ook de rit erheen was i.t.t.wat ik had verwacht een makkelijke.
[ afbeelding ]
Geen opstoppingen of uitvallende diensten,een keurige rit op tijd! Mag ook weleens gezegd worden.
oh ja! Ze hebben daar ook fantastische uitsmijters met tenminste dat mooie,dikke bruine volkoren brood!Veel beter dan die zachte,kleffe sneetjes die je over het algemeen ergens anders krijgt.
En terecht.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Positief is er gewoon niet zo veel mogelijk. Foutloos is de nullijn. Alles minder leidt tot geklaag
Precies. En dat heeft niet eens iets met ambitie te maken. Maar met immer stijgende prijsniveaus. Daarvoor verwachten we simpelweg niet minder dan een punctuele kwartierdienst met voldoende materieel op grote delen van het net.quote:Op zondag 17 november 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En terecht.
We feliciteren de groenteboer ook niet als de bloemkool vanbinnen niet verrot is.
Het laten groeien van een bloemkool is dan ook een ietwat eenvoudiger procesquote:Op zondag 17 november 2013 00:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En terecht.
We feliciteren de groenteboer ook niet als de bloemkool vanbinnen niet verrot is.
Boeiend, het is een evenzeer duurbetaald product.quote:Op zondag 17 november 2013 01:15 schreef PteV het volgende:
[..]
Het laten groeien van een bloemkool is dan ook een ietwat eenvoudiger proces
Groot deel van de dag op pad geweest, o.a. naar Glow geweest en wat gebierd in Eindhoven. De treinen deden het overigens prima, al maakte de nachtnettrein van Eindhoven naar Breda wel een aantal slingerende bewegingenquote:Op zondag 17 november 2013 01:08 schreef Monopoly het volgende:
LUD actief in het topic?
Nog nooit zo weinig posts op een dag gezien als vandaag
Oh dat is woest vetquote:Op zondag 17 november 2013 02:13 schreef James1988 het volgende:
Baas.
Hier met een paar vrienden een vaag plan opgevat om een Top Gear-achtige race te houden, waarbij we vertrekken uit een of ander punt in Nederland en we naar een ander punt in Engeland willen gaan. Eentje (of twee) met de auto, anderen met OV of vliegtuig.
Wat een kutplekquote:Op zondag 17 november 2013 02:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is woest vetDan wil ik meedoen
![]()
Dan moet je naar Corrour gaan in Schotland, dat is een station met een herberg en verder niksMidden in de highlands. Dichtstbijzijnde verharde weg is 7 km verderop geloof ik
DAT IS VET
Er gaat zelfs een nachttrein van Londen (Euston) naar Corrourquote:Op zondag 17 november 2013 02:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee man is super mooiEnige wat je daar kan is wandelen en whiskey hachelen
En nou maar die autorij-boys uitlachen die 7 km moeten lopenquote:Op zondag 17 november 2013 02:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat zelfs een nachttrein van Londen (Euston) naar Corrour
WTF
De paden op, de lanen inquote:Op zondag 17 november 2013 02:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nou maar die autorij-boys uitlachen die 7 km moeten lopen
Wil je winnen van de asfaltfappers of niet?quote:Op zondag 17 november 2013 02:40 schreef James1988 het volgende:
Je hebt echt wel een ontzettende kutplek uitgezocht, Fles. Vanuit Nederland zie ik maar 2 treinen per dag, anders ben je meteen overgeleverd aan een nachttrein.
Welke wou je missen? Het makkelijke deel is de aanvlieg naar FBMZ.quote:Op zondag 17 november 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Absoluut
Maar één trein missen betekent vrijwel meteen falen
Het plan om mee te doen bedoelde ikquote:Op zondag 17 november 2013 03:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat wat ik heb EEN plaatsnaam genoemd
Daar ben ik altijd voor te porrenquote:Op zondag 17 november 2013 03:21 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Het plan om mee te doen bedoelde ik
quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Positief is er gewoon niet zo veel mogelijk. Foutloos is de nullijn. Alles minder leidt tot geklaag
Ik werd dan ook vooral getriggerd door zijn verbazing dat het goed ging. En dat vond ik een beetje overdreven. That's all.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
En een beetje negatief in plaats van heel negatief is voor de reiziger vaak niet eens duidelijk. Dat maakt het ook wel lastig om een positief beeld van de spoorsector neer te zetten.
Zat geen hond in de trein uit Enkhuizen gisteren, boeiend.quote:Op zondag 17 november 2013 08:22 schreef greavy het volgende:
Jajoh NS. Zet lekker solo SGM3 in tussen Zaandam en Enkhuizen ivm de werkzaamheden tussen Sloterdijk en Zaandam. Vinden de reizigers vast erg fijn. 4x solo SGM3, 2x VIRM4 en een DDZ pendelen daar.
