abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133647519
quote:
Ryanair gaat vliegen op Zaventem
Budget-vliegmaatschappij Ryanair gaat binnenkort ook vliegen op de Belgische luchthaven Zaventem. Dat meldt het Belgische blad De Tijd. Nu nog vliegt de Ierse luchtvaartmaatschappij in België alleen op Charleroi.

De Ierse prijsvechter zal dagelijkse zakenvluchten aanbieden vanaf Zaventem naar luchthaven Fiumicino in de buurt van Rome. Ook gaat de luchtvaartschappij elke dag vliegen tussen het vliegveld bij Rome en Barcelona El Prat.

Voorwaarden
Voor de uitbater van Zaventem kwam de aankondiging als een verrassing. De woordvoerder zegt dat Ryanair welkom is, maar wel onder de voorwaarden die ook gelden voor andere luchtvaartmaatschappijen.

Vanaf wanneer er tussen Zaventem en Rome gevlogen wordt, is nog niet duidelijk. Morgen zal de topman van Ryanair, Michael O'Leary, naar België komen om de plannen toe te lichten.

bron: http://m.nos.nl/artikel/5(...)gen-op-zaventem.html
pi_133671319
quote:
Brussels Airport tweede Belgische Ryanair-basis naast Charleroi
BRUSSEL - Ryanair opent op Brussels Airport een nieuwe operationele basis, terwijl de low cost carrier ook vanaf Charleroi zal blijven vliegen. Dat maakte topman Michael O’Leary woensdagochtend bekend in de Belgische hoofdstad. Op Brussels Airport worden vanaf februari 2014 vier Boeing 737-800’s gestationeerd, waarmee naar tien Zuid-Europese bestemmingen zal worden gevlogen.

De bestemmingen waarop Ryanair vanaf ‘BRU’ gaat vliegen zijn Alicante, Barcelona, Ibiza, Lissabon, Malaga, Palma, Porto, Rome, Valencia en Venetië. Wekelijks gaat Ryanair tweehonderd vluchten uitvoeren van en naar Brussel. Op jaarbasis zullen de routes goed zijn voor 1,5 miljoen passagiers.

Dinsdag werd al bekend dat Ryanair naar Brussel gaat vliegen vanaf Rome Fiumicino, waar de Ierse budgetmaatschappij eveneens een basis opent. Met het openen van bases op deze primaire luchthavens wijkt Ryanair af van het tot nu toe gevoerde beleid om dit soort luchthavens zoveel mogelijk te mijden.

Hoge frequentie
De nieuwe bestemmingen zullen door Ryanair in een hoge frequentie worden aangevlogen. Het gaat per bestemming om minimaal veertien vluchten per week. Naar Lissabon en Rome staan 28 wekelijkse vluchten op het programma, en naar Barcelona zal zelfs 42 keer per week worden gevlogen.

Ryanair gaat op Brussels Airport rechtstreeks concurreren met Brussels Airlines, maar ook met het Spaanse Vueling, dat onlangs aankondigde een aantal nieuwe Zuid-Europese routes vanaf Brussel te starten. EasyJet vliegt ook vanaf Brussel, maar Ryanair blijft uit het vaarwater van de Britse concurrent.
quote:
Alicante 14 weekly
Barcelona 42 weekly
Ibiza 14 weekly
Lisbon 28 weekly
Malaga 14 weekly
Palma 14 weekly
Porto 14 weekly
Rome 28 weekly
Valencia 14 weekly
Venice 14 weekly
Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?

[ Bericht 1% gewijzigd door lokpokken op 27-11-2013 12:05:20 ]
pi_133671543
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef lokpokken het volgende:

[..]

[..]

Binnenkort Ryanair toch naar Schiphol?
"it is inevitable that soon Ryanair will appear in every airport in Europe"
"apart from 3 megahubs we are talking to all European airports for new routes"
O'Leary

Dus ja binnenkort is misschien een rekbaar begrip, maar op termijn zou het best eens kunnen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133671559
Nog een kleine aanvulling:

quote:
Hogere prijzen
De prijzen voor Zaventem zullen bij Ryanair hoger liggen dan voor Charleroi. "Maar onze prijzen zullen maar half zo hoog zijn dan die bij Brussels Airlines. En als zij verlagen, dan zullen wij volgen", aldus O'Leary.

Morgen zet Ryanair de prijzen voor haar Zaventem-vluchten al online.

bron
Misschien dat ze het op zo'n manier van ook vanaf Schiphol willen doen
pi_133675399
quote:
Ryanair wil naar Schiphol
Ryanair wil binnen vijf jaar ook gaan vliegen via Schiphol. Dat heeft topman Michael O'Leary gezegd. Hij zei hierover in gesprek te zijn met Schiphol.

Een woordvoerder van Schiphol ontkent dit: "Wij zijn niet in gesprek met Ryanair." Volgens de woordvoerder gaat niet Schiphol, maar Stichting Airport Coordination Netherlands over het toelaten van een maatschappij op de luchthaven.

Airport Coordination Netherlands zegt dat Ryanair inderdaad vertrek- en landingsrechten had aangevraagd voor komende zomer. Maar enkele weken geleden annuleerde Ryanair die aanvraag.

De plannen van O'Leary passen in ieder geval wel in de nieuwe strategie van Ryanair. Het bedrijf vliegt nu nog vooral op regionale vliegvelden, vaak op een flinke afstand van hoofdsteden. Maar de komende jaren wil Ryanair ook op nationale luchthavens gaan vliegen.

Zaventem
O'Leary deed zijn uitspraken op een persbijeenkomst in België. Gisteren lekte al uit dat Ryanair gaat vliegen op de Brusselse luchthaven Zaventem. Vanaf februari vliegt Ryanair vanaf Zaventem op tien bestemmingen, waaronder Rome, Barcelona en Lissabon.

In Nederland vliegt Ryanair op Eindhoven, Maastricht en Groningen.

bron
  woensdag 27 november 2013 @ 15:35:22 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133677001
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:36:39 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133687478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:35 schreef Lemans24 het volgende:
Binnen vijf jaar _O-
Na ja, voorlopig hoeven we niks te verwachten dus.
Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:46:41 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133687939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het voordeel voor Ryanair op Brussel is dat de grootste concurrent eigenlijk Brussels Airlines is, en die heeft met zijn strategie van kostenbeparingen door economy passagiers bijvoorbeeld te laten betalen voor versnaperingen aan boord en de slechte beenruimte een ideale mogelijkheid gecreëerd voor Ryanair om als min of meer gelijkwaardige airline, maar met een al reeds bestaande low cost structuur, routes te doen openen.
Ryanair kan dit echt tegen lagere kosten doen t.o.v. Brussels Airlines, en juist het vliegen op Italiaanse, Spaanse en Portugese bestemmingen, waar je dus te maken hebt met Al Italia, Iberia en Tap Air Portugal, nu niet bepaald de sterkste nationale airlines in Europa is een duidelijk signaal wat Ryanair wil bereiken. Ook het moment van het betreden van de markt door Vueling is een belangrijke aanleiding omdat Ryanair graag marktaandeel wil behouden.

Op Schiphol zijn er zeker kansen, maar is Easyjet al vertegenwoordigd naast KLM, Transavia en in mindere mate Vueling en is de ruimte op de M/H pier beperkt met de bijbehorende slots.
Ryanair kan hier minder makkelijk de markt penetreren omdat er al wat prijsdruk is. Ryanair heeft vooral kansen op de Oost Europese markt (maar dat zijn weer lage yields) en op de Noord Afrikaanse bestemmingen (medium yields, maar je bent het toestel wel lang kwijt door de vluchtduur), naast enkele bestemmingen in de UK. Maar dat hoef ik Ryanair niet uit te leggen, die hebben vast dezelfde onderzoeken op de markt al gedaan en blijven die doen om te bekijken wat een goede strategie is.
Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
  woensdag 27 november 2013 @ 20:55:22 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133688364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedankt dat je het ons wel vertelt.
:)
:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:25:18 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133690110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Ik bedoel er verder niet mee dat ik die specifieke marktonderzoeken gedaan heb of daar onderdeel van uitmaak.
Alleen om aan te geven wat de onderliggende reden van Ryanair zou kunnen zijn gezien de huidige marktontwikkelingen. Een beetje met de luchtvaartsector ben ik wel bezig, en enige data kom je dan wel tegen.
Dat begrijp ik, lees dit topic ook al weer wat jaartjes natuurlijk. Je hebt altijd wel nuttige informatie over de gang van zaken bij luchtvaartmaatschappijen.
pi_133718855
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
  donderdag 28 november 2013 @ 19:45:55 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133718990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:42 schreef .PRISM het volgende:
Oeps, zie net dat ik mijzelf als 'Doctor' heb staan. Doctor Jan Klaas (voorbeeld). Is dat heel erg? Moet ik nu heel veel extra kosten betalen om het te wijzigen of is het geen probleem? Ben geen doctor.. :')
Dat gaan ze vast niet checken ;)
Heeft Drs. P. gestudeerd?
pi_133721738
Vanavond te zien:

quote:
Brandpunt Reporter
21:10, Ned 2
Een jaar geleden zond Brandpunt Reporter een tweeluik uit over prijsvechter Ryanair. In Mayday Mayday vertelden drie gezagvoerders en een first officer hoe ze, om kosten te besparen, onder druk werden gezet om minder brandstof te tanken dan ze zouden willen. Ook biechten ze op dat de arbeidsomstandigheden bij de luchtvaartmaatschappij er toe leidden dat ze vlogen terwijl ze daar fysiek niet toe in staat waren. Het nieuws ging door heel Europa. Het leverde de KRO twee dingen op: Ryanair spande een rechtszaak aan, de zitting is medio januari én De Loep, de jaarlijkse prijs van de VVOJ, de Vereniging van Onderzoeksjournalisten. Genoeg reden om de balans op te maken. Wat is er in het voorbije jaar gebeurd en eventueel veranderd?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:30:34 #189
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133906473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef larsico het volgende:
Vanavond te zien:

[..]

Wat vindt men hier eigenlijk van deze reportages? Ik stap toch wel met een minder behagelijk gevoel het vliegtuig in, al vlieg ik nog steeds meerdere malen per maand met ze. Ze houden zich immers wel aan de Europese wet en tanken op z'n minst de verplichte hoeveelheid brandstof per vlucht.
Dat er gezegd wordt dat er veel piloten plaatsnemen in de cockpit die vermoeid of ziek zijn, vind ik zorgelijker.

Maar goed, er zijn natuurlijk een hoop bedrijven die Ryanair maar al te graag in een kwaad daglicht stellen, dus ik vraag me af in hoeverre dit aangedikt is. Daarnaast vraag ik me ook af of andere low-cost carriers zoveel veiliger zijn.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133907311
Denk je nou echt dat er bij bedrijven als KLM niet zuinig gedaan wordt met brandstof?
PWBF
  woensdag 4 december 2013 @ 19:16:16 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133917804
Het probleem van Ryanair is dat het bedrijf niet echt heel open is, en er min of min een angstcultuur heerst waardoor het personeel niet zonder meer met naam een verklaring willen afleggen.

Ryanair kan op de anonieme beweringen enkel reageren met feitenrelaas om het onderbuikgevoel weg te nemen.
Een open bedrijfscultuur kan in theorie prettiger zijn om in samen te werken, maar is wat minder efficiënt natuurlijk, en Ryanair is meer gebouwd op het principe Duitse discounter als Lidl, dan een full service supermarktformule als Albert Heijn of Jumbo met de bijbehorende steil van leiding geven.

Feit blijft dat naast het tonen van de feiten bij de incidenten, er ook tussentijdse reguliere controles plaatsvinden op de Europese luchthavens door de lokale overheden, nog geen enkele keer zijn er bij Ryanair ernstige afwijkingen in de uitvoering van de vluchten geconstateerd, niet voor bijvoorbeeld meenemen van brandstof tot de staat van het toestel alsmede het aantal vlieguren van de bemanning.

Een piloot blijft altijd zelf verantwoordelijk of hij een vlucht wel of niet maakt, wanneer een piloot er voor kiest, wellicht mede door zijn persoonlijke (financiële) situatie, om een vlucht wel uit te voeren terwijl hij daar eigenlijk niet toe in staat is, daarnaast zijn er strikte (Europese) regels over hoeveel vlieguren een piloot per jaar mag maken en zijn er ook voorgeschreven richtlijnen van minimale rust tussen vluchten.
Ryanair, of welke andere maatschappij dan ook, zal nooit deze voorgeschreven richtlijn (moedwillig) overtreden, want dan is men aantoonbaar te verwijten, en daar staan hoge boetes op die door de controlerende instanties opgelegd zullen worden.

Niet dat alles koek en ei is in de luchtvaartsector, door het overschot van piloten, hoge schuldenlast, het daardoor gratis willen vliegen om maar voldoende uren te maken maakt het leven van de bemanning natuurlijk niet gemakkelijker, maar om Ryanair nu verantwoordelijk te houden voor het overschot aan mensen die piloot willen zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 december 2013 @ 19:56:11 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133919453
Nu wordt er op de man gespeeld in Nederlandse TV-programma's, met dergelijke uitspraken.

"Denk er aan, de volgende keer dat u een vlucht boekt die goedkoper is dan de taxi naar het vliegveld, dat daar een reden voor is"

"Bedenk u, dat wanneer u flink bespaart op uw vakantievlucht, de luchtvaartmaatschappij vermoedelijk flink bespaart op het personeel"

m.a.w.: het is UW schuld dat de piloten op een houtje moeten bijten, FOEI!
Vind ik ook niet netjes, het is namelijk niet onze schuld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 06-12-2013 01:17:47 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 20:48:43 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133921886
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:45:58 #194
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_133942122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben, maar een Mastercard prepaid card is tegenwoordig precies even duur als een Mastercard credit card?
Klopt, mijn Skrill kaart is helaas niet gratis meer ;( (zo'n 70 cent extra overleef ik wel, maar toch jammer)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_133967635
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
pi_133967721
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
Hoe kun je überhaupt online inchecken met het verkeerde nummer?
PWBF
pi_133969104
Idd. Wie vult nou z'n sofinummer in :D
  vrijdag 6 december 2013 @ 01:18:53 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133969286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:09 schreef Lerra het volgende:
Ik heb bij het online inchecken mijn persoonnummer ingevuld ipv mijn documentnummer. Iemand die weet of dit heel erg is en of het eventueel nog aan te passen is? En wat dat dan kost? Alvast bedankt!
als je binnen de Schengenzone vliegt en geen bagage bij je hebt, bekijken ze je paspoort niet eens.
pi_133972153
Binnen Schengen hoef je je paspoort gegevens sinds een paar maanden niet eens meer in te vullen.
pi_133972679
Geen idee, was niet helemaal wakker denk ik.. Hij gaf ook gewoon aan dat het goed was! Maar dit moet dus geen problemen opleveren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')