abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2013 @ 15:07:42 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133218701
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_133218719
En wat zegt Coenen over de rijtuigen?
  woensdag 13 november 2013 @ 15:14:10 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133218930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef b2py het volgende:
En wat zegt Coenen over de rijtuigen?
Niks :)
pi_133218983
Vrij nutteloos dus..
  woensdag 13 november 2013 @ 15:16:13 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133219009
Zonder bijpassende rijtuigen heb je niks aan locs die 200 kunnen, en ik zie NS geen nieuwe ICR-draaistellen kopen. Dat is simpelweg te duur.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:48:33 #6
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133220080
Vlag, modderschuit. Maar dan andersom.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 november 2013 @ 15:50:20 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133220132
:D
pi_133220209
pi_133220359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm.. ik vind dat maar een lelijk nep-ns-twitter-account...
  woensdag 13 november 2013 @ 16:01:02 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133220488
Zou er eigenlijk animo zijn voor een TS2014/Railworks/Trainz/MSTS-topic? Of is die er al ergens?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 november 2013 @ 16:01:50 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133220511
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hmm.. ik vind dat maar een lelijk nep-ns-twitter-account...
Zie vooral ook de 'tsjoek tsjoek' in de balk onder het NS-logo. Is inderdaad een nep-aacount, zo te zien met een dubbele underscore.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133220636
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zou er eigenlijk animo zijn voor een TS2014/Railworks/Trainz/MSTS-topic? Of is die er al ergens?
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..
  woensdag 13 november 2013 @ 16:07:46 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133220730
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..
Eensch, ik vind het wel leuk om zo nu en dan dingen over TS hier te zien, ook al speel ik het zelf niet. :)
  woensdag 13 november 2013 @ 16:13:50 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133220958
Okee, dan houd ik het gewoon hier. Als er interesse is, zal ik af en toe screenshots maken van mijn project Groningen. Zodra het min of meer speelbaar wordt, zal ik hem wel in mijn Dropbox mikken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 13 november 2013 @ 16:17:15 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133221080
Graag :Y
pi_133221411
"Intercity D"

Niet de D van "Direct" maar van "Durchgangszug".

De D-treinen komen terug :D
  woensdag 13 november 2013 @ 16:32:12 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133221590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:26 schreef Socios het volgende:
"Intercity D"

Niet de D van "Direct" maar van "Durchgangszug".

De D-treinen komen terug :D
D-trein met toeslag *)
  woensdag 13 november 2013 @ 16:38:51 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133221766
Ik moest hier aan denken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 16:43:22 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133221887
NSCommunicatie twitterde op maandag 11-11-2013 om 15:51:03 In navolging van de RET overwegen wij ook een spaarprogramma in te voeren, waarbij u kunt sparen voor een auto. http://t.co/zeGvDLdth1 reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133222307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

D-trein met toeslag *)
Het uit rode letters bestaande flapje van de CTA's kan weer worden gebruikt. :D
pi_133222583
Die in het spoorwegmuseum heeft diverse flapjes met die tekst hangen.
pi_133222636
NSCommunicatie twitterde op woensdag 13-11-2013 om 17:01:28 Nieuw: de "Intercity direct" tussen A'dam en Breda. Zoals u al aan de naam kunt zien zijn de tussenstops in Schiphol en R'dam geschrapt. reageer retweet
pi_133222685
De tweets worden met de minuut slechter van het account, bespaar ons.
pi_133222770
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
De tweets worden met de minuut slechter van het account, bespaar ons.
Sowieso vind ik het onzinnig om hier 'tweets' en vertragingen te melden. Houd dat lekker op Twitter en NOS-teletekst. Dan kan er hier weer over treinen(nieuws) gesproken worden en foto's worden geplaatst.
pi_133223053

Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
pi_133223707
Heb trouwens even gekeken in de tijdwegdiagrammen van Eindhoven - Breda en een stationnement van Tilburg. Het inpassen van dat ding levert sowieso al een draak van een snelheid op. Je moet achter een goederentrein aan of voor de IC Venlo - Den Haag die bij Boxtel een minuut uitgebogen moet worden. Verder zijn de overkruisnormen mij niet helemaal duidelijk te Tilburg Aansluiting, dus ik ben uitgegaan van twee minuten.

n.b. analyse a.h.v. drgl 2013.
  woensdag 13 november 2013 @ 17:49:00 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133224029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nice. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133224043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk niet door een kenner geschreven, want met fluiten alleen kom je er niet :P
pi_133224211
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:49 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Duidelijk niet door een kenner geschreven, want met fluiten alleen kom je er niet :P
Nee dat weet ik zelfs :P O-)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Het is "Unterlüß" ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 november 2013 @ 17:59:30 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133224316
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat weet ik zelfs :P O-)
:o
pi_133224456
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

:o
Had je niet gedacht he *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133224493
Achja, zo'n sleutel om de deur te sluiten haal je ook zo bij de bouwmarkt..
pi_133224501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Met Flash op de bok :D
  woensdag 13 november 2013 @ 18:05:56 #34
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133224503
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Had je niet gedacht he *)
Eigenlijk wel. ;)
pi_133224770
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Met Flash op de bok :D
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleund :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 november 2013 @ 18:23:06 #36
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133225053
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 13 november 2013 @ 18:23:51 #37
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133225071
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleund :D
Psssssssht! Shit, dodeman vergeten! :@
pi_133225719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Het wachten is tot anonieme kaarten verplicht aan een bankrekening gekoppeld moeten worden. Daar kan je tenslotte niet tegenzijn, anders ben je een voorstander van misbruik.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133225769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133225831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
Hoepeltjes en springen. Zie ook boetes voor niet inchecken met vrij reizen/non-trajectabonnement.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 13 november 2013 @ 18:53:28 #41
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133226023
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
Nouja, ik hoef dus niet langs een automaat. Heb toch een code in m'n mail gekregen. Gelijk een paar claims ingediend, ondanks m'n SOV.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133226278
Morgen met de trein Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Köln Hbf (ICE) - Aachen Hbf (ICE) - Verviers Central - Eupen - Liège Guillemins - Rivage - Barvaux - Liegè Guillemins - Maastricht - Eindhoven - Nijmegen (Plan V) - Zwolle (ICRm) - Leeuwarden.
pi_133227345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Socios het volgende:
Morgen met de trein Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Köln Hbf (ICE) - Aachen Hbf (ICE) - Verviers Central - Eupen - Liège Guillemins - Rivage - Barvaux - Liegè Guillemins - Maastricht - Eindhoven - Nijmegen (Plan V) - Zwolle (ICRm) - Leeuwarden.
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?
pi_133227551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133227721
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" ja
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad :P

Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen.
pi_133227932
Wat mij betreft is de enige reden om naar Barvaux te reizen, dat je vanaf daar een wandeling naar Durbuy kan maken.
pi_133227990
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef Igen het volgende:
Wat mij betreft is de enige reden om naar Barvaux te reizen, dat je vanaf daar een wandeling naar Durbuy kan maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 november 2013 @ 19:51:36 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133228143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

De beperking in Nederland zit in het beveiligingssysteem (ATB), de stap 'groen' betekent 'maximale materieelsnelheid', maar is vastgelegd op 140 km/h. In België is dat anders.
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.

In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
pi_133228217
quote:
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo. :D

Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 19:54:09 ]
  woensdag 13 november 2013 @ 19:55:11 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133228313
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden.
pi_133228347
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo. :D

Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi.
Hallo JIJ begon erover :D O-)

Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133228361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden.
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 19:57:51 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133228443
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad :P

Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen.
zo eng is dat station niet? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 19:58:36 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133228470
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
klopt. Meyer uit Papenburg heeft weer een notendopje opgeleverd
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 19:59:15 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133228502
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Ja, bij het Meyer werft. Gaat weer om een mooie kneiter, de Norwegian GETAWAY


Had graag even willen kijken (Cruiseschepen zijn één van me andere hobby's)
Hopen dat-ie snel in Rotterdam of Amsterdam komt :)

De planning:
Donnerstag, 14. November 2013
Ca. 23.00 Uhr Schiff in Warteposition (Papenburg)
Freitag, 15. November 2013
Ca. 01.00 Uhr Passieren der Dockschleuse (Papenburg)
Ca. 04.15 Uhr Passieren der Weener Brücke (Weener)
Ca. 06.30 Uhr Passieren der Jann-Berghaus-Brücke (Leer)
Ca. 09.30 Uhr Ankunft Emssperrwerk (Gandersum)
Ca. 10.00 Uhr Passieren Emssperrwerk
pi_133228529
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Dat heb je weleens he, daar :)

Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood

Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
:P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133228563
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hallo JIJ begon erover :D O-)

Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak :)
Laatste keer dat ik er was lag Durbuy er piekfijn bij hoor. :)

Barvaux daarentegen is wel een en al vergane glorie. Maar ja, dat is eigenlijk ook maar een onbeduidend dorp.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 20:01:43 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133228615
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heb je weleens he, daar :)

Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood

Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
:P
je verveelt je? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133228640
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heb je weleens he, daar :)

Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood

Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
:P
:D :D
pi_133228651
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je verveelt je? :P
Ja. Maar nu ga ik darts kijken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133229260
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:


Een ICE op station Luik-Guillemins


Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten. :+


Een treintje bij station Barvaux.






Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.









[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2013 20:20:38 ]
pi_133229414
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo eng is dat station niet? :P
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is. :)
pi_133229446
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is. :)
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd is :')
Heel vervelend. Ben zelf een ervaren reiziger/forens en weet altijd wel precies heen te lopen enzo. Maar Utrecht is een hel.
  woensdag 13 november 2013 @ 20:23:32 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133229476
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
pi_133229558
Mooiheid greavy Igen. Lekker weer ook ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 13-11-2013 20:31:31 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133229617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Aha, dank je wel. :)
  woensdag 13 november 2013 @ 20:28:32 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133229666
Leuke plaatjes btw Igen :)
Ik ga zondag misschien weer ff (ja, alweer) naar het Belgische land. Exacte plekken moet ik nog ff bekijken, maar sowieso langs een kennis in Brussel (Montgomery).
  woensdag 13 november 2013 @ 20:34:46 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133229944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:

[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins

[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten. :+

[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.

http://www.groteroutepade(...)sentier-du-nord.html O+
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 13 november 2013 @ 20:34:59 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133229946
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:

[..]

De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.

(...)

In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.
pi_133229982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:

[..]

De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.

In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..
pi_133230049

Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
pi_133230085
jezus conjo stond je al die tijd in Unterlüss te wachten? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133230139
Nee hoor, want dit is een ander scenario. En het vorige screenshot was van ergens dit weekend :P
  woensdag 13 november 2013 @ 20:47:06 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133230441
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
pi_133230481
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
Nee joh, goederentrein rijden is awesome.
IRL dan, alles trilt en je voelt de mechanische techniek zijn werk doen terwijl je dat voertuig bediend.
Echt wel kicken :Y
pi_133230491
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zou liever in die ICE zitten. :D
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:12:05 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133231657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.
pi_133232099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Lelijke oude ICE :{w
pi_133232890
Intercity Direct, ik vind de naam wel oké. Het is niet bepaald fantasierijk, maar om nou nog een keer zoiets fancy's te proberen als Fyra is niet echt toepasselijk :P. Daarnaast is het op zich wel een leuke speling op de D-trein van vroeger. Misschien gaat het in de volksmond ook wel zo genoemd worden. De D-trein naar Breda bv.
  woensdag 13 november 2013 @ 21:40:18 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133233119
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.

Siemens
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 21:49:45 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133233619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.

Siemens
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 21:58:07 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133234072
Nee, dat denk ik ook niet. Maar is doorontwikkeld op de Desiro UK.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:40:55 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland ook al een jaar of 15..
Maak daar maar 30 van.
pi_133236430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maak daar maar 30 van.
Maar we doen het niet want we falen liever O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:45:26 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar we doen het niet want we falen liever O+
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133236603
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 november 2013 @ 22:50:40 #87
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236735
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:51:26 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133236827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 22:53:29 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133236847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 22:56:31 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133236966
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
  woensdag 13 november 2013 @ 22:58:51 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133237079
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:07:21 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133237490
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133237520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
Eckte zijlijnen ja..
pi_133237699
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
pi_133237725
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken.

