abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133475625
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 21 november 2013 @ 10:40:04 #152
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133476811
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Plus dat ze voor de vluchten naar bestemmingen binnen de UK (waar de toestellen vaak gesourced worden) voor iedere passagier APD moeten afdragen (air passenger duty), dat maakt het er waarschijnlijk ook niet goedkoper op
pi_133479202
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:08:24 #154
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479418
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133479779
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 21 november 2013 @ 12:24:47 #156
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De mail die ze daarna zouden sturen is waarschijnlijk gegaan naar een vriend van me, die de kaarten in eerste instantie bestelt en betaald heeft. Dus ik wacht dat even af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133480118
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De ervaringen uit dit topic leren dat dit soort dingen gratis gewijzigd worden bij Ryanair.
En voortaan de OP lezen en nooit je tweede naam invullen...
pi_133480131
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
PWBF
pi_133480205
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:42:32 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133480289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Omdat ik een retard ben.

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.

De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 november 2013 @ 12:55:11 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480695
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
pi_133480709
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.
Als je weet dat hij gaat boeken zorg je er toch voor dat hij precies weet hoe hij je naam moet schrijven. Of daar zorg je als boeker toch voor? Als ik zou twijfelen over de naam van een reisgenoot zou ik het uitzoeken.

quote:
De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Nog nooit meegemaakt en toch met veel maatschappijen gevlogen.
PWBF
pi_133480767
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
Klopt, maar bij Ryanair kan het je wellicht veel kosten terwijl ze daar bij KLM wellicht wat makkelijker over doen. Maar wellicht doen ze bij Ryanair tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk, sinds ze een klantvriendelijkere koers in zijn geslagen.
PWBF
pi_133480796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Verkeerde topic ;)
  donderdag 21 november 2013 @ 13:01:43 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480888
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Verkeerde topic ;)
Excuus :')
pi_133493607
Nieuwe routes en hogere frequenties van/naar Stansted, onder andere op de route Eindhoven-Stansted:

quote:
RYANAIR OPENS 12 NEW STANSTED ROUTES FROM APRIL 2014

BASEL, BORDEAUX, BRIVE, BUCHAREST, COMISO, DORTMUND, LISBON, OSIJEK, PODGORICA, PRAGUE, RABAT & SKELLEFTEA

PLUS INCREASED FLIGHTS ON 17 EXISTING ROUTES (to Barcelona, Berlin, Billund, Bremen, Eindhoven, Knock, Madrid, Marseille, Milan, Oslo, Pisa, Porto, Rhodes, Rome, Seville, Shannon & Thessaloniki)

1,300,000 NEW PASSENGERS & OVER 1,000 NEW JOBS AT STANSTED

Ryanair, Europe’s favourite low fares airline, today (21 Nov) announced it will open 12 new routes from London Stansted (in April 2014) as well as adding frequencies on 17 existing routes, which will deliver an additional 1,300,000 passengers p.a. and support 1,300* new on-site jobs at London Stansted Airport.

Ryanair’s growth at Stansted from April 2014 will deliver:

12 new routes to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat & Skelleftea
126 Stansted routes in total
More flights & improved schedules on 17 existing routes (from 430 to 600 weekly flights)
Over 1,300,000 new Ryanair passengers p.a. at Stansted (14.5m in total)
Over 1,300* jobs sustained at Stansted Airport

Ryanair celebrated its 12 new routes and increased frequencies by releasing 100,000 seats on sale at prices from £14.99 for travel in Jan and Feb, which are available for booking until midnight Monday (25 Nov).

In London, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“Ryanair is pleased to deliver 12 new Europe routes to/from Stansted to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat and Skelleftea, as well as increased frequencies on 17 existing routes, which will deliver over 1,300,000 additional passengers per annum and sustain over 1,300* “on-site” jobs at Stansted Airport. As Stansted’s biggest airline, Ryanair looks forward to growing traffic, routes and jobs at Stansted.”

MAG’s Chief Executive, Charlie Cornish said:
“Today’s announcement by Ryanair is fantastic news for Stansted, the region and the passengers who rely on the airport to provide a connection to and from all parts of Europe. The new destinations and increase in flights on key routes will offer passengers and businesses even more choice at great value and build on the strength of Ryanair’s extensive network at Stansted, the airline’s largest base in Europe. Ryanair is an important and valued customer for Stansted and M.A.G. We're delighted to support the airline's expansion plans for next summer with this announcement coming hot on the heels of our joint 10 year growth agreement.

M.A.G acquired Stansted to unlock its full potential and return the airport to rapid and sustained growth by offering great value to airlines and better services and facilities to passengers. Today’s announcement, together with the excellent progress we are making with our £80m investment in the terminal, is further evidence we are succeeding in transforming Stansted under our ownership.”


*ACI research confirms up to 1,000 ‘on-site’ jobs are sustained at international airports for every 1m passengers

bron

Leuk, Montenegro :D
  donderdag 21 november 2013 @ 20:20:53 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133494222
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
pi_133494532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
Ja inderdaad, vanaf april vanuit Brussel volgens mij
  donderdag 21 november 2013 @ 20:58:54 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133496042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:00 schreef larsico het volgende:

[..]

Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.

Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133496545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

quote:
De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

quote:
Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè ;)
pi_133507087
Eindhoven tarief ligt een euro of 5-6 onder die van AMS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133508910
Scheelt zo'n 20% dus
pi_133514742
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_133515372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Rotterdam denk ik sowieso niet, is namelijk ongeveer even duur als Amsterdam, en heeft niet zulke grote reizigersaantallen als Amsterdam.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:39:54 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133529487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

[..]

Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

De tarieven van Ryanair gaven in het verleden wel de belasting vanaf Eindhoven aan, en dat kwam dan uit op 24,XX euro in 2012, ik schat in dat in 2013 dat iets hoger is

Vanaf Amsterdam is het 29,61 euro
Veiligheidstoeslag EUR 12,95
Passagierstoeslag EUR 14,66
Geluidsisolatietoeslag EUR 2,00

Eindhoven heeft niet de geluidsisolatietoeslag, die is namelijk Schiphol gebonden, maar de overige kosten kunnen niet heel veel lager zijn.

Eindhoven Airport wil liever niet dat de afspraken bekend worden welke met de afzonderlijke (low cost) maatschappijen zijn gemaakt, zeker niet de hoogte van de kortingen die gegeven worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè
Je hoeft van mij niets aan te nemen.
Je kan er echter niet omheen dat Ryanair een grote (winstgevende) low cost carrier is welke dit model prima kan loslaten op Schiphol en daar een goede kans van slagen zal hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Het bedrag wat jij per vlucht aan bijvoorbeeld Easyjet betaald en wat wordt gerekend als belasting (als dat al specifiek wordt aangegeven) betekent niet dat dat het daadwerkelijke bedrag is wat er aan de luchthavenbelasting betaald wordt door de luchtvaartmaatschappij zelf, dat kan wel degelijk hoger zijn dan het ticketbedrag.
Het kan dus zijn dat door de luchthavenbelastingen het ticket in beginsel duurder is dan wat de passagier ervoor betaald, maar door verkopen aan boord, extra inkomsten voor bagage, en no show passagiers (dan hoeft er voor die passagier geen luchthavenbelasting afgedragen te worden) kan ook een dergelijk ticket uiteindelijk winstgevend worden.
En ook voor Easyjet geldt dat loadfactoren in sommige gevallen belangrijker zijn dan yields, want de yield op de route naar London Southend laten compleet te wensen over, toch is deze vlucht qua passagiersaantallen heel belangrijk voor Easyjet, en heel belangrijk voor de afspraken welke Easyjet heeft met London Southend Airport.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133647519
quote:
Ryanair gaat vliegen op Zaventem
Budget-vliegmaatschappij Ryanair gaat binnenkort ook vliegen op de Belgische luchthaven Zaventem. Dat meldt het Belgische blad De Tijd. Nu nog vliegt de Ierse luchtvaartmaatschappij in België alleen op Charleroi.

