quote:Ryanair gaat vliegen op Zaventem
Budget-vliegmaatschappij Ryanair gaat binnenkort ook vliegen op de Belgische luchthaven Zaventem. Dat meldt het Belgische blad De Tijd. Nu nog vliegt de Ierse luchtvaartmaatschappij in België alleen op Charleroi.
De Ierse prijsvechter zal dagelijkse zakenvluchten aanbieden vanaf Zaventem naar luchthaven Fiumicino in de buurt van Rome. Ook gaat de luchtvaartschappij elke dag vliegen tussen het vliegveld bij Rome en Barcelona El Prat.
Voorwaarden
Voor de uitbater van Zaventem kwam de aankondiging als een verrassing. De woordvoerder zegt dat Ryanair welkom is, maar wel onder de voorwaarden die ook gelden voor andere luchtvaartmaatschappijen.
Vanaf wanneer er tussen Zaventem en Rome gevlogen wordt, is nog niet duidelijk. Morgen zal de topman van Ryanair, Michael O'Leary, naar België komen om de plannen toe te lichten.
bron: http://m.nos.nl/artikel/5(...)gen-op-zaventem.html
quote:Brussels Airport tweede Belgische Ryanair-basis naast Charleroi
BRUSSEL - Ryanair opent op Brussels Airport een nieuwe operationele basis, terwijl de low cost carrier ook vanaf Charleroi zal blijven vliegen. Dat maakte topman Michael O’Leary woensdagochtend bekend in de Belgische hoofdstad. Op Brussels Airport worden vanaf februari 2014 vier Boeing 737-800’s gestationeerd, waarmee naar tien Zuid-Europese bestemmingen zal worden gevlogen.
De bestemmingen waarop Ryanair vanaf ‘BRU’ gaat vliegen zijn Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. Wekelijks gaat Ryanair tweehonderd vluchten uitvoeren van en naar Brussel. Op jaarbasis zullen de routes goed zijn voor 1,5 miljoen passagiers.
Dinsdag werd al bekend dat Ryanair naar Brussel gaat vliegen vanaf Rome Fiumicino, waar de Ierse budgetmaatschappij eveneens een basis opent. Met het openen van bases op deze primaire luchthavens wijkt Ryanair af van het tot nu toe gevoerde beleid om dit soort luchthavens zoveel mogelijk te mijden.
Hoge frequentie
De nieuwe bestemmingen zullen door Ryanair in een hoge frequentie worden aangevlogen. Het gaat per bestemming om minimaal veertien vluchten per week. Naar Lissabon en Rome staan 28 wekelijkse vluchten op het programma, en naar Barcelona zal zelfs 42 keer per week worden gevlogen.
Ryanair gaat op Brussels Airport rechtstreeks concurreren met Brussels Airlines, maar ook met het Spaanse Vueling, dat onlangs aankondigde een aantal nieuwe Zuid-Europese routes vanaf Brussel te starten. EasyJet vliegt ook vanaf Brussel, maar Ryanair blijft uit het vaarwater van de Britse concurrent.
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?quote:Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly
"it is inevitable that soon Ryanair will appear in every airport in Europe"quote:Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef lokpokken het volgende:
[..]
[..]
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?
Misschien dat ze het op zo'n manier van ook vanaf Schiphol willen doenquote:Hogere prijzen
De prijzen voor Zaventem zullen bij Ryanair hoger liggen dan voor Charleroi. "Maar onze prijzen zullen maar half zo hoog zijn dan die bij Brussels Airlines. En als zij verlagen, dan zullen wij volgen", aldus O'Leary.
Morgen zet Ryanair de prijzen voor haar Zaventem-vluchten al online.
bron
quote:Ryanair wil naar Schiphol
Ryanair wil binnen vijf jaar ook gaan vliegen via Schiphol. Dat heeft topman Michael O'Leary gezegd. Hij zei hierover in gesprek te zijn met Schiphol.
Een woordvoerder van Schiphol ontkent dit: "Wij zijn niet in gesprek met Ryanair." Volgens de woordvoerder gaat niet Schiphol, maar Stichting Airport Coordination Netherlands over het toelaten van een maatschappij op de luchthaven.
Airport Coordination Netherlands zegt dat Ryanair inderdaad vertrek- en landingsrechten had aangevraagd voor komende zomer. Maar enkele weken geleden annuleerde Ryanair die aanvraag.
De plannen van O'Leary passen in ieder geval wel in de nieuwe strategie van Ryanair. Het bedrijf vliegt nu nog vooral op regionale vliegvelden, vaak op een flinke afstand van hoofdsteden. Maar de komende jaren wil Ryanair ook op nationale luchthavens gaan vliegen.
Zaventem
O'Leary deed zijn uitspraken op een persbijeenkomst in België. Gisteren lekte al uit dat Ryanair gaat vliegen op de Brusselse luchthaven Zaventem. Vanaf februari vliegt Ryanair vanaf Zaventem op tien bestemmingen, waaronder Rome, Barcelona en Lissabon.
In Nederland vliegt Ryanair op Eindhoven, Maastricht en Groningen.
bron
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen vijf jaar![]()
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
Bedankt dat je het ons wel vertelt.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.
Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bedankt dat je het ons wel vertelt.
Dat begrijp ik, lees dit topic ook al weer wat jaartjes natuurlijk. Je hebt altijd wel nuttige informatie over de gang van zaken bij luchtvaartmaatschappijen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
Dat gaan ze vast niet checkenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef .PRISM het volgende:
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor..
quote:Brandpunt Reporter
21:10, Ned 2
Een jaar geleden zond Brandpunt Reporter een tweeluik uit over prijsvechter Ryanair. In Mayday Mayday vertelden drie gezagvoerders en een first officer hoe ze, om kosten te besparen, onder druk werden gezet om minder brandstof te tanken dan ze zouden willen. Ook biechten ze op dat de arbeidsomstandigheden bij de luchtvaartmaatschappij er toe leidden dat ze vlogen terwijl ze daar fysiek niet toe in staat waren. Het nieuws ging door heel Europa. Het leverde de KRO twee dingen op: Ryanair spande een rechtszaak aan, de zitting is medio januari én De Loep, de jaarlijkse prijs van de VVOJ, de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Genoeg reden om de balans op te maken. Wat is er in het voorbije jaar gebeurd en eventueel veranderd?
Wat vindt men hier eigenlijk van deze reportages? Ik stap toch wel met een minder behagelijk gevoel het vliegtuig in, al vlieg ik nog steeds meerdere malen per maand met ze. Ze houden zich immers wel aan de Europese wet en tanken op z'n minst de verplichte hoeveelheid brandstof per vlucht.quote:
Klopt, mijn Skrill kaart is helaas niet gratis meerquote:Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
Hoe kun je überhaupt online inchecken met het verkeerde nummer?quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |