abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2013 @ 21:07:29 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132904825
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:58 schreef larsico het volgende:
Trouwens veel bestemmingen vanaf 30 euro retour die normaal duurder zijn, zo ook bijvoorbeeld Eindhoven - Rabat.
Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
pi_132905644
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
Je hebt helemaal gelijk, dan is het Charleroi - Rabat
  maandag 4 november 2013 @ 22:33:03 #103
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132909168
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het doel van Ryanair is om elke zitplaats tegen de best mogelijk prijs te verkopen. Dus aan liefdadigheid doet Ryanair niet.
Dat is toch liefdadig van ze? :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_132933700
quote:
Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.

Nu nog hanteert Ryanair het principe van 'free seating', waarbij passagiers zelf een stoel kunnen uitkiezen. Dat leidt echter tot dringen, omdat mensen naast hun reisgenoot willen zitten of per se een raamplaats willen bemachtigen.

Ryanair zegt dat het besluit om voortaan stoelnummers toe te wijzen het gevolg is van het streven van de maatschappij om beter naar klanten te luisteren. Passagiers zouden massaal hebben laten weten af te willen van het gedrang tijdens het boardingproces. Ryanair verwacht dat het instappen vlotter zal verlopen.

Het blijft mogelijk om bij Ryanair tegen een betaling van vijf euro stoelen te reserveren met extra beenruimte. Daarbij gaat het om stoelen op de eerste rij of ter hoogte van de nooduitgangen.

bron

  dinsdag 5 november 2013 @ 19:07:06 #105
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132934102
Grappig, in navolging van Easyjet dus :)
pi_132934844
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten. :P
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:30:22 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132934937
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
pi_132934955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:27 schreef clowntje het volgende:
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten. :P
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
pi_132935012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
Southwest had het ook volgens mij. Beetje verder weg ;)
En Wizzair inderdaad.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:36:30 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_132977052
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:33 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat is toch liefdadig van ze? :P
Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef larsico het volgende:
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....

Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:15:01 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132979141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

[..]

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....
Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
pi_132980551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
quote:
Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.
;)
pi_132980880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

[..]

Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....

Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.

Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:57:08 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132981881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef larsico het volgende:

[..]

[..]

;)
Zeggen ze.
pi_132981957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeggen ze.
Klopt, en met Ryanair weet je het maar nooit inderdaad :P
pi_132982859
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 7 november 2013 @ 09:55:13 #117
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132994157
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Don't let my username fool you...
  donderdag 7 november 2013 @ 21:35:19 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133022200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef larsico het volgende:

[..]

Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.

Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.

Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Het boarden opzich hoeft niet veel langzamer te gaan als je passagiers hebt die weten hoe het werkt. Echter wanneer je veel onervaren passagiers hebt die op een of andere manier niet snappen hoe het stoelensysteem werkt, en geheel verbaasd kijken dat stoel 3A niet achterin het toestel bevindt en weer terug moeten lopen naar voren of passagiers die op een bepaalde plek zitten en rustig, met een opbouwende rij achter zich de koffer lopen opbergen en in het gangpad blijven staan kan het boardingproces danig vertraagd worden.

Al gediend eerlijkheid te zeggen dat de totale boardingtijd, dus het moment van openen van de gate totdat de deuren dichtgaan van alle vluchten die ik maak niet echt afwijken en nagenoeg gelijk zijn, bij free seating zit het grootste gedeelte van de passagiers wellicht wel wat sneller, maar door alle noodzakelijk handelingen voordat het vliegtuig kan vertrekken maakt dat niet heel veel uit.
De totale boardingtijd in een 737-800 of Airbus 320 duurt afhankelijk van de loadfactor tussen de 15-22 minuten, dat is gerekend vanaf openen gate en sluiten van de deur en zonder dat er incidenten zijn waarbij bagage van boord moet worden gehaald.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:41:56 #119
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133035853
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:17:23 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133053972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef MartijnUK het volgende:
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje :)
Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis. Welke stoel je ook wil, de ene stoel is goedkoper dan de andere stoel. Als je geen stoel selecteert wordt er gratis een stoel toegewezen.
Een Ryanair zal iets dergelijks lijkt mij toch ook willen, want hier valt relatief veel geld binnen te halen, voor een vlucht London Stansted - Eindhoven maakt het mij niet uit waar ik zit, maar voor een vlucht van Eindhoven naar Fez wil ik toch wel graat aan het raam of juist aan het gangpad zitten en niet het risico lopen dat ik een middenplaats krijg...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:45:32 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133055170
Maakt me echt geen fluit uit waar ik zit. Ok, raam heeft de voorkeur, vanwege het uitzicht.
De helft van de keren krijg ik sowieso een plek bij de nooduitgang. Bij Ryanair is dat echter niet meer mogelijk tegenwoordig, die laten zelfs regelmatig alle stoelen bij de nooduitgangen leeg. Airasa trouwens ook.
pi_133057140
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.

Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.
Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.

Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.

Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:49:50 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133058107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:32 schreef larsico het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.

Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.

Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.

De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.

De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.

En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133058819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.

Inderdaad, dat heb ik ook gemeld. Dat is echter iets anders dan de keuze hebben uit alle stoelen en daar voor moeten betalen. Het gaat nu om een extra service die niet bij alle stoelen geleverd wordt. Daar zit een verschil in dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.

De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.

En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
Nogmaals, ik begrijp dat je zo snel de link legt, maar je kan het gewoon niet zo maar concluderen uit het artikel. Ik wil best geloven dat Ryanair op een gegeven moment alle rijen beschikbaar stelt om te kiezen, en daar geld voor te vragen, maar het is nu nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Zeker zonder bron.
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:42:16 #125
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133074587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis.
Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
  zondag 10 november 2013 @ 10:31:06 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133102665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het moment van inchecken selecteerde ik geen stoel, dat kon inderdaad wel tegen een meerprijs met een mooi kaartje wat die stoel zou mogen kosten, elke stoel was betaald.

Ook de voorwaarden op Easyjet.com geven het volgende aan;

quote:
Kan ik een vlucht boeken zonder een stoel te reserveren?

Zeker! U bent niet verplicht om tegen betaling een specifieke stoel te reserveren. In dit geval krijgt u een stoel toegewezen op het moment dat incheckt, dit kan online door uw instapkaart uit te printen of bij de luchthaven wanneer u incheckt bij de incheckbalie.
Wat wellicht wel kan is dat je bij de boeking direct al een stoel hebt geselecteerd en betaald, bij het online inchecken kan je dan de betreffende stoel wijzigen die in dezelfde prijscategorie zit zonder meerprijs.

Want zonder meerkosten bij het online inchecken een stoel te laten selecteren door passagiers als low cost airliner... dat is precies het tegenover gestelde wat bijvoorbeeld een KLM als niet low cost airliner nu aan het invoeren is om extra inkomsten te genereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 november 2013 @ 23:52:28 #127
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133135520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:31 schreef ozzietukker het volgende:

Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het
Ik heb het even voor je nagezocht.
In de boeking stond er bij seating "automatically allocated"

Tijdens het online check-in proces kreeg ik stoelkeuze voorgeschoteld en heb ik voor beide passagiers zonder bijbetalen stoelen kunnen selecteren.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:09:29 #128
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133265519
http://cabincrew.aviationjobs.me/

quote:
Cabin Crew Ryanair Amsterdam Netherlands
Ryanair is looking for Amsterdam, Netherlands based Cabin Crew.

Minimum requirements:
Experienced in dealing with the public and comfortable in a selling role
Physically fit with a good attendance record in your current position
Hard working, flexible and willing to operate on a shift roster
Over 18 years of age
Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.85) in height with weight in proportion
Of normal vision (contact lenses acceptable)
Able to swim well
You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
Fluent in English (both written and spoken)
Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
Friendly and outgoing with a lively personality
Apply online
Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_133279434
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:39:24 #130
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133282663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef larsico het volgende:
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
Oei dat werd tijd idd!
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:40:53 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133296266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:09 schreef Kopstoot het volgende:
http://cabincrew.aviationjobs.me/

[..]

Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
Op dit moment nog enkele in het geruchtencircuit en nog geen statement van Ryanair.

Een van de geruchten is dat het huidige model van Ryanair op de secondary airports voor de aandeelhouders niet voldoende is om de winst in de toekomst te kunnen garanderen, want bij het vliegen vanaf secondary airports zijn de ook de yields (opbrengst per passagier per kilometer) lager, als dan eventuele EU steun wordt verboden aan Ryanair voor routes vanaf secondary airports moet men ook kijken naar een andere strategie.

Amsterdam is een luchthaven met potentie, al moet ik nog zien of de H-pier voldoende ruimte biedt voor deze extra vluchten (En gezien het lage kostenmodel is dat nu net de plek waarvan Ryanair zal willen vliegen) en of Ryanair echt zal doorzetten, want Easyjet is relatief goed vertegenwoordigd en de markt op veel routes kan te verzadigd raken.
Alhoewel Oost Europese bestemmingen qua low cost mogelijkheden ondervertegenwoordigd zijn op Schiphol alsmede bijvoorbeeld Noord Afrikaanse (Marokkaanse) bestemmingen, en in het bijzonder deze laatste, goede yields kunnen opleveren gezien Royal Air Maroc welke hier een relatieve monopolie op heeft. (Want Transavia met een tussenstop naar een enkele Marokkaanse bestemming stelt niets voor, naast de charters van Air Arabia en Corendon).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:55:45 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133303838
Ryanair stewardess lijkt me een deprimerende baan met alle rotzooi die je moet aanprijzen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133326473
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
pi_133326543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
De ervaring is dat je geluk kunt hebben, maar vaak zat moeten mensen hun bagage in zo'n rek duwen, zeker met trolleys en koffers. En erg vergeeflijk zijn ze niet. ;)

Je raekt an de dinge geweun.
pi_133326721
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
pi_133326848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
Ik neem altijd een sporttas mee. Die is ook iets te groot, maar die kun je dan nog wel in dat rek proppen, zeg maar. :@
Ook kun je die gewoon om je schouder gooien en een beetje achter je houden zodat ze 'm niet goed zien. Handig als je een boompje in je tas hebt, zoals ik met mijn laatste reis. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133338002
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Als je kiest om geen stoel te reserveren, wordt er automatisch een plaats toegewezen bij het online inchecken.
  zondag 17 november 2013 @ 11:28:27 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133338021
quote:
4s.gif Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef larsico het volgende:
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
  zondag 17 november 2013 @ 11:42:31 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133338277
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
De discussie ging over het feit dat uit het nieuwsbericht niet te halen was dat Ryanair alle stoelen zou vrijgeven om te boeken.
Dat leek mij vreemd, zeker gezien Ryanair exact hetzelfde onderzoeksbureau als Eaysjet heeft gebruikt voor het invoeren van de zitplaatsenkeuze, maar dat stond inderdaad niet in het artikel vermeld en valt ook niet terug te vinden.

Wat wel vreemd is, voor stoelen op rij 1 betaal je 10 euro, maar voor rij 2, 3, 4, en 5 betaal je ook de 10 euro per stoel, evenals op rij 32 en 33 achterin, naast natuurlijk de emergency exit seats.
Ik denk dat Ryanair de extra beenruimte stoelen nog wel wat hoger kan aanprijzen, want nu is er geen meerwaarde t.o.v. de stoelen zonder extra beenruimte.

Dit is overigens een goede ontwikkeling, onderzoeken hebben aangetoond dat het boarden opzich niet veel vertraging oploopt en daarnaast de administratieve afwikkeling van een vlucht (voordat deze wordt vrijgegeven om te vertrekken) het eventueel langzamer boarden volledig zal verwaarlozen.

Blijft op dit moment als relatief grote low cost airliner nu Wizz Air nog over die geen stoelen aanwijst aan elke passagier, ik ben benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden nu ook Ryanair overstag is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133338473
In het filmpje dat onderaan de nieuwe homepage staat, wordt overigens wel gezegd dat er maar 45 stoelen per vlucht gereserveerd kunnen worden.
pi_133357835
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
pi_133358976
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 21:53 schreef larsico het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
Als je 'm zelf mist,heb je pech. Wordt ie geannuleerd, dan krijg je je geld terug of kan je een volgende beschikbare vlucht boeken.
pi_133417491
Heb een mede reisgenoot die jarig is op 29 februari.
Nu wil ik ons online inchecken, pakt hij die datum niet. Heeft iemand hier ervaring mee, of wetende wat te doen?

-----

Nevermind, als je februari en het jaartal kiest, dan pakt hij de 29ste wel. Weer wat geleerd. :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Professional op 19-11-2013 18:17:49 ]
pi_133443251
Van een ander forum:

quote:
Ryanair requested slot for the following destinations from AMS:
BGY, BHX, BLQ, BVA, CIA, DUB, EDI, EMA, FEZ, KRK, LIS, LPL, MAD, OPO, STN, TSF and WMI


http://cabincrew.aviationjobs.me/2013/11/cabin-crew-ryanair-amsterdam-netherlands.html

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
pi_133452263
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
pi_133472731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:52 schreef larsico het volgende:
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
  donderdag 21 november 2013 @ 01:42:22 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133472836
Beetje proberen?
Zo doe ik het tenminste altijd.

Eindhoven-Faro is bijvoorbeeld 20 euro in januari, ipv de 42 euro in de 'aanbieding'.
Eindhoven-Porto is 17 euro ipv 37.

Zo zijn er nog veel meer goedkope tarieven te vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lemans24 op 21-11-2013 01:47:26 ]
pi_133473641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef larsico het volgende:
Van een ander forum:

[..]

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133473863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 01:31 schreef clowntje het volgende:

[..]

Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
Skyscanner, Nederland > Overal, het hele jaar. Dan krijg je een overzicht van de goedkoopste bestemmingen. Als je op de bestemming klikt zie je de data met de goedkoopste prijzen.
pi_133474273
quote:
4s.gif Op donderdag 21 november 2013 05:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
pi_133475625
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 21 november 2013 @ 10:40:04 #152
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133476811
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Plus dat ze voor de vluchten naar bestemmingen binnen de UK (waar de toestellen vaak gesourced worden) voor iedere passagier APD moeten afdragen (air passenger duty), dat maakt het er waarschijnlijk ook niet goedkoper op
pi_133479202
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:08:24 #154
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479418
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133479779
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 21 november 2013 @ 12:24:47 #156
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De mail die ze daarna zouden sturen is waarschijnlijk gegaan naar een vriend van me, die de kaarten in eerste instantie bestelt en betaald heeft. Dus ik wacht dat even af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133480118
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De ervaringen uit dit topic leren dat dit soort dingen gratis gewijzigd worden bij Ryanair.
En voortaan de OP lezen en nooit je tweede naam invullen...
pi_133480131
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
PWBF
pi_133480205
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:42:32 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133480289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Omdat ik een retard ben.

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.

De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 november 2013 @ 12:55:11 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480695
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
pi_133480709
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.
Als je weet dat hij gaat boeken zorg je er toch voor dat hij precies weet hoe hij je naam moet schrijven. Of daar zorg je als boeker toch voor? Als ik zou twijfelen over de naam van een reisgenoot zou ik het uitzoeken.

quote:
De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Nog nooit meegemaakt en toch met veel maatschappijen gevlogen.
PWBF
pi_133480767
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
Klopt, maar bij Ryanair kan het je wellicht veel kosten terwijl ze daar bij KLM wellicht wat makkelijker over doen. Maar wellicht doen ze bij Ryanair tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk, sinds ze een klantvriendelijkere koers in zijn geslagen.
PWBF
pi_133480796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Verkeerde topic ;)
  donderdag 21 november 2013 @ 13:01:43 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480888
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Verkeerde topic ;)
Excuus :')
pi_133493607
Nieuwe routes en hogere frequenties van/naar Stansted, onder andere op de route Eindhoven-Stansted:

quote:
RYANAIR OPENS 12 NEW STANSTED ROUTES FROM APRIL 2014

BASEL, BORDEAUX, BRIVE, BUCHAREST, COMISO, DORTMUND, LISBON, OSIJEK, PODGORICA, PRAGUE, RABAT & SKELLEFTEA

PLUS INCREASED FLIGHTS ON 17 EXISTING ROUTES (to Barcelona, Berlin, Billund, Bremen, Eindhoven, Knock, Madrid, Marseille, Milan, Oslo, Pisa, Porto, Rhodes, Rome, Seville, Shannon & Thessaloniki)

1,300,000 NEW PASSENGERS & OVER 1,000 NEW JOBS AT STANSTED

Ryanair, Europe’s favourite low fares airline, today (21 Nov) announced it will open 12 new routes from London Stansted (in April 2014) as well as adding frequencies on 17 existing routes, which will deliver an additional 1,300,000 passengers p.a. and support 1,300* new on-site jobs at London Stansted Airport.

Ryanair’s growth at Stansted from April 2014 will deliver:

12 new routes to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat & Skelleftea
126 Stansted routes in total
More flights & improved schedules on 17 existing routes (from 430 to 600 weekly flights)
Over 1,300,000 new Ryanair passengers p.a. at Stansted (14.5m in total)
Over 1,300* jobs sustained at Stansted Airport

Ryanair celebrated its 12 new routes and increased frequencies by releasing 100,000 seats on sale at prices from £14.99 for travel in Jan and Feb, which are available for booking until midnight Monday (25 Nov).

In London, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“Ryanair is pleased to deliver 12 new Europe routes to/from Stansted to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat and Skelleftea, as well as increased frequencies on 17 existing routes, which will deliver over 1,300,000 additional passengers per annum and sustain over 1,300* “on-site” jobs at Stansted Airport. As Stansted’s biggest airline, Ryanair looks forward to growing traffic, routes and jobs at Stansted.”

MAG’s Chief Executive, Charlie Cornish said:
“Today’s announcement by Ryanair is fantastic news for Stansted, the region and the passengers who rely on the airport to provide a connection to and from all parts of Europe. The new destinations and increase in flights on key routes will offer passengers and businesses even more choice at great value and build on the strength of Ryanair’s extensive network at Stansted, the airline’s largest base in Europe. Ryanair is an important and valued customer for Stansted and M.A.G. We're delighted to support the airline's expansion plans for next summer with this announcement coming hot on the heels of our joint 10 year growth agreement.

M.A.G acquired Stansted to unlock its full potential and return the airport to rapid and sustained growth by offering great value to airlines and better services and facilities to passengers. Today’s announcement, together with the excellent progress we are making with our £80m investment in the terminal, is further evidence we are succeeding in transforming Stansted under our ownership.”


*ACI research confirms up to 1,000 ‘on-site’ jobs are sustained at international airports for every 1m passengers

bron

Leuk, Montenegro :D
  donderdag 21 november 2013 @ 20:20:53 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133494222
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
pi_133494532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
Ja inderdaad, vanaf april vanuit Brussel volgens mij
  donderdag 21 november 2013 @ 20:58:54 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133496042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:00 schreef larsico het volgende:

[..]

Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.

Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133496545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

quote:
De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

quote:
Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè ;)
pi_133507087
Eindhoven tarief ligt een euro of 5-6 onder die van AMS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133508910
Scheelt zo'n 20% dus
pi_133514742
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_133515372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Rotterdam denk ik sowieso niet, is namelijk ongeveer even duur als Amsterdam, en heeft niet zulke grote reizigersaantallen als Amsterdam.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:39:54 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133529487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

[..]

Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

De tarieven van Ryanair gaven in het verleden wel de belasting vanaf Eindhoven aan, en dat kwam dan uit op 24,XX euro in 2012, ik schat in dat in 2013 dat iets hoger is

Vanaf Amsterdam is het 29,61 euro
Veiligheidstoeslag EUR 12,95
Passagierstoeslag EUR 14,66
Geluidsisolatietoeslag EUR 2,00

Eindhoven heeft niet de geluidsisolatietoeslag, die is namelijk Schiphol gebonden, maar de overige kosten kunnen niet heel veel lager zijn.

Eindhoven Airport wil liever niet dat de afspraken bekend worden welke met de afzonderlijke (low cost) maatschappijen zijn gemaakt, zeker niet de hoogte van de kortingen die gegeven worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè
Je hoeft van mij niets aan te nemen.
Je kan er echter niet omheen dat Ryanair een grote (winstgevende) low cost carrier is welke dit model prima kan loslaten op Schiphol en daar een goede kans van slagen zal hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Het bedrag wat jij per vlucht aan bijvoorbeeld Easyjet betaald en wat wordt gerekend als belasting (als dat al specifiek wordt aangegeven) betekent niet dat dat het daadwerkelijke bedrag is wat er aan de luchthavenbelasting betaald wordt door de luchtvaartmaatschappij zelf, dat kan wel degelijk hoger zijn dan het ticketbedrag.
Het kan dus zijn dat door de luchthavenbelastingen het ticket in beginsel duurder is dan wat de passagier ervoor betaald, maar door verkopen aan boord, extra inkomsten voor bagage, en no show passagiers (dan hoeft er voor die passagier geen luchthavenbelasting afgedragen te worden) kan ook een dergelijk ticket uiteindelijk winstgevend worden.
En ook voor Easyjet geldt dat loadfactoren in sommige gevallen belangrijker zijn dan yields, want de yield op de route naar London Southend laten compleet te wensen over, toch is deze vlucht qua passagiersaantallen heel belangrijk voor Easyjet, en heel belangrijk voor de afspraken welke Easyjet heeft met London Southend Airport.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133647519
quote:
Ryanair gaat vliegen op Zaventem
Budget-vliegmaatschappij Ryanair gaat binnenkort ook vliegen op de Belgische luchthaven Zaventem. Dat meldt het Belgische blad De Tijd. Nu nog vliegt de Ierse luchtvaartmaatschappij in België alleen op Charleroi.

De Ierse prijsvechter zal dagelijkse zakenvluchten aanbieden vanaf Zaventem naar luchthaven Fiumicino in de buurt van Rome. Ook gaat de luchtvaartschappij elke dag vliegen tussen het vliegveld bij Rome en Barcelona El Prat.

Voorwaarden
Voor de uitbater van Zaventem kwam de aankondiging als een verrassing. De woordvoerder zegt dat Ryanair welkom is, maar wel onder de voorwaarden die ook gelden voor andere luchtvaartmaatschappijen.

Vanaf wanneer er tussen Zaventem en Rome gevlogen wordt, is nog niet duidelijk. Morgen zal de topman van Ryanair, Michael O'Leary, naar België komen om de plannen toe te lichten.

bron: http://m.nos.nl/artikel/5(...)gen-op-zaventem.html
pi_133671319
quote:
Brussels Airport tweede Belgische Ryanair-basis naast Charleroi
BRUSSEL - Ryanair opent op Brussels Airport een nieuwe operationele basis, terwijl de low cost carrier ook vanaf Charleroi zal blijven vliegen. Dat maakte topman Michael O’Leary woensdagochtend bekend in de Belgische hoofdstad. Op Brussels Airport worden vanaf februari 2014 vier Boeing 737-800’s gestationeerd, waarmee naar tien Zuid-Europese bestemmingen zal worden gevlogen.

De bestemmingen waarop Ryanair vanaf ‘BRU’ gaat vliegen zijn Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. Wekelijks gaat Ryanair tweehonderd vluchten uitvoeren van en naar Brussel. Op jaarbasis zullen de routes goed zijn voor 1,5 miljoen passagiers.

Dinsdag werd al bekend dat Ryanair naar Brussel gaat vliegen vanaf Rome Fiumicino, waar de Ierse budgetmaatschappij eveneens een basis opent. Met het openen van bases op deze primaire luchthavens wijkt Ryanair af van het tot nu toe gevoerde beleid om dit soort luchthavens zoveel mogelijk te mijden.

Hoge frequentie
De nieuwe bestemmingen zullen door Ryanair in een hoge frequentie worden aangevlogen. Het gaat per bestemming om minimaal veertien vluchten per week. Naar Lissabon en Rome staan 28 wekelijkse vluchten op het programma, en naar Barcelona zal zelfs 42 keer per week worden gevlogen.

Ryanair gaat op Brussels Airport rechtstreeks concurreren met Brussels Airlines, maar ook met het Spaanse Vueling, dat onlangs aankondigde een aantal nieuwe Zuid-Europese routes vanaf Brussel te starten. EasyJet vliegt ook vanaf Brussel, maar Ryanair blijft uit het vaarwater van de Britse concurrent.
quote:
Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?

[ Bericht 1% gewijzigd door lokpokken op 27-11-2013 12:05:20 ]
pi_133671543
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef lokpokken het volgende:

[..]

[..]

Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?
"it is inevitable that soon Ryanair will appear in every airport in Europe"
"apart from 3 megahubs we are talking to all European airports for new routes"
O'Leary

Dus ja binnenkort is misschien een rekbaar begrip, maar op termijn zou het best eens kunnen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133671559
Nog een kleine aanvulling:

quote:
Hogere prijzen
De prijzen voor Zaventem zullen bij Ryanair hoger liggen dan voor Charleroi. "Maar onze prijzen zullen maar half zo hoog zijn dan die bij Brussels Airlines. En als zij verlagen, dan zullen wij volgen", aldus O'Leary.

Morgen zet Ryanair de prijzen voor haar Zaventem-vluchten al online.

bron
Misschien dat ze het op zo'n manier van ook vanaf Schiphol willen doen
pi_133675399
quote:
Ryanair wil naar Schiphol
Ryanair wil binnen vijf jaar ook gaan vliegen via Schiphol. Dat heeft topman Michael O'Leary gezegd. Hij zei hierover in gesprek te zijn met Schiphol.

Een woordvoerder van Schiphol ontkent dit: "Wij zijn niet in gesprek met Ryanair." Volgens de woordvoerder gaat niet Schiphol, maar Stichting Airport Coordination Netherlands over het toelaten van een maatschappij op de luchthaven.

Airport Coordination Netherlands zegt dat Ryanair inderdaad vertrek- en landingsrechten had aangevraagd voor komende zomer. Maar enkele weken geleden annuleerde Ryanair die aanvraag.

De plannen van O'Leary passen in ieder geval wel in de nieuwe strategie van Ryanair. Het bedrijf vliegt nu nog vooral op regionale vliegvelden, vaak op een flinke afstand van hoofdsteden. Maar de komende jaren wil Ryanair ook op nationale luchthavens gaan vliegen.

Zaventem
O'Leary deed zijn uitspraken op een persbijeenkomst in België. Gisteren lekte al uit dat Ryanair gaat vliegen op de Brusselse luchthaven Zaventem. Vanaf februari vliegt Ryanair vanaf Zaventem op tien bestemmingen, waaronder Rome, Barcelona en Lissabon.

In Nederland vliegt Ryanair op Eindhoven, Maastricht en Groningen.

bron
  woensdag 27 november 2013 @ 15:35:22 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133677001
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:36:39 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133687478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:46:41 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133687939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
  woensdag 27 november 2013 @ 20:55:22 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133688364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:18 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133690110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
Dat begrijp ik, lees dit topic ook al weer wat jaartjes natuurlijk. Je hebt altijd wel nuttige informatie over de gang van zaken bij luchtvaartmaatschappijen.
pi_133718855
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
  donderdag 28 november 2013 @ 19:45:55 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133718990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef .PRISM het volgende:
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
Dat gaan ze vast niet checken ;)
Heeft Drs. P. gestudeerd?
pi_133721738
Vanavond te zien:

quote:
Brandpunt Reporter
21:10, Ned 2
Een jaar geleden zond Brandpunt Reporter een tweeluik uit over prijsvechter Ryanair. In Mayday Mayday vertelden drie gezagvoerders en een first officer hoe ze, om kosten te besparen, onder druk werden gezet om minder brandstof te tanken dan ze zouden willen. Ook biechten ze op dat de arbeidsomstandigheden bij de luchtvaartmaatschappij er toe leidden dat ze vlogen terwijl ze daar fysiek niet toe in staat waren. Het nieuws ging door heel Europa. Het leverde de KRO twee dingen op: Ryanair spande een rechtszaak aan, de zitting is medio januari én De Loep, de jaarlijkse prijs van de VVOJ, de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Genoeg reden om de balans op te maken. Wat is er in het voorbije jaar gebeurd en eventueel veranderd?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:30:34 #189
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133906473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef larsico het volgende:
Vanavond te zien:

[..]

Wat vindt men hier eigenlijk van deze reportages? Ik stap toch wel met een minder behagelijk gevoel het vliegtuig in, al vlieg ik nog steeds meerdere malen per maand met ze. Ze houden zich immers wel aan de Europese wet en tanken op z'n minst de verplichte hoeveelheid brandstof per vlucht.
Dat er gezegd wordt dat er veel piloten plaatsnemen in de cockpit die vermoeid of ziek zijn, vind ik zorgelijker.

Maar goed, er zijn natuurlijk een hoop bedrijven die Ryanair maar al te graag in een kwaad daglicht stellen, dus ik vraag me af in hoeverre dit aangedikt is. Daarnaast vraag ik me ook af of andere low-cost carriers zoveel veiliger zijn.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133907311
Denk je nou echt dat er bij bedrijven als KLM niet zuinig gedaan wordt met brandstof?
PWBF
  woensdag 4 december 2013 @ 19:16:16 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133917804
Het probleem van Ryanair is dat het bedrijf niet echt heel open is, en er min of min een angstcultuur heerst waardoor het personeel niet zonder meer met naam een verklaring willen afleggen.

Ryanair kan op de anonieme beweringen enkel reageren met feitenrelaas om het onderbuikgevoel weg te nemen.
Een open bedrijfscultuur kan in theorie prettiger zijn om in samen te werken, maar is wat minder efficiënt natuurlijk, en Ryanair is meer gebouwd op het principe Duitse discounter als Lidl, dan een full service supermarktformule als Albert Heijn of Jumbo met de bijbehorende steil van leiding geven.

Feit blijft dat naast het tonen van de feiten bij de incidenten, er ook tussentijdse reguliere controles plaatsvinden op de Europese luchthavens door de lokale overheden, nog geen enkele keer zijn er bij Ryanair ernstige afwijkingen in de uitvoering van de vluchten geconstateerd, niet voor bijvoorbeeld meenemen van brandstof tot de staat van het toestel alsmede het aantal vlieguren van de bemanning.

Een piloot blijft altijd zelf verantwoordelijk of hij een vlucht wel of niet maakt, wanneer een piloot er voor kiest, wellicht mede door zijn persoonlijke (financiële) situatie, om een vlucht wel uit te voeren terwijl hij daar eigenlijk niet toe in staat is, daarnaast zijn er strikte (Europese) regels over hoeveel vlieguren een piloot per jaar mag maken en zijn er ook voorgeschreven richtlijnen van minimale rust tussen vluchten.
Ryanair, of welke andere maatschappij dan ook, zal nooit deze voorgeschreven richtlijn (moedwillig) overtreden, want dan is men aantoonbaar te verwijten, en daar staan hoge boetes op die door de controlerende instanties opgelegd zullen worden.

Niet dat alles koek en ei is in de luchtvaartsector, door het overschot van piloten, hoge schuldenlast, het daardoor gratis willen vliegen om maar voldoende uren te maken maakt het leven van de bemanning natuurlijk niet gemakkelijker, maar om Ryanair nu verantwoordelijk te houden voor het overschot aan mensen die piloot willen zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 december 2013 @ 19:56:11 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133919453
Nu wordt er op de man gespeeld in Nederlandse TV-programma's, met dergelijke uitspraken.

"Denk er aan, de volgende keer dat u een vlucht boekt die goedkoper is dan de taxi naar het vliegveld, dat daar een reden voor is"

"Bedenk u, dat wanneer u flink bespaart op uw vakantievlucht, de luchtvaartmaatschappij vermoedelijk flink bespaart op het personeel"

m.a.w.: het is UW schuld dat de piloten op een houtje moeten bijten, FOEI!
Vind ik ook niet netjes, het is namelijk niet onze schuld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 06-12-2013 01:17:47 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 20:48:43 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133921886
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:45:58 #194
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133942122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
Klopt, mijn Skrill kaart is helaas niet gratis meer ;( (zo'n 70 cent extra overleef ik wel, maar toch jammer)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133967635
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
pi_133967721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
Hoe kun je überhaupt online inchecken met het verkeerde nummer?
PWBF
pi_133969104
Idd. Wie vult nou z'n sofinummer in :D
  vrijdag 6 december 2013 @ 01:18:53 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133969286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.
pi_133972153
Binnen Schengen hoef je je paspoort gegevens sinds een paar maanden niet eens meer in te vullen.
pi_133972679
Geen idee, was niet helemaal wakker denk ik.. Hij gaf ook gewoon aan dat het goed was! Maar dit moet dus geen problemen opleveren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')