De algemene houding van NS tegenover kritiek is "Kritiek hoeven we niet naar te luisteren want het is maar kritiek dus het is kritiek ja doei". En nu overdrijf ik niet, trouwens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133237914
Je gaat maar in een zwemband de oceaan over drijven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:18:56 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133238075
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
Zaandam - Houten
Schiphol - Zwolle (via de polder)

En ieder jaar verdwijnen er redelijk wat overwegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 november 2013 @ 23:22:37 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133238236
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 13 november 2013 @ 23:34:29 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133238896
Die is er nog, en tussen Rijswijk en Delft zit er ook nog eentje.
  woensdag 13 november 2013 @ 23:35:04 #101
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133238925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:

[..]

De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h.
De meeste? Nou dat valt wel mee, eigenlijk alleen een paar hoofdlijnen. Antwerpen-Brussel, Oostende-Brussel-Leuven, Gent-Lille, Brussel-Halle dat is het wel zo'n beetje wat de reguliere lijnen betreft.

Op de meeste overige lijnen rijden ze niet sneller dan 120. En ze hebben nog wat lijntjes voor max 90km/h.
pi_133239226
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
pi_133240135
  donderdag 14 november 2013 @ 00:36:10 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133240957
Ik ging voor het eerst mijn wisselstraat testen. Eén Engels wissel moet ik nog wat aanpassen, want ik heb een plan V op zijn kant gekregen... :') Helaas geen screenshots, sorry.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133241718
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
Binnen een paar jaar in elk geval:
- Zwolle - Schiphol - Delft Zuid
- Schiedam - Dordrecht Zuid
- Den Haag - Utrecht
- Zaandam - Houten Castellum
- Driebergen - De Haar Aansluiting
- Schiphol - Weesp

Ee behoorlijk aantal trajecten.
pi_133241747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
kunnen ze niet beter een paar bruggetjes bouwen voor die overwegen? :P
pi_133242838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ging voor het eerst mijn wisselstraat testen. Eén Engels wissel moet ik nog wat aanpassen, want ik heb een plan V op zijn kant gekregen... :') Helaas geen screenshots, sorry.
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar had :P
  donderdag 14 november 2013 @ 08:19:41 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133243423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 november 2013 @ 08:20:30 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133243431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
Het is dik water, met de huidige baanconstructie kun je het vergeten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 november 2013 @ 08:29:15 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133243500
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 05:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar had :P
:D

Als me dat in het echt zou overkomen, zou ik het niet zomaar hier melden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133243576
Komt bij Zoetermeer een tunnel dan? En die onbewaakte boeren overweg bij Gouda dan? ( tussen het spoor naar Rotterdam en Den Haag) of heb ik die verkeerd onthouden...
dag
  donderdag 14 november 2013 @ 08:38:23 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133243595
Die zit daar nog wel, maar voor hoelang?
  donderdag 14 november 2013 @ 08:48:20 #113
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133243699
Een DDZ in de sprinter Uitgeest - Rhenen ipv SLT. Heeft op Duivendrecht al +7...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133243798
Jeej, NS ¤4,54 afgetroggeld nav de storm twee weken terug.
  donderdag 14 november 2013 @ 09:18:41 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133244111
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:36 schreef Peter het volgende:
En die onbewaakte boeren overweg bij Gouda dan? ( tussen het spoor naar Rotterdam en Den Haag) of heb ik die verkeerd onthouden...
Die telt niet, soort van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 november 2013 @ 09:19:19 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133244120
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 november 2013 @ 09:25:49 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133244204
Tussen Breda en Tilburg liggen de nodige overwegen, het gaat helaas met enige regelmaat mis :(
pi_133244566
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tussen Breda en Tilburg liggen de nodige overwegen, het gaat helaas met enige regelmaat mis :(
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaal :P

En hoeveel overwegen hebben we het over? In Tilburg niks volgens mij, verder weet ik het niet precies maar in ieder geval bij Gilze-Rijen.
pi_133244573
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.
Dat daar niet dagelijks ongelukken gebeuren is ook een wonder. Die overweg en toeleidende wegen zijn altijd overvol. Dat ding hadden ze in de jaren '80 al moeten schrappen.
  donderdag 14 november 2013 @ 11:06:34 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133246116
Zes bakken DD-AR achter Volker loc vertrokken van Amsterdam richting Haarlem. Drie ABv, drie Bv, per set genummerd Hlm-3, Hlm-6, Hlm-10.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 14 november 2013 @ 11:11:17 #121
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133246229
Brandmelding Schipholtunnel.
pi_133246668
Waar komt melding vandaan?
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 14 november 2013 @ 11:32:41 #123
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133246721
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:30 schreef b2py het volgende:
Waar komt melding vandaan?
Geen idee.

PRIO 1 SCHIPHOL SPOORTUNNEL #A0533# *S AANKOMSTPASSAGE 18 SCHIPHOL BRAND SPOORVERVOER [ 4270 1293 340 BRW1AFO 1530 ]

NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06 Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet


[ Bericht 47% gewijzigd door Pino112 op 14-11-2013 11:40:40 ]
  donderdag 14 november 2013 @ 11:46:30 #124
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_133247058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:48 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaal :P

En hoeveel overwegen hebben we het over? In Tilburg niks volgens mij, verder weet ik het niet precies maar in ieder geval bij Gilze-Rijen.
Daar zitten er volgens mij een stuk of negen in totaal, waarvan de Hulteneindestraat en de Broekdijk 'populair' zijn. Die liggen beide tussen Tilburg en Gilze Rijen.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_133247163
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Geen idee.

PRIO 1 SCHIPHOL SPOORTUNNEL #A0533# *S AANKOMSTPASSAGE 18 SCHIPHOL BRAND SPOORVERVOER [ 4270 1293 340 BRW1AFO 1530 ]

NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06 Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Oei, treinbrand in een tunnel.. :(
pi_133247293
Hopelijk valt het mee. Tunnels en fik is niet echt een fijne combinatie.
pi_133247388
NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22 Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Vanochtend is trouwens de IC naar Den Helder op Amsterdam Centraal ontruimd vanwege een verdacht pakketje aldus een collega. Reizigers werden verzocht over te stappen in een andere trein, waarna de betreffende trein is afgerangeerd. Ik zat zelf in een andere trein die Amsterdam gewoon in- en 10 minuten later weer uit mocht rijden. Het zal dus niet echt ernstig zijn geweest.
pi_133247420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:00 schreef WhiteJoker het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22 Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Gelukkig!
pi_133247437
Ik wilde nog even in Amsterdam een vlinderdasje halen bij H&M maar met dit weer en treingezeik heb ik er nog maar weinig zin in.. -O- . Hopen dat er morgen geen gezeik rond Schiphol is, moet om 18 uur in het vliegtuig naar Praag stappen :7
pi_133247457
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 09:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die telt niet, soort van.
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
pi_133247694
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Gelukkig!
Volgens mij dat het alarm daar al af als er iemand een scheet laat
pi_133247700
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
Duits systeem gebruiken, spoorweg dicht voor wegverkeer tenzij de treindiensleider gebeld is en er toestemming is gegeven.
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 12:25:57 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133248015
OMG :|W

ProRail heeft een stukje op de site over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood gezet
quote:
Tot voor kort maakte NS een aantal keer per jaar een extra stop voor bedevaartgangers bij de stationshalte Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar omdat de halte al jaren niet meer werd onderhouden leverde dat onveilige situaties op.
Dat viel wel mee
quote:
Zo moesten bedevaartgangers deze zomer een stuk langs het spoor lopen
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig is
quote:
en konden zij bijvoorbeeld niet in- en uitchecken.
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalen
quote:
Qua veiligheid onacceptabel.
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers af :X

http://www.prorail.nl/nie(...)ieve-vrouwe-ter-nood
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133248098
Tsja, wel een beetje raar om een halte die bijna niet wordt gebruikt af te sluiten met een hek, vervolgens te zeggen dat het hierdoor onveilig wordt en de halte te sluiten. Maar aan de andere kant is het wel een beetje onzin hiervoor een speciale halte aan te leggen (vind ik dan). En er is nu een busdienst, prima oplossing voor de beste mensen.

Denk dat de NS het ook niet zo erg vindt. Lijkt me qua dienstregeling onhandig om af en toe te moeten stoppen op zo'n halte.
pi_133248108
De huidige oplossing is voor iedereen beter.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 12:32:03 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133248156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:30 schreef b2py het volgende:
De huidige oplossing is voor iedereen beter.
waarschijnlijk wel, maar breng het dan op een andere manier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133248199
Door slecht onderhoud is niet eerlijk genoeg? En het perron was uit zichzelf al onveilig, met of zonder hek er omheen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 12:37:57 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133248324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef b2py het volgende:
Door slecht onderhoud is niet eerlijk genoeg?
is wel eerlijk ja
quote:
En het perron was uit zichzelf al onveilig, met of zonder hek er omheen.
had meer een verhaaltje verwacht dat ze de reizigers zo beter konden bedienen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133249333
Toch heerlijk, dat het leven volledig in regels wordt vastgelegd. En al het moois wat daar niet in past, dat pleuren we er lekker uit, heet vooruitgang..... de tyfus.
  donderdag 14 november 2013 @ 13:30:22 #140
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133250041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:08 schreef Adrie072 het volgende:
Toch heerlijk, dat het leven volledig in regels wordt vastgelegd. En al het moois wat daar niet in past, dat pleuren we er lekker uit, heet vooruitgang..... de tyfus.
Het is gewoon angst voor onzekerheid en angst om aangesproken te worden op gevolgen van het in stand houden van onzekerheid. Het domme is alleen dat je daarmee de afhankelijkheid van zekerheden alleen maar vergroot en het bovendien naïef is omdat er voldoende situaties zijn die niet te vatten zijn in regels.
pi_133251991
Morgen moet ik richting Ermelo en ik hoop dat de rit erheen gevrijwaard blijft van allerlei opstoppingen/problemen e.d. want mijn laatste ervaring van de trein was een hele slechte en nog wel op een vroege zaterdagochtend! Een rit van normaliter 3 uur duurde nu 4 uur en nog wat minuten!

Gelukkig hoef ik er niet lang te blijven maar zit er hard over na te denken gewoon de auto te nemen,maar goed die is even in de reparatie.
pi_133252448
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
OMG :|W

ProRail heeft een stukje op de site over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood gezet

[..]

Dat viel wel mee

[..]

Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig is

[..]

Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalen

[..]

tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers af :X

http://www.prorail.nl/nie(...)ieve-vrouwe-ter-nood
Pure onwil dus. Zaadbedrijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133252468
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:02 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Gelukkig!
"welke" :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133252691

SJ volgt het voorbeeld van de NS en heeft het internet m.i.v. vandaag gratis gemaakt voor treinreizigers. :)
pi_133252719
Zou tijd worden :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 november 2013 @ 14:53:34 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133252726
quote:
13s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"welke" :r
Inderdaad. Achterlijke welke-hype van de laatste jaren. Gebruik gewoon die.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 15:28:01 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133253779
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 november 2013 @ 15:31:34 #148
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_133253867
quote:
quote:
De supersnelle treinen, waar Bosnië 67,5 miljoen euro voor neertelde, hebben een maximumsnelheid van 240 kilometer per uur
Helaas, tien te weinig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_133253885
quote:
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 15:32:28 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133253899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?
staat ook in het artikel ja :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 15:33:35 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133253932
Eerder deze week meldde ik dat drie Arriva GTW 2/6 uit het Noorden verlengd zouden worden, maar het blijkt te gaan om zes stuks die er een bakje bij krijgen.

http://www.treinreiziger.(...)gen_verlengen-145791
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')