Diepgewortelde minachting? Dat denk ik niet. Wel proef ik net iets te vaak een "de klant moet niet zo zeuren"-houding bij de NS-top en -woordvoerders, en is de 'drive for excellence' die je vindt bij een normaal bedrijf een stuk minder aanwezig bij NS.quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Ziet eruit als een prima plek voor een fly-over, niet?quote:Op maandag 18 november 2013 09:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Not even close.
[ afbeelding ]
Die Noorse met die kids? Dat was nep, he.quote:Op maandag 18 november 2013 09:36 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit wel een filmpje gezien met een trein in een looping. Lijkt me ook wel wat met die GTW.
Vooral incompententie en mensen die langs elkaar heen werken, vermoed ik.quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
Oh echt?quote:Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die Noorse met die kids? Dat was nep, he.
zoiets beschouw ik als laaghangend fruit dat makkelijk geplukt kan worden. Met een beetje meer inspanning en afstemming kan het gewoon al een stuk beter gaan.quote:Op maandag 18 november 2013 09:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zonnetje40, haar dochter en ik moesten gisteren naar Amersfoort Schothorst. Zaterdagavond tegen middernacht voor de zekerheid even op ns.nl gekeken, want ik wist dat er hier en daar wel wat werkzaamheden waren.
Reisplanner: Duivendrecht vertrek 11:51, in Amersfoort even overstappen voor Schothorst.
Komen we op Duivendrecht. Trein 11:51 rijdt niet wegens werkzaamheden.
En dat gezeik van “kijk voor vertrek nog even op ns.nl” moet naar mijn mening gaan over seinstoringen en andere onverwachte ellende. Maar de geplande werkzaamheden, die zouden ook een dag van tevoren wel in de planner moeten zitten. Of is dat teveel gevraagd?
Echt. Het gedrag van de NS. Wat is dat nou: Stuitende incompetentie? diepgewortelde minachting van de reiziger? Allebei? Ik denk het laatste.
En moedwillig dit volhouden omdat de bedrijfscultuur van oudsher zo stroef en star was dat dus de mentaliteit,ondanks de vele " wij verbeteren ons elke keer ", zo goed als onveranderd blijft.quote:Op maandag 18 november 2013 10:11 schreef Duvel het volgende:
Vooral incompententie en mensen die langs elkaar heen werken, vermoed ik.
De rijmogelijkheden zijn nog steeds hetzelfde, het is alleen niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar goed, dat zijn de boogstralen ook niet. Volgens wiki is de minimale boogstraal voor >40km/h 400 meter, dat komt bij H0 neer op ruim 4,5 meter. Niemand heeft zo'n boogstraal in zijn modelbaan (nouja, bijna niemand dan). Over modelbanen gesproken (jaja, verkeerde topic, weet ik):quote:Op maandag 18 november 2013 10:32 schreef Anno1982 het volgende:
Driewegwissels staan voor mij gelijk aan de onrealistische zooi die Märklin soms weet te maken, in het Nederlandse hoofdspoor zul je die inderdaad niet tegenkomen.
Märklin maakt overigens ook engelse wissels met maar 1 omschakelmogelijkheid.
Dat vroeg om een praktijkproef natuurlijk. Resultaat: 564 cm in 9 seconden, oftewel 0,627 m/s. Gecorrigeerd naar schaal 54,5 m/s. Ruim 196 km/h. En dat door R1...quote:Op maandag 18 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:
Gelukkig is de snelheid bij H0 ook niet helemaal op schaalanders zou het metaal in het rond vliegen denk ik...
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bochtquote:Op maandag 18 november 2013 11:55 schreef Anno1982 het volgende:
Ergo: de snelheden door bogen in het echt kunnen best wat hoger dus.
Loc staat wel amechtig na te puffen nu.
Gewoon de verkanting aanpassen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht
3G naar beneden is ook niet heel comfortabel hoorquote:Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon de verkanting aanpassen.
Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
Magneetplaktrein! Weer eens wat anders dan een magneetzweeftrein. Dan valt ie iig niet uit het spoorquote:Op maandag 18 november 2013 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
3G naar beneden is ook niet heel comfortabel hoor
En als je trein naar binnen de bocht invalt als hij stil komt te staan in zo'n boog is ook een beetje zonde.
Ideaal voor eng trage achtbanen.quote:Op maandag 18 november 2013 12:53 schreef V2 het volgende:
[..]
Magneetplaktrein! Weer eens wat anders dan een magneetzweeftrein. Dan valt ie iig niet uit het spoor
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..quote:Op maandag 18 november 2013 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon de verkanting aanpassen.
Probleem is dat de standaard railsystemen voor modelspoor geen overgangsbogen kennen.
Maximaal is ook maar een regeltje.quote:Op maandag 18 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt op bepaalde plekken in het spoor al de maximale verkanting. Daar kan je dus niet harder, krapper Oid..
Daar hebben we kantelbaktreinen voor uitgevonden.quote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Joepiequote:Op maandag 18 november 2013 13:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel actief spoor voor, dat de verkanting aanpast aan de snelheid van de trein
Hoezo is de mening van reizigers ooit een probleem?quote:Op maandag 18 november 2013 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk inderdaad, alleen krijg je dan weer van die zeikpassagiers die het niet relaxed vinden dat ze met 3G tegen het raam geplakt zitten in de bocht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |