De rails liggen er nog wel, dus daar is geen zicht voor nodig. Bomen op de baan en ingesneeuwde seinen zijn wel een reden om rustiger te rijden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 08:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zou het kunnen en mogen, om zonder zicht te rijden?
Welk level van ERTMS heeft gevallen-bomen-detectie?quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, onder ERTMS kan het. Zie Mono's hesje verhaal.
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...quote:Ook stijgen de tarieven harder doordat het dubbelopstaptarief is opgelost. De rekening daarvoor wordt gelegd bij de reiziger, zo bepaalde staatssecretaris Mansveld eerder.
Ik snap werkelijk waar niet dat het argument "ja, onze prijsstijging gaat pas in in 2015, maar we beginnen maar een jaartje vroeger zodat de reiziger er aan kan wennen" überhaupt de wijde wereld in is gestuurd, laat staan dat deze serieus wordt genomen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
En de NS zet de tariefsverhoging van gemiddeld 3,38% gewoon door, net als het verhogen van de prijs voor de papieren kaartjes, omdat het ov-flopgeval er niet mee om kan/mag gaan. Kortom de reiziger wordt weer eens genaaid ...
http://www.treinreiziger.(...)014_gaat_door-145804
Daarvan is al jaren duidelijk dat Mansveld het wel best vindt. Volslagen onterecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...
niet alleen dat, maar de vervoerders willen er met elkaar niet uit komen, waardoor deze puinhoop ontstaan is. Even spontaan een reisje maken is er niet meer bij dus. Je moet het lang van te voren gaan plannen met dagkaarten en dergelijkequote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:35 schreef b2py het volgende:
Geen. Maar in landen om ons heen waar volautomatisch met de metro gereden wordt zullen ze die problemen ook wel hebben. Werktripje naar de RATP zou ik aanbevelen.
Bij mijn weten rijdt lijn 1 ten zuidoosten van Parijs ook nog bovengronds. Daar kunnen zeker bomen omvallen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om.
Na de HorrorStorm schraapte de metro van RR lijn E waar ik in zat anders mooi wel een omgevallen boomquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De meeste metro's komen niet zo vaak bomen tegen, vermoed ik. Hoogstens boomwortels, maar die vallen niet om.
Weer een reden om mijn auto in ere te houden.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lekkere "oplossing" is dat ook. De reiziger moet nu dus betalen voor de "oplossing" van een probleem dat door NS zelf is veroorzaakt...
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/tarieven/tarieven-2014.htmlquote:
quote:De tarieven van de abonnementen, te weten Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Vrij, Dal Vrij, Kids Vrij en het Voordeelurenabonnement, worden niet gewijzigd. De Trajectabonnementen en Altijd Vrij zullen met gemiddeld 3% toenemen.
Dataquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:46 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken.
En dan na lang rekenen aan je reisgedrag tot de conclusie komen dat 100% van je traject ten goede komt aan de NS. Hoe konden we ooit zonder een dergelijk diepgaande verdeelsleutelquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:46 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken.
Merk op dat ik "de meeste" en "vermoed ik" gebruik.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij mijn weten rijdt lijn 1 ten zuidoosten van Parijs ook nog bovengronds. Daar kunnen zeker bomen omvallen.
Maaaar, waarom doen ze het!quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vond bij toeval het enige topic terug dat ik ooit in PTA heb geopend. De naïeve onwetendheid, het is bijna aandoenlijk.![]()
PTA / Toeterhappy Arrivamachinisten
Zolang er nog van dat TNS NIPO volk door de trein loopt hoef je niet bang te zijn dat de NS ook het reisgedrag bijhoudt via de conducteurs volgens mijquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:46 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen werd ineens mijn JTK gescand. Dat hoefde nooit, maar sinds je de JTK per maand kunt opzeggen, moet het nu wel, aldus de conductrice. Maar ik wil niet gescand worden. Nu gaan ze dus alsnog je reisgedrag bijhouden, al hoef je niet in te checken.
Ik doe nooit mee met die tellers.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zolang er nog van dat TNS NIPO volk door de trein loopt hoef je niet bang te zijn dat de NS ook het reisgedrag bijhoudt via de conducteurs volgens mij
Eh...quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maaaar, waarom doen ze het!
Men moet sowieso eens in de 24 de tyfoon beproeven. Dit mag niet na 22.00 uur en sowieso niet binnen de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eh...
Ik denk vanwege de WILO's die daar liggen. Eigenlijk weet ik het nog steeds niet.![]()
Mono?
Inderdaad. Op de lijn Sauwerd - Roodeschool heb je nog wel veel overpadjes met alleen schrikhekken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Buitenpost en Veenwouden hebben een bewaakte overweg op het station. Zelfs met hekjes onder de spoorbomen
Waarschuwingsinstallatie Landelijke Overwegen (WILO)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |