abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 november 2013 @ 10:31:06 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133102665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het moment van inchecken selecteerde ik geen stoel, dat kon inderdaad wel tegen een meerprijs met een mooi kaartje wat die stoel zou mogen kosten, elke stoel was betaald.

Ook de voorwaarden op Easyjet.com geven het volgende aan;

quote:
Kan ik een vlucht boeken zonder een stoel te reserveren?

Zeker! U bent niet verplicht om tegen betaling een specifieke stoel te reserveren. In dit geval krijgt u een stoel toegewezen op het moment dat incheckt, dit kan online door uw instapkaart uit te printen of bij de luchthaven wanneer u incheckt bij de incheckbalie.
Wat wellicht wel kan is dat je bij de boeking direct al een stoel hebt geselecteerd en betaald, bij het online inchecken kan je dan de betreffende stoel wijzigen die in dezelfde prijscategorie zit zonder meerprijs.

Want zonder meerkosten bij het online inchecken een stoel te laten selecteren door passagiers als low cost airliner... dat is precies het tegenover gestelde wat bijvoorbeeld een KLM als niet low cost airliner nu aan het invoeren is om extra inkomsten te genereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 november 2013 @ 23:52:28 #127
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133135520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:31 schreef ozzietukker het volgende:

Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het
Ik heb het even voor je nagezocht.
In de boeking stond er bij seating "automatically allocated"

Tijdens het online check-in proces kreeg ik stoelkeuze voorgeschoteld en heb ik voor beide passagiers zonder bijbetalen stoelen kunnen selecteren.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:09:29 #128
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133265519
http://cabincrew.aviationjobs.me/

quote:
Cabin Crew Ryanair Amsterdam Netherlands
Ryanair is looking for Amsterdam, Netherlands based Cabin Crew.

Minimum requirements:
Experienced in dealing with the public and comfortable in a selling role
Physically fit with a good attendance record in your current position
Hard working, flexible and willing to operate on a shift roster
Over 18 years of age
Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.85) in height with weight in proportion
Of normal vision (contact lenses acceptable)
Able to swim well
You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
Fluent in English (both written and spoken)
Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
Friendly and outgoing with a lively personality
Apply online
Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_133279434
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:39:24 #130
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133282663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef larsico het volgende:
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
Oei dat werd tijd idd!
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:40:53 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133296266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:09 schreef Kopstoot het volgende:
http://cabincrew.aviationjobs.me/

[..]

Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
Op dit moment nog enkele in het geruchtencircuit en nog geen statement van Ryanair.

Een van de geruchten is dat het huidige model van Ryanair op de secondary airports voor de aandeelhouders niet voldoende is om de winst in de toekomst te kunnen garanderen, want bij het vliegen vanaf secondary airports zijn de ook de yields (opbrengst per passagier per kilometer) lager, als dan eventuele EU steun wordt verboden aan Ryanair voor routes vanaf secondary airports moet men ook kijken naar een andere strategie.

Amsterdam is een luchthaven met potentie, al moet ik nog zien of de H-pier voldoende ruimte biedt voor deze extra vluchten (En gezien het lage kostenmodel is dat nu net de plek waarvan Ryanair zal willen vliegen) en of Ryanair echt zal doorzetten, want Easyjet is relatief goed vertegenwoordigd en de markt op veel routes kan te verzadigd raken.
Alhoewel Oost Europese bestemmingen qua low cost mogelijkheden ondervertegenwoordigd zijn op Schiphol alsmede bijvoorbeeld Noord Afrikaanse (Marokkaanse) bestemmingen, en in het bijzonder deze laatste, goede yields kunnen opleveren gezien Royal Air Maroc welke hier een relatieve monopolie op heeft. (Want Transavia met een tussenstop naar een enkele Marokkaanse bestemming stelt niets voor, naast de charters van Air Arabia en Corendon).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:55:45 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133303838
Ryanair stewardess lijkt me een deprimerende baan met alle rotzooi die je moet aanprijzen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133326473
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
pi_133326543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
De ervaring is dat je geluk kunt hebben, maar vaak zat moeten mensen hun bagage in zo'n rek duwen, zeker met trolleys en koffers. En erg vergeeflijk zijn ze niet. ;)

Je raekt an de dinge geweun.
pi_133326721
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
pi_133326848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
Ik neem altijd een sporttas mee. Die is ook iets te groot, maar die kun je dan nog wel in dat rek proppen, zeg maar. :@
Ook kun je die gewoon om je schouder gooien en een beetje achter je houden zodat ze 'm niet goed zien. Handig als je een boompje in je tas hebt, zoals ik met mijn laatste reis. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133338002
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Als je kiest om geen stoel te reserveren, wordt er automatisch een plaats toegewezen bij het online inchecken.
  zondag 17 november 2013 @ 11:28:27 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133338021
quote:
4s.gif Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef larsico het volgende:
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
  zondag 17 november 2013 @ 11:42:31 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133338277
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
De discussie ging over het feit dat uit het nieuwsbericht niet te halen was dat Ryanair alle stoelen zou vrijgeven om te boeken.
Dat leek mij vreemd, zeker gezien Ryanair exact hetzelfde onderzoeksbureau als Eaysjet heeft gebruikt voor het invoeren van de zitplaatsenkeuze, maar dat stond inderdaad niet in het artikel vermeld en valt ook niet terug te vinden.

Wat wel vreemd is, voor stoelen op rij 1 betaal je 10 euro, maar voor rij 2, 3, 4, en 5 betaal je ook de 10 euro per stoel, evenals op rij 32 en 33 achterin, naast natuurlijk de emergency exit seats.
Ik denk dat Ryanair de extra beenruimte stoelen nog wel wat hoger kan aanprijzen, want nu is er geen meerwaarde t.o.v. de stoelen zonder extra beenruimte.

Dit is overigens een goede ontwikkeling, onderzoeken hebben aangetoond dat het boarden opzich niet veel vertraging oploopt en daarnaast de administratieve afwikkeling van een vlucht (voordat deze wordt vrijgegeven om te vertrekken) het eventueel langzamer boarden volledig zal verwaarlozen.

Blijft op dit moment als relatief grote low cost airliner nu Wizz Air nog over die geen stoelen aanwijst aan elke passagier, ik ben benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden nu ook Ryanair overstag is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133338473
In het filmpje dat onderaan de nieuwe homepage staat, wordt overigens wel gezegd dat er maar 45 stoelen per vlucht gereserveerd kunnen worden.
pi_133357835
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
pi_133358976
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 21:53 schreef larsico het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
Als je 'm zelf mist,heb je pech. Wordt ie geannuleerd, dan krijg je je geld terug of kan je een volgende beschikbare vlucht boeken.
pi_133417491
Heb een mede reisgenoot die jarig is op 29 februari.
Nu wil ik ons online inchecken, pakt hij die datum niet. Heeft iemand hier ervaring mee, of wetende wat te doen?

-----

Nevermind, als je februari en het jaartal kiest, dan pakt hij de 29ste wel. Weer wat geleerd. :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Professional op 19-11-2013 18:17:49 ]
pi_133443251
Van een ander forum:

quote:
Ryanair requested slot for the following destinations from AMS:
BGY, BHX, BLQ, BVA, CIA, DUB, EDI, EMA, FEZ, KRK, LIS, LPL, MAD, OPO, STN, TSF and WMI


http://cabincrew.aviationjobs.me/2013/11/cabin-crew-ryanair-amsterdam-netherlands.html

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
pi_133452263
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
pi_133472731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:52 schreef larsico het volgende:
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
  donderdag 21 november 2013 @ 01:42:22 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133472836
Beetje proberen?
Zo doe ik het tenminste altijd.

Eindhoven-Faro is bijvoorbeeld 20 euro in januari, ipv de 42 euro in de 'aanbieding'.
Eindhoven-Porto is 17 euro ipv 37.

Zo zijn er nog veel meer goedkope tarieven te vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lemans24 op 21-11-2013 01:47:26 ]
pi_133473641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef larsico het volgende:
Van een ander forum:

[..]

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133473863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 01:31 schreef clowntje het volgende:

[..]

Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
Skyscanner, Nederland > Overal, het hele jaar. Dan krijg je een overzicht van de goedkoopste bestemmingen. Als je op de bestemming klikt zie je de data met de goedkoopste prijzen.
pi_133474273
quote:
4s.gif Op donderdag 21 november 2013 05:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')