Zie vooral ook de 'tsjoek tsjoek' in de balk onder het NS-logo. Is inderdaad een nep-aacount, zo te zien met een dubbele underscore.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. ik vind dat maar een lelijk nep-ns-twitter-account...
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..quote:Op woensdag 13 november 2013 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zou er eigenlijk animo zijn voor een TS2014/Railworks/Trainz/MSTS-topic? Of is die er al ergens?
Eensch, ik vind het wel leuk om zo nu en dan dingen over TS hier te zien, ook al speel ik het zelf niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..
D-trein met toeslagquote:Op woensdag 13 november 2013 16:26 schreef Socios het volgende:
"Intercity D"
Niet de D van "Direct" maar van "Durchgangszug".
De D-treinen komen terug
twitter:NSCommunicatie twitterde op maandag 11-11-2013 om 15:51:03In navolging van de RET overwegen wij ook een spaarprogramma in te voeren, waarbij u kunt sparen voor een auto. http://t.co/zeGvDLdth1 reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op woensdag 13-11-2013 om 17:01:28Nieuw: de "Intercity direct" tussen A'dam en Breda. Zoals u al aan de naam kunt zien zijn de tussenstops in Schiphol en R'dam geschrapt. reageer retweet
Sowieso vind ik het onzinnig om hier 'tweets' en vertragingen te melden. Houd dat lekker op Twitter en NOS-teletekst. Dan kan er hier weer over treinen(nieuws) gesproken worden en foto's worden geplaatst.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
De tweets worden met de minuut slechter van het account, bespaar ons.
Nice.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nee dat weet ik zelfsquote:Op woensdag 13 november 2013 17:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Duidelijk niet door een kenner geschreven, want met fluiten alleen kom je er niet
Het is "Unterlüß"quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Met Flash op de bokquote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleundquote:
Psssssssht! Shit, dodeman vergeten!quote:Op woensdag 13 november 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleund
Het wachten is tot anonieme kaarten verplicht aan een bankrekening gekoppeld moeten worden. Daar kan je tenslotte niet tegenzijn, anders ben je een voorstander van misbruik.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Hoepeltjes en springen. Zie ook boetes voor niet inchecken met vrij reizen/non-trajectabonnement.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
Nouja, ik hoef dus niet langs een automaat. Heb toch een code in m'n mail gekregen. Gelijk een paar claims ingediend, ondanks m'n SOV.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Socios het volgende:
Morgen met de trein Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Köln Hbf (ICE) - Aachen Hbf (ICE) - Verviers Central - Eupen - Liège Guillemins - Rivage - Barvaux - Liegè Guillemins - Maastricht - Eindhoven - Nijmegen (Plan V) - Zwolle (ICRm) - Leeuwarden.
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" jaquote:Op woensdag 13 november 2013 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" ja
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef Igen het volgende:
Wat mij betreft is de enige reden om naar Barvaux te reizen, dat je vanaf daar een wandeling naar Durbuy kan maken.
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
De beperking in Nederland zit in het beveiligingssysteem (ATB), de stap 'groen' betekent 'maximale materieelsnelheid', maar is vastgelegd op 140 km/h. In België is dat anders.
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.quote:
Hallo JIJ begon eroverquote:Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.
Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi.
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden.
zo eng is dat station niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad
Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen.
klopt. Meyer uit Papenburg heeft weer een notendopje opgeleverdquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Ja, bij het Meyer werft. Gaat weer om een mooie kneiter, de Norwegian GETAWAYquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Dat heb je weleens he, daarquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Laatste keer dat ik er was lag Durbuy er piekfijn bij hoor.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo JIJ begon erover![]()
![]()
Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak
je verveelt je?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo eng is dat station niet?
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd isquote:Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.
Aha, dank je wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:
[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins
[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten.
[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
(...)
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
Nee joh, goederentrein rijden is awesome.quote:
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.quote:
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Lelijke oude ICEquote:Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijkquote:Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.
Siemens
Maak daar maar 30 van.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar we doen het niet want we falen lieverquote:
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we doen het niet want we falen liever
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen lerenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk isquote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Eckte zijlijnen ja..quote:Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Zaandam - Houtenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
De meeste? Nou dat valt wel mee, eigenlijk alleen een paar hoofdlijnen. Antwerpen-Brussel, Oostende-Brussel-Leuven, Gent-Lille, Brussel-Halle dat is het wel zo'n beetje wat de reguliere lijnen betreft.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h.
Binnen een paar jaar in elk geval:quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
kunnen ze niet beter een paar bruggetjes bouwen voor die overwegen?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar hadquote:Op donderdag 14 november 2013 00:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ging voor het eerst mijn wisselstraat testen. Eén Engels wissel moet ik nog wat aanpassen, want ik heb een plan V op zijn kant gekregen...Helaas geen screenshots, sorry.
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
Het is dik water, met de huidige baanconstructie kun je het vergeten.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
quote:Op donderdag 14 november 2013 05:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar had
Die telt niet, soort van.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:36 schreef Peter het volgende:
En die onbewaakte boeren overweg bij Gouda dan? ( tussen het spoor naar Rotterdam en Den Haag) of heb ik die verkeerd onthouden...
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaalquote:Op donderdag 14 november 2013 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tussen Breda en Tilburg liggen de nodige overwegen, het gaat helaas met enige regelmaat mis
Dat daar niet dagelijks ongelukken gebeuren is ook een wonder. Die overweg en toeleidende wegen zijn altijd overvol. Dat ding hadden ze in de jaren '80 al moeten schrappen.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.
Geen idee.quote:
twitter:NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Daar zitten er volgens mij een stuk of negen in totaal, waarvan de Hulteneindestraat en de Broekdijk 'populair' zijn. Die liggen beide tussen Tilburg en Gilze Rijen.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaal
En hoeveel overwegen hebben we het over? In Tilburg niks volgens mij, verder weet ik het niet precies maar in ieder geval bij Gilze-Rijen.
Oei, treinbrand in een tunnel..quote:Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen idee.
PRIO 1 SCHIPHOL SPOORTUNNEL #A0533# *S AANKOMSTPASSAGE 18 SCHIPHOL BRAND SPOORVERVOER [ 4270 1293 340 BRW1AFO 1530 ]twitter:NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Vanochtend is trouwens de IC naar Den Helder op Amsterdam Centraal ontruimd vanwege een verdacht pakketje aldus een collega. Reizigers werden verzocht over te stappen in een andere trein, waarna de betreffende trein is afgerangeerd. Ik zat zelf in een andere trein die Amsterdam gewoon in- en 10 minuten later weer uit mocht rijden. Het zal dus niet echt ernstig zijn geweest.twitter:NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Gelukkig!quote:Op donderdag 14 november 2013 12:00 schreef WhiteJoker het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?quote:
Duits systeem gebruiken, spoorweg dicht voor wegverkeer tenzij de treindiensleider gebeld is en er toestemming is gegeven.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
Dat viel wel meequote:Tot voor kort maakte NS een aantal keer per jaar een extra stop voor bedevaartgangers bij de stationshalte Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar omdat de halte al jaren niet meer werd onderhouden leverde dat onveilige situaties op.
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig isquote:Zo moesten bedevaartgangers deze zomer een stuk langs het spoor lopen
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalenquote:en konden zij bijvoorbeeld niet in- en uitchecken.
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers afquote:Qua veiligheid onacceptabel.
waarschijnlijk wel, maar breng het dan op een andere manierquote:Op donderdag 14 november 2013 12:30 schreef b2py het volgende:
De huidige oplossing is voor iedereen beter.
is wel eerlijk jaquote:Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef b2py het volgende:
Door slecht onderhoud is niet eerlijk genoeg?
had meer een verhaaltje verwacht dat ze de reizigers zo beter konden bedienen.quote:En het perron was uit zichzelf al onveilig, met of zonder hek er omheen.
Het is gewoon angst voor onzekerheid en angst om aangesproken te worden op gevolgen van het in stand houden van onzekerheid. Het domme is alleen dat je daarmee de afhankelijkheid van zekerheden alleen maar vergroot en het bovendien naïef is omdat er voldoende situaties zijn die niet te vatten zijn in regels.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:08 schreef Adrie072 het volgende:
Toch heerlijk, dat het leven volledig in regels wordt vastgelegd. En al het moois wat daar niet in past, dat pleuren we er lekker uit, heet vooruitgang..... de tyfus.
Pure onwil dus. Zaadbedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
OMG![]()
ProRail heeft een stukje op de site over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood gezet
[..]
Dat viel wel mee
[..]
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig is
[..]
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalen
[..]
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers af
http://www.prorail.nl/nie(...)ieve-vrouwe-ter-nood
Inderdaad. Achterlijke welke-hype van de laatste jaren. Gebruik gewoon die.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
Helaas, tien te weinig.quote:De supersnelle treinen, waar Bosnië 67,5 miljoen euro voor neertelde, hebben een maximumsnelheid van 240 kilometer per uur
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
staat ook in het artikel jaquote:Op donderdag 14 november 2013 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?
Ik zie het.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat ook in het artikel ja
Waar hebben we 19 stellen voor nodig? Met 9 stuks kan je best een mooie uurdienst Amsterdam-Brussel rijden.quote:
10 km/h te weinigquote:Op donderdag 14 november 2013 15:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar hebben we 19 stellen voor nodig? Met 9 stuks kan je best een mooie uurdienst Amsterdam-Brussel rijden.
En NS maar roepen dat ze nergens HST's konden huren.
geen foto van gemaakt?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zojuist in treinstel 8664 allerlei beplakking tegengekomen tegen de wanden, stond ook een QR-code bij waar ik met mijn telefoon helaas niks mee kan. Op de beplakking staan foto's van kermisattracties. Iemand enig idee waar dit goed voor is???
quote:Treinstel 8664.
Twee bakken daarvan hebben aparte stickers om de zone waarin je zit te benadrukken.
Dit is de "kermiszone" (hierin mag je druk doen) en je hebt ook nog de "boszone", in normaal Nedrlands de stiltezone.
Enige tijd werd deze trein begeleid door medewerkers welke de reizigers vroegen of door deze stickers hun reiservaring veranderde........
Jawel, alleen is mijn telefoon niet helemaal goed meer. Als ik internet open loopt ie vast en sluit ie alles afquote:
Oh, oke. Nou mijn reiservaring is er niet door veranderd in ieder gevalquote:Op donderdag 14 november 2013 16:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens Flickr is het om de zone aan te geven:
[..]
Er is meer aan de hand met die dingen vermoedt ik. Nadat de HZ (Kroatische spoorwegen) flink moeilijk heeft liggen doen en _eindelijk_ vorig jaar overstag ging hadden die dingen hun toelating voor Bosnië, Kroatië én Servië. Het zijn gewoon Talgo-rijtuigen die je ook gewoon achter een locomotief kunt hangen en ze hadden -als ze echt hadden gewild- er zo de Sarajevo-Zagreb mee uit kunnen baten. ...Maar ze blijven feestelijk doorrijden met afgetrapte Bosnische en Kroatische rijtuigen.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
Was een proef, zaten destijds ook geurverstuivers in met kermis en 'bos' geur. Proef is ondertussen afgelopen.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh, oke. Nou mijn reiservaring is er niet door veranderd in ieder geval
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickersquote:Op donderdag 14 november 2013 15:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zojuist in treinstel 8664 allerlei beplakking tegengekomen tegen de wanden, stond ook een QR-code bij waar ik met mijn telefoon helaas niks mee kan. Op de beplakking staan foto's van kermisattracties. Iemand enig idee waar dit goed voor is???
Kermisgeur?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:48 schreef AIex het volgende:
[..]
Was een proef, zaten destijds ook geurverstuivers in met kermis en 'bos' geur. Proef is ondertussen afgelopen.
Moet je als beer verkleed in het bos zitten schijten?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickers
Even helemaal tot rust komen daar![]()
![]()
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/quote:Op donderdag 14 november 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kermisgeur?
What happened to "reizigers vervoeren"?
Toilet is jouw afdelingquote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickers
Even helemaal tot rust komen daar![]()
![]()
Daar een nieuwsbericht over schrijvenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/
quote:Op donderdag 14 november 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/
er zijn een aantal mensen bij OOG die wel wat op hebben met treinen. Zou je moeten prijzenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar een nieuwsbericht over schrijven
Wat jij wilt. Halleluja!quote:Op donderdag 14 november 2013 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn een aantal mensen bij OOG die wel wat op hebben met treinen. Zou je moeten prijzen
Er zit een boerenoverpad met een knipperlicht. Als je slecht ter been bent, heb je daar niets te zoeken.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoorquote:Op donderdag 14 november 2013 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit een boerenoverpad met een knipperlicht. Als je slecht ter been bent, heb je daar niets te zoeken.
Dat kost écht geld. En het is toch niet verplicht.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kermisgeur?
What happened to "reizigers vervoeren"?
Dan belt hij maar zo'n 65+ taxi. Risico op rollatorwielen tussen de spoorstaven is sowieso veel te groot.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoor
http://www.treinenweb.nl/news/3642quote:Mansveld: "NS moet zich binnen vijf jaar verbeteren"
Als de NS zijn prestaties op de HSL-lijn en het gewone spoor niet verbetert, dreigt de regering andere vervoerders toe te laten op delen van het Nederlandse spoor. Dat valt te lezen in een brief die staatssecretaris Wilma Mansveld de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Mansveld zond de Kamer gisteren de conclusies van een eerste onderzoek naar de wens van de Europese Commissie om het spoor verder te liberaliseren. Aan het slot van haar begeleidende brief laat de staatssecretaris doorschemeren dat de toekomst van het spoor na 2025 afhankelijk is van de manier hoe de NS de komende vijf jaar zal presteren.
Ook de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) gisteren een onderzoek gepubliceerd naar de marktwerving op de spoor. Nu zijn alleen kleinere trajecten in de noordelijke, oostelijke en zuidelijke provincies in handen van andere vervoersmaatschappijen dan de NS. Beide rapporten concluderen dat meer er door marktwerving meer concessies op het spoor mogelijk zijn, door het in drie tot vier gebieden op te knippen, wat voor de reiziger voor- én nadelig kan zijn.
Lekker lullen. Over 5 jaar zit Wilma er toch niet meer. Gaan we het weer helemaal anders doenquote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
En al zit ze er wel, dan mag het over vijf jaar óók niet van Jeroen. Of Jeroen2. Of 3.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.
Die brief is nog niet op rijksoverheid.nl te vinden, dus ik wacht af.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".quote:Op donderdag 14 november 2013 19:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
'Als' en 'dreigt', niks aan het handje dus voor NS
En "coulant"quote:Op donderdag 14 november 2013 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".
Inmiddels doet die IC ook regelmatig op spoor 4 keren, want spoor 2 kon je niet met lange treinen staan. Toen zij ineens met maximaal VIRM6 / ICM7 kon rijden bleek dat er nog meer capaciteit tekort kwam.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er weer een excuusje bij: http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)Utrecht-Leiden.dhtml
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:56 schreef Sandrvich het volgende:
Niet dat dat zo'n probleem is met zulke debiel lange stops in Liège en Leuven om het dienstregeling technisch op te vangen als die dingen niet over de L2 gaan.
Die lange stops zijn op de verkeerde plaatsen, 7 minuten in Luik en Leuven vanuit Eupen en daar stapt geen hond uit.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.
Het grote probleem waar NMBS meezit is dat het in- en uitstappen in de spits bij I11 veel te lang duurt. En daardoor hebben ze in de dienstregeling lange stops opgenomen, maar dat is nog te kort.
Hehehequote:
Als ik een nedtrainer zou zijn, dan zou GlenSpey dat ook zijnquote:
Station Eupen is vooral machtig lelijk en uitgestorven. Moest je van voetbal (of typisch Belgisch gepruts) houden, het stadion van AS Eupen ligt behoorlijk dichtbij het station, ook een toonbeeld van Belgische hotseknots pruts maar wat snel in elkaar architectuur.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:08 schreef greavy het volgende:
Zondag ga ik even met een kennis naar Eupen. Die denkt dat een "machtig" stationnetje is![]()
Hoewel, ik ben er zelf ook nog nooit geweest.
En NEE, we gaan NIET via Maastricht![]()
En als ik wel via Mestreech zou gaan, dan zou ik ook via Roermond-Venlo gaan, maar geen zin in
Mooi werk.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:54 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Resultaat van een middagje skinnen voor MSTS.
Sla Verviers Central maar over. Ik ben daar vandaag geweest. Chagrijnige mensen/ personeel en een grote bouwput voor de ingang.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd.
Na Eupen gaan we naar Pepinster, Spa-Geronstere en Franchimont. Mogelijk ook Verviers Central.
Thanks! Nee het origineel is een ETR485 Frecciargento. ;-)quote:Op donderdag 14 november 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mooi werk.
Het origineel is een Allegro, afgaande op de vorm van de kopbak?
Die bouwput voor het station was mij al bekend. Maar het schijnt dat je vanaf het perron leuk kan fotograferen. Ben er één keer voor foto's geweest, en dat was met de afscheidsrit van de Klassieke Motorstellen.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Sla Verviers Central maar over. Ik ben daar vandaag geweest. Chagrijnige mensen/ personeel en een grote bouwput voor de ingang.
Ik verwachtte/ hoopte ook op een mooi statig station met een goede sfeer, maar helaas...
Gore pislucht zodra je boven het stationsgebouw uitstaptquote:Op donderdag 14 november 2013 20:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Sla Verviers Central maar over. Ik ben daar vandaag geweest. Chagrijnige mensen/ personeel en een grote bouwput voor de ingang.
Ik verwachtte/ hoopte ook op een mooi statig station met een goede sfeer, maar helaas...
Ja, dat legt er nog gewoon. Vlak na een tunnel, de trein van Aachen Hbf naar Verviers Central stopt er niet.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Bestaat Verviers-Palais nog? Vorige keer dat ik er langs kwam lag heel het perron vol met bouwmaterialen...
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 14-11-2013 om 21:56:05Arnhem: treinverkeer stilgelegd door zoektocht vuurwapengevaarlijke verdachte. #NS reageer retweet
daar hadden veel mensen kunnen zittenquote:Op donderdag 14 november 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's van het interieur van de SBB Starbuckswagon
Ik zou erg blij worden als ik nu in de buurt van Arnhem in de trein zat.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:57 schreef b2py het volgende:
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 14-11-2013 om 21:56:05Arnhem: treinverkeer stilgelegd door zoektocht vuurwapengevaarlijke verdachte. #NS reageer retweet
Heel opvallend hoe vertragingsgevoelig de IC Lelystad -> Vlissingen is als je op die serie klikt. Allememaggies.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
Ah, ik zie dat ze bij die ovtijden.com ook in de AVT het materieel hebben staan![]()
Gaat de goede kant op
http://ovtijden.com/avtdag/DDR/
Ja, als het rangeerproces op Lelystad Opstel een bende is... En je dan vertraagt allemaal trechters inrijdt.... Trechters zijn niet erg zolang je maar op tijd rijdt.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Heel opvallend hoe vertragingsgevoelig de IC Lelystad -> Vlissingen is als je op die serie klikt. Allememaggies.
Niet NS gestuurd hè..quote:Op donderdag 14 november 2013 22:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, als het rangeerproces op Lelystad Opstel een bende is... En je dan vertraagt allemaal trechters inrijdt.... Trechters zijn niet erg zolang je maar op tijd rijdt.
Nog steeds te kort imo.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Nog een pluspuntje: De reisplanner, NS Reisplanner Xtra en dergelijke krijgen binnenkort standaard 4 weken vooruitzicht van de werkzaamheden.
Nu was het op NS.nl nog 2 weken, en in de app soms 2, 3 of 4 weken vooruitzicht. Dat wordt allemaal 4 weken.
Aldus een bron bij NSR.
dat zien we met de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Zwolle en verder welquote:Op donderdag 14 november 2013 22:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, als het rangeerproces op Lelystad Opstel een bende is... En je dan vertraagt allemaal trechters inrijdt.... Trechters zijn niet erg zolang je maar op tijd rijdt.
SAALquote:Op donderdag 14 november 2013 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zien we met de IC Den Haag Centraal - Schiphol - Zwolle en verder wel
Tussen Hoofddorp en Almere rij je in de trechter
Bij NS weten ze nu ook al waar er gewerkt wordt volgend jaar november hoor..quote:Op donderdag 14 november 2013 22:10 schreef greavy het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Maar het is iig een vooruitgang.
Bij DB weten ze begin van het jaar al op de website te melden waar in November gewerkt gaat worden
Ze willen het alleen niet delen "omdat het nog kan veranderen"quote:Op donderdag 14 november 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij NS weten ze nu ook al waar er gewerkt wordt volgend jaar november hoor..
Of herindienststelling DD-AR?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tussenbakken voor DDZ neem ik aan?
lijkt me niet toch? Dat zou volgens mij pas volgend jaar april zijn beslag moeten gaan krijgen als ik Somda goed begrepen heb?quote:
DDZ om uitstromend ICRm (i.v.m. HSL) op te vangen, en DD-AR om gebrek aan sprinter-mat op te vangen?quote:
Wat je nu al weet kun je nu al online zetten, als het verandert (werkzaamheden geannuleerd?) kun je het weer weghalen. Bij reisadviezen staat nu het advies "Plan uw reis kort voor vertrek voor actuele info", zo'n tekst zou je ook op een lijst/kaart met werkzaamheden kunnen zetten.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
De inhoudelijke wijzigingen kunnen nog veranderen, wat er buiten dienst is normaal gesproken niet. Uitzonderlijke situaties uitgesloten.
Ohw, ik had ff hoop als winterreserve.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me niet toch? Dat zou volgens mij pas volgend jaar april zijn beslag moeten gaan krijgen als ik Somda goed begrepen heb?
Ja, dat was ik ff vergeten.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:25 schreef Regenjas het volgende:
Er moeten nog ergens tussen de 20 en 40 bakken DD-AR gereviseerd worden voordat DDZ af, dat dit aanvoer is voor Haarlem zou dus heel goed mogelijk zijn.
Oh, mogen alleen lekkere wijven en woeste piraten komen. Jammer.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's van het interieur van de SBB Starbuckswagon
He bah. Blij dat ik volgende week pas weer stage loop en niet deze weekquote:Op donderdag 14 november 2013 21:57 schreef b2py het volgende:
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 14-11-2013 om 21:56:05Arnhem: treinverkeer stilgelegd door zoektocht vuurwapengevaarlijke verdachte. #NS reageer retweet
Dat er in Nederlandse treinen ook maar snel restauratiewagens terugkeren.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's van het interieur van de SBB Starbuckswagon
Ik dacht juist dat dit spoor gebruikt zal worden voor de Sprinter Eindhoven - Weert en dat de Sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit gewoon vanaf het gebruikelijke spoor zal rijden?quote:Op donderdag 14 november 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Het perron waar in december de stoptrein Eindhoven - Tilburg Universiteit gaat vertrekken is in Eindhoven al ver gevorderd.
Er staat een grote houten plaat voor de trap met "Hier moet je straks zijn voor de trein naar Tilburg Universiteit"quote:Op donderdag 14 november 2013 22:47 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat dit spoor gebruikt zal worden voor de Sprinter Eindhoven - Weert en dat de Sprinter Eindhoven - Tilburg Universiteit gewoon vanaf het gebruikelijke spoor zal rijden?
Je hebt helemaal gelijk. 't Is al laat hè...quote:Op donderdag 14 november 2013 22:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er staat een grote houten plaat voor de trap met "Hier moet je straks zijn voor de trein naar Tilburg Universiteit"
winterreserve is er dit jaar nietquote:Op donderdag 14 november 2013 22:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ohw, ik had ff hoop als winterreserve.
Ik heb net bijgelezen op Somda...quote:Op donderdag 14 november 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
winterreserve is er dit jaar niet
Wat?quote:Op donderdag 14 november 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
winterreserve is er dit jaar niet
quote:Op donderdag 14 november 2013 23:35 schreef Monopoly het volgende:
Volgens mij vanmiddag iemand zien sterven op het perron van Martenshoek.
Dat is niet echt tof, krijgen jullie trouwens een EHBO-cursus of BHV-training tijdens de opleiding?quote:Op donderdag 14 november 2013 23:35 schreef Monopoly het volgende:
Volgens mij vanmiddag iemand zien sterven op het perron van Martenshoek.
Stond al politie bij die hem aan het reanimeren waren, en van collega die achter mij zat met de trein hoorde ik dat er 3 ambulances bij waren.
Zag er niet echt smakelijk uit,
Ik heb zoiets onlangs nog mee mogen maken op de stoep van mijn werk, onze bhv heeft de beste man met de AED van het bedrijf kunnen redden, maar het was geen fijn gezicht inderdaadquote:Op donderdag 14 november 2013 23:35 schreef Monopoly het volgende:
Volgens mij vanmiddag iemand zien sterven op het perron van Martenshoek.
Stond al politie bij die hem aan het reanimeren waren, en van collega die achter mij zat met de trein hoorde ik dat er 3 ambulances bij waren.
Zag er niet echt smakelijk uit,
Van alle internationale treinen is al bekend dat deze op 26 april niet eindigen op Amsterdam Centraal maar op eerdere stations, dat staat in alle folders die worden verspreid en uitingen van de internationale partners en heeft te maken met de Koningsdagdienstregelingquote:Op donderdag 14 november 2013 22:32 schreef greavy het volgende:
DB weet ook al nu te vermelden dat in april 2014 de IC-Berlijn niet van- en naar Amsterdam rijdt, maar van- en naar Amersfoort ivm werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort. Het kán dus wel.
Ik heb het via het STC niet gehad.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:53 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is niet echt tof, krijgen jullie trouwens een EHBO-cursus of BHV-training tijdens de opleiding?
Toch de moeite waard om iedereen BHV'er te maken imhoquote:Op donderdag 14 november 2013 23:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb zoiets onlangs nog mee mogen maken op de stoep van mijn werk, onze bhv heeft de beste man met de AED van het bedrijf kunnen redden, maar het was geen fijn gezicht inderdaad
En een VIRM heeft verdomd veel vermogen wat hij via die paar aandrijfassen niet kwijt kan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:39 schreef James1988 het volgende:
VIRM heeft inderdaad veel last van gladde sporen. Het is een zware trein die het met relatief weinig aangedreven draaistellen moet doen, wat de kans op slippen verhoogt.
En dan heeft elke stam er nog 1 bak extra bij gekregen toch?quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En een VIRM heeft verdomd veel vermogen wat hij via die paar aandrijfassen niet kwijt kan.
Qua mat van NS is dat het 'paardje' met het meeste kracht volgens mij.
Maar je bent wel BHV'er toch? Anders werk je op een werkplek zonder BHV'erquote:Op vrijdag 15 november 2013 01:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb het via het STC niet gehad.
Intern bij mijn werkgever ga ik het binnenkort wel krijgen.
[..]
Toch de moeite waard om iedereen BHV'er te maken imho
Ben het niet. Als ik een steward aan boord heb, dan is er een BHV'er aanwezig. Wij meesters krijgen alleen EHBO meen ik. Wij kunnen zelf 112 bellen bij calamiteiten of via de treindienstleider om de hulpdiensten vragen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar je bent wel BHV'er toch? Anders werk je op een werkplek zonder BHV'er
Wel eens een 1700 vol uit gedraaid?quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En een VIRM heeft verdomd veel vermogen wat hij via die paar aandrijfassen niet kwijt kan.
Qua mat van NS is dat het 'paardje' met het meeste kracht volgens mij.
Owja, helemaal vergeten. Maar waarom weet ns.nl dit nog niet?quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:01 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Van alle internationale treinen is al bekend dat deze op 26 april niet eindigen op Amsterdam Centraal maar op eerdere stations, dat staat in alle folders die worden verspreid en uitingen van de internationale partners en heeft te maken met de Koningsdagdienstregeling
Draaiboek nog niet af en dus de wijzigingen ook niet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Owja, helemaal vergeten. Maar waarom weet ns.nl dit nog niet?
Een VIRM heeft niet zoveel vermogen. Veel vermogen zou je bij hoge snelheden alsnog kwijt kunnen met weinig assen. VIRM heeft alleen een vrij dramatische verhouding tussen vermogen en gewicht. Een VIRM-VI heeft minder vermogen dan het motorrijtuig van de oudere dubbeldekkers, de mDDM.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En een VIRM heeft verdomd veel vermogen wat hij via die paar aandrijfassen niet kwijt kan.
Qua mat van NS is dat het 'paardje' met het meeste kracht volgens mij.
Inspectie aan voertuig die dan wel af is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De uitholling op de Grensland gaat vrolijk door. Vandaag verbust wegens zogenaamd defect materieel. Prognose 13:00. (Maar waarom zou hij dan wel rijden?)
Ze moeten even tanken?quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De uitholling op de Grensland gaat vrolijk door. Vandaag verbust wegens zogenaamd defect materieel. Prognose 13:00. (Maar waarom zou hij dan wel rijden?)
oh dat zou nog kunnen jaquote:Op vrijdag 15 november 2013 08:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Inspectie aan voertuig die dan wel af is.
starbucksprijzen plus de gewoonlijke op-stations-en-in-treinen-is-alles-2x-zo-duur die we in NL kennen, dat wordt dan 9 euro voor een bakkie pleur?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat er in Nederlandse treinen ook maar snel restauratiewagens terugkeren.
DD-AR is er al helemaal uit maar komt waarschijnlijk weer terug. Om (tijdelijk) tekort aan Sprinters op te vangen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:26 schreef bloodysunday het volgende:
Die DD-AR gaat er toch helemaal uit?
Dat doet ie elke avond: de laatste rit komt aan op 3b, en vanaf daar wordt direct naar de tankplaat gereden. Om weer op 11 te komen is het wel een geschuif: eerst moet er naar het station gereden worden, daar kopmaken, vervolgens het spoor richting Oldenzaal op en daar weer kopmaken achter de inrijder.quote:
Ah, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 15 november 2013 08:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een VIRM heeft niet zoveel vermogen. Veel vermogen zou je bij hoge snelheden alsnog kwijt kunnen met weinig assen. VIRM heeft alleen een vrij dramatische verhouding tussen vermogen en gewicht. Een VIRM-VI heeft minder vermogen dan het motorrijtuig van de oudere dubbeldekkers, de mDDM.
Nope, helaas nog nooit 1700 gereden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 05:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wel eens een 1700 vol uit gedraaid?
Je bedoelt Arco?quote:Op vrijdag 15 november 2013 08:18 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie is die gast eigenlijk? Kan me in de keuze van ProRail namelijk best vinden. Eerst zorgen voor een grote uitrol voordat je een probleem gaat tackelen die er niet is. Monitoring kan op kleine schaal ook prima met de hand.
Iedere vrijdag leegmat rit van Brussel-Zuid naar de Meer.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:51 schreef J.B. het volgende:
2 Thalyssen gekoppeld zojuist door Brussel-Noord, is dat gebruikelijk? Het was de eerste keer dat ik het zag.
Wel met hesje voor de ruit neem ik aan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nope, helaas nog nooit 1700 gereden.
Ga wel een keertje met je mee als je meester bent
Wel 189 losse loc expres (in overleg met trdl) 's nachts een noodstop gegeven.
Mentor vond het belangrijk om te weten hoe dat voelt, wat je kan verwachten etc.
Na dat we op de vrije baan op topsnelheid tot stilstand waren gekomen (geen overwegen voor ons, niemand achter ons) hebben we hem weer opgebouwd. Rijden op zicht tot het eerste hoofdsein.
Net na het sein weer stilstaan en toen..... Vol tractie. Je wordt in je stoel gedrukt, niet normaalWas echt leerzaam en kicken
Neuh toen niet. Was op ATB spoor en niet op ETCS level 2quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel met hesje voor de ruit neem ik aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |