Zie vooral ook de 'tsjoek tsjoek' in de balk onder het NS-logo. Is inderdaad een nep-aacount, zo te zien met een dubbele underscore.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. ik vind dat maar een lelijk nep-ns-twitter-account...
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..quote:Op woensdag 13 november 2013 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zou er eigenlijk animo zijn voor een TS2014/Railworks/Trainz/MSTS-topic? Of is die er al ergens?
Eensch, ik vind het wel leuk om zo nu en dan dingen over TS hier te zien, ook al speel ik het zelf niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..
D-trein met toeslagquote:Op woensdag 13 november 2013 16:26 schreef Socios het volgende:
"Intercity D"
Niet de D van "Direct" maar van "Durchgangszug".
De D-treinen komen terug
twitter:NSCommunicatie twitterde op maandag 11-11-2013 om 15:51:03In navolging van de RET overwegen wij ook een spaarprogramma in te voeren, waarbij u kunt sparen voor een auto. http://t.co/zeGvDLdth1 reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op woensdag 13-11-2013 om 17:01:28Nieuw: de "Intercity direct" tussen A'dam en Breda. Zoals u al aan de naam kunt zien zijn de tussenstops in Schiphol en R'dam geschrapt. reageer retweet
Sowieso vind ik het onzinnig om hier 'tweets' en vertragingen te melden. Houd dat lekker op Twitter en NOS-teletekst. Dan kan er hier weer over treinen(nieuws) gesproken worden en foto's worden geplaatst.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
De tweets worden met de minuut slechter van het account, bespaar ons.
Nice.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nee dat weet ik zelfsquote:Op woensdag 13 november 2013 17:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Duidelijk niet door een kenner geschreven, want met fluiten alleen kom je er niet
Het is "Unterlüß"quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Met Flash op de bokquote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleundquote:
Psssssssht! Shit, dodeman vergeten!quote:Op woensdag 13 november 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleund
Het wachten is tot anonieme kaarten verplicht aan een bankrekening gekoppeld moeten worden. Daar kan je tenslotte niet tegenzijn, anders ben je een voorstander van misbruik.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Hoepeltjes en springen. Zie ook boetes voor niet inchecken met vrij reizen/non-trajectabonnement.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
Nouja, ik hoef dus niet langs een automaat. Heb toch een code in m'n mail gekregen. Gelijk een paar claims ingediend, ondanks m'n SOV.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Socios het volgende:
Morgen met de trein Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Köln Hbf (ICE) - Aachen Hbf (ICE) - Verviers Central - Eupen - Liège Guillemins - Rivage - Barvaux - Liegè Guillemins - Maastricht - Eindhoven - Nijmegen (Plan V) - Zwolle (ICRm) - Leeuwarden.
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" jaquote:Op woensdag 13 november 2013 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" ja
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef Igen het volgende:
Wat mij betreft is de enige reden om naar Barvaux te reizen, dat je vanaf daar een wandeling naar Durbuy kan maken.
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
De beperking in Nederland zit in het beveiligingssysteem (ATB), de stap 'groen' betekent 'maximale materieelsnelheid', maar is vastgelegd op 140 km/h. In België is dat anders.
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.quote:
Hallo JIJ begon eroverquote:Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.
Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi.
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden.
zo eng is dat station niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad
Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen.
klopt. Meyer uit Papenburg heeft weer een notendopje opgeleverdquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Ja, bij het Meyer werft. Gaat weer om een mooie kneiter, de Norwegian GETAWAYquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Dat heb je weleens he, daarquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Laatste keer dat ik er was lag Durbuy er piekfijn bij hoor.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo JIJ begon erover![]()
![]()
Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak
je verveelt je?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo eng is dat station niet?
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd isquote:Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.
Aha, dank je wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:
[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins
[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten.
[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
(...)
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
Nee joh, goederentrein rijden is awesome.quote:
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.quote:
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Lelijke oude ICEquote:Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijkquote:Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.
Siemens
Maak daar maar 30 van.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar we doen het niet want we falen lieverquote:
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we doen het niet want we falen liever
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen lerenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk isquote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Eckte zijlijnen ja..quote:Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Zaandam - Houtenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
De meeste? Nou dat valt wel mee, eigenlijk alleen een paar hoofdlijnen. Antwerpen-Brussel, Oostende-Brussel-Leuven, Gent-Lille, Brussel-Halle dat is het wel zo'n beetje wat de reguliere lijnen betreft.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h.
Binnen een paar jaar in elk geval:quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
kunnen ze niet beter een paar bruggetjes bouwen voor die overwegen?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar hadquote:Op donderdag 14 november 2013 00:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ging voor het eerst mijn wisselstraat testen. Eén Engels wissel moet ik nog wat aanpassen, want ik heb een plan V op zijn kant gekregen...Helaas geen screenshots, sorry.
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
Het is dik water, met de huidige baanconstructie kun je het vergeten.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
quote:Op donderdag 14 november 2013 05:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar had
Die telt niet, soort van.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:36 schreef Peter het volgende:
En die onbewaakte boeren overweg bij Gouda dan? ( tussen het spoor naar Rotterdam en Den Haag) of heb ik die verkeerd onthouden...
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaalquote:Op donderdag 14 november 2013 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tussen Breda en Tilburg liggen de nodige overwegen, het gaat helaas met enige regelmaat mis
Dat daar niet dagelijks ongelukken gebeuren is ook een wonder. Die overweg en toeleidende wegen zijn altijd overvol. Dat ding hadden ze in de jaren '80 al moeten schrappen.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.
Geen idee.quote:
twitter:NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Daar zitten er volgens mij een stuk of negen in totaal, waarvan de Hulteneindestraat en de Broekdijk 'populair' zijn. Die liggen beide tussen Tilburg en Gilze Rijen.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaal
En hoeveel overwegen hebben we het over? In Tilburg niks volgens mij, verder weet ik het niet precies maar in ieder geval bij Gilze-Rijen.
Oei, treinbrand in een tunnel..quote:Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen idee.
PRIO 1 SCHIPHOL SPOORTUNNEL #A0533# *S AANKOMSTPASSAGE 18 SCHIPHOL BRAND SPOORVERVOER [ 4270 1293 340 BRW1AFO 1530 ]twitter:NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Vanochtend is trouwens de IC naar Den Helder op Amsterdam Centraal ontruimd vanwege een verdacht pakketje aldus een collega. Reizigers werden verzocht over te stappen in een andere trein, waarna de betreffende trein is afgerangeerd. Ik zat zelf in een andere trein die Amsterdam gewoon in- en 10 minuten later weer uit mocht rijden. Het zal dus niet echt ernstig zijn geweest.twitter:NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Gelukkig!quote:Op donderdag 14 november 2013 12:00 schreef WhiteJoker het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?quote:
Duits systeem gebruiken, spoorweg dicht voor wegverkeer tenzij de treindiensleider gebeld is en er toestemming is gegeven.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
Dat viel wel meequote:Tot voor kort maakte NS een aantal keer per jaar een extra stop voor bedevaartgangers bij de stationshalte Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar omdat de halte al jaren niet meer werd onderhouden leverde dat onveilige situaties op.
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig isquote:Zo moesten bedevaartgangers deze zomer een stuk langs het spoor lopen
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalenquote:en konden zij bijvoorbeeld niet in- en uitchecken.
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers afquote:Qua veiligheid onacceptabel.
waarschijnlijk wel, maar breng het dan op een andere manierquote:Op donderdag 14 november 2013 12:30 schreef b2py het volgende:
De huidige oplossing is voor iedereen beter.
is wel eerlijk jaquote:Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef b2py het volgende:
Door slecht onderhoud is niet eerlijk genoeg?
had meer een verhaaltje verwacht dat ze de reizigers zo beter konden bedienen.quote:En het perron was uit zichzelf al onveilig, met of zonder hek er omheen.
Het is gewoon angst voor onzekerheid en angst om aangesproken te worden op gevolgen van het in stand houden van onzekerheid. Het domme is alleen dat je daarmee de afhankelijkheid van zekerheden alleen maar vergroot en het bovendien naïef is omdat er voldoende situaties zijn die niet te vatten zijn in regels.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:08 schreef Adrie072 het volgende:
Toch heerlijk, dat het leven volledig in regels wordt vastgelegd. En al het moois wat daar niet in past, dat pleuren we er lekker uit, heet vooruitgang..... de tyfus.
Pure onwil dus. Zaadbedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
OMG![]()
ProRail heeft een stukje op de site over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood gezet
[..]
Dat viel wel mee
[..]
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig is
[..]
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalen
[..]
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers af
http://www.prorail.nl/nie(...)ieve-vrouwe-ter-nood
Inderdaad. Achterlijke welke-hype van de laatste jaren. Gebruik gewoon die.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
Helaas, tien te weinig.quote:De supersnelle treinen, waar Bosnië 67,5 miljoen euro voor neertelde, hebben een maximumsnelheid van 240 kilometer per uur
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
staat ook in het artikel jaquote:Op donderdag 14 november 2013 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |