abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2013 @ 17:00:31 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127486972
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is warm. En het huisvuil ligt soms metershoog op straat.
dat laatste is het werk van de maffia die verhindert dat het opgehaald wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127487000
Trouwens wel erg riooljournalistiek hoe die tweets van die NS controleur neergezet werden. Ik zie zelf echt niet in wat er mis mee is, sterker nog ik zou het zelf ook kunnen neerzetten ware het niet dat ik dat soort dingen niet publiceer precies om deze reden.
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:02:00 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127487007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Was het IRL ook zo amateuristisch als het er op webcam uit zag?
Het ging best okee. Iemand struikelde over een microfoon-draad en zo. Verder een heel positief "aan ons ligt het niet" verhaal. Ze willen best weer door met NS en NMBS als die daarom vragen. Oh en voor het bedrijf en het personeel maakt het eigenlijk niet uit of die treinen nog afgeleverd worden zei die :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127487073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:01 schreef arkkey het volgende:
Trouwens wel erg riooljournalistiek hoe die tweets van die NS controleur neergezet werden. Ik zie zelf echt niet in wat er mis mee is, sterker nog ik zou het zelf ook kunnen neerzetten ware het niet dat ik dat soort dingen niet publiceer precies om deze reden.
Klopt. Ik praat op Twitter ook meestal over mijn privéleven omdat mijn werkgever de tweets gewoon controleert. Bij alles wat zou kunnen lijken op een breuk van mijn geheimhoudingsverklaring krijg ik gewoon een integriteitsonderzoek aan mijn broek. Daardoor lijkt het alsof ik relatief veel pret heb en weinig werk.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 juni 2013 @ 17:05:23 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127487095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:01 schreef arkkey het volgende:
Trouwens wel erg riooljournalistiek hoe die tweets van die NS controleur neergezet werden. Ik zie zelf echt niet in wat er mis mee is, sterker nog ik zou het zelf ook kunnen neerzetten ware het niet dat ik dat soort dingen niet publiceer precies om deze reden.
destijds viel niemand erover, nu wel, nu de omstandigheden veranderd zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127487188
Wie weet maakte die beste man daar werkdagen van 10-11 uur en gaat daarna al tweetend nog ff lekker buiten zitten. (bijvoorbeeld, ik zeg niet dat het zo is) Ik vind dat het erg suggestief en ongefundeerd neergezet is nu, en not-done om iemand op die manier zwart te maken. Als ie zich echt heeft lopen omkopen en lekker in de zon ligt te luieren zonder wat uit te vreten is het prima dat het aangekaart wordt, maar onderbouw het dan met wat meer dan je onderbuik.
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:14:28 #207
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_127487336
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

destijds viel niemand erover, nu wel, nu de omstandigheden veranderd zijn.
Nu viel er al iemand over een microfoondraad! ;)

Wat gebeurde er toen Fles, wat ging eerst neer, de persoon in kwestie, of een zwikkie microfoons? _O-
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:44:03 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127488171
Die persoon. En een microfoon :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:51:21 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_127488366
Maar er was dus geen mogelijkheid tot het stellen van vragen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:51:22 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127488367
De sporen bij Gouda zouden weer zijn vrijgegeven... Dat geintje heeft toch 3,5 uur geduurd :{
pi_127488627
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:31 schreef Bitlord het volgende:
Die ene foto met dat.losgeraakt stuk ijzer richting bovenleiding was trouwens in een zomerzonnetje gemaakt leek het wel.

De accubrand staat ook los van het weer lijkt me.

Heeft iemand trouwens bewijzen dat de V250 ook 250 reden tijdens de winter? Ik heb in oktober een ritje met de V250 gemaakt en toen werd er wegens harde wind niet harder dan 160 gereden op de HSL. Ik kan me voorstellen dat ze dat bij sneeuw dan ook niet doen.
Voor zover ik weet heeft de V250 volgens dienstregeling altijd 160 gereden. Alleen bij hoge uitzondering en voorafgaande toestemming van de treinverkeersregeling mochten ze harder toch?
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:01:47 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127488652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:51 schreef De_Hertog het volgende:
Maar er was dus geen mogelijkheid tot het stellen van vragen?
Jä na dat applaus zijn er ca 5 vragen gesteld, weinig nut verder, juridische positie bla bla. Werd ook wel vrij snel afgekapt wegens "tijd is om".2/3 van de zaal heeft die gelegenheid niet gehad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:04:43 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127488734
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef MPG het volgende:

[..]

Ien italian Iengliesh?
Nee Nederlands.

@bitlord: er was een output van de Zwarte Doos waaruit bleek dat er idd 250 bij sneeuw gereden was. Ofjah, een grafiekje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:06:08 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127488770
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:00 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft de V250 volgens dienstregeling altijd 160 gereden. Alleen bij hoge uitzondering en voorafgaande toestemming van de treinverkeersregeling mochten ze harder toch?
Dat zal van de machinist af hebben gehangen. Er zijn machinisten die zich aan het rijpad houden (dat was ingelegd op 160 km/h), en er zijn er die daar maling aan hebben, 'm vol open trekken en die met 250 over de baan gingen. De trein was tenslotte toegelaten voor 250 km/h (heeft tijdens testritten zelfs bijna 300 km/h gehaald).

quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jä na dat applaus zijn er ca 5 vragen gesteld, weinig nut verder, juridische positie bla bla. Werd ook wel vrij snel afgekapt wegens "tijd is om".2/3 van de zaal heeft die gelegenheid niet gehad.
Ze zitten waarschijnlijk niet op kritische vragen te wachten omdat ze zelf ook wel weten dat ze geen kans maken. :')
pi_127489025
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:51 schreef James1988 het volgende:
De sporen bij Gouda zouden weer zijn vrijgegeven... Dat geintje heeft toch 3,5 uur geduurd :{
nu.nl: Station Gouda is donderdagmiddag ontruimd vanwege een bommelding. Hierdoor is het treinverkeer van en naar Breda ernstig ontregeld geraakt.

Wait, what?!
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:17:09 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127489036
Gd, Bd, lijkt op elkaar.
pi_127489083
Ik met mijn zotte kop vond het nogal opvallend.
pi_127489387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zal van de machinist af hebben gehangen. Er zijn machinisten die zich aan het rijpad houden (dat was ingelegd op 160 km/h), en er zijn er die daar maling aan hebben, 'm vol open trekken en die met 250 over de baan gingen.
oh ja dan zou ik ook gas geven :P ik dacht dat ze daar eerst toestemming voor moesten vragen
quote:
De trein was tenslotte toegelaten voor 250 km/h (heeft tijdens testritten zelfs bijna 300 km/h gehaald).
Zeg dat maar niet te hard, voor je het weet ligt het daaraan dat de assen verroest zijn!
pi_127489402
Heb je daar beeld van, van die grafiek? Of datum/tijd?
pi_127489503
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het ging best okee. Iemand struikelde over een microfoon-draad en zo. Verder een heel positief "aan ons ligt het niet" verhaal. Ze willen best weer door met NS en NMBS als die daarom vragen. Oh en voor het bedrijf en het personeel maakt het eigenlijk niet uit of die treinen nog afgeleverd worden zei die :D
Afhankelijk van wat er nou de afgelopen 3 maanden gedaan is zou de NS toch ook best door kunnen met AB?
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:40:24 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127489587
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat er nou de afgelopen 3 maanden gedaan is zou de NS toch ook best door kunnen met AB?
Zou kunnen, maar dat willen ze niet. AB heeft geen sodemieter uitgevoerd en volgens de onderzoeken die zijn gedaan zou het makkelijk 2 jaar duren om de gebreken te verhelpen. In 2015 is er dan eindelijk een rijdende trein, slechts 8 jaar later dan bedoeld...
pi_127489647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat er nou de afgelopen 3 maanden gedaan is zou de NS toch ook best door kunnen met AB?
ik zeg: treinen terugsturen, geld terug, en laat die italianen maar een nieuwe offerte maken, voor 2e hands opgeknapte treinen met in de praktijk bewezen betrouwbaarheid.
pi_127489811
Onder welk recht en bij welke instantie wordt het uitgevochten? Nederlands, Italiaans of Europees?
pi_127491357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:32 schreef Bitlord het volgende:
Heb je daar beeld van, van die grafiek? Of datum/tijd?
Ik denk die grafiekjes vanaf ongeveer 17min30sec op de persconferentie, maar de resolutie is net te laag om de getalletjes erbij te lezen :(
pi_127491597
Die Jappen zijn ook weer aardig bezig met hun Shinkansen maglev zo te zien.

http://www.tokyotimes.com(...)ure-tested-in-japan/

Is dat punt waar die foto genomen is bij het artikel de enige plek waar je die maglev kan zien ofzo? Youtube filmpjes die ik van dat ding zie zijn ook eigenlijk altijd wel vanaf dat punt gefilmd. Staan ook filmpjes online van 500km/h in zo'n maglev dus wat er nieuw is aan deze tests weet ik ook niet eigenlijk :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')