De meeste? Nou dat valt wel mee, eigenlijk alleen een paar hoofdlijnen. Antwerpen-Brussel, Oostende-Brussel-Leuven, Gent-Lille, Brussel-Halle dat is het wel zo'n beetje wat de reguliere lijnen betreft.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h.
Binnen een paar jaar in elk geval:quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
kunnen ze niet beter een paar bruggetjes bouwen voor die overwegen?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar hadquote:Op donderdag 14 november 2013 00:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik ging voor het eerst mijn wisselstraat testen. Eén Engels wissel moet ik nog wat aanpassen, want ik heb een plan V op zijn kant gekregen...Helaas geen screenshots, sorry.
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
Het is dik water, met de huidige baanconstructie kun je het vergeten.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:41 schreef remcoP het volgende:
Den Haag - Gouda (en daarmee dus ook bijna Den Haag - Utrecht) wordt ook snel overwegvrij. Ze zijn daar nu druk bezig alles te ondertunnelen. Het enige probleem is het veenlandschap daar. Om een beetje comfortabel en veilig op hogere snelheid te reizen zijn daar nog wel wat aanpassingen nodig.
quote:Op donderdag 14 november 2013 05:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Tot aan "screenshots" dacht ik dat je het werkelijk over het noorden daar had
Die telt niet, soort van.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:36 schreef Peter het volgende:
En die onbewaakte boeren overweg bij Gouda dan? ( tussen het spoor naar Rotterdam en Den Haag) of heb ik die verkeerd onthouden...
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam - Utrecht is ook overwegvrij.
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaalquote:Op donderdag 14 november 2013 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tussen Breda en Tilburg liggen de nodige overwegen, het gaat helaas met enige regelmaat mis
Dat daar niet dagelijks ongelukken gebeuren is ook een wonder. Die overweg en toeleidende wegen zijn altijd overvol. Dat ding hadden ze in de jaren '80 al moeten schrappen.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Herstel, die hoerige kutoverweg bij Moordrecht is de laatste, even vergeten. Maar die zou in 2015 weg moeten zijn.
Geen idee.quote:
twitter:NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Daar zitten er volgens mij een stuk of negen in totaal, waarvan de Hulteneindestraat en de Broekdijk 'populair' zijn. Die liggen beide tussen Tilburg en Gilze Rijen.quote:Op donderdag 14 november 2013 09:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Tsja, dat kan ook zonder overwegen. Zit er niet een inrichting in de buurt daar? Of zijn de mensen daar zo suïcidaal
En hoeveel overwegen hebben we het over? In Tilburg niks volgens mij, verder weet ik het niet precies maar in ieder geval bij Gilze-Rijen.
Oei, treinbrand in een tunnel..quote:Op donderdag 14 november 2013 11:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen idee.
PRIO 1 SCHIPHOL SPOORTUNNEL #A0533# *S AANKOMSTPASSAGE 18 SCHIPHOL BRAND SPOORVERVOER [ 4270 1293 340 BRW1AFO 1530 ]twitter:NOS twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:36:06Het treinverkeer bij Schiphol ligt naar verwachting tot 13.00 uur stil vanwege een brand in een trein: http://t.co/FpMtjBIFpc reageer retweet
Vanochtend is trouwens de IC naar Den Helder op Amsterdam Centraal ontruimd vanwege een verdacht pakketje aldus een collega. Reizigers werden verzocht over te stappen in een andere trein, waarna de betreffende trein is afgerangeerd. Ik zat zelf in een andere trein die Amsterdam gewoon in- en 10 minuten later weer uit mocht rijden. Het zal dus niet echt ernstig zijn geweest.twitter:NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Gelukkig!quote:Op donderdag 14 november 2013 12:00 schreef WhiteJoker het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 14-11-2013 om 11:57:22Rond Schiphol geen treinen door een technische storing welke voor rook en warmte heeft gezorgd. Dit is verholpen, we gaan zsm weer rijden. reageer retweet
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?quote:
Duits systeem gebruiken, spoorweg dicht voor wegverkeer tenzij de treindiensleider gebeld is en er toestemming is gegeven.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
Dat viel wel meequote:Tot voor kort maakte NS een aantal keer per jaar een extra stop voor bedevaartgangers bij de stationshalte Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar omdat de halte al jaren niet meer werd onderhouden leverde dat onveilige situaties op.
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig isquote:Zo moesten bedevaartgangers deze zomer een stuk langs het spoor lopen
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalenquote:en konden zij bijvoorbeeld niet in- en uitchecken.
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers afquote:Qua veiligheid onacceptabel.
waarschijnlijk wel, maar breng het dan op een andere manierquote:Op donderdag 14 november 2013 12:30 schreef b2py het volgende:
De huidige oplossing is voor iedereen beter.
is wel eerlijk jaquote:Op donderdag 14 november 2013 12:33 schreef b2py het volgende:
Door slecht onderhoud is niet eerlijk genoeg?
had meer een verhaaltje verwacht dat ze de reizigers zo beter konden bedienen.quote:En het perron was uit zichzelf al onveilig, met of zonder hek er omheen.
Het is gewoon angst voor onzekerheid en angst om aangesproken te worden op gevolgen van het in stand houden van onzekerheid. Het domme is alleen dat je daarmee de afhankelijkheid van zekerheden alleen maar vergroot en het bovendien naïef is omdat er voldoende situaties zijn die niet te vatten zijn in regels.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:08 schreef Adrie072 het volgende:
Toch heerlijk, dat het leven volledig in regels wordt vastgelegd. En al het moois wat daar niet in past, dat pleuren we er lekker uit, heet vooruitgang..... de tyfus.
Pure onwil dus. Zaadbedrijf.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
OMG![]()
ProRail heeft een stukje op de site over de halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood gezet
[..]
Dat viel wel mee
[..]
Heel logisch als je er een hek neerpleurt, dat op slot doet en diegene met de sleutel toevallig een keer niet aanwezig is
[..]
Daarvoor heb je papieren kaartjes en mobiele in- en uitcheckpalen
[..]
tsja ... Door het plaatsen van een hekje is een unieke halte de nek omgedraaid. Zo kom je wel van je stations en reizigers af
http://www.prorail.nl/nie(...)ieve-vrouwe-ter-nood
Inderdaad. Achterlijke welke-hype van de laatste jaren. Gebruik gewoon die.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
Helaas, tien te weinig.quote:De supersnelle treinen, waar Bosnië 67,5 miljoen euro voor neertelde, hebben een maximumsnelheid van 240 kilometer per uur
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
staat ook in het artikel jaquote:Op donderdag 14 november 2013 15:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Die gingen toch binnenkort verhuurd worden aan de Turkse spoorwegen?
Ik zie het.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat ook in het artikel ja
Waar hebben we 19 stellen voor nodig? Met 9 stuks kan je best een mooie uurdienst Amsterdam-Brussel rijden.quote:
10 km/h te weinigquote:Op donderdag 14 november 2013 15:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar hebben we 19 stellen voor nodig? Met 9 stuks kan je best een mooie uurdienst Amsterdam-Brussel rijden.
En NS maar roepen dat ze nergens HST's konden huren.
geen foto van gemaakt?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zojuist in treinstel 8664 allerlei beplakking tegengekomen tegen de wanden, stond ook een QR-code bij waar ik met mijn telefoon helaas niks mee kan. Op de beplakking staan foto's van kermisattracties. Iemand enig idee waar dit goed voor is???
quote:Treinstel 8664.
Twee bakken daarvan hebben aparte stickers om de zone waarin je zit te benadrukken.
Dit is de "kermiszone" (hierin mag je druk doen) en je hebt ook nog de "boszone", in normaal Nedrlands de stiltezone.
Enige tijd werd deze trein begeleid door medewerkers welke de reizigers vroegen of door deze stickers hun reiservaring veranderde........
Jawel, alleen is mijn telefoon niet helemaal goed meer. Als ik internet open loopt ie vast en sluit ie alles afquote:
Oh, oke. Nou mijn reiservaring is er niet door veranderd in ieder gevalquote:Op donderdag 14 november 2013 16:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Volgens Flickr is het om de zone aan te geven:
[..]
Er is meer aan de hand met die dingen vermoedt ik. Nadat de HZ (Kroatische spoorwegen) flink moeilijk heeft liggen doen en _eindelijk_ vorig jaar overstag ging hadden die dingen hun toelating voor Bosnië, Kroatië én Servië. Het zijn gewoon Talgo-rijtuigen die je ook gewoon achter een locomotief kunt hangen en ze hadden -als ze echt hadden gewild- er zo de Sarajevo-Zagreb mee uit kunnen baten. ...Maar ze blijven feestelijk doorrijden met afgetrapte Bosnische en Kroatische rijtuigen.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treintje nodig?
Moderne treinen staan weg te roesten in Bosnië
Was een proef, zaten destijds ook geurverstuivers in met kermis en 'bos' geur. Proef is ondertussen afgelopen.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh, oke. Nou mijn reiservaring is er niet door veranderd in ieder geval
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickersquote:Op donderdag 14 november 2013 15:59 schreef GlenSpey het volgende:
Zojuist in treinstel 8664 allerlei beplakking tegengekomen tegen de wanden, stond ook een QR-code bij waar ik met mijn telefoon helaas niks mee kan. Op de beplakking staan foto's van kermisattracties. Iemand enig idee waar dit goed voor is???
Kermisgeur?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:48 schreef AIex het volgende:
[..]
Was een proef, zaten destijds ook geurverstuivers in met kermis en 'bos' geur. Proef is ondertussen afgelopen.
Moet je als beer verkleed in het bos zitten schijten?quote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickers
Even helemaal tot rust komen daar![]()
![]()
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/quote:Op donderdag 14 november 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kermisgeur?
What happened to "reizigers vervoeren"?
Toilet is jouw afdelingquote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Je hebt niet eens even op het toilet gekeken? Die is namelijk ook beplakt met bosstickers
Even helemaal tot rust komen daar![]()
![]()
Daar een nieuwsbericht over schrijvenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/
quote:Op donderdag 14 november 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.oogtv.nl/2013/(...)orlijk-de-weg-kwijt/
er zijn een aantal mensen bij OOG die wel wat op hebben met treinen. Zou je moeten prijzenquote:Op donderdag 14 november 2013 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar een nieuwsbericht over schrijven
Wat jij wilt. Halleluja!quote:Op donderdag 14 november 2013 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn een aantal mensen bij OOG die wel wat op hebben met treinen. Zou je moeten prijzen
Er zit een boerenoverpad met een knipperlicht. Als je slecht ter been bent, heb je daar niets te zoeken.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook niet als de trein daarover met 140km/h (of harder als het ooit mag) knalt, als je dan links en rechts geen trein ziet en dan even moeite hebt met oversteken word je misschien wel geschept?
Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoorquote:Op donderdag 14 november 2013 18:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit een boerenoverpad met een knipperlicht. Als je slecht ter been bent, heb je daar niets te zoeken.
Dat kost écht geld. En het is toch niet verplicht.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kermisgeur?
What happened to "reizigers vervoeren"?
Dan belt hij maar zo'n 65+ taxi. Risico op rollatorwielen tussen de spoorstaven is sowieso veel te groot.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Een oude boer die naar de andere helft van zijn land wil, kan best slecht ter been zijn hoor
http://www.treinenweb.nl/news/3642quote:Mansveld: "NS moet zich binnen vijf jaar verbeteren"
Als de NS zijn prestaties op de HSL-lijn en het gewone spoor niet verbetert, dreigt de regering andere vervoerders toe te laten op delen van het Nederlandse spoor. Dat valt te lezen in een brief die staatssecretaris Wilma Mansveld de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Mansveld zond de Kamer gisteren de conclusies van een eerste onderzoek naar de wens van de Europese Commissie om het spoor verder te liberaliseren. Aan het slot van haar begeleidende brief laat de staatssecretaris doorschemeren dat de toekomst van het spoor na 2025 afhankelijk is van de manier hoe de NS de komende vijf jaar zal presteren.
Ook de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) gisteren een onderzoek gepubliceerd naar de marktwerving op de spoor. Nu zijn alleen kleinere trajecten in de noordelijke, oostelijke en zuidelijke provincies in handen van andere vervoersmaatschappijen dan de NS. Beide rapporten concluderen dat meer er door marktwerving meer concessies op het spoor mogelijk zijn, door het in drie tot vier gebieden op te knippen, wat voor de reiziger voor- én nadelig kan zijn.
Lekker lullen. Over 5 jaar zit Wilma er toch niet meer. Gaan we het weer helemaal anders doenquote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
En al zit ze er wel, dan mag het over vijf jaar óók niet van Jeroen. Of Jeroen2. Of 3.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meent ze geen zak van, ze zit over 5 jaar toch niet meer op die plek.
Die brief is nog niet op rijksoverheid.nl te vinden, dus ik wacht af.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
zou Wilma het echt menen?
[..]
http://www.treinenweb.nl/news/3642
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".quote:Op donderdag 14 november 2013 19:06 schreef Frenk3nstein het volgende:
'Als' en 'dreigt', niks aan het handje dus voor NS
En "coulant"quote:Op donderdag 14 november 2013 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En aan het eind overheersen "door de vingers zien" en "genoegen nemen".
Inmiddels doet die IC ook regelmatig op spoor 4 keren, want spoor 2 kon je niet met lange treinen staan. Toen zij ineens met maximaal VIRM6 / ICM7 kon rijden bleek dat er nog meer capaciteit tekort kwam.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben er weer een excuusje bij: http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)Utrecht-Leiden.dhtml
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:56 schreef Sandrvich het volgende:
Niet dat dat zo'n probleem is met zulke debiel lange stops in Liège en Leuven om het dienstregeling technisch op te vangen als die dingen niet over de L2 gaan.
Die lange stops zijn op de verkeerde plaatsen, 7 minuten in Luik en Leuven vanuit Eupen en daar stapt geen hond uit.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, idd. Maar de normale M6-rijtuigen zouden normaal gewoon met 160 km/h over de HSL kunnen knallen dacht ik.
Het grote probleem waar NMBS meezit is dat het in- en uitstappen in de spits bij I11 veel te lang duurt. En daardoor hebben ze in de dienstregeling lange stops opgenomen, maar dat is nog te kort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |