Ja, dit kwam er bij, zodat er niets reed. Net als vorige week. En gistermorgen nog een storing tussen Gouda en Woerden.quote:Op donderdag 21 november 2013 10:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar loopt ook die langdurige verstoring met verkeerd aangesloten seinen (waardoor er minder sprinters rijden)
heel simpel gezegd was er niet één oorzaak aan te wijzen, maar een hele serie verschillende oorzaken. De ene keer was er een wisselstoring, dan weer een seinstoring, dan weer een mankement aan een voedingskabel, etc. Meestal kun je het uiteindelijk wel terugbrengen tot één of meerdere specifieke dingen, maar dat was hier niet mogelijk. Daarom hebben ze alles vervangen.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Maar wat het nou uiteindelijk was??
Totdat er een verkeerde trein (lees: stoomtrein van de SSN) overheen rijdt die er voor zorgt dat de hele lijn weer in storing is.quote:
quote:Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Interesting, SNCF negeert hiermee dus NS Hispeed? Is er dan ook een Nederlands sprekende Marketingmevrouw van SNCF?quote:Op donderdag 21 november 2013 13:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou toch in het Ryanairtopic Tegenkwam
[..]
Ik denk dat je dan op het verkoopbureau in brussel moet zijn... ff zoeken voor jequote:Op donderdag 21 november 2013 13:09 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Interesting, SNCF negeert hiermee dus NS Hispeed? Is er dan ook een Nederlands sprekende Marketingmevrouw van SNCF?. Daar wil ik wel graag mee in contact komen ivm m'n stage.
BvD!quote:Op donderdag 21 november 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan op het verkoopbureau in brussel moet zijn... ff zoeken voor je
Jean-Pol De Grave, Sales & B2B Development Manager Beneluxquote:
Held!quote:Op donderdag 21 november 2013 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jean-Pol De Grave, Sales & B2B Development Manager Benelux
jdegrave@eu.voyages-sncf.com
+32 (0)472 27 86 00
Gewoon een beetje zoeken op de distributiewebsite http://benelux.voyages-sncf.eu/nl/distributie-voorwaardenquote:
Wie durftquote:Beste partner,
Op 5 december, nodigt Voyages-sncf u uit naar een uitzonderlijk evenement in Brussel.
Na het succes van vorig jaar, nodigt Voyages-sncf u opnieuw uit om de vooravond van Sinterklaas door te brengen tussen talrijke transporteurs tijdens een uitzonderlijke soiree met vele verrassingen.
Aangezien het aantal plaatsen beperkt is; vragen wij u om vanaf vandaag ons uw interesse om deel te nemen mee te delen zodat wij ons goed kunnen organiseren.
Wij brengen u midden november op de hoogte van de details van deze soiree.
Het team Voyages-sncf
En waarom zouden ze ook niet?quote:Op donderdag 21 november 2013 13:09 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Interesting, SNCF negeert hiermee dus NS Hispeed?
bron: http://www.barneveldsekra(...)23696&pageid=1042782quote:‘Studie kwartiersdienst héle Valleilijn'
BARNEVELD – De provincie Gelderland voert momenteel een haalbaarheidsstudie uit naar invoering van een kwartiersdienst op de héle Valleilijn (Amersfoort-Ede). Intussen kondigt vervoerder Connexxion aan vanaf 15 december station Hoevelaken al op te nemen in de reeds bestaande kwartiersverbinding Amersfoort-Barneveld Centrum.
De studie van de provincie richt zich op het deeltraject Barneveld Centrum-Ede, zo bevestigt woordvoerder Loes Neve desgevraagd. ,,ProRail heeft inmiddels een eerste ‘scan’ gedaan. De studie loopt nu en we verwachten dat we in het voorjaar van 2014 de resultaten hebben.’’ De rijksoverheid ondersteunt het onderzoek met een financiële injectie van één miljoen euro, bevestigt Neve.
Op dit moment rijdt de Valleitrein al elk kwartier tussen de stations Barneveld Noord, Barneveld Centrum en Amersfoort. Op deze route ligt ook het vorig jaar in december geopende station Hoevelaken. Volgens vervoerder Connexxion is de belangstelling op dat nieuwe station groot. ,,We merken de groei aan reizigers'', reageert woordvoerder Herman de Gooijer van Connexxion. ,,Mensen zien dat de bereikbaarheid van Amersfoort aanzienlijk verbeterd wordt en files omzeild kunnen worden. We hebben daarom besloten om Hoevelaken vanaf 15 december ook op te nemen in de kwartiersdienst op het traject Amersfoort-Barneveld Centrum en vice versa. ProRail heeft hiervoor recent toestemming gegeven.’’
De Gooijer reageert instemmend op de haalbaarheidsstudie van de provincie Gelderland om ook van het laatste deel van het Valleitrein-traject een kwartiersdienst te maken. ,,Het is al langere tijd onze wens de kwartiersdienst verder uit te breiden richting Ede, maar dat heeft nogal wat consequenties’’, vertelt de woordvoerder. ,,Voor uitbreiding is een verdubbeling van het spoor nodig en dat kost geld. Tevens zijn er de nodige inspraakprocedures mee gemoeid. Provincie en spoorwegbeheerder ProRail gaan daarover. Maar van ons als vervoerder is een kwartiersdienst op het héle traject een serieuze wens. En het is aangetoond dat een verdubbeling van de frequentie een autonome groei van reizigers tot gevolg heeft.’’ Connexxion pleit daarnaast ook voor het doortrekken van de Valleilijn in de richting Arnhem en Utrecht. ,,Dat maakt deze openbaar vervoersverbinding nóg aantrekkelijker’’, aldus De Gooijer.
Wat door de Nederlandse Spoorwegen als onbeduidend ‘kippenlijntje’ werd beschouwd dat in haar ogen beter kon worden opgeheven, werd op 10 december 2006, daartoe gestimuleerd door de provincie Gelderland, door Connexxion overgenomen en omgevormd tot een goedlopende lijn. Dat gebeurde onder meer door meer ritten per uur te rijden. In het eerste half jaar groeide het aantal reizigers met twintig procent. De laatste cijfers zijn van de periode 2010-2012 waarin Connexxion een groei van tien procent aan reizigers noteerde. Voor 2013 zijn de exacte gegevens nog niet bekend, aldus De Gooijer
Is er niet meer behoefte aan een IC kwartierdienst Zwolle - Harderwijk - Amersfoort?quote:Op donderdag 21 november 2013 14:09 schreef Fiorano het volgende:
[..]
bron: http://www.barneveldsekra(...)23696&pageid=1042782
Heeft weinig te maken met die omgeving hehquote:Op donderdag 21 november 2013 14:49 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Is er niet meer behoefte aan een IC kwartierdienst Zwolle - Harderwijk - Amersfoort?
Ghe Ghe, dat is wel echt in de fucking-middle-of-fucking-knowhere.Rondom Stroe/Kootwijkerbroek wonen beste veel scholieren/studenten etc die zeker zouden profiteren van een trein bij Stroe.quote:
Jammer dat dat ding altijd erg druk is. Wilde hem vorig jaar pakken van Nürnberg naar München, maar ben maar in de eerstvolgende ICE gestapt (had een Interrailpas). Al ruim 30 minuten voor vertrek was er geen fatsoenlijke zitplek meer te fixen. In de ICE(1 of 2, dat weet ik niet meer) had ik de plekken voor het oprapen.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb afgelopen zomer trouwens die "RE" van München naar Nürnberg gepakt, dat is ook wel vet. Gewoon 200 knallen met je schooierskaartje
Ik zou wel meewillen, maar moet eerst even vrij fixen op het werk. Zal vast geen probleem zijn, want moet met oud en nieuw ook werken op de containerterminal. Stuur nu de mail eruit, en heb dan morgen een antwoord (en als die pipo op kantoor er nog is, misschien vandaag nog).quote:Op donderdag 21 november 2013 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moeten we idd wel even snel bepalen wie er wel of niet meegaan.
Socios
Fles
Mono
James
Dennis
...?
En maakt het ook nog uit wie er een BahnCard hebben? Soberzo moet je wrsl weten hoe oud iedereen is.
quote:Op donderdag 21 november 2013 15:45 schreef greavy het volgende:
Oh, Bork. Ik denk dat ik de Dresden-trip heen via Parijs - München doe, en terug via Basel-Brussel.
Ja nou en. Klarenbeek, Deinum en zo nog wel tientallen stations ook.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:17 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ghe Ghe, dat is wel echt in de fucking-middle-of-fucking-knowhere.
Nee.quote:
valt met Deinum wel mee. Ligt aan de rand van het dorpquote:Op donderdag 21 november 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou en. Klarenbeek, Deinum en zo nog wel tientallen stations ook.
Deinum wel ja. Dat station Dronrijp (lokaal veelal Hatzum genoemd) is een beetje meer afgelegen. En geen bus.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt met Deinum wel mee. Ligt aan de rand van het dorp
vroeger ging lijn 91 (Leeuwarden - Bolsward) daar toch langs?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Deinum wel ja. Dat station Dronrijp (lokaal veelal Hatzum genoemd) is een beetje meer afgelegen. En geen bus.
ook dat nogquote:Deinum heeft tenminste een busverbinding.
Én kabeltelevisie.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Deinum heeft tenminste een busverbinding.
Reed er langs, ja. Zeg je erg goed. Met plank-gas als het effe kon ... Stopte wel in Baijum.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroeger ging lijn 91 (Leeuwarden - Bolsward) daar toch langs?
Veel stoomtreinen dusquote:Op donderdag 21 november 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee.
Ik zit 2 weken in Dresden. Heenreis op zaterdag 5 april 2014, en terugreis op zaterdag 19 april 2014 (aankomst Dordrecht).
Heen Dordrecht - Rotterdam - Paris Nord - Paris Est - Stuttgart - München, en dan 6 april München - Nürnberg - Dresden (met die IRE)
Terug vrijdag 18 april 2014: Dresden - Berlin Spandau - Basel SBB en zaterdag 19 april 2014: Basel SBB - Brussel Zuid (met de EuroCity via Luxemburg) - Dordrecht.
DB BahnCard hierquote:Op donderdag 21 november 2013 10:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moeten we idd wel even snel bepalen wie er wel of niet meegaan.
Socios
Fles
Mono
James
Dennis
...?
En maakt het ook nog uit wie er een BahnCard hebben? Soberzo moet je wrsl weten hoe oud iedereen is.
ICE over NeuBauStrecke geschikt voor 300 km/u is altijd ICE-3quote:Op donderdag 21 november 2013 15:34 schreef greavy het volgende:
[..]
In de ICE(1 of 2, dat weet ik niet meer) had ik de plekken voor het oprapen.
Via Augsburg Hbf en dus niet over de NeuBauStrecke rijdt inderdaad ICE-1 of 2.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
Nou, ik ging volgens mij via Augsburg, want vlak voordat die snelle RE zou vertrekken was het treinverkeer tussen Nürnberg en Ingolstadt volledig stilgelegd (ik dacht ivm personen op de sporen). Was zeker geen ICE3.
Weet niet of onze ICE omgeleid was, of dat deze normaal ook via Augsburg ging.
Hoe zijn de kansen om zonder reservering een groep van 8 man bijelkaar te houden in een ICE op zaterdag dan?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:48 schreef Socios het volgende:
[..]
DB BahnCard hier
Maar ja, het lijkt mij dat een ieder zijn of haar eigen treinkaartje dient aan te schaffen.
quote:Op donderdag 21 november 2013 17:15 schreef greavy het volgende:
Zittau? Daar iets speciaals te beleven?
Hoe groot is de Bar?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zijn de kansen om zonder reservering een groep van 8 man bijelkaar te houden in een ICE op zaterdag dan?
Ken je deze brug?quote:
Is al een in dienst geweest als Fyra locquote:Op donderdag 21 november 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe HSL-loc in aantocht:
[ afbeelding ]
Via: Op de Rails
Erg informatief. Een foto van een cameraschermpje met een foto met alleen maar cijfersquote:Op donderdag 21 november 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe HSL-loc in aantocht:
[ afbeelding ]
Via: Op de Rails
Niet als ik deze pagina moet geloven.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Is al een in dienst geweest als Fyra loc
Ohja, ik zie het.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet als ik deze pagina moet geloven.
Vond ik ook een slechte, niet aansprekende naam, NS-Highspeed is dan veel beter.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het.
Overigens ook mooi om te zien. Geen NL-HSA meer maar NL-NS. HSA bestaat dus straks niet meer...
Alleen heet het NS Hispeedquote:Op donderdag 21 november 2013 19:07 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Vond ik ook een slechte, niet aansprekende naam, NS-Highspeed is dan veel beter.
Ik wist dat ik iets fout deed, maar geen zin om het op te zoekenquote:Op donderdag 21 november 2013 19:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Alleen heet het NS Hispeed
Dat is het Neißeviadukt zeker? Die is een metertje of 500 lang ofzo dacht ik. Leuk plekkie.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:48 schreef bork het volgende:
[..]
Ken je deze brug?
[ afbeelding ]
is vlakbij Görlitzer Oldtimer Parkeisenbahn![]()
[ afbeelding ]
die weer om de hoek zit van de Landskronbrauerei
Het Spoort Allerbelabberdstquote:Op donderdag 21 november 2013 19:07 schreef James1988 het volgende:
HSA staat toch voor Hopeloos Slecht Aanbesteed?
Volgens mijn informatie vanuit de Meer schijnt dit zelfs een bijzondere lok te worden. Iets met reclame, luchtfoto en dergelijke. Exacte foto is mij niet bekend, maar het schijnt iets met de Watergraafsmeer te maken te hebben.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe HSL-loc in aantocht:
[ afbeelding ]
Via: Op de Rails
Vooral leuk om die te fotograferen op Rotterdam C.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh het ouwe Ajax-stadion leek me wel leuk erop eigenlijk
Mooi johquote:Op donderdag 21 november 2013 20:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Lange dag, gezeik, verstoringen, rangeren. Had er gewoon sowieso geen zin in vandaag
2 biertjes, over 12 uurtjes mag ik me weer meldenquote:Op donderdag 21 november 2013 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi johKan je nu weer biertjes drinken en flikkers doen of zo.
Als eerbetoon aan het werk dat NedTrain Wgm levert ofzo?quote:Op donderdag 21 november 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
Foto van de Meer komt op de zijkanten ja
Als reclame, voornamelijk voor de Belgen. "Heeft u nog kansloos schroot over? Kom het bij ons stallen!"quote:Op donderdag 21 november 2013 20:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als eerbetoon aan het werk dat NedTrain Wgm levert ofzo?
quote:Op donderdag 21 november 2013 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als reclame, voornamelijk voor de Belgen. "Heeft u nog kansloos schroot over? Kom het bij ons stallen!"
quote:NS online @NS_online 4m
Van en naar Schiphol: er rijden geen treinen door een brandmelding. http://bit.ly/NSinfo #Shl
Sorry, sigaretje opgestokenquote:Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef Ajaxfan het volgende:
2e usual suspect meld zich ook weer vandaag:
[..]
En inmiddels 100x gecheckt toch?quote:
Nee, onder een plafond, zie pic.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
is rookontwikkeling onder een trein
Niet te vertrouwen die biobakken van tegenwoordig:quote:Op donderdag 21 november 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
is rookontwikkeling onder een trein
quote:Linda @lindaprulleke 44m
@NS_online de biobakken en de anti-icing geven veel problemen. Daar komt veel rook/damp bij vrij. Maar is onschadelijk.
Dat anti-icing gaat wel lukken als het spul daaronder in brand staatquote:Op donderdag 21 november 2013 22:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Niet te vertrouwen die biobakken van tegenwoordig:
[..]
Anti-icing?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Niet te vertrouwen die biobakken van tegenwoordig:
[..]
quote:Op donderdag 21 november 2013 20:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is het Neißeviadukt zeker? Die is een metertje of 500 lang ofzo dacht ik. Leuk plekkie.
Anti-icing is tegen ijsklompen onder een trein, wellicht dat ze aan het testen zijn maar verder kan ik weinig redenen bedenken waarom ze dit zouden doen nu..quote:
Herstickering V250 en hernoeming naar IC Direct 250?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Anti-icing is tegen ijsklompen onder een trein, wellicht dat ze aan het testen zijn maar verder kan ik weinig redenen bedenken waarom ze dit zouden doen nu..
dat gaat helemaal goed komenquote:Op donderdag 21 november 2013 22:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Herstickering V250 en hernoeming naar IC Direct 250?
Geen 250 hoorquote:Op donderdag 21 november 2013 22:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Herstickering V250 en hernoeming naar IC Direct 250?
NieuwjaarsRondje bedoel ik natuurlijkquote:
10:59 Hengelo V (pimpel)quote:Op donderdag 21 november 2013 23:47 schreef bork het volgende:
[..]
NieuwjaarsRondje bedoel ik natuurlijk.
mmm, ik ga al de 27e en de 28e december die kant op, denk niet dat ik mee ga.quote:Op donderdag 21 november 2013 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
10:59 Hengelo V (pimpel)
Korte stop Osnabrück Hbf (ICE)
Lange stop Bremen Hbf (met facultatief ritje naar bijv Nordenham of Bremen-Farge, of zo ver die kant op als de tijd toelaat)
RE naar Leer en via Bad Nieuweschans weer terug.
Iedereen eigen kaartje kopen en samenklitten in de barrijtuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |