Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:58 schreef larsico het volgende:
Trouwens veel bestemmingen vanaf 30 euro retour die normaal duurder zijn, zo ook bijvoorbeeld Eindhoven - Rabat.
Je hebt helemaal gelijk, dan is het Charleroi - Rabatquote:Op maandag 4 november 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
Dat is toch liefdadig van ze?quote:Op maandag 4 november 2013 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het doel van Ryanair is om elke zitplaats tegen de best mogelijk prijs te verkopen. Dus aan liefdadigheid doet Ryanair niet.
quote:Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.
Nu nog hanteert Ryanair het principe van 'free seating', waarbij passagiers zelf een stoel kunnen uitkiezen. Dat leidt echter tot dringen, omdat mensen naast hun reisgenoot willen zitten of per se een raamplaats willen bemachtigen.
Ryanair zegt dat het besluit om voortaan stoelnummers toe te wijzen het gevolg is van het streven van de maatschappij om beter naar klanten te luisteren. Passagiers zouden massaal hebben laten weten af te willen van het gedrang tijdens het boardingproces. Ryanair verwacht dat het instappen vlotter zal verlopen.
Het blijft mogelijk om bij Ryanair tegen een betaling van vijf euro stoelen te reserveren met extra beenruimte. Daarbij gaat het om stoelen op de eerste rij of ter hoogte van de nooduitgangen.
bron
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:27 schreef clowntje het volgende:
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten.
Southwest had het ook volgens mij. Beetje verder wegquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.quote:
Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef larsico het volgende:
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.
[..]
Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
quote:Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.
Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.
[..]
Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.
Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....
Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.quote:Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef larsico het volgende:
[..]
Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.
Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
quote:Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
Het boarden opzich hoeft niet veel langzamer te gaan als je passagiers hebt die weten hoe het werkt. Echter wanneer je veel onervaren passagiers hebt die op een of andere manier niet snappen hoe het stoelensysteem werkt, en geheel verbaasd kijken dat stoel 3A niet achterin het toestel bevindt en weer terug moeten lopen naar voren of passagiers die op een bepaalde plek zitten en rustig, met een opbouwende rij achter zich de koffer lopen opbergen en in het gangpad blijven staan kan het boardingproces danig vertraagd worden.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis. Welke stoel je ook wil, de ene stoel is goedkoper dan de andere stoel. Als je geen stoel selecteert wordt er gratis een stoel toegewezen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef MartijnUK het volgende:
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje
Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.
Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.
In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:32 schreef larsico het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.
Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.
Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
Inderdaad, dat heb ik ook gemeld. Dat is echter iets anders dan de keuze hebben uit alle stoelen en daar voor moeten betalen. Het gaat nu om een extra service die niet bij alle stoelen geleverd wordt. Daar zit een verschil in dus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.
Nogmaals, ik begrijp dat je zo snel de link legt, maar je kan het gewoon niet zo maar concluderen uit het artikel. Ik wil best geloven dat Ryanair op een gegeven moment alle rijen beschikbaar stelt om te kiezen, en daar geld voor te vragen, maar het is nu nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Zeker zonder bron.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.
De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.
En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis.
Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het moment van inchecken selecteerde ik geen stoel, dat kon inderdaad wel tegen een meerprijs met een mooi kaartje wat die stoel zou mogen kosten, elke stoel was betaald.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
Wat wellicht wel kan is dat je bij de boeking direct al een stoel hebt geselecteerd en betaald, bij het online inchecken kan je dan de betreffende stoel wijzigen die in dezelfde prijscategorie zit zonder meerprijs.quote:Kan ik een vlucht boeken zonder een stoel te reserveren?
Zeker! U bent niet verplicht om tegen betaling een specifieke stoel te reserveren. In dit geval krijgt u een stoel toegewezen op het moment dat incheckt, dit kan online door uw instapkaart uit te printen of bij de luchthaven wanneer u incheckt bij de incheckbalie.
Ik heb het even voor je nagezocht.quote:Op zondag 10 november 2013 10:31 schreef ozzietukker het volgende:
Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het
Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden?quote:Cabin Crew Ryanair Amsterdam Netherlands
Ryanair is looking for Amsterdam, Netherlands based Cabin Crew.
Minimum requirements:
Experienced in dealing with the public and comfortable in a selling role
Physically fit with a good attendance record in your current position
Hard working, flexible and willing to operate on a shift roster
Over 18 years of age
Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.85) in height with weight in proportion
Of normal vision (contact lenses acceptable)
Able to swim well
You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
Fluent in English (both written and spoken)
Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
Friendly and outgoing with a lively personality
Apply online
Oei dat werd tijd idd!quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef larsico het volgende:
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit
Op dit moment nog enkele in het geruchtencircuit en nog geen statement van Ryanair.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:09 schreef Kopstoot het volgende:
http://cabincrew.aviationjobs.me/
[..]
Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden?
De ervaring is dat je geluk kunt hebben, maar vaak zat moeten mensen hun bagage in zo'n rek duwen, zeker met trolleys en koffers. En erg vergeeflijk zijn ze niet.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.
Wat is jullie ervaring ?
Ik neem altijd een sporttas mee. Die is ook iets te groot, maar die kun je dan nog wel in dat rek proppen, zeg maar.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding
Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...quote:Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef larsico het volgende:
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
De discussie ging over het feit dat uit het nieuwsbericht niet te halen was dat Ryanair alle stoelen zou vrijgeven om te boeken.quote:Op zondag 17 november 2013 11:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
Als je 'm zelf mist,heb je pech. Wordt ie geannuleerd, dan krijg je je geld terug of kan je een volgende beschikbare vlucht boeken.quote:Op zondag 17 november 2013 21:53 schreef larsico het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.quote:Ryanair requested slot for the following destinations from AMS:
BGY, BHX, BLQ, BVA, CIA, DUB, EDI, EMA, FEZ, KRK, LIS, LPL, MAD, OPO, STN, TSF and WMI
http://cabincrew.aviationjobs.me/2013/11/cabin-crew-ryanair-amsterdam-netherlands.html
Waar haal je die dingen vandaan?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:52 schreef larsico het volgende:
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:
EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staatquote:Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef larsico het volgende:
Van een ander forum:
[..]
Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
Skyscanner, Nederland > Overal, het hele jaar. Dan krijg je een overzicht van de goedkoopste bestemmingen. Als je op de bestemming klikt zie je de data met de goedkoopste prijzen.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:31 schreef clowntje het volgende:
[..]
Waar haal je die dingen vandaan?
Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.quote:Op donderdag 21 november 2013 05:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofdquote:Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:
[..]
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Plus dat ze voor de vluchten naar bestemmingen binnen de UK (waar de toestellen vaak gesourced worden) voor iedere passagier APD moeten afdragen (air passenger duty), dat maakt het er waarschijnlijk ook niet goedkoper opquote:Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:
[..]
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Oké, nog een stuk hoger dusquote:Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.
Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.
Best netjes.
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld.
De ervaringen uit dit topic leren dat dit soort dingen gratis gewijzigd worden bij Ryanair.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.
Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.
Best netjes.
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
Omdat ik een retard ben.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Als je weet dat hij gaat boeken zorg je er toch voor dat hij precies weet hoe hij je naam moet schrijven. Of daar zorg je als boeker toch voor? Als ik zou twijfelen over de naam van een reisgenoot zou ik het uitzoeken.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.
Nog nooit meegemaakt en toch met veel maatschappijen gevlogen.quote:De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Klopt, maar bij Ryanair kan het je wellicht veel kosten terwijl ze daar bij KLM wellicht wat makkelijker over doen. Maar wellicht doen ze bij Ryanair tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk, sinds ze een klantvriendelijkere koers in zijn geslagen.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
Verkeerde topicquote:Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Leuk, Montenegroquote:RYANAIR OPENS 12 NEW STANSTED ROUTES FROM APRIL 2014
BASEL, BORDEAUX, BRIVE, BUCHAREST, COMISO, DORTMUND, LISBON, OSIJEK, PODGORICA, PRAGUE, RABAT & SKELLEFTEA
PLUS INCREASED FLIGHTS ON 17 EXISTING ROUTES (to Barcelona, Berlin, Billund, Bremen, Eindhoven, Knock, Madrid, Marseille, Milan, Oslo, Pisa, Porto, Rhodes, Rome, Seville, Shannon & Thessaloniki)
1,300,000 NEW PASSENGERS & OVER 1,000 NEW JOBS AT STANSTED
Ryanair, Europe’s favourite low fares airline, today (21 Nov) announced it will open 12 new routes from London Stansted (in April 2014) as well as adding frequencies on 17 existing routes, which will deliver an additional 1,300,000 passengers p.a. and support 1,300* new on-site jobs at London Stansted Airport.
Ryanair’s growth at Stansted from April 2014 will deliver:
12 new routes to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat & Skelleftea
126 Stansted routes in total
More flights & improved schedules on 17 existing routes (from 430 to 600 weekly flights)
Over 1,300,000 new Ryanair passengers p.a. at Stansted (14.5m in total)
Over 1,300* jobs sustained at Stansted Airport
Ryanair celebrated its 12 new routes and increased frequencies by releasing 100,000 seats on sale at prices from £14.99 for travel in Jan and Feb, which are available for booking until midnight Monday (25 Nov).
In London, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“Ryanair is pleased to deliver 12 new Europe routes to/from Stansted to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat and Skelleftea, as well as increased frequencies on 17 existing routes, which will deliver over 1,300,000 additional passengers per annum and sustain over 1,300* “on-site” jobs at Stansted Airport. As Stansted’s biggest airline, Ryanair looks forward to growing traffic, routes and jobs at Stansted.”
MAG’s Chief Executive, Charlie Cornish said:
“Today’s announcement by Ryanair is fantastic news for Stansted, the region and the passengers who rely on the airport to provide a connection to and from all parts of Europe. The new destinations and increase in flights on key routes will offer passengers and businesses even more choice at great value and build on the strength of Ryanair’s extensive network at Stansted, the airline’s largest base in Europe. Ryanair is an important and valued customer for Stansted and M.A.G. We're delighted to support the airline's expansion plans for next summer with this announcement coming hot on the heels of our joint 10 year growth agreement.
M.A.G acquired Stansted to unlock its full potential and return the airport to rapid and sustained growth by offering great value to airlines and better services and facilities to passengers. Today’s announcement, together with the excellent progress we are making with our £80m investment in the terminal, is further evidence we are succeeding in transforming Stansted under our ownership.”
*ACI research confirms up to 1,000 ‘on-site’ jobs are sustained at international airports for every 1m passengers
bron
Ja inderdaad, vanaf april vanuit Brussel volgens mijquote:Op donderdag 21 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.
Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?quote:Op donderdag 21 november 2013 12:00 schreef larsico het volgende:
[..]
Oké, nog een stuk hoger dusDan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graagquote:Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?
Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijkquote:De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.
De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hèquote:Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
Rotterdam denk ik sowieso niet, is namelijk ongeveer even duur als Amsterdam, en heeft niet zulke grote reizigersaantallen als Amsterdam.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
De tarieven van Ryanair gaven in het verleden wel de belasting vanaf Eindhoven aan, en dat kwam dan uit op 24,XX euro in 2012, ik schat in dat in 2013 dat iets hoger isquote:Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag
[..]
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk
Je hoeft van mij niets aan te nemen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè
Het bedrag wat jij per vlucht aan bijvoorbeeld Easyjet betaald en wat wordt gerekend als belasting (als dat al specifiek wordt aangegeven) betekent niet dat dat het daadwerkelijke bedrag is wat er aan de luchthavenbelasting betaald wordt door de luchtvaartmaatschappij zelf, dat kan wel degelijk hoger zijn dan het ticketbedrag.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
quote:Ryanair gaat vliegen op Zaventem
Budget-vliegmaatschappij Ryanair gaat binnenkort ook vliegen op de Belgische luchthaven Zaventem. Dat meldt het Belgische blad De Tijd. Nu nog vliegt de Ierse luchtvaartmaatschappij in België alleen op Charleroi.
De Ierse prijsvechter zal dagelijkse zakenvluchten aanbieden vanaf Zaventem naar luchthaven Fiumicino in de buurt van Rome. Ook gaat de luchtvaartschappij elke dag vliegen tussen het vliegveld bij Rome en Barcelona El Prat.
Voorwaarden
Voor de uitbater van Zaventem kwam de aankondiging als een verrassing. De woordvoerder zegt dat Ryanair welkom is, maar wel onder de voorwaarden die ook gelden voor andere luchtvaartmaatschappijen.
Vanaf wanneer er tussen Zaventem en Rome gevlogen wordt, is nog niet duidelijk. Morgen zal de topman van Ryanair, Michael O'Leary, naar België komen om de plannen toe te lichten.
bron: http://m.nos.nl/artikel/5(...)gen-op-zaventem.html
quote:Brussels Airport tweede Belgische Ryanair-basis naast Charleroi
BRUSSEL - Ryanair opent op Brussels Airport een nieuwe operationele basis, terwijl de low cost carrier ook vanaf Charleroi zal blijven vliegen. Dat maakte topman Michael O’Leary woensdagochtend bekend in de Belgische hoofdstad. Op Brussels Airport worden vanaf februari 2014 vier Boeing 737-800’s gestationeerd, waarmee naar tien Zuid-Europese bestemmingen zal worden gevlogen.
De bestemmingen waarop Ryanair vanaf ‘BRU’ gaat vliegen zijn Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. Wekelijks gaat Ryanair tweehonderd vluchten uitvoeren van en naar Brussel. Op jaarbasis zullen de routes goed zijn voor 1,5 miljoen passagiers.
Dinsdag werd al bekend dat Ryanair naar Brussel gaat vliegen vanaf Rome Fiumicino, waar de Ierse budgetmaatschappij eveneens een basis opent. Met het openen van bases op deze primaire luchthavens wijkt Ryanair af van het tot nu toe gevoerde beleid om dit soort luchthavens zoveel mogelijk te mijden.
Hoge frequentie
De nieuwe bestemmingen zullen door Ryanair in een hoge frequentie worden aangevlogen. Het gaat per bestemming om minimaal veertien vluchten per week. Naar Lissabon en Rome staan 28 wekelijkse vluchten op het programma, en naar Barcelona zal zelfs 42 keer per week worden gevlogen.
Ryanair gaat op Brussels Airport rechtstreeks concurreren met Brussels Airlines, maar ook met het Spaanse Vueling, dat onlangs aankondigde een aantal nieuwe Zuid-Europese routes vanaf Brussel te starten. EasyJet vliegt ook vanaf Brussel, maar Ryanair blijft uit het vaarwater van de Britse concurrent.
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?quote:Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly
"it is inevitable that soon Ryanair will appear in every airport in Europe"quote:Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef lokpokken het volgende:
[..]
[..]
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?
Misschien dat ze het op zo'n manier van ook vanaf Schiphol willen doenquote:Hogere prijzen
De prijzen voor Zaventem zullen bij Ryanair hoger liggen dan voor Charleroi. "Maar onze prijzen zullen maar half zo hoog zijn dan die bij Brussels Airlines. En als zij verlagen, dan zullen wij volgen", aldus O'Leary.
Morgen zet Ryanair de prijzen voor haar Zaventem-vluchten al online.
bron
quote:Ryanair wil naar Schiphol
Ryanair wil binnen vijf jaar ook gaan vliegen via Schiphol. Dat heeft topman Michael O'Leary gezegd. Hij zei hierover in gesprek te zijn met Schiphol.
Een woordvoerder van Schiphol ontkent dit: "Wij zijn niet in gesprek met Ryanair." Volgens de woordvoerder gaat niet Schiphol, maar Stichting Airport Coordination Netherlands over het toelaten van een maatschappij op de luchthaven.
Airport Coordination Netherlands zegt dat Ryanair inderdaad vertrek- en landingsrechten had aangevraagd voor komende zomer. Maar enkele weken geleden annuleerde Ryanair die aanvraag.
De plannen van O'Leary passen in ieder geval wel in de nieuwe strategie van Ryanair. Het bedrijf vliegt nu nog vooral op regionale vliegvelden, vaak op een flinke afstand van hoofdsteden. Maar de komende jaren wil Ryanair ook op nationale luchthavens gaan vliegen.
Zaventem
O'Leary deed zijn uitspraken op een persbijeenkomst in België. Gisteren lekte al uit dat Ryanair gaat vliegen op de Brusselse luchthaven Zaventem. Vanaf februari vliegt Ryanair vanaf Zaventem op tien bestemmingen, waaronder Rome, Barcelona en Lissabon.
In Nederland vliegt Ryanair op Eindhoven, Maastricht en Groningen.
bron
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen vijf jaar![]()
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
Bedankt dat je het ons wel vertelt.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.
Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bedankt dat je het ons wel vertelt.
Dat begrijp ik, lees dit topic ook al weer wat jaartjes natuurlijk. Je hebt altijd wel nuttige informatie over de gang van zaken bij luchtvaartmaatschappijen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
Dat gaan ze vast niet checkenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef .PRISM het volgende:
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor..
quote:Brandpunt Reporter
21:10, Ned 2
Een jaar geleden zond Brandpunt Reporter een tweeluik uit over prijsvechter Ryanair. In Mayday Mayday vertelden drie gezagvoerders en een first officer hoe ze, om kosten te besparen, onder druk werden gezet om minder brandstof te tanken dan ze zouden willen. Ook biechten ze op dat de arbeidsomstandigheden bij de luchtvaartmaatschappij er toe leidden dat ze vlogen terwijl ze daar fysiek niet toe in staat waren. Het nieuws ging door heel Europa. Het leverde de KRO twee dingen op: Ryanair spande een rechtszaak aan, de zitting is medio januari én De Loep, de jaarlijkse prijs van de VVOJ, de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Genoeg reden om de balans op te maken. Wat is er in het voorbije jaar gebeurd en eventueel veranderd?
Wat vindt men hier eigenlijk van deze reportages? Ik stap toch wel met een minder behagelijk gevoel het vliegtuig in, al vlieg ik nog steeds meerdere malen per maand met ze. Ze houden zich immers wel aan de Europese wet en tanken op z'n minst de verplichte hoeveelheid brandstof per vlucht.quote:
Klopt, mijn Skrill kaart is helaas niet gratis meerquote:Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
Hoe kun je überhaupt online inchecken met het verkeerde nummer?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |