abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2013 @ 09:25:25 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133368763
quote:
13s.gif Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Diepgewortelde minachting? Dat denk ik niet. Wel proef ik net iets te vaak een "de klant moet niet zo zeuren"-houding bij de NS-top en -woordvoerders, en is de 'drive for excellence' die je vindt bij een normaal bedrijf een stuk minder aanwezig bij NS.

quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 09:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Not even close.


[ afbeelding ]
Ziet eruit als een prima plek voor een fly-over, niet?
pi_133368804
Doe maar een dive-under.
  maandag 18 november 2013 @ 09:32:48 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133368846
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
Doe maar een dive-under.
Een kurkentrekker lijkt me ook wel geinig.
pi_133368884
Ik heb ooit wel een filmpje gezien met een trein in een looping. Lijkt me ook wel wat met die GTW.
  maandag 18 november 2013 @ 09:48:10 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133369032
Alstom Transport heeft inmiddels al 1.500 Citadis-trams gebouwd, die onder andere rondrijden in Rotterdam, Dubai en Bordeaux. De stad Parijs heeft de eer om Citadis #1500 te ontvangen, die wordt gebouwd voor de nieuwe tramlijn T7:



Foto: Alstom
  maandag 18 november 2013 @ 10:04:59 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133369250
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit wel een filmpje gezien met een trein in een looping. Lijkt me ook wel wat met die GTW.
Die Noorse met die kids? Dat was nep, he. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 18 november 2013 @ 10:10:36 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133369346
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
Zit er ETCS in Trainsimulator?
Volgens mij niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 november 2013 @ 10:11:23 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133369363
quote:
13s.gif Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Vooral incompententie en mensen die langs elkaar heen werken, vermoed ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133369406
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die Noorse met die kids? Dat was nep, he. ;)
Oh echt? :D (:'))
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 november 2013 @ 10:31:17 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133369670
quote:
13s.gif Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.

Reisplanner: Duivendrecht vertrek 11:51, in Amersfoort even overstappen voor Schothorst.

Komen we op Duivendrecht. Trein 11:51 rijdt niet wegens werkzaamheden.

En dat gezeik van “kijk voor vertrek nog even op ns.nl” moet naar mijn mening gaan over seinstoringen en andere onverwachte ellende. Maar de geplande werkzaamheden, die zouden ook een dag van tevoren wel in de planner moeten zitten. Of is dat teveel gevraagd?

Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
zoiets beschouw ik als laaghangend fruit dat makkelijk geplukt kan worden. Met een beetje meer inspanning en afstemming kan het gewoon al een stuk beter gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 november 2013 @ 10:32:47 #135
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_133369698
Driewegwissels staan voor mij gelijk aan de onrealistische zooi die Märklin soms weet te maken, in het Nederlandse hoofdspoor zul je die inderdaad niet tegenkomen.

Märklin maakt overigens ook engelse wissels met maar 1 omschakelmogelijkheid. :|W
pi_133369870
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 10:11 schreef Duvel het volgende:

Vooral incompententie en mensen die langs elkaar heen werken, vermoed ik.
En moedwillig dit volhouden omdat de bedrijfscultuur van oudsher zo stroef en star was dat dus de mentaliteit,ondanks de vele " wij verbeteren ons elke keer ", zo goed als onveranderd blijft.
Men denkt dat het modern aankleden of werken met moderne apparatuur onmiddellijk betekend dat men dan ook qua mentaliteit gelijk 'anders' is. }:|

En elk jaar strijkt met riante salarissen op en verhoogt men de prijzen van de treinkaartjes op grond van "we moeten wel"
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 11:05:15 #137
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133370324
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:32 schreef Anno1982 het volgende:
Driewegwissels staan voor mij gelijk aan de onrealistische zooi die Märklin soms weet te maken, in het Nederlandse hoofdspoor zul je die inderdaad niet tegenkomen.

Märklin maakt overigens ook engelse wissels met maar 1 omschakelmogelijkheid. :|W
De rijmogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde, het is alleen niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar goed, dat zijn de boogstralen ook niet. Volgens wiki is de minimale boogstraal voor >40km/h 400 meter, dat komt bij H0 neer op ruim 4,5 meter. Niemand heeft zo'n boogstraal in zijn modelbaan (nouja, bijna niemand dan). Over modelbanen gesproken (jaja, verkeerde topic, weet ik):


[ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 18-11-2013 11:11:15 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 november 2013 @ 11:13:54 #138
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133370498
Gelukkig is de snelheid bij H0 ook niet helemaal op schaal ;) anders zou het metaal in het rond vliegen denk ik... ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 11:47:30 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133371279
140km/h is 0,44m/s bij H0, dat is best te doen volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 november 2013 @ 11:52:05 #140
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_133371398
quote:
12s.gif Op maandag 18 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:
Gelukkig is de snelheid bij H0 ook niet helemaal op schaal ;) anders zou het metaal in het rond vliegen denk ik... ;)
Dat vroeg om een praktijkproef natuurlijk. Resultaat: 564 cm in 9 seconden, oftewel 0,627 m/s. Gecorrigeerd naar schaal 54,5 m/s. Ruim 196 km/h. En dat door R1...

Leuke foto dennis!
  maandag 18 november 2013 @ 11:52:54 #141
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133371428
Ja ik zat ook al te rekenen, en te googlen, ik kon het zo snel niet vinden. Grappig dat die treinen in H0 dus harder rijden dan in het echt :D en dan door zo'n enorm krappe bocht ...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 18 november 2013 @ 11:55:45 #142
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_133371480
Ergo: de snelheden door bogen in het echt kunnen best wat hoger dus.

Loc staat wel amechtig na te puffen nu.
pi_133371856
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:55 schreef Anno1982 het volgende:
Ergo: de snelheden door bogen in het echt kunnen best wat hoger dus.

Loc staat wel amechtig na te puffen nu.
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht ;)
  maandag 18 november 2013 @ 12:20:42 #144
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133372055
Moderne passagiers willen toch liever 4G?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 18 november 2013 @ 12:50:19 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133372861
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht ;)
Gewoon de verkanting aanpassen.

Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133372902
quote:
3s.gif Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon de verkanting aanpassen.

Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
3G naar beneden is ook niet heel comfortabel hoor :P
En als je trein naar binnen de bocht invalt als hij stil komt te staan in zo'n boog is ook een beetje zonde.
  maandag 18 november 2013 @ 12:53:04 #147
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133372923
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

3G naar beneden is ook niet heel comfortabel hoor :P
En als je trein naar binnen de bocht invalt als hij stil komt te staan in zo'n boog is ook een beetje zonde.
Magneetplaktrein! Weer eens wat anders dan een magneetzweeftrein. Dan valt ie iig niet uit het spoor ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 18 november 2013 @ 12:59:27 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133373080
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 12:53 schreef V2 het volgende:

[..]

Magneetplaktrein! Weer eens wat anders dan een magneetzweeftrein. Dan valt ie iig niet uit het spoor ;)
Ideaal voor eng trage achtbanen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133373439
quote:
3s.gif Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon de verkanting aanpassen.

Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
  maandag 18 november 2013 @ 13:14:43 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133373476
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
Maximaal is ook maar een regeltje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133373659
Moeten we de maximale zijdelingse versnelling vergroten, en of dat wenselijk is?
  Redactie Sport maandag 18 november 2013 @ 13:37:29 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133374027
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 november 2013 @ 13:38:19 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133374053
quote:
12s.gif Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Daar hebben we kantelbaktreinen voor uitgevonden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133374096
quote:
12s.gif Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Joepie :) NOG iets wat stuk kan gaan *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133374172
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht ;)
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')