De Ierse prijsvechter zal dagelijkse zakenvluchten aanbieden vanaf Zaventem naar luchthaven Fiumicino in de buurt van Rome. Ook gaat de luchtvaartschappij elke dag vliegen tussen het vliegveld bij Rome en Barcelona El Prat.

Voorwaarden
Voor de uitbater van Zaventem kwam de aankondiging als een verrassing. De woordvoerder zegt dat Ryanair welkom is, maar wel onder de voorwaarden die ook gelden voor andere luchtvaartmaatschappijen.

Vanaf wanneer er tussen Zaventem en Rome gevlogen wordt, is nog niet duidelijk. Morgen zal de topman van Ryanair, Michael O'Leary, naar België komen om de plannen toe te lichten.

bron: http://m.nos.nl/artikel/5(...)gen-op-zaventem.html
pi_133671319
quote:
Brussels Airport tweede Belgische Ryanair-basis naast Charleroi
BRUSSEL - Ryanair opent op Brussels Airport een nieuwe operationele basis, terwijl de low cost carrier ook vanaf Charleroi zal blijven vliegen. Dat maakte topman Michael O’Leary woensdagochtend bekend in de Belgische hoofdstad. Op Brussels Airport worden vanaf februari 2014 vier Boeing 737-800’s gestationeerd, waarmee naar tien Zuid-Europese bestemmingen zal worden gevlogen.

De bestemmingen waarop Ryanair vanaf ‘BRU’ gaat vliegen zijn Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. Wekelijks gaat Ryanair tweehonderd vluchten uitvoeren van en naar Brussel. Op jaarbasis zullen de routes goed zijn voor 1,5 miljoen passagiers.

Dinsdag werd al bekend dat Ryanair naar Brussel gaat vliegen vanaf Rome Fiumicino, waar de Ierse budgetmaatschappij eveneens een basis opent. Met het openen van bases op deze primaire luchthavens wijkt Ryanair af van het tot nu toe gevoerde beleid om dit soort luchthavens zoveel mogelijk te mijden.

Hoge frequentie
De nieuwe bestemmingen zullen door Ryanair in een hoge frequentie worden aangevlogen. Het gaat per bestemming om minimaal veertien vluchten per week. Naar Lissabon en Rome staan 28 wekelijkse vluchten op het programma, en naar Barcelona zal zelfs 42 keer per week worden gevlogen.

Ryanair gaat op Brussels Airport rechtstreeks concurreren met Brussels Airlines, maar ook met het Spaanse Vueling, dat onlangs aankondigde een aantal nieuwe Zuid-Europese routes vanaf Brussel te starten. EasyJet vliegt ook vanaf Brussel, maar Ryanair blijft uit het vaarwater van de Britse concurrent.
quote:
Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?

[ Bericht 1% gewijzigd door lokpokken op 27-11-2013 12:05:20 ]
pi_133671543
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef lokpokken het volgende:

[..]

[..]

Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?
"it is inevitable that soon Ryanair will appear in every airport in Europe"
"apart from 3 megahubs we are talking to all European airports for new routes"
O'Leary

Dus ja binnenkort is misschien een rekbaar begrip, maar op termijn zou het best eens kunnen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133671559
Nog een kleine aanvulling:

quote:
Hogere prijzen
De prijzen voor Zaventem zullen bij Ryanair hoger liggen dan voor Charleroi. "Maar onze prijzen zullen maar half zo hoog zijn dan die bij Brussels Airlines. En als zij verlagen, dan zullen wij volgen", aldus O'Leary.

Morgen zet Ryanair de prijzen voor haar Zaventem-vluchten al online.

bron
Misschien dat ze het op zo'n manier van ook vanaf Schiphol willen doen
pi_133675399
quote:
Ryanair wil naar Schiphol
Ryanair wil binnen vijf jaar ook gaan vliegen via Schiphol. Dat heeft topman Michael O'Leary gezegd. Hij zei hierover in gesprek te zijn met Schiphol.

Een woordvoerder van Schiphol ontkent dit: "Wij zijn niet in gesprek met Ryanair." Volgens de woordvoerder gaat niet Schiphol, maar Stichting Airport Coordination Netherlands over het toelaten van een maatschappij op de luchthaven.

Airport Coordination Netherlands zegt dat Ryanair inderdaad vertrek- en landingsrechten had aangevraagd voor komende zomer. Maar enkele weken geleden annuleerde Ryanair die aanvraag.

De plannen van O'Leary passen in ieder geval wel in de nieuwe strategie van Ryanair. Het bedrijf vliegt nu nog vooral op regionale vliegvelden, vaak op een flinke afstand van hoofdsteden. Maar de komende jaren wil Ryanair ook op nationale luchthavens gaan vliegen.

Zaventem
O'Leary deed zijn uitspraken op een persbijeenkomst in België. Gisteren lekte al uit dat Ryanair gaat vliegen op de Brusselse luchthaven Zaventem. Vanaf februari vliegt Ryanair vanaf Zaventem op tien bestemmingen, waaronder Rome, Barcelona en Lissabon.

In Nederland vliegt Ryanair op Eindhoven, Maastricht en Groningen.

bron
  woensdag 27 november 2013 @ 15:35:22 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133677001
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:36:39 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133687478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:46:41 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133687939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
  woensdag 27 november 2013 @ 20:55:22 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133688364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:18 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133690110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
Dat begrijp ik, lees dit topic ook al weer wat jaartjes natuurlijk. Je hebt altijd wel nuttige informatie over de gang van zaken bij luchtvaartmaatschappijen.
pi_133718855
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
  donderdag 28 november 2013 @ 19:45:55 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133718990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef .PRISM het volgende:
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
Dat gaan ze vast niet checken ;)
Heeft Drs. P. gestudeerd?
pi_133721738
Vanavond te zien:

quote:
Brandpunt Reporter
21:10, Ned 2
Een jaar geleden zond Brandpunt Reporter een tweeluik uit over prijsvechter Ryanair. In Mayday Mayday vertelden drie gezagvoerders en een first officer hoe ze, om kosten te besparen, onder druk werden gezet om minder brandstof te tanken dan ze zouden willen. Ook biechten ze op dat de arbeidsomstandigheden bij de luchtvaartmaatschappij er toe leidden dat ze vlogen terwijl ze daar fysiek niet toe in staat waren. Het nieuws ging door heel Europa. Het leverde de KRO twee dingen op: Ryanair spande een rechtszaak aan, de zitting is medio januari én De Loep, de jaarlijkse prijs van de VVOJ, de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Genoeg reden om de balans op te maken. Wat is er in het voorbije jaar gebeurd en eventueel veranderd?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:30:34 #189
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133906473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef larsico het volgende:
Vanavond te zien:

[..]

Wat vindt men hier eigenlijk van deze reportages? Ik stap toch wel met een minder behagelijk gevoel het vliegtuig in, al vlieg ik nog steeds meerdere malen per maand met ze. Ze houden zich immers wel aan de Europese wet en tanken op z'n minst de verplichte hoeveelheid brandstof per vlucht.
Dat er gezegd wordt dat er veel piloten plaatsnemen in de cockpit die vermoeid of ziek zijn, vind ik zorgelijker.

Maar goed, er zijn natuurlijk een hoop bedrijven die Ryanair maar al te graag in een kwaad daglicht stellen, dus ik vraag me af in hoeverre dit aangedikt is. Daarnaast vraag ik me ook af of andere low-cost carriers zoveel veiliger zijn.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133907311
Denk je nou echt dat er bij bedrijven als KLM niet zuinig gedaan wordt met brandstof?
PWBF
  woensdag 4 december 2013 @ 19:16:16 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133917804
Het probleem van Ryanair is dat het bedrijf niet echt heel open is, en er min of min een angstcultuur heerst waardoor het personeel niet zonder meer met naam een verklaring willen afleggen.

Ryanair kan op de anonieme beweringen enkel reageren met feitenrelaas om het onderbuikgevoel weg te nemen.
Een open bedrijfscultuur kan in theorie prettiger zijn om in samen te werken, maar is wat minder efficiënt natuurlijk, en Ryanair is meer gebouwd op het principe Duitse discounter als Lidl, dan een full service supermarktformule als Albert Heijn of Jumbo met de bijbehorende steil van leiding geven.

Feit blijft dat naast het tonen van de feiten bij de incidenten, er ook tussentijdse reguliere controles plaatsvinden op de Europese luchthavens door de lokale overheden, nog geen enkele keer zijn er bij Ryanair ernstige afwijkingen in de uitvoering van de vluchten geconstateerd, niet voor bijvoorbeeld meenemen van brandstof tot de staat van het toestel alsmede het aantal vlieguren van de bemanning.

Een piloot blijft altijd zelf verantwoordelijk of hij een vlucht wel of niet maakt, wanneer een piloot er voor kiest, wellicht mede door zijn persoonlijke (financiële) situatie, om een vlucht wel uit te voeren terwijl hij daar eigenlijk niet toe in staat is, daarnaast zijn er strikte (Europese) regels over hoeveel vlieguren een piloot per jaar mag maken en zijn er ook voorgeschreven richtlijnen van minimale rust tussen vluchten.
Ryanair, of welke andere maatschappij dan ook, zal nooit deze voorgeschreven richtlijn (moedwillig) overtreden, want dan is men aantoonbaar te verwijten, en daar staan hoge boetes op die door de controlerende instanties opgelegd zullen worden.

Niet dat alles koek en ei is in de luchtvaartsector, door het overschot van piloten, hoge schuldenlast, het daardoor gratis willen vliegen om maar voldoende uren te maken maakt het leven van de bemanning natuurlijk niet gemakkelijker, maar om Ryanair nu verantwoordelijk te houden voor het overschot aan mensen die piloot willen zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 december 2013 @ 19:56:11 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133919453
Nu wordt er op de man gespeeld in Nederlandse TV-programma's, met dergelijke uitspraken.

"Denk er aan, de volgende keer dat u een vlucht boekt die goedkoper is dan de taxi naar het vliegveld, dat daar een reden voor is"

"Bedenk u, dat wanneer u flink bespaart op uw vakantievlucht, de luchtvaartmaatschappij vermoedelijk flink bespaart op het personeel"

m.a.w.: het is UW schuld dat de piloten op een houtje moeten bijten, FOEI!
Vind ik ook niet netjes, het is namelijk niet onze schuld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 06-12-2013 01:17:47 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 20:48:43 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133921886
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:45:58 #194
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133942122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
Klopt, mijn Skrill kaart is helaas niet gratis meer ;( (zo'n 70 cent extra overleef ik wel, maar toch jammer)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133967635
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
pi_133967721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
Hoe kun je überhaupt online inchecken met het verkeerde nummer?
PWBF
pi_133969104
Idd. Wie vult nou z'n sofinummer in :D
  vrijdag 6 december 2013 @ 01:18:53 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133969286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.
pi_133972153
Binnen Schengen hoef je je paspoort gegevens sinds een paar maanden niet eens meer in te vullen.
pi_133972679
Geen idee, was niet helemaal wakker denk ik.. Hij gaf ook gewoon aan dat het goed was! Maar dit moet dus geen problemen opleveren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')