Wist niet dat die trein nog serieus werd ingezet voor andere werkzaamheden dan als wegsleeptrein van de CNL/Euronightquote:Op zondag 17 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
Zo, gister even de 1251 van EETC opgezocht.
De locs zijn van EETC dus waarom zou je ze niet inzetten voor een eigen klus (de autowagons zijn ook van EETC). Ook NedTrain/NS/HiSpeed huurt EETC wel eens in om ICR over te brengen van de Watergraafsmeer/Dijksgracht naar Haarlem en terug.quote:Op zondag 17 november 2013 10:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wist niet dat die trein nog serieus werd ingezet voor andere werkzaamheden dan als wegsleeptrein van de CNL/Euronight
Oh..niet gezien. Zal wel door iemand die de foto (die ik laat zien) erin gezet zijn om te kunnen provoceren. I.i.g.als je aankomt op het station zelf zie je het niet. Photoshop dus.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:56 schreef Anno1982 het volgende:
Waarom een AFCA voor het stationsnaambord en de krantenbak?
Nou...ik dacht dat de foto vrij actueel is.. Op die fotoshop graffiti na ziet alles eruit zoals op de foto.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:47 schreef AverageJoe het volgende:
Een oude foto zo te zien. Ben er nu regelmatig. Leuke, drukke lijn. Wordt weer eens tijd voor een SLR.
Die bij Arriva zijn net zo luxe (moet je wel die op Zwolle-Emmen hebben). Dit stel komt namelijk uit dezelfde bestelling, en heeft daardoor ook een steward-balie (die bij Connexxion niet gebruikt wordt)quote:Op zondag 17 november 2013 01:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst in de GTW van Connexxion gezeten. Dit keer op Barneveld wachten ipv Amersfoort.
Moet zeggen dat ik die luxer vind dan die bij Arriva.
quote:Op zondag 17 november 2013 11:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
voor het stationsnaambord en de krantenbak?
Er staan Spits krantenvakken. Maargoed, dat is niet relevant. Het is een pittoresk station inderdaad!quote:Oh..niet gezien. Zal wel door iemand die de foto (die ik laat zien) erin gezet zijn om te kunnen provoceren. I.i.g.als je aankomt op het station zelf zie je het niet. Photoshop dus.
[..]
Nou...ik dacht dat de foto vrij actueel is.. Op die fotoshop graffiti na ziet alles eruit zoals op de foto.
Mooie foto's! Leuk dat de 1251 nog actief wordt ingezetquote:Op zondag 17 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
Zo, gister even de 1251 van EETC opgezocht.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 14 Autotransporters (87711)
Te Assel kwam in een erg dichte mistbank de EETC 1251 met 14 lege autotransporters langs. Deze autotransporters moesten uit Den Bosch weg vanwege de verbouwing de komende periode aan de lage sporen. Daarvoor worden ze tijdelijk gestald te Deventer Goederen.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 15 Autotransporters (87713)
Met 8 minuten vertraging passeert te Culemborg de EETC 1251 met de laatste sleep van 15 autotransporters opweg als trein 87713 naar Deventer Goederen.
De vertraging was te wijten aan een SLT die hier een reset nodig had.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 6005 + 505
Door de werkzaamheden in Den Bosch moesten de 2 V60'en die hier gestationeerd staan voor het rangeerwerk ook verkast worden. Voor deze 2 locs was de Watergraafsmeer gekozen.
Na het nodige rangeerwerk staan beide V60'en tegen de EETC 1251 aan, en werden de remmen gereed gemaakt van de 505. De 504 ging ongeremd mee.
Na 2x opnieuw optrekken en een remmentest te doen, stond eindelijk de trein vertrekgereed te Den Bosch, en moest vertrektijd afgewacht worden.
Mooie foto's.quote:Op zondag 17 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
Zo, gister even de 1251 van EETC opgezocht.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 14 Autotransporters (87711)
Te Assel kwam in een erg dichte mistbank de EETC 1251 met 14 lege autotransporters langs. Deze autotransporters moesten uit Den Bosch weg vanwege de verbouwing de komende periode aan de lage sporen. Daarvoor worden ze tijdelijk gestald te Deventer Goederen.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 15 Autotransporters (87713)
Met 8 minuten vertraging passeert te Culemborg de EETC 1251 met de laatste sleep van 15 autotransporters opweg als trein 87713 naar Deventer Goederen.
De vertraging was te wijten aan een SLT die hier een reset nodig had.
[ link | afbeelding ]
EETC 1251 + 6005 + 505
Door de werkzaamheden in Den Bosch moesten de 2 V60'en die hier gestationeerd staan voor het rangeerwerk ook verkast worden. Voor deze 2 locs was de Watergraafsmeer gekozen.
Na het nodige rangeerwerk staan beide V60'en tegen de EETC 1251 aan, en werden de remmen gereed gemaakt van de 505. De 504 ging ongeremd mee.
Na 2x opnieuw optrekken en een remmentest te doen, stond eindelijk de trein vertrekgereed te Den Bosch, en moest vertrektijd afgewacht worden.
Dit wordt de Horrorwinter Des Doodsquote:Op zondag 17 november 2013 10:44 schreef b2py het volgende:
Winters weer in aantocht.
Het wordt de komende week kouder. Was de eerste helft van de maand november nog zacht en nat, de tweede helft wordt juist droog en koud.
Dat meldt Weerplaza.
Reden voor de omslag is de koude, droge lucht die eraan zit te komen. Komende week kan het noorden van Nederland daarom al te maken hebben met licht winters weer dat vanuit Scandinavië over ons land trekt.
De komende twee weken is er ook een grote kans op nachtvorst en als er neerslag valt, zal dat soms ook sneeuw of natte sneeuw zijn.
Via nu.nl
Tijd om LUD, vers in de kast gezet, er maar weer uit te halen. Het wordt een zware lange winter.
* Duvel regelt alvast winterbanden.quote:Op zondag 17 november 2013 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit wordt de Horrorwinter Des DoodsMaar dit jaar nu echt! Tsja, overmacht natuurlijk
En die ene hond laat jij lekker in een SGM'etje reizen? In Enkhuizen stond genoeg IC-waardig materieel (ja, daar zie ik een VIRM ook onder)quote:Op zondag 17 november 2013 10:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Zat geen hond in de trein uit Enkhuizen gisteren, boeiend.
Loc is van EETC. EETC wordt nu 'ingehuurd' om het leegmat te doen (laatste keer zaterdag 14 december, daarna doet NSR het zelf). Deze locs (1251-1252-1254) doen ook materieeloverbrengingen voor EETC. In het wintersportseizoen en autotreinseizoen gaat er altijd een 1200 met rijtuigen uit Venlo naar de Meer, die na het seizoen weer retour Duitsland gaan (in die periode heeft EETC vaak te weinig rijtuigen, en worden er rijtuigen gehuurd). Maar ook binnenlandse overbrengingen, zoals zulke transporten, doet EETC allemaal zelf.quote:Op zondag 17 november 2013 10:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wist niet dat die trein nog serieus werd ingezet voor andere werkzaamheden dan als wegsleeptrein van de CNL/Euronight
Waarom zou je VIRM inzetten als het in een SGMm past?quote:Op zondag 17 november 2013 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En die ene hond laat jij lekker in een SGM'etje reizen? In Enkhuizen stond genoeg IC-waardig materieel (ja, daar zie ik een VIRM ook onder)
De voorkeursvariant is... niets doen!quote:Op zondag 17 november 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Op 17 december weten we meer over het extra spoor tussen Zwolle en Herfte aansluiting. Op die dag praten alle betrokken partijen met elkaar en lijkt er een voorkeursvariant gekozen te gaan worden.
dat komt niet in het woordenboek voor, want er zijn al diverse regionale overheden die geld toegezegd hebbenquote:Op zondag 17 november 2013 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
De voorkeursvariant is... niets doen!
Ik zeg een euro toe.quote:Op zondag 17 november 2013 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt niet in het woordenboek voor, want er zijn al diverse regionale overheden die geld toegezegd hebben
alle beetjes helpen om het knelpunt op te lossen.quote:
Nou ja, een hoop spoor kan weg nu de werkplaats dicht is, maar het wordt wel een zooitje natuurlijk, met die driesprong daar.quote:Op zondag 17 november 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alle beetjes helpen om het knelpunt op te lossen.
Ben ook benieuwd hoe ze zich de sporenlayout rond Zwolle voor zich zien, want daar moet ook nog flink aan gesleuteld worden
In het weekend, zeker bij werkzaamheden, is er vrijwel niemand ten opzichte van doordeweeks die met trein naar Amsterdam gaat. 90% van de reizigers doordeweeks zijn studenten die in Hoorn overstappen richting Alkmaar (ROC) of naar Amsterdam (HvA) gaan plus de mensen die werken in Amsterdam. Die reizen niet weekends, dus dan hou je heel weinig over. Dat past wel in een drietje.quote:Op zondag 17 november 2013 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En die ene hond laat jij lekker in een SGM'etje reizen? In Enkhuizen stond genoeg IC-waardig materieel (ja, daar zie ik een VIRM ook onder)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |