abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 november 2013 @ 21:07:29 #101
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132904825
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:58 schreef larsico het volgende:
Trouwens veel bestemmingen vanaf 30 euro retour die normaal duurder zijn, zo ook bijvoorbeeld Eindhoven - Rabat.
Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
pi_132905644
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die bestemming staat er niet bij. Fez, Agadir en Marrakech wel.
Je hebt helemaal gelijk, dan is het Charleroi - Rabat
  maandag 4 november 2013 @ 22:33:03 #103
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_132909168
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het doel van Ryanair is om elke zitplaats tegen de best mogelijk prijs te verkopen. Dus aan liefdadigheid doet Ryanair niet.
Dat is toch liefdadig van ze? :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_132933700
quote:
Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.

Nu nog hanteert Ryanair het principe van 'free seating', waarbij passagiers zelf een stoel kunnen uitkiezen. Dat leidt echter tot dringen, omdat mensen naast hun reisgenoot willen zitten of per se een raamplaats willen bemachtigen.

Ryanair zegt dat het besluit om voortaan stoelnummers toe te wijzen het gevolg is van het streven van de maatschappij om beter naar klanten te luisteren. Passagiers zouden massaal hebben laten weten af te willen van het gedrang tijdens het boardingproces. Ryanair verwacht dat het instappen vlotter zal verlopen.

Het blijft mogelijk om bij Ryanair tegen een betaling van vijf euro stoelen te reserveren met extra beenruimte. Daarbij gaat het om stoelen op de eerste rij of ter hoogte van de nooduitgangen.

bron

  dinsdag 5 november 2013 @ 19:07:06 #105
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132934102
Grappig, in navolging van Easyjet dus :)
pi_132934844
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten. :P
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:30:22 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132934937
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
pi_132934955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:27 schreef clowntje het volgende:
Ik neem aan dat zowel raam als gangplaatsen binnen korte termijn extra gaan kosten. :P
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
pi_132935012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Het was ook de enige maatschappij die ik heb meegemaakt met dit principe. Of had Wizzair het nou ook?
Southwest had het ook volgens mij. Beetje verder weg ;)
En Wizzair inderdaad.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:36:30 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_132977052
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:33 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat is toch liefdadig van ze? :P
Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:30 schreef larsico het volgende:
Ik denk het niet hoor, het kost Ryanair namelijk niets om stoelnummers toe te wijzen.
Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....

Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:15:01 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132979141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

[..]

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....
Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
pi_132980551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Of bij een boeking voor meerdere personen de stoelen random toewijzen. Dan zitten mensen niet naast elkaar en verplicht je ze om te betalen voor een eigen stoelkeuze.
quote:
Vanaf februari niet meer dringen bij Ryanair
DUBLIN - Goed nieuws voor Ryanair-passagiers: vanaf 1 februari is het geen dringen meer geblazen bij het boarden van vliegtuigen van de Ierse prijsvechter. Ryanair heeft aangekondigd dat alle passagiers voortaan een stoelnummer krijgen toegewezen. Samen reizende passagiers kunnen daardoor naast elkaar zitten.
;)
pi_132980880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet echt, het is namelijk de best mogelijk prijs van Ryanair, en die ligt bij voorkeur hoog.

[..]

Het kost een Ryanair of Easyjet niets om stoelnummers toe te wijzen, maar het is nu een trend bij de luchtvaartmaatschappijen om stoelen tegen een prijs te verkopen, zo verkoopt KLM bijvoorbeeld in de 777 stoelen de stoelen in de economy klasse naast de economy comfort, nu de eerste zitplaatsen in de rijen achter deze economy comfort zone als zogenaamde voorkeursstoelen en moet hiervoor extra betaald worden.

Een Ryanair kan veel geld verdienen door bij het online inchecken automatisch een stoel aan te wijzen, en slechts tegen betaling de passagier toe te staan om een bepaalde stoel vooraf uit te kiezen, stoelen voorin of met extra beenruimte kan je dan tegen een betere prijs verkopen dan de middenstoel in rij 28....

Wel is er één nadeel voor Ryanair aan deze maatregel, Ryanair hanteert nogal een strakke lijn in de performance van het toestel en sluit bepaalde rijen af waar mensen niet mogen zitten bij het boarden zodat de passagiers en het gewicht het best verdeeld zijn. (Het is een fabel dat dit noodzakelijk is voor de veiligheid, dit heeft echt met de performance van het toestel te maken).
Wanneer men stoelen kan uitkiezen kan je niet standaard rijen afsluiten omdat je vooraf niet weet wat de loadfactor kan zijn.
Wanneer men een bepaalde stoel gekocht heeft en men zou bij het boarden niet toestaan om hierop te gaan zitten dan worden dat nog fijne discussies. Naast het feit dat mensen dus nu bepaalde stoelen kan kopen die performance technisch (meer kerosineverbruik) niet helemaal handig zijn, zullen er ook veel passagiers zijn met een slechte plaats die zien dat bepaalde rijen minder goed gevuld zijn daar gaan zitten, het is voor het cabinepersoneel moeilijk zijn om dat volledig te voorkomen.
De huidige performance qua van brandstofverbruik zal naar verwachting verslechteren, de vraag gaat zijn of de extra inkomsten uit de stoelkeuze hier tegenop gaat wegen.
Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.

Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:57:08 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132981881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef larsico het volgende:

[..]

[..]

;)
Zeggen ze.
pi_132981957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeggen ze.
Klopt, en met Ryanair weet je het maar nooit inderdaad :P
pi_132982859
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 7 november 2013 @ 09:55:13 #117
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132994157
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Don't let my username fool you...
  donderdag 7 november 2013 @ 21:35:19 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133022200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 21:42 schreef larsico het volgende:

[..]

Om even te verwijzen naar het nieuwsbericht, er staat duidelijk dat de stoelnummers toegewezen worden. Er zal dus, zo blijkt uit het artikel, (nog) geen mogelijkheid zijn om zelf een stoelnummer uit te kiezen, afgezien van de stoelen waarvoor reeds betaald moet worden.

Dit scheelt Ryanair juist kosten, omdat ze zelf kunnen bepalen welke stoelen toegewezen worden. Op deze manier kunnen ze élke vlucht zo goedkoop mogelijk uitvoeren, wat op dit moment nog niet het geval is, aangezien de meeste mensen vrije keuze hebben om ergens te gaan zitten.
Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.

Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:13 schreef Thetallguy het volgende:
Ben ook benieuwd wat dit met de 25 minuten turnarounds gaat doen nu niet iedereen al een half uur voor landing van de binnenkomende kist in de rij gaat staan maar lekker tot het laatste moment wacht.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als mensen sneller kunnen gaan zitten (je zou ze zelfs per rij in kunnen laten stappen) dan kan dat boarden misschien wel sneller.
Het boarden opzich hoeft niet veel langzamer te gaan als je passagiers hebt die weten hoe het werkt. Echter wanneer je veel onervaren passagiers hebt die op een of andere manier niet snappen hoe het stoelensysteem werkt, en geheel verbaasd kijken dat stoel 3A niet achterin het toestel bevindt en weer terug moeten lopen naar voren of passagiers die op een bepaalde plek zitten en rustig, met een opbouwende rij achter zich de koffer lopen opbergen en in het gangpad blijven staan kan het boardingproces danig vertraagd worden.

Al gediend eerlijkheid te zeggen dat de totale boardingtijd, dus het moment van openen van de gate totdat de deuren dichtgaan van alle vluchten die ik maak niet echt afwijken en nagenoeg gelijk zijn, bij free seating zit het grootste gedeelte van de passagiers wellicht wel wat sneller, maar door alle noodzakelijk handelingen voordat het vliegtuig kan vertrekken maakt dat niet heel veel uit.
De totale boardingtijd in een 737-800 of Airbus 320 duurt afhankelijk van de loadfactor tussen de 15-22 minuten, dat is gerekend vanaf openen gate en sluiten van de deur en zonder dat er incidenten zijn waarbij bagage van boord moet worden gehaald.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:41:56 #119
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133035853
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje :)
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:17:23 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133053972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:41 schreef MartijnUK het volgende:
@hierboven, bij Easyjet kun je tegenwoordig zelf je stoelen uitkiezen, je krijgt zelfs een plattegrondje :)
Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis. Welke stoel je ook wil, de ene stoel is goedkoper dan de andere stoel. Als je geen stoel selecteert wordt er gratis een stoel toegewezen.
Een Ryanair zal iets dergelijks lijkt mij toch ook willen, want hier valt relatief veel geld binnen te halen, voor een vlucht London Stansted - Eindhoven maakt het mij niet uit waar ik zit, maar voor een vlucht van Eindhoven naar Fez wil ik toch wel graat aan het raam of juist aan het gangpad zitten en niet het risico lopen dat ik een middenplaats krijg...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:45:32 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133055170
Maakt me echt geen fluit uit waar ik zit. Ok, raam heeft de voorkeur, vanwege het uitzicht.
De helft van de keren krijg ik sowieso een plek bij de nooduitgang. Bij Ryanair is dat echter niet meer mogelijk tegenwoordig, die laten zelfs regelmatig alle stoelen bij de nooduitgangen leeg. Airasa trouwens ook.
pi_133057140
quote:
6s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij Easyjet worden de stoelnummers ook toegewezen, dus je kan niet stellen op basis van dit nieuwsbericht dat een passagier deze niet zelf mag gaan uitkiezen. Ryanair gaat de cash cow van het door passagiers zelf (tegen betaling) laten uitkiezen van een stoel echt niet laten liggen. Daarnaast kan je nu al naast de extra beenruimte stoelen ook al uit selecte andere rijen selecteren, het zal zeer eenvoudig zijn om alle rijen hieraan toe te voegen. Juist de rijen voorin het vliegtuig zijn nu net de stoelen waar je als maatschappij wat op kunt verdienen, dus die wil je echt beschikbaar stellen om door passagiers te laten kopen.

Ryanair kan hier meer aan verdienen, niet specifiek kosten besparen, de huidige vrije keuze om ergens te gaan zitten wordt redelijk teniet gedaan door het vele afblokken van rijen in de huidige situatie.
Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.

Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.

Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:49:50 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133058107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:32 schreef larsico het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'toewijzen' en 'zelf uitkiezen'. In het nieuwsbericht staat dat je bij Ryanair een stoelnummer toegewezen krijgt. Hieruit kan je dus niet concluderen dat je zelf een stoel mag uitkiezen.
Dit is bij EasyJet wel het geval, mits je er voor betaalt.
Ik snap best dat je meteen de link legt Ryanair = betalen voor stoelkeuze, maar dat kan je simpelweg niet uit het artikel halen.

Op dit moment worden er niet zo veel rijen afgesloten dat je amper keuze hebt om ergens te zitten hoor. Met het toewijzen van stoelen kunnen ze dus wel degelijk kosten besparen.

Mocht Ryanair (en let op: mocht) besluiten om mensen zelf een stoel uit te laten kiezen, zullen ze hier denk ik (slechts een vermoeden) inderdaad geld voor vragen. Dit kan alleen nog niet geconcludeerd worden, omdat het nergens staat. Daarom kan je ook niet zomaar aannemen dat het zo is.
In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.

De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.

De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.

En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133058819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het artikel staat wel vermeld dat je vooraf stoelen met extra beenruimte kan reserveren, iets wat nu ook al het geval is.

Inderdaad, dat heb ik ook gemeld. Dat is echter iets anders dan de keuze hebben uit alle stoelen en daar voor moeten betalen. Het gaat nu om een extra service die niet bij alle stoelen geleverd wordt. Daar zit een verschil in dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De link is dan inderdaad snel gemaakt dat je naast dat je automatisch een stoel toegewezen krijgt net zoals bij Easyjet, dat je ook stoelen zelf kunt gaan uitkiezen, want dan tegen betaling zal moeten gaan gebeuren, want passagiers gratis stoelen te laten uitkiezen is niet wat Ryanair gaat doen, en iets wat Ryanair op dit moment ook al niet doet voor een select aantal rijen.

De uiteindelijke uitwerking moeten we uiteraard nog gaan zien, maar Ryanair zal een cashcow zoals zitplaatsenreservering niet laten liggen, en het zal mij verbazen als ze maar een beperkt aantal rijen zullen aanbieden.

En Ryanair sluit bij loadfactoren rond de 80% net zoveel rijen af dat de laatste passagier die aan boord gaat niet echt veel keus meer heeft waar deze kan gaan zitten, de passagiers worden dan over het vliegtuig zo verspreid dat men hele rijen stoelen vol heeft en rijen stoelen leeg heeft.
Dit alles om de verdeling in het vliegtuig voor Ryanair zo gunstig mogelijk te maken voor het brandstofverbruik.
Nogmaals, ik begrijp dat je zo snel de link legt, maar je kan het gewoon niet zo maar concluderen uit het artikel. Ik wil best geloven dat Ryanair op een gegeven moment alle rijen beschikbaar stelt om te kiezen, en daar geld voor te vragen, maar het is nu nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Zeker zonder bron.
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:42:16 #125
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133074587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar het uitkiezen van die stoel is niet gratis.
Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
  zondag 10 november 2013 @ 10:31:06 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133102665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 11:42 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Zeker wel, ik vloog 2 weken geleden van Londen naar Amsterdam en hoefde voor de stoelkeuze niets extra te betalen. Daarentegen waren bepaalde plaatsen (zoals voorste rij & nooduitgangen) wel betaald.
Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het moment van inchecken selecteerde ik geen stoel, dat kon inderdaad wel tegen een meerprijs met een mooi kaartje wat die stoel zou mogen kosten, elke stoel was betaald.

Ook de voorwaarden op Easyjet.com geven het volgende aan;

quote:
Kan ik een vlucht boeken zonder een stoel te reserveren?

Zeker! U bent niet verplicht om tegen betaling een specifieke stoel te reserveren. In dit geval krijgt u een stoel toegewezen op het moment dat incheckt, dit kan online door uw instapkaart uit te printen of bij de luchthaven wanneer u incheckt bij de incheckbalie.
Wat wellicht wel kan is dat je bij de boeking direct al een stoel hebt geselecteerd en betaald, bij het online inchecken kan je dan de betreffende stoel wijzigen die in dezelfde prijscategorie zit zonder meerprijs.

Want zonder meerkosten bij het online inchecken een stoel te laten selecteren door passagiers als low cost airliner... dat is precies het tegenover gestelde wat bijvoorbeeld een KLM als niet low cost airliner nu aan het invoeren is om extra inkomsten te genereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 november 2013 @ 23:52:28 #127
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133135520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:31 schreef ozzietukker het volgende:

Ik kan mij dat niet voorstellen, mijn laatste vlucht met easyjet is al wel langer geleden dan 2 weken, maar op het
Ik heb het even voor je nagezocht.
In de boeking stond er bij seating "automatically allocated"

Tijdens het online check-in proces kreeg ik stoelkeuze voorgeschoteld en heb ik voor beide passagiers zonder bijbetalen stoelen kunnen selecteren.
  donderdag 14 november 2013 @ 21:09:29 #128
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_133265519
http://cabincrew.aviationjobs.me/

quote:
Cabin Crew Ryanair Amsterdam Netherlands
Ryanair is looking for Amsterdam, Netherlands based Cabin Crew.

Minimum requirements:
Experienced in dealing with the public and comfortable in a selling role
Physically fit with a good attendance record in your current position
Hard working, flexible and willing to operate on a shift roster
Over 18 years of age
Between 5'2 (1.57m) and 6'2 (1.85) in height with weight in proportion
Of normal vision (contact lenses acceptable)
Able to swim well
You must be in possession of a valid European Union passport and have the right to work in both the UK and Ireland
Fluent in English (both written and spoken)
Prepared to live within one hour's travelling time of any Ryanair base
Ready to meet the challenge of dealing with people and demanding situations
Friendly and outgoing with a lively personality
Apply online
Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_133279434
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
  vrijdag 15 november 2013 @ 13:39:24 #130
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133282663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef larsico het volgende:
De nieuwe Ryanair-site is nu actief, ziet er een stuk beter uit :)
Oei dat werd tijd idd!
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:40:53 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133296266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:09 schreef Kopstoot het volgende:
http://cabincrew.aviationjobs.me/

[..]

Komt Ryanair dan toch naar Schiphol, of gaan ze vluchten naar Eindhoven voortaan Amsterdam noemen en daar uitbreiden? ;)
Op dit moment nog enkele in het geruchtencircuit en nog geen statement van Ryanair.

Een van de geruchten is dat het huidige model van Ryanair op de secondary airports voor de aandeelhouders niet voldoende is om de winst in de toekomst te kunnen garanderen, want bij het vliegen vanaf secondary airports zijn de ook de yields (opbrengst per passagier per kilometer) lager, als dan eventuele EU steun wordt verboden aan Ryanair voor routes vanaf secondary airports moet men ook kijken naar een andere strategie.

Amsterdam is een luchthaven met potentie, al moet ik nog zien of de H-pier voldoende ruimte biedt voor deze extra vluchten (En gezien het lage kostenmodel is dat nu net de plek waarvan Ryanair zal willen vliegen) en of Ryanair echt zal doorzetten, want Easyjet is relatief goed vertegenwoordigd en de markt op veel routes kan te verzadigd raken.
Alhoewel Oost Europese bestemmingen qua low cost mogelijkheden ondervertegenwoordigd zijn op Schiphol alsmede bijvoorbeeld Noord Afrikaanse (Marokkaanse) bestemmingen, en in het bijzonder deze laatste, goede yields kunnen opleveren gezien Royal Air Maroc welke hier een relatieve monopolie op heeft. (Want Transavia met een tussenstop naar een enkele Marokkaanse bestemming stelt niets voor, naast de charters van Air Arabia en Corendon).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 november 2013 @ 22:55:45 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133303838
Ryanair stewardess lijkt me een deprimerende baan met alle rotzooi die je moet aanprijzen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133326473
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
pi_133326543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe strikt is Ryanair eigenlijk met de bagageisen ?
Zo te lezen is het 55x40x20, Ik heb een trolly die een beetje rond is en dan is het 23 cm op het hoogste punt ipv 20 cm.
De andere maten vallen wel ruim binnen de marge.

Wat is jullie ervaring ?
De ervaring is dat je geluk kunt hebben, maar vaak zat moeten mensen hun bagage in zo'n rek duwen, zeker met trolleys en koffers. En erg vergeeflijk zijn ze niet. ;)

Je raekt an de dinge geweun.
pi_133326721
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
pi_133326848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Damn, ik heb dezelfde trolley wel vaker meegehad in een vliegtuig, maar niet bij een low-cost airline zoals Ryanair.
Misschien even kijken bij Action voor een cheap-ass ding :)
Ik neem altijd een sporttas mee. Die is ook iets te groot, maar die kun je dan nog wel in dat rek proppen, zeg maar. :@
Ook kun je die gewoon om je schouder gooien en een beetje achter je houden zodat ze 'm niet goed zien. Handig als je een boompje in je tas hebt, zoals ik met mijn laatste reis. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133338002
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Als je kiest om geen stoel te reserveren, wordt er automatisch een plaats toegewezen bij het online inchecken.
  zondag 17 november 2013 @ 11:28:27 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133338021
quote:
4s.gif Op zondag 17 november 2013 11:27 schreef larsico het volgende:
Alle stoelen zijn nu te reserveren op Ryanair-vluchten. Normale stoel ¤5,00, stoel met extra beenruimte ¤10,-. De prijzen zijn per persoon per enkele reis.
Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
  zondag 17 november 2013 @ 11:42:31 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133338277
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hele discussies hier, blijkt het gewoon simpel te zijn...
De discussie ging over het feit dat uit het nieuwsbericht niet te halen was dat Ryanair alle stoelen zou vrijgeven om te boeken.
Dat leek mij vreemd, zeker gezien Ryanair exact hetzelfde onderzoeksbureau als Eaysjet heeft gebruikt voor het invoeren van de zitplaatsenkeuze, maar dat stond inderdaad niet in het artikel vermeld en valt ook niet terug te vinden.

Wat wel vreemd is, voor stoelen op rij 1 betaal je 10 euro, maar voor rij 2, 3, 4, en 5 betaal je ook de 10 euro per stoel, evenals op rij 32 en 33 achterin, naast natuurlijk de emergency exit seats.
Ik denk dat Ryanair de extra beenruimte stoelen nog wel wat hoger kan aanprijzen, want nu is er geen meerwaarde t.o.v. de stoelen zonder extra beenruimte.

Dit is overigens een goede ontwikkeling, onderzoeken hebben aangetoond dat het boarden opzich niet veel vertraging oploopt en daarnaast de administratieve afwikkeling van een vlucht (voordat deze wordt vrijgegeven om te vertrekken) het eventueel langzamer boarden volledig zal verwaarlozen.

Blijft op dit moment als relatief grote low cost airliner nu Wizz Air nog over die geen stoelen aanwijst aan elke passagier, ik ben benieuwd hoe lang ze dat gaan volhouden nu ook Ryanair overstag is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133338473
In het filmpje dat onderaan de nieuwe homepage staat, wordt overigens wel gezegd dat er maar 45 stoelen per vlucht gereserveerd kunnen worden.
pi_133357835
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
pi_133358976
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 21:53 schreef larsico het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt als je een Ryanairvlucht mist die maar 1 of 2 keer per week wordt uitgevoerd? Wordt je dan overgeboekt naar de andere vlucht, indien er plaats is, of heb je dan gewoon pech?
Als je 'm zelf mist,heb je pech. Wordt ie geannuleerd, dan krijg je je geld terug of kan je een volgende beschikbare vlucht boeken.
pi_133417491
Heb een mede reisgenoot die jarig is op 29 februari.
Nu wil ik ons online inchecken, pakt hij die datum niet. Heeft iemand hier ervaring mee, of wetende wat te doen?

-----

Nevermind, als je februari en het jaartal kiest, dan pakt hij de 29ste wel. Weer wat geleerd. :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Professional op 19-11-2013 18:17:49 ]
pi_133443251
Van een ander forum:

quote:
Ryanair requested slot for the following destinations from AMS:
BGY, BHX, BLQ, BVA, CIA, DUB, EDI, EMA, FEZ, KRK, LIS, LPL, MAD, OPO, STN, TSF and WMI


http://cabincrew.aviationjobs.me/2013/11/cabin-crew-ryanair-amsterdam-netherlands.html

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
pi_133452263
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
pi_133472731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:52 schreef larsico het volgende:
Wat goedkope vluchten beschikbaar in december, januari en februari:

EIN - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - WMI (FR) vanaf 20 euro retour
CRL - BUD (W6) vanaf 20 euro retour
Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
  donderdag 21 november 2013 @ 01:42:22 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133472836
Beetje proberen?
Zo doe ik het tenminste altijd.

Eindhoven-Faro is bijvoorbeeld 20 euro in januari, ipv de 42 euro in de 'aanbieding'.
Eindhoven-Porto is 17 euro ipv 37.

Zo zijn er nog veel meer goedkope tarieven te vinden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lemans24 op 21-11-2013 01:47:26 ]
pi_133473641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef larsico het volgende:
Van een ander forum:

[..]

Die link lijkt alleen niet te werken, en geen idee wat de bron is van de informatie over aangevraagde slots.
Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133473863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 01:31 schreef clowntje het volgende:

[..]

Waar haal je die dingen vandaan?

Die "gewone" aanbiedingen klopt meestal niet veel van. Deze wel.
Skyscanner, Nederland > Overal, het hele jaar. Dan krijg je een overzicht van de goedkoopste bestemmingen. Als je op de bestemming klikt zie je de data met de goedkoopste prijzen.
pi_133474273
quote:
4s.gif Op donderdag 21 november 2013 05:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zolang Beauvais er tussen staat geloof ik er weinig van. Dat wil je niet met het vliegtuig doen terwijl je met de Thalys in 2,5u van Amsterdam in hartje Parijs staat